Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij nu weer is overkomen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Wat mij nu weer is overkomen...

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
renee-uk schreef: Ik loop met een volwassen dh reu die prima luistert maar tegelijkertijd wel behoorlijk overtuigd is van zichzelf, je gelooft toch niet echt dat die zich laat berijden door welke hond dan ook?
Wat denk je dat ie dan gaat doen als dat gebeurt?
Die andere hond vriendelijk verzoeken af te stijgen?
Ik vind het allemaal heel leuk en aardig hoor en ik trap heus geen hond naar de verdommenis, maar in mijn geval is het echt beter dat ik die hond verwijder dan dat ik het aan mijn reu overlaat.
Het enige dat ie dan oploopt is een gedeukt ego en heel heel misschien een blauwe plek als ie erg volhardend is, als Jan het zelf opknapt zit er vrees ik wel een DA bezoek aan vast.
Plus dat er bijkomt dat mijn reu nog nooit gevochten heeft en ik dat graag zo wil houden.
Mijn honden bezorgen niemand overlast en ik zie niet in waarom ik dat wel van andere honden moet hebben.
Je houdt je niet luisterende hond maar lekker bij je, mooie gelegenheid om veel baas-hond contact te oefenen dan kan ie vanzelf op een gegeven moment wel los zónder dat ie andere honden of mensen die daar niet van gediend zijn lastigvalt.
precies... zo zie ik het ook en zo is het hier ook... Xantos zal ook niet even vragen of hij zich wil verwijderen :N:
Maar ik neem toch ook aan dat jullie niet op zondagmiddag in een losloopgebied lopen? :wink:
Ik snap wel wat jullie zeggen hoor, maar op die manier kan je gewoon niet op zondagmiddag losloopgebieden ingaan. Als je je dan druk moet gaan maken over elke hond die niet geheel naar 'jouw zin' (klinkt lullig, maar ik bedoel het zo niet hoor!) komt buurten, dan word je zelf ook gillend gek. Laat staan dat je die allemaal moet gaan verwijderen, dat gaat niet.

Als ik op zondagmiddag in losloopgebied rond ga wandelen met mijn honden dan weet ik dat ik honden tegen ga komen die mijn honden benaderen op een manier die ik niet prettig vindt. Dus tja, de kans dat Vera dan bereden gaat worden bijvoorbeeld zit er dik in. De kans dat Saar opgejaagd zou worden als ik haar niet optil ook. Dus til ik Saar dan gewoon bij elke hond die me niet zint op (voorkomt een hoop ergernis aan mijn kant), en laat ik Vera haar eigen zaakjes maar oplossen, want dat kan ze prima. En laat ze zich dan berijden, nou ja, dan is dat maar zo. Laat ik de baas die hond ophalen, en dan lopen we weer door. Iets anders kan je over het algemeen niet verwachten op zo'n zondagmiddag.
Is dat fair, is dat hoe het zou horen, is dat netjes? Nee :19: Maar het is wel hoe het nou eenmaal gaat, en daar moet je dan dus ook een beeeeetje schappelijk mee om kunnen gaan vind ik. En een hond schoppen die wil rijden, vind ik niet schappelijk op zo'n zondagmiddag.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Moos schreef:
malinois schreef:
renee-uk schreef: Ik loop met een volwassen dh reu die prima luistert maar tegelijkertijd wel behoorlijk overtuigd is van zichzelf, je gelooft toch niet echt dat die zich laat berijden door welke hond dan ook?
Ik vind het allemaal heel leuk en aardig hoor en ik trap heus geen hond naar de verdommenis, maar in mijn geval is het echt beter dat ik die hond verwijder dan dat ik het aan mijn reu overlaat.
Het enige dat ie dan oploopt is een gedeukt ego en heel heel misschien een blauwe plek als ie erg volhardend is, als Jan het zelf opknapt zit er vrees ik wel een DA bezoek aan vast.
Plus dat er bijkomt dat mijn reu nog nooit gevochten heeft en ik dat graag zo wil houden.
Mijn honden bezorgen niemand overlast en ik zie niet in waarom ik dat wel van andere honden moet hebben.
Je houdt je niet luisterende hond maar lekker bij je, mooie gelegenheid om veel baas-hond contact te oefenen dan kan ie vanzelf op een gegeven moment wel los zónder dat ie andere honden of mensen die daar niet van gediend zijn lastigvalt.
precies... zo zie ik het ook en zo is het hier ook... Xantos zal ook niet even vragen of hij zich wil verwijderen :N:
Maar ik neem toch ook aan dat jullie niet op zondagmiddag in een losloopgebied lopen? :wink:
Ik snap wel wat jullie zeggen hoor, maar op die manier kan je gewoon niet op zondagmiddag losloopgebieden ingaan. Als je je dan druk moet gaan maken over elke hond die niet geheel naar 'jouw zin' (klinkt lullig, maar ik bedoel het zo niet hoor!) komt buurten, dan word je zelf ook gillend gek. Laat staan dat je die allemaal moet gaan verwijderen, dat gaat niet.

