Die "Maltezer"er naast is ook een flinke hond.Moest dat de moeder zijn volgens verkopers?nathalie71 schreef:De reu heeft hartstikke kort haar !
zie hondje recht voor de drempel;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry
Moderator: moderatorteam
-
S@nne123
Re: Een puppy er bij en een nieuw huis -IN shock pg 3!!!
-
S@nne123
Goed van je,anders blijf je er mee zitten.Ook al geven ze een antwoord waar je weinig mee kan dan heb je voor je gevoel toch alles gevraagd,meer kun je niet doen.Ben benieuwd het lijkt wel een soap,er komt steeds meer en meer...nathalie71 schreef:De mail heb ik net verzonden...ben erg benieuwd of ik er antwoord op krijg.
Heb het heel netjes en subtiel gevraagd.
En gezegd dat ik hem echt niet terug kom brengen of zo .
-
nathalie71
Nee als het goed is is dat een reutje.Die had een zwarte neus.De moeder maltezer had een rood/bruine neus,ten minste deze Maltezer wees ze mij aan als zijnde de moeder.
nog een keer deze foto...
3 Maltezers,het wawa reutje en een pip (die dus blijkbaar niet meer leeft door aanval van Staff)

Het hondje helemaal rechts zou de moeder zijn zei ze.

nog een keer deze foto...
3 Maltezers,het wawa reutje en een pip (die dus blijkbaar niet meer leeft door aanval van Staff)

Het hondje helemaal rechts zou de moeder zijn zei ze.

-
nathalie71
o wat me ook op valt is de staart van de wawa ,op zich lijkt die ook wel op die van ferry
Zie nogmaals filmpje van ferry (o.a.) ... ture=share
Maar ja...
Maar ja...
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
En daar gaat het tenslotte om, toch?nathalie71 schreef:haha,kan hem altijd nog een keer laten testen....zitten er 10 rassen in hahahabouvierpoedel schreef:Zier er ook puppen van kortsnuiten bijlopen met een lange vacht en baard/snor.
Zou het lekker zo laten en blij zijn met je pup. antwoorden zul je wel krijgen maar of het de waarheid is.?
Net als dat je zelf al liep te twijffen kun je ook niet meer terug draaien.
Zijn buik is gevlekt,voor de rest is zijn huid zwart!![]()
We zullen zien wat het wordt![]()
Hij is in iedergeval super lief,ondeugend,heeft scherpe haaien tanden ,wil graag leren,en is een grote knuffel doos!
![]()
Nou ja, die tandjes zijn wat minder leuk maar dat gaat over.
Ik vind het een droppie
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Frolic
Leuk om te kruisen met een Shih tzunathalie71 schreef:En anders kun je dat toch via DNA laten onderzoeken?
Maar ja als je tig kruisingen hebt komt er straks uit dat ik een "Welsh-Ierse-Coton du -Malchi -labradoeldel-spaniel-pup" heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik vast reserveren
-
nathalie71
Frolic schreef:Leuk om te kruisen met een Shih tzunathalie71 schreef:En anders kun je dat toch via DNA laten onderzoeken?
Maar ja als je tig kruisingen hebt komt er straks uit dat ik een "Welsh-Ierse-Coton du -Malchi -labradoeldel-spaniel-pup" heb![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik vast reserveren?
Nee hoor,Vlinder en Romy mogen absoluut geen pups krijgen!dat is niet goed gegaan bij vorig baasje.Bovendien wil ik dat niet. Ferry laat ik castreren zo half juli/aug. In September okt. worden ze weer loops en altijd NA elkaar.... 8 weken uit elkaar gaan houden wil ik niet.
Ferry vind Romy nu al aantrekkelijk...
-
nathalie71
OEPS!Heavy schreef:Doet me wel denken aan mijn eerste eigen hondje![]()
Ik ging samenwonen en wilde een pup maar had nogal een stoer vriendje ( iedereen maakt fouten) en hij wilde een stoere hond.
Ik zag in de krant een advertentie van een kruising en ging kijken was bij een boer leuke hondjes bruin met zwart net rottweilers
Maar het was een boerenfox kruising![]()
Toch meegenomen en vriendje verteld dat er rottweiller inzat .![]()
Alleen toch hij maar niet wilde groeien werd het verdacht
-
nathalie71
Maar even zonder gekheid...
Soms he...zegt je eerste gevoel vaak het juiste.
En als ik dan ga zoeken bij deze kruising...kom je uit op een Cheagle (Chihuahua met Beagle
)
Daar is een pagina van met een paar hondjes die toch echt verdacht veel van Ferry weg hebben
(de eerste foto dan niet maar.... Kijk zelf maar eens)
http://www.dogbreedinfo.com/c/cheagle.htm
Soms he...zegt je eerste gevoel vaak het juiste.
En als ik dan ga zoeken bij deze kruising...kom je uit op een Cheagle (Chihuahua met Beagle
Daar is een pagina van met een paar hondjes die toch echt verdacht veel van Ferry weg hebben
(de eerste foto dan niet maar.... Kijk zelf maar eens)
http://www.dogbreedinfo.com/c/cheagle.htm
-
Safari
Dat is wel heel exclusief een Cheagle
En vast met de beste genen een waakse vreetbuil. Bij jou worden inbrekers gewoon verslonden
En vast met de beste genen een waakse vreetbuil. Bij jou worden inbrekers gewoon verslonden
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Denk dat ze dat heus wel weten ik zou hem ook niet terug brengen schiet het beest niks meer op en ts ook nietS@nne123 schreef:Ja dat weet ik ook niet,maar met alles wat je nu weet zou ik toch mijn gal over de hele situatie willen spuien.Je komt voor een mini hondje en je gaat de deur uit met een x-beagle...Ik vind dat ontzettend lullig en zou haar dat toch laten weten.dagmar88 schreef:Wat zou je daar verder nog mee moeten?S@nne123 schreef:Dus toch broodfok....Terug brengen wil je niet,maar ik zou op zijn minst verhaal gaan halen waarom je bewust voorgelogen bent.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
nathalie71
Let op............ ik heb dus de Cheagle gevonden...en die ene hond naast Ferry geplakt..
Nou ik geloof toch echt dat mijn gedachten kloppen hoor..

