Wat jij zegt zal deels op waarheid berusten en deels niet. Dus een onderzoek heeft wel nut. Voor de cynici misschien niet, maar je kunt het ook niet iedereen naar de zin maken. Een onderzoek doe ik niet voor anderen, maar doe ik ook omdat ik het leuk vind en om wel een gefundeerd antwoord te kunnen geven op gezondheidsvragen. Mensen hebben niks aan verkeerde informatie en dat is wat er nu gebeurd.Neeltje schreef:Maar wat hebben die onderzoeken nu voor nut nog. We weten dat er heel veel rashonden op sterven na dood zijn (het ras dan). En ja er zijn ook rassen waar het beter mee gesteld is. Bij de bastaarden/vuilnisbakkies ook daar zullen gezonde honden tussen zitten en armzielige stumpers. Als we er nu allemaal zelf voor zorgen om alleen te gaan voor die honden/rassen waarvan wij denken dat ze de gezondste zijn. Daar hebben we geen een onderzoek voor nodig. Ik heb geen onderzoek nodig om te weten dat de Franse bulldoggen, Engelse bulldoggen, de cavalier ..... (weet ik zo even niet) en nog een aantal rassen beter gemeden kunnen worden. Doe dat dan zelf ook en als iemand je iets vraagt, antwoordt ze dan naar waarheid en niet de zaak verbloemen ook al vind je het ras zo leuk. Ik zou ook het liefste een Franse bulldog willen hebben, maar ik kan het me naar eer en geweten niet verantwoorden om aan dat ras nog mee te werken.
Een geheel onpartijdig onderzoek zal er nooit zijn, want mensen die onpartijdig zijn, gaan geen onderzoek doen, want hun zal het worst wezen.
Ieder van ons gaat met zijn eigen insteek het onderzoek in. Ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat het onderzoek niet objectief en onafhankelijk gaat worden! Een onderzoek dat niet objectief en onafhankelijk is, is geen goed onderzoek. Jij hebt niet zo´n hoge pet van afgestudeerde studenten en hun onderzoeken, dat weten we nu wel.