Als Paco andere honden "uitkaffert", dan zou Domie dat wat mij betreft de kop in moeten drukken, ja. Of ze dat niet al doet, dat weet ik nietmalinois schreef:dus dat heeft Domie dan ook maar te doen dan... dat gekef de kop in drukken want die doet er vrolijk aan meeFrenk schreef:Hoezo "natuurlijk"?MARC_S schreef:Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen.
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paco gegrepen en naar de politie geweest
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

- Frenk
- Zeer actief
PrimaDorien schreef:Oh, maar sorry zeg ik ook wel hoor. Ik ga alleen niet naar tirades van mensen van de andere hond luisteren. Als zoiets gebeurt dan is het een ongeluk en daar bied ik dan ook mijn excuses voor aan.Frenk schreef:Je hoeft geen verhalen op te hangen, je hoeft alleen maar iets van sorry te zeggen.
Ik reageerde op het stuk van Marc dat ik niet ga aanhoren van de andere partij dat het geen normaal hondengedrag is etc. Dat is het namelijk wel, maar dat ga ik niet allemaal uitleggen met een flippende hond aan de lijn. Dan vraag ik of de hond niets mankeert en of het allemaal gaat, zeg ik sorry en loop ik weg.
Mij ging het om helemaal niets zeggen en doorgaan alsof er niks gebeurd is

- Frenk
- Zeer actief
Behalve dan als zo'n hond dus wel een keer los geraakt :N:Moos schreef:Dat uitvallen aan de lijn zal me eigenlijk echt een rotzorg zijnFrenk schreef: Hoezo "natuurlijk"?
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.Ze blaffen grommen en schuimbekken maar een eind weg, als ze maar aan een lijntje zitten met een baas die ze kan houden.
Mijn honden kijken niet op of om, hoogstens zal Vera nog makkelijker zonder trekken die hond passeren (want dan wil ze er niet heen), dus daar heb ik verder eigenlijk geen last van.
En die heeft dan al die tijd geleerd dat het volkomen oke was om zich zo te gedragen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
alles wat hier voor de deur ligt is 'hunnie' in de ogen van mijn honden bijv. Ga ik de bocht om is het over, niks meer van hun bij, aangezien ze daar minder lopen dan hiervoor natuurlijk (auto staat hiervoor, laatste rondje is hiervoor etc.) dus dat kan een logische verklaring zijn...Frenk schreef:Dat weet ik echt nietmalinois schreef:'eigen' gebied... lopen ze vaak alleen dat stukje in de wijk bijv.?Frenk schreef:Overigens lopen er hier in de wijk ook een paar die schuimbekkend in de lijn hangen bij elke (!) hond die ze tegenkomen. Gelukkig voor mij vind Frenk ze maar raaren loopt hij gewoon rustig met mij mee zonder er verder aandacht aan te besteden.
Maar ik vind persoonlijk die "haat op het eerste gezicht" wel een tikje merkwaardig. Er is toch niets voorgevallen (in ons geval dan he) om zo opgefokt over te geraken
Hier mogen ze overigens niet uitkafferen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
Hier loopt een mevrouw met een xhussel. En waar je haar ook tegenkomt in de stad, dat beest hangt echt schuimend en gillend in de riem. Maar denk maar niet dat ze er iets van zegt hoormalinois schreef:alles wat hier voor de deur ligt is 'hunnie' in de ogen van mijn honden bijv. Ga ik de bocht om is het over, niks meer van hun bij, aangezien ze daar minder lopen dan hiervoor natuurlijk (auto staat hiervoor, laatste rondje is hiervoor etc.) dus dat kan een logische verklaring zijn...Frenk schreef:Dat weet ik echt nietmalinois schreef:'eigen' gebied... lopen ze vaak alleen dat stukje in de wijk bijv.?Frenk schreef:Overigens lopen er hier in de wijk ook een paar die schuimbekkend in de lijn hangen bij elke (!) hond die ze tegenkomen. Gelukkig voor mij vind Frenk ze maar raaren loopt hij gewoon rustig met mij mee zonder er verder aandacht aan te besteden.
