dagmar88 schreef:ArCee schreef:
Misschien heb jij net dat ene geval?

Dat zal... Ik ken er toevallig 3 die 'net dat ene geval' zijn en een slachtpartij hebben aangericht 'vanuit het niets', 1 die onbetrouwbaar is naar mens en hond, maar dat (nog) niet 'bewezen' heeft en 1 die hond agressief is.
Van de 8 die ik er ken

Dus persoonlijk en niet van horen zeggen.
Begrijp ik, als 3 negatieve ervaringen aan den lijve, of van nabij hebt meegemaakt, dan kan het zowat niet anders als dat je denken of mening daarop gevormt word.
Daarentegen ken ik er dus 2, de 1e van mijn broer indertijd, een reu, en 1 van een oude vriend van me, met wie ik regelmatig een ronde liep, en daar mankeerde weinig aan.
Dan hebben wij beide onze eigen, en andere ervaringen. Dan word het wel lastig om de 1, van het ander te overtuigen
Daar komt geen winnaar van.
Wel heb ik gemerkt, dat de Bull Terrier Club het "niet al te nauw neemt met fokken". Of daar een reden in schuilt?
Of, laat ik het eerlijker zeggen, niet alle fokker die erbij zijn aangesloten zijn, zijn even netjes met fokken, voor ik een ongenuanceerde uitspraak doe.
De pup van mijn broer kwam uit een zelfde combinatie, waar deze fokkers een jaar daarvoor ook een nest uit hadden, maar allemaal slecht gezonden pups met diverse afwijkingen. Ik bedoel, dan heb de waarschuwing op zak dat die combi geen goede pups creert, en dan doe je het een jaar later gewoon nog een keer??
Nu is dit lid, uiteindelijk na nog wat andere dingen die niet klopte geroyeerd, maar daar sta je dan met je pup van, indertijd, 1750 gulden.
Hij zat er vanwege kwalen en gezonsheidsproblemen vaker mee bij de dierenarts, als dat hij er thuis mee op de bank zat (zowat).
Van ellende heeft hij de pup uiteindelijk terug gegeven, gratis, aan die prutfokker, gewoon van ellende en kwaadheid. Toen was Boris 3, en het had hem al bijna 4000 gulden aan DA kosten gekost.
Hij is weer herplaatst aan een kenner, waar me broer later contact mee kreeg. Beestje is nog 2 jaar bij hem geweest, en toen was het over.
1 fokker die zorgt voor 1 groot drama voor 2 gezinnen. Ben je lekker mee.
Maar, jij zult niet die ene zijn, misschien net zo als Chiwawa?