Nou vooruit uk. Het is je vergevenrenee-uk schreef:
en speciaal voor alma
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is het "in" tegenwoordig?
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: is het "in" tegenwoordig?

-
Asta
waar is de OOP op dit forum dan? Dat loslopen tussen de rest vind ik niet kunnen hoor
(OOP= natuurlijk ouderen ontmoetingsplaats
)
(OOP= natuurlijk ouderen ontmoetingsplaats
-
Neeltje
Tjezus, wat een idioot. Bakke gebeten grrrrrrrrrrrrrrrNanna schreef:Hij heeft gelukkig een dikke vacht. Veel schade is er niet, een gaatje.Muk schreef:Arme Bak.Nanna schreef:Hij vloog op ons af. Bakkie zou nooit op een andere hond afvliegentwinkeltje schreef:en vloog die hond op jou af of die van jou op hen![]()
Hopelijk valt de schade mee en herstelt hij er snel van.
Maar ik vind het zo onnodig.
Als je dan met alle geweld met een agressief beest wilt rondlopen, prima. MAAR HOU HEM DAN VAST.
Hoe moeilijk kan het zijn.![]()
En dan nog uitgestreken durven zeggen "er tut doch nichts" Wat een rotmof (ik word weer kwaad)

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Gut. Wat grappig. Fijn dat je er in elk geval zelf om kunt lachen.Asta schreef:waar is de OOP op dit forum dan? Dat loslopen tussen de rest vind ik niet kunnen hoor![]()
(OOP= natuurlijk ouderen ontmoetingsplaats)

-
Asta
Ja ik vond het best leuk gezien al het leeftijdsgedoe in dit topic
Maar zo heb ik nog een heel lijstje hoor ergens, van mijn vorige werk nog, wat voor verschillende ontmoetingsplekken kan je maken
Maar zo heb ik nog een heel lijstje hoor ergens, van mijn vorige werk nog, wat voor verschillende ontmoetingsplekken kan je maken
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wel sneu voor Bakkie wat er gebeurt is
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
alleen vandaag?Nanna schreef:Podenji schreef:ik snap niet waarom nanna geen eigen topic is gestart over haar nieuwe kutherder avontuur.
het ging over schreeuwende bejaarden en daar paste ik vanmiddag naadloos tussen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
oh dacht meer van en zondags ookNanna schreef:Nee, vandaag was speciaal.renee-uk schreef:alleen vandaag?Nanna schreef:Podenji schreef:ik snap niet waarom nanna geen eigen topic is gestart over haar nieuwe kutherder avontuur.
het ging over schreeuwende bejaarden en daar paste ik vanmiddag naadloos tussen.
![]()
Meestal is het altijd door de week maar 's zondags niet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nee het ging over mensen die tegenwoordig als er iets gebeurt wat ze niet zint meteen al beginnen te dreigen met honden doodschoppen e.d.Nanna schreef:Podenji schreef:ik snap niet waarom nanna geen eigen topic is gestart over haar nieuwe kutherder avontuur.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Slechte fokker die mij nog een pup durfde verkopenalm@ schreef:En jij hebt 2 honden? Volkomen onverantwoordMarie-Josée schreef:Ik dan weer niet, ik ben weer wat ouder dan jijalm@ schreef:Ik ben 55 en een paar maanden en ik word dus agressief van dit soort uitsprakenblondie schreef:
Maar merk wel dat mensen onderling tegenwoordig wat eh aggresssiever reageren. Zeker ook "ouderen" in de leeftijd 55+.![]()
![]()
![]()
![]()
en hou me dus maar braaf bij mijn breiwerkje en mijn rollator, intussen mariakoekjes mummelend en vooral oppassend geen jonge, dynamische, productieve en goed opgevoede mensen van onder de 50 voor de voeten te lopen.Ik ben alleen vergeten mijn AOW aan te vragen, kennelijk heb ik daar als bejaarde dan toch "recht "op
Tegenwoordig klopt al niet, dat heb ik 20 jaar geleden al naar mijn hoofd gekregen door een grote kerel met een kale kop.Hij zou mijn hond zijn kop verrot schoppen.Die heb ik dus een grote bek terug gegeven al was ik alleen in het bos.Later nog een keer door een man van rond de 30.Geen bejaarden dus, waar het hier anders wel degelijk ook over ging.Podenji schreef:nee het ging over mensen die tegenwoordig als er iets gebeurt wat ze niet zint meteen al beginnen te dreigen met honden doodschoppen e.d.Nanna schreef:Podenji schreef:ik snap niet waarom nanna geen eigen topic is gestart over haar nieuwe kutherder avontuur.
