Maar ik betwijfel of het bij jullie gaat lukken. Waarschijnlijk is dit gewoon niet de hond voor jullie. Jammer voor Diesel, maar hem houden en nog wat aanmodderen is voor niemand leuk. Succes met jullie beslissing.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diesel blijft
Moderator: moderatorteam
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Re: Vandaag ging ik naar het asiel... *fotos van diesel*
Onze Luna was ook een herplaatser. En een bullterrier is nu niet een bepaald makkelijk ras. Ze was 14 maanden toen ze bij ons kwam, kon ook helemaal niets en dat is best lastig. Mijn vriend had ook echt geen ervaring met honden en vond het af en toe frustrerend, want ze luisterde voor geen meter. Kon zij ook niets aan doen, ze snapte ons gewoon niet. Gelukkig wilde mijn vriend er echt voor gaan en ik heb hem meer geleerd dan dat ik Luna heb geleerd
Nu ben ik echt geen hele grote hondenkenner, ik weet ook niet alles, maar ik zie meteen als iets onduidelijk is voor Luna als mijn vriend iets van haar vraagt. Dus zo heb ik hem tips gegeven en een beetje gestuurd. We hebben er vaak over gepraat en duidelijke afspraken gemaakt over wat wel en niet mocht en hoe we dat aan moesten pakken. Nu nog wijs ik hem wel eens op dingen, maar over het algemeen gaat het goed. We hebben haar nu ruim een halfjaar en we hebben veel bereikt in die tijd, maar dat heeft dus echt wel even geduurd. We hebben nu echt een gouden hondje en nog steeds heeft ze haar streken, maar dat houdt het leuk voor ons.
Maar ik betwijfel of het bij jullie gaat lukken. Waarschijnlijk is dit gewoon niet de hond voor jullie. Jammer voor Diesel, maar hem houden en nog wat aanmodderen is voor niemand leuk. Succes met jullie beslissing.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
niks aan toe te voegen.Inge O schreef:breng alsjeblief maandag terug, in het belang van het hondje én zijn toekomstige baassTefaniA schreef: Zoiezo kijken we het nog een paar dagen aan, maar als het zo blijft dan moet ik eerst mijn vriend gaan opvoeden. Hij is nu buiten met Diesel en ik hoor de hele tijd zit af foei lig diesel nee zit zit af.
Dat werkt nog veel minder en dan word hij super zenuwachtig....
en als ik het hier zo lees is een boerboel inderdaad wel het laatste ras wat bij je vriend zou passen :N: .

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik ben ook heel hard aan het denken om Diesel terug te brengen, maar vandaag ging het wel goed. Hij is zo flink geweest, vanmorgen om zeven uur heb ik al gewandeld met hem. En daarnet kreeg hij een bot en nu bloed zijn mond. Ik heb het bot weer afgenomen en heb in zijn mond gekeken en ik denk dat zijn tong bloed... Nu likt hij de hele tijd aan zijn voorpoot (die ooit gebroken is geweest).
Het is wel een dilemma, aan de ene kant willen we er echt voor gaan, maar aan de andere kant wil ik ook niet oneerlijk zijn tegenover Diesel. Mijn hart zou breken als ik een perfect lieve hond terug naar het asiel doe omdat we elkaar de eerste drie dagen niet goed begrepen hebben....
Het is wel een dilemma, aan de ene kant willen we er echt voor gaan, maar aan de andere kant wil ik ook niet oneerlijk zijn tegenover Diesel. Mijn hart zou breken als ik een perfect lieve hond terug naar het asiel doe omdat we elkaar de eerste drie dagen niet goed begrepen hebben....
- sTefaniA
- Zeer actief
Oke, net toen ik dacht dat het goed ging begon het weer slechter te gaan. We negeren hem als hij iets fout doet, en nu zit hij de hele tijd te rijden op niets... Hij rijd dus in de lucht, moeilijk uit te leggen maar het beestje zit bomvol frustratie. Diesel heeft duidelijk een baas nodig die meer van honden kent.
