Sterkte met de spanning nog, hoor je het vrijdag nog of zaterdag?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een nieuwe start - P13. Update 4,5 maand
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Een nieuwe start - P7. Keuzestress & Foto's
Zo, ik heb net alle pagina´s doorgeworsteld (nouja, vooral foto's gekeken
) en wat zijn ze leuk! Je nummer 1 moet Fozzy zijn, aangezien je schreef dat je die al vanaf ge geboorteportretjes hoog had staan. Ik zal voor je duimen dat hij het wordt, maar ik geloof zeker dat welk puppie het ook wordt, jullie het geweldig gaan vinden samen
!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als het gevoel klopt moet je er gewoon voor gaan
Soms is het niet te beredeneren maar klopt het gewoon.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Het is best lastig kiezen als er zoveel verschillen zijn, in karakter en kleur.
Ik ga voor Fozzy en Pumba.
Ik ga voor Fozzy en Pumba.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik ga voor mowgli
alleen al dat eigenwijze hoofd, dat is een leukerd
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat zijn ze leuk, ik kan me voorstellen dat het kiezen je de nodige stress oplevert.
Mijn persoonlijke favoriet van de foto's af is Pumba.
Wát een uitstraling heeft dat hondje!
-
Corneliana
- Zeer actief
hoe doen ze zo'n puppytest eigenlijk?
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat mij verteld is: de pups gaan één voor één mee naar een voor de pups onbekende ruimte in huis. De persoon die de test afneemt is ook vreemd voor de pups, fokker is er zelf wel bij (als 'vertrouwde' factor). De pups mogen eerst rondsnuffelen om te wennen, er wordt gekeken hoe ze reageren op een vreemde omgeving. Daarna wordt er gekeken of ze samen willen spelen/apporteren, hoe ze reageren op een vreemd voorwerp en hoe ze herstellen van een wat harder geluid. Degene die test afneemt observeert de pups en maakt daar een verslagje van. Dat krijgen de nieuwe eigenaren ook mee.Corneliana schreef:hoe doen ze zo'n puppytest eigenlijk?
Pumba is inderdaad een heel erg pittig hondje, wel erg leukLongFields schreef:Wat zijn ze leuk, ik kan me voorstellen dat het kiezen je de nodige stress oplevert.
Ik ga nu ook voor mijn gevoel, ik hoop alleen dat het ook dit pupje wordt en aangezien ik laatste op de lijst sta, wordt het nog heel erg spannendMaeve schreef:Als het gevoel klopt moet je er gewoon voor gaanSoms is het niet te beredeneren maar klopt het gewoon.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
Corneliana
- Zeer actief
klinkt wel logisch Eiffy zo'n test
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Fozzy

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Fozzyyyy!!! De beschrijving is goed, zijn uitstraling te gek. En ik vind dat een BC gewoon zwartwit hoort te zijn

Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Frozzy is idd schattig, maar Pumba heeft een bekkie
Ik ben heel benieuwd welk frummeltje het geluk gaat hebben bij jou te mogen wonen
Ik ben heel benieuwd welk frummeltje het geluk gaat hebben bij jou te mogen wonen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik vind Fozzy leuk, maar Pumba en Mowgli ook. En de laatste gaat niet om de naam maar ik vind merle wel leuk. Ik ben benieuwd welke pup uiteindelijk voor jou is bestemd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
wat een heerlijk stel!! Moeilijk hoor om daar een favoriet uit kiezen. Ik zou geloof ik voor Butch of Mowgli gaan, maar dat is puur door de foto en hoe jij ze omschrijft.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Fozzy...vanaf het begin!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Op het forum zijn er in ieder geval wel duidelijke favorietjes te bespeuren
Pumba is inderdaad een erg leuk hondje maar als ik eerlijk ben waarschijnlijk een slag te pittig voor mij. Mowgli is een schatje, grappige is dat hij bij niemand echt opviel in het begin en nu steeds meer favoriet begint te worden. Fozzy is een zelfstandig mannetje die je voor je moet winnen, niet het meest 'outgoing' pupje. Maar hij heeft wel iets... Butch is de rust zelve, gaat z'n gang, speelt, eet (en goed, hij is de zwaarste!) en doet zijn ding. Valt ook niet zo op maar wel een lekker mannetje. Happy is een beetje een dondersteen maar wel eentje die als hij het echt spannend vindt graag getroost wordt.
Nog 5 nachtjes slapen, waarom duurt wachten toch zo verschrikkelijk lang

