Fijn dat je het even laat weten maar jammer, heel erg jammer, zeker omdat jullie de reu nog 2 keer hebben laten gaanstephanie94 schreef:Ok, is niet stil geweest hiero.
Eerst wil ik zeggen dat Nicky wel gewoon mij hond is, en altijd blijft, dus dat ik toch de beslissing moet nemen. Tuurlijk geven mijn ouders mij advies, en luister ik daar naar. Hun mening is ,de pupjes laten zitten. Omdat mijn vader dat al eens eerder heeft gedaan bij een hond, en die was er helemaal ziek van, er was sprake van dat ze nooit meer loops zou worden.( Hij weet alleen niet meer welk spul de DA toen heeft gebruikt.) Dus die raden het heel erg af! Niet omdat ik dan nooit meer een nestje kan, maar omdat het gewoon troep is.
En ik werk hele dagen dus heb het geld om ze te onderhouden. En mijn werk is thuis dus aan aandacht zal het ze ook niet ontbreken!
Ik heb contact met de DA gehad. Ik zou een afspraak maken om toch zo'n spuit te laten geven, Maar voelt gewoon niet goed. Het zijn dan nog wel geen pups, maar er zit toch al wel leven in haar. Ik heb erg gewoon geen goed gevoel bij.
De da zei dat als er niet te weinig pupjes zijn, En ik gelijk als de bevalling begint kom (vorige x heb ik te lang gewacht) ze het goed kan hebben. Het is een keiharde hond.
Wat ik er ook nog niet bij had gezegd is dat de reu er 3x op heeft gezeten.
Omdat de 1e dekking ze ook maar 1x is gedekt en gelijk raak was.( en ik helemaal niet wist dat je ze weg kon laten spuiten :S)
Hadden we besloten hem nog 2x erop te laten zodat ze meer pups krijgt en niet zo'n zware bevalling.
Dus ga er toch wel vanuit dat er nu meer pups in zitten.
Ik ga dus met een week een echo laten maken om te kijken hoeveel pups er zitten.
Stel dat er dan maar 2 of 3 in zitten ,is het toch nog op tijd om ze weg te halen.
Ik weet dat niemand op dit antwoord zat te wachtten, maar laat het toch maar even weten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oeps,mijn Teef drachtig!
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Oeps,mijn Teef drachtig!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- kipo
- Zeer actief
Nou ja, ze werkt, betaalt alles zelf voor de hond en wint advies in van verschillende kanten. Haar da zegt ook dat het wel mogelijk is en daar heeft ze wellicht meer vertrouwen in dan in een groep vreemden op een internetforum, niet heel raar, toch, als je hier net nieuw bent.Hilde schreef:En dan doe ik mijn best 19-jarigen nog een béétje verantwoordelijk neer te zetten, waar doe ik de moeite ook voor
-
NP2
- Vaste gebruiker
-zucht- gecastreerd ja , dan word het moeilijk nog loops te worden.
,,,
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zeg ik jastephanie94 schreef:-zucht- gecastreerd ja , dan word het moeilijk nog loops te worden.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Een teef die niet meer ademt omdat de bevalling helemaal niet goed verloopt is ook niet echt goed. Maar ja, je moet lekker doen wat je zelf wilt. Wel een leuk zakcentje natuurlijk op deze manier! Je volgende topics gaan vast over je dode teef en wat te doen met pups zonder moeder. Kan daar de rel verder gaanstephanie94 schreef:Maar een hond die niet meer loops word is niet echt goed he? klopt niet of wel?
Het aantal pups heeft met de eicellen van de teef te maken, nu ben ik natuurlijk bijzonder benieuwd waarop het aantal hersencellen van een mens gebaseerd is

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
IdemMaeve schreef:Medelijden met dat teefje![]()
TS: De teef bepaald het aantal pups, niet de reu. Dus als zij maar 3 eicellen heeft losgelaten komen er maar 3 pups, al laat je haar 10 keer dekken. En aangezien er aanwijzingen zijn dat nestgrootte erfelijk is, is het niet ondenkbaar dat het nu weer een klein nest wordt.
