Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ons nieuwe roofdieren verblijf

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: ons nieuwe roofdieren verblijf

Ongelezen bericht door Inge »

Ilupa schreef:Er blijft maar worden geleuterd dat Crutz en haar vent goed voor hun dieren zorgen terwijl het daar toch niet om gaat?! Niemand twijfelt er aan dat ze hun best doen, het enige waar tegen in gegaan wordt is het hele concept van wilde dieren opsluiten voor de leuk en hen een leven geven met verveling en frustraties enkel en alleen zodat ze er zelf lekker naar kunnen zitten kijken en er op kicken.
Daar gaat het allang niet meer alleen om.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Inge wat ongelofelijk flauw... dat valt me hier steeds vaker op, dat mensen eigenlijk geen argumenten meer hebben en dan maar gaan letten op spelfouten :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

cloris schreef:Inge wat ongelofelijk flauw... dat valt me hier steeds vaker op, dat mensen eigenlijk geen argumenten meer hebben en dan maar gaan letten op spelfouten :roll:
Klopt, is heel flauw. :lol1:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

toots schreef:
moosje schreef:
toots schreef:@ Inge- het feit dat ze verschillende tijden werken betekend niet dat ze meer tijd hebben.
Het betekend alleen maar dat ze mischien vaker thuis zijn afzondelijk van elkaar.

Maar ze werken beiden.

Dat dieren een bepaalde ruimte nodig hebben is geen mening is een feit. Als je dat inzicht niet hebt hoor je die dieren bij voorbaat al niet te houden.

Ik ga er maar vanuit puur voor het gemak dat alles wel op zijn pootjes terecht komt. Is voor mijn eigen gemoeds rust ik kan er toch niks aan doen. Gerommeld en Gerotzooit met dieren Gebeurd nou eenmaal. Meestal door mensen die het goed voor hebben met dieren en echt goed willen doen. En zelf niet zien dat ze te ver gaan. Want dit is geen hobby meer, Maar een verslaving. De Vraag is waar eindigd het.

Maar dat gaat me niks aan. Ik weet weer genoeg.
Dan ga je toch gewoon een keer bij Carmen en Frank op bezoek? Dan kun je met eigen ogen zien hoe slecht hun dieren er bij zitten.
Ik zou niet weten waarom ik naar wasbeertjes in een hok moet gaan kijken.
Ik heb Avifauna bezocht ja. het overgrote deel van de vogels daar Kunnen hun verblijf verlaten en zijn dus Vogel Vrij. Voor de rest heb ik niet de intentie om bij mensen op bezoek te gaan die denken dat ze meer rechten hebben dan anderen. En dieren op sluiten en die ook nog eens kinderachtig reageren en steken uit delen als ze niet de reacties krijgen die ze willen.

Mocht ik daar nou totaal geen zin in hebben.
Dus vind ik dat je er ook niet over kan en mag oordelen dat die dieren het slecht hebben en niet gelukkig zijn.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

cloris schreef:Inge wat ongelofelijk flauw... dat valt me hier steeds vaker op, dat mensen eigenlijk geen argumenten meer hebben en dan maar gaan letten op spelfouten :roll:
Nou flauw? Je mag schijnbaar overal commentaar op hebben zonder gehinderd te zijn door enige kennis maar je mag niets zeggen over de meest vreselijke taalfouten. Toots schrijft echt heel slecht Nederlands en dat komt ook door luiheid. Je kunt namelijk google chrome of firefox downloaden en die geven taalfouten als gezecht aan. Daarnaast zou een taalcursus niet misstaan. Ik ga niet doen alsof ik foutloos schrijf want dat doe ik niet. Ik geef normaal gesproken ook echt geen commentaar op andermans taalfouten maar dit wordt belachelijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:
Nou flauw? Je mag schijnbaar overal commentaar op hebben zonder gehinderd te zijn door enige kennis maar je mag niets zeggen over de meest vreselijke taalfouten. Toots schrijft echt heel slecht Nederlands en dat komt ook door luiheid. Je kunt namelijk google chrome of firefox downloaden en die geven taalfouten als gezecht aan. Daarnaast zou een taalcursus niet misstaan. Ik ga niet doen alsof ik foutloos schrijf want dat doe ik niet. Ik geef normaal gesproken ook echt geen commentaar op andermans taalfouten maar dit wordt belachelijk.