Nog 5 nachtjes slapen, waarom duurt wachten toch zo verschrikkelijk lang
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Oh spannend zeg, succes met nog even wachten 
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
En ze worden steeds leuker!
Ik heb niet zo snel iets met zwart wit maar Fozzy vind ik vanaf het begin al leuk!
Verder staan ze allemaal op de tweede plek, ik kan niet kiezen.
Ik heb niet zo snel iets met zwart wit maar Fozzy vind ik vanaf het begin al leuk!
Verder staan ze allemaal op de tweede plek, ik kan niet kiezen.
-
Angelique.
Inge O schreef:ik ben helemaal niet voor merle en toch spreekt mowgli me vreemd genoeg het meeste aan, zowel qua expressie als qua beschrijving.
idem...wat een leukerd
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Nog maar 4 nachtjes slapen
.
Pfff ik benijd je niet hoor, kiezen uit zoveel schattigheid.
Pfff ik benijd je niet hoor, kiezen uit zoveel schattigheid.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hoe gaat het met de keuzestress? 
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig drukke week gehad dus het gaat. M'n hersens draaien wel overuren met alle mogelijke scenario's voor morgen, variërend van een echt doemscenario tot welke tekst ik zal gebruiken voor een hysterische Facebook en forum update. Dus...Leonie. schreef:Hoe gaat het met de keuzestress?
Vanmiddag mag ik mee naar de dierenarts voor hun eerste enting. Gisteren zijn ze gechipt, vonden ze prima op een klein piepje na. Knappe pups
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Eilfy schreef:Gelukkig drukke week gehad dus het gaat. M'n hersens draaien wel overuren met alle mogelijke scenario's voor morgen, variërend van een echt doemscenario tot welke tekst ik zal gebruiken voor een hysterische Facebook en forum update. Dus...Leonie. schreef:Hoe gaat het met de keuzestress?
Vanmiddag mag ik mee naar de dierenarts voor hun eerste enting. Gisteren zijn ze gechipt, vonden ze prima op een klein piepje na. Knappe pupsOndertussen word ik steeds meer verliefd op "die ene" en hoor ik van alles maar durf ik er nog niet op te hopen. Conclusie: het worden nog een lange 30-36 uur!
Idd jij natuurlijk uiteindelijk weinig keuze stress bij een laatste keuze, maar wel stress welke er over blijft.....
Sterkte. M
Maar doenscenario??? Zit er ook een pup tussen die je absoluut niet wil en waardoor je er vanaf wil zien???
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
dat vroeg ik me ook af, niet zo leuk verwoord; doemscenariocrutz schreef:Maar doenscenario??? Zit er ook een pup tussen die je absoluut niet wil en waardoor je er vanaf wil zien???

