Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ruim 30 honden bevrijd uit auto's bij de EDS

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Ruim 30 honden bevrijd uit auto's bij de EDS

Ongelezen bericht door ladybird »

Marjoleine schreef:
Toontje schreef: Ik heb ze niet geteld.Overgens maakt Hart van Nederland ook melding van 12.000 dieren ...
Nou, men neme de catalogus en men kijke naar het aantal inschrijvingen :19:
7.000 nogwat ongeschreven op de EDS en dan nog iets van 3.000 nogwat op de CAC. Dus het klopt wel aardig. :wink:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Marjoleine schreef:
Toontje schreef: Ik heb ze niet geteld.Overgens maakt Hart van Nederland ook melding van 12.000 dieren ...
Mogelijk dat de totalen van de Eurodog en CAC show bij elkaar zijn opgeteld?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ladybird schreef:
Marjoleine schreef:
7.000 nogwat ongeschreven op de EDS en dan nog iets van 3.000 nogwat op de CAC. Dus het klopt wel aardig. :wink:
Nou nee, want dat zijn geen unieke inschrijvingen.
Aan unieke kom je schat ik op 8000 hooguit.
Of dacht je dat die Russen dat pokke-end rijden voor één showtje?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Of dacht je dat die Russen dat pokke-end rijden voor één showtje?
sommigen schijnbaar wel, donderdag was er een russisch teefje bij de DJT ingeschreven voor de EDS die zaterdag niet mee deed voor de CAC....

maar idd, wij waren ook al geen unieke inschrijving, 3 honden donderdag & dezelfde 3 honden zaterdag
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

dagmar88 schreef:
MonaToetje schreef:Ja , ik zou ook ontroostbaar zijn als 3 van mijn tophonden dankzij mijn eigen stomme fout aan oververhitting sterven.
Alsof de dood van een willekeurige kruising of lelijkerd minder erg is dan die van een hond met een titel.
Al mijn honden zijn top honden.

.
Je hebt blijkbaar niet door dat het cynisch bedoeld is :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

ik vind het toch echt de verantwoording van de hondeneigenaars zelf. Ik heb nog nooit een van mijn honden alleen gelaten op een show en heb ze ook nog nooit in de auto laten zitten als wij uit de auto gaan dan de honden ook. Mijn kinderen heb ik ook nooit alleen in de auto laten zitten.

Er zijn dingen die hoeven mensen mij niet te vertellen die weet ik zelf wel, nou moet ik wel zeggen dat ik iemand ben die vaak gevaar zag in bepaalde situaties. Voor zover ik mij kan herinneren ben ik al mijn hele leven voorzichtig. En dat ben ik nog steeds, ben pas terug van vakantie in Oostenrijk en denk maar niet dat ik pal naast de afgrond ga lopen, ik loop tegen de berg aan. Over smalle paadjes waar aan beide zijden een afgrond is ga ik echt niet. Het is ook weer niet zo dat ik overbezorgd door het leven ga, anders zouden mijn kinderen en mijn honden geen leven hebben gehad.

Als er regels voor komen dan wordt er weer geroepen dat we teveel betutteld worden.

Mensen blijven dit soort dingen toch altijd doen, de meesten mensen denken nu eenmaal dat het bij hen niet gebeurd.
Een van die eigenaars zei dat ze de honden ook in warmere landen in de auto laten zitten en dat het daar nooit gebeurd was, die stoute Nederlandse zon ook, nog warmer dan in echt warme landen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marjoleine schreef:@Dagmar, ik geloof dat Linda het cynisch bedoelde, hoor ;)
Branka schreef:Dan nog vind ik het nogal misplaatst om op de site te zetten/suggereren dat de honden op de show zijn vergiftigd/overleden. Dat is dus niet het geval, ze waren al klaar op de show.
Dat maakt het wel erg vreemd, ja.

Mijn contact (de da ter plaatse) zei gisteren dat hittestress sterk lijkt op vergiftiging.
Ik weet niet of dat zo is, maar in beide gevallen bezwijken de organen uiteraard.
Of er inderdaad twee verschillende gevallen zijn weet ik niet, ik heb daar tot nog toe niets over gehoord.
Het zou in elk geval betekenen dat er tweemaal drie honden dood zijn :19:

in de telegraaf vanochtend stond dat de honden inderdaad in een auto zaten en misschien door hitte overleden zijn volgens de eigenaar maar waarschijnlijk niet omdat de honden ook bloedingen hadden vermoeden ze vergiftiging want, zo stond er, bij verhitting komen geen bloedingen
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef: in de telegraaf vanochtend stond dat de honden inderdaad in een auto zaten en misschien door hitte overleden zijn volgens de eigenaar maar waarschijnlijk niet omdat de honden ook bloedingen hadden vermoeden ze vergiftiging want, zo stond er, bij verhitting komen geen bloedingen
Die verklaring komt van de eigenaren zelf.
De honden zijn niet gezien door het veterinaire team ter plaatse, de handlers zijn er mee naar een lokale da gereden.
De da's die ter plaatse waren hebben deze honden dus niet gezien.

