Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijtincidentje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Melanie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesje
Ollie
Aantal honden: 1

Re: bijtincidentje

Ongelezen bericht door Melanie »

Al zijn er 20 hondjes, dat zou niets uit moeten maken.
Als ik met mijn kinderen naar de kinderboerderij ga om nijnen te aaien dan is het mijn verantwoording dat die kinderen die nijnen aaien en met respect behandelen.
Ga ik willens en wetens bij iemand op bezoek die 10 swiffers heeft dan is het mijn taak om te zorgen dat die swiffers geen pijn gedaan word.
Dat zie ik als mijn verantwoordelijkheid als moeder en zo zie ik dat als honden eigenaar ook als verantwoording van de moeder.
Als de kinderen van mijn zus mijn haarbal pijn doen dan roep ik háár ter verantwoording, het is namelijk mijn huis, met mijn regels en mijn hond. zijn mijn regels en hond niet veilig? Dan geen bezoek bij mij thuis, beetje omgekeerde wereld als ik mijn haarbal op moet gaan sluiten omdat mijn bezoek zich niet weet te gedragen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mrs_Janssen schreef:Al zijn er 20 hondjes, dat zou niets uit moeten maken.
Als ik met mijn kinderen naar de kinderboerderij ga om nijnen te aaien dan is het mijn verantwoording dat die kinderen die nijnen aaien en met respect behandelen.
Ga ik willens en wetens bij iemand op bezoek die 10 swiffers heeft dan is het mijn taak om te zorgen dat die swiffers geen pijn gedaan word.
Dat zie ik als mijn verantwoordelijkheid als moeder en zo zie ik dat als honden eigenaar ook als verantwoording van de moeder.
Als de kinderen van mijn zus mijn haarbal pijn doen dan roep ik háár ter verantwoording, het is namelijk mijn huis, met mijn regels en mijn hond. zijn mijn regels en hond niet veilig? Dan geen bezoek bij mij thuis, beetje omgekeerde wereld als ik mijn haarbal op moet gaan sluiten omdat mijn bezoek zich niet weet te gedragen.
Kleine kinderen en ook puppies gedragen zich nu eenmaal niet altijd even goed zoals wij volwassenen willen.
Daarnaast ben je als je iemand in je huis haald als gastvrouw/heer verantwoordelijk voor de veiligheid van je gasten en als hondeneigenaar ook verantwoordelijk voor je honden hun veiligheid.
Zo ook diegeen die binnen komen hebben hun verantwoordelijkheid en ook naar hun kind.
Maar om het niet te ingewikkeld en onoverzichterlijk te maken kun je gewoon je hond opsluiten voor kind en hond zijn veiligheid .
Heb je geen zin in kinderen ,laat je ze niet binnen.
Ook opgelost.
Voor kind kun je ook hond lezen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Omdat je je nagenoeg niet mag bemoeien met het kind van een ander, zelfs niet als het kind zich in jouw huis bevindt en jouw regels met de voeten betreedt, omdat ouders niet ingrijpen (gebeurt vaker dan je zou denken), vind ik eigenlijk niet dat je dan nog verantwoordelijk bent voor de veiligheid van zo'n kind. Want dan is het niet meer in jouw handen.

Ik sluit nooit mijn honden in een andere kamer. Zijn ze hier absoluut niet gewend, is ook nog nooit nodig geweest. Dus ook in het geval van een vervelend kind zou ik dat niet doen.