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Een nieuwe start - P7. Keuzestress & Foto's
Ja er zit een pup tussen waar ik zo weinig, eigenlijk geen, klik mee heb dat als het die wordt ik er vanaf zie. Hier heb ik lang over nagedacht en leuk vind ik het niet maar hoe eerlijk is het een pup te nemen waar je niks mee hebt? Dit doet niks af aan de pup zelf, want ik zie wel hoe leuk en lief hij is, maar ik voel er niks bij (klinkt dit nu heel erg wollig??)Sas schreef:dat vroeg ik me ook af, niet zo leuk verwoord; doemscenariocrutz schreef:Maar doenscenario??? Zit er ook een pup tussen die je absoluut niet wil en waardoor je er vanaf wil zien???
Wel even toevoegen: ik heb een rotsvast vertrouwen in de fokker en die weet dat ik met deze pup geen klik heb. Dus denk niet dat het een doemscenario gaat worden maar in de stress wil mijn hoofd daar nog niet helemaal aan
En alle andere doemscenario's hebben alles te maken met meteorieten, aliens en nog meer zeer alledaagse dingen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Da's waarschijnlijk het voor- en nadeel van zelf zo veel betrokken te zijn bij een nest.
Ik heb geen enkele van mijn 3 borders gezien in het nest dus had ook geen flauw idee over hun karakter en of ik er een klik mee zou hebben.
Maar uiteindelijk als ze er dan zijn, maak je er toch het beste van, eender hoe hun karakter dan is.
De mijne zijn alle3 heel verschillend qua karakter maar een klik is er met allemaal. (bij de ene heeft die meer moeten groeien dan bij de ander, maar hij is er ondertussen wel :p )
Veel succes nog met het afwachten!
Ik heb geen enkele van mijn 3 borders gezien in het nest dus had ook geen flauw idee over hun karakter en of ik er een klik mee zou hebben.
Maar uiteindelijk als ze er dan zijn, maak je er toch het beste van, eender hoe hun karakter dan is.
De mijne zijn alle3 heel verschillend qua karakter maar een klik is er met allemaal. (bij de ene heeft die meer moeten groeien dan bij de ander, maar hij is er ondertussen wel :p )
Veel succes nog met het afwachten!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
nou, bij een ras waar zoveel kleur/tekening verschillen in een nest zitten , kan ik me er wel iets van voorstellen hoor, maar dat zou dan puur op uiterlijk zijn, ik hou bijv. echt echt echt niet van merle. Maar goed; bijv. bij een nest fauvjes of platjasjes kan ik me er weer niets bij voorstellen dat je ene bepaald pupje zou uitsluiten.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Succes met nog even afwachten 
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Maar dan zal de fokker daar toch wel rekening mee houden. Ze heeft er zelf ook niks aan een pup bij iemand te plaatsen die er geen klik mee heeft - lijkt mij hoor.
Je hebt toch meer over voor een pup waar je gevoelsmatig een klik mee hebt, dan helemaal niet.
Je hebt toch meer over voor een pup waar je gevoelsmatig een klik mee hebt, dan helemaal niet.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind karakter heel belangrijk en een klik hebben betekent voor mij echt een goed gevoel hebben bij een pup. Het gevoel dat dit je maatje gaat worden voor de komende tig jaar. Die klik was er met Oryn, heel erg, al heb ik nog best hard moeten werken om ook een goede band te krijgen. Ik weet dus hoe het voelt om vanuit een klik aan de slag te gaan met een hond en dat vind ik erg fijn. Ik zou dus ook niet een pup willen kiezen vanaf een foto. Misschien ooit nog maar voor nu in ieder geval niet.
We shall see... vandaag al wel wat toespelingen gehad en die klonken toch wel heel erg positief. De kans op een pupje uit mijn top 3 is heel erg groot
Dus nu wachten, morgenmiddag na 15:00 uur kan ik gebeld worden. Tot die tijd... veel foto's kijken en zwijmelen 
Vandaag ook mee geweest naar de dierenarts voor de eerste enting. Had ik nog nooit meegemaakt dus best bijzonder. Ze deden het erg goed, lieten ook alles toe zonder protesteren. Bij de enting 2 pieperds maar de rest onderging het of ze het dagelijks ondergaan, heerlijk

We dachten dat ze daarna moe zouden zijn, maar die vlieger ging niet helemaal op. De ballenbak was toch wel erg favoriet... en dat levert soms hele leuke foto's op!

Voor een volledig verslag en nog een paar foto's: D(ierenarts) Day
We shall see... vandaag al wel wat toespelingen gehad en die klonken toch wel heel erg positief. De kans op een pupje uit mijn top 3 is heel erg groot
Vandaag ook mee geweest naar de dierenarts voor de eerste enting. Had ik nog nooit meegemaakt dus best bijzonder. Ze deden het erg goed, lieten ook alles toe zonder protesteren. Bij de enting 2 pieperds maar de rest onderging het of ze het dagelijks ondergaan, heerlijk
We dachten dat ze daarna moe zouden zijn, maar die vlieger ging niet helemaal op. De ballenbak was toch wel erg favoriet... en dat levert soms hele leuke foto's op!
Voor een volledig verslag en nog een paar foto's: D(ierenarts) Day
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Re: Een nieuwe start - P8. 1e enting + foto's
Wat een leuke foto's en het lijkt me ook wel heel bijzonder om een nest van zo dichtbij mee te mogen maken en de ontwikkeling van de pups ook goed te kunnen zien! Succes met het wachten die laatste paar uurtjes tot morgenmiddag.