Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelhoestdode

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Re: Kennelhoestdode

Ongelezen bericht door Chris* »

En?
Ben je gaan kijken?
Ishtar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door Ishtar »

Wat erg dat Ronda zo plotseling overleed. Sterkte met de verwerking en het zoeken naar een juiste nieuwe hond. :roos:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nee ik ben niet gaan kijken, want het was geen goede beslissing. Teveel met het hart gedacht he. We gaan wel weer een hondje nemen maar toch een kleinere pup. De hond van marktplaats deed mijn hart weer even denken dat ik Ronja niet zo hoefde te missen, maar helaas.
Toch wil ik geen schoothondje, dat heb ik wel van Ronja geleerd, ik wil wel een hond die iets meer actie nodig heeft dan ik van nature bezit. Want dat is goed voor me, ik ging met Ronja zoveel naar buiten en eigenlijk heeft ze me een beetje aan het sporten geholpen. Veel rennen, lekker gek doen en stoeien, dus misschien past een herder kruising toch wel bij me. Maar daar ga ik advies over inwinnen in een andere categorie topics: rassen van honden.

Mensen, jullie hebben geen idee hoeveel het voor me heeft betekent dat jullie zo masaal reageerden. Heel erg bedankt daarvoor!!! Jullie hebben me daarmee echt door de ergste eerste dagen geholpen. En nu moet ik, zoals honden doen, vooruit kijken en verder gaan, maar ik zal haar nooit vergeten.
els1
Actief
Mijn ras(sen): 3 Friese Stabij`s (zonder stamboom), 1 kruising mechelaar reu en 1 volle mechelaar teefje.

Ongelezen bericht door els1 »

Ik denk dat je verstandig hebt gehandeld!
Ik heb 2 mechelaars uit de knpv bloedlijn waar we ook in de beveiliging mee trainen en 1 waar een vleugje labrador in zit, deze is al stukken makkelijker hoor!!!!!
De knpv lijnen zijn honden met behoorlijke driften!!!!

Denk goed na wat je wilt gaan doen ermee als e er wel voor kiest.

Succes!!!
Groetjes Els
Afbeelding ChicoAfbeelding Lindsy
Afbeelding NalaAfbeelding Madness
Afbeelding Kim
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ronja2010 schreef:Nee ik ben niet gaan kijken, want het was geen goede beslissing. Teveel met het hart gedacht he. We gaan wel weer een hondje nemen maar toch een kleinere pup. De hond van marktplaats deed mijn hart weer even denken dat ik Ronja niet zo hoefde te missen, maar helaas.
Toch wil ik geen schoothondje, dat heb ik wel van Ronja geleerd, ik wil wel een hond die iets meer actie nodig heeft dan ik van nature bezit. Want dat is goed voor me, ik ging met Ronja zoveel naar buiten en eigenlijk heeft ze me een beetje aan het sporten geholpen. Veel rennen, lekker gek doen en stoeien, dus misschien past een herder kruising toch wel bij me. Maar daar ga ik advies over inwinnen in een andere categorie topics: rassen van honden.

Mensen, jullie hebben geen idee hoeveel het voor me heeft betekent dat jullie zo masaal reageerden. Heel erg bedankt daarvoor!!! Jullie hebben me daarmee echt door de ergste eerste dagen geholpen. En nu moet ik, zoals honden doen, vooruit kijken en verder gaan, maar ik zal haar nooit vergeten.

Dat vind ik heel knap van je en een heel slim besluit.

Ik kan niet anders zeggen dat diep respect voor je.

Wij denken aan je en als je iets kwijt wilt dan weet je ons te vinden.
En je moet idd wel vooruit kijken en verder gaan, maar verdriet hebben om Ronja hoort er nu ook gewoon bij. En dat is ook heel normaal.

sterkte en een dikke knuffel
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Goed hoor meid, heel goed nagedacht. :knuffel1: sterkte met de komende moeilijke tijd. En er komt op hett juiste moment weer een topper op je pad, dat weet ik zeker.
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:Goed hoor meid, heel goed nagedacht. :knuffel1: sterkte met de komende moeilijke tijd. En er komt op hett juiste moment weer een topper op je pad, dat weet ik zeker.
niks aan toe te voegen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ontzettend knap dat je zo rationeel hebt kunnen denken en in het belang van de hond denk ik.

Ik wil je alsnog (ik heb het bericht een beetje laat gelezen :oeps: ) heel veel sterkte wensen met het verlies van Ronja. Ik heb 8 jaar geleden onze 3 jarige hond op ongeveer dezelfde manier verloren al was dat geen kennelhoest. Wat voel je je dan leeg en machteloos.

Natuurlijk heb je verdriet. En uit dat ook vooral. En er zal weer een nieuwe hond op jullie weg komen. Er zijn zoveel honden die een liefdevolle baas zoeken en aan liefde ontbreekt het de dieren bij jullie niet. Doe wat je gevoel je ingeeft :J:
Marina
Zeer actief

Hoe gaat het nu met je??