Sorry hoor maar er zijn nu toch nog geen pupjes? Er zijn hooguit bevruchte eicellen. Als het over een maand, dan kun je namelijk het aantal pas een beetje schatten, toch weinig pups blijken te zijn ga je er helemaal niks meer aan doen want dan zijn het pas kleine hondjes.
De pups laten wegspuiten is inderdaad niet zonder risico, daarom werd hier ook meerdere keren verteld dat castratie een betere optie is. Dat is minder belastend voor de teef en dan weet je zeker dat het niet weer kan gebeuren.
Sorry ik heb met verbazing zitten meelezen. Ongeacht je leeftijd, je werk, je ouders of wat dan ook hoop ik dat je niet kiest voor je eigen egoïsme maar voor de gezondheid van je hond. Als je haar zo lief hebt zoals je zegt dat je dat doet, neem je niet nog een keer dat risico
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Misschien heb je het gemist, maar het is eerder in dit topic ergens genoemd dat ze vroeger (een aantal jaar geleden) daar ander spul voor gebruikten dan nu. Tegenwoordig hebben ze iets anders, met minder bijwerkingen en wat minder 'troep' is.stephanie94 schreef: Omdat mijn vader dat al eens eerder heeft gedaan bij een hond, en die was er helemaal ziek van, er was sprake van dat ze nooit meer loops zou worden.( Hij weet alleen niet meer welk spul de DA toen heeft gebruikt.) Dus die raden het heel erg af! Niet omdat ik dan nooit meer een nestje kan, maar omdat het gewoon troep is.
Wat zei de dierenarts over het eventueel wegspuiten en het middel wat hij daarvoor zou gebruiken?

Iedere dag feest!
- Selene
- Zeer actief
Mag ik gokken? ik denk helemaal niets, ik denk dat hij hooguit weet dat er een dekking geweest is en verder nietsMagic schreef:Misschien heb je het gemist, maar het is eerder in dit topic ergens genoemd dat ze vroeger (een aantal jaar geleden) daar ander spul voor gebruikten dan nu. Tegenwoordig hebben ze iets anders, met minder bijwerkingen en wat minder 'troep' is.stephanie94 schreef: Omdat mijn vader dat al eens eerder heeft gedaan bij een hond, en die was er helemaal ziek van, er was sprake van dat ze nooit meer loops zou worden.( Hij weet alleen niet meer welk spul de DA toen heeft gebruikt.) Dus die raden het heel erg af! Niet omdat ik dan nooit meer een nestje kan, maar omdat het gewoon troep is.
Wat zei de dierenarts over het eventueel wegspuiten en het middel wat hij daarvoor zou gebruiken?

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dan zou ze het wellicht nog even kunnen navragenSelene schreef:Mag ik gokken? ik denk helemaal niets, ik denk dat hij hooguit weet dat er een dekking geweest is en verder nietsMagic schreef:Misschien heb je het gemist, maar het is eerder in dit topic ergens genoemd dat ze vroeger (een aantal jaar geleden) daar ander spul voor gebruikten dan nu. Tegenwoordig hebben ze iets anders, met minder bijwerkingen en wat minder 'troep' is.stephanie94 schreef: Omdat mijn vader dat al eens eerder heeft gedaan bij een hond, en die was er helemaal ziek van, er was sprake van dat ze nooit meer loops zou worden.( Hij weet alleen niet meer welk spul de DA toen heeft gebruikt.) Dus die raden het heel erg af! Niet omdat ik dan nooit meer een nestje kan, maar omdat het gewoon troep is.
Tenzij de beslissing echt al helemaal vast staat, natuurlijk

Iedere dag feest!
-
NP2
- Vaste gebruiker
Hij zei dat de ene hond er meer last van heeft dan de andere!
En ik vind het zielig voor m'n teefje ,liefst had ik ook geen pups gehad. Maar vind dat ik het ook niet kan maken die pupjes weg te halen (volgens jullie alleen een zaadcel -_-,) Daar zit ook al gewoon leven in, dus voelt niet goed. Nick heeft gewoon kans normaal te bevallen ,en dan kan ik wel misschien 5beestjes weg laten halen om mijn teefje misschien pijn te besparen.
