Maar ik neem toch ook aan dat jullie niet op zondagmiddag in een losloopgebied lopen?malinois schreef:precies... zo zie ik het ook en zo is het hier ook... Xantos zal ook niet even vragen of hij zich wil verwijderen :N:renee-uk schreef: Ik loop met een volwassen dh reu die prima luistert maar tegelijkertijd wel behoorlijk overtuigd is van zichzelf, je gelooft toch niet echt dat die zich laat berijden door welke hond dan ook?
Wat denk je dat ie dan gaat doen als dat gebeurt?
Die andere hond vriendelijk verzoeken af te stijgen?
Ik vind het allemaal heel leuk en aardig hoor en ik trap heus geen hond naar de verdommenis, maar in mijn geval is het echt beter dat ik die hond verwijder dan dat ik het aan mijn reu overlaat.
Het enige dat ie dan oploopt is een gedeukt ego en heel heel misschien een blauwe plek als ie erg volhardend is, als Jan het zelf opknapt zit er vrees ik wel een DA bezoek aan vast.
Plus dat er bijkomt dat mijn reu nog nooit gevochten heeft en ik dat graag zo wil houden.
Mijn honden bezorgen niemand overlast en ik zie niet in waarom ik dat wel van andere honden moet hebben.
Je houdt je niet luisterende hond maar lekker bij je, mooie gelegenheid om veel baas-hond contact te oefenen dan kan ie vanzelf op een gegeven moment wel los zónder dat ie andere honden of mensen die daar niet van gediend zijn lastigvalt.
Ik snap wel wat jullie zeggen hoor, maar op die manier kan je gewoon niet op zondagmiddag losloopgebieden ingaan. Als je je dan druk moet gaan maken over elke hond die niet geheel naar 'jouw zin' (klinkt lullig, maar ik bedoel het zo niet hoor!) komt buurten, dan word je zelf ook gillend gek. Laat staan dat je die allemaal moet gaan verwijderen, dat gaat niet.
Als ik op zondagmiddag in losloopgebied rond ga wandelen met mijn honden dan weet ik dat ik honden tegen ga komen die mijn honden benaderen op een manier die ik niet prettig vindt. Dus tja, de kans dat Vera dan bereden gaat worden bijvoorbeeld zit er dik in. De kans dat Saar opgejaagd zou worden als ik haar niet optil ook. Dus til ik Saar dan gewoon bij elke hond die me niet zint op (voorkomt een hoop ergernis aan mijn kant), en laat ik Vera haar eigen zaakjes maar oplossen, want dat kan ze prima. En laat ze zich dan berijden, nou ja, dan is dat maar zo. Laat ik de baas die hond ophalen, en dan lopen we weer door. Iets anders kan je over het algemeen niet verwachten op zo'n zondagmiddag.
Is dat fair, is dat hoe het zou horen, is dat netjes? Nee