Ik ga nog eens een goed gesprek houden met mijn vriend, maar ik denk dat het bijna zeker is dat Diesel terug gaat naar het asiel. En best morgen al. Oh god hoe ga ik dat over mijn hart krijgen
Ik ga nog eens een goed gesprek houden met mijn vriend, maar ik denk dat het bijna zeker is dat Diesel terug gaat naar het asiel. En best morgen al. Oh god hoe ga ik dat over mijn hart krijgen
- Dolfine
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer/Shih Tzu
- Contacteer:
Jammer dat het niet gaat, sterkte morgen...........
Dolfine
Dolfine
-
S@ndr@
- Zeer actief
het is beter voor Diesel houdt dat maar in gedachten
je hebt het geprobeerd, en de situatie bij jullie is niet ideaal voor een energie bommetje
je hebt het geprobeerd, en de situatie bij jullie is niet ideaal voor een energie bommetje
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik heb er net over gepraat met mijn vriend, die vind dat we het nog moeten blijven proberen tot de proefperiode over is. Maar zelfs al krijgen we zijn ongewenst gedrag er uit (niet in de proefperiode natuurlijk), dan weet ik nog niet of hij qua karakter wel bij ons past. Nu heb ik al erg veel gehuild en mijn hoofd staat op barsten en zal ik er vannacht nog meer over nadenken
maar ik heb toch nog steeds het gevoel dat het niet gaat werken en dat mijn vriend nu gewoon moeite doet om niet te 'falen'. En dat gevoel heb ik zelf ook heel erg.
-
*Ellen*
Schuldgevoel en een gevoel van falen zijn wel de slechtste motieven om Diesel te houden.
Ik snap dat dat rotgevoelens zijn maar Diesel heeft daar niets aan.
Jullie moeten het léuk vinden dat Diesel er is maar jullie vinden het helemaal niet leuk.
Daar hoeven jullie je helemaal niet schuldig om te voelen !
Ik snap dat dat rotgevoelens zijn maar Diesel heeft daar niets aan.
Jullie moeten het léuk vinden dat Diesel er is maar jullie vinden het helemaal niet leuk.
Daar hoeven jullie je helemaal niet schuldig om te voelen !
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Of je Diesel moet houden of hem terug brengt laat ik aan jou en je vriend over.. Als het niet goed voelt, voelt het niet goed...
Tipje voor de komende paar dagen: Probeer niet te streng en te veeleisend te zijn!!!
Zowel niet naar Diesel, als naar je vriend toe!!
Mijn vriend en ik hebben ook sinds een paar maanden een herplaatser in huis en geloof me: Een kind opvoeden is lastiger dan je van te voren denkt
Natuurlijk weet jij, net zoals ik, beter hoe je met een hond om moet gaan dan vriendlief
Maar ik merk dat als ik uitleg wat ik belangrijk vind en me er verder niet zoveel mee bemoei, dat het prima gaat!
Mijn vriend doet wel eens dingen met of tov de hond waar ik het niet mee eens ben maar, wat blijkt: ik ben de enige met dat probleem
Hond en vriend kunnen het prima vinden samen en ze doen alle twee wat ze doen en zijn gek op elkaar..
Niet iedereen die de hond niet volgend de regeltjes of normen opgevoed is een slechte hondenbaas..
Misschien komen jou vriend en Diesel er ook wel samen uit, blijkbaar wil hij er wel tijd in gaan steken...
Tipje voor de komende paar dagen: Probeer niet te streng en te veeleisend te zijn!!!
Mijn vriend en ik hebben ook sinds een paar maanden een herplaatser in huis en geloof me: Een kind opvoeden is lastiger dan je van te voren denkt
Natuurlijk weet jij, net zoals ik, beter hoe je met een hond om moet gaan dan vriendlief
Mijn vriend doet wel eens dingen met of tov de hond waar ik het niet mee eens ben maar, wat blijkt: ik ben de enige met dat probleem
Niet iedereen die de hond niet volgend de regeltjes of normen opgevoed is een slechte hondenbaas..
Misschien komen jou vriend en Diesel er ook wel samen uit, blijkbaar wil hij er wel tijd in gaan steken...

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik weet niet of iemand het al heeft geopperd, maar denk je dat een goede GT iets kan uithalen?
Zodat jullie tips krijgen het beste om te gaan met het gedrag van Diesel?
Ergens tussen de regels door lees ik dat vooral jij er toch wel heel erg voor wil gaan..
Sterkte iig met wat je ook beslist.