Niet alleen door jou, maar het kwam in het topic al zover dat je met 50 al bejaard bent.
Nogmaals, hufterigheid is van alle ( leef)tijden. Het zal wel vaker voorkomen, zeker met 7 loslopende honden. Terecht of niet, dat roept nu eenmaal soms negatieve reacties op.
- Marie-Josée
- Erelid
Je waarschuwt dus niet? Je bent valsNanna schreef:Ik dreig nooitPodenji schreef:nee het ging over mensen die tegenwoordig als er iets gebeurt wat ze niet zint meteen al beginnen te dreigen met honden doodschoppen e.d.Nanna schreef:Podenji schreef:ik snap niet waarom nanna geen eigen topic is gestart over haar nieuwe kutherder avontuur.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ehm ik lees vaker dan anders over "doodschoppen" de laatste tijd, alhans het valt mij nu op, kan zijn dat het altijd al zo is geweest, maar dan is het MIJ in elk geval niet opgevallenMarie-Josée schreef:
Tegenwoordig klopt al niet, dat heb ik 20 jaar geleden al naar mijn hoofd gekregen door een grote kerel met een kale kop.Hij zou mijn hond zijn kop verrot schoppen.Die heb ik dus een grote bek terug gegeven al was ik alleen in het bos.Later nog een keer door een man van rond de 30.Geen bejaarden dus, waar het hier anders wel degelijk ook over ging.
Niet alleen door jou, maar het kwam in het topic al zover dat je met 50 al bejaard bent.
Nogmaals, hufterigheid is van alle ( leef)tijden. Het zal wel vaker voorkomen, zeker met 7 loslopende honden. Terecht of niet, dat roept nu eenmaal soms negatieve reacties op.
betreft het dikgedrukte: niet alleen door mij ? ik denk helemaal niet door mij , ik heb nergens gezegt dat je met 50 al bejaard bent, ennehhh deze mensen waren al zeker een jaar of 70, dan ben je volgens mij algemeen bejaard al voelt men zich wellicht niet zo. En ik dacht dat bejaarde mensen beschaafder zouden zijn, mijn fout, had die conclusie een paar paginas ook al getrokken en opgeschreven als ik mij niet vergis. Ik schreef ook al dat ik me kan voorstellen dat mensen er niet van gedient zijn dat een hond naar ze blaft of dat er 7 om ze heen staan, en dat men dan negatief reageert snap ik ook, met de dood bedreigen vind ik echter een ander uiterste.
hufterigheid en onfatsoenlijk gedrag kom ik dagelijks tegen, meestal heeft het overigens niets met honden te maken en ook niet met leeftijd.
ik merk nu ook dat veel mensen de term "bejaard" nogal beledigend vinden, no offence meant, althans niet door mij, ik zal voortaan de term "oudere"wel gebruiken , of is dat ook beledigend ?
maar afijn het ging om : dat dreigen met doodschoppen en ik was helemaal verbaast dat het uit de mond van een bejaarde, sorry oudere kwam.
edit: en waarom wou die kale knakker 20 jaar terug je hond doodschoppen dan eigenlijk? wat had je hond gedaan ?
- Marie-Josée
- Erelid
Ik maak je geen verwijten maar reageer alleen op hoe er in het algemeen tegen ouderen wordt aangekeken, maakt me trouwens niets uit hoe we ze noemen.
Het lijkt wel of je boven de 50 niet meer meetelt in de maatschappij en dan je maar braaf en zoet moet zitten wezen en dat vind ik een rare insteek. Ouderen zijn ook mensen, en ja, die zijn niet altijd netjes of beheerst
Fijn dat je inmiddels je verwachtingspatroon hebt bijgesteld
En die man dreigde ook alleen, omdat hij grofgebekt en arrogant was, niet omdat hij het echt zou proberen schat ik zo.
Ik ben ook al eens een man tegengekomen die dreigde zijn hond los te laten die dan wel gehakt van mijn heidewachtel Bruno zou maken. In het laatste geval was Bruno aangelijnd, in het eerste niet, ik dacht alleen in het bos te zijn en dat bleek niet zo. Beide honden liepen los maar Bruno ging blaffend richting de andere hond en dat was teveel voor de baas.
Als ik trouwens zelf weet dat ik in eerste instantie fout ben zal ik nooit reageren als iemand uit zijn plaat gaat.