:LOL: Nu zijn er opeens Ook midden in Zinnen hoofdletters bij gekomen, ik geloof er niets meer van.
Je zou haast gaan denken dat het om de rellerij te doen is.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

dagmar88 schreef: :LOL: Nu zijn er opeens Ook midden in Zinnen hoofdletters bij gekomen, ik geloof er niets meer van.
Je zou haast gaan denken dat het om de rellerij te doen is.
Toots is een Duitser !

Ik ben wel benieuwd of de mensen die tegen deze manier van houden zijn ook tegen dierentuinen zijn?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
moosje schreef: Dan ga je toch gewoon een keer bij Carmen en Frank op bezoek? Dan kun je met eigen ogen zien hoe slecht hun dieren er bij zitten.
Ik heb recht van spreken want ik ben er geweest :lol1:
En ik heb niets gezien wat mij op het achterhoofd deed krabben. :19:
Weet je wel waar je achterhoofd zit dan. :scratch: :scratch:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Andere insteek dan.
Wat moet je dan doen met al die zielige onverzorgde dieren omdat ze volgens jullie niet meer gehouden mogen worden.?
Allemaal maar afspuiten of op een groot eiland pleuren of allemaal in een gastgezin op de bank en kattenbak met plenty of liefde en aandacht.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Nanna schreef:
moosje schreef: Dan ga je toch gewoon een keer bij Carmen en Frank op bezoek? Dan kun je met eigen ogen zien hoe slecht hun dieren er bij zitten.
Ik heb recht van spreken want ik ben er geweest :lol1:
En ik heb niets gezien wat mij op het achterhoofd deed krabben. :19:
:ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Gaan we weer met zijn allen tege Toots beginnen. :denken:

Of gaan we gewoon weer ontopic zonder op de man te spelen.
Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

bouvierpoedel schreef:Andere insteek dan.
Wat moet je dan doen met al die zielige onverzorgde dieren omdat ze volgens jullie niet meer gehouden mogen worden.?
Allemaal maar afspuiten of op een groot eiland pleuren of allemaal in een gastgezin op de bank en kattenbak met plenty of liefde en aandacht.?
In ieder geval niet meer tegen de sterren op mee zitten fokken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ilupa schreef:
In ieder geval niet meer tegen de sterren op mee zitten fokken.
Wederom een aanname, als er jong bij liggen prima, if not ook goed.

Er zijn wel diverse nachthokken zodat de man "verstoten" kan worden, maar we gaan echt niet als de vrouwen drachtig zijn de man er af pakken om 100% zeker de jong groot te brengen....of dat is zeker ook weer zielig....
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ja het probleem is er nu dus laten we het maar in stand houden?

Iemand was ooit enorm kwaad op mij omdat ik een hoop dode pups verkoos boven het redden van 1 broodfokhondje.
Ik haatte dieren, ik was harteloos. Maar ik bespaar liever vele volgende generaties een leven in een kooi dan dat ik deze generatie red.

Dus als iemand mij persoonlijk de keuze gaf om alle wilde exoten in gevangenschap een roze spuit te geven met de garantie dat de exemplaren in het wild niet meer opgejaagd, gevangen of uitgeroeid worden, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Inge O schreef:
Valerie schreef: Ik ben wel benieuwd of de mensen die tegen deze manier van houden zijn ook tegen dierentuinen zijn?
tegen de meeste wel, ja. eigenlijk eerder tegen allemaal maar als het dan blijkbaar toch een noodzakelijk kwaad blijft dan kan ik me nog iets of wat vinden in dierentuinen met hele grote open (buiten)verblijven maar ook daar stikt het vaak nog van de stereotypieën onder de dieren.
Idem. Wat dat betreft vind ik België een gigantische mislukking, trouwens.

Op het wel of niet houden van exoten ga ik me niet uitspreken maar 20m² vind ik érg weinig.
Ons kippen en eendenstuk telt vijf keer zoveel grond :ugh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
Inge O schreef:
Valerie schreef: Ik ben wel benieuwd of de mensen die tegen deze manier van houden zijn ook tegen dierentuinen zijn?
tegen de meeste wel, ja. eigenlijk eerder tegen allemaal maar als het dan blijkbaar toch een noodzakelijk kwaad blijft dan kan ik me nog iets of wat vinden in dierentuinen met hele grote open (buiten)verblijven maar ook daar stikt het vaak nog van de stereotypieën onder de dieren.
Idem. Wat dat betreft vind ik België een gigantische mislukking, trouwens.