Afbeelding

ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Marjoleine schreef:
ladybird schreef:
Marjoleine schreef:
Nou nee, want dat zijn geen unieke inschrijvingen.
Aan unieke kom je schat ik op 8000 hooguit.
Of dacht je dat die Russen dat pokke-end rijden voor één showtje?
Ja er zijn er zat die dat wel hebben gedaan. Als ik alleen al naar de inschrijvingen griffies kijk, dan zijn er aardig wat alleen voor de eds gekomen :wink:

Bovendien blijft het media, die blazen graag aantallen op.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Marjoleine schreef:
De 12.000 is wat oa Rony Doedijns in de wereld heeft geholpen. Wanneer je beide shows optelt én alle clubshows erbij haalt dan kom je op 12.000 geshowde honden. Een euroshow met maar 7.000 inschrijvingen is namelijk gewoon een sof.

Niet dat het nu ter zake doet, maar zo komt dit getal in de wereld. Hoe het zit met het aantal geredde/bezweken honden, weet ik niet. Dat varieert van 20 tot 130 inmiddels.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Nou door tegenvallende inschrijvingen hebben de standhouders (die veel geld neerleggen om te mogen komen) al geklaagd.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Es schreef:Nou door tegenvallende inschrijvingen hebben de standhouders (die veel geld neerleggen om te mogen komen) al geklaagd.
ja nou ja, dat doe je natuurlijk altijd als standhouder.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

MonaToetje schreef:
dagmar88 schreef:
MonaToetje schreef:Ja , ik zou ook ontroostbaar zijn als 3 van mijn tophonden dankzij mijn eigen stomme fout aan oververhitting sterven.
Alsof de dood van een willekeurige kruising of lelijkerd minder erg is dan die van een hond met een titel.
Al mijn honden zijn top honden.

.
Je hebt blijkbaar niet door dat het cynisch bedoeld is :wink:
:oohja: Nope
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Rosita Compagner schreef:
Marjoleine schreef:
De 12.000 is wat oa Rony Doedijns in de wereld heeft geholpen. Wanneer je beide shows optelt én alle clubshows erbij haalt dan kom je op 12.000 geshowde honden. Een euroshow met maar 7.000 inschrijvingen is namelijk gewoon een sof.

Niet dat het nu ter zake doet, maar zo komt dit getal in de wereld. Hoe het zit met het aantal geredde/bezweken honden, weet ik niet. Dat varieert van 20 tot 130 inmiddels.
Tja, dan moeten ze de inschrijfgelden ook maar niet zo belachelijk hoog maken :roll:

Maargoed, het blijft verschrikkelijk, ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om op zo'n dag je honden in de auto te laten zitten.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

De LC van gisteren krijg ik zo niet gekopieerd, maar daarin staat ze dus met de honden naar de dierenkliniek in Leeuwarden zijn geweest en dat de honden daar nog zijn. De eigenaresse wil de doodsoorzaak laten onderzoeken, volgens haar vergiftiging, volgens de dierenarts oververhitting. Bij oververhitting kunnen namelijk ook aderen barsten.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:De LC van gisteren krijg ik zo niet gekopieerd, maar daarin staat ze dus met de honden naar de dierenkliniek in Leeuwarden zijn geweest en dat de honden daar nog zijn. De eigenaresse wil de doodsoorzaak laten onderzoeken, volgens haar vergiftiging, volgens de dierenarts oververhitting. Bij oververhitting kunnen namelijk ook aderen barsten.
Ja, de da zei meteen al dat het oververhitting was.
Wat ik bijzonder vind is dat de dieren niet naar het veterinaire deel zijn gebracht, aangezien de auto daar vlakbij stond. Nu zijn ze dus eerst het terrein afgereden, naar de kliniek gegaan en daar zijn de honden gezien.
Terwijl er op twee minuten afstand vier dierenartsen waren. :19:

Afbeelding

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Marjoleine schreef:
Renske schreef:De LC van gisteren krijg ik zo niet gekopieerd, maar daarin staat ze dus met de honden naar de dierenkliniek in Leeuwarden zijn geweest en dat de honden daar nog zijn. De eigenaresse wil de doodsoorzaak laten onderzoeken, volgens haar vergiftiging, volgens de dierenarts oververhitting. Bij oververhitting kunnen namelijk ook aderen barsten.
Wat ik bijzonder vind is dat de dieren niet naar het veterinaire deel zijn gebracht, aangezien de auto daar vlakbij stond. Nu zijn ze dus eerst het terrein afgereden, naar de kliniek gegaan en daar zijn de honden gezien.
Hoeft niet raar te zijn, als er echt iets zou zijn dan zou ik ook direct met mijn honden naar deze kliniek rijden :wink:.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Renske schreef:
Marjoleine schreef:
Hoeft niet raar te zijn, als er echt iets zou zijn dan zou ik ook direct met mijn honden naar deze kliniek rijden :wink:.
Als je plaatselijk bekend bent is dat niet raar nee. In dit geval vind ik het wel vreemd.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
Als je plaatselijk bekend bent is dat niet raar nee. In dit geval vind ik het wel vreemd.
Mss hadden ze zich voorbereid & wisten ze waar de DA zat. Heb nu zelf 2x op een evenement een DA nodig gehad & weet zeker dat ik de volgende keer dat ik ergens mee doe ik niet meer op de organisatie vertrouw, maar zelf weet waar de kliniek zit & wat t nummer is.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Er staat niet bij op welke locatie die andere 30 honden stonden/waren en waar het net zo goed flink mis had kunnen gaan.Misschien zoek ik teveel achter, maar het lijkt me zoiets van .. bij ons moet je niet zijn voor een schadeclaim.Persoonlijk vind ik dat je zowiezo in deze situatie niet bij de organisatie moet zijn maar je als eigenaar diep moet schamen dat het zover is gekomen.

