Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwijgen over je honden, op het HF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Zwijgen over je honden, op het HF

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:nou ik zou in dat geval de fokker zelf wel inseinen allison en me mooi mijn puppenvoorpet niet laten verpesten door een stelletje zieke geesten hoor.
dan geef je ze nog hun zin ook, stelletje daapsen :piew:
ja maar als de fokker wildvreemde annonieme bellers geloofd :denken: dat zegt me ook wat over de fokker...
Denk dat de mijne zou zeggen, zoek dat lekker ff zelf met haar uit en bemoei je met je eigen zaken... :roll:
Lijkt me nou niet echt iemand waar je dat zou moeten flikken :schrik:
ja dat ook natuurlijk, maar dat heb ik al een paar keer gezegd ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

renee-uk schreef:nou ik zou in dat geval de fokker zelf wel inseinen allison en me mooi mijn puppenvoorpet niet laten verpesten door een stelletje zieke geesten hoor.
Ga de fokker morgen idd even bellen, want ik zou het echt vervelend vinden naar haar toe als ze rare mailtjes of telefoontjes krijgt
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Demi schreef:
Ga de fokker morgen idd even bellen, want ik zou het echt vervelend vinden naar haar toe als ze rare mailtjes of telefoontjes krijgt
Is daar dan aanleiding toe? Buiten de huidige discussie op het forum?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Branka schreef: Hier is nooit een geheim gemaakt waar we Finn vandaan zouden halen. En ook nooit het idee gehad dat iemand achter onze rug naar de fokker zou gaan of is gegaan. Zou ook niet veel uitgemaakt hebben. En net als jij vraag ik mij af of ik bij een fokker die dat soort roddels wel wil geloven, een fokker is waar ik een pup vandaan zou willen hebben.
Precies....
Bij Biène zijn er heel wat lullige dingen getypt destijds, maar als iemand Peter gebeld zou hebben (of Joris, want onder zijn kennelnaam is dat nest gefokt) zouden ze diegene keihard uitgelachen hebben. Zij kennen mij, zij weten aan wie ze een pup geven.
Hetzelfde gold voor Numa. Geen idee of Sandra gebeld is, maar ik neem aan dat ze, als dat zo was, er niks van aangetrokken zou hebben.
Van Johan (fokker Marouck) heb ik ook nooit iets gehoord, maar goed, dat is bijna 11 jaar geleden inmiddels.

Als een fokker wel af gaat op anonieme verhalen (en dat niet bij mij zou aankaarten/verifiëren) dan ga ik wel een deur verder :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

:LOL: :LOL: :LOL:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
kooi schreef:Ik kom hier in de eerste plaats om mijn liefde voor mijn honden in het bijzonder en honden en andere dieren in het algemeen te delen.
Sommige forummers vind ik ontzettend vervelend in hun gedrag naar andere posters.
Maar dan nog respecteer ik die in hun liefde voor hun hond(en).
Dat is de gemeenschappelijke deler en daar gaat het toch om?
en verder zijn we allemaal mensen, dus als iemand iets verdrietigs meemaakt, kan ik daar toch mee meeleven, ook al vind ik die persoon verder meestal vervelend.

Het merendeel van de topics slik ik voor zoete koek en gaat het ene oor en andere oor uit.
Dit soort dingen gaat gelukkig helemaal aan mijn aandacht voorbij. :wink:
Dan lees ik zo'n topic en denk ik: what the hell????

Wel heb ik ervoor gekozen mijn honden en mezelf en mijn kinderen niet bij hun echte naam te noemen.
Gewoon omdat ik weleens een stalker achter me aan heb gehad over het hele internet heen.
Ook zo iemand die zich kennelijk verveelde.
Maar dat was geen pretje.
Dat zou me veel te ver gaan... dan maar niet meer op internet. Ik ben trots op mn honden en dan zou ik ze dus ineens anders gaan noemen... ik zou bij de 2e post gegarandeerd al de fout ingaan met namen en ik zou daar zelf niet achter kunnen staan om zo op internet te moeten zijn
En het kan ook andersom ,toen ik ooit eens in een relletje op een ander forum zat :F: zei die persoon dat mijn honden niet bestonden en dat mijn foto's van hun gephotoshopt waren.
Want het was onmogelijk om een roedel met twee fila's ,een mastino en boxer te hebben zonder dat die dagelijks aan de knok waren was zijn conclusie.
Dus bestonden ze niet gaf hij aan en waren mijn foto's en honden niet echt :F:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap eigenlijk dat je je laat leiden/lijden door wat een paar persoontjes zouden kunnen doen.?
Je rijdt toch ook weer door hetzelfde stoplicht waar een uur geleden iemand kapot gesjeest is of een boete heeft gehad.
Je neemt toch ook weer een hond als je vorige dood is gegaan.