Het lijkt wel of je boven de 50 niet meer meetelt in de maatschappij en dan je maar braaf en zoet moet zitten wezen en dat vind ik een rare insteek. Ouderen zijn ook mensen, en ja, die zijn niet altijd netjes of beheerst
Fijn dat je inmiddels je verwachtingspatroon hebt bijgesteld
En die man dreigde ook alleen, omdat hij grofgebekt en arrogant was, niet omdat hij het echt zou proberen schat ik zo.
Ik ben ook al eens een man tegengekomen die dreigde zijn hond los te laten die dan wel gehakt van mijn heidewachtel Bruno zou maken. In het laatste geval was Bruno aangelijnd, in het eerste niet, ik dacht alleen in het bos te zijn en dat bleek niet zo. Beide honden liepen los maar Bruno ging blaffend richting de andere hond en dat was teveel voor de baas.
Als ik trouwens zelf weet dat ik in eerste instantie fout ben zal ik nooit reageren als iemand uit zijn plaat gaat.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ach ja, er wordt al snel "doodgeschopt" etc. tegenwoordig, zowel door jongeren als door ouderen. Mensen moeten dat soort termen niet zo snel in de mond nemen, slaat nergens op.
Rest wel dat ik ook vind dat je geen 7 honden rond moet laten hopsen in gebied waar ook mensen mogen wandelen die misschien niet zo gediend zijn van honden. Wel beschouwd vind ik als iemand bleefd zou vragen of je je honden even bij je wil houden en je krijgt een dom antwoord als "hoezo, ben jij soms van de politie" dat ook niet bepaald sociaal. Lijkt me in dit geval dat beide partijen wat water bij de wijn hadden kunnen doen.
En natuurlijk weet ik als 52 jarige dat ik straks de paria van de maatschappij zal worden (want ik heb al het geld van al de jongeren opgemaakt, waardoor deze nu harder moeten werken etc. Zo is het toch ?) Wat een gelul.
Rest wel dat ik ook vind dat je geen 7 honden rond moet laten hopsen in gebied waar ook mensen mogen wandelen die misschien niet zo gediend zijn van honden. Wel beschouwd vind ik als iemand bleefd zou vragen of je je honden even bij je wil houden en je krijgt een dom antwoord als "hoezo, ben jij soms van de politie" dat ook niet bepaald sociaal. Lijkt me in dit geval dat beide partijen wat water bij de wijn hadden kunnen doen.
En natuurlijk weet ik als 52 jarige dat ik straks de paria van de maatschappij zal worden (want ik heb al het geld van al de jongeren opgemaakt, waardoor deze nu harder moeten werken etc. Zo is het toch ?) Wat een gelul.
- Marie-Josée
- Erelid
cornelia schreef:Ach ja, er wordt al snel "doodgeschopt" etc. tegenwoordig, zowel door jongeren als door ouderen. Mensen moeten dat soort termen niet zo snel in de mond nemen, slaat nergens op.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
uiteraard, maar daar was nu geen sprake van.cornelia schreef:Wel beschouwd vind ik als iemand bleefd zou vragen of je je honden even bij je wil houden en je krijgt een dom antwoord als "hoezo, ben jij soms van de politie" dat ook niet bepaald sociaal. Lijkt me in dit geval dat beide partijen wat water bij de wijn hadden kunnen doen.
Kom vaak zat ruiters en joggers tegen en meestal negeren de honden ze, maar als ik zie dat ze er wel op af willen gaan of ik heb enkel het vermoeden, dan roep ik even, " kunt u even wachten , dan lijn ik mijn honden even aan hoor, momentje!" dan wachten ze ook netjes en viola niets aan de hand
als ruiters van het ruiterpad afgaan, of in het losloopgebied in een ander bos lopen, begin ik ook niet op ze te schelden oid. gewoon rustig blijven en begrip opbrengen voor beide kanten en dan is er doorgaans ook gewoon niets aan de hand.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik vond die reactie ook erg overtrokken hoor maar misschien waren ze wel bang.Waarmee ik het niet goedpraat, maar ik geloof nooit dat die man je honden echt zou schoppen, laat staan doodschoppen.Podenji schreef:uiteraard, maar daar was nu geen sprake van.cornelia schreef:Wel beschouwd vind ik als iemand bleefd zou vragen of je je honden even bij je wil houden en je krijgt een dom antwoord als "hoezo, ben jij soms van de politie" dat ook niet bepaald sociaal. Lijkt me in dit geval dat beide partijen wat water bij de wijn hadden kunnen doen.