Als ik op zondagmiddag in losloopgebied rond ga wandelen met mijn honden dan weet ik dat ik honden tegen ga komen die mijn honden benaderen op een manier die ik niet prettig vindt. Dus tja, de kans dat Vera dan bereden gaat worden bijvoorbeeld zit er dik in. De kans dat Saar opgejaagd zou worden als ik haar niet optil ook. Dus til ik Saar dan gewoon bij elke hond die me niet zint op (voorkomt een hoop ergernis aan mijn kant), en laat ik Vera haar eigen zaakjes maar oplossen, want dat kan ze prima. En laat ze zich dan berijden, nou ja, dan is dat maar zo. Laat ik de baas die hond ophalen, en dan lopen we weer door. Iets anders kan je over het algemeen niet verwachten op zo'n zondagmiddag.
Is dat fair, is dat hoe het zou horen, is dat netjes? Nee :19: Maar het is wel hoe het nou eenmaal gaat, en daar moet je dan dus ook een beeeeetje schappelijk mee om kunnen gaan vind ik. En een hond schoppen die wil rijden, vind ik niet schappelijk op zo'n zondagmiddag.
Daar kan je inderdaad van uit gaan :mrgreen: Precies de reden dat ik daar nooit kom.
Mocht ik zondagmiddag gaan wandelen in een losloopgebied dan zou ik dat ook alleen doen met een hond waarvan ik weet dat het prima gaat mocht hij/zij belaagd worden :mrgreen: Ik vind het dan ook niet redelijk om te gaan schoppen, want je kan het van te voren al een beetje bedenken. Wel ga ik er ook vanuit dat er gewoon sociale honden rondlopen in het bos, dus dat er ook helemaal geen reden zou zijn om te schoppen. Of dat ook altijd klopt weet ik niet, maar dat komt dus omdat ik er nooit kom.
Moos
Zeer actief

Denise. schreef: Wel ga ik er ook vanuit dat er gewoon sociale honden rondlopen in het bos, dus dat er ook helemaal geen reden zou zijn om te schoppen. Of dat ook altijd klopt weet ik niet, maar dat komt dus omdat ik er nooit kom.
Mwa, het ligt eraan wat je sociaal vindt :mrgreen: Maar echte grijpers ben ik nog nooit tegengekomen op zo'n drukke dag eigenlijk. En dat is voor mij de enige reden om te gaan schoppen. Maar goed, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik sinds ik met deze twee honden loop sowieso eigenlijk geen echte grijperds nog ben tegengekomen (dan bedoel ik honden die erop klappen en gaan bijten dus). Moos had daar vaker last van, van die reuen die 'oeps' niet met andere reuen konden. Maar dat was dan vaker op een wat rustigere dag, dan op zo'n dag dat je bijna struikelt over de andere honden.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Martijn schreef:Ik woon in een losloopgebied. Moet ik ze dan zondags binnen houden ofzo?
Ik begrijp de logica dat zondagswandelaars de dienst uitmaken ook niet.

