Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stem of riemcorrectie.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Stem of riemcorrectie.

Ongelezen bericht door maart »

frank1985 schreef: @ zoekstok: nah jah ik ben ook 24 en mn vriendin 23 en we hebben een mechel pup. Ik denk dat het best kan hoor op zon leeftijd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet altijd makkelijk is , maar beiden nog geen moment spijt van...

Ik was 19 toen ik Ds gehaald heb, 23 toen ik Fax gefokt heb :N:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

maart schreef:
frank1985 schreef: @ zoekstok: nah jah ik ben ook 24 en mn vriendin 23 en we hebben een mechel pup. Ik denk dat het best kan hoor op zon leeftijd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet altijd makkelijk is , maar beiden nog geen moment spijt van...

wow ok, maar zie het kan dus wel !!
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

frank1985 schreef:
maart schreef:

wow ok, maar zie het kan dus wel !!
Hohoho, ik heb niet gezegd dat het niet kan. Wel dat het niet erg is als je het niet kan, zeker op die leeftijd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
frank1985
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Hohoho, ik heb niet gezegd dat het niet kan. Wel dat het niet erg is als je het niet kan, zeker op die leeftijd :wink:
oh ok, sorry dan begreep ik je niet goed, ik dacht dat je inderdaad bedoelde dat je er beter mee kon wachten op deze leeftijd...
maar tis duidelijk....
t gaat er imo gewoon om dat je je verantwoordelijkheid neemt als je er aan begint !
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.

Maargoed ik weet nu wel dat wij superslecht zijn omdat wij niet met ivo trainen.
Spoortje uitleggen doet wietse zelf wanneer ik met Liz train hij zet mij nl af op de club en gaat zelf naar huis.
Om daar bezig te zijn met ivo.

Dit is het laatste wat ik erover type want deze discussie draait inmiddels op hele andere dingen uit dan waarvoor ik het topic heb gestart..
In elk topic weten jullie het wel weer zo te draaien dat wij slechte mensen zijn en daar ben ik klaar mee!!!

fijn ook dat je zo inhoudelijk reageert op alle opmerkingen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
Zoek stok! schreef:
oh ok, sorry dan begreep ik je niet goed, ik dacht dat je inderdaad bedoelde dat je er beter mee kon wachten op deze leeftijd...
maar tis duidelijk....
t gaat er imo gewoon om dat je je verantwoordelijkheid neemt als je er aan begint !
ze (TS) moet leren toegeven dat niet iedereen geschikt is voor een hond en al helemaal niet voor een mechel uit werklijnen. Dat maakt niets uit, maar geef dat gewoon toe, geef toe dat het verkeerd was, geef toe dat je je hond niet kan geven wat hij verdient... en belangrijkste nog geef je hond wat hij nodig heeft. Kun je dat niet zelf moet je een andere baas voor hem zoeken.

(En Gerda: NEE ik wil ze niet!!!! voor het geval je dat weer denkt... al kreeg ik ze gratis... maar ik zou je best willen helpen om wat anders te zoeken maar dat neem je toch niet aan van me)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
blondie schreef: Waarom kan Ivo niet speuren? als je voor Liz een spoor uitloopt kun je dat voor Ivo toch ook doen? mijn hond is medisch ook niet goed genoeg in mijn ogen.. als ik door had gegaan kan hij sneller problemen krijgen.. dus gestopt met volle programma maar nu wel speuren en op het veld af en toe een appelletje of spelletje als iedereen het veld af is.. nu ik Bluf heb om mee te trainen betekend nl niet dat Finn thuis blijft liggen wachten tot we van trainen terug komen.. die gaat gewoon lekker mee en daar doe ik weer andere dingen mee als we trainen..
wink:

helemaal mee eens :ok: Ds werd door peesproblemen met een teen ook uit de sport getrokken, doch, ze gaat nog elke week mee en kijk... 15 augustus speel ik er terug een wedstrijd mee (geen volledige, maar een koppelwestrijd, ik het B gedeelte, dus ja Mal, ze is geslaagd voor de 'springtest' :mrgreen: ) en heeft ze afgelopen zaterdag weer voor de eerste keer gebeten :cheer:

:cheer: :cheer: ben benieuwd!
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik was 17 toen ik Nilo kocht. Maar goed, das dan weer geen Mechel :mrgreen: Maar ik denk nog steeds dat je best GG kan doen met Ivo. Als ik zie hoe moe Nilo is na een uurtje obedience, denk ik dat dit best goed is voor Ivo. Obedience en GG verschilt toch niet zo heel veel in dat opzicht. En dat kan jij natuurlijk ook thuis met hem oefenen.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Wietse werk full-time maar ik niet.
Ik ben hele dagen thuis dus ja 6x lukt echt wel ja en ja bij mij is hij sowieso aan de riem omdat ik hem niet onder controle heb als hij losloopt.
Ja daar ben ik heel eerlijk in, ik heb me niet bemoeit in de opvoeding van ivo (en het trainen wat wietse in het begin nog wel met hem deed).
Ik heb me gericht op Lizzy haar opvoeding en het trainen.
En ja ik train nog wel met haar!

Ik zal eens gaan kijken wat GG inhoud.
Ik weet dat er bij ons op de club door een uit het bestuur op dinsdags gehoorzaamheid in combinatie met behendigheid gegeven word.
Heb dat 2 avonden gedaan met ivo en hij had er wel plezier in.(hij was toen 4,5 mnd oud)
Maar ben niet verder gegaan omdat toen Lizzy hier in huis kwam.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Miss_Liz schreef:Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd
Ehm...ik heb het over MIJN hond en zeg dat Nika geen kasplantje is.
Ondanks haar medische problemen die ze al haar hele leven heeft.
Ik heb laten uitzoeken wat er aan mankeerde en geef haar het beste leven wat ik haar kan geven.
En ja...dat betekent wellicht dat ze iets minder oud zal worden (hoewel de leeftijd die ze nu heeft bereikt al een wonder is) maar ze heeft in ieder geval geleefd.
Miss_Liz schreef:en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.
En hoe lang zijn die wandelingen dan wel niet?

Miss_Liz schreef:Maargoed ik weet nu wel dat wij superslecht zijn omdat wij niet met ivo trainen.
Mens...het gaat helemaal niet om het trainen.
Ik train ook al jaren niet meer met Nika en Marouck, maar dat betekent nog niet dat ik ze tekort doe.
En het betekent al helemaal niet dat ik ze de deur uittrap, zoals jij blijkbaar denkt dat de meeste mensen in de sport doen.
Miss_Liz schreef:Spoortje uitleggen doet wietse zelf wanneer ik met Liz train hij zet mij nl af op de club en gaat zelf naar huis.
Om daar bezig te zijn met ivo.
Als hij nooit bij je training is, hoe kan hij dan in vredesnaam commentaar leveren op jouw manier van corrigeren?
Miss_Liz schreef:Dit is het laatste wat ik erover type want deze discussie draait inmiddels op hele andere dingen uit dan waarvoor ik het topic heb gestart..
In elk topic weten jullie het wel weer zo te draaien dat wij slechte mensen zijn en daar ben ik klaar mee!!!
Je bent vast geen slecht mens, maar je biedt in mijn ogen je hond ook niet wat hij nodig heeft. Het enige wat jij doet is draaikonten. De fokker heeft het gedaan, de recessie is de oorzaak van de lange dagen werken, je vriend is zo moe 's avonds als hij thuiskomt...
Bullshit! Jullie zijn verantwoordelijk voor je honden en dat maakt dat je in mijn ogen verplicht bent de hond medische zorg te geven, maar vooral aandacht en genoeg beweging.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:Wietse werk full-time maar ik niet.
Ik ben hele dagen thuis dus ja 6x lukt echt wel ja en ja bij mij is hij sowieso aan de riem omdat ik hem niet onder controle heb als hij losloopt.
Ja daar ben ik heel eerlijk in, ik heb me niet bemoeit in de opvoeding van ivo (en het trainen wat wietse in het begin nog wel met hem deed).