Zodat jullie tips krijgen het beste om te gaan met het gedrag van Diesel?
Ergens tussen de regels door lees ik dat vooral jij er toch wel heel erg voor wil gaan..
Sterkte iig met wat je ook beslist.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Het was vroeger bij ons thuis zelfs zo dat onze hond helemaal gek was van mijn broertje en in mijn ogen "mishandelde" hij hem bewoon. Hij sprong boven op hem als hij lag te slapen in de mand. Deed rare wilde spelletjes met hem, maar onze hond aanbad hem. En nu zijn eigen hond het zelfde, een stuiterende fox bij mijn net zo stuiterende broertje. En het gaat super. Maar pas na 1 jaar (ook eenherplaatser)Mekkie schreef:Of je Diesel moet houden of hem terug brengt laat ik aan jou en je vriend over.. Als het niet goed voelt, voelt het niet goed...
Mijn vriend en ik hebben ook sinds een paar maanden een herplaatser in huis en geloof me: Een kind opvoeden is lastiger dan je van te voren denkt![]()
Natuurlijk weet jij, net zoals ik, beter hoe je met een hond om moet gaan dan vriendliefMaar ik merk dat als ik uitleg wat ik belangrijk vind en me er verder niet zoveel mee bemoei, dat het prima gaat!
Mijn vriend doet wel eens dingen met of tov de hond waar ik het niet mee eens ben maar, wat blijkt: ik ben de enige met dat probleemHond en vriend kunnen het prima vinden samen en ze doen alle twee wat ze doen en zijn gek op elkaar..
- sTefaniA
- Zeer actief
We hebben alles nog eens besproken, en we zijn toch wel van mening dat we Diesel een kans moeten geven. Het is echt zo'n lieverd, hij heeft net de hele ochtend op bed gelegen en het is zo'n schat.
Zoiezo gaan we vandaag naar het asiel, misschien kunnen zij ons helpen met de problemen? Ten slotte zullen ze zulke dingen toch wel meer tegen komen? We gaan ook naar de hondenschool om informatie te vragen en te horen wat andere mensen, met meer ervaring, hierover te zeggen hebben.
Ik denk dat Diesel een duidelijke thuis nodig heeft, met regels die hij begrijpt. Hij steelt geen eten meer en probeert ook al niet meer op de bank te springen. Hij is gewoon een dominante hond en als hij geen duidelijke baas heeft dan gaat hij zelf de touwtjes in handen nemen, en dat is niet de bedoeling.
De laatste dagen heb ik ook wel teveel gekeken naar wat hij fout doet denk ik. Hij doet immers ook veel dingen goed! Hij is lief en speels, hij heeft de liefste snoet ooit, hij is echt heel goed zindelijk, hij sloopt niet, hij blaft niet als hij alleen is, hij slaapt heel goed 's nachts en het is een echte knuffelkont.
Alleen jammer dat hij overal op rijd en dat hij heel snel de baas gaat spelen als je niet oppast.
We hebben de grote fout gemaakt om teveel te verwachten. En als we Diesel willen houden dan moeten we er voor werken. Het kan niet allemaal perfect zijn van de eerste dag.
Ik vind van mezelf wel dat ik wat overdreven gereageerd heb, ik moet gewoon relaxed zijn en het allemaal zijn tijd geven
Zoiezo gaan we vandaag naar het asiel, misschien kunnen zij ons helpen met de problemen? Ten slotte zullen ze zulke dingen toch wel meer tegen komen? We gaan ook naar de hondenschool om informatie te vragen en te horen wat andere mensen, met meer ervaring, hierover te zeggen hebben.
Ik denk dat Diesel een duidelijke thuis nodig heeft, met regels die hij begrijpt. Hij steelt geen eten meer en probeert ook al niet meer op de bank te springen. Hij is gewoon een dominante hond en als hij geen duidelijke baas heeft dan gaat hij zelf de touwtjes in handen nemen, en dat is niet de bedoeling.
De laatste dagen heb ik ook wel teveel gekeken naar wat hij fout doet denk ik. Hij doet immers ook veel dingen goed! Hij is lief en speels, hij heeft de liefste snoet ooit, hij is echt heel goed zindelijk, hij sloopt niet, hij blaft niet als hij alleen is, hij slaapt heel goed 's nachts en het is een echte knuffelkont.
