Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurkat: niet welkom

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Buurkat: niet welkom

Ongelezen bericht door kooi »

Muk schreef:
kooi schreef: In mijn pleidooi voor leven en laten leven zou ik in de eerste plaats op zoek gaan naar een oplossing waar we beiden bij gebaat zouden zijn.
Inderdaad, jij je kat uit mijn tuin houden en dan kunnen mijn dieren weer veilig in mijn tuin rondlopen. Hoe makkelijk kan het zijn.
Niet, want ik ben daar niet bij gebaat...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

kooi schreef: Ja lieverd, maar dan moet je als hondeneigenaar niet mutsen, want nog eens extra voor jou:
mijn eerste berner ving twee kippen en mijn tweede een postduif.
Niemand hier die zijn hond los laat lopen kan garanderen dat die geen beest vangt.
dus geen dubbele moraal alsjeblieft.
Dat heeft niks met dubbele moraal te maken, jouw hond had die kippen ook niet moeten vangen, al is het op je eigen tuin puur pech hebben. Daar horen andermans dieren niet te komen.

Jij verzorgt dus niet alleen overlast met je katten, maar óók nog eens met je honden. Beetje Tokkiestijl van je, vind je niet?
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

kooi schreef: Ja, maar
Ja, maar = jammeren. Je zit alles gewoon recht te breien.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef: Daar waar een vreemde (mens / dier) gewoon hoe dan ook niet hoort te komen zonder mijn toestemming. En kunnen mijn dieren veilig in MIJN tuin rondlopen. Ik hoef andermans dieren niet bij mijn dieren. Net zoals een ander mijn dieren ook niet in zijn tuin wil hebben.
Alsof een vos of roofvogels zich daar wat van aantrekken dat jij het niet wilt.
Ik zou ten alle tijde zorgen dat mijn dieren veilig zijn als ik ze vrij liet lopen.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

kooi schreef:
Muk schreef:
kooi schreef: In mijn pleidooi voor leven en laten leven zou ik in de eerste plaats op zoek gaan naar een oplossing waar we beiden bij gebaat zouden zijn.
Inderdaad, jij je kat uit mijn tuin houden en dan kunnen mijn dieren weer veilig in mijn tuin rondlopen. Hoe makkelijk kan het zijn.
dus jij brengt je kat gewoon in gevaar?
een kat die op mijn terrein mijn dieren in gevaar brengt en zeker als het herhaaldelijk is, zou ik lokken en naar het asiel brengen. mijn vader zou bijvoorbeeld nog voor een emmer ijskoud water kiezen en uiteindelijk een hoog stroomgehalte op een draadje. heeft hij tijden gehad boven op de volière. en ik kan en kon hem daar geen ongelijk in geven, tenslotte zijn tuin, zijn hobbyvogeltjes en daar moet jouw katje niet aankomen. of andermans katje. dus reken maar dat je gebaat bent bij je kat uit andermans tuin houden...
Muk

kooi schreef:
Muk schreef:
Dat klopt, want dan moet je moeite doen in huis, zoals bijvoorbeeld de kattendrollen opruimen en de kattenbak vaker verschonen. Dus schop je ze maar op straat, dat een ander daar niet gebaat bij is komt niet in je op. Er zijn niet altijd oplossingen waar beide partijen tevreden mee kunnen zijn. Of toch wel, JIJ als overlast bezorgende kattenbezitter betaalt het schrikdraad om de tuin heen, zodat jouw kat toch buiten overlast kan geven, maar niet meer bij de klagende buren.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

nyckle schreef:Nog eens extra voor Kooi. Er is een wet die zegt, dat:

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
ik dacht al dat ik hem langs had zien komen, heb je enig idee waarom dat niet gehandhaafd wordt in tegenstelling tot loslopende honden ed?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

kooi schreef: Het punt is dat de katteneigenaar wordt verweten het aan zichzelf te wijten te hebben als die zijn kat naar buiten laat.
want daar loeren allerlei gevaren zoals bijvoorbeeld whippets.
Nee, dat is niet waar het hier om gaat. Het punt is dat sommige katteneigenaren het normaal vinden dat hun kat overlast bezorgt op andermans terrein.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Muk schreef:
kooi schreef: Het punt is dat de katteneigenaar wordt verweten het aan zichzelf te wijten te hebben als die zijn kat naar buiten laat.
En daarom houdt die eigenaar niet van zijn kat en daarom hoeft die niet te rekenen op medeleven als zo'n hond inderdaad de kat grijpt.( :goeie: )