Maar ik zou wel de ouders waarschuwen om niet toe te staan dat het kind zich opdringt aan de honden. En als het kind de honden zou mogen benaderen, wil ik daar met mijn neus bovenop staan, om hond en kind tegen elkaar te beschermen. Ik wil namelijk wel graag een bijdrage leveren aan hoe een kind op een correcte manier leert om honden te benaderen zodat risico's geminimaliseerd worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Wie zegt dat? In mijn huis ben ik de baas, en kinderen die zich niet gedragen worden door mij tot de orde geroepen als ik vind dat dat nodig is. Als moeders dat niet leuk vindt dan is dat jammer, maar waar direct de veiligheid van hond of kind in het gedrang komt grijp ik in. Eigenlijk heel simpel.
Vind je het niet vervelend als daar wrevel en vervelendigheid van komt? Ook al heb je daar wel gelijk in?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Het is voor mij een puur hypothetische kwestie maar ik denk dat ik daar in zo'n geval ook het beste aan zou doen.
iones
Zeer actief

Voor veel ouders denk ik wel. Zo heb ik ervaren in het verleden.
Arubandog
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bandog

Ongelezen bericht door Arubandog »

Wat bedoel je precies voor veel ouders wel? Ouders hebben toch weinig in te brengen als het gaat om de regels in iemands anders huis? Als het ze niet aanstaat dan komen ze lekker niet of laten ze het kind thuis.
(is overigens wel iets anders dan het verhaal van de TS die nog thuis woont vind ik)
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

waarom wordt er een kennel genoemd of mis ik wat :Q:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:En als het kind de honden zou mogen benaderen, wil ik daar met mijn neus bovenop staan, om hond en kind tegen elkaar te beschermen. Ik wil namelijk wel graag een bijdrage leveren aan hoe een kind op een correcte manier leert om honden te benaderen zodat risico's geminimaliseerd worden.
En ik zou die bijdrage aan de opvoeding van kinderen bij voorkeur overlaten aan mensen die andere methodes dan zwepen en handjes op hete kachels drukken hanteren.
iones
Zeer actief

Arubandog schreef:Wat bedoel je precies voor veel ouders wel? Ouders hebben toch weinig in te brengen als het gaat om de regels in iemands anders huis? Als het ze niet aanstaat dan komen ze lekker niet of laten ze het kind thuis.
(is overigens wel iets anders dan het verhaal van de TS die nog thuis woont vind ik)

Ik heb kleine kinderen bij mij in huis gehad die met hun schoenen op de bank gingen (ouders zeiden niets), overal met de vingers aan zaten, ouders zagen mij hun kind met angstogen volgen, maar ze deden niets, want thuis mocht het immers ook.

Ik heb te veel situaties gezien waarin ouders zich uitermate passief opstelden naar hun iets te ondernemende kind toe.
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

Ben het er mee eens dat dit situatie TS anders is betreft inwonende.. Maar deels wel indien mamma niet erbij is en ze zelf oppast zorg heeft te dragen betreft veiligheid. En door even te moeten oppassen verander je een kind niet binnen paar minuten en loopt het al risico..doordat ouders andere regels hebben.

Heel toevallig...zit ik sinds gisteren met een probleem ..iets van zelfde aard maar gelukkig niks gevaarlijks gebeurt...maar ook discussie betreft veiligheid kind/hond.Zoals sommige weten heb ik afscheid moeten nemen van mn Wanda .. ben nog niet aan iets anders toe maar weet wel dat ik niet eeuwig zonder wil en heb mijn oog laten vallen op een hond die waarschijnlijk pas met een half jaar naar nederland kan.Lijkt me goed ivm met nog verlies wanda plaats te geven en ivm hardlopen waarbij ik graag een hond mee neem ook ideaal omdat deze al 3 jaar is en dan langzaam aan mee kan opbouwen en er is iets met dat hond dat me trekt...enz.. Met mevrouw gesproken..situatie verteld en ook...dat ik misschien alleen interesse heb als de hond bij kinderen en katten kan...dit moet absoluut getest worden en zeker zijn anders kan het niet door gaan. Ik neem aan (mss naïef maar sta open voor tips) dat ze dat ook daadwerkelijk testen (zou hier ook filmpje van willen zien) en dat hun waarheid spreken in wel of niet. Anders zou het compleet zinloos zijn een hond vanuit Vietnam hier naar toe te vliegen enz. Het was even afwachten..de betreffende hond was net onderschept door politie en moest vrijgegeven worden voor transport naar bangkok waar hij inmiddels is in een kliniek.Maar uiteindelijk kreeg ik gisteren berichtje...hij is aangekomen daar. Dus ik app mijn oudste zoon met het nieuws..dat ik misschien over een half jaar een hond mag verwelkomen.We hadden al keer gepraat en tot conclusie gekomen dat een leven zonder hond niets voor mij is..en ik gewoon een soort van "iets" in hond moet zien en het me niet uitmaakt of het een pup is of een hond van paar jaar. Mijn zoon gaf voorkeur aan een pup omdat je die zelf kan "vormen". Maar goed..mijn zoon woont niet hier (al getrouwd en kind) dus aan mij en mijn jongste om te besluiten. Ik had dus ook een heel ander antwoord op mn app verwacht dan het volgende... oh als het een volwassen hond is dan moet je er rekening mee houden dat je voorlopig niet meer hoeft op te passen...ik vertrouw dat niet!!!

