Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Petr@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Petr@ »

En daar kom ik dan aanlopen, met mn "aussie trainingsbroekkie,nikies en tattoo's" en 3 amstaff's waarvan er 2 uitvallen :N:

Ik corrigeer mn honden, geef ze op hun kop als ze doorgaan en groet de andere wandelende partij met een grote glimlach en wens ze een goede avond.

Eigenlijk jok ik een beetje,
want vaak blijf ik even op afstand staan zodat de mensen rustig kunnen passeren, onze honden voelen zichzelf de tofste van de buurt alleen zijn wij iets toffer omdat wij dat niet accepteren van onze honden en ze corrigeren :neenee:

Ik voldoe ontzettend aan het standaard beeld van een aso met een valse pitbull, ik heb ook nog een verlaagde snelle auto met een brulpijp :mrgreen:
Maar we gaan elke week naar de hondenschool, maken met iedereen uit de buurt weleens een praatje, ook over het gedrag van onze honden en hoe wij daarin staan.

Gevolg is dat ik durf te zweren dat 90% positief is over ons en onze honden, terwijl onze reu toch echt goed uitvalt.
Ik ben van mening dat je als eigenaar het beeld van de staff maakt of breekt.
Maar of ik nou hier op het dorp loop met mn staff of in de stad, ik ben en blijf dezelfde en zal er geen tattoo minder om laten zetten.
Ik ken mijn honden en daar handel ik naar.
Helaas zijn er teveel eigenaren die geheel voldoen aan het standaard beeld en daar doen we weinig aan.
Kan me goed voorstellen dat mensen bang zijn voor dit soort honden,
de media werkt goed mee aan dit beeld en zolang er idiote eigenaren blijven zal het beeld ook blijven.

Maar zolang ik mensen kan laten zien dat ons ras niet alleen een negatief kantje heeft zal ik dat zeker doen :cheer:
Afbeelding
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

[quote] En daar kom ik dan aanlopen, met mn "aussie trainingsbroekkie,nikies en tattoo's"

Ik voldoe ontzettend aan het standaard beeld van een aso , ik heb ook een verlaagde snelle auto met een brulpijp
[quote]

Uhm ik heb alleen die pitbull niet maar de rest wel, val ik nou ook in de categorie aso of wordt ik minder aso dan als ik zeg ik 2 borders heb en 1 kruising Jack die niet zo vredelievend is tegen vooral kleine hondjes
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Petr@ schreef: ik heb ook nog een verlaagde snelle auto met een brulpijp :mrgreen:
Ohhh die had ik ook bijna :boos: mocht niet van pappa :jank:
Brigitte
Zeer actief

baileyslover2007 schreef:
En daar kom ik dan aanlopen, met mn "aussie trainingsbroekkie,nikies en tattoo's"

Ik voldoe ontzettend aan het standaard beeld van een aso , ik heb ook een verlaagde snelle auto met een brulpijp

Uhm ik heb alleen die pitbull niet maar de rest wel, val ik nou ook in de categorie aso of wordt ik minder aso dan als ik zeg ik 2 borders heb en 1 kruising Jack die niet zo vredelievend is tegen vooral kleine hondjes
Hmmm hier klopt idd iets niet :denken: :mrgreen:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

he ik heb een gevaarlijk monster wat niet met andere soortgenoten om kan gaan
en toch hebben ze vriendjes
lief he

http://www.freewebs.com/bobbaukjebente/vriendjes.htm
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

massam schreef:sam kon tot 1,5 jaar met alle honden, reu, teeef, dominant of een mietje boeide niet hondjes zijn leuheukkkk! :cheer:

nu moet ie geen andere honden meer :19:

wat ben ik toch een slechte opvoeder vanaf dat ie 1,5/2 jaar was :jank:
ik wilde niet meer posten hier , maar deze quote vind ik wel een hele goede, en een nieuw aspect hebben.
zo heb ik het nog niet gezien:

we schreeuwen steeds: ...." het ligt vast aan de slechte opvoeders" .....

maar .... in feite .....ligt het dus aan de honden zèlf ....... dáar is dan wat mis mee .. :denken:
Want ik neem aan dat Massam een goede opvoeder is

Misschien is .."het aardige" , wat zoveel andere honden soorten gewoon in zich hebben, er zó uit gefokt,
dat het daarom zo veranderd is, kan dat zo zijn? :denken:
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