Dat jullie het anders zien, snap ik, maar ik zie het zo.
Hier hou ik het voorlopig bij!
En ik vind het zielig voor m'n teefje ,liefst had ik ook geen pups gehad. Maar vind dat ik het ook niet kan maken die pupjes weg te halen (volgens jullie alleen een zaadcel -_-,) Daar zit ook al gewoon leven in, dus voelt niet goed. Nick heeft gewoon kans normaal te bevallen ,en dan kan ik wel misschien 5beestjes weg laten halen om mijn teefje misschien pijn te besparen.
,,,
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
TS kan best een andere keuze maken natuurlijk, maar ik zou het risico op problemen veel te groot vinden. Medische problemen, maar ook en vooral het risico op waar die pups terecht gaan komen.
De bedoelingen zullen wel prima zijn, maar ik denk dat de kans dat het voor zulke hondjes in de praktijk, en in de toekomst, wat minder leuk gaat uitvallen groot is. Het trekt toch een bepaald publiek aan, ben ik bang.
Om nog maar te zwijgen over de moederhond weer door die ellende te dwingen.
De bedoelingen zullen wel prima zijn, maar ik denk dat de kans dat het voor zulke hondjes in de praktijk, en in de toekomst, wat minder leuk gaat uitvallen groot is. Het trekt toch een bepaald publiek aan, ben ik bang.
Om nog maar te zwijgen over de moederhond weer door die ellende te dwingen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Muk
Wat is daar erg aan, behalve dat je er geen nieuw nestje mee kan fokken?stephanie94 schreef:-zucht- gecastreerd ja , dan word het moeilijk nog loops te worden.
Ik vind steeds meer dat je onverantwoord met je hond omgaat en dat vind ik ontzettend triest voor je hond.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ja die staat en stond al vast. Anders laat je jou reu er niet nog 3x overheen gaan.Magic schreef:Dan zou ze het wellicht nog even kunnen navragenSelene schreef:Mag ik gokken? ik denk helemaal niets, ik denk dat hij hooguit weet dat er een dekking geweest is en verder nietsMagic schreef:Misschien heb je het gemist, maar het is eerder in dit topic ergens genoemd dat ze vroeger (een aantal jaar geleden) daar ander spul voor gebruikten dan nu. Tegenwoordig hebben ze iets anders, met minder bijwerkingen en wat minder 'troep' is.stephanie94 schreef: Omdat mijn vader dat al eens eerder heeft gedaan bij een hond, en die was er helemaal ziek van, er was sprake van dat ze nooit meer loops zou worden.( Hij weet alleen niet meer welk spul de DA toen heeft gebruikt.) Dus die raden het heel erg af! Niet omdat ik dan nooit meer een nestje kan, maar omdat het gewoon troep is.
Wat zei de dierenarts over het eventueel wegspuiten en het middel wat hij daarvoor zou gebruiken?.
Tenzij de beslissing echt al helemaal vast staat, natuurlijk.
Ik hoop dat je teefje het overleeft.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Er voelt weleens vaker iets niet goed, maar soms moet je je daar even overheen zetten om het juiste te doen, en het probleem niet nog verder voor je uit te schuiven.stephanie94 schreef:dus voelt niet goed.
Het gaat niet altijd over waar je je het prettigst bij voelt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Jaap* schreef:Er voelt weleens vaker iets niet goed, maar soms moet je je daar even overheen zetten om het juiste te doen, en het probleem niet nog verder voor je uit te schuiven.stephanie94 schreef:dus voelt niet goed.
Het gaat niet altijd over waar je je het prettigst bij voelt.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik had dus gewoon gelijk, jullie/jouw besluit stond al lang vast. Je had je dus de moeite van dit topic én de verontwaardiging van het gros van de medeforummers kunnen besparen en gewoon geen vraag kunnen stellen over wat te doen. De antwoorden wilde je toch niet horen.
En een per ongeluk 1x gedekte teef waarvoor je met een Alizin-injectie om de eventuele dracht/innesteling te stoppen klaar was geweest nóg 2x te laten dekken vanuit de gedachte dat je met 3x een dekking vast wel meer pups krijgt dan met slechts 1 dekking is een teken van absolute onnozelheid, sorry dat ik het zeg.