Kom vaak zat ruiters en joggers tegen en meestal negeren de honden ze, maar als ik zie dat ze er wel op af willen gaan of ik heb enkel het vermoeden, dan roep ik even, " kunt u even wachten , dan lijn ik mijn honden even aan hoor, momentje!" dan wachten ze ook netjes en viola niets aan de hand![]()
als ruiters van het ruiterpad afgaan, of in het losloopgebied in een ander bos lopen, begin ik ook niet op ze te schelden oid. gewoon rustig blijven en begrip opbrengen voor beide kanten en dan is er doorgaans ook gewoon niets aan de hand.
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Helaas heb ik toch echt een keer aan de hand gehad dat Lola lekker aan het wandelen en enthousiast aan het hopsen was. Er liep een man ook met hond, hond nergens te bekennen, Lola loopt in de buurt van de man te hopsen (blije huppels zeg maar) hop trapt die man zo Lola neer.Marie-Josée schreef: Ik vond die reactie ook erg overtrokken hoor maar misschien waren ze wel bang.Waarmee ik het niet goedpraat, maar ik geloof nooit dat die man je honden echt zou schoppen, laat staan doodschoppen.
Omdat ze misschien tegen hem aan zou springen en hij was slecht ter been
Ze maakte echt geen aanstalten om te gaan springen en ze reageerde ook echt niet op meneer, kwam blijkbaar gewoon te dichtbij ofzo. Ook een oudere man en vervolgens ging hij mij ook staan uitschelden
- Marie-Josée
- Erelid
Reden temeer om je hond bij je te houdenSarah5 schreef:Helaas heb ik toch echt een keer aan de hand gehad dat Lola lekker aan het wandelen en enthousiast aan het hopsen was. Er liep een man ook met hond, hond nergens te bekennen, Lola loopt in de buurt van de man te hopsen (blije huppels zeg maar) hop trapt die man zo Lola neer.Marie-Josée schreef: Ik vond die reactie ook erg overtrokken hoor maar misschien waren ze wel bang.Waarmee ik het niet goedpraat, maar ik geloof nooit dat die man je honden echt zou schoppen, laat staan doodschoppen.
Omdat ze misschien tegen hem aan zou springen en hij was slecht ter been![]()
Ze maakte echt geen aanstalten om te gaan springen en ze reageerde ook echt niet op meneer, kwam blijkbaar gewoon te dichtbij ofzo. Ook een oudere man en vervolgens ging hij mij ook staan uitschelden
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houden
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Podenji schreef:klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houden
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
kind bij je houden dusElmo/maureen schreef:Podenji schreef:klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houdenJij woont redelijk dichtbij toch?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
Ik douw haar zo naar je toe in de kinderwagenPodenji schreef:kind bij je houden dusElmo/maureen schreef:Podenji schreef:klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houdenJij woont redelijk dichtbij toch?
en aangelijnd natuurlijk
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
je bent gewaarschuwdElmo/maureen schreef:
Ik douw haar zo naar je toe in de kinderwagen
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
Dat vind ik dan weer erg flauw.Podenji schreef:klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houden
Mensen, zeker ouderen, kunnen echt bang zijn voor honden en bang omver gelopen te worden. Beetje begrip zou je sieren.
Ik heb een ( nog vrij jonge) vriendin die het besterft als er een hond op haar af komt.En ze is echt niet de enige.
Als ik een drama ging maken van elke keer in mijn leven dat iemand terecht of onterecht iets had geroepen dan was het forum te klein ( qua data
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
tja even los van het feit dat wij hier in huis nog niet klaar zijn voor een andere hond, ik vind de intolerantie van van veel mensen richting honden wel echt een heikel punt. Voor mijn gevoel kun je nog amper ergens rustig lopen zonder gelazer over 'de hond'.
loop je in het bos zit je met die idiote mountainbikers, hondenlosloopvelden worden vaak gebruikt door mensen die meteen niet meer naar hun hond omkijken.....lastig want het is gewoon niet iedere dag mogelijk om de ardennen in te rijden en zeker te weten dat je geen kip tegen komt.
erg jammer, want ik snap de onverdraagzaamheid nl niet, maar dat ligt dan misschien aan mij
loop je in het bos zit je met die idiote mountainbikers, hondenlosloopvelden worden vaak gebruikt door mensen die meteen niet meer naar hun hond omkijken.....lastig want het is gewoon niet iedere dag mogelijk om de ardennen in te rijden en zeker te weten dat je geen kip tegen komt.
erg jammer, want ik snap de onverdraagzaamheid nl niet, maar dat ligt dan misschien aan mij

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Nou ligt denk ik toch ook wel aan de situatie.Marie-Josée schreef:Dat vind ik dan weer erg flauw.Podenji schreef:klopt wel, maar ik denk dat ik voortaan ook maar kinderen ga neermaaien die m.i. te dicht bij mij in de buurt komen, zou ik er dan ook mee weg komen als ik zeg " mot je ze maar bij je houden" ?Marie-Josée schreef: Reden temeer om je hond bij je te houden
Mensen, zeker ouderen, kunnen echt bang zijn voor honden en bang omver gelopen te worden. Beetje begrip zou je sieren.