Alleen jammer dat hij overal op rijd en dat hij heel snel de baas gaat spelen als je niet oppast.
We hebben de grote fout gemaakt om teveel te verwachten. En als we Diesel willen houden dan moeten we er voor werken. Het kan niet allemaal perfect zijn van de eerste dag.
Ik vind van mezelf wel dat ik wat overdreven gereageerd heb, ik moet gewoon relaxed zijn en het allemaal zijn tijd geven
-
Fin
- Zeer actief
Hoe oud is Diesel? Het is toch nog een jonge hond? Als zijn vorige eigenaren hem een veel te hoge rang gegeven hebben dan kan dit nu nog doorwerken in zijn gedrag. Maar dat hoeft niet te betekenden dat hij een dominant aangelegde hond is. Gewoon éen die in een cruciale periode van opgroeien als halfgodje behandeld is.sTefaniA schreef:We hebben alles nog eens besproken, en we zijn toch wel van mening dat we Diesel een kans moeten geven. Het is echt zo'n lieverd, hij heeft net de hele ochtend op bed gelegen en het is zo'n schat.
Of je bij het dierenasiel hulp kunt verwachten weet ik niet maar een hondenschool is altijd een goed idee. Uitstekend idee zelfs.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
sTefaniA schreef:We hebben alles nog eens besproken, en we zijn toch wel van mening dat we Diesel een kans moeten geven. Het is echt zo'n lieverd, hij heeft net de hele ochtend op bed gelegen en het is zo'n schat.
Succes! Geef Diesel maar een dikke knuffel!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Realiseer je je wel:sTefaniA schreef:We hebben alles nog eens besproken, en we zijn toch wel van mening dat we Diesel een kans moeten geven. Het is echt zo'n lieverd, hij heeft net de hele ochtend op bed gelegen en het is zo'n schat.
- dat Diesel ook hele dagen zal hebben dat hij niet rustig op bed ligt, het is een jonge hond die moet zn energie kwijt.
- dat het helemaal niet gezegd is dat Diesel een dominant hondje is
Ik zie in hem meer een onzeker hondje dat geen idee heeft wat er van hem verwacht wordt.
- dat er vast nog meer kapot gaat dan die rugzak, is dat niet zo heb je geluk gehad (of je troep goed opgeruimd
- er een heleboel stafford inzit, zodat je hoogst waarschijnlijk je idee van een hond die rustig aan je voeten ligt of wat rondscharrelt op je amerikaanse weekenden wel kunt vergeten als daar andere honden rondlopen
Dat zijn zo de eerste dingen die bij me opkomen.
Denk je dat je daarmee kunt omgaan -en ook heel erg belangrijk dat jouw vriend en jij één lijn kunnen aanhouden bij zijn opvoeding- dan heb je grote kans dat het allemaal goed gaat komen als je de juiste begeleiding krijgt.
Denk je het er allemaal uit te kunnen trainen vrees ik dat je van een koude kermis thuiskomt.
Probeer een besluit te nemen met je verstand en niet alleen met je hart, dat is voor jullie alledrie het beste!
Succes!!!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sTefaniA
- Zeer actief
Dat het een jonge hond is die zijn energie kwijt moet dat vinden wij niet erg, immers elke hond heeft zijn beweging nodig en wij zijn zelf ook geen tv-hangers. Wandelen, sporten en bewegen, dat hoort toch bij elke hond? Bij de ene wat meer dan de andere maar ik krijg niet de indruk dat Diesel een werkhond is, meer een gewone jonge hond die speels is en af en toe eens moet uitrazen. In combinatie met leuke wandelingen en misschien een toffe hondensport zoals frisbee of gehoorzaamheid?Realiseer je je wel:
- dat Diesel ook hele dagen zal hebben dat hij niet rustig op bed ligt, het is een jonge hond die moet zn energie kwijt.
Ik zie in hem meer een onzeker hondje dat geen idee heeft wat er van hem verwacht wordt.
- dat er vast nog meer kapot gaat dan die rugzak, is dat niet zo heb je geluk gehad (of je troep goed opgeruimd )
- er een heleboel stafford inzit, zodat je hoogst waarschijnlijk je idee van een hond die rustig aan je voeten ligt of wat rondscharrelt op je amerikaanse weekenden wel kunt vergeten als daar andere honden rondlopen
Denk je dat je daarmee kunt omgaan -en ook heel erg belangrijk dat jouw vriend en jij één lijn kunnen aanhouden bij zijn opvoeding- dan heb je grote kans dat het allemaal goed gaat komen als je de juiste begeleiding krijgt.