Kom zeg je laat je toch niet leiden door wat 1 of 2 personen zouden kunnen doen.? Net als wat een ander van je hond vind/zegt ga je je toch niet aantrekken.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:Kom zeg je laat je toch niet leiden door wat 1 of 2 personen zouden kunnen doen.? Net als wat een ander van je hond vind/zegt ga je je toch niet aantrekken.?
Ja, makkelijk gezegd, maar dat werkt dus blijkbaar niet zo voor iedereen. En als er op die manier een pup aan je neus voorbijgaat, is dat natuurlijk nogal zuur. Kun je je er wel niets van aantrekken, maar die pup ben je alsnog misgelopen. Plus dat ik me kan voorstellen dat je dan je buik ook wel vol hebt van het forum, als dit het resultaat is van forummen. Wat is er nog leuk aan als jouw enthousiasme over je honden of een toekomstige pup met de grond gelijk gemaakt moeten worden?

Waar het op neer komt volgens mij is dat de bemoeienissen en kritiek soms zó ver gaan, en zó persoonlijk zijn, dat dat het plezier in forummen wel behoorlijk kan vergallen. Mensen kiezen er - heel begrijpelijk - voor om dan maar heel erg op de vlakte te blijven over hun honden, en daardoor wordt het forum er jammer genoeg alleen maar minder informatief op.
bouvierpoedel
Zeer actief

DeDiana schreef:
bouvierpoedel schreef:Kom zeg je laat je toch niet leiden door wat 1 of 2 personen zouden kunnen doen.? Net als wat een ander van je hond vind/zegt ga je je toch niet aantrekken.?
Ja, makkelijk gezegd, maar dat werkt dus blijkbaar niet zo voor iedereen. En als er op die manier een pup aan je neus voorbijgaat, is dat natuurlijk nogal zuur. Kun je je er wel niets van aantrekken, maar die pup ben je alsnog misgelopen. Plus dat ik me kan voorstellen dat je dan je buik ook wel vol hebt van het forum, als dit het resultaat is van forummen. Wat is er nog leuk aan als jouw enthousiasme over je honden of een toekomstige pup met de grond gelijk gemaakt moeten worden?

Waar het op neer komt volgens mij is dat de bemoeienissen en kritiek soms zó ver gaan, en zó persoonlijk zijn, dat dat het plezier in forummen wel behoorlijk kan vergallen. Mensen kiezen er - heel begrijpelijk - voor om dan maar heel erg op de vlakte te blijven over hun honden, en daardoor wordt het forum er jammer genoeg alleen maar minder informatief op.
Ja niet leuk soms ,maar er zijn veel meer leuke puppen en fokkers net als dat er meer leuke forumers zijn en berichten dan niet leuke.
Je laat een hele kleine minderheid toch niet overheersen op een grote meervoud daarvan.
Je kunt het zelf een waarde geven .Zo werkt het toch met alles.
Wat Jantje of Pietje vind van mijn honden zal mij toch een rotzorg zijn ,Vind het zelf soms ook vreselijke kleffe kutpoedels of neurotische klapkaakherder of gore stinkbouvier.
Beetje relativeren en humor kan ook. :zweep:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oke,nu na 8pagina's ben ik dan wel heel benieuwd welke verwachtende puppenmoeder/vader nu haar/zijn pup niet krijgt of in verlegenheid is gebracht door 1of ander idioot telefoontje naar een fokker.
Ik heb het nl helemaal gemist blijkbaar,hoewel,missen kun je dat soort mensen als kiespijn ,jeetje heb je dan geen leven dat je fokkers gaat opbellen over een eventuele pupkoper????