Maar ik vind persoonlijk die "haat op het eerste gezicht" wel een tikje merkwaardig. Er is toch niets voorgevallen (in ons geval dan he) om zo opgefokt over te geraken
Ik hoop echt dat hij zich nooit los weet te werken... :N:
Verderop in de straat wonen twee husseltjes, maar die blaffen alleen maar als je bij hun voor de deur langsloopt. Kom je ze tegen op straat, is er niets aan de hand

-
pepim
- Zeer actief
Dat valt wel mee lijkt mij? Zoveel reageer ik hier niet en zeker niet om de haverklap op jou lijkt me.Frenk schreef:Ja, inderdaad behoorlijk verkeerd, aangezien ik op AnnePanne reageerde en jij daar weer op.pepim schreef:Ok prima, verkeerd begrepen dus, ik meende te lezen dat je op mij reageerdeFrenk schreef: Dat weet ik niet. Jij reageert op mij, ik niet op jou
Dat jij mij vervelend vindt en het nodig vindt om vervolgens om de haverklap op mij te reageren, moet je zelf wetenIk weet niet waarom jegebruikt of waarom je meteen weg wilt gaan. Het was maar een vraag
Ik vind je soms heel vervelend (lees drammerig) overkomen, misschien heb je er zelf geen erg in of ligt het aan mij maar vandaar mijnsmiley.
Moet je alleen niet gaan klagen als ik vervolgens weer op jou reageer
Ik wil overigens er wel aan toevoegen, dat mijn reacties wat gekleurd waren, ik was behoorlijk sjaggerijnig en ik had op mijn handen moeten blijven zitten, zoals ik normaal gesproken doe.
Al betekent dit overigens geen excuses, zover ga ik dan niet want dat vind ik absoluut niet nodig.
- Frenk
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Eh, ik had het over een puur theoretische situatie waarbij de herder van verderop uit zijn tuin zou schieten en mijn Jack zou aanvallen en die baas niks zou doen...malinois schreef:zo opeens was het niet, haar hond heeft er zelf al die tijd aan meegewerkt en het was gewoon wachten op tot het een keer fout zou gaan...Hanneke2 schreef:die opeens aangevallen wordt door die valse kuthond.
Verder was die kuthond niet vals want als die kuthond dat geweest was, was haar hond er niet meer geweest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- lauraV
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou toch denken dat honden van jouw formaat en appèl gewoon hun schouders optrekken als er een klein hondje hysterisch staat te doen. Ik vind 'dat hondje stond altijd mijn honden uit te kafferen' echt geen excuus om zo'n hondje dan maar dood te bijten. Mocht het gebeuren, is er geen excuus en heeft jouw hond een klein hondje doodgebeten. Of dat nou een etter van een hondje was, dat doet er helemaal niet toe.malinois schreef:Bram kaffert toch niet? De JR die hier loopt kan ook een keer de pech hebben dat een lijn knapt of wat dan ook, dan is het waarschijnlijk einde JR, jammer maar helaas... hij heeft zn hele leven niks anders gedaan dan andere honden uitvallen, uitkafferen, aanvliegen etc.Zoek stok! schreef:Er zijn zoveel honden die uitvallen naar Bram in de buurt, van witjes tot herders. Bram negeert ze gewoon en ik houd de lijn vast en de tuin dicht. Alletwee ook erg handig om te voorkomen dat je hond onder de auto komt. De Mechels van de overbuurman worden ook flink uitgekefferd door andere honden. Denk dat zij best gehakt zouden willen maken van een aantal van die honden. Krijgen ze de kans gewoon niet toe.MARC_S schreef:Zoals ik steeds zeg, het is te verwachten en het hoort erbij. Zeker als je honden uitvallen. Ooit ziet een hond zijn kans en pakt dan je honden.