Denk je het er allemaal uit te kunnen trainen vrees ik dat je van een koude kermis thuiskomt.
Probeer een besluit te nemen met je verstand en niet alleen met je hart, dat is voor jullie alledrie het beste!
Succes!!!
Overigens is hij al 2 jaar, dus het is geen pup meer. Alhoewel ik er soms aan twijfel of hij niet jonger is.
Over dat dominante kan je wel gelijk hebben, maar dat weten wij nog niet zeker ook, hij is hier tenslotte nog niet lang. Vandaag ga ik naar de dierenarts, in die praktijk zit ook een GT en hopelijk krijgen wij zo meer inzicht.
Dat hij dingen kapot bijt, dat is onze schuld. Dan moeten we maar wat beter opruimen. Een pup bijt ook wel eens wat kapot en er zijn meer honden die slopen. Natuurlijk is het niet leuk, maar ik denk dat het makkelijk te voorkomen is?
Zijn gedrag tegenover andere honden valt tot nu toe super mee. Hij heeft al 4 honden ontmoet waar hij mee gespeeld heeft, zowel volle reuen, gecastreerde reuen en een teefje. Hij reageert niet agressief, maar hij probeert wel te rijden. Met het teefje waar hij mee gespeeld heeft had hij wel moeite, want ze lebberde zijn hele hoofd af waardoor hij vol kwijl hing en dat vond hij niet zo smakelijk.
Hij negeert honden die we op straat tegen komen. Dus misschien kan hij wel mee op weekend?
Maar over een half uurtje vertrek ik naar de dierenarts en de GT en dan zal ik eens horen wat zij te zeggen hebben.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Helemaal gemist, dit topic.
Dat wil zeggen dat het onderste deel van de vacht tankleurig is en de punten van de haren zijn donkerder, in dit geval zwart. Dat geeft een gemêleerd effect.
Mooie hond.
Overigens zie ik die Maltezer ook niet, maar het kán wel. Langhaar is recessief tenslotte, korthaar is dominant.
Wat ik me afvraag is of je de clicker nog gebruikt?
Je gaf aan dat hij daar goed op reageerde.
Dan zou ik daar gebruik van maken.
Succes met je keuzes, best lastig.
Ik wel, en ja, het is seal.Valerie schreef: Ik ben geen Marjoleine maar dit is inderdaad seal
Dat wil zeggen dat het onderste deel van de vacht tankleurig is en de punten van de haren zijn donkerder, in dit geval zwart. Dat geeft een gemêleerd effect.
Mooie hond.
Overigens zie ik die Maltezer ook niet, maar het kán wel. Langhaar is recessief tenslotte, korthaar is dominant.
Succes met je keuzes, best lastig.
- sTefaniA
- Zeer actief
In het asiel moesten ze lachen toen de vorige eigenaars zeiden dat het een kruising maltezer was. De vrouw vond het blijkbaar niet grappig want ze zei dat het echt wel zo was. Ze hadden hem van pup dus wrs is het wel zo, maar het is nog erg ver te zoeken...Marjoleine schreef: Overigens zie ik die Maltezer ook niet, maar het kán wel. Langhaar is recessief tenslotte, korthaar is dominant.
De clicker heb ik nog maar af en toe gebruikt, maar hij blijft er goed op reageren. Hij doet alles voor een snoepje, wil heel graag leren. Maar ik wil hem niet pushen dus ik doe het rustig aan.
- sTefaniA
- Zeer actief
Dus gisteren ben ik naar de dierenarts geweest met Diesel, waar hij zich afschuwelijk gedragen heeft maar goed dat doen wel meer honden denk ik zo. Blaffen en piepen en trekken, hij heeft op mijn been geplast en probeerde een hele brave newfoundlander lastig te vallen.