Op het wel of niet houden van exoten ga ik me niet uitspreken maar 20m² vind ik érg weinig.
Ons kippen en eendenstuk telt vijf keer zoveel grond :ugh:
Hoeveel kippen & eenden zitten daar op??? We hebben t hier wel maar over 2 diertjes van een cm of 40 lang...die t overigens reuze naar hun zin hebben. Geen stereotype gedrag vertonen & dagelijks op zoek moeten naar hun eten, want dat hangt of ligt ergens verstopt & is steeds wat anders....namelijk soort aangepast voer, dus fruit, prooidieren etc...dagelijks wisselend...
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

nou, ik moet eerlijk zeggen zoals de 2 modjes hier nu inspringen, prima hoor, maar geef dan wel een ietwat meer gebalanceerd oordeel. De manier waarop crutz besprongen wordt door sommige posters hier is ook verre van fair. Kies dan niet alleen partij voor Toots :evil:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sTefaniA schreef: Dus als iemand mij persoonlijk de keuze gaf om alle wilde exoten in gevangenschap een roze spuit te geven met de garantie dat de exemplaren in het wild niet meer opgejaagd, gevangen of uitgeroeid worden, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
denk je niet dat dan juist de exemplaren in het wild weer meer gevaar gaan lopen :roll:
lijkt mij een logisch gevolg van de door jou voorgestelde en in mijn ogen belachelijk vergaande maatregel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

TomCee schreef:nou, ik moet eerlijk zeggen zoals de 2 modjes hier nu inspringen, prima hoor, maar geef dan wel een ietwat meer gebalanceerd oordeel. De manier waarop crutz besprongen wordt door sommige posters hier is ook verre van fair. Kies dan niet alleen partij voor Toots :evil:
Tja. Kennelijk mag je wel mensen zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis persoonlijk aanvallen op het moment dat je er wat schrijffouten tussen pleurt.
En nogmaals, ik geloof het niet meer. Pure uitdagerij, meer is het niet.

:cheer: Gelukkig is daar een knopje voor.
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
sTefaniA schreef: Dus als iemand mij persoonlijk de keuze gaf om alle wilde exoten in gevangenschap een roze spuit te geven met de garantie dat de exemplaren in het wild niet meer opgejaagd, gevangen of uitgeroeid worden, dan hoef ik daar niet eens over na te denken.
denk je niet dat dan juist de exemplaren in het wild weer meer gevaar gaan lopen :roll:
lijkt mij een logisch gevolg van de door jou voorgestelde en in mijn ogen belachelijk vergaande maatregel.

En zwaai zwaai neushoorn, tijger, panda etc.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

renee-uk schreef:
Nou nee, aangezien de dieren in dit circuit zitten zogezegd binnen dit circuit blijven en het ook prima is als ze niet fokken is het dus geen kwestie van vraag en aanbod werd beweerd door Crutz. Mochten deze dieren "op" raken is dat geen probleem, want ze worden niet uit het wild gehaald. Dat is althans geïmpliceerd in wat ze zegt.
Of.. is het toch een kwestie van vraag en aanbod misschien? En was de stelling van Stefania louter hypothetisch? :idea: :roll:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Idd komen ze niet uit t wild, dat is al een behoorlijke tijd geleden dat dat nog mocht.
Ze zijn allemaal gechipt & het verleden is bekend (dus waar ze vandaan komen, ouders, leeftijd etc)
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

HIPPO
(Happily Ignoring Previous Posters Opinions)

Gaaf en erg mooi gemaakt!
renee-uk
Zeer actief

Ilupa schreef:
renee-uk schreef:
Nou nee, aangezien de dieren in dit circuit zitten zogezegd binnen dit circuit blijven en het ook prima is als ze niet fokken is het dus geen kwestie van vraag en aanbod werd beweerd door Crutz. Mochten deze dieren "op" raken is dat geen probleem, want ze worden niet uit het wild gehaald. Dat is althans geïmpliceerd in wat ze zegt.
Of.. is het toch een kwestie van vraag en aanbod misschien? En was de stelling van Stefania louter hypothetisch? :idea: :roll:
ga je ook lezen?
staphania had het over alle wilde exoten in gevangeschap, carmen werd hier helemaal niet specifiek genoemd.