edit:even een heel storend taalfoutje eruit gehaald :schrik:
Laatst gewijzigd door Eefje83 op 19 mei 2013 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:
DeDiana schreef:Ja, makkelijk gezegd, maar dat werkt dus blijkbaar niet zo voor iedereen. En als er op die manier een pup aan je neus voorbijgaat, is dat natuurlijk nogal zuur. Kun je je er wel niets van aantrekken, maar die pup ben je alsnog misgelopen. Plus dat ik me kan voorstellen dat je dan je buik ook wel vol hebt van het forum, als dit het resultaat is van forummen. Wat is er nog leuk aan als jouw enthousiasme over je honden of een toekomstige pup met de grond gelijk gemaakt moeten worden?

Ja niet leuk soms ,maar er zijn veel meer leuke puppen en fokkers net als dat er meer leuke forumers zijn en berichten dan niet leuke.
Je laat een hele kleine minderheid toch niet overheersen op een grote meervoud daarvan.
Wat Jantje of Pietje vind van mijn honden zal mij toch een rotzorg zijn ,Vind het zelf soms ook vreselijke kleffe kutpoedels of neurotische klapkaakherder of gore stinkbouvier.
Ja, zo zie ik het ook hoor - het zijn ook maar meningen van anderen (waar vaak niet eens naar gevraagd is). Maar ik snap best dat dat soms niet makkelijk is als je het hele forum over je heen krijgt, terwijl je nietsvermoedend een leuke foto van je hond plaatst, enthousiast schrijft over je toekomstige pup of een gedragsprobleem voorlegt.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
Demi schreef:
Ja ik heb 2 pbs gehad op een ander forum dat er druk gezocht wordt door 4 mensen naar de fokker waar ik op de lijst sta. Op dit forum niet, heeft er denk ik ook mee te maken dat ik er verder helemaal niks over zeg
Ergens op blz 7 staat een voorbeeld dat het ook hier gebeurd is, maar dan wel anoniem gebeld uiteraard
Demi
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Marjoleine schreef:
Branka schreef: En net als jij vraag ik mij af of ik bij een fokker die dat soort roddels wel wil geloven, een fokker is waar ik een pup vandaan zou willen hebben.
Inderdaad.
En andersom, een koper is eens voor mij gewaarschuwd.
En als die zich dat had aangetrokken had ik ze niet eens een pup willen verkopen.
Zonder vertrouwen ben je nergens, dat staat bij mij bovenaan, wederzijds.
dat dus!
En dit natuurlijk ook. Maar ik licht de fokker toch in. Niet omdat ik bang ben dat ik van de lijst gehaald wordt, ze is veel wijzer dan dat, maar wel een mailtje naar haar dat ze dat kan verwachten. En dat doe ik, omdat de fokker er niets mee te maken heeft en blijkbaar geen idee heeft waar het over gaat
Demi
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
DeDiana schreef:

Heb je ook gelijk in Kees, maar jij bent iemand die al langer fokt en je niets laat wijsmaken, maar als een fokker net begint, weet ik zeker dat zo'n fokker toch gaat twijfelen. Wil niet zeggen dat de pup niet verkocht wordt, maar ik denk een beginnend iemand en mensen die niets van een forum afweten toch gaan denken van zou het dan waar zijn wat de beller oid zegt
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Toen Lars en Merit een pup van Ushi zouden krijgen, waren we ook op vanalles voorbereid. Ik op pb's dat ik geen pup aan hun moest verkopen en zij op pb's dat ze geen pup van mij moesten kopen. Achteraf viel het wel mee. Er is wel wat geluld hier en daar, maar dat komt in de beste familie's voor.