Je excuus dat je vader ooit eens een ongewenst gedekte teef had laten behandelen met injecties die toen gebruikelijk waren en het feit dat die teef daar ziek van geworden is, is ook een niet erg steekhoudend argument om nu maar niets te doen (en de teef nog een paar keer extra te laten dekken...). Dat was hoe lang geleden? En heb je eerder in dit topic de link gelezen die herhaaldelijk gegeven is over hoe Alizin werkt en hoe voorheen de morning after prik voor honden werkte?
Ik hoop oprecht dat je moederhond het allemaal zonder ellende gaat redden met de pups, mocht ze inderdaad drachtig zijn. Maar diep in mijn hart hoop ik dat ze ondanks 3x dekken gewoon leeg zal blijken.
Je weet dat je als fokker (dus ook van een oepsnest, ook al vind ik dat je daarover niet kunt spreken in jullie situatie, waar een aanvankelijke niet geplande dekking gevolgd wordt door 2 extra dekkingen die wel op jullie initiatief zijn gebeurd) verantwoordelijk bent voor eventuele problemen die bij de pups ontstaan? Dat kan je een lieve duit kosten op het moment dat er stront aan de knikker blijkt te zijn op gezondheidsgebied, of gedragsmatig. Ik zou alvast maar een potje gaan aanleggen daarvoor als ik jou was.
En een per ongeluk 1x gedekte teef waarvoor je met een Alizin-injectie om de eventuele dracht/innesteling te stoppen klaar was geweest nóg 2x te laten dekken vanuit de gedachte dat je met 3x een dekking vast wel meer pups krijgt dan met slechts 1 dekking is een teken van absolute onnozelheid, sorry dat ik het zeg.
Je excuus dat je vader ooit eens een ongewenst gedekte teef had laten behandelen met injecties die toen gebruikelijk waren en het feit dat die teef daar ziek van geworden is, is ook een niet erg steekhoudend argument om nu maar niets te doen (en de teef nog een paar keer extra te laten dekken...). Dat was hoe lang geleden? En heb je eerder in dit topic de link gelezen die herhaaldelijk gegeven is over hoe Alizin werkt en hoe voorheen de morning after prik voor honden werkte?
Ik hoop oprecht dat je moederhond het allemaal zonder ellende gaat redden met de pups, mocht ze inderdaad drachtig zijn. Maar diep in mijn hart hoop ik dat ze ondanks 3x dekken gewoon leeg zal blijken.
Je weet dat je als fokker (dus ook van een oepsnest, ook al vind ik dat je daarover niet kunt spreken in jullie situatie, waar een aanvankelijke niet geplande dekking gevolgd wordt door 2 extra dekkingen die wel op jullie initiatief zijn gebeurd) verantwoordelijk bent voor eventuele problemen die bij de pups ontstaan? Dat kan je een lieve duit kosten op het moment dat er stront aan de knikker blijkt te zijn op gezondheidsgebied, of gedragsmatig. Ik zou alvast maar een potje gaan aanleggen daarvoor als ik jou was.
- Selene
- Zeer actief
Opnieuw triest, ik hoop dat het meevalt voor de teefstephanie94 schreef:Hij zei dat de ene hond er meer last van heeft dan de andere!

- Selene
- Zeer actief
EensLongFields schreef:Ik had dus gewoon gelijk, jullie/jouw besluit stond al lang vast. Je had je dus de moeite van dit topic én de verontwaardiging van het gros van de medeforummers kunnen besparen en gewoon geen vraag kunnen stellen over wat te doen. De antwoorden wilde je toch niet horen.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Exact mijn gedachten.LongFields schreef:Ik had dus gewoon gelijk, jullie/jouw besluit stond al lang vast. Je had je dus de moeite van dit topic én de verontwaardiging van het gros van de medeforummers kunnen besparen en gewoon geen vraag kunnen stellen over wat te doen. De antwoorden wilde je toch niet horen.

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Maar wel de reu er drie keer op laten gaan en dan nog zeggen: Oeps, mijn teef is drachtig!stephanie94 schreef:
liefst had ik ook geen pups gehad.!
