Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Zoie schreef:
Golden Stanley schreef:
Zoie schreef:
Golden Stanley schreef:[ Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
totale controle en maar wat aan lopen kloten, zijn twee extremen.

Zelfs al zou het mogelijk zijn, wat ik niet geloof, die totale controle over je reu te krijgen, dan nog is dat in mijn ogen nog niet perse wenselijk.

Pardon? Waarom vind jij dat in jouw ogen niet wenselijk? :mrgreen:

Tuurlijk zijn er reuen die je vrij gemakkelijk kunt leren bij een loopse teef weg te blijven. Maar voor veel, zo niet de meeste reuen zal dat niet zo eenvoudig zijn, en zal je met zware straffen moeten werken om het appel er op te houden.

Ja.........en....????

We hebben het in een losloopgebied over gewone huishonden van wie je een redelijke, doch geen absolute gehoorzaamheid mag verwachten. Dat is mijn mening.

Ik verwacht geen absolute gehoorzaamheid. Ik verwacht van een reueneigenaar dat hij/zij niet toestaat dat de hond ver buiten zijn gezichtsveld om een andere hond verkracht. En ik ben zelf reueneigenaar geweest en geloof me, dat zijn hele makkelijke trainbare zaken, hoor.

Met een loopse teef heb je uit een losloopgebied weg te blijven op reguliere tijden. Vind ik. Met een losloopgebied bedoel ik dan een gebied dat expliciet aangegeven is als een gebied waar je hond los mag lopen.

Ik heb het hele jaar door een loopse teef en pas me aan buiten de reguliere tijden, zoals je hebt kunnen lezen. Ik blijf niet uit losloopgebieden waarin een ander het verdomd om tegemoet te komen aan de ander.

Niet al die andere gebieden waar het los lopen van honden gedoogd wordt. Daar vind ik het meer een kwestie van geven en nemen. Probeer met je loopse teef een ander niet tot last te zijn, maar maak er als reueneigenaar omgekeerd ook geen drama van als het een keertje fout gaat.
In elk losloopgebied is het een kwestie van geven en nemen. Maar net zodat je appel zou moeten hebben op het opjagen van wild, vind ik dat je ook een gedegen controle zou moeten hebben op het naderen van een loopse teef.
ik zeg niet dat totale controle niet wenselijk is, ik zeg dat het niet perse wenselijk is, waarmee ik bedoel dat het doel niet alle middelen heiligt.

Ik zou spok dus b.v. geen tt omhangen om hem bij een loopse teef weg te kunnen houden.

Maar je hoeft toch geen TT te gebruiken om hem daar vanaf te krijgen? :19:
Ben erg voorstander van positief trainen, maar in sommige situaties is een stuk traditioneel echt niet verkeerd, hoor. Het is eenzelfde aanpak als het afremmen van jagen op wild en ik heb daar altijd erg veel profijt van gehad.

Met een loopse teef bedoel ik trouwens wel een loopse teef, en niet pas loops geweest, of moet nog loops worden, of een gecastreerde reu. Dat kan ook wel stalk- en rijgedrag oproepen, maar is toch echt niet te vergelijken met een echte loopse teef.

Nee? Kom even langs............hier dus een nare uitzondering op de regel. Een echt feit over de nadelen van castratie.

Even een vraagje: als jouw reu aan een loopse teef geroken had, luisterde hij dan nog ?
Antwoord op je vraag zal ik over mijn huidige honden geven.
Ja, Stan had geluisterd als hij een loopse teef geroken had. Ik heb daar nl. verschillende trainingen in gehad toen ik met hem GG liep. En daar had ik veel profijt van in de losloopgebieden. Hij was nooit zo belust op een loopse teef en vertoonde ook absoluut geen asociaal gedrag, was altijd een echte heer. Dus menig loopse teven eigenaar hoefde niet bang te zijn dat hij er bovenop klapte. Dat durfde hij niet zo goed.......en zijn balletje was alles, dus daar deed hij veel voor.

Whooper daarentegen was een ander verhaal. Dat was dezelfde asociale opklapper als waar ik nu continu last van heb bij bepaalde reuen op Whoop. Dan ging ik erop af en haalde veel verbaal uit de kast, om vervolgens weer rust erin te krijgen zodat ik rustig aan kon lijnen en op een normale manier mijn weg kon vervolgen. Na 50 meter liet ik hem dan los (aan de 10 meter lijn) en uiteraard waagde hij het om terug te schieten. Om er vanzelf achter te komen dat het op dat moment geen nut had en ik beloonde zijn terugkomen op mijn correctie 'nee, volgen'.
Na drie keer had hij dat dondersgoed door en heeft het nooit meer gedaan. Of ik had het geluk geen loopse teven tegen te komen, kan ook natuurlijk. Maar mijn mening is dat alles in een bepaalde mate trainbaar is, in welke situatie dan ook. En bezit je die capaciteiten niet, dan vraag ik me af of die persoon geschikt is om een intacte reu in die staat te bezitten...... :19:
AnnemiekeenCato
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door AnnemiekeenCato »

Mmm.
Ik heb mijn hond totaal niet onder appel. Hij jaagt eenden, katten, mollen, vogels en buurkinderen achterna.
O, ja ze is nu ook nog eens loops.