Nah dat was ff tegenvaller... dus vroeg me af waar het op sloeg en antwoorde hij...ik ken die hond niet en je weet niet wat hij gaat doen als hij bv KEER AAN ZIJN OREN TREKT :jank: :jank: :jank: :jank: Mijn eigen zoon he... Wanda was zo makkelijk...Kleinzoon weet dat hij niet dichtbij wanda dr plaats mocht en deed hij wel keer te ver liep wanda van dr plaats...maar no way dat kleinzoon aan zn oren mag trekken... Het is zo raar dat van je eigen zoon dan te horen..Daarmee zeg ik niet dat hij denkt dat het moet kunnen...maar er van uit gaat dat het een keer kan gebeuren..Ik weet niet of hij de foto op fb gezien heeft en kan me voorstellen dat hij dat geen aantrekkelijk foto vond...hond is doodziek en is ff snel genomen tussen het in beslag nemen en vervoeren door . Maar ik ga uiteraard eerst gesprek aan met zoonlief :ugh: Hij moet dus wel beseffen ook al neem ik een puppy..ook bepaalde dingen niet mogen en dat ook een lief hondje ..als je maar lang genoeg trekt uiteindelijk zal snauwen..logisch. Ik weet ook niet hoe ik dit nu moet oplossen....wel of niet nemen...Uiteraard is mijn zoon ook wanda gewent... die zou geen vlieg kwaad doen en voelde vertrouwd . Vond wel een waardeloze opmerking. Dus dubio...en anders om verhaal...ik mag dus niet omdat er een ander volwassen hond zou kunnen komen..En wil wel ff duidelijk stellen..mijn zoon is niet als ik met dieren maar zeker geen hater..Hij zou me nog bellen (ooit ook gebeurt) als hij nachts een ziek vogeltje vind met de vraag wat hij nu moet doen... Maar betreft oren trekken ? stel dat? zo raar :evil:
iones
Zeer actief

Ik vind dat hij weinig vertrouwen heeft in de persoon die hem zelf nog heeft grootgebracht. Jouw zoon zou beter moeten weten.
Is jouw zoon ooit zelf gebeten in zijn kindertijd door jouw hond? Of had jij toen nog geen honden?
Heeft hij trouwens een goed alternatief als oppas indien jij niet kan?
johanna68
Zeer actief

iones schreef:Ik vind dat hij weinig vertrouwen heeft in de persoon die hem zelf nog heeft grootgebracht. Jouw zoon zou beter moeten weten.
Is jouw zoon ooit zelf gebeten in zijn kindertijd door jouw hond? Of had jij toen nog geen honden?
Heeft hij trouwens een goed alternatief als oppas indien jij niet kan?