Maar nogmaals, misschien zoek ik er wel teveel achter.Triest voor de overleden honden, al is het een schrale troost dat na de dood er geen pijn meer is.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

<<<<Twee van de overleden honden zijn via de dierenartsenpraktijk afgevoerd voor destructie.<<<<<

Echt, ik snap dit nooit.
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Dat was idd ook wat mij het meest opviel. Niet te begrijpen dat je de honden die zoveel voor je gedaan hebben zo laat vernietigen :piew:

Aan de andere kant: alleen al het feit dat ze die honden in dat busje hebben laten zitten, zegt al genoeg. Daar verwacht je dan eigenlijk ook weer niet anders van.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Shooting Star schreef:Dat was idd ook wat mij het meest opviel. Niet te begrijpen dat je de honden die zoveel voor je gedaan hebben zo laat vernietigen :piew:

Aan de andere kant: alleen al het feit dat ze die honden in dat busje hebben laten zitten, zegt al genoeg. Daar verwacht je dan eigenlijk ook weer niet anders van.
ja nou, destructie mag voor mij best. Maar doe er eerst onderzoek op! Die honden zijn toch bewijsmateriaal. Dat bewijs is nu goed en grondig vernietigd.
Shooting Star
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Shooting Star »

Eentje is toch naar Oostenrijk gestuurd voor autopsie? En wat voor die ene hond geldt, zal ook voor de andere gelden. De vraag is alleen, of we ooit de waarheid nog te horen krijgen...
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef: Mss hadden ze zich voorbereid & wisten ze waar de DA zat. Heb nu zelf 2x op een evenement een DA nodig gehad & weet zeker dat ik de volgende keer dat ik ergens mee doe ik niet meer op de organisatie vertrouw, maar zelf weet waar de kliniek zit & wat t nummer is.
De veterinaire dienst had vier dierenartsen paraat en deze mensen hadden al geshowd op dit evenement. De da kan niemand ontgaan zijn, die zaten bij de hoofdingang en je moest je er melden voor je naar binnen kon.

Maar dit busje stond op het moment dat het gebeurde niet op het terrein, het stond erbuiten.
De handlers waren vrij die dag, ze hadden donderdag en vrijdag geshowd blijkbaar en moesten zondag nog een keer.
Hoe dan ook is dit dus feitelijk wel op de datum van de EDS gebeurd, maar niet op het terrein zelf.
Rosita Compagner schreef:ja nou, destructie mag voor mij best. Maar doe er eerst onderzoek op! Die honden zijn toch bewijsmateriaal. Dat bewijs is nu goed en grondig vernietigd.
De verhalen hieromtrent zijn vaag. Er werd gezegd dat er onvoldoende ruimte in de vriezer was, er werd gezegd dat er een exhorbitant bedrag gevraagd werd voor autopsie.
Er wordt ook gezegd dat dat hoge bedrag was om de mensen over te halen geen autopsie te laten doen zodat de vergiftiging niet bemerkt zou worden.

Er is er inderdaad een naar Wenen voor autopsie, maar waarom daarvoor gekozen is, is niet bekend.

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
crutz schreef: Mss hadden ze zich voorbereid & wisten ze waar de DA zat. Heb nu zelf 2x op een evenement een DA nodig gehad & weet zeker dat ik de volgende keer dat ik ergens mee doe ik niet meer op de organisatie vertrouw, maar zelf weet waar de kliniek zit & wat t nummer is.
De veterinaire dienst had vier dierenartsen paraat en deze mensen hadden al geshowd op dit evenement. De da kan niemand ontgaan zijn, die zaten bij de hoofdingang en je moest je er melden voor je naar binnen kon.
Wij hebben ons beide dagen ook niet bij de veterinaire dienst hoeven melden.
Maar bedoel niet dat het ze ontgaan is dat er een DA was, maar juist dat ze de kliniek wisten te vinden & daar meer vertrouwen in hadden.

Vwb de sectie//destructie, als ik zeker wist dat t vergiftiging was & geen over verhitting zou ik er ieder bedrag voor over gehad hebben dat te bewijzen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”