Verder maakt het me ook niet uit wat ze doen. Maar als je het aan mij overlaat los ik het inderdaad op mijn manier op.
Als je dat niet trekt stel ik toch voor dat je ze lekker bij houdt.
Zondags wandelaars maken wat mij betreft de dienst niet uit, maar je komt ze wel tegen.
Kan ik er natuurlijk wel gaan lopen met Kenzo en roepen dat ze hun hond bij zich moeten houden, maar al dat bloed enzo, dat word zo'n rommel.
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:Ik woon in een losloopgebied. Moet ik ze dan zondags binnen houden ofzo?

Verder maakt het me ook niet uit wat ze doen. Maar als je het aan mij overlaat los ik het inderdaad op mijn manier op.
Ik begrijp de logica dan weer niet dat een hond die rijdt meteen geschopt moet worden. Dat je die hond eraf trekt, desnoods met 'harde hand', snap ik wel. Maar waar die neiging tot schoppen vandaan komt bij een hond die niet jouw hond uit elkaar staat te trekken snap ik niet. Ik vind dat namelijk meteen weer het hele andere uiterste van zondagwandelaars die de dienst uit mogen maken. Er zit nogal een grijs gebied tussen "laat de hele zooi maar klieren" en "ik schop alles wat me niet zint weg".
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Moos schreef:
Denise. schreef: Wel ga ik er ook vanuit dat er gewoon sociale honden rondlopen in het bos, dus dat er ook helemaal geen reden zou zijn om te schoppen. Of dat ook altijd klopt weet ik niet, maar dat komt dus omdat ik er nooit kom.
Mwa, het ligt eraan wat je sociaal vindt :mrgreen: Maar echte grijpers ben ik nog nooit tegengekomen op zo'n drukke dag eigenlijk. En dat is voor mij de enige reden om te gaan schoppen. Maar goed, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik sinds ik met deze twee honden loop sowieso eigenlijk geen echte grijperds nog ben tegengekomen (dan bedoel ik honden die erop klappen en gaan bijten dus). Moos had daar vaker last van, van die reuen die 'oeps' niet met andere reuen konden. Maar dat was dan vaker op een wat rustigere dag, dan op zo'n dag dat je bijna struikelt over de andere honden.
Nouja, ik vind de meeste labradors ook niet echt sociaal, maar ook niet echt gevaarlijk :mrgreen: Ik bedoelde inderdaad de grijpers.
En volgens mij is het met een reu al een stuk lastiger. Ik ken de reu eigenaren ook wel "Oh, dat doet ie anders noooit" :roll:
Ik denk dat het met jouw stel al een stuk prettiger lopen is dan. Behalve met Saar en hele lompe grote honden misschien, maar die til je al op dus dat scheelt. Krijg je daar eigenlijk nooit opmerkingen over? :idea:
Moos
Zeer actief

Denise. schreef: Krijg je daar eigenlijk nooit opmerkingen over? :idea:
Zelden eigenlijk, omdat ik zorg dat mensen duidelijk zien dat Vera ook bij mij hoort, en die laat ik gewoon kennis maken met hun hond :mrgreen: :wink: Soms zie ik mensen wel kijken, en om een opmerking voor te zijn zeg ik dan altijd eventjes dat 'die op de arm' anders weg gaat rennen. Eigenlijk krijg ik daar nooit nare reacties op. Of, wat ik ook wel doe, is als mensen afkeurend kijken zelf heel vriendelijk "goedemiddag!" zeggen :F:
Vroeger kreeg ik vaker opmerkingen, omdat ik Saar dan optilde, en Moos aanlijnde ofzo. Dan riepen mensen wel dingen als "je bent niet bang toch zeker he?".
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef: Ik schop ook geen honden en ik schreeuw ook niet als het niet hoeft.
Maar ik verbaas me enorm over mensen die eisen hebben over hoe je omgaat met een hond die je ongevraagd in de maag gesplitst wordt. Rot gewoon heen met dat beest.
Als je zo goed weet hoe de hond behandeld moet worden regel je het toch lekker zelf?