[quote="Nanna
[i]Bekrompen geest, zielig figuur[/i], stel je ff niet zo aan zeg.
En je beledigd en ook nog eens gekwetst voelen omdat iemand jouw ras niet moet, get a grip ánd a life.[/quote]

waar heb ik geschreven dat ik me beledigd voel? :neenee:
misschien wat beter lezen. :wink: domme onbekende mensen kunnen
mij niet kwetsen :pffff:
zal je advies opvolgen en verder gaan met mijn leven :mrgreen:
misschien ook iets voor jou want met meer dan 15000 berichtjes
op een forum lijkt me dat je ook niet zo'n interessant leven hebt :smile:
zo grappenmaker ik wens je verder nog veel forum plezier want
je moet toch iets hebben in je leven waar je ,jezelf belangrijk kan
voelen.
groetjes :knuffel: :zwaai
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:sam kon tot 1,5 jaar met alle honden, reu, teeef, dominant of een mietje boeide niet hondjes zijn leuheukkkk! :cheer:

ik wilde niet meer posten hier , maar deze quote vind ik wel een hele goede, en een nieuw aspect hebben.

maar .... in feite .....ligt het dus aan de honden zèlf ....... dáar is dan wat mis mee .. :denken:

Misschien is .."het aardige" , wat zoveel andere honden soorten gewoon in zich hebben, er zó uit gefokt,
wie is 'we'? je moet niet altijd in meervoud spreken want dit doet overkomen als iedereen jouw mening deelt en dat is absoluut niet het geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Re: vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

[quote="Chione""]

Op MP zie je ook opvallend veel puber/jong volw. honden staan. Het karakter veranderd en dat had men schijnbaar niet verwacht/vind men niet wenselijk oid. Dood zonde. Hoewel, als mensen het niet meer zien zitten de hond sowieso beter herplaatst kan worden en dan hopenlijk bij mensen die wel weten wat te verwachten valt.[/quote]

dat is dus de reden dat ze gewoon realistisch moeten worden neergezet, als iedereen nu gaat schrijven van ze zijn zo lief ze gaan met alles, dan worden ze straks weer op de marktplaats gezet, omdat het dus niet zo blijkt te zijn :jank:
en dat is dus echt niet nodig als mensen gewoon de juiste informatie kunnen vinden :19:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:maar .... in feite .....ligt het dus aan de honden zèlf ....... dáar is dan wat mis mee .. :denken:
Er is niks mis met die honden, het is gewoon een raseigenschap :19:
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

Brigitte schreef:
baileyslover2007 schreef:
En daar kom ik dan aanlopen, met mn "aussie trainingsbroekkie,nikies en tattoo's"

Hmmm hier klopt idd iets niet :denken: :mrgreen:
Hmmmmm als ik het zo lees klopt er idd iets niet, he tis maar goed dat die kruising Jack dan toch een beetje bijtgraag is naar andere honden als hij de kans ziet en krijgt heb ik toch ook wat wat in de categorie bijters en vechters valt
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

wat een gezeur van niks, dat ze op mp worden neergezet (als ik dat kijk met de rest van de rassen valt dat ook nog wel mee) is echt niet alleen om het karakter hor, soms zijn mensen ook te lui om nog wat voor hun beestjes te doen, en dat geld niet alleen voor de stafford maar ook voor andere honden.
en mensen die niks van de stafford rassen willen afweten waarom reageer je dan, ik denk dat iemand die wel een stafford heeft meer informatie kan verstrekken.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

massam schreef: het bijzondere is dat van deze eigenaren te verwachten is (ik zeg niet dat dat nu ook zo is) dat er over een jaar of 1,5 jaar ineens een topic hier of op staffnl staat: mijn hondje doet lelijk tegen andere honden! :eek: wat is de beste optie, een GT, inslapen, herplaatsen of castreren :jank:

en je wil de topics op staffnl niet tellen die daarover gaan :devil:
Mensen denken zo vaak dat zij de uitzondering hebben. En ja, die uitzonderingen zijn er natuurlijk ook. Maar de meeste mensen die denken dat ze een uitzondering hebben, hebben die niet :mrgreen: Hetzelfde met onvolwassen Kooikers. Die zijn zo lief en schattig, vinden alles en iedereen leuk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Jinga schreef:Jezus... Ik schrijf alleen dat ik wel een aantal staffs ken die wel met andere honden kunnen, welke volwassen zijn. Daarnaast ken ik ook andere staffs die niet met andere honden kunnen, maar die worden afgeleid door de eigenaar zodat deze niet op de andere hond fixeert.

