ranetje schreef:Budkes schreef:ranetje schreef:
Moet de eigenaar van de hond - met mogelijk een deuk of andere beschadiging aan zijn scoot (en misschien een schaafwond) - dan niet serieus worden genomen?
Hoe zijn ze aan het adres van die hond gekomen?
Omdat zijn eigenaar belde om aangifte te doen?
Ik vind je uitleg heel duidelijk Budkes, maar er bekruipt me toch een gevoel van onrecht in plaats van hoor en wederhoor.
Als je er niet uit komt (vanwege het weekend) eis dan een muilkorf.
Op zaterdag zijn de winkels open, dus kan zo gekocht worden.
Dat komt omdat wij met onze emoties de inbeslagname zien als een straf. Logisch omdat we hondenmensen zijn. Echter dat is het niet het is een maatregel die tijdens de duur van het onderzoek kan worden genomen om bv gevaar op herhaling te voorkomen.
Hoe ze aan het adres van de hondeneigenaar komen is voor de inbeslagname volstrekt irrelevant. Ze weten waar de hond zit die gebeten heeft, dat is een feit.
Een tijdelijk muilkorfgebod direct op te leggen is juridisch niet mogelijk. Praktisch zou dat heel fijn zijn, echter juridisch niet mogelijk, helaas.
Het is vaak een straf.
je hond niet meer hebben is een straf
En je hond veranderd terug krijgen (wat echt ook nog wel eens gebeurt) is ook een straf.
Ook al is het wettelijk alleen maar een maatregel.
Het gaat om levende wezens.
En je kunt het die hond niet eens uitleggen

Dat klopt dat je het ervaart als een straf, maar dat is het niet, het zijn ook geen repressailes zoals hier ook al genoemd.
Het zijn, zoals ik al een aantal keren eerder heb genoemd, gebeurtenissen met alleen maar verliezers.
En in dit geval is het, als het gegaan is zoals het lijkt helemaal een dramatisch verhaal.
Maar hoe je het wendt of keert het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar om te voorkomen dat zijn hond bijt. Er loopt op dit moment een ander topic waarin een van de hondjes van die TS is gebeten door een turkse herder. Algemene tendens van de reacties: Bel de politie!!
Net zoals hier al vaak topics hebben gelopen waarin hemel en aarde werd bewogen omdat men absoluut aangifte wilde doen.
Maw bijtende honden hebben heel veel impact
zolang het een verhaal is a. van een andere hond als een forummer en b. Als een forummer dan wel hond van een forummer het slachtoffer is.
Ik ben van mening dat er gewoon goed onderzoek moet worden gedaan en dat er tijdens dat onderzoek enkele waarborgen moeten zijn voor alle partijen. Je kunt niet zomaar afgaan op het verhaal van 1 partij, dan zou je idd de rariteiten krijgen dat een 3-jarige de hinden van Marion aan kan wijzen en dat ze dan ook meegenomen worden.
In dit geval, hoe triest ook, blijft overeind staan dat de hond iemand heeft gebeten. Het "slachtoffer" heeft er recht op om serieus genomen te worden, of het nou een eikel is of niet. Als blijkt dat de vork in de steel zit zoals lijkt dan hoop ik dat die vent uiteindelijk een dikke vette douw krijgt voor mishandeling, maar tot die tijd kun je die bijtwonden niet onder het tapijt vegen.
En dat je het je hond niet eens uit kunt leggen waarom hij door inbeslagname in pension zit,
je kunt het je hond ook niet uitleggen dat hij in pension moet als je drie weken op vakantie gaat.