Betekend dit dat ik mijn hondje nooit los mag laten lopen??? Soms even rennen op plaatsen waar het veilig is en waar ze niet ze veel kwaad kan aanrichten lijkt mij dus niet zo heel erg. (probeer haar wel zo goed als het kwaad te trainen maar dat wil nog niet zo erg lukken)...

Natuurlijk laat ik haar nu niet loslopen (nu ze loops is) en ontwijk ik alle gebieden waar ze ook maar een loslopende hond kan tegenkomen. (moet er niet aandenken dat ik straks ook een nest heb met hondjes zoals mijn Cato :N: )
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:
P!nki schreef::roll: voed bauke gewoon eens goed op! :blah:
we kwamen tegelijkertijd binnen , en zij zei niets tegen mij, liep gewoon door :roll:

maar zij loopt er nu nog, en ik moest er maar uit
Maar haar hond deed normaal, de jouwe niet. Dus waarom moest zij dan weg? Dit is een beetje dezelfde politiek als vrouwen die zich moeten verstoppen onder een burka omdat mannen anders ideen krijgen.

En loopse teven mogen daar niet komen omdat jouw Bauke daar loopt. Als hij daar nou zo heftig op reageert kun je misschien eens aan castreren denken?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Golden Stanley

AnnemiekeenCato schreef:Mmm.
Ik heb mijn hond totaal niet onder appel. Hij jaagt eenden, katten, mollen, vogels en buurkinderen achterna.

Betekend dit dat ik mijn hondje nooit los mag laten lopen??? Soms even rennen op plaatsen waar het veilig is en waar ze niet ze veel kwaad kan aanrichten lijkt mij dus niet zo heel erg. (probeer haar wel zo goed als het kwaad te trainen maar dat wil nog niet zo erg lukken)...

Natuurlijk laat ik haar nu niet loslopen (nu ze loops is) en ontwijk ik alle gebieden waar ze ook maar een loslopende hond kan tegenkomen. (moet er niet aandenken dat ik straks ook een nest heb met hondjes zoals mijn Cato :N: )
Neenee, niet zo zwart/wit........ :mrgreen:
Had jouw hond een reu geweest met dezelfde eigenschappen, dan moet jij niet tegen mij gaan piepen als ik gemakshalve en voor de rust van beider honden jouw hond even aanlijn met mijn riem.......en wacht tot je hem op komt halen. Natuurlijk heb jij dezelfde rechten als menig andere eigenaar en net als ik.........maar ik heb het nu puur over de super asociale reuen waar Whooper regelmatig mee wordt geconfronteerd. En ja, ik hou met iedereen rekening zoals eerder aangegeven. Twijfel eigenlijk of jij op mij reageerde, maar bij deze mijn reactie... :idea:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

het gaat hier eigenlijk gewoon weer er over dat je je eigen hond onder controle moet hebben
en dan niet zeuren op andere als je dat niet blijkt te hebben

tevens vind ik dat je een hond die niet luisterd niet los hoort te hebben
ik heb ook alle recht om ergens te lopen met mijn hond (wij hebben geen losloopgebied bij ons al laat iedereen hun hond los)
en bob luisterd perfect die mag los (zelfs met loslopende teven)
zodra ik een andere hond aan zie komen gaat die vast
omdat hij dus niet met andere reuen overweg kan
hij laat ze met rust tot dat ze in zijn vierkante meter zijn
als je je hond dan niet onder controle hebt en toch gewoon komt
dan heb je een vet probleem
nu doe ik alles eraan om dat te voorkomen
maar ik vind een hond die niet luisterd als je hem roept
dat je hem dan vast hoort te houden
tuurlijk heb ik begrip voor jonge of pas lerende honden
maar niet voor mensen die hun hond op alles af laten vliegen en dan zeggen ja hij luisterd toch niet
dan vast houden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
AnnemiekeenCato
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door AnnemiekeenCato »

Golden Stanley schreef:

Had jouw hond een reu geweest met dezelfde eigenschappen, dan moet jij niet tegen mij gaan piepen als ik gemakshalve en voor de rust van beider honden jouw hond even aanlijn met mijn riem.......en wacht tot je hem op komt halen. Natuurlijk heb jij dezelfde rechten als menig andere eigenaar en net als ik.........maar ik heb het nu puur over de super asociale reuen waar Whooper regelmatig mee wordt geconfronteerd. En ja, ik hou met iedereen rekening zoals eerder aangegeven. Twijfel eigenlijk of jij op mij reageerde, maar bij deze mijn reactie... :idea:

Reageerde eigenlijk op dit gehele topic....
Vind het verbazing wekkend dat er nu al 7 pagina's worden vol geschreven met voornamelijk verwijten over en weer.
Is natuurlijk ook het doel van zo'n forum maar soms zit ik wel eens met kromme tenen en zoals te lezen, ben ik daar niet de enige in. Heb al wel een mailtje naar de modorators gestuurd of het normaal is om iedereen persoonlijk af te kraken. Helaas heb ik daar nooit een reactie op gehad.

Om even terug te komen om het topic...
Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. In mijn ogen moet iedereen rekening houden met elkaar en hetgeen wat je op dat moment van jou hond kan verwachten...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik snap ook niet dat je zin hebt om met je loopse teef in een losloop gebied te lopen. Al die reuen die er bovenop duiken ik zou er echt helemaal gek van worden. Voordat Tyra geholpen was liep ik alleen op erg rustige stukken tijdens haar loopsheid, en dan nog was het af en toe om gek van te worden.
Appèl mag je best van je reu verwachten maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen zin om 100% gehoorzaamheid van hun hond te verwachten. Ik neem een hond om de ontspanning en niet om uren, dagen en jaren te trainen. Dus als ik in een losloopgebied zou lopen met een reu dan moet de loopse teef eigenaar maar even wachten tot ik mijn reu weer gevangen heb (liever er even wegblijven).
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Valerie schreef:Ik snap ook niet dat je zin hebt om met je loopse teef in een losloop gebied te lopen. Al die reuen die er bovenop duiken ik zou er echt helemaal gek van worden. Voordat Tyra geholpen was liep ik alleen op erg rustige stukken tijdens haar loopsheid, en dan nog was het af en toe om gek van te worden.
Appèl mag je best van je reu verwachten maar sommige mensen hebben nu eenmaal geen zin om 100% gehoorzaamheid van hun hond te verwachten. Ik neem een hond om de ontspanning en niet om uren, dagen en jaren te trainen. Dus als ik in een losloopgebied zou lopen met een reu dan moet de loopse teef eigenaar maar even wachten tot ik mijn reu weer gevangen heb (liever er even wegblijven).
Precies mijn gedacht ;-)
Golden Stanley

AnnemiekeenCato schreef:
Golden Stanley schreef:

Reageerde eigenlijk op dit gehele topic....
Vind het verbazing wekkend dat er nu al 7 pagina's worden vol geschreven met voornamelijk verwijten over en weer.
Is natuurlijk ook het doel van zo'n forum maar soms zit ik wel eens met kromme tenen en zoals te lezen, ben ik daar niet de enige in. Heb al wel een mailtje naar de modorators gestuurd of het normaal is om iedereen persoonlijk af te kraken. Helaas heb ik daar nooit een reactie op gehad.

Tja.....dat is het Hondenforum..................ik ga er vanuit dat je niet op mij doelt met afkraken? :roll:

Om even terug te komen om het topic...
Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. In mijn ogen moet iedereen rekening houden met elkaar en hetgeen wat je op dat moment van jou hond kan verwachten...
Ik geef alleen de feiten van alledag weer. Wat ik tegenkom aan intacte reueneigenaren is over het algemeen prima, maar er zitten er tussen.........goeie genade..........
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Eline* schreef:Ik ken overigens iemand die zijn 10 maanden oude reu is verloren omdat deze hond een loopse teef is gevolgd vanuit een losloopgebied... de reu is doodgereden. Zullen we nu nog eens doorbabbelen over rechten?
en juist om zulke dingen wil ik dat mijn honden altijd luisteren... dus ook met loopse teven... gelukkig kan ik daar goed op trainen aangezien loopse teven gewoon welkom zijn bij ons op de vereniging en ze vanaf pup al leren er niet naar toe te gaan, kijken etc.
En ik weet ook dat niet alle honden zo goed zullen kunnen/willen luisteren... maar ik wil het wel voor de mijne :wink:
Je hebt gelijk en ik vind ook dat loopse teven gewoon welkom horen te zijn op een gehoorzaamheidstraining. Alleen dat is niet overal zo en ook een reu moet leren. :wink: Geen loopse teven dus wat mij betreft in een losloopgebied.
Net zo goed alsdat ik het bizar heb gevonden dat een poos terug iemand met een merrie met veulen ( los naast de moeder) over de zandvlakte liep op zaterdagmiddag..retedruk en oveal loslopende honden. Er hoeft maar 1 hond te denken en te gaan en de pleurig breekt uit...
Sommige dingen staan je volledig vrij, maar het is niet altijd het meest gepaste om te doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

malinois schreef:
Hier weet de instrukteur het wel als er een loopse teef is... zodat als een hond zou reageren hij weet waarom... de rest weet het niet en hoeft het ook niet te weten :wink:
Hier moeten ze een broekje aan op het veld, dus dat is gelijk zichtbaar vcor iedereen. Ik zou met een teef op haar hoogtepunt niet gaan trainen, maar voor de rest moet dat gewoon kunnen, anders ben je verdorie bijna een maand uit de running .

Anne
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

malinois schreef:
Jaap* schreef:
Mickie schreef:
Jaap* schreef:Loopse teven trainen hier ook gewoon mee.
Ik zou willen dat dat bij ons ook het geval was, maar helaas...
Om heel eerlijk te zijn kan ik mij de laatse keer dat er over gesproken is in de groep bijna niet herinneren. Zo nu en dan vraagt er eens iemand of die en die misschien loops is, en dan is het ja of nee en dat is het dan wel zo'n beetje :19:
Hier weet de instrukteur het wel als er een loopse teef is... zodat als een hond zou reageren hij weet waarom... de rest weet het niet en hoeft het ook niet te weten :wink:
wij maken het op de vereniging wel kenbaar omdat een aantal leden hun reuen voor en na de training nog wel een los laten lopen.
normaal gaat dat ook goed maar niet als er een teefje loops is.
Vorig jaar hebben wij als vereniging besloten om loopse teven toch op de training toe te laten. Ik heb een reu die nogal hoog staat in geslachtsdrift maar merk wel doordat hij steeds vaker eraan blootgesteld staat het wel beheersbaarder wordt. Hij is er met zijn koppie op dat moment niet goed bij maar luisterd wel als ik hem roep. (was een half jaar geleden niet zo)
Denk dat het wel trainbaar is al zal ik altijd rekening moeten houden dat zijn concentratie minder is. Het zij zo
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik woon in een losloopgebied en als Eva loops wordt zal ik toch door mijn deur moeten gaan met haar. Ik ga haar ook niet in Nijmegen uitlaten door daar eerst 20 minuten voor in de auto te zitten. Eva zal dus loops elke dag meerdere keren door een losloopgebied drentelen. Ben benieuwd of de reuen van de overburen allemaal rond ons huis gaan hangen :N: Mensen die gillend achter hun hond aangaan omdat die aan Eva's achterkant kleeft help ik wel door even te blijven staan maar dat zal alles zijn van mijn kant :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Ik woon in een losloopgebied en als Eva loops wordt zal ik toch door mijn deur moeten gaan met haar. Ik ga haar ook niet in Nijmegen uitlaten door daar eerst 20 minuten voor in de auto te zitten. Eva zal dus loops elke dag meerdere keren door een losloopgebied drentelen. Ben benieuwd of de reuen van de overburen allemaal rond ons huis gaan hangen :N: Mensen die gillend achter hun hond aangaan omdat die aan Eva's achterkant kleeft help ik wel door even te blijven staan maar dat zal alles zijn van mijn kant :mrgreen:
jawel Eva in een jutezak, op de rug, naar de auto tillen en lekker langs de waalkade met der... kan best :pffff:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

AnnemiekeenCato schreef:
Nou als ze overal op jaagt en zelfs kinderen niet veilig voor haar zijn (ik snap wel dat ze ze niet bijt hoor), dan vind ik inderdaad dat je hond niet los kan. Je zou een omheinde plek kunnen opzoeken, maar verder is je hond dan toch niet geschikt om los te lopen?

Ook als je hond niet loops is, heb je geen controle over haar, kan ze zich in de nesten werken en jij kunt haar niet terug roepen. Andere mensen kunnen hinder van je ondervinden, kleine kinderen kunnen zich rotschrikken etc. Zolang ze niet luistert hoort ze naar mijn idee aan de lijn. Aan een tien meter lijn kan ze geen kwaad en kan ze toch haar energie kwijt. Dan kun je gelijk met haar trainen op het hierkomen. Elke keer dat jij haar roept en ze niet komt leert ze meer om je te negeren. Daarbij is het zelfbelonend gedrag dat jagen en steeds lastiger af te leren hoe vaker ze succes heeft.
Anne
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
Mickie schreef:Ik zou willen dat dat bij ons ook het geval was, maar helaas...
Om heel eerlijk te zijn kan ik