Ik corrigeer mn honden, geef ze op hun kop als ze doorgaan en groet de andere wandelende partij met een grote glimlach en wens ze een goede avond.
Eigenlijk jok ik een beetje,
want vaak blijf ik even op afstand staan zodat de mensen rustig kunnen passeren, onze honden voelen zichzelf de tofste van de buurt alleen zijn wij iets toffer omdat wij dat niet accepteren van onze honden en ze corrigeren
Ik voldoe ontzettend aan het standaard beeld van een aso met een valse pitbull, ik heb ook nog een verlaagde snelle auto met een brulpijp
Maar we gaan elke week naar de hondenschool, maken met iedereen uit de buurt weleens een praatje, ook over het gedrag van onze honden en hoe wij daarin staan.
Gevolg is dat ik durf te zweren dat 90% positief is over ons en onze honden, terwijl onze reu toch echt goed uitvalt.
Ik ben van mening dat je als eigenaar het beeld van de staff maakt of breekt.
Maar of ik nou hier op het dorp loop met mn staff of in de stad, ik ben en blijf dezelfde en zal er geen tattoo minder om laten zetten.
Ik ken mijn honden en daar handel ik naar.
Helaas zijn er teveel eigenaren die geheel voldoen aan het standaard beeld en daar doen we weinig aan.
Kan me goed voorstellen dat mensen bang zijn voor dit soort honden,
de media werkt goed mee aan dit beeld en zolang er idiote eigenaren blijven zal het beeld ook blijven.
Maar zolang ik mensen kan laten zien dat ons ras niet alleen een negatief kantje heeft zal ik dat zeker doen