haha.Lijkt er verdacht veel op he?

-
nathalie71
Alleen verschil met de laatste foto is dat de x daar 10 maanden is en Ferry 4 en half
- twinkeltje
- moderator
Een echte volwasse mathezer weegt rond de 3 /4 kilo en een wawa nog minder en als deze nog aan wisselen is dus een pup dan is hij wel erg zwaar dus die combi valt na mijn idee op zeker afnathalie71 schreef:o wat me ook op valt is de staart van de wawa ,op zich lijkt die ook wel op die van ferry
Maar ja...
- dagmar88
- Zeer actief
nathalie71 schreef:Frolic schreef:Leuk om te kruisen met een Shih tzunathalie71 schreef:En anders kun je dat toch via DNA laten onderzoeken?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik vast reserveren?
Foei!!
![]()
Nee hoor,Vlinder en Romy mogen absoluut geen pups krijgen!dat is niet goed gegaan bij vorig baasje.Bovendien wil ik dat niet. Ferry laat ik castreren zo half juli/aug. In September okt. worden ze weer loops en altijd NA elkaar.... 8 weken uit elkaar gaan houden wil ik niet.
Ferry vind Romy nu al aantrekkelijk...
-
nathalie71
Klopt ,Dydo was een hele grote Maltezer reu en die woog (zijn normale gewicht voor hij ziek werd) 6,8 kgtwinkeltje schreef:Een echte volwasse mathezer weegt rond de 3 /4 kilo en een wawa nog minder en als deze nog aan wisselen is dus een pup dan is hij wel erg zwaar dus die combi valt na mijn idee op zeker afnathalie71 schreef:o wat me ook op valt is de staart van de wawa ,op zich lijkt die ook wel op die van ferry
Maar ja...
Hij was wat groter(hoger) dan Vlinder.Vlinder is 6 kg en Romy is 5,5 kg.
Ferry weegt vandaag 4 kg!
-
nathalie71
Jeehhhji ik heb een Ferry tandje