Terwijl de mevrouw die net zo willens en wetens haar konijn los in haar tuin laat lopen wél recht heeft op dat medeleven.
en dát is krom redeneren.
Godskannonne wat ben jij dom! Je zit wéér drogredenen te gebruiken om je kattenoverlast goed te praten. Er hoort sowieso niemand en ook geen andere huisdieren in te komen. Mijn hond kakt ook niet in jouw tuin en jaagt ook jouw katten niet op in jouw tuin. Gewoon omdat dat niet hoort. En jouw kat hoort ook niet in mijn tuin te komen. Als JIJ je verantwoordelijkheid zou nemen, kunnen mijn dieren in MIJN tuin lopen. Daar waar een vreemde (mens / dier) gewoon hoe dan ook niet hoort te komen zonder mijn toestemming. En kunnen mijn dieren veilig in MIJN tuin rondlopen. Ik hoef andermans dieren niet bij mijn dieren. Net zoals een ander mijn dieren ook niet in zijn tuin wil hebben.

Als die mevrouw werkelijk haar verantwoording neemt voor haar konijn, dan zorgt ze dat daar geen kat bij kan, no matter what.
Ze weet immers dat er van dat asociale tuig om haar heen woont dat de kat naar buiten knikkert?
Wie is er dan dom?
Want stel, ik ga overstag en houd mijn kat binnen en dan?
Dan kan er niets meer met een in de tuin loslopend konijn gebeuren?
wie is hier nou dom?
Muk

tineke schreef:
Muk schreef: Daar waar een vreemde (mens / dier) gewoon hoe dan ook niet hoort te komen zonder mijn toestemming. En kunnen mijn dieren veilig in MIJN tuin rondlopen. Ik hoef andermans dieren niet bij mijn dieren. Net zoals een ander mijn dieren ook niet in zijn tuin wil hebben.
Ik zou ten alle tijde zorgen dat mijn dieren veilig zijn als ik ze vrij liet lopen.
Uiteraard, maar als ik mijn konijnen in een aan alle kanten met gaas bedekte, zeer grote ren laat rondlopen kunnen wilde dieren er al niet bijkomen. Zeker niet als je ook nog eens een schutting om je tuin hebt. Behalve de katten dan, maar dat zijn huisdieren.

En als ze los in de tuin lopen ben ik er ook bij, je hoort je huisdieren inderdaad veilig te huisvesten. Maar tegen kattenoverlast kun je helaas weinig doen en dat frustreert weleens. Zeker omdat er nog teveel mensen zoals Kooi zijn die hun kat naar buiten schoppen omdat een kat nu eenmaal los hoort te lopen. Dat dát overlast veroorzaakt interesseert mensen zoals Kooi niet.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Selene schreef:
nyckle schreef:Nog eens extra voor Kooi. Er is een wet die zegt, dat:

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
ik dacht al dat ik hem langs had zien komen, heb je enig idee waarom dat niet gehandhaafd wordt in tegenstelling tot loslopende honden ed?
Er zijn teveel katteneigenaren met het idee van Kooi. Het zou een aardig centje voor de staat opleveren als er bekeuringen werden uitgeschreven. Maar eens een mailtje naar de politiek sturen.
Muk

kooi schreef: Als die mevrouw werkelijk haar verantwoording neemt voor haar konijn, dan zorgt ze dat daar geen kat bij kan, no matter what.
Ze weet immers dat er van dat asociale tuig om haar heen woont dat de kat naar buiten knikkert?
Wie is er dan dom?
wie is hier nou dom?
Als jij nu eens je verantwoordelijkheid neemt voor je kat praten we wel verder. Je draait alles om, je geeft drogredenen en slechte excuses om jouw straatje maar schoon te praten. Maar je vergeet dat jouw kat in de eerste plaats sowieso niets in andermans tuin te zoeken heeft.
kooi
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:
Nee, dat is niet waar het hier om gaat. Het punt is dat sommige katteneigenaren het normaal vinden dat hun kat overlast bezorgt op andermans terrein.
pot/ ketel.tik. pot/ketel.tik. pot./ ketel. tik.
overlast.katten.overlast.honden.overlast.muziek.overlast.sigarenrook.overlast.mobiele telefoons.overlast. schreeuwende kinderen. overlast. blaffende honden. overlast zangvogels in de tuin. overlast. vissen stelende reigers. overlast. schijtende postduiven.overlast. overstekende eenden.....tik.......overlast.....tik.....overlast.....tik.
Muk