Ik denk dat je blik op dit soort dingen erg bepaald wordt door het soort honden dat je hebt. De mijne is kwetsbaar en een dankbaar doelwit voor reuen met reu-agressie. Er is ook geen sprake van gevechten. Jij had het in het eerste jaar volgens mij ook niet grappig gevonden als een flinke Molosser op Eva was geklapt. Goed is het niet voor het gedrag van het slachtoffer.
Ik zal mn honden nooit de vrijheid geven om hem wat te doen, maar als ze de kans krijgen door een ongelukje grijpen ze hem en meerdere hier in de buurt dat weet ik heel zeker. En dan is een correctie al snel einde verhaal door een grote hond bij zo'n kleine.
Ik hoop voor hem dat die kans er nooit komt.
En ja, ik heb lekker makkelijk lullen, want mijn honden 'corrigeren' geen hysterische kleine hondjes. Daar lopen ze kalm met een boogje omheen, en als zo'n uk uitvalt en hapt, lopen ze iets harder. Als ze mot hebben met een andere hond, is het met een hond van hun eigen formaat of groter.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn honden trekken hun schouders niet op nee, aangezien er een paar als pup door hem aangevallen zijn... waarom zouden mijn honden dat moeten doen trouwens omdat ze groter zijn? wat is dat voor gelul?Hanneke2 schreef:Ik zou toch denken dat honden van jouw formaat en appèl gewoon hun schouders optrekken als er een klein hondje hysterisch staat te doen. Ik vind 'dat hondje stond altijd mijn honden uit te kafferen' echt geen excuus om zo'n hondje dan maar dood te bijten. Mocht het gebeuren, is er geen excuus en heeft jouw hond een klein hondje doodgebeten. Of dat nou een etter van een hondje was, dat doet er helemaal niet toe.malinois schreef:Bram kaffert toch niet? De JR die hier loopt kan ook een keer de pech hebben dat een lijn knapt of wat dan ook, dan is het waarschijnlijk einde JR, jammer maar helaas... hij heeft zn hele leven niks anders gedaan dan andere honden uitvallen, uitkafferen, aanvliegen etc.Zoek stok! schreef:Er zijn zoveel honden die uitvallen naar Bram in de buurt, van witjes tot herders. Bram negeert ze gewoon en ik houd de lijn vast en de tuin dicht. Alletwee ook erg handig om te voorkomen dat je hond onder de auto komt. De Mechels van de overbuurman worden ook flink uitgekefferd door andere honden. Denk dat zij best gehakt zouden willen maken van een aantal van die honden. Krijgen ze de kans gewoon niet toe.MARC_S schreef:Zoals ik steeds zeg, het is te verwachten en het hoort erbij. Zeker als je honden uitvallen. Ooit ziet een hond zijn kans en pakt dan je honden.
Ik denk dat je blik op dit soort dingen erg bepaald wordt door het soort honden dat je hebt. De mijne is kwetsbaar en een dankbaar doelwit voor reuen met reu-agressie. Er is ook geen sprake van gevechten. Jij had het in het eerste jaar volgens mij ook niet grappig gevonden als een flinke Molosser op Eva was geklapt. Goed is het niet voor het gedrag van het slachtoffer.
Ik zal mn honden nooit de vrijheid geven om hem wat te doen, maar als ze de kans krijgen door een ongelukje grijpen ze hem en meerdere hier in de buurt dat weet ik heel zeker. En dan is een correctie al snel einde verhaal door een grote hond bij zo'n kleine.
Ik hoop voor hem dat die kans er nooit komt.
En ja, ik heb lekker makkelijk lullen, want mijn honden 'corrigeren' geen hysterische kleine hondjes. Daar lopen ze kalm met een boogje omheen, en als zo'n uk uitvalt en hapt, lopen ze iets harder. Als ze mot hebben met een andere hond, is het met een hond van hun eigen formaat of groter.
Nee excuus is het niet staat hier ook nergens maar als het gebeurd dan gebeurd het wel...
Ja precies jij hebt idd. makkelijk lullen ja...
Overigens staan ze niet terug te kafferen hoor, ... maar ik weet duvelsgoed wat er in die koppies omgaat hoor...