kon hem zo pakken stond horizontaal in z`n mondje hihi

kon hem zo pakken stond horizontaal in z`n mondje hihi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, Ferry heeft in elk geval een kortharige ouder en hij heeft geen baard dus wrs heeft hij ouders zonder baard, of anders zou een van die Maltezers non-bearded moeten dragen.nathalie71 schreef:Ik vind het wel super interessant Marjoleine![]()
Handig om te weten allemaal.
Met deze kennis schiet je niet veel op, want de wawa is kortharig en de maltezer kan non-bearded dragen.
Ferry is verder bont, maar ook dat helpt niet, want eenkleurig kan best bont dragen.
Tenslotte heeft Ferry best hard haar en daar zou ik dan voor naar de beagle kijken. Want dat die structuur uit een maltezer of een wawa komt is weer een kleinere kans.
Ben benieuwd of je antwoord krijgt.
- twinkeltje
- moderator
-
nathalie71
IK HEB MAIL TERUG!!!
Ha Natalie,
Blij dat het zo goed gaat! We hadden ook niet anders verwacht, want je bent haast nog gekker met honden dan ik.
Nou, dan voor wat de ouders van Ferry:
Hoewel dat misschien niet zo lijkt, het is honderd procent zeker dat de moeder Pommy is, een van onze Maltezers. Lara, onze grote hond/beagle, heeft nog nooit een nestje grhad. Ook is het 99 % zeker dat Rambo de vader is. Die is er heel vaak op geweest en geen ander mannetje heb ik gezien. Ik heb nog wat foto's bijgevoegd waarop de vader en moeder. Die kop van Ferry lijkt ook sprekend op rambo.
Wel gingen de kleintjes zuigen bij Lara, of ze daardoor groter kunnen worden? Mij lijkt het sterk. Van het nestje was ferry wel een van de grotere.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, verder weet ik het ook niet. Kijken we wel hoeveel groter hij wordt!
Groetjes,***

dusssssssssss.....
Tja....
Nooit een nestje lijkt me beetje ongeloofwaardig gezien de toestand van de Beagle.
En zo juist toen ik aan het wandelen was kwamen er toch allemaal geluiden uit Ferry die ik eerder bij een Beagle zou plaatsen.
Dus met dit antwoord moet ik het doen.
Ik ga op mijn eigen gevoel af en ik ben ook heel benieuwd hoe groot hij gaat worden.
Ik zei al dat het teefje die met die bruine neus was,wat ze zei,en dat is nog de kleinste ook.
Ik denk zelf dat het niet mogelijk is om dan een Ferry te krijgen.
Ha Natalie,
Blij dat het zo goed gaat! We hadden ook niet anders verwacht, want je bent haast nog gekker met honden dan ik.
Nou, dan voor wat de ouders van Ferry:
Hoewel dat misschien niet zo lijkt, het is honderd procent zeker dat de moeder Pommy is, een van onze Maltezers. Lara, onze grote hond/beagle, heeft nog nooit een nestje grhad. Ook is het 99 % zeker dat Rambo de vader is. Die is er heel vaak op geweest en geen ander mannetje heb ik gezien. Ik heb nog wat foto's bijgevoegd waarop de vader en moeder. Die kop van Ferry lijkt ook sprekend op rambo.
Wel gingen de kleintjes zuigen bij Lara, of ze daardoor groter kunnen worden? Mij lijkt het sterk. Van het nestje was ferry wel een van de grotere.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, verder weet ik het ook niet. Kijken we wel hoeveel groter hij wordt!
Groetjes,***