Ik moet zo vaak aan je denken
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
bullebetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse buldog .

Ongelezen bericht door bullebetje »

Ik heb er twee weken geleden op een ander forum ook al over gelezen
die mevrouw was met haar hond naar de tentoonstelling in Utrecht geweest
haar hond was ook in eens dood ziek en dat is een kern gezonde hond
hij begon eerst vreemd te hoesten toen slijm op te geven en werd in korte tijd dood ziek
maar ze was al bij de eerste verschijnselen direct naar de D. A gegaan en met een
A. B kuur en nog een medicijn is hij gelukkig weer opgeknapt .

Ik wil je nog heel veel sterkte wensen met het verlies .

Groetjes Bettina .
Groetjes Bettina .
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hartstikke lief, het gaat wel redelijk met me, ik doe even rustig aan met zoeken naar een nieuwe pup want ik heb nog veel verdriet. Het is ook nog maar een week vandaag. Ik heb met Ronja toch wel fouten gemaakt die ik nu wil voorkomen, daarom moet ik ook bij de keuze van een nieuwe pup geen fouten maken. Ronja was echt geweldig, maar extreem druk. Ze zou ook zeker een aantal problemen hebben ontwikkeld als ze volwassen was geworden. Haar moeder was een politiehond dus het zou goed kunnen dat het daardoor kwam.
Maar ik mis haar wel zeg, jezus. Is wel moeilijk nu om op het forum rond te hangen als ik verhalen lees over mensen die leuke dingen meemaken met hun hondje. Maar ook wel weer therapeutisch. Ik denk dat het geen goed idee is om nu afstand te nemen want dan wil ik straks geen hondje meer. En ik weet dat het juist een hele goede stap was en dat ik heel erg geniet van het hebben van een hond. Dus, het gaat op en neer, gelukkig trekt mijn vriend me er wel doorheen. Die heeft meer zin in een nieuwe pup dan ik, als het aan hem ligt, is er morgen weer een pup. Maar dan ben ik juist weer het meer geduldige type dus hij zal even moeten wachten. Maar goed, je kunt ook te voorzichtig zijn, ik wil wel weer gewoon hoteldebotel verliefd worden op een pup hoor. Lief dat er aan me gedacht wordt!
Marina
Zeer actief

Fizgig schreef:Hartstikke lief, het gaat wel redelijk met me, ik doe even rustig aan met zoeken naar een nieuwe pup want ik heb nog veel verdriet. Het is ook nog maar een week vandaag. Ik heb met Ronja toch wel fouten gemaakt die ik nu wil voorkomen, daarom moet ik ook bij de keuze van een nieuwe pup geen fouten maken. Ronja was echt geweldig, maar extreem druk. Ze zou ook zeker een aantal problemen hebben ontwikkeld als ze volwassen was geworden. Haar moeder was een politiehond dus het zou goed kunnen dat het daardoor kwam.
Maar ik mis haar wel zeg, jezus. Is wel moeilijk nu om op het forum rond te hangen als ik verhalen lees over mensen die leuke dingen meemaken met hun hondje. Maar ook wel weer therapeutisch. Ik denk dat het geen goed idee is om nu afstand te nemen want dan wil ik straks geen hondje meer. En ik weet dat het juist een hele goede stap was en dat ik heel erg geniet van het hebben van een hond. Dus, het gaat op en neer, gelukkig trekt mijn vriend me er wel doorheen. Die heeft meer zin in een nieuwe pup dan ik, als het aan hem ligt, is er morgen weer een pup. Maar dan ben ik juist weer het meer geduldige type dus hij zal even moeten wachten. Maar goed, je kunt ook te voorzichtig zijn, ik wil wel weer gewoon hoteldebotel verliefd worden op een pup hoor. Lief dat er aan me gedacht wordt!
Tuurlijk denk ik aan je. Het is toch ook niet niks.
En jemoet doen waar je je goed bij voelt. En ik kan me heel goed voorstellen dat het dubbel is om te lezen wat andere voor plezier hebben met hun hond. Maar idd probeer het wel te doen. Wegstoppen heeft geen zin. EN huilen gewoon doen.
Het is idd nog maar een week geleden dus je emoties gewoon laten gaan.

Hou je ons wel op de hoogte??

Ik denk aan je en als je je hart wilt luchten of gewoon van je af wil schrijven je weet mij of het forum wat je zelf wilt te vinden.

knuff van hier
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik sluit mij bij het bovenstaande aan.
Het is niet niks wat je hebt meegemaakt en dat moet toch eerst een plaatsje hebben.
Op het moment dat je er aan toe bent hoor jij ook weer bij al die leuke verhalen die je leest, met een ander hondje weliswaar, maar met een hele mooie herinnering aan jouw kleine Ronja.
Sterkte meis :knuffel1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”