kooi schreef: pot/ ketel.tik. pot/ketel.tik. pot./ ketel. tik.
overlast.katten.overlast.honden.overlast.muziek.overlast.sigarenrook.overlast.mobiele telefoons.overlast. schreeuwende konderen. overlast. blaffende honden. overlast zangvogels in de tuin. overlast. vissen stelende reigers. overlast. schijtende postduiven.overlast. overstekende eenden.....tik.......overlast.....tik.....overlast.....tik.
Weer zo'n zwak excuus.

Waarom vind je het normaal dat je overlast mag bezorgen? Omdat anderen dat ook doen? Als een ander in de sloot springt, spring jij er toch ook niet achteraan?
Laura & Leroy
Zeer actief

kooi schreef:
Muk schreef:
En daarom houdt die eigenaar niet van zijn kat en daarom hoeft die niet te rekenen op medeleven als zo'n hond inderdaad de kat grijpt.( :goeie: )

Terwijl de mevrouw die net zo willens en wetens haar konijn los in haar tuin laat lopen wél recht heeft op dat medeleven.
Godskannonne wat ben jij dom! Je zit wéér drogredenen te gebruiken om je kattenoverlast goed te praten. Er hoort sowieso niemand en ook geen andere huisdieren in te komen. Mijn hond kakt ook niet in jouw tuin en jaagt ook jouw katten niet op in jouw tuin. Gewoon omdat dat niet hoort. En jouw kat hoort ook niet in mijn tuin te komen. Als JIJ je verantwoordelijkheid zou nemen, kunnen mijn dieren in MIJN tuin lopen. Daar waar een vreemde (mens / dier) gewoon hoe dan ook niet hoort te komen zonder mijn toestemming. En kunnen mijn dieren veilig in MIJN tuin rondlopen. Ik hoef andermans dieren niet bij mijn dieren. Net zoals een ander mijn dieren ook niet in zijn tuin wil hebben.

Als die mevrouw werkelijk haar verantwoording neemt voor haar konijn, dan zorgt ze dat daar geen kat bij kan, no matter what.
Wie is er dan dom?
wie is hier nou dom?
Kooi, doe eens even normaal. Ik zal 'die mevrouw' wel zijn, en ik zal ook wel degene zijn die je hier dom noemt. Dit gaat me echt te ver. Ik ben heel keurig en beheerst in wat ik typ en ik scheld niemand ergens voor uit. En in de discussie met Muk moet ik het nu ontgelden, niet netjes :neenee:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Muk schreef:
kooi schreef: Als die mevrouw werkelijk haar verantwoording neemt voor haar konijn, dan zorgt ze dat daar geen kat bij kan, no matter what.
Wie is er dan dom?
wie is hier nou dom?
Als jij nu eens je verantwoordelijkheid neemt voor je kat praten we wel verder. Je draait alles om, je geeft drogredenen en slechte excuses om jouw straatje maar schoon te praten. Maar je vergeet dat jouw kat in de eerste plaats sowieso niets in andermans tuin te zoeken heeft.
Ik neem mijn verantwoordelijk en jij de jouwe.
Hierna geen honden meer?
Of ga je ze uitsluitend op je eigen terrein uitlaten, of doe je dat misschien al?
En ze blaffen ook nooit?
En verder ben je modelburger en veroorzaak je nooit en te nimmer ook maar de minste overlast?
Wat heb jij persoonlijk voor overlast van mijn katten?
En wat weet jij nou echt van de situatie hier?
Misschien vinden de andermansen hier het wel prima dat mijn katten in hun tuin komen?
misschien zijn daar zelfs wel afspraken over gemaakt?
Je verwijt mij dat ik drogredenen gebruik, maar ik verwijt jou dat je eindeloos en oeverloos chargeert over dit onderwerp.
En dat je op geen enkele manier bereid bent om je te verplaatsen in de motieven van de katteneigenaar.
kooi
Zeer actief

Laura & Leroy schreef:
kooi schreef:
Muk schreef:

Wie is er dan dom?
wie is hier nou dom?
Kooi, doe eens even normaal. Ik zal 'die mevrouw' wel zijn, en ik zal ook wel degene zijn die je hier dom noemt. Dit gaat me echt te ver. Ik ben heel keurig en beheerst in wat ik typ en ik scheld niemand ergens voor uit. En in de discussie met Muk moet ik het nu ontgelden, niet netjes :neenee:
Nee niet persé, want dan zou ik je bij name noemen, ik gebruik het slechts als voorbeeld.
Ik ken de situatie bij jou ter plekke niet.