Maar hij is in ieder geval zo gezond als een visje. De dierenarts zei dat Diesel wel duidelijk dominant gedrag vertoont, maar geen greintje agressie! Bijvoorbeeld toen hij binnenkwam al, hij moest en zou als eerste door die deur en hij sleurde en krabbelde en trok dat het niet normaal was. Eenmaal binnen was zijn grote mond wel weg hoor
Maar de dierenarts was super, die ging eerst een beetje knuffelen en tutten zodat Diesel wat meer op zijn gemak was, en dan heeft hij alles spelenderwijs nagekeken. Tandjes, oortjes, hartslag, ...
Hij zei dat Diesel helemaal 'strak' stond, zijn lichaam en zijn houding. Hij is niet te mager, maar hij was 'pezig' zoals de dierenarts het noemde. Omdat hij op scherp staat. Hij heeft een echte ik-zie-alles attitude. Zoals toen hij ging snuffelen aan de dierenarts zijn mouw, duwde die hem weg. Maar hij ging telkens terug. Ook na 10 keer, en dat vond de dierenarts dominant gedrag, omdat hij niet wou ophouden en overal bij wil zijn.
De dierenarts heeft ons nog een boel uitgelegd en hij zei dat we het dominantieprobleem wel konden oplossen met gedragstherapie. Als dat niet hielp dan konden we castratie overwegen, zelf was hij tegen castratie maar als de hond een testosteron gerelateerd probleem heeft, en als training niet helpt, dan wel. Natuurlijk zouden we eerst chemische castratie proberen als dat nodig blijkt.
Dus nu ga ik bellen met de GT die hij ons heeft aangeraden en een afspraak maken, dan kan ik daarna naar de hondenschool om te kijken of we een goede cursus kunnen doen met Diesel. Gehoorzaamheid zou denk ik wel goed voor hem zijn
Op ons rijd hij niet meer, enkel als we spelen en hij word helemaal gek dan kan hij nog wel eens proberen. Op bezoek doet hij het wel nog, maar we straffen hem door een stemcorrectie en dan even 5 minuten in de andere kamer. Als hij rustig is dan mag hij terugkomen. Dit gaat goed, hij moet gewoon leren dat er niet gereden word op mensen. Klaar.
Nu ben ik erg benieuwd naar wat de GT te zeggen heeft. De dierenarts zei, als dit het enige probleem is, dat we hem moeten houden. Omdat het zeker op te lossen is. Voor de rest is het een superlieverd, met een beetje werk aan. Het is dus zo goed als zeker dat Diesel blijft. Als we hulp krijgen dan lukt het ons wel
Maar hij is in ieder geval zo gezond als een visje. De dierenarts zei dat Diesel wel duidelijk dominant gedrag vertoont, maar geen greintje agressie! Bijvoorbeeld toen hij binnenkwam al, hij moest en zou als eerste door die deur en hij sleurde en krabbelde en trok dat het niet normaal was. Eenmaal binnen was zijn grote mond wel weg hoor
Maar de dierenarts was super, die ging eerst een beetje knuffelen en tutten zodat Diesel wat meer op zijn gemak was, en dan heeft hij alles spelenderwijs nagekeken. Tandjes, oortjes, hartslag, ...
Hij zei dat Diesel helemaal 'strak' stond, zijn lichaam en zijn houding. Hij is niet te mager, maar hij was 'pezig' zoals de dierenarts het noemde. Omdat hij op scherp staat. Hij heeft een echte ik-zie-alles attitude. Zoals toen hij ging snuffelen aan de dierenarts zijn mouw, duwde die hem weg. Maar hij ging telkens terug. Ook na 10 keer, en dat vond de dierenarts dominant gedrag, omdat hij niet wou ophouden en overal bij wil zijn.
De dierenarts heeft ons nog een boel uitgelegd en hij zei dat we het dominantieprobleem wel konden oplossen met gedragstherapie. Als dat niet hielp dan konden we castratie overwegen, zelf was hij tegen castratie maar als de hond een testosteron gerelateerd probleem heeft, en als training niet helpt, dan wel. Natuurlijk zouden we eerst chemische castratie proberen als dat nodig blijkt.