*edit aanvulling*
Laatst gewijzigd door malinois op 08 apr 2009 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moos
- Zeer actief
Ik ken hier een aantal honden die aan de lijn volledig uit hun stekker gaan, maar loslopend met vrijwel elke hond vriendjes zijnFrenk schreef: Behalve dan als zo'n hond dus wel een keer los geraakt :N:
En die heeft dan al die tijd geleerd dat het volkomen oke was om zich zo te gedragen
Ik weet ook dat die mensen het heel erg vervelend vinden dat die honden zo uitvallen, maar ze het niet omgebogen krijgen. Dat soort mensen zitten er ook best veel tussen hoor, die het zelf ook echt rot vinden
En om het nog lastiger te maken; de honden waar ik hier voor op (heb) moet(en) passen, zijn engeltjes aan de riem. Maar klappen wel bovenop bijna elke hond als ze de kans krijgen

- Frenk
- Zeer actief
Die ken ik inderdaad ook (daarom vroeg ik daar ook naar in reactie op ik geloof Marc). Maar als hier gezegd wordt dat veel van zulke honden inderdaad gaan grijpen, voor het echie zal ik maar zeggen, dan vind ik dat geen denderend idee.Moos schreef:Ik ken hier een aantal honden die aan de lijn volledig uit hun stekker gaan, maar loslopend met vrijwel elke hond vriendjes zijn
Ja en dat merk je meteen. Dat vind ik ook echt heel vervelend voor ze.Ik weet ook dat die mensen het heel erg vervelend vinden dat die honden zo uitvallen, maar ze het niet omgebogen krijgen. Dat soort mensen zitten er ook best veel tussen hoor, die het zelf ook echt rot vinden
Die vergelijking kan ik moeilijk maken. De mensen uit mijn wijk kom ik niet loslopend tegen. Maar zoiets gebeurd dan neem ik aan maar 1 keer. Of krijgt zo'n hond keer op keer de kans om op vreemde honden te duiken?En om het nog lastiger te maken; de honden waar ik hier voor op (heb) moet(en) passen, zijn engeltjes aan de riem. Maar klappen wel bovenop bijna elke hond als ze de kans krijgen![]()
Zo ja, dan vind je het als baas ook niet echt heel erg toch?

-
estelle
Bikkel is ook een monster aan de lijn; grommen e.d.Moos schreef:Ik ken hier een aantal honden die aan de lijn volledig uit hun stekker gaan, maar loslopend met vrijwel elke hond vriendjes zijnFrenk schreef: Behalve dan als zo'n hond dus wel een keer los geraakt :N:
En die heeft dan al die tijd geleerd dat het volkomen oke was om zich zo te gedragen![]()
Ik weet ook dat die mensen het heel erg vervelend vinden dat die honden zo uitvallen, maar ze het niet omgebogen krijgen. Dat soort mensen zitten er ook best veel tussen hoor, die het zelf ook echt rot vinden
.
Los is er niks aan de hand, nog geen problemen met hem gehad met andere honden.
-
estelle
Ik wil niet lullig doen hoor maar Lilo bijt toch ook te pas en te onpas in andere honden hun reet? Dat laat jij toch ook keer op keer gebeuren?Hanneke2 schreef:En ja, ik heb lekker makkelijk lullen, want mijn honden 'corrigeren' geen hysterische kleine hondjes. Daar lopen ze kalm met een boogje omheen, en als zo'n uk uitvalt en hapt, lopen ze iets harder. Als ze mot hebben met een andere hond, is het met een hond van hun eigen formaat of groter.
-
estelle
Hera kan ook woest uitvallen aan de lijn. Dan kan ze gigantisch tekeer gaan.Frenk schreef:Hier loopt een mevrouw met een xhussel. En waar je haar ook tegenkomt in de stad, dat beest hangt echt schuimend en gillend in de riem. Maar denk maar niet dat ze er iets van zegt hoormalinois schreef:alles wat hier voor de deur ligt is 'hunnie' in de ogen van mijn honden bijv. Ga ik de bocht om is het over, niks meer van hun bij, aangezien ze daar minder lopen dan hiervoor natuurlijk (auto staat hiervoor, laatste rondje is hiervoor etc.) dus dat kan een logische verklaring zijn...Frenk schreef:Dat weet ik echt nietmalinois schreef: 'eigen' gebied... lopen ze vaak alleen dat stukje in de wijk bijv.?