Jinga is inderdaad nog jong en kan nog omslaan als ze ouder is. Tot nu toe gaat het goed, maar hoe lang dat zo blijft geen idee. Daarnaast weet ik echt wel wat ik aan de lijn heb lopen en zal ik niet over zes maanden gaan zeiken dat mijn hond niet met andere honden kan. :roll: Dit wist ik van tevoren en het boeit mij niet of mijn hond met andere honden overweg kan, zoals ik eerder heb geschreven. Ik vind het belangrijk dat zij met kids en mensen overweg kan. Dat sprak mij aan in het ras en niet het feit dat ze wellicht wel met andere honden overweg kan, want dat is meer uitzondering dan een feit bij dit ras. VOORALSNOG gaat het goed, ze is nog geen eens een jaar.

Tevens ben ik van mening dat niet alleen amstaffs niet met andere honden overweg kan. Er zijn bijvoorbeeld ook sharpei's. Daarnaast zijn er ook zat honden van andere rassen die niet tegen andere honden kunnen. Er lopen er hier zat in het park die tot de gangbare rassen behoren welke uitvallen en waar mensen blokjes voor om lopen...
Toch ben ik benieuwd of eigenaren met een eerste staff zich echt realiseren wat het betekent als je hond niet met andere honden kan. Als pup kun je lekker de losloopgebieden in en met twee jaar is dat onbezorgde wandelen er niet meer bij en moet je overal ogen hebben en krijg je als bonus gezeik met andere hondeneigenaren. Niet als kritiek bedoeld, maar ik vraag me af of je dat kunt overzien als je je puppedup in huis neemt en geen ervaring hebt met hondagressieve honden.

Ik zie overigens niet veel staffs die makkelijk zijn met andere honden. Zo nu en dan een teef of gecastreerde reu. Maar het zijn echt uitzonderingen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:

wie is 'we'? je moet niet altijd in meervoud spreken want dit doet overkomen als iedereen jouw mening deelt en dat is absoluut niet het geval.
dus jij vindt dat het dus inderdaad NIET aan de opvoeders ligt, maar aan de hond zelf?

wat dàt beweer je er nu mee... :roll:

maar dàn ben je het dus wel met mij eens :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Toch ben ik benieuwd of eigenaren met een eerste staff zich echt realiseren wat het betekent als je hond niet met andere honden kan. Als pup kun je lekker de losloopgebieden in en met twee jaar is dat onbezorgde wandelen er niet meer bij en moet je overal ogen hebben en krijg je als bonus gezeik met andere hondeneigenaren. Niet als kritiek bedoeld, maar ik vraag me af of je dat kunt overzien als je je puppedup in huis neemt en geen ervaring hebt met hondagressieve honden.
Ik denk ook dat dat iets is waarvan je niet echt kan inschatten vantevoren hoe lastig dat kan zijn. Zeker het feit dat je zelfs als je netjes jouw Stafford aangelijnd houdt nog gezeik zal krijgen.

Zelfs als je al eerder een hond hebt gehad denk ik dat het toch lastig blijft inschatten. Ik merk nu ik met twee teefjes loop die beide heel makkelijk zijn met vreemde honden dat ik van de week dacht "goh, ik kom eigenlijk nooit meer loslopende honden hier tegen in de wijk".
Yeah right :mrgreen:, realiseerde ik me toen ik beter na ging denken, ik kom ze wel tegen maar het maakt niks meer uit nu. Met Moos erbij was het wel opletten bij loslopende reuen als hij aangelijnd was, en gevoelsmatig kom je dan veeeel meer loslopende honden tegen in aanlijngebied dan als je er toch niet echt op hoeft te letten.
Dus als je eerder een hond hebt gehad waarbij je niet zo erg op hoefde te letten zal het denk ik best tegenvallen bijvoorbeeld hoeveel loslopende honden er eigenlijk nog zijn in aanlijngebieden :wink:

Ik denk wel dat je dat met meer dingen ook wel kan hebben, dat het vantevoren niet helemaal in te schatten is hoe of wat als je aan je eerste hond begint. Bepaalde dingen die je zoekt in een hond, of juist niet zoekt, kom je soms ook gaandeweg achter. Zo kwam ik er ook pas achter na jaren met twee mini hondjes gelopen te hebben dat dat voor mij niet de handigste combi is als je je veel in losloopgebieden begeeft. Totaaaaaaaaal niet me gerealiseerd toen ik Moos en later Saar kreeg.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Jinga schreef:Jezus... Ik schrijf alleen dat ik wel een aantal staffs ken die wel met andere honden kunnen, welke volwassen zijn. Daarnaast ken ik ook andere staffs die niet met andere honden kunnen, maar die worden afgeleid door de eigenaar zodat deze niet op de andere hond fixeert.

