Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Katten eigenaren

Ongelezen bericht door blondie »

Lellibel schreef:Ik ben niet in het bezit van een kat. Maar ik heb ook helemaal niks tegen ze. Ik vraag me wel af, waarom mensen met katten alle schuld afschuiven op honden eigenaren als hun kat gebeten of zelfs gedood wordt door honden. ..
Begintopic :mrgreen:

Geloof dat dit al door heel veel katteneigenaren hier weerlegd is?
blondie
Zeer actief

malinois schreef:Haalde hier vanochtend mijn honden en de honden die hier nog wonen maar niet van mij zijn uit de auto, had ik meegenomen naar het bos...
Heb de auto voor mijn poort staan, ong. een metertje... exact de afstand om de achterklep van de bus niet tegen de muur aan te laten komen zeg maar...
Op het moment dat ik een van de honden die niet van mij is eruit haal, schiet er onder mijn auto een kat weg, hond erachter aan, kat maakt zich snel uit de voeten... kat is toch sneller op dat moment (onder geparkeerde auto's, bomen etc.) :19:
Dus hond komt weer terug en loopt zoals gebruikelijk netjes zn kennel in waar zn eten staat... schijnbaar is dat toch minder belangrijk dan zijn prooidrift op dat moment.
Kan moeilijk eerst onder alle 20 geparkeerde auto's gaan liggen om te kijken of er een kat zit.
Je hond of andersman hond hoor je vast te hebben op de openbare weg :pffff:

:mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
malinois schreef:Haalde hier vanochtend mijn honden en de honden die hier nog wonen maar niet van mij zijn uit de auto, had ik meegenomen naar het bos...
Heb de auto voor mijn poort staan, ong. een metertje... exact de afstand om de achterklep van de bus niet tegen de muur aan te laten komen zeg maar...
Op het moment dat ik een van de honden die niet van mij is eruit haal, schiet er onder mijn auto een kat weg, hond erachter aan, kat maakt zich snel uit de voeten... kat is toch sneller op dat moment (onder geparkeerde auto's, bomen etc.) :19:
Dus hond komt weer terug en loopt zoals gebruikelijk netjes zn kennel in waar zn eten staat... schijnbaar is dat toch minder belangrijk dan zijn prooidrift op dat moment.
Kan moeilijk eerst onder alle 20 geparkeerde auto's gaan liggen om te kijken of er een kat zit.
Je hond of andersman hond hoor je vast te hebben op de openbare weg :pffff:

ja dat klopt, ik doe dat niet voor dat metertje... heb je helemaal gelijk in...
Ik pieker er niet over met 5 honden ben langer bezig om ze in de auto verplichten te blijven aan te lijnen af te lijnen (op dezelfde plek welteverstaan alleen omgekeerd)....
Zullen de buren fijn vinden, moeten ze langer wachten omdat ik dubbel geparkeerd sta op dat moment... :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

blondie schreef:
Lellibel schreef:Ik ben niet in het bezit van een kat. Maar ik heb ook helemaal niks tegen ze. Ik vraag me wel af, waarom mensen met katten alle schuld afschuiven op honden eigenaren als hun kat gebeten of zelfs gedood wordt door honden. ..
Begintopic :mrgreen:

Geloof dat dit al door heel veel katteneigenaren hier weerlegd is?
Voorbarige post.
Excuus, ik las de vraag verkeerd.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toch lijn ik Noah voor dat metertje aan... Nou ben ik vast heel hard, maar voor de kat vind ik het minder erg, maar moet er niet aan denken dat Noah achter kat aangaat en doodgereden word :N:
Perry en Noah

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Saarah schreef:Dus als een hondeigenaar zijn hond laat loslopen in een losloopgebied, en die hond wordt doodgebeten door een andere loslopende hond. Dan is dat ook de fout van de baas van de dode hond, want die liet zijn hond loslopen? :denken:
Honden hoor je ook alleen in je eigen tuin of op je eigen balkon te houden. Een ander hoeft geen last te hebben van jouw huisdier, het woord zegt het al, huis-dier, dus. :pffff: Compleet aso om ermee op straat te gaan lopen, dat pist overal maar tegenaan en die stànk. :ugh: En dan zijn er nog van die teringlijers die hun hond nog ergens loslaten lopen ook. Daar zit mijn kind toch niet op te wachten, die schrikt zich wezenloos als ze alleen al een hond ziet.