Dus nu ga ik bellen met de GT die hij ons heeft aangeraden en een afspraak maken, dan kan ik daarna naar de hondenschool om te kijken of we een goede cursus kunnen doen met Diesel. Gehoorzaamheid zou denk ik wel goed voor hem zijn
Op ons rijd hij niet meer, enkel als we spelen en hij word helemaal gek dan kan hij nog wel eens proberen. Op bezoek doet hij het wel nog, maar we straffen hem door een stemcorrectie en dan even 5 minuten in de andere kamer. Als hij rustig is dan mag hij terugkomen. Dit gaat goed, hij moet gewoon leren dat er niet gereden word op mensen. Klaar.
Nu ben ik erg benieuwd naar wat de GT te zeggen heeft. De dierenarts zei, als dit het enige probleem is, dat we hem moeten houden. Omdat het zeker op te lossen is. Voor de rest is het een superlieverd, met een beetje werk aan. Het is dus zo goed als zeker dat Diesel blijft. Als we hulp krijgen dan lukt het ons wel
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Dominant gedrag omdat hij als eerste door de deur ging en aan de mouw bleef snuffelen? Komaan zeg... Elmo blijft soms ook snuffelen aan iemand, omdat die bv net een kat heeft geaaid. Is Elmo daarom dominant? Neen hoor. En Elmo gaat even vaak als wijzelf als eerste door een deur. Ik ben daar niet zo mee bezig... Elmo heeft geaccepteerd dat wij de leiders van de roedel zijn en dan maakt het niet uit -in mijn ogen- wie er als eerste gaat. Jullie hebben de hond nog maar net, laat hem eerst eens wennen aan de situatie!
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het geweldig dat hulp zoekt en naar de hondenschool gaat, maar neem dat van dominantie maar met een korreltje zout... Castreren lijkt me ook een big nono... Dat die DA dat zelfs voorstelde?! Hoe kan hij nu beoordelen of hij dominant is? Elmo is bij de DA ook helemaal anders en gespannen. Elmo plast dan ook de boel onder van angst (nochtans niets engs meegemaakt) en staat dus ook helemaal strak van spanning.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het geweldig dat hulp zoekt en naar de hondenschool gaat, maar neem dat van dominantie maar met een korreltje zout... Castreren lijkt me ook een big nono... Dat die DA dat zelfs voorstelde?! Hoe kan hij nu beoordelen of hij dominant is? Elmo is bij de DA ook helemaal anders en gespannen. Elmo plast dan ook de boel onder van angst (nochtans niets engs meegemaakt) en staat dus ook helemaal strak van spanning.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier gaan alle honden als eerste door de deur, doen soms opdringerig maar dominant??? nee hoor...echt niet.
Dat zou ik dus idd. met een korreltje zout nemen.
Dat zou ik dus idd. met een korreltje zout nemen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Wat een geweldig leuke foto's op pagina 5 (ik loop wat achter)...
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Vind het ook een beetje een onzin verhaal van die dierenarts.. en castreren zou dan juist niet moeten lijkt mij.
Bij mij was de gedragstherapeute ook al blij dat ik hem niet gecastreerd had, anders had ze me niet goed kunnen helpen. Als dat niet werkt, lijkt het me niet de oplossing om dan juist wel te gaan castreren?
Ga eerst maar een goede cursus zoeken zsm en dan verder kijken.
Bij mij was de gedragstherapeute ook al blij dat ik hem niet gecastreerd had, anders had ze me niet goed kunnen helpen. Als dat niet werkt, lijkt het me niet de oplossing om dan juist wel te gaan castreren?
Ga eerst maar een goede cursus zoeken zsm en dan verder kijken.

- sTefaniA
- Zeer actief
Als iedereen nu eens goed gelezen had dan zou je zien dat de dierenarts tegen castreren is...
Hij zei dat als training en gedragstherapie niet helpt, dat we dan castratie kunnen overwegen.
Hij heeft ons uitleg gegeven, een algemeen onderzoek voor Diesel en ons doorgestuurd naar een gedragstherapeut. Zodat die ons verder kan helpen omdat het helemaal logisch is dat Diesel zich anders gedraagt bij de dierenarts dan thuis. Hij was de hele tijd heel lief voor Diesel en wij hadden beide het gevoel dat hij wist waarover hij sprak. En hij gaf ons het advies om niet te castreren, maar om een band op te bouwen en te trainen. En we moesten niet eens betalen. Wat is er dan mis met die dierenarts?
Hij zei dat als training en gedragstherapie niet helpt, dat we dan castratie kunnen overwegen.
