blondie schreef:En toch.. om dan maar weer eens olie op het vuur te gooien..
Weer het verhaal van een hond die aan de lijn zat en een kat doodbeet.. alweer zeg ik erbij.. die hond is toen in beslag genomen en het heeft heel lang geduurd eer ze de hond terug hadden en ze mochten de hond niet zien in die periode..
Mensen die ook op dhf forum komen weten denk wel wie ik bedoel.
Ook is er het verhaal van een dober die is ingeslapen omdat hij een kat had doodgebeten buiten..
En degene die ik ken met een bouvier had ook al eens twee katten doodgemaakt, de ene dus toen ze haar deur uitkwam met aangelijnde honden en nog een stukje tuin voor, de kat zat bij de voordeur en hap.. dood.. en ook 1 die voor de kaken van de hond kwam die kort bij haar liep.. die is in mijn tuintje overleden met mijn eigen kat er als soulmate naast.. het had ook mijn kat kunnen zijn ... boos op haar of vinden dat de honden gemuilkorft dienden te worden?
Dat had ik niet.. heb nl ook gezien hoe zij de honden ging uitlaten en ik had er een foto van moeten maken.. maar verdomd de buurtkatten verenigden zich.. mijn ene kat incluis en gingen prontificaal op straat zitten of richting haar honden lopen.. die ze echt netjes voor zover mogelijk naast zich hield.. terwijl er niet gelogen vijf katten stoïcijns op straat en op de stoep gingen zitten toen ze aankwam met de twee boeven..
In bovengenoemde situaties blijf ik het niet de verantwoordelijkheid van een hondeneigenaar vinden die normaal de honden uitlaat en last heeft van loslopende katten.. een muilkorf om gaan doen terwijl je de honden al aan de lijn hebt omdat er katten lopen die ze eventueel wat aan zou kunnen doen vind ik dus echt veel te ver gaan.
Ik vind dat dus - voor alle duidelijkheid - ook volkomen belachelijk!
Ze zouden hier niet aan de deur moeten komen om mijn hond in beslag te nemen als die een kat heeft doodgebeten
Ongelukken gebeuren en zolang het een ongeluk is, is het gewoon pech. Pech voor de kat, pech voor de eigenaar van de kat.
Als het geen ongeluk is (dus ook nogmaals: een keihard rijdende auto in een woonwijk, honden opjutten) dan vind ik de zaak heel anders worden en zou de automobilist c.q. hondeneigenaar van mij gestraft mogen worden.
Maar er van uit gaande, dat wij hier niet zo gestoord zijn om dit te doen, vind ik het niemands schuld als een hond per ongeluk een kat doodbijt of verwond, ik vind ook niet dat iemand z'n tuin af moet zetten of meer van dat soort onzin om te zorgen dat zijn honden geen katten doodbijten. Moet die kat daar maar niet komen en moet die eigenaar van de kat dat maar beter inschatten.
Om dat soort ongelukken zou ik, als katten- en hondeneigenaar, dus ook nooit boos worden.