Maar misschien ga je nu toch nadenken over wat je zelf kan doen om het veilig te houden voor je beest, want niemand hier kan het voor elkaar krijgen dat er geen kat meer in jouw tuin komt als het aan de eigenaren ligt.
Die zitten heus niet thuis te bedenken dat er bij de buurf zes huizen verderop misschien een konijn in de tuin loopt.Ja en als je dan toch blijft volharden in de overtuiging dat het jouw verantwoording niet is vind ik je wel een beetje dom.
Laatst gewijzigd door kooi op 22 nov 2013 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

kooi schreef: Ik neem mijn verantwoordelijk en jij de jouwe.
Hierna geen honden meer?
Of ga je ze uitsluitend op je eigen terrein uitlaten, of doe je dat misschien al?
En ze blaffen ook nooit?
En verder ben je modelburger en veroorzaak je nooit en te nimmer ook maar de minste overlast?
Wat heb jij persoonlijk voor overlast van mijn katten?
Misschien vinden de andermansen hier het wel prima dat mijn katten in hun tuin komen?
Je verwijt mij dat ik drogredenen gebruik, maar ik verwijt jou dat je eindeloos en oeverloos chargeert over dit onderwerp.
En dat je op geen enkele manier bereid bent om je te verplaatsen in de motieven van de katteneigenaar.
Jij neemt je verantwoordelijkheid niet, want je laat je kat lekker buiten overlast bezorgen.

Je neemt gewoon aan dat andere mensen geen last hebben van je katten, maar zo werkt het niet. Het gaat niet alleen om je naaste buren, de hele wijk "geniet" ongevraagd mee van jouw kat. En die mensen heb je echt niet allemaal gevraagd of ze last hebben van je kat. Je dieren horen niet in ongevraagd andermans tuin te komen. Dat doe ik ook niet met mijn dieren, dus die verzorgen dan ook geen overlast bij anderen. Ik verplaats mij genoeg in katteneigenaren, maar zolang katteneigenaren zoals jij niet inzien dat hun kat overlast bezorgd als die buiten rondloopt houdt mijn begrip voor katteneigenaren ook op.

En het gaat nog altijd over andermans dieren in een tuin, niet over andermans dieren op openbaar terrein. Dat zijn weer drogredenen die je gebruikt.
Laura & Leroy
Zeer actief

kooi schreef:Nee niet persé, want dan zou ik je bij name noemen, ik gebruik het slechts als voorbeeld.
Ik ken de situatie bij jou ter plekke niet.

Maar misschien ga je nu toch nadenken over wat je zelf kan doen om het veilig te houden voor je beest, want niemand hier kan het voor elkaar krijgen dat er geen kat meer in jouw tuin komt als het aan de eigenaren ligt.
Die zitten heus niet thuis te bedenken dat er bij de buurf zes huizen verderop misschien een konijn in de tuin loopt.Ja en als je dan toch blijft volharden in de overtuiging dat het jouw verantwoording niet is vind ik je wel een beetje dom.
Absoluut! Dank je Kooi, je hebt een hoop duidelijk gemaakt.

:smile2:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Corneliana schreef:
dus jij brengt je kat gewoon in gevaar?
Nee.
En je vader is een wreedaard. :kotz:
En vogels horen niet in een volière, ook dat is wreed.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Muk schreef:Uiteraard, maar als ik mijn konijnen in een aan alle kanten met gaas bedekte, zeer grote ren laat rondlopen kunnen wilde dieren er al niet bijkomen. Zeker niet als je ook nog eens een schutting om je tuin hebt. Behalve de katten dan, maar dat zijn huisdieren.
Nou geloof me als je hok veilig is voor vossen is dat het ook voor katten,een vos is veel sterker en slimmer om bij de konijnen te komen.
Dat weet ik van Jaap mijn zwager ,waar er geen kat bij kwam deed de vos dat wel.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

het wordt steeds gekker hier :80:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