Als dàt nog oeps is
Mij ben je kwijt
Laatst gewijzigd door Ariane op 14 aug 2013 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Devel
Gods jonge jonge, hoezo een mening door andermans strot douwen. De keuze is toch bekend waarom nog door blijven douwen, ipv dat ze zo uitgekotst wordt omdat ze triest is of weet ik veel wat geef haar tips om de boel zo vlot en goed mogelijk te laten komen. Ik heb deze kruising ook al een aantal x gezien en ik vind het ook hele mooie honden en het karakter ook. Qua hondenagressie zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet veel afwijken van een rottweiler.
En dan nog bij, jullie adviseren haar om de hond te laten helpen, ik heb toch al menig keer gelezen dat een teefje onder narcose overleden is. Dat is zeker geen risico? Maar dat wordt er niet bij verteld. Er zijn zat fokkers die na een keizersnede er nog mee door fokken. Ik ben dus tegen weghalen en zeker tegen steriliseren, het was mijn keus niet geweest om zo snel na elkaar het te doen en zeker niet na een keizersnede gezien de hond daar nog herstellende van is.
Ik wens haar veel succes met het aankomende nestje, en ik hoop dat ze de nieuwe baasjes goed uitkiest en ze bij eigenaren komen die verstand hebben of ervaring hebben van beide rassen en weten wat ze in handen hebben.
En dan nog bij, jullie adviseren haar om de hond te laten helpen, ik heb toch al menig keer gelezen dat een teefje onder narcose overleden is. Dat is zeker geen risico? Maar dat wordt er niet bij verteld. Er zijn zat fokkers die na een keizersnede er nog mee door fokken. Ik ben dus tegen weghalen en zeker tegen steriliseren, het was mijn keus niet geweest om zo snel na elkaar het te doen en zeker niet na een keizersnede gezien de hond daar nog herstellende van is.
Ik wens haar veel succes met het aankomende nestje, en ik hoop dat ze de nieuwe baasjes goed uitkiest en ze bij eigenaren komen die verstand hebben of ervaring hebben van beide rassen en weten wat ze in handen hebben.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Nee want een verantwoord nest kost veel meer dan alleen een reu en teef op elkaar pleuren of geld, wel of geen stamboom. En als je een verantwoord nest neemt gaat het idd niet om geld.stephanie94 schreef:Als ik een nestje voor het geld wou, had ik er liever een mooie staff met papieren op gehad, levert wat meer op he?!!
Maar het is goed ik heb gezegd wat ik van plan ben, dat wilde jullie toch weten?
Allerhandse kruisingen waar niks mee of voor gedaan word leveren meestal het meeste op.
Dus je vind je eigen teef zelf niet goed genoeg, maar je fokt er wel mee? Hoe dom kun je zijn zeg

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Monky, mond dicht hoor. Devel vindt het namelijk niet goed dat we kritiek hebben op de TS... 
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Wanneer ze is nu precies gedekt?
- monky555
- Zeer actief
Oeps, ik wilde er eigenlijk al op gaan reageren.LongFields schreef:Monky, mond dicht hoor. Devel vindt het namelijk niet goed dat we kritiek hebben op de TS...
Devel: jij weet toch net zo goed dat 99% van dit soort honden terecht komen op de voorpagina van de krant, veel te vaak. Hoe kan je het hier mee eens zijn, door dit soort mensen blijven onze mooie rassen een negatieve naam houden. Jij moet het er toch ook mee eens zijn dat er al genoeg van dit soort honden rondlopen?? Hoe mooi ze zijn of kunnen zijn is toch ondergeschikt aan veel belangrijkere dingen als bijvb karakter & gezondheid??
Ja ik vind dit soort kruising ook mooi, en ja een herplaatser zou ik zo nemen, maar bewust voor een pup gaan NO WAY

-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Dit zit ik me dus het hele topic al af te vragen, het was van het begin al duidelijk dat ts dit nestje gewoon laat komen of haar teefje nou risico loopt of niet. (ook zo'n mooie; "ze is keihard"). Diep triest dit soort gevallen en marktplaats staat er helaas vol mee.Inge O schreef:dat je zo denkt kan ik allemaal nog snappen maar waarom in vredesnaam heb je er hier dan een topic voor advies over geopendstephanie94 schreef:Hij zei dat de ene hond er meer last van heeft dan de andere!