Wat ik wel kwalijk vind, is dat er onterecht fokkers en honden afgezeken werden achter de schermen, dat was jammer.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief

Demi schreef:
bouvierpoedel schreef:
DeDiana schreef:

Heb je ook gelijk in Kees, maar jij bent iemand die al langer fokt en je niets laat wijsmaken, maar als een fokker net begint, weet ik zeker dat zo'n fokker toch gaat twijfelen. Wil niet zeggen dat de pup niet verkocht wordt, maar ik denk een beginnend iemand en mensen die niets van een forum afweten toch gaan denken van zou het dan waar zijn wat de beller oid zegt
Gaat er niet om of je al langer fokt maar of je jezelf iets aan wilt laten lullen over iemand anders.
Als iemand mij zou bellen over jou bv en dat gaat anoniem dan ga ik daar echt geen waarden aan hechten en pleur dus maar lekker op .Ik bepaal zelf met eigen inzicht waar ik een pup aan verkoop.
Iedereen vind wel wat natuurlijk.
Net als ik een ander niet laat bepalen waar ik mee om moet gaan.
Net zoiets ,heb 2 vriendinnen die elkaars bloed wel kunnen drinken ,maar dat is hun probleem en niet de mijne .Ik vind ze alle 2 de moeite waard.
Ik zou zelfs een pup verkopen aan iemand die ik eigenlijk niet te pruimen vind. Het gaat erom of je gek op die hond bent en er goed voor bent. Zijn vele manieren om goed te zijn buiten de mijne of die van een ander.

Maar goed hoe belangrijk kun je jezelf vinden om op internet een fokker op te sporen omdat iemand je smoel niet aan staat of jij vind wat goed of slecht is.
Voor sommige mensen schijnen honden het belangrijkste in hun leven te zijn en door hun hond proberen ze te laten zien hoe een geweldig mens ze wel zijn.
Jezus ga je ergens anders druk over maken.

.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:Maar goed hoe belangrijk kun je jezelf vinden om op internet een fokker op te sporen omdat iemand je smoel niet aan staat of jij vind wat goed of slecht is.
Dat dus, inderdaad :ugh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Jion schreef:
bouvierpoedel schreef:
DeDiana schreef:

Het is makkelijk om zelf je schouders op te halen om wat een ander voor onzin over jou of je honden uitkraamt, maar als iemand allerlei verhalen verzint over jou en dat tegen een derde vertelt dan sta je toch machteloos, vooral als die derde dan op basis van die verhalen een oordeel over jou velt zonder eerst even aan jou te vragen hoe de vork in de steel zit.
Dan kun je wel heel makkelijk zeggen dat je je daar gewoon niks van aan moet trekken, omdat het maar woorden zijn en de toehoorder dat niet zou moeten geloven, maar dan onderschat je de kracht van roddel en achterklap.

Iemand gaf mij eens een voorbeeld daarvan waar ik erg om moest lachen maar wat wel illustratief was: Iemand die wat wrijving met een ander had, had eens in de vriendengroep verteld dat ze die persoon had aangetroffen terwijl ze op het aanrecht zat te masturberen op het Senseo-apparaat. :Q: Iedereen die dit hoorde wist meteen dat dat verhaal complete onzin was, maar tot op de dag van vandaag krijgt iedereen als ze haar zien gelijk beeld van haar op die Senseo. :schrik:

In het geval van de fokkers en de pupkoper zou de fokker natuurlijk verhaal moeten halen bij de pupkoper als er rare verhalen zijn verteld, maar het is nu eenmaal zo dat 90% van de mensen die confrontatie liever niet aangaat. En aangezien fokkers toch gehecht zijn aan hun pups en ze graag een goed gevoel willen hebben bij hun pupkopers, is de kans niet onaanzienlijk dat ze dan met een smoes de pupkoper naar huis sturen.
Natuurlijk soms niet leuk ,maar moet ik dan ook weer met de meute mee gaan lopen lullen dat het zo erg is en het je beperkt.?
Je kunt ook anders gaan denken en voelen en je mag er iets mee doen of niet.
Je kunt met dat gedoe van anonieme telefoontjes zo weinig en dan kun je beter proberen je schouders op te halen dan het slachtoffer gaan spelen want dat is nu juist de bedoeling van dat soort lui.
En meest gaat het bij dat soort niet over diegeen die ze naaien maar meer over hoe geweldig ze zelf wel niet zijn.
Daar laat je jezelf toch niet voor op de plaats spijkeren en lam leggen.?
Gooi die eerste frustratie en boosheid eruit en doe lekker wat jezelf leuk vind , iedereen vind wel wat en laat je je daar door leiden dan word het lijden.
Branka
moderator