Ja mijn zoon is eens gebeten door hond van zijn oma (moeder vaders kant).. Was een hond dat bekend stond om bijten..was altijd buiten...maar altijd een gok om naar binnen te gaan en dus bij de hond langs..Die beet echt zomaar zonder aanleiding. Ja hoor mijn zoon is groot geworden met honden..zo niet mijn eigen dan opvang honden...wanda kocht ik als pup ...dat is misschien denk ik ook probleem..dat we allemaal zo verkocht waren aan Wanda...zo vol goedheid en zo te vertrouwen en heeft nooit iets gedaan.. Uhh alternatief betreft oppassen? nee denk het niet.. de 2e is op komst en of ik pas op of zijn vader en stiefmoeder passen op..Maar die werken beide en eigen bedrijf dus die kunnen niet iedere dag.. maar nogmaals....ik wil een hond maar er is nog geen hond . Ga niet een "ik neem toch die hond...jullie hebben geen keus betreft oppas" voorleggen. Maar er zijn wel grenzen natuurlijk. Laat ook niet voor me bepalen door hem wat of welk ik mag nemen...overleggen en zijn probleem of angst bespreken is natuurlijk niet verkeerd..

Idd wat je schrijft over weinig vertrouwen is ook echt hard aangekomen. Nooit zal ik ook maar enig risico nemen. Sterker nog..toen wanda niet meer beter zou worden heb ik ook met dierenarts gesproken over...risico..wanda is niet lekker..kleinkind over de vloer.. enz..Mijn zoon moet beter weten
Laatst gewijzigd door johanna68 op 25 nov 2013 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

johanna68 schreef: Ga niet een "ik neem toch die hond...jullie hebben geen keus betreft oppas" voorleggen. Maar er zijn wel grenzen natuurlijk. Laat ook niet voor me bepalen door hem wat of welk ik mag nemen...overleggen en zijn probleem of angst bespreken is natuurlijk niet verkeerd..
Nee, maar daar tegenover stelt hij wel dat jij niet meer bepalen mag wat voor hond jij mag nemen want dan mag jij niet meer oppassen. Dit is niet correct van hem. Hij heeft geen reden om aan jouw beoordelingsvermogen te twijfelen.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

iones schreef:
Miranda schreef: Ik weet het niet Lieke. Toen ik twee was had ik de enórm leuke gewoonte om alles en iedereen te bijten. Hárd. Er is veel geprobeerd om mij daar mee op te laten houden.
Weet je wanneer ik er mee ophield? Toen een ander kind mij hárd terugbeet. Toen kreeg ik pas door dat het blijkbaar pijn deed. Dat was een heel zinnige les.
Je kunt niet altijd alles uitleggen.
Ander voorbeeld: de kachel die heet is. Leg een kind eens uit hoe hij zich daar aan kan bezeren, en lelijk! Dat lukt verbaal gewoon niet. Totdat je zijn handje pakt en het heel even kort laat voelen. Te kort om zich te bezeren, maar wel zo dat hij weet wat hitte is en dat dit zeer gaat doen.
Leren door ondervinding. Kinderen laten zich niet altijd alles voorkauwen.

Dit dus :ok:

Nu zal ik niet zeggen dat ik de handen op de kachel heb gedrukt, maar na tientallen keren waarschuwen, kinderen bij de kachel wegtrekken(beschermen) of wat dan ook, maar ff "laten gaan". Pedagogisch onverantwoord? Kindermishandeling? Zal vast hoor. Zal me aan mijn reet roesten iig. Kachel (cv) werd daarna in ieder geval gemeden :cool2:

fes/lou schreef:Nou, dat vind ik geen leren door ondervinding, dat vind ik kindermishandeling!
Wij zeiden AU HEET, snapten ze best hoor....
Ah kom zeg. Dan moet datzelfde kind "daarvóór" wel al "geleerd" hebben wat "heet" is :ok:

Anja schreef:
iones schreef:
Miranda schreef: Ik weet het niet Lieke. Toen ik twee was had ik de enórm leuke gewoonte om alles en iedereen te bijten. Hárd. Er is veel geprobeerd om mij daar mee op te laten houden.
Weet je wanneer ik er mee ophield? Toen een ander kind mij hárd terugbeet. Toen kreeg ik pas door dat het blijkbaar pijn deed. Dat was een heel zinnige les.
Je kunt niet altijd alles uitleggen.
Ander voorbeeld: de kachel die heet is. Leg een kind eens uit hoe hij zich daar aan kan bezeren, en lelijk! Dat lukt verbaal gewoon niet. Totdat je zijn handje pakt en het heel even kort laat voelen. Te kort om zich te bezeren, maar wel zo dat hij weet wat hitte is en dat dit zeer gaat doen.
Leren door ondervinding. Kinderen laten zich niet altijd alles voorkauwen.
Meen je dit nou echt? :piew: Ik mag hopen dat je geen kinderen hebt. Het is namelijk de bedoeling om je kinderen dingen te leren zonder ze brandwonden en ander letsel te bezorgen, hier noemen we dat namelijk kindermishandeling.
Stel je niet aan zeg! Wie heeft het over brandwonden? Jij alleen hoor. Kijk je even wat ik vetgedrukt heb in Iones antwoord :ok:

Hoe bedoel je van een mug een olifant maken :piew:
lieke schreef:Voordat je begint te blaten over handjes tegen de hete kachel aanhouden en de zweep erover heen leggen, moet je maar eens deze link lezen over de sociale en psychologische ontwikkeling van een peuter: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... ftijd.html

Nou als dát alles is wat een kind rond die leeftijd zou kunnen is het wel bar slecht gesteld met degene die met deze "conclusies" zijn gekomen :ok:

renee-uk schreef:misschien toch even in het achterhoofd houden dat 10 van die kleine wolbaaltjes misschien wel wat teveel van het goede zijn voor een jochie van twee jaar oud?
er is natuurlijk wel een verschil met je kind aan een of twee honden wennen of aan tien.
het zal het er in elk geval niet makkelijker op maken, niet voor dat jochie maar ook niet voor degenen die toezicht houden.
Dit dus :ok:

iones schreef:Omdat je je nagenoeg niet mag bemoeien met het kind van een ander, zelfs niet als het kind zich in jouw huis bevindt en jouw regels met de voeten betreedt, omdat ouders niet ingrijpen (gebeurt vaker dan je zou denken), vind ik eigenlijk niet dat je dan nog verantwoordelijk bent voor de veiligheid van zo'n kind. Want dan is het niet meer in jouw handen.

Ben ik met je eens en ik ben het met je oneens. Eens omdat ik (en met mij vele andere ouders) zelf ook niet altijd "grenzen" heb gesteld. Want hé. Stel je voor dat ze (ouders) boos worden :schrik:

En oneens omdat het nú (heb ik ook moeten leren hoor) wél zo is, dat er in mijn huis "andere" regels gelden dan thuis :ok:
(en zo heel veel zijn dat er niet hoor ;-) )
Tara schreef:Het is toch geen raketwetenschap? :U:
Tis inderdaad geen raketwetenschap, maar ik weet niet hoeveel kinderen jijzelf hebt opgevoed, hoeveel er bij jou over de vloer komen en van "wie". Want al jouw "regels" vallen of staan toch echt met bovenstaande hoor :wink:

Is het een kind van familie of vriend(vriendin). Hoe zijn de ouders doorgaans. Hoe is jouw verhouding met de "ouders" etc etc.

Tis wel heel makkelijk gezegd allemaal. Maar qua uitvoer toch niet zo heel erg simpel/makkelijk hoor :wink:
iones schreef:
Arubandog schreef:Wat bedoel je precies voor veel ouders wel? Ouders hebben toch weinig in te brengen als het gaat om de regels in iemands anders huis? Als het ze niet aanstaat dan komen ze lekker niet of laten ze het kind thuis.

Ik heb kleine kinderen bij mij in huis gehad die met hun schoenen op de bank gingen (ouders zeiden niets), overal met de vingers aan zaten, ouders zagen mij hun kind met angstogen volgen, maar ze deden niets, want thuis mocht het immers ook.

Ik heb te veel situaties gezien waarin ouders zich uitermate passief opstelden naar hun iets te ondernemende kind toe.