Hier hou ik het voorlopig bij!?
-
Devel
Ik vind het prima qua kritiek, maar zoals zo vaak wordt hier weer een mening door de strot geduwd jullie vinden met zijn allen dat dit niet kan en met zijn allen al bij de DA gezeten.
Er lopen inderdaad genoeg honden, dat ben ik met je eens, karakter en gezondheid staat op één bij mij, maar geloof me zelfs met stamboomhonden zit dat niet altijd goed, een stamboomhond geeft niet gelijk een ziekvrije hond. En ik denk dat ik best voor een pup zou kunnen gaan en heb er serieus wel eens overna gedacht, maar goed ik hou van 100% en zou dan alleen voor een ras echte ofnouja bijna ras echte gaan, gezien ik geen stamboomhond meer wil.
Er lopen inderdaad genoeg honden, dat ben ik met je eens, karakter en gezondheid staat op één bij mij, maar geloof me zelfs met stamboomhonden zit dat niet altijd goed, een stamboomhond geeft niet gelijk een ziekvrije hond. En ik denk dat ik best voor een pup zou kunnen gaan en heb er serieus wel eens overna gedacht, maar goed ik hou van 100% en zou dan alleen voor een ras echte ofnouja bijna ras echte gaan, gezien ik geen stamboomhond meer wil.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Je reactie snap ik niet, in dit verband danDevel schreef:Ik vind het prima qua kritiek, maar zoals zo vaak wordt hier weer een mening door de strot geduwd jullie vinden met zijn allen dat dit niet kan en met zijn allen al bij de DA gezeten.
Het gàat niet over stamboom/stamboomloos.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Er wordt allereerst om meningen gevráágd hè Devel?Devel schreef:Ik vind het prima qua kritiek, maar zoals zo vaak wordt hier weer een mening door de strot geduwd jullie vinden met zijn allen dat dit niet kan en met zijn allen al bij de DA gezeten.
Dan is het niet vreemd dat die meningen gegeven worden ook, lijkt me.
En ja, er zijn nogal veel mensen die de mening hebben dat het in deze situatie het handigst is om het nest niet te laten komen. En de manier om dat uit te voeren is hetzij een behandeling met Alizin, hetzij een castratie waarbij de baarmoeder en eventuele ingenestelde vruchtjes verwijderd worden.
Het is toch ook een raar verhaal zo al met al, dat kun je niet ontkennen lijkt me. Oeps, een dekking van een teef die de vorige geplande bevalling niet erg goed doorstond en waarbij de pups met een keizersnede ter wereld kwam. Nou ja, dan de teef nog maar 2x laten dekken want dan komen er vást meer pups en tsja, dan zullen ze wel kleiner zijn en gemakkelijker geboren kunnen worden...
Waarom dan tóch dat topic openen vraag ik me af...
Als je het hele topic goed gelezen had, zou je trouwens ook gelezen hebben dat er naast adviezen voor het niet laten komen van dit eventueel aankomende nest pups, ook vooral zorgen geuit worden richting het teefje, en de hoop uitgesproken wordt dat het in ieder geval met haar allemaal goed mag gaan.
- monky555
- Zeer actief
Ik heb 2 staffords gehad met stamboom, 1 was mensagressief & 1 heeft erfelijke afwijkingen, ik weet dus heel goed dat een stamboom geen bewijs van 'goed' is.Devel schreef:Ik vind het prima qua kritiek, maar zoals zo vaak wordt hier weer een mening door de strot geduwd jullie vinden met zijn allen dat dit niet kan en met zijn allen al bij de DA gezeten.
En toch pleit ik voor een boom, een hele riedel gezondheidstesten en een gedragstest, omdat ik dit soort honden dus liever niet bij Jan en alleman zie.
Want daar word het zeker allemaal niet beter van, het kan alleen maar (weer) erger worden