En het was niet omdat hij als eerste door de deur wou, maar de manier waarop. Het ging eigenlijk om het totaalplaatje. Overal met zijn neus bovenop zitten, alles gezien hebben, niet stoppen met iets als je hem wegduwt, etc. En zoals ik al eerder zei, Diesel vertoont dominant gedrag, volgens de dierenarts. Hij zei niet dat hij dominant is, het kan ook door de situatie komen.De dierenarts heeft ons nog een boel uitgelegd en hij zei dat we het dominantieprobleem wel konden oplossen met gedragstherapie. Als dat niet hielp dan konden we castratie overwegen, zelf was hij tegen castratie maar als de hond een testosteron gerelateerd probleem heeft, en als training niet helpt, dan wel. Natuurlijk zouden we eerst chemische castratie proberen als dat nodig blijkt.
Hij heeft ons uitleg gegeven, een algemeen onderzoek voor Diesel en ons doorgestuurd naar een gedragstherapeut. Zodat die ons verder kan helpen omdat het helemaal logisch is dat Diesel zich anders gedraagt bij de dierenarts dan thuis. Hij was de hele tijd heel lief voor Diesel en wij hadden beide het gevoel dat hij wist waarover hij sprak. En hij gaf ons het advies om niet te castreren, maar om een band op te bouwen en te trainen. En we moesten niet eens betalen. Wat is er dan mis met die dierenarts?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niks mis maar het is geen dominant gedrag... dus een nieuwgierige volhardende hond is direct dominant? Onzin dus.sTefaniA schreef:Als iedereen nu eens goed gelezen had dan zou je zien dat de dierenarts tegen castreren is...
En het was niet omdat hij als eerste door de deur wou, maar de manier waarop. Het ging eigenlijk om het totaalplaatje. Overal met zijn neus bovenop zitten, alles gezien hebben, niet stoppen met iets als je hem wegduwt, etc. En zoals ik al eerder zei, Diesel vertoont dominant gedrag, volgens de dierenarts. Hij zei niet dat hij dominant is, het kan ook door de situatie komen.De dierenarts heeft ons nog een boel uitgelegd en hij zei dat we het dominantieprobleem wel konden oplossen met gedragstherapie. Als dat niet hielp dan konden we castratie overwegen, zelf was hij tegen castratie maar als de hond een testosteron gerelateerd probleem heeft, en als training niet helpt, dan wel. Natuurlijk zouden we eerst chemische castratie proberen als dat nodig blijkt.

- sTefaniA
- Zeer actief
Kan jij me dan een voorbeeld geven van dominant gedrag? Want ik snap er even helemaal niets meer van. Bijvoorbeeld Diesels rijgedrag op mensen, wat is dat dan juist?niks mis maar het is geen dominant gedrag... dus een nieuwgierige volhardende hond is direct dominant? Onzin dus.
-
Fin
- Zeer actief
Het maakt niet uit of hij dominant aangelegd is of niet. Hij heeft regels en grenzen nodig en dat heeft iedere hond, ook de niet-dominante. Dus begin daarmee en kijk hoever je komt.
Goede oplossing trouwens voor het rijden op bezoek.
Goede oplossing trouwens voor het rijden op bezoek.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ff een stukje voor je vetgedruktmalinois schreef:niks mis maar het is geen dominant gedrag... dus een nieuwgierige volhardende hond is direct dominant? Onzin dus.sTefaniA schreef:Als iedereen nu eens goed gelezen had dan zou je zien dat de dierenarts tegen castreren is...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
dat met die camping ben ik het niet helemaal eens... wij gaan ook met storm naar de camping en heb nog nooit problemen gehad... ik plaats wel altijd een extra windschermpje en storm ligt aan de kettingrenee-uk schreef:Realiseer je je wel:sTefaniA schreef:We hebben alles nog eens besproken, en we zijn toch wel van mening dat we Diesel een kans moeten geven. Het is echt zo'n lieverd, hij heeft net de hele ochtend op bed gelegen en het is zo'n schat.
- dat er vast nog meer kapot gaat dan die rugzak, is dat niet zo heb je geluk gehad (of je troep goed opgeruimd)
Succes!!!
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
lees ff 2 woorden voor je vetgedrukte stukjeStormenRoxy schreef: ff een stukje voor je vetgedrukt