Demi schreef:
Branka schreef:
Demi schreef:Ga de fokker morgen idd even bellen, want ik zou het echt vervelend vinden naar haar toe als ze rare mailtjes of telefoontjes krijgt
Ja ik heb 2 pbs gehad op een ander forum dat er druk gezocht wordt door 4 mensen naar de fokker waar ik op de lijst sta. Op dit forum niet, heeft er denk ik ook mee te maken dat ik er verder helemaal niks over zeg
Ergens op blz 7 staat een voorbeeld dat het ook hier gebeurd is, maar dan wel anoniem gebeld uiteraard
Je hebt 2 pb's gehad op een ander forum waarin wordt gemeld dat 4 mensen op zoek zijn naar de fokker.
Dus je neemt die voor waar aan. Prima. Maar je neemt ook meteen aan dat er hier ook gebeurt bij jou omdat het iemand anders is overkomen en jij kritische reacties hebt gekregen op vragen over jouw ras.
Zó krijg je dus het beeld dat op het HF vaak fokkers worden gebeld.
Ik ontken niet dat er fokkers worden gebeld en elke keer is er 1 te veel. Maar krijg door dit soort reacties het gevoel dat het een stuk minder vaak voor is gekomen dan wat er nu wordt gedacht.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Aannames en angst van tevoren lijken me niet nodig.
Wat is dat trouwens voor onzin dan, dat je die pb's krijgt?
Ik zou er verder niet bij nadenken trouwens, vooralsnog is er geen bewijs dat er is gebeld en als je een goede verstandhouding hebt met de fokker dan maakt het voor de uitkomst niet uit. Het is wel echt kut als er wel wordt gebeld maar vooralsnog lijkt dat me niet aan de orde.
Afbeelding
tineke

Branka schreef:Je hebt 2 pb's gehad op een ander forum waarin wordt gemeld dat 4 mensen op zoek zijn naar de fokker.
Dus je neemt die voor waar aan. Prima. Maar je neemt ook meteen aan dat er hier ook gebeurt bij jou omdat het iemand anders is overkomen en jij kritische reacties hebt gekregen op vragen over jouw ras.
Zó krijg je dus het beeld dat op het HF vaak fokkers worden gebeld.
Ik ontken niet dat er fokkers worden gebeld en elke keer is er 1 te veel. Maar krijg door dit soort reacties het gevoel dat het een stuk minder vaak voor is gekomen dan wat er nu wordt gedacht.
Dat idee krijg ik nu ook een beetje ,alsof er maar constant gebeld wordt naar allerhande fokkers en dat is volgens mij echt niet zo.
Het zijn excessen en iedere keer dat het gebeurd is het er een teveel maar om nu de suggestie te wekken dat het schering en inslag is :denken:
In een ander topic wat ook over dit onderwerp ging gaven mensen aan dat ze niets over hun pup zouden vertellen om dit soort reden terwijl er dan notabene een fototopic van hun toekomstige pup in de fotohoek staat waar enkel maar leuke reacties op komen :19:
Het lijkt wel of mensen er op hopen dat het gebeurt want dat schijnt ook te maken dat je belangrijk bent ofzo :mrgreen:

Dat het anoniem gebeurt vind ik flauw ,als je echt vind dat er een reden is waarom iemand geen hond zou moeten nemen of er een hond geplaatst zou moeten worden bij iemand kun je dat toch gewoon kenbaar maken.
Daar vind ik niets mis mee dat gebeurt nu toch ook regelmatig.
Ook soms middels topics met foto's en quasi vragen over zo'n hondje of fokker terwijl het dan toch duidelijk is dat ze van de hoed en de rand weten maar het gewoon even willen laten weten ook hier.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik ga met Renee mee, als een fokker waarde hecht aan een verhaal van een anonieme beller doet ze de pup maar lekker aan een ander. Ik wil dan niet eens meer een pup bij die fokker. Jeda en Akira komen allebei bij een plek weg waar ze zeer ongewenst waren dus had het toch geen zin gehad om die mensen te bellen, die gaven de honden gewoon aan de eerste de beste mee. Al deden ze voorkomen dat een fijn huisje een vereisten was :roll:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nanna schreef:
Tiny schreef:Ik ga met Renee mee, als een fokker waarde hecht aan een verhaal van een anonieme beller doet ze de pup maar lekker aan een ander.
Dat is wat mij betreft het punt niet eens. Het feit dát er gebeld wordt zou mij al het schaamrood naar de kaken doen stijgen.
Ik kom bij zo'n fokker om van mijn pup te genieten en niet om tekst en uitleg te geven over idioten op een forumpje.
Dat de fokker die nonsens die telefonisch uitgekraamd wordt niet gelooft doet voor mij niet eens ter zake.
Ik-wens-het-niet.
Dat ook, maar als het wel is gebeld ontkom je er niet aan. Ik zou dan maar gelijk van de pup afzien, de verhoudingen zijn dan toch verstoord.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik kan me voorstellen dat je als fokker toch vraagtekens hebt. Zeker als mensen in de rij staan voor je pups kun je ook voor iemand gaan die geen gedoe veroorzaakt.
Nee het is niet zoals het zou moeten maar hoe snel kun je iemand goed leren kennen?
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Nanna schreef:
Tiny schreef:Ik ga met Renee mee, als een fokker waarde hecht aan een verhaal van een anonieme beller doet ze de pup maar lekker aan een ander.
Dat is wat mij betreft het punt niet eens. Het feit dát er gebeld wordt zou mij al het schaamrood naar de kaken doen stijgen.
Ik kom bij zo'n fokker om van mijn pup te genieten en niet om tekst en uitleg te geven over idioten op een forumpje.
Dat de fokker die nonsens die telefonisch uitgekraamd wordt niet gelooft doet voor mij niet eens ter zake.
Ik-wens-het-niet.
:ok:

Edit: bij mij kwam de vraag wat ik hemelsnaam op zo'n achterlijk forum doe :wink:
Laatst gewijzigd door Selene op 19 mei 2013 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Branka
moderator

Niemand die het wenst, maar áls het wel gebeurt ga ik er vanuit dat de fokker niet zo'n verhaal geloofd. Ga er vanuit dat ze met hun volle verstand mij die pup toezeggen. Blijkt dat ze een anonieme beller geloofwaardiger vinden dan mij, dan zoeken ze maar lekker een ander voor die pup. Het zal zeker een teleurstelling zijn, absoluut. Maar een pup bij iemand die zo snel een ander geloofd....? Laat maar.
Afbeelding
tineke

Valerie schreef:Ik kan me voorstellen dat je als fokker toch vraagtekens hebt. Zeker als mensen in de rij staan voor je pups kun je ook voor iemand gaan die geen gedoe veroorzaakt.
Nee het is niet zoals het zou moeten maar hoe snel kun je iemand goed leren kennen?
Dat kan ik me ook inderdaad best voorstellen ,denk dat weinig fokkers zin hebben in het hf gehijg in hun nek,hoe goed je ook bent als fokker.
De angst om op het net besproken te worden door een heel hondenforum lijkt me niet iets wat iedere fokker ziet zitten.
Branka
moderator

Valerie schreef:Ik kan me voorstellen dat je als fokker toch vraagtekens hebt. Zeker als mensen in de rij staan voor je pups kun je ook voor iemand gaan die geen gedoe veroorzaakt.
Ik ga er vanuit dat je iemand waarmee je vaak meer dan een uur hebt gepraat beter kent dat een anonieme beller.
En iemand waar niet anoniem over wordt geouwehoerd is niet per definitie de beste puppeneigenaar.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Maar ja, concreet: hoevaak is het nou gebeurd? Demi heeft het over bellers van een ander forum :roll:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

tekkel schreef:Maar ja, concreet: hoevaak is het nou gebeurd? Demi heeft het over bellers van een ander forum :roll:
In ieder geval bij Crutz (vethoek info wat nergens anders stond) en bij mij (stond ook nergens anders), verder weet ik het niet
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”