Dat is voor mij in ieder geval de hele reden dat ik mijn honden niet zomaar wat rond laat vliegen. Geen controle is niet los. Punt.
Daar ben ik het ook mee eens hoor. Ik vind alleen schoppen vanwege rijden nogal overdreven. Dat is geen eis, da's een mening :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Moos schreef:
Denise. schreef: Krijg je daar eigenlijk nooit opmerkingen over? :idea:
Zelden eigenlijk, omdat ik zorg dat mensen duidelijk zien dat Vera ook bij mij hoort, en die laat ik gewoon kennis maken met hun hond :mrgreen: :wink: Soms zie ik mensen wel kijken, en om een opmerking voor te zijn zeg ik dan altijd eventjes dat 'die op de arm' anders weg gaat rennen. Eigenlijk krijg ik daar nooit nare reacties op. Of, wat ik ook wel doe, is als mensen afkeurend kijken zelf heel vriendelijk "goedemiddag!" zeggen :F: Vroeger kreeg ik vaker opmerkingen, omdat ik Saar dan optilde, en Moos aanlijnde ofzo. Dan riepen mensen wel dingen als "je bent niet bang toch zeker he?".
Haha, dat doe ik ook! Ik til Sjon doodleuk op als er een staff reu of iets anders "potents" aangedenderd komt. Roos laat ik wel gewoon kennismaken, die kan dat prima. Maar Sjon niet, dus die gaat op de arm en we lopen door. Dan krijg ik ook weleens blikken inderdaad, maar dan zeg ik zo stralend mogelijk goeiedag en zijn ze te verbouwereerd om te reageren. :mrgreen:
Mochten mensen het toch vragen zeg ik eerlijk dat ik bang ben dat mijn hond op knokken aan gaat sturen. Dat begrijpen ze eigenlijk altijd wel en dan loopt iedereen vrolijk door. :19:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Tamara. schreef:Als je hond nog nooit gevochten heeft, hoe weet je dan zo zeker dat een andere hond minimaal half verslonden gaat worden en dat daarom schoppen een excuus is :denken:
Diva, teefje van mij pa, heeft het 1 keer bij Bo geprobeerd, ik heb haar toen heel snel van hem afgehaald, maar de diepe grom die bij Bo vandaan kwam,kwam uit zijn tenen en zo dreigend had ik hem bij hem nog niet eerder gehoord. En dat tegen een teef die hij kent, dan zorg ik zeker bij een vreemde hond dat Bo de kans niet krijgt er zelf op te reageren
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Moos schreef:
Martijn schreef: Ik schop ook geen honden en ik schreeuw ook niet als het niet hoeft.
Maar ik verbaas me enorm over mensen die eisen hebben over hoe je omgaat met een hond die je ongevraagd in de maag gesplitst wordt. Rot gewoon heen met dat beest.
Als je zo goed weet hoe de hond behandeld moet worden regel je het toch lekker zelf?

Dat is voor mij in ieder geval de hele reden dat ik mijn honden niet zomaar wat rond laat vliegen. Geen controle is niet los. Punt.
Daar ben ik het ook mee eens hoor. Ik vind alleen schoppen vanwege rijden nogal overdreven. Dat is geen eis, da's een mening :pffff: :mrgreen:
Ligt er aan... Ik weet dat dat enorm fout kan gaan, dus die hond die gezellig aan komt denderen gaat hoe dan ook doorlopen en niet op mijn hond rijden.
Meestal is een blik, of een ferm 'doorlopen' al genoeg, maar helpt dat niet dan neem ik andere maatregelen, lijkt me beter voor de hond.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:

Ik begrijp de logica dan weer niet dat een hond die rijdt meteen geschopt moet worden. Dat je die hond eraf trekt, desnoods met 'harde hand', snap ik wel. Maar waar die neiging tot schoppen vandaan komt bij een hond die niet jouw hond uit elkaar staat te trekken snap ik niet. Ik vind dat namelijk meteen weer het hele andere uiterste van zondagwandelaars die de dienst uit mogen maken. Er zit nogal een grijs gebied tussen "laat de hele zooi maar klieren" en "ik schop alles wat me niet zint weg".
Heb jij wel eens met een woeste grote laat gecastreerde reu gestaan en een jonge intacte grote reu die jouw castraat probeert te beklimmen? Omdat je twee handen nodig hebt om jouw woesteling in bedwang te houden, blijven alleen je benen en je stem nog maar over de andere hond weg te krijgen.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

wat een discussie weer...

als je hond loops is kun je best uit losloop gebieden weg blijven als je wilt dat er geen andere honden bij haar kunnen...

ik ga met storm ook niet in een losloop gebied lopen want ik wil dat er ook geen honden bij hem komen... en in een losloop gebied
achteraf gillen dat ze hun hond bij zich moeten houden omdat ie ze anders opvreet.

je moet je een beetje aanpassen naar je hond lijkt me..
en een loopse teef trekt nu eenmaal reuen aan.. :19: dus kun je een losloop gebied beter niet ingaan..

net zoals dat je met een hond die vecht niet in een losloop gebied gaat...

je wilt tenslotte geen problemen aantrekken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:
Coockie schreef: Ik vind, dat ik het recht heb, om met een loopse teef in het park/bos te lopen, maar ik probeer zoveel mogelijk plaatsen te mijden, waar heel veel honden aanwezig zijn .
Je kunt dat recht wel hebben maar waarom zou je al die toestanden opzoeken?
Als Bente loops was ging ik echt niet naar het losloopgebied.
Is zowel voor de reuenbaas als als eigenaar van de loopse teef veel fijner.
:ok:
Dat vind ik ook.
Ik vind het ook veel te vermoeiend om hitsige reuen steeds weg te moeten trekken :wink:

Iedereen kan nog zo hard roepen dat het het probleem is van/voor de bazen van reuen en dat ze dan maar moeten zorgen dat ze hun hond bij zich houden.
Twee keer per jaar drie weken wat beperkingen vind ik persoonlijk minder erg dan als baas van een (te) geile reu het hele jaar door loopse teven moeten ontlopen omdat die het "recht" hebben ook in het losloopgebied te lopen.

Mensen die midden in een losloopgebied wonen kunnen niet anders dan daar zijn.
Dan vind ik het wat anders.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

alm@ schreef:Heb jij wel eens met een woeste grote laat gecastreerde reu gestaan en een jonge intacte grote reu die jouw castraat probeert te beklimmen? Omdat je twee handen nodig hebt om jouw woesteling in bedwang te houden, blijven alleen je benen en je stem nog maar over de andere hond weg te krijgen.
De mensen in het verhaal van TS waren met zijn tweetjes. Dan kan er 1 hun eigen hond regelen, en de ander de buurtende hond lijkt me? Zeker aangezien de baas van de buurtende hond al aan kwam zetten.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik loop wel in losloopgebieden hoor ook op zondag. Ik loop hier 10x liever in het losloopgebied dan in het aanlijngebied. Niet elk losloopgebied zit vol rijdende beukende opjagende honden.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Moos schreef:
alm@ schreef:Heb jij wel eens met een woeste grote laat gecastreerde reu gestaan en een jonge intacte grote reu die jouw castraat probeert te beklimmen? Omdat je twee handen nodig hebt om jouw woesteling in bedwang te houden, blijven alleen je benen en je stem nog maar over de andere hond weg te krijgen.
De mensen in het verhaal van TS waren met zijn tweetjes. Dan kan er 1 hun eigen hond regelen, en de ander de buurtende hond lijkt me? Zeker aangezien de baas van de buurtende hond al aan kwam zetten.
Dat is waar, beide keren was ik alleen, baas in geen velden of wegen te bekennen :ugh:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

