Demi schreef:bouvierpoedel schreef:DeDiana schreef:bouvierpoedel schreef:Kom zeg je laat je toch niet leiden door wat 1 of 2 personen zouden kunnen doen.? Net als wat een ander van je hond vind/zegt ga je je toch niet aantrekken.?
Ja, makkelijk gezegd, maar dat werkt dus blijkbaar niet zo voor iedereen. En als er op die manier een pup aan je neus voorbijgaat, is dat natuurlijk nogal zuur. Kun je je er wel niets van aantrekken, maar die pup ben je alsnog misgelopen. Plus dat ik me kan voorstellen dat je dan je buik ook wel vol hebt van het forum, als dit het resultaat is van forummen. Wat is er nog leuk aan als jouw enthousiasme over je honden of een toekomstige pup met de grond gelijk gemaakt moeten worden?
Waar het op neer komt volgens mij is dat de bemoeienissen en kritiek soms zó ver gaan, en zó persoonlijk zijn, dat dat het plezier in forummen wel behoorlijk kan vergallen. Mensen kiezen er - heel begrijpelijk - voor om dan maar heel erg op de vlakte te blijven over hun honden, en daardoor wordt het forum er jammer genoeg alleen maar minder informatief op.
Ja niet leuk soms ,maar er zijn veel meer leuke puppen en fokkers net als dat er meer leuke forumers zijn en berichten dan niet leuke.
Je laat een hele kleine minderheid toch niet overheersen op een grote meervoud daarvan.
Je kunt het zelf een waarde geven .Zo werkt het toch met alles.
Wat Jantje of Pietje vind van mijn honden zal mij toch een rotzorg zijn ,Vind het zelf soms ook vreselijke kleffe kutpoedels of neurotische klapkaakherder of gore stinkbouvier.
Beetje relativeren en humor kan ook.

Heb je ook gelijk in Kees, maar jij bent iemand die al langer fokt en je niets laat wijsmaken, maar als een fokker net begint, weet ik zeker dat zo'n fokker toch gaat twijfelen. Wil niet zeggen dat de pup niet verkocht wordt, maar ik denk een beginnend iemand en mensen die niets van een forum afweten toch gaan denken van zou het dan waar zijn wat de beller oid zegt
Gaat er niet om of je al langer fokt maar of je jezelf iets aan wilt laten lullen over iemand anders.
Als iemand mij zou bellen over jou bv en dat gaat anoniem dan ga ik daar echt geen waarden aan hechten en pleur dus maar lekker op .Ik bepaal zelf met eigen inzicht waar ik een pup aan verkoop.
Iedereen vind wel wat natuurlijk.
Net als ik een ander niet laat bepalen waar ik mee om moet gaan.
Net zoiets ,heb 2 vriendinnen die elkaars bloed wel kunnen drinken ,maar dat is hun probleem en niet de mijne .Ik vind ze alle 2 de moeite waard.
Ik zou zelfs een pup verkopen aan iemand die ik eigenlijk niet te pruimen vind. Het gaat erom of je gek op die hond bent en er goed voor bent. Zijn vele manieren om goed te zijn buiten de mijne of die van een ander.
Maar goed hoe belangrijk kun je jezelf vinden om op internet een fokker op te sporen omdat iemand je smoel niet aan staat of jij vind wat goed of slecht is.
Voor sommige mensen schijnen honden het belangrijkste in hun leven te zijn en door hun hond proberen ze te laten zien hoe een geweldig mens ze wel zijn.
Jezus ga je ergens anders druk over maken.
.