dusssssssssss.....
Nooit een nestje lijkt me beetje ongeloofwaardig gezien de toestand van de Beagle.
En zo juist toen ik aan het wandelen was kwamen er toch allemaal geluiden uit Ferry die ik eerder bij een Beagle zou plaatsen.
Dus met dit antwoord moet ik het doen.
Ik ga op mijn eigen gevoel af en ik ben ook heel benieuwd hoe groot hij gaat worden.
Ik zei al dat het teefje die met die bruine neus was,wat ze zei,en dat is nog de kleinste ook.
Ik denk zelf dat het niet mogelijk is om dan een Ferry te krijgen.
-
S@nne123
Tja...als ze zo stellig vol blijft houden...misschien is het dan wel zo?Ik heb er helemaal geen verstand van dus ik weet het ook niet.Je kunt denk ik alleen maar afwachten hoe groot hij zal worden.
-
nathalie71
Nou ja ik vind 4+ maanden een beetje te jong.dagmar88 schreef:nathalie71 schreef:Frolic schreef:Leuk om te kruisen met een Shih tzunathalie71 schreef:En anders kun je dat toch via DNA laten onderzoeken?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik vast reserveren?
Foei!!
![]()
Ferry vind Romy nu al aantrekkelijk...Jij verwacht dat de dames keurig op tijd loops worden met een nieuwe kerel in huis?
Ik begrijp dat je het niet eerder moet doen dan met 6mnd
Maar gelukkig ben ik er de hele dag bij dus ik ga dat goed in de gaten houden!
- twinkeltje
- moderator
-
nathalie71
Re: puppy/nieuw huis -IN shock pg 3!!!/MAIL terug gehad!!!pg
twinkeltje schreef:O het was dus nog geplant ook
Maar alle foto`s die ik liet zien is ook niks per ongeluks aan.
Het klopt gewoon niet.
En er staat dat ze 100% zeker weet dat Maltezer mama is
en ,op 99%, zeker de wawa is de papa.
Nou als er een maltezer van hun op had gezeten had je dus Maltezers en een andere reu is er niet.
hmm... en ik heb daar nu een pup van van 4 mnd en 2 weken,van 4 kg,24 cm hoog,30 cm lang?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Laat het los.. Je hebt dat hondje nu al en je kunt hem niet vergelijken met een beagle of maltezer, niet qua karakter en niet qua uiterlijk. Het is gewoon een kruising tussen iets en nog wat.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Juist!Hilde schreef:Laat het los.. Je hebt dat hondje nu al en je kunt hem niet vergelijken met een beagle of maltezer, niet qua karakter en niet qua uiterlijk. Het is gewoon een kruising tussen iets en nog wat.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Wat Hilde zegt
je hebt gewoon een leuke kruising nu en waarvan, dat zul je wel nooit zeker weten denk ik. Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat ook een onbekende kruising errrrrrg leuk kan zijn
veel geluk samen 
-
nathalie71
Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar wat er precies in zit.Zeker omdat ik den dat het niet klopt wat ze zegt.Hilde schreef:Laat het los.. Je hebt dat hondje nu al en je kunt hem niet vergelijken met een beagle of maltezer, niet qua karakter en niet qua uiterlijk. Het is gewoon een kruising tussen iets en nog wat.
De een laat dat los en ik wil dat erg graag weten.Ik zou willen weten of mijn gevoel de juiste is.
En er zal vaak gevraagd worden wat er in zit,mensen gaan toch gissen.Dan kan ik antwoord geven.
Maar verder,ja.Ik heb gemaild.En ik geloof haar antwoord niet.
Maar ik heb een Ferry,voor mij is het een Beagle met chihuahua.Zo voelt het.Ik denk dat ik gelijk heb.
Nu zal ik verder los gaan laten en ontdekken welk karakter hij heeft en welke opvoeding hij nodig heeft.Dat gaat helemaal goed komen.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik denk dat de beagle de mama is want mijn maltezer woog 4 kg toen ze volwassen was! Maar ach, wat maakt het uit. Als Ferry gezond is en jullie genieten van elkaar is het toch goed? Geniet lekker van je hondjes, het is een prachtig trio zo!