alm@ schreef:
Moos schreef:
Dat is waar, beide keren was ik alleen, baas in geen velden of wegen te bekennen :ugh:
Dan vind ik het al een heel ander verhaal worden, zeker als de baas dus in geen velden of wegen te bekennen is. Als de baas al aan komt zetten, dan hoef je maar heel kort beide honden in de gaten te houden natuurlijk. Als je daar 5 minuten staat, tja, dan moet je toch wel iets op een gegeven moment, dat snap ik ook wel :wink:
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Ja maar ts schrijft dat ze eerst afwacht of de honden het zelf oplossen terwijl ze weet dat ze een rijdende reu heeft.
Ik loop zelf ook altijd in losloopgebied omdat ik daar woon , maar ik heb ondertussen zelf al een soort van 'sensor' dat ik hem altijd bij mij roep en aanlijn bij honden die ik niet ken.
En als ik dat niet zou doen en hij loopt los en er gaat een hond op hem rijden dan ligt hij er in 3 seconden bovenop.
Dus als je weet dat je hond neigingen heeft moet je hem zelf terugroepen en hem niet overal op af laten gaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:
malinois schreef:

Nogmaals nee niet in een druk losloopgebied, maar ik heb een losloopbos(je) recht voor mijn huis zitten, dan ga ik, als ik uit mijn werk kom mijn honden het echt niet nog 10 min. laten ophouden om eerst ergens anders naar toe te rijden om zich even te mogen legen... dan hebben ze het al ruim 10 uur moeten ophouden.
Ik heb daar minstens zoveel recht om te lopen als ieder ander... dus mijn honden mogen daar ook even plassen en poepen... ik loop daar niet met plezier omdat ik daar veel te veel op moet letten (op andere honden :hmmm: )dus het is even een 'vluggertje' maar het zal toch echt moeten. Mensen lopen daar niet alleen op zondagmiddag maar elke dag, het ligt midden in een woonwijk dus alle honden worden daar uitgelaten.
's avonds en 's ochtends ga ik naar een industrieterrein maar ook daar lopen tegenwoordig (veel) andere honden, zeker in het weekend en ja daar blijf ik toch echt lopen wat er ook gebeurd....zowel met loopse teef als met al mijn andere honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

helemaal eens :ok: Ik geef je ook groot gelijk... zou gezellig zijn overigens als ik daar gewoond had en mijn honden daar dus ook elke dag liepen :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:
malinois schreef:
Nee ik loop sowieso nooit in drukke losloopgebieden en dat heb ik eerder ook al duidelijk gezegd net zo goed als ik zeg dat ik heus geen hond naar de verdommenis schop en ook dat ik wel degelijk onderscheid maak tussen een pup/jonge hond die de benen neemt met een eigenaar die daar achteraan rent of een dominante apekop die mijn reu wil bestijgen met een eigenaar die op een afstandje staat te vinden dat de honden het zelf maar uit moeten zoeken.
Alleen wordt daar weer lekker makkelijk overheen gelezen want er staat ergens 'schoppen' en dan valt de rest van wat je zegt compleet weg.
En eigenlijk heb ik nadat ik dat allemaal een keer of tig uitgelegd heb helemaal geen zin om nog verder te discussieren hierover.
Als mensen willen concluderen dat ik een brute hondenschopper ben die links en rechts voor mijn eigen meerdere glorie honden verrot trapt moeten ze dat maar lekker doen.
Alleen zou een beetje beter lezen de discussie toch wel ten goede komen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief

Ik denk dat er sowieso niet snel geschopt word :wink:
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:Ik denk dat er sowieso niet snel geschopt word :wink:
nee natuurlijk begin ik daar niet mee en doe ik het ook niet als ik het op een andere manier kan oplossen
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
nee natuurlijk begin ik daar niet mee en doe ik het ook niet als ik het op een andere manier kan oplossen
Maar dan is iedereen het toch gewoon eens, of ben ik nou gek :denken:
Volgens mij werd er alleen maar gevallen over dat meneer de hond eraf trok, en mevrouw daarna ging schoppen terwijl de baas al snel aan kwam stappen. Dat is toch iets compleet anders dan, wat Alma bijvoorbeeld aanhaalde, als je in je eentje staat met een enorm hardnekkige rij-hond, en geen baas om in te grijpen? Lijkt mij tenminste :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
renee-uk schreef:
Volgens mij werd er alleen maar gevallen over dat meneer de hond eraf trok, en mevrouw daarna ging schoppen terwijl de baas al snel aan kwam stappen. Dat is toch iets compleet anders dan, wat Alma bijvoorbeeld aanhaalde, als je in je eentje staat met een enorm hardnekkige rij-hond, en geen baas om in te grijpen? Lijkt mij tenminste :wink:
Wat zie ik tot mijn grote verbazing, nog voordat de labrador zelf iets kon doen... Die man trekt MIJN hond weg bij zijn hond. Die vrouw gaat lopen schreeuwen en schoppen naar mijn hond.

Er werd naar de hond geschopt :wink: Niet er tegen aan. Karaktebewegingen richting honden maken doe ik ook weleens hoor om ze weg te jagen. Is vaak ook een teken voor het baasje dat ze op moeten schieten :mrgreen: Maar dan raak je ze niet :wink:
Moos
Zeer actief

Valerie schreef: Er werd naar de hond geschopt :wink: Niet er tegen aan. Karaktebewegingen richting honden maken doe ik ook weleens hoor om ze weg te jagen. Is vaak ook een teken voor het baasje dat ze op moeten schieten :mrgreen: Maar dan raak je ze niet :wink:
Dat noem ik al niet eens schoppen :pffff: :wink: Dat noem ik inderdaad dan iets van karatebewegingen, of schopbewegingen, maken richting de hond. Oke, als dat het geval was (ik interpreteerde het als daadwerkelijk schoppen met als doel de hond te raken, of dat de hond geraakt werd), dan vind ik het sowieso al wel best :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:
renee-uk schreef:
Dat baasje liet voor de tweede achtereenvolgende keer haar hond die andere hond lastig vallen, waarbij ze de eerste keer op haar gemakkie af stond te wachten of de honden het zelf zouden oplossen. Dan lijkt het me toch logisch dat die mensen bij die tweede keer een heel stuk geirriteerder zijn?
Ik kan me levendig voorstellen dat er dan naar een hond geschopt wordt en de schuld daarvoor leg ik toch echt bij de eigenaar van die rijgrage hond.

En ik schop wel hoor Marloes, als het nodig is.
Ik heb nou ook niet direkt een lammetje aan de andere kant van de lijn, maar dat staat allemaal al eerder vermeld hier.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Er is ook schoppen en schoppen he...
Laatst moest ik een dwergschnauzertje bij mijn hond weg krijgen; haar met twee handen aan het tuig de lucht in gehesen zodat ze niet bij hem kon komen, en hem met m'n voet een zetje gegeven en de 2 keer dat hij het nog probeerde hem met m'n been geblokkeerd.

Uiteindelijk was het niet meer dan een hoop kabaal, 2 geschrokken jochies en een verontschuldigende papa.

Maarja, op het moment dat je zo'n beest niet even 'schopt' kan het heel anders aflopen.

Zo'n schopje is wat anders dan een vreemde hond z'n harses in trappen :tongue: en kan volgens mij geen kwaad.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het is toch bijzonder hoe de mening op een forum kan veranderen. Toen ik een tijd geleden zei dat ik een hond op alle mogelijke manieren van Bram zou afhalen als hij gegrepen wordt, kreeg ik daar nogal wat commentaar op. Nu wordt er nogal wat gedreigd met schoppen. Of mag het alleen als je zelf een killer aan de lijn hebt?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”