edit: en er zullen altijd mensen blijven die een exoot willen hebben, kan die naar mijn mening beter in gevangenschap geboren zijn dan uit het wild geplukt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Ilupa schreef:
renee-uk schreef:
ga je ook lezen?
staphania had het over alle wilde exoten in gevangeschap, carmen werd hier helemaal niet specifiek genoemd
Ach Renée, dat is net zo als dat er niet gelezen wordt over waar evt jong naar toe gaan.
Er wordt nl nog steeds handel gesuggereerd, zou ik er dan ook niet voor betaald moeten worden????
renee-uk
Zeer actief

crutz schreef:
renee-uk schreef:
Ilupa schreef:
renee-uk schreef: denk je niet dat dan juist de exemplaren in het wild weer meer gevaar gaan lopen :roll:
ga je ook lezen?
staphania had het over alle wilde exoten in gevangeschap, carmen werd hier helemaal niet specifiek genoemd
Ach Renée, dat is net zo als dat er niet gelezen wordt over waar evt jong naar toe gaan.
Er wordt nl nog steeds handel gesuggereerd, zou ik er dan ook niet voor betaald moeten worden????
ja maar dat bekt lekkerder natuurlijk en eveneens natuurlijk ben jij ook opeens verantwoordelijk voor alle in gevangenschap gehouden exoten.
als jij er maar mee stopt is het allemaal prima, afspuiten maar die hap of ze het nou naar hun zin hebben of niet :ok:
Afbeelding

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Skittles schreef:HIPPO
(Happily Ignoring Previous Posters Opinions)

Gaaf en erg mooi gemaakt!
:E:
En de groeten van de mannen :zwaai
renee-uk
Zeer actief

oh en ik heb ook kritiek op toots en dat heeft niks met haar spellingskunsten te maken.
ik vind het volkomen belachelijk om iemand tot op de grond toe af te branden als je tegelijkertijd weigert bij die iemand te gaan kijken, zodat je een gefundeerd oordeel kunt geven.
het zet in mijn opinie toch echt een hoop meer zoden aan de dijk als je om te beginnen al weet waar je over praat :lol1:
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
crutz schreef:
renee-uk schreef:
Ilupa schreef: Nou nee, aangezien de dieren in dit circuit zitten zogezegd binnen dit circuit blijven en het ook prima is als ze niet fokken is het dus geen kwestie van vraag en aanbod werd beweerd door Crutz. Mochten deze dieren "op" raken is dat geen probleem, want ze worden niet uit het wild gehaald. Dat is althans geïmpliceerd in wat ze zegt.
ga je ook lezen?
ja maar dat bekt lekkerder natuurlijk en eveneens natuurlijk ben jij ook opeens verantwoordelijk voor alle in gevangenschap gehouden exoten.
als jij er maar mee stopt is het allemaal prima, afspuiten maar die hap of ze het nou naar hun zin hebben of niet :ok:
Zal ik eerst op zoek moeten naar een DA die dat doet;-) gezonde dieren afspuiten....daarnaast is onze DA ook de DA vd tuin.....
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

renee-uk schreef:oh en ik heb ook kritiek op toots en dat heeft niks met haar spellingskunsten te maken.
ik vind het volkomen belachelijk om iemand tot op de grond toe af te branden als je tegelijkertijd weigert bij die iemand te gaan kijken, zodat je een gefundeerd oordeel kunt geven.
het zet in mijn opinie toch echt een hoop meer zoden aan de dijk als je om te beginnen al weet waar je over praat :lol1:
Dan is het toch grappig dat ze zelf is begonnen mij de grond in te hakken.
Ik kwam binnen in dit topic met de text dat ik het eens was Met Ilupa.
Ben ik nog steeds volkomen. Waarop zij ''Crutz dus'' gelijk een persoonlijk aanval op mij aanzette.

Ik vind het allemaal Prima. Wat er over mij of tegen mij gezecht word.
Het punt is dat dieren niet kunnen kiezen waar ze terecht komen.
En dat ik het hypocriet vind om dieren op zo'n manier op te sluiten en doodleuk te vertellen hoe goed je wel niet bent.
Terwijl de dieren er enkel zijn omdat je het zelf leuk vind om ze te houden.

Er hoeft niemand voor of tegen mij te zijn. Crutz is de aanval op mij gestart niet anders om.
En ik ben ook niet voor het in grond trappen van iemand dat zijn echt praktijken waar andere mensen zich normaal gesproken schuldig aan maken. Dat Crutz hier nota benen zelf geprobeerd te doen. Dus hoeft er niet schijnheilig gedaan te worden over dat ik dat zou doen. Dan had zich 2 keer moeten bedenken voordat ze de aanval starte.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”