Klopt hoor Iones. Heb het zelf hier thuis vaak zat meegemaakt en zie maar eens op nette wijze zonder de andere ouder voor het hoofd te stoten/beledigen uit te leggen dat je iets "liever niet" hebt :schrik: :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
johanna68
Zeer actief

iones schreef:
johanna68 schreef: Ga niet een "ik neem toch die hond...jullie hebben geen keus betreft oppas" voorleggen. Maar er zijn wel grenzen natuurlijk. Laat ook niet voor me bepalen door hem wat of welk ik mag nemen...overleggen en zijn probleem of angst bespreken is natuurlijk niet verkeerd..
Nee, maar daar tegenover stelt hij wel dat jij niet meer bepalen mag wat voor hond jij mag nemen want dan mag jij niet meer oppassen. Dit is niet correct van hem. Hij heeft geen reden om aan jouw beoordelingsvermogen te twijfelen.
Ben ik helemaal met je eens hoor.. beetje kortaf...helemaal betreft vertrouwen betreft mij in keus hond... Hij heeft niet eens gevraagd...of en hoe ze gaan testen enz enz enz...dus beetje kort door de bocht en besluit nemen die aan mij is en niet aan hem.. Wel terecht dat hij duidelijk maakt het eng te vinden een vreemd hond dat al volwassen is...maar niet op deze manier...voel ik me toch wel voor blok gezet
Melanie
Vaste gebruiker
Ollie

bouvierpoedel schreef:
Kleine kinderen en ook puppies gedragen zich nu eenmaal niet altijd even goed zoals wij volwassenen willen.
Daarnaast ben je als je iemand in je huis haald als gastvrouw/heer verantwoordelijk voor de veiligheid van je gasten en als hondeneigenaar ook verantwoordelijk voor je honden hun veiligheid.
Zo ook diegeen die binnen komen hebben hun verantwoordelijkheid en ook naar hun kind.
Maar om het niet te ingewikkeld en onoverzichterlijk te maken kun je gewoon je hond opsluiten voor kind en hond zijn veiligheid .
Ook opgelost.
Nou, weet ik niet, mijn mening is ook gekleurd door het feit dat ik zelf twee kinderen heb.
Daarnaast zou ik me kapot schamen als mijn peuter zó met andermans dieren om zou gaan.
Dat zou ik dus meteen de kop indrukken, lukt dat niet dan maar niet bij tante en oma op bezoek en het zó ver laten komen.
Melanie
Vaste gebruiker
Ollie

Célie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ook opgelost.
Die zwarte van mij houd ook niet van kinderen, maar die zet ik in de bench in de bijkeuken of boven op de slaapkamer zodat hij de kans niet krijgt om te bijten.
Maar dat is wezenlijk anders, bij jouw hond is dan geen sprake van eindeloos sarren waardoor het uit de hand loopt toch?
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Mrs_Janssen schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ook opgelost.
Nou, weet ik niet, mijn mening is ook gekleurd door het feit dat ik zelf twee kinderen heb.
Daarnaast zou ik me kapot schamen als mijn peuter zó met andermans dieren om zou gaan.
Dat zou ik dus meteen de kop indrukken, lukt dat niet dan maar niet bij tante en oma op bezoek en het zó ver laten komen.
mijn mening ook. ik zou me niet kapot schamen maar gewoon rustig ingrijpen. aan schamen heb je zo weinig he? ik zou ook gerust vragen om ieders veiligheid of de honden weg mogen met alle begrip en bereidheid tot meteen vertrekken als het niet kan. mijn schoonzus heeft een zenuwlijerhond als mijn dochter de deur binnenstapt daar duikt die dus al tandenklapperend in een hoek. das gewoon niet normaal, daar doen mijn kinderen ook niks mee. ik heb ze verboden aan die hond te komen en ook uitgelegd waarom maar van mijn schoonzus mogen ze hem best aaien want hij moet maar wennen. ze zou het beest een enorm plezier doen als ze het even weg zou sluiten. en ik sta daar doodsangsten uit dus kom daar zelden met de kinderen.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik was juist blij met mensen als Célie, die samen met ons een oogje op onze kinderen hielden, zeker toen ze nog heel klein waren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”