Ik hoop echt dat hij zich nooit los weet te werken... :N:
.:
Nu heb ik het toevallig het laatste halfjaar een aantal keer meegemaakt dat ze losschoot.
De eerste keer liep ik langs dichte bosjes waar hond en mens niks te zoeken hebben, die zie je daar ook nooit. En verdomd dat er ineens blaffend een hond door die bosjes schoot.... Hera gaf een ruk en omdat ik er niet berekend was schoot de lijn uit mijn handen. Ze zou er even op af maar ik bulderde gelijk 'HIER!!!!' en ze kwam direct terug.
En vorige week liep ik met Hera en Woopy. Hera viel uit naar een duitseherder een paar meter verderop. Ik vraag haar aandacht en wil doorlopen en struikel fijn over haar achterpoten waarbij ik behoorlijk hard viel en naar terecht kwam en de lijn dus ook uit mn handen schoot. Maar ook hier was een 'hier!' voldoende en keek ze mij eens aan 'vrouwtje? ga je lekker?'
Chello was anders. Als die los raakte dan ging hij er op af.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Totdat zo'n uk net iets te vaak heeft lopen uitvallen en happenHanneke2 schreef:En ja, ik heb lekker makkelijk lullen, want mijn honden 'corrigeren' geen hysterische kleine hondjes. Daar lopen ze kalm met een boogje omheen, en als zo'n uk uitvalt en hapt, lopen ze iets harder.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Maar jouw reu zou Bram toch ook grijpen als jij de lijn laat schieten? Ik vind het zo apart dat jij steeds uitvallen noemt als reden voor ongelukjes. Alsof het dan de schuld is van de uitvallende hond. Bram valt niet uit, negeert hem, maar ik heb zo'n vermoeden dat jouw reu hem ook graag een kopje kleiner zou maken. Of zit ik er naast?malinois schreef:mijn honden trekken hun schouders niet op nee, aangezien er een paar als pup door hem aangevallen zijn... waarom zouden mijn honden dat moeten doen trouwens omdat ze groter zijn? wat is dat voor gelul?
Nee excuus is het niet staat hier ook nergens maar als het gebeurd dan gebeurd het wel...En ja, dan heb ik weer een valse hond ach ja... als ik en met mij de andere hondenbezitters hier in de buurt, dan maar beter weet vind ik het wel prima.
Ja precies jij hebt idd. makkelijk lullen ja...
Overigens staan ze niet terug te kafferen hoor, ... maar ik weet duvelsgoed wat er in die koppies omgaat hoor...
*edit aanvulling*

Linda, Izzie en Bram
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Paco gaat het gelukkig weer prima. Het wondje geneest mooi en hij heeft er qua gedrag niets raars aan over gehouden. Hij is buiten zowel los als aan de riem nog altijd die vrolijke maffe spagnool. Mevrouw waar het hier in het toppic om gaat zijn we verder niet meer tegen gekomen. Ik mijd het lopen langs haar voordeur nog wel even. Al is het voor mijn eigen schrik.lauraV schreef:@ domie, hoe gaat het met paco?
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Frenk
- Zeer actief
Fijn dat Paco weer goed gaatDomie schreef:Met Paco gaat het gelukkig weer prima. Het wondje geneest mooi en hij heeft er qua gedrag niets raars aan over gehouden. Hij is buiten zowel los als aan de riem nog altijd die vrolijke maffe spagnool. Mevrouw waar het hier in het toppic om gaat zijn we verder niet meer tegen gekomen. Ik mijd het lopen langs haar voordeur nog wel even. Al is het voor mijn eigen schrik.lauraV schreef:@ domie, hoe gaat het met paco?

- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben niet heilig, maak ook mijn fouten, zie ook wel eens iets of iemand niet op tijd........... Maar ik doe zeer zeker mijn best. Paco en Joepie mogen aan de riem geen contact maken met andere honden. Dan is het volgend er langs. Hoor ik Paco grommen als de hond nog op grote afstand is dan steek ik of over of we gaan een steegje in, moet hij daar zitten en naar mij kijken en laten we de andere hond paseren. Maar goed, het gaat ook wel eens mis ja. Mevrouw in kwestie steekt altijd al over als ze mij ziet met de honden maar dan nog wordt er soms nog wel eens gegild aan de riem. Uiteraard vraag ik Paco's aandacht dan ook. De ene keer lukt het op tijd, de andere keer niet op tijd Ik doe mijn best, ik doe wat ik kan.malinois schreef:dus dat heeft Domie dan ook maar te doen dan... dat gekef de kop in drukken want die doet er vrolijk aan meeFrenk schreef:Hoezo "natuurlijk"?MARC_S schreef:Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Het mijden zou ik gewoon volhouden. Waarom het risico nemen? Ik heb ook een rondje in de wijk uitgestippeld om bepaalde huizen en honden te vermijden.Domie schreef:Met Paco gaat het gelukkig weer prima. Het wondje geneest mooi en hij heeft er qua gedrag niets raars aan over gehouden. Hij is buiten zowel los als aan de riem nog altijd die vrolijke maffe spagnool. Mevrouw waar het hier in het toppic om gaat zijn we verder niet meer tegen gekomen. Ik mijd het lopen langs haar voordeur nog wel even. Al is het voor mijn eigen schrik.lauraV schreef:@ domie, hoe gaat het met paco?

Linda, Izzie en Bram
-
chrico
- Zeer actief
Wat ik me echt afvraag is waarom je er dan voor koos om naar de politie te gaan ipv naar die mevrouw die zich tot nu toe altijd keurig gedragen heeft naar jou toe?Domie schreef: Mevrouw in kwestie steekt altijd al over als ze mij ziet met de honden maar dan nog wordt er soms nog wel eens gegild aan de riem. Uiteraard vraag ik Paco's aandacht dan ook. De ene keer lukt het op tijd, de andere keer niet op tijd Ik doe mijn best, ik doe wat ik kan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Moos
- Zeer actief
Ik heb het idee dat wat hier gezegd wordt meer met de wisselwerking te maken heeft; dat beide honden elkaar aan de lijn op lopen te fokken, en er dan eentje los schiet.Frenk schreef: Die ken ik inderdaad ook (daarom vroeg ik daar ook naar in reactie op ik geloof Marc). Maar als hier gezegd wordt dat veel van zulke honden inderdaad gaan grijpen, voor het echie zal ik maar zeggen, dan vind ik dat geen denderend idee.
Of dat de uitvallende hond los schiet en dan wordt gegrepen door de andere hond omdat die dat uitvallen zat is (waar ik overigens iets andere ideeen over heb
Er zullen er best tussen zitten hoor die uitvallen en dan losschieten en ook grijpen, maar goed, hoe vaak zal dat gebeuren? Alle uitvallers die ik ken ken ik alleen van uitvallen aan de riem, en verder niks. In dat geval kafferen ze wat mij betreft maar een eind weg
Keer op keer. Maar daar hoort dan inderdaad dus geen fatsoenlijke baas bij nee. De bazen die de uitvallers aan de lijn hebben, die dus verder eigenlijk niks doen, zijn fatsoenlijker. Dat bedoelde ikDie vergelijking kan ik moeilijk maken. De mensen uit mijn wijk kom ik niet loslopend tegen. Maar zoiets gebeurd dan neem ik aan maar 1 keer. Of krijgt zo'n hond keer op keer de kans om op vreemde honden te duiken?
Zo ja, dan vind je het als baas ook niet echt heel erg toch?
Even als tegenwicht dat uitvallen aan de lijn an sich niet zo heel veel zegt, vind ik
Laatst gewijzigd door Moos op 08 apr 2009 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.