tineke schreef: Dat mag inderdaad niet net zoals ik mijn katten dieren van andere liet doodbijten.
Maar goed mijn honden zouden ook nooit los in de kantine hun tanden in kinderen hebben mogen zetten zoals de jouwe wel mochten.
Niet iedere kattenbezitter is de aso die jij er zo graag van maakt net zomin als iedere hondenbezitter zo aso is om te denken dat de wereld enkel voor hun is.
Ik snap niet waar jij dit nou weer vandaan haalt. Ik heb nooit een hond in de kantine op kinderen los gelaten. Maar.... mijn honden gaan niet los op kinderen, ze laten ze gewoon met rust. En dat is wel zo fijn!
Laatst gewijzigd door iones op 22 nov 2013 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

kooi schreef:
waar staat dat mag?
Als in: heeft toestemming?
Ja, toestemming van de katteneigenaar naar zijn kat toe om andermans dieren in diens tuin aan te vallen. Onder het mom van "ik kan mijn kat niet bij me houden".
Als jij jouw kat laat aanrijden omdat je er niet naar om kijkt, of het dier in andermans tuin laat, zodat mensen er op gaan schieten, vangen, of ik weet niet wat doen (en dat gebeurt grootschaliger dan jij denkt, hier in de buurt is het zelfs heel erg aan de orde), dan hoef je niet op mijn medeleven te rekenen nee. Jij hebt willens en wetens dat risico genomen.
kooi schreef: Terwijl de mevrouw die net zo willens en wetens haar konijn los in haar tuin laat lopen wél recht heeft op dat medeleven.
Ja, want zij laat dat konijn niet los op straat maar in haar eigen tuin, omheind zodat het konijn er niet uit kan. Het gaat om je dier op je eigen grondgebied houden. Want daar zou het veilig moeten zijn. En andere mensen hebben niet het recht om dat te verpesten.
kooi schreef: en dát is krom redeneren.
Is dat krom ja? of redeneer jij krom, dat je niet het verschil ziet tussen je eigen grondgebied en dat van anderen? Jij ziet de tuin van de buren even goed als jouw tuin?
kooi schreef: Want het is nu eenmaal zo dat veel mensen hun kat buiten laten lopen.
En willens en wetens hun kat bloot stellen aan de gevaren van de maatschappij en de kat andere mensen laat lastig vallen, zoals je dat hier leest in dit topic. Dat mensen dat doen, dat praat het nog niet goed.
kooi schreef: En die mevrouw neemt evengoed geen maatregelen om het dier te beschermen.
Terwijl zo'n konijn veel kanslozer is in de eigen tuin dan de kat op openbaar terrein.
Een tam konijn redt zich niet in de natuur. Die is dus in openbaar terrein kansloos omdat hij niet de gevaren kent. En daarom hou je die in je eigen afgeschermde tuin. Dat is beschermen.
En als iemand kat er dan binnendringt om jouw konijn aan te vallen, dan laat je gewoon je hond er op los! Bobbes heeft gisteren nog een kat tussen haar kaken gehad en Pietertje ook. Vond ik niet leuk. Maar ja, kat mag overal komen he.... dan is dat het risico.
kooi schreef: De enige reden dat deze mevrouw wel op bijval mag rekenen is dat het gaat om 'eigen terrein' en dát is heilig in de ogen van mensen die zelf met hun hond overlast veroorzaken op openbaar terrein.
Als jouw kat in jouw eigen tuin wordt gebeten is dat even godsgeklaagd als het wanneer jouw konijn zou gebeuren in je eigen tuin. Dat is precies hetzelfde. En ja, dan mag je op bijval rekenen.
Maar ik begrijp dat jij niet zo van honden houdt, dat je vindt dat ze zich niet in het openbaar mogen bevinden omdat ze dan per definitie overlast bezorgen? Waarom hou jij je dan niet alleen bij katten? En dan wel ergens buiten de bebouwde kom?
kooi schreef: dat laatste wordt hier verdedigd met dat men die overlast tot een minimum beperkt, maar het blijft overlast.
Pfoeh, of jij woont in een aso buurt, of je haat honden.
kooi schreef: Ik beperk die van mijn kat ook tot een minimum.
Die doet die gehate poepjes niet in andermans tuin.
Wacht ff, ff drolletje opruimen voor bernese erbij is...zo terug....
Dus jij houdt je kat wel bij je en laat die niet bij anderen rond sjouwen?
kooi schreef: Er wordt mij niet eens gevraagd of ik aanspreekbaar zou zijn voor mijn buren.
In mijn pleidooi voor leven en laten leven zou ik in de eerste plaats op zoek gaan naar een oplossing waar we beiden bij gebaat zouden zijn.
EN hoe zou die dan zijn?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief

renee-uk schreef:
kooi schreef:
renee-uk schreef:
kooi schreef: Of mij aanvallen op mijn taalgebruik.
dat, kooi, bracht je zelf naar voren en als je kaatst kun je nou eenmaal ballen verwachten.
you shed first blood!
maar niet in dit topic :neenee:, daar werd het er door jou aan de haren bijgesleept.
maar misschien ben je van pijn is fijn, jeuk is leuk en bloed moet want dan kun je jezelf zo lekker sielug voelen :jank:
steek anders even je hand in eigen boezem, da's ook nooit verkeerd :idea:
Het is meer dat je wisselend reageert op mij.
daardoor wist ik in dat topic niet hoe je opmerking te interpreteren.
Nu weet ik dat wel.
Je bent en blijft een hatelijk mens.
Dat bewijst deze ranzige reactie ook weer eens.
iones
Zeer actief

tineke schreef:
De meeste mensen wonen in de bebouwde kom met postzegeltuintjes. Daar komen geen roofvogels en vossen.
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Wie is er dan dom?
wie is hier nou dom?
Dat is werkelijk bullshit, jij gaat uit van inbraak!
Ik ga niet uit van inbraak, want dan heb ik geen leven meer. Dan durf ik nooit meer van huis weg.
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Laura & Leroy schreef:
pot/ ketel.tik. pot/ketel.tik. pot./ ketel. tik.
overlast.katten.overlast.honden.overlast.muziek.overlast.sigarenrook.overlast.mobiele telefoons.overlast. schreeuwende kinderen. overlast. blaffende honden. overlast zangvogels in de tuin. overlast. vissen stelende reigers. overlast. schijtende postduiven.overlast. overstekende eenden.....tik.......overlast.....tik.....overlast.....tik.
Je een beetje getikt ben je wel...
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Ik neem mijn verantwoordelijk en jij de jouwe.
Hierna geen honden meer?
Ook hierin heb jij weer een bord voor je kop dat je het verschil niet ziet tussen een dier dat onder toezicht staat, en een dier dat vrij rond loopt zonder toezicht.
Als een hond een baas bij zich heeft, loopt hij onder toezicht.
maar ik ben er net zo min een voorstander van dat mensen hun honden maar aan laten lopen, als wanneer ze dat met hun kat doen.
kooi schreef: En ze blaffen ook nooit?
Ook hierin zie jij weer geen verschil tussen continu blaffen (wat heel erg is zowel voor de hond die dat niet doet voor zijn plezier, als voor de omwonenden) of een keer heel even blaffen. Ik snap niet wat er met jou aan de hand is.... maar je ziet dingen totaal niet in perspectief!
kooi schreef: En verder ben je modelburger en veroorzaak je nooit en te nimmer ook maar de minste overlast?
Iedereen zal ooit wel eens overlast veroorzaken, maar je kunt er van uit gaan dat hier geen opzet bij is. Bij fatsoenlijk opgevoede mensen is het nooit de bedoeling om dat te doen.

kooi schreef: Wat heb jij persoonlijk voor overlast van mijn katten?
De motieven van katteneigenaren hebben we allemaal al gehoord: "ik kan hem niet binnen houden want dat is zielig" of "ik kan hem niet in mijn tuin houden". Maar wat heeft een ander daar aan?
En wat weet jij van jouw situatie, als je er niet bij bent bij wat jouw kat allemaal bij anderen uitspookt, die weer niet weten bij wie die kat hoort zodat ze jou ook niet kunnen aanspreken>?
iones
Zeer actief

tineke schreef: Nou geloof me als je hok veilig is voor vossen is dat het ook voor katten,een vos is veel sterker en slimmer om bij de konijnen te komen.
Dat weet ik van Jaap mijn zwager ,waar er geen kat bij kwam deed de vos dat wel.
Op twee lagen aan de buitenkant stroomdraad aanbrengen. Dat hielp bij mijn konijnentuin. En dat helpt ook om je kat in je eigen tuin te houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”