Ik heb een ( nog vrij jonge) vriendin die het besterft als er een hond op haar af komt.En ze is echt niet de enige.
Als ik een drama ging maken van elke keer in mijn leven dat iemand terecht of onterecht iets had geroepen dan was het forum te klein ( qua data)
Als die meneer van Sarah5 haar verhaal zelf ook met een hond liep, al was de hond even niet in de buurt, liepen ze dus in een losloopgebied en was zijn eigen hond dus pleite?
(lees ik t goed toch??)
Dan vind ik het wel ernstig overdreven om een hond die in de buurt loopt te hopsen en dus nog niet tegen hem aan zo neer te trappen. Want zo schrijft ze het.
Ik vind het in die situatie sowieso idioot om een hond neer te trappen, ongeacht je leeftijd!
Zelfs al liep de hond dan iets voor haar, dat is toch geen reden om een hond neer te trappen?
Gut als iedereen op straat maar van zich af ging schoppen en slaan werd het wel een gezellige boel zeg.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik reageerde niet op Sarah.
Maar misschien toch nog even de misschien al overbekende anecdote, ter lering ende vermaak
Bijna 20 jaar geleden liep ik met mijn jonge heidewachtel in het bos. We moesten toen beiden nog veel leren.Hij rende en dolde en had plezier in het leven. Toen hij in de verte een kooikertje zag rende hij daar meteen naartoe, om te spelen. Kooikertje was aangelijnd maar leek wel zin te hebben in een stoeipartijtje maar de oude vrouw aan de andere kant van de lijn dacht daar anders over, trok haar hondje achter zich en begon met haar stok naar mijn hond te meppen.Dat kwam over als; ze probeerde mijn hond in elkaar te slaan. Al is een jonge heidewachtel moeilijk te raken
Ik ben er naartoe gehold en heb mijn hond aangelijnd, ziedend van verontwaardiging maar beseffend dat ik zelf een fout had gemaakt.
Een week later kwam ik de oude vrouw in een winkel tegen en toen vertelde ze me half huilend dat haar vorige hondje voor haar ogen verscheurd was.
Sindsdien ben ik wel wat begripvoller.
Overigens merk ik niets van intolerantie tov honden.
Maar misschien toch nog even de misschien al overbekende anecdote, ter lering ende vermaak
Bijna 20 jaar geleden liep ik met mijn jonge heidewachtel in het bos. We moesten toen beiden nog veel leren.Hij rende en dolde en had plezier in het leven. Toen hij in de verte een kooikertje zag rende hij daar meteen naartoe, om te spelen. Kooikertje was aangelijnd maar leek wel zin te hebben in een stoeipartijtje maar de oude vrouw aan de andere kant van de lijn dacht daar anders over, trok haar hondje achter zich en begon met haar stok naar mijn hond te meppen.Dat kwam over als; ze probeerde mijn hond in elkaar te slaan. Al is een jonge heidewachtel moeilijk te raken
Ik ben er naartoe gehold en heb mijn hond aangelijnd, ziedend van verontwaardiging maar beseffend dat ik zelf een fout had gemaakt.
Een week later kwam ik de oude vrouw in een winkel tegen en toen vertelde ze me half huilend dat haar vorige hondje voor haar ogen verscheurd was.
Sindsdien ben ik wel wat begripvoller.
Overigens merk ik niets van intolerantie tov honden.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Marie-Josée schreef:Reden temeer om je hond bij je te houdenSarah5 schreef:Helaas heb ik toch echt een keer aan de hand gehad dat Lola lekker aan het wandelen en enthousiast aan het hopsen was. Er liep een man ook met hond, hond nergens te bekennen, Lola loopt in de buurt van de man te hopsen (blije huppels zeg maar) hop trapt die man zo Lola neer.Marie-Josée schreef: Ik vond die reactie ook erg overtrokken hoor maar misschien waren ze wel bang.Waarmee ik het niet goedpraat, maar ik geloof nooit dat die man je honden echt zou schoppen, laat staan doodschoppen.
Omdat ze misschien tegen hem aan zou springen en hij was slecht ter been![]()
Marie-Josée schreef:Ik reageerde niet op Sarah.
Dan heb ik je reactie totaal verkeerd geinterpreteerd denk ik dan...