Jinga is inderdaad nog jong en kan nog omslaan als ze ouder is. Tot nu toe gaat het goed, maar hoe lang dat zo blijft geen idee. Daarnaast weet ik echt wel wat ik aan de lijn heb lopen en zal ik niet over zes maanden gaan zeiken dat mijn hond niet met andere honden kan. :roll: Dit wist ik van tevoren en het boeit mij niet of mijn hond met andere honden overweg kan, zoals ik eerder heb geschreven. Ik vind het belangrijk dat zij met kids en mensen overweg kan. Dat sprak mij aan in het ras en niet het feit dat ze wellicht wel met andere honden overweg kan, want dat is meer uitzondering dan een feit bij dit ras. VOORALSNOG gaat het goed, ze is nog geen eens een jaar.

Tevens ben ik van mening dat niet alleen amstaffs niet met andere honden overweg kan. Er zijn bijvoorbeeld ook sharpei's. Daarnaast zijn er ook zat honden van andere rassen die niet tegen andere honden kunnen. Er lopen er hier zat in het park die tot de gangbare rassen behoren welke uitvallen en waar mensen blokjes voor om lopen...

Ik zie overigens niet veel staffs die makkelijk zijn met andere honden. Zo nu en dan een teef of gecastreerde reu. Maar het zijn echt uitzonderingen.
Ik vind het eerlijk gezegd verrot lastig en voor mij een reden waarom ik in deze woonsituatie hoogstwaarschijnlijk geen Rottweiler meer zal nemen.

Kaya was ook reuze sociaal hoor, en dat begon om te slaan toen ze voor het eerst loops werd met 7 maanden.
Daarna ging het nog wel, maar na haar castratie op ruim 4-jarige leeftijd werd ze nog wat pittiger en toen pup-Puch erbij kwam is ze een ware bitch geworden.

Op zich heb ik totaal geen problemen met haar: ze rent niet op honden af om ze aan te vallen, maar ze heeft haar ruimte om zich heen nodig. Wat dus betekent dat als een hond naar haar toekomt het 8 van de 10 keer hommeles is.

Maar dat gebeurt dus in de praktijk best vaak en is er dus wel een probleem. Dan kan ik mopperen wat ik wil op de hondeneigenaren die hun hond niet bij zich houden (wat ik ook best wel doe hoor :F: ), maar feit blijft dat Kaya dan in de aanval gaat en dát is toch mijn verantwoordelijkheid.

Gezien dus onze woonsituaties (gebied met veel honden), zal ik waarschijnlijk niet meer aan een Rottweiler beginnen. Hoe prachtig ik ze ook vindt en hoe jammer ik dat ook vind.
Ik vind het veel lastiger dan ik van te voren had kunnen inschatten en dan heb ik dus nog een hond die andere honden niet aanvalt zolang ze haar niet lastig vallen én een hond die erg goed luistert.
Laat staan als dat alletwee er ook niet is, ik moet er echt niet aan denken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoek stok!
Zeer actief

Caro. schreef:Gezien dus onze woonsituaties (gebied met veel honden), zal ik waarschijnlijk niet meer aan een Rottweiler beginnen. Hoe prachtig ik ze ook vindt en hoe jammer ik dat ook vind.
Ik vind het veel lastiger dan ik van te voren had kunnen inschatten en dan heb ik dus nog een hond die andere honden niet aanvalt zolang ze haar niet lastig vallen én een hond die erg goed luistert.
Kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook rassen die ik prachtig vind, maar die ik zoals ik nu woon en leef niet wil. Woonde ik achteraf met een enorme lap grond, zou het een heel ander verhaal zijn :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

ik denk ook dat je het nooit helemaal goed kunt inschatten , want wat je tegenkomt is en blijft altijd afwachten.
ik dnek ook weleens dat een hond die met alles goed zou gaan veel makkeijker zou zijn. aan de andere kant, dan zou ik zoveel mooie dingen missen die ik nu wel heb :wink:

Ik neem dat kantje er graag bij dan, ook al is het soms wat ongemakkelijk :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Caro. schreef:Gezien dus onze woonsituaties (gebied met veel honden), zal ik waarschijnlijk niet meer aan een Rottweiler beginnen. Hoe prachtig ik ze ook vindt en hoe jammer ik dat ook vind.
Kan ik me goed voorstellen. Ik heb ook rassen die ik prachtig vind, maar die ik zoals ik nu woon en leef niet wil. Woonde ik achteraf met een enorme lap grond, zou het een heel ander verhaal zijn :wink:
O jaaaa..... dan kwam er nog een Rottweilerreu bij ook :mrgreen:

Edit: typfout
Laatst gewijzigd door Caro. op 27 jul 2008 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ik denk ook dat je het nooit helemaal goed kunt inschatten , want wat je tegenkomt is en blijft altijd afwachten.
ik dnek ook weleens dat een hond die met alles goed zou gaan veel makkeijker zou zijn. aan de andere kant, dan zou ik zoveel mooie dingen missen die ik nu wel heb :wink:

Ik neem dat kantje er graag bij dan, ook al is het soms wat ongemakkelijk :19:
Dat is ook een beetje de afweging.... Kaya is verder een grote schat, een wereldkarakter en tja, de Rottweiler is helemaal mijn ras.
Maar bij mij weegt dat rottige uitlaten toch wel erg zwaar. Ik ben er echt bang voor dat op een dag een teer hondje (pupje, een Chi of zo) op haar afdenderd en dat ze toch eens verkeerd bijt. Dat is gewoon mijn angst, alhoewel Kaya nog nooit als een doorgedraaide tekeer is gegaan, maar ik kan het, gezien haar karakter, niet totaal uitsluiten.
Dus heb ik ogen in mijn reet :mrgreen: Loop ik nooit totaal onbezonnen van het zonnetje te genieten, kan ik niet rustig een minuut lang naar haar kijken in het water zonder om me heen te kijken.
En dat alles zou ik wél willen..... alleen dan exact met zo'n hond als Kaya, maar dan zonder het korte lotje naar andere honden toe. Dat zal wel teveel gevraagd zijn :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Gezien dus onze woonsituaties (gebied met veel honden), zal ik waarschijnlijk niet meer aan een Rottweiler beginnen. Hoe prachtig ik ze ook vindt en hoe jammer ik dat ook vind.
Kan ik me voorstellen ja. Wel heel moelijk ook omdat, zoals je ook al zegt, het wel echt het type hond is waar jij helemaal voor valt.
Toen Moos eenmaal volwassen werd bleek hoe vreselijk kwetsbaar ik me voelde in losloopgebieden met een echt heel klein reutje (en daarbij een mini teefje wat absoluut niet als 'bufffer' of 'blikemafleider' kon dienen).
En dat is dan eigenlijk precies het omgekeerde van wat jij met Kaya hebt, en eigenlijk lijkt het ook wel weer heel erg op elkaar: de angst voor het tegenkomen van de verkeerde andere hond :wink: In mijn geval dan de zoveelste grote reu die andere reutjes greep met baas die het allemaal niet zo kan schelen; dan sta je daar met 6 kilo Moos :19:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zoek stok! schreef:

Nou was mijn eerste hond een bull terrier, en dan lees je wel dat ze rond en leeftijd van 2 a 3 jaar niet meer met sekse genoten kunnen. Maar ik had mijn niet gerealiseerd wat voor een inpact het heeft op je dagelijkse leven. Nu moet ik ook wel toegeven dat hij niet echt een goed bull terrier karakter had (werd ook vrij zwaar mensagressief) maar hij kon dus vanaf 8 maanden oud al niet meer met andere reuen en op een gegeven moment met geen enkele hond meer. Dat is toch vrij lastig als je in een stad woont. Nu weet ik wat het inhoud en komt er heel bewust wel weer een stafford erbij. Maar wel eentje waarvan ik wat meer weet en hopelijk een goed staffordkarakter :wink: Wat voor mij wel enig hondagressie inhoud, maar wel leefbaar.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nanna schreef: Stuur me je adres even, dan krijg jij van mij met Sinterklaas het woord STAKKER in chocladeletters :wink: :smile:
:smile: :smile: :smile:
Zoek stok!
Zeer actief