Ik weet dat er bij ons op de club door een uit het bestuur op dinsdags gehoorzaamheid in combinatie met behendigheid gegeven word.
Heb dat 2 avonden gedaan met ivo en hij had er wel plezier in.(hij was toen 4,5 mnd oud)
train je hier soms: http://www.vhvdeijsselmond.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Als Ivo echt zo dood ziek is als jij zegtm dan kun je toch geen behendigeid doen? is het dan echt nooit in jullie opgekomen om eens naar alternatieven zoals GG te kijken... komt die tip nu echt zo ineens uit de hemel vallen ?
ga je nog inhoudelijk in op de dingen die hier zijn geschreven om je te helpen ?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miss_Liz schreef:Wietse werk full-time maar ik niet.

Als jij hele dagen thuis bent kan jij toch GG doen met hem? Dan kan je hem misschien over een tijd ook loslaten. Ik denk sowieso dat ze in de GG eerder stemcorrecties zien dan riemcorrecties :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gerda, ik heb liever dat mijn hond, net als die van Inge een jaartje of wat korter leeft maar een leuk leven heeft gehad dan een leven in een glazen kastje. Bij elke rare beweging die hij maakt zou ik mn hart vast moeten houden of hij nog kan lopen daarna... dat doe ik niet, hij mag met zn bal spelen, hij mag nog rennen, hij mag in een bijtkussen bijten etc. En ja dat brengt risico's met zich mee, daar ben ik me heel erg van bewust. Kranendonk dacht dat hij nog geen half jaar meer zou leven, hij is inmiddels ruim 4 jaar verder.
En is het morgen over, dan zei het zo... dan ben ik blij dat hij dat allemaal nog heeft mogen doen. Blij voor hem... niet voor mezelf want ik heb hem het liefst nog een jaar of 10 hoor, maar ik weet ook dat dit nooit haalbaar is.

Waar bemoeit Wietse zich dan mee als hij er niet eens bij is... als iemand mee is moet ie zn mond hier al houden maar al helemaal als ie er niet eens bij is.
Jij traint toch... klaar... niemand anders.

En ik ben het helemaal met Inge eens wat betreft het laatste gedeelte...
jullie hebben voor die beesten gekozen, geef ze dan wat ze nodig hebben en kom van die bank af...
hoe gebroken denk je dat ik ben als ik op een zondag van een training kom na 2 x 340 km gereden te hebben en vanaf 5.30 al op te zijn en terug te zijn om 22.00 uur... en ja dan moet ik hier nog 5 hondjes uitlaten... lekker rennen... IK heb er voor gekozezn niet die honden
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

En als hij op andere honden af gaat, of ze nou vriendelijk zijn of niet, ik vind het dan asociaal als ik de andere kant op loop.
Als ze niet vriendelijk zijn, gaat hij er dan ook op af? Frenk loopt dan gewoon schielijk door. :mrgreen: En bij gewone vriendelijke honden loop ik dus inderdaad wel door en dan luister ik (Frenk heeft een penning om, dus hij rammelt een beetje) of hij achter me aankomt, want ik wil niet steeds omkijken :oeps: :N: Soms loop ik dus echt honderden meters door. Maar hij komt uiteindelijk steeds achter me aan.[/quote]

Nebla heeft ook haar nukken, of eigenlijk is het gewoon Nebla :mrgreen:
Als we ergens bij een bankje hebben gezeten en daarna weer teruglopen ( wij lopen vaak in het bos een heel eind en dan kom je bij een bankje, daar rook ik een sigaret, krijgen ze een snoepje, knuffel ik met Nebla, gooi de bal nog een keer voor Rascha en dan lopen we daarna terug)

Dan zeg ik; gaan jullie mee, we gaan naar huis! Rascha staat direct naast me, Nebla gaapt nog een keer en blijft liggen. Ik loop dan gewoon weg, roep haar en zeg doei! :lekkerpuh:
En na ongeveer een halve minuut komt ze eraan, en dan beloon ik haar als ze bij me is. Dan word ik heel blij en krijgt ze een knuffel, maar ze houdt altijd die halve minuut vol. Ach, ik vind het prima, komen toch geen auto's :love:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Eigenlijk altijd met de stem (ook als hij een riem omheeft). Een gewone nee is voldoende voor de simpele dingen, een hardere nee voor moeilijke dingen (zoals achter een kat/vogel aan etc). Uiteraard wel begonnen met een riemcorrectie, en als blijkt dat het met de stem niet wil volgt er ook één via de riem.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Overigens Gerda... klopt dit allemaal wel? Als je iets verteld dan moet je dat wel kloppend doen, niet dat ik achteraf pbtjes krijg van mensen die zich alleen maar aanmelden om mij een pb te kunnen sturen. Als ik ergens een hekel aan heb is dat wel daaraan nl.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ow....nu maak je me weer stiknieuwsgierig :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

malinois schreef:Overigens Gerda... klopt dit allemaal wel? Als je iets verteld dan moet je dat wel kloppend doen, niet dat ik achteraf pbtjes krijg van mensen die zich alleen maar aanmelden om mij een pb te kunnen sturen. Als ik ergens een hekel aan heb is dat wel daaraan nl.
Deze snap ik niet helemaal :denken: :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

thom schreef:
malinois schreef:Overigens Gerda... klopt dit allemaal wel? Als je iets verteld dan moet je dat wel kloppend doen, niet dat ik achteraf pbtjes krijg van mensen die zich alleen maar aanmelden om mij een pb te kunnen sturen. Als ik ergens een hekel aan heb is dat wel daaraan nl.
Ik kreeg een pb van iemand die zich speciaal aan heeft gemeld om mij een pb over haar (Gerda) verhaal te sturen in het vorige topic. Ik heb al weinig met pb's heb altijd al zoiets van zeg het gewoon in het topic en niet zo maar aan zulke dingen heb ik dus helemaal een hekel....
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
thom schreef:
Ik kreeg een pb van iemand die zich speciaal aan heeft gemeld om mij een pb over haar (Gerda) verhaal te sturen in het vorige topic. Ik heb al weinig met pb's heb altijd al zoiets van zeg het gewoon in het topic en niet zo maar aan zulke dingen heb ik dus helemaal een hekel....
het topic in het africhtings hoekje of zo ? ik ben ook wel nieuwsgierig :denken:
maar wisten we allemaal eigenlijk al niet dat het een beetje :blah: :blah: was/is
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

zeg jij het dan :mann:
Miss_Liz
Zeer actief

Dit is geheel nieuw voor mij, en dat meen ik serieus.
Dan ben ik ook wel heel erg benieuwd.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:

Dit is geheel nieuw voor mij, en dat meen ik serieus.
Dan ben ik ook wel heel erg benieuwd.
grapig dat je bij zoiets als nu direct reageerd en niet de moeite neemt om inhoudelijk antw te geven op de mensen die je in dit en vorige topics paginas aan tips en tricks hebben gegeven...
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Ik ga nergens op in heb al gezegd dat ik klaar mee ben, heb dit topic geopend om het te hebben over riem en stemcorrecties en niet om me zwart te laten maken, over hoe slecht ik wel niet ben voor mijn honden.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Gerda, het is geen zwartmakerij, mensen maken zich (op basis van je eigen verhalen) zorgen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Miss_Liz schreef:Ik ga nergens op in heb al gezegd dat ik klaar mee ben, heb dit topic geopend om het te hebben over riem en stemcorrecties en niet om me zwart te laten maken, over hoe slecht ik wel niet ben voor mijn honden.
:blah: :blah: :blah: :cool2:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief

Zorgen maken vind ik heel wat anders dan zeggen dat ik slecht ben en geen hond kan houden.
Ivo en Lizzy komen niets te kort, maar omdat er met ivo niet meer gesport word ben ik slecht omdat hij uit een werklijn komt.
Wij denken er nu eenmaal anders over (ook door wat wij met cratos hebben meegemaakt zijn wij voorzichtiger met ivo) maar dat betekend nog niet dat ivo 24/7 op de bank in huis ligt.
En dat ik meer met de honden doe dan wietse vind een ander misschien erg maar ik niet, ik ben dol op beide honden en of ik er nu 1 uitlaat of 2 maakt voor mij geen verschil.
Zelfs toen mijn zus nog een hond had liep ik er met 3 tja so what is dat echt zo slecht.
En wat maakt mij het uit dat ik er vaker uit moet om ervoor te zorgen dat ivo me de tent niet afbreekt word er niet meer of minder van hoor om extra te lopen.
frank1985
Zeer actief

thom schreef:
Miss_Liz schreef:Ik ga nergens op in heb al gezegd dat ik klaar mee ben, heb dit topic geopend om het te hebben over riem en stemcorrecties en niet om me zwart te laten maken, over hoe slecht ik wel niet ben voor mijn honden.
:blah: :blah: :blah: :cool2:
Gerda, niemand maakt je zwart. dit topic gaat idd over stem/lijn correcties alleen geef jij bepaalde info waardoor er een beetje een vreemd beeld ontstaat. snap je dat ?

Verder heb je in andere topcis oa in de africhtings hoek heel veel goede tips gekregen waar je dan niet meer op reageert of er heel defensief op reageert. het begint een beetje een riedeltje te worden..... en dat irriteert
maar het is niet om je te kwetsen of de grond in te trappen...

en nogmaals als je niet kunt verdragen dat je ook reacties krijgt die minder leuk zijn, tjah dan is een forum mischien niet iets voor jou....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Waarom ga je niet in op de adviezen om met Ivo iets van GG te doen? Of te kijken naar een andere (denk)sport die hij nog wel kan?
En waarom ga je niet in op de opmerking dat jij qua correcties moet doen waarvan jij denkt dat het goed is en dat je je nergens in moet laten praten door je vriend die er niet eens bij is? :wink:
En nog even over 'zwartmaken'... Als er op iemand gemopperd wordt, dan is het toch vooral op je vriend en niet op jou.
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Miss_Liz schreef:Zorgen maken vind ik heel wat anders dan zeggen dat ik slecht ben en geen hond kan houden.
Ivo en Lizzy komen niets te kort, maar omdat er met ivo niet meer gesport word ben ik slecht omdat hij uit een werklijn komt.
Wij denken er nu eenmaal anders over (ook door wat wij met cratos hebben meegemaakt zijn wij voorzichtiger met ivo) maar dat betekend nog niet dat ivo 24/7 op de bank in huis ligt.
En dat ik meer met de honden doe dan wietse vind een ander misschien erg maar ik niet, ik ben dol op beide honden en of ik er nu 1 uitlaat of 2 maakt voor mij geen verschil.
Zelfs toen mijn zus nog een hond had liep ik er met 3 tja so what is dat echt zo slecht.
En wat maakt mij het uit dat ik er vaker uit moet om ervoor te zorgen dat ivo me de tent niet afbreekt word er niet meer of minder van hoor om extra te lopen.

draaien draaien draaien... het gaat er niet om dat je geen KNPV of IPO doet. als dat niet kan dan kan dat niet. maar een hond uit werklijn heeft wel meer nodig dan een paar rondes aangelijnd wandelen.
en jah ik weet dat je ze ook wel bij je opa en oma laat zwemmen en af en toe los laat, maar er zijn heel veel tips gegeven om iets met je hond te doen buiten KNPV /IPO.
daar gaat het om, en dat weiger je maar aantenemen. En dat je je nu opeens in GG gaat verdiepen vijnd ik raar.... je weet toch al een tijd dat je niet meer met Ivo kunt sporten. En het beeld dat jij schetst van zijn leven komt op mij zielig over ja. dat ben ik wel met een aantal adenre eens.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”