Zelf heb ik een chihuahua en die is perfect gelukkig, ik heb speciaal het balkon voor haar afgezet en ze gaat keurig op de hondenbak. Ze taalt er niet naar om naar buiten te gaan, sterker nog als ze even aan de andere kant van de voordeur gaat kijken vlucht ze gauw naar binnen als ze ook maar iets vreemds hoort. Nee hoor, van mijn huisdier heeft niemand last. Kon ik maar hetzelfde zeggen van die andere hondeneigenaren. :ugh: Iedereen moest gewoon hun hond bij zich houden, gewoon in eigen tuin of op balkon. Als ik mijn zin had was op straat lopen met je hond gewoon verboden.

Zo. :klaar:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:Toch lijn ik Noah voor dat metertje aan... Nou ben ik vast heel hard, maar voor de kat vind ik het minder erg, maar moet er niet aan denken dat Noah achter kat aangaat en doodgereden word :N:
dat kan hier zo goed als niet, is compleet autovrij rondom alleen een parkeerplaats dus midden in een wijk...
Hij was overigens na 3 meter alweer terug omdat ie hem kwijt was. :cool2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saarah »

christo schreef:
Saarah schreef:Dus als een hondeigenaar zijn hond laat loslopen in een losloopgebied, en die hond wordt doodgebeten door een andere loslopende hond. Dan is dat ook de fout van de baas van de dode hond, want die liet zijn hond loslopen? :denken:
Honden hoor je ook alleen in je eigen tuin of op je eigen balkon te houden. Een ander hoeft geen last te hebben van jouw huisdier, het woord zegt het al, huis-dier, dus. :pffff: Compleet aso om ermee op straat te gaan lopen, dat pist overal maar tegenaan en die stànk. :ugh: En dan zijn er nog van die teringlijers die hun hond nog ergens loslaten lopen ook. Daar zit mijn kind toch niet op te wachten, die schrikt zich wezenloos als ze alleen al een hond ziet.

Zelf heb ik een chihuahua en die is perfect gelukkig, ik heb speciaal het balkon voor haar afgezet en ze gaat keurig op de hondenbak. Ze taalt er niet naar om naar buiten te gaan, sterker nog als ze even aan de andere kant van de voordeur gaat kijken vlucht ze gauw naar binnen als ze ook maar iets vreemds hoort. Nee hoor, van mijn huisdier heeft niemand last. Kon ik maar hetzelfde zeggen van die andere hondeneigenaren. :ugh: Iedereen moest gewoon hun hond bij zich houden, gewoon in eigen tuin of op balkon. Als ik mijn zin had was op straat lopen met je hond gewoon verboden.

Edit: laat maar, verkeerd begrepen :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik volg dit topic met interesse :engel:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

duitse herder schreef:Toch lijn ik Noah voor dat metertje aan... Nou ben ik vast heel hard, maar voor de kat vind ik het minder erg, maar moet er niet aan denken dat Noah achter kat aangaat en doodgereden word :N:
Dat doe ik ook, al is het maar voor een paar stappen, om zowel de kat als mijn hond te beschermen.
Mark doet dat dus niet :roll: en hij heeft al een paar keer achter de honden aan moeten rennen. :boos: :evil:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Saarah schreef:
christo schreef:

Edit: laat maar, verkeerd begrepen :mrgreen:
Ik dacht, dat kwartje valt vanzelf wel - als ze de dobers in avatar en onderschrift ziet. :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Wat is dat nu weer voor een mentaliteit... :tongue: had je ook wel kunnen vertellen voor je me huis in kwam dat noah niet met katten kon... :evil:

Saarah
Zeer actief

christo schreef: Ik dacht, dat kwartje valt vanzelf wel - als ze de dobers in avatar en onderschrift ziet. :mrgreen:
Het viel inderdaad, een beetje laat misschien maar ja :mrgreen:
Afbeelding
Noortje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noortje »

We kunnen natuurlijk ook de katten laten rondstruinen en honden uitlaten en evt. los laten lopen en als er dan een keer gewonden vallen is de eigenaar van de aanvallende partij verantwoordelijk.
Je biedt je excuses aan, zorgt dat de verzekering het regelt met eventuele kosten en stuurt misschien nog eens een kaartje of een bloemetje.
blondie
Zeer actief

Ik zie me trouwens vandeweek nog op dat veld lopen.. aan de overkant zie ik mijn eigen kat Joe..
Hey Joe! Gezellig jij ook hier? Finn en Bluf in de modus... waar dan waar waar waar.....????
Oeps.... :roos:
Daar waar Finn rustig op Joe zou afgaan en hem een koppie.. of likkie geeft.. zou Bluf er met een noodgang op af gaan ...
Ze spotte Joe en die had zoiets van Tabeeee!! en smeerde hem ... hihih
En tegenwoordig kan ik Bluf weerhouden om toch nog door te rennen gelukkig :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Noortje schreef:We kunnen natuurlijk ook de katten laten rondstruinen en honden uitlaten en evt. los laten lopen en als er dan een keer gewonden vallen is de eigenaar van de aanvallende partij verantwoordelijk.
Je biedt je excuses aan, zorgt dat de verzekering het regelt met eventuele kosten en stuurt misschien nog eens een kaartje of een bloemetje.
Trouwens, de een die door duin of bos of langs water loopt laat de honden lekker gaan ook al jagen ze achter katten, eenden fazanten vossen of noem maar op aan.. en een ander wil niet dat zijn hond ongeacht het ras dat doet.. en traint daarop of houd de hond aan de lijn.. dat er veel verleidingen voor honden zijn is gewoon bekend.. hoe je hond erop reageert of hoe een baas erop anticipeert is gewoon verschillend.

Ben me ervan bewust om op begin topic terug te komen, dat als ik mijn katten buiten laat dat er best eens een hond ze wil grijpen.. en lukt dat ze.. dan heeft mijn kat pech en ben ik of mijn kat kwijt of heb ik da kosten..
Bewust je hond gek maken met oeeh pak ze hoor.. daar heb ik een broertje dood aan.. maar ja.. ook dat gebeurd nog steeds.. hoe vaak je mensen niet hoort zeggen "poesjes... oh pak ze hoor"
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef: Bewust je hond gek maken met oeeh pak ze hoor.. daar heb ik een broertje dood aan.. maar ja.. ook dat gebeurd nog steeds.. hoe vaak je mensen niet hoort zeggen "poesjes... oh pak ze hoor"
precies dat ben ik helemaal mee eens, daar kan ik ook totaal geen respect voor opbrengen.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

blondie schreef: Bewust je hond gek maken met oeeh pak ze hoor.. daar heb ik een broertje dood aan.. maar ja.. ook dat gebeurd nog steeds.. hoe vaak je mensen niet hoort zeggen "poesjes... oh pak ze hoor"
Ja voila, dat is hetgeen ik bedoel.
Ook als een eigenaar bewust zijn hond maar laat begaan, daar kan ik ook niet tegen.

Stel dat mijn kat wordt doodgebeten.
Geval 1: een hond gaat in een onbewaakt ogenblik achter mijn kat aan. De eigenaar probeert met alle mogelijke middelen zijn hond terug te roepen, maar helaas. De eigenaar vindt het zelf erg wat er gebeurd is.
Geval 2: een hond gaat in een onbewaakt ogenblik achter mijn kat aan. De eigenaar staat er maar wat op te kijken en doet geen moeite om zijn hond terug bij hem te roepen. Hij is onverschillig tegenover wat er gebeurd is en vindt het maar "normaal".

In geval 1 zal ik ook heel verdrietig zijn etc, en natuurlijk, in principe moet je je hond onder controle hebben. Maar ik weet heel goed dat dat niet altijd mogelijk is, dus zal ik die eigenaar (die moeite heeft gedaan om dit incident te voorkomen) niet kwaad bekijken.
In geval 2 echter zal ik héél kwaad zijn op de eigenaar van die hond.
Afbeelding
Noortje
Vaste gebruiker

De hond van mn oom kreeg dat ook vaak te horen.
'Blacky, poes in de boom!' waarna Blacky half in de vensterbank stond te blaffen tegen de boom in de voortuin. :smile:
Het arme dier had geen idee dat de kleine harige wezentjes met die scherpe nagels 'poes' heten en ging er dan ook niet achteraan wanneer hij er een tegen kwam.
blondie
Zeer actief

En toch.. om dan maar weer eens olie op het vuur te gooien..

Weer het verhaal van een hond die aan de lijn zat en een kat doodbeet.. alweer zeg ik erbij.. die hond is toen in beslag genomen en het heeft heel lang geduurd eer ze de hond terug hadden en ze mochten de hond niet zien in die periode..
Mensen die ook op dhf forum komen weten denk wel wie ik bedoel.
Ook is er het verhaal van een dober die is ingeslapen omdat hij een kat had doodgebeten buiten..

En degene die ik ken met een bouvier had ook al eens twee katten doodgemaakt, de ene dus toen ze haar deur uitkwam met aangelijnde honden en nog een stukje tuin voor, de kat zat bij de voordeur en hap.. dood.. en ook 1 die voor de kaken van de hond kwam die kort bij haar liep.. die is in mijn tuintje overleden met mijn eigen kat er als soulmate naast.. het had ook mijn kat kunnen zijn ... boos op haar of vinden dat de honden gemuilkorft dienden te worden?
Dat had ik niet.. heb nl ook gezien hoe zij de honden ging uitlaten en ik had er een foto van moeten maken.. maar verdomd de buurtkatten verenigden zich.. mijn ene kat incluis en gingen prontificaal op straat zitten of richting haar honden lopen.. die ze echt netjes voor zover mogelijk naast zich hield.. terwijl er niet gelogen vijf katten stoïcijns op straat en op de stoep gingen zitten toen ze aankwam met de twee boeven..

In bovengenoemde situaties blijf ik het niet de verantwoordelijkheid van een hondeneigenaar vinden die normaal de honden uitlaat en last heeft van loslopende katten.. een muilkorf om gaan doen terwijl je de honden al aan de lijn hebt omdat er katten lopen die ze eventueel wat aan zou kunnen doen vind ik dus echt veel te ver gaan.
Saarah
Zeer actief

blondie schreef: Dat had ik niet.. heb nl ook gezien hoe zij de honden ging uitlaten en ik had er een foto van moeten maken.. maar verdomd de buurtkatten verenigden zich.. mijn ene kat incluis en gingen prontificaal op straat zitten of richting haar honden lopen.. die ze echt netjes voor zover mogelijk naast zich hield.. terwijl er niet gelogen vijf katten stoïcijns op straat en op de stoep gingen zitten toen ze aankwam met de twee boeven..
Dit kan ik me dus echt niet voorstellen, net zoals ik me geen katten kan voorstellen die honden aanvallen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg NIET dat ik jou/jullie niet geloof of dat jullie liegen hé!!! :wink:
Maar ik ben blij dat ik altijd 'normale' katten gehad en gekend heb, die bang zijn van honden en ze dus nooit uit zichzelf zouden opzoeken of zelfs aanvallen.
Mijn eigen kat Karol is ook bang van honden en zal dus zeker uit hun buurt blijven, alleen mijn eigen hond Kizzy vertrouwt ze...
Afbeelding
Noortje
Vaste gebruiker

Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Net buiten bereik van de hond zitten en dan een beetje ongeïnteresseerd zitten poetsen. Als de hond kalmeert loopt hij weg en als de hond dan weer alert wordt op de kat, gaat de kat weer zitten poetsen.
De kater ziet het als spel en kan lang zo doorgaan. Op zich een leuke anekdote totdat de Am. Stafford van de buren de kat grijpt. Dan is het spelletje toch wat minder leuk...
En bij wie ligt de schuld dan?
Saarah
Zeer actief

Noortje schreef:Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Net buiten bereik van de hond zitten en dan een beetje ongeïnteresseerd zitten poetsen. Als de hond kalmeert loopt hij weg en als de hond dan weer alert wordt op de kat, gaat de kat weer zitten poetsen.
De kater ziet het als spel en kan lang zo doorgaan. Op zich een leuke anekdote totdat de Am. Stafford van de buren de kat grijpt. Dan is het spelletje toch wat minder leuk...
Als ik het goed begrijp heeft de hond de kat dus gegrepen in de tuin van de hond zelf. Tja, heel erg voor de kat, maar in mijn ogen niet de schuld van de hond of zijn eigenaar, en dus wel de schuld van de kat (en de eigenaar).
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Saarah schreef:
blondie schreef: Dat had ik niet.. heb nl ook gezien hoe zij de honden ging uitlaten en ik had er een foto van moeten maken.. maar verdomd de buurtkatten verenigden zich.. mijn ene kat incluis en gingen prontificaal op straat zitten of richting haar honden lopen.. die ze echt netjes voor zover mogelijk naast zich hield.. terwijl er niet gelogen vijf katten stoïcijns op straat en op de stoep gingen zitten toen ze aankwam met de twee boeven..
Dit kan ik me dus echt niet voorstellen, net zoals ik me geen katten kan voorstellen die honden aanvallen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg NIET dat ik jou/jullie niet geloof of dat jullie liegen hé!!! :wink:
Maar ik ben blij dat ik altijd 'normale' katten gehad en gekend heb, die bang zijn van honden en ze dus nooit uit zichzelf zouden opzoeken of zelfs aanvallen.
Mijn eigen kat Karol is ook bang van honden en zal dus zeker uit hun buurt blijven, alleen mijn eigen hond Kizzy vertrouwt ze...
dan moet je hier eens komen kijken
ik kwam terug met baukje van het fietsen
en er zaten er 4 voor de ingang van mijn brandgang, 2 op de schutting
en 6 op de stoep half achter de geparkeerde auto's
ik ben maar voor om gegaan, en heb mijn fiets zonder hond achterom gezet
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Schande :pffff:

Zelfs Puchu gaat nog weleens achter Nobby aan hoor. Het mag niet.... maar je kan geen ogen in je r**t hebben.

Ik snap dus ook volkomen dat een hond achter katten aangaat, heb het hier in de buurt zo vaak gezien. Alleen als een eigenaar erbij staat te lachen en de hond opjut, dán word ik wel pisnijdig. Dat vind ik dus echt niet nodig.
Probeer je hond terug te krijgen en dan ben ik helemaal tevreden. Lukt dan onverhoopt niet, heb je wel je best gedaan en je hond grijpt mijn kat, dan is het het risico wat ik neem door mijn kat buiten te laten lopen.
Echter, over het algemeen zijn katten ook niet helemaal achterlijk :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Saarah
Zeer actief

pammetje schreef:
Saarah schreef:
dan moet je hier eens komen kijken
ik kwam terug met baukje van het fietsen
en er zaten er 4 voor de ingang van mijn brandgang, 2 op de schutting
en 6 op de stoep half achter de geparkeerde auto's
ik ben maar voor om gegaan, en heb mijn fiets zonder hond achterom gezet
Ja ik geloof jullie wel hoor, maar ik kan het mij dus niet goed voorstellen. Ik zie al een legertje moordlustige katten, allemaal op een rijtje op de stoep, met moordlustige ogen. Ik zou er een horrorfilm van kunnen maken. :mrgreen:

Nja, serieus, als ik zo'n kat zou hebben, ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk. Ik zou haar niet buiten willen laten omdat ik dat te veel risico zou vinden (zowel voor de kat zelf, als voor haar 'slachtoffers'). Maar binnenhouden lukt ook niet met elke kat, met mijn Karol zou het niet gaan bv. Die is wel geboren uit een kat die altijd buitenzat, en heeft haar eerste 8 weken ook buiten geleefd, misschien heeft dat er ook mee te maken.
Dus ik ben maar blij dat ik altijd normale katten gehad heb, die niet zo'n aanvalsneigingen hebben. :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Noortje schreef:Mijn broer vertelde dat zijn kater de hond van de buren vaak treitert.
Bij jouw broer natuurlijk. Hij weet dat zijn kat de hond zit uit te dagen dus tja, tis nu gewoon wachten tot het fout gaat. Oftewel wie het laatst lacht, lacht het best. Nu "lacht" de kat nog, straks niet meer :19: En dan neem ik maar aan dat je broer niet ook nog eens bij de buren aan gaat bellen wat voor "klote" hond zij wel niet hebben dat die zijn kat heeft doodgebeten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Burnie schreef:
Ragyo schreef:Ik denk dat het van 2 kanten moet komen. Je weet als katteneigenaar dat je risico loopt als je kat buiten loopt en je kan niet van een ander verwachten dat ie jouw kat uit zijn tuin houdt als daar honden zijn, vind ik tenminste. Maar ik werd bijv wel pissig toen hier in de wijk, waar honden niet los mogen, 2 borders achter mijn kat aangingen en die eigenaars niks deden om dat te voorkomen. Die honden mogen daar niet los en dan moet je ze niet achter een kat aan laten gaan.
Als ik zelf een kat zie in "ons" losloopgebied dan leid ik de honden af zodat ze de kat tijd heeft zich te verstoppen (als ze de kat nog niet gezien hebben) of anders ik hou ze even bij me tot de kat genoeg voorsprong heeft om te ontkomen. Ik denk niet dat ze een kat echt zouden pakken hoor, hooguit lomp erop springen ofzo, maar toch wil ik dat niet hebben.
In het geval dat jij beschrijft horen de eigenaars ervoor te zorgen dat jouw kat niet opgejaagd wordt door hun honden.
Maar wat als jouw kat in mijn tuin zit en ik laat nietsvermoedend mijn hond naar buiten?
Ik vind dat je het niet zwart-wit kunt stellen: honden- of katteneigenaars zijn het "schuld", maar je moet het van geval tot geval bekijken
als mijn kat (ik heb er nu geen meer) in andermans tuin zit en gepakt wordt door een hond, heb ik pech en mijn kat ook. dat is dan een geval "shit happens". ik laat mijn eigen honden ook de tuin in zonder te checken of er een kat zit, al zijn het dan geen killers. en waren het wel killers dan zou ik wellicht beter kijken, maar dan nog, als je een kat niet ziet kan je er ook niks aan doen. je komt ze op de gekste plaatsen tegen soms, pas nog 1 die onder een auto uitschoot om Ragyo aan te vallen :19: dat moeten ze ook niet bij de verkeerde hond doen, als hondeneigenaar kan je ook niet altijd vlug genoeg ingrijpen als zoiets onverwacht gebeurt. ik vind ook niet dat een hond altijd gemuilkorfd over straat zou moeten voor die kleine kans dat er een kat ineens voor zijn neus opduikt.
maar anyway, zwart-wit is het dus inderdaad niet nee.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

blondie schreef:En toch.. om dan maar weer eens olie op het vuur te gooien..

Weer het verhaal van een hond die aan de lijn zat en een kat doodbeet.. alweer zeg ik erbij.. die hond is toen in beslag genomen en het heeft heel lang geduurd eer ze de hond terug hadden en ze mochten de hond niet zien in die periode..
Mensen die ook op dhf forum komen weten denk wel wie ik bedoel.
Ook is er het verhaal van een dober die is ingeslapen omdat hij een kat had doodgebeten buiten..

En degene die ik ken met een bouvier had ook al eens twee katten doodgemaakt, de ene dus toen ze haar deur uitkwam met aangelijnde honden en nog een stukje tuin voor, de kat zat bij de voordeur en hap.. dood.. en ook 1 die voor de kaken van de hond kwam die kort bij haar liep.. die is in mijn tuintje overleden met mijn eigen kat er als soulmate naast.. het had ook mijn kat kunnen zijn ... boos op haar of vinden dat de honden gemuilkorft dienden te worden?
Dat had ik niet.. heb nl ook gezien hoe zij de honden ging uitlaten en ik had er een foto van moeten maken.. maar verdomd de buurtkatten verenigden zich.. mijn ene kat incluis en gingen prontificaal op straat zitten of richting haar honden lopen.. die ze echt netjes voor zover mogelijk naast zich hield.. terwijl er niet gelogen vijf katten stoïcijns op straat en op de stoep gingen zitten toen ze aankwam met de twee boeven..

In bovengenoemde situaties blijf ik het niet de verantwoordelijkheid van een hondeneigenaar vinden die normaal de honden uitlaat en last heeft van loslopende katten.. een muilkorf om gaan doen terwijl je de honden al aan de lijn hebt omdat er katten lopen die ze eventueel wat aan zou kunnen doen vind ik dus echt veel te ver gaan.
Ik vind dat dus - voor alle duidelijkheid - ook volkomen belachelijk!
Ze zouden hier niet aan de deur moeten komen om mijn hond in beslag te nemen als die een kat heeft doodgebeten :devil:

Ongelukken gebeuren en zolang het een ongeluk is, is het gewoon pech. Pech voor de kat, pech voor de eigenaar van de kat.
Als het geen ongeluk is (dus ook nogmaals: een keihard rijdende auto in een woonwijk, honden opjutten) dan vind ik de zaak heel anders worden en zou de automobilist c.q. hondeneigenaar van mij gestraft mogen worden.
Maar er van uit gaande, dat wij hier niet zo gestoord zijn om dit te doen, vind ik het niemands schuld als een hond per ongeluk een kat doodbijt of verwond, ik vind ook niet dat iemand z'n tuin af moet zetten of meer van dat soort onzin om te zorgen dat zijn honden geen katten doodbijten. Moet die kat daar maar niet komen en moet die eigenaar van de kat dat maar beter inschatten.
Om dat soort ongelukken zou ik, als katten- en hondeneigenaar, dus ook nooit boos worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Saarah
Zeer actief

smoekie schreef:
Bij jouw broer natuurlijk. Hij weet dat zijn kat de hond zit uit te dagen dus tja, tis nu gewoon wachten tot het fout gaat. Oftewel wie het laatst lacht, lacht het best. Nu "lacht" de kat nog, straks niet meer :19: En dan neem ik maar aan dat je broer niet ook nog eens bij de buren aan gaat bellen wat voor "klote" hond zij wel niet hebben dat die zijn kat heeft doodgebeten.
Edit ik kan echt niet lezen vandaag, verdomme toch, m'n reactie maar weggehaald want die sloeg nergens op.

Hmm, met de essentie van je bericht ben ik het eens (fout van de broer).
Maar de toon waarop je dit neerzet... Net hetzelfde als je hier in een topic over een probleemhondje gaat plaatsen "tgoh ja, hij doet nu wel lastig, maar hij zal wel eens doodgebeten worden door een andere hond. Wie laatst lacht, best lacht."

Zo praat je in mijn ogen niet als het over levende huisdieren gaat, huisdieren die door iemand graag gezien worden. Ik ga jou ook niet wensen dat je hond wordt doodgebeten, zelfs al zou jouw hond mij op de één of andere manier irriteren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”