Caro. schreef: En dat alles zou ik wél willen..... alleen dan exact met zo'n hond als Kaya, maar dan zonder het korte lotje naar andere honden toe. Dat zal wel teveel gevraagd zijn :wink:
Ik ken wel zo'n Rottweiler teef, maar daar kun je idd niet bij voorbaat vanuit gaan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: En dat alles zou ik wél willen..... alleen dan exact met zo'n hond als Kaya, maar dan zonder het korte lotje naar andere honden toe. Dat zal wel teveel gevraagd zijn :wink:
Nee hoor. Er loopt hier een lóeier van een Rottweilerreu en het is een zakkenwasser eerste klas. Speelt met puppies, speelt met Charles.
Een ontzettend grappig beest, hij is al 10 jaar oud dus ik verwacht geen "omslag" meer ;-)
De pest alleen is dat je dat niet van tevoren weet.
En bij een Rottweiler is de kans op dominant gedrag nu eenmaal groter dan bij een Golden Retriever.

Zelf ben ik helemaal leip van een Komondor. Maar no way dat ik me dat hierzo aanschaf. Dat zou er pas komen als ik een boerderij met een enorm eigen grondstuk had, waar zo'n hond ook veel meer tot zijn recht zou komen dan bij mij in mijn postzegeltuintje.
Bovendien hoef ik geen gesodemieter met andere honden, ik loop voor mijn ontspanning, dankuwel.
O ja, ik weet dat ze er zijn. Ik ken er meerdere, teven en reuen, die werkelijk schatten zijn met andere honden.
Alleen net wat je zegt: je weet het niet van te voren en met een Rotweiler heb je toch meer kans dat ze niet met andere honden kunnen dan bv met die Golden.
Misschien dat we het wel nog doen hoor, maar dan met een uitgeplozen lijn en absoluut geen werklijn meer, want dat geeft nog eens dat extra beetje pit natuurlijk.

Maar wat ik dus ook vreselijk vind, zijn honden die bij het minste onderdanig op hun rug gaan liggen. Daar kan ik al helemaal niet tegen en dat zie je bv weer meer bij Goldens.
Gods, daar zou ik ook helemaal kribbig van worden :N: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Brigitte
Zeer actief

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Nee hoor. Er loopt hier een lóeier van een Rottweilerreu en het is een zakkenwasser eerste klas. Speelt met puppies, speelt met Charles.
Een ontzettend grappig beest, hij is al 10 jaar oud dus ik verwacht geen "omslag" meer ;-)
En bij een Rottweiler is de kans op dominant gedrag nu eenmaal groter dan bij een Golden Retriever.

Zelf ben ik helemaal leip van een Komondor. Maar no way dat ik me dat hierzo aanschaf. Dat zou er pas komen als ik een boerderij met een enorm eigen grondstuk had, waar zo'n hond ook veel meer tot zijn recht zou komen dan bij mij in mijn postzegeltuintje.
Bovendien hoef ik geen gesodemieter met andere honden, ik loop voor mijn ontspanning, dankuwel.
O ja, ik weet dat ze er zijn. Ik ken er meerdere, teven en reuen, die werkelijk schatten zijn met andere honden.
Alleen net wat je zegt: je weet het niet van te voren en met een Rotweiler heb je toch meer kans dat ze niet met andere honden kunnen dan bv met die Golden.
Misschien dat we het wel nog doen hoor, maar dan met een uitgeplozen lijn en absoluut geen werklijn meer, want dat geeft nog eens dat extra beetje pit natuurlijk.

Maar wat ik dus ook vreselijk vind, zijn honden die bij het minste onderdanig op hun rug gaan liggen. Daar kan ik al helemaal niet tegen en dat zie je bv weer meer bij Goldens.
Wij hebben op dit moment hoogseizoen in pension en van de op dit moment 12 Goldens zitten er 7 apart omdat ze niet met andere honden kunnen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

die goldens zijn ook niet meer wat ze geweest ziijn :N: :19:
Moos
Zeer actief

Caro. schreef:
Nanna schreef:

Maar tussen enorm bitch en voor alles op de rug gaan liggen zit nogal een middenweg ook he? :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

S@ndr@ schreef:die goldens zijn ook niet meer wat ze geweest ziijn :N: :19:
Haha, nou niet alleen de Goldens hoor, dat is het leuke aan een pension, je ziet een hoop dezelfde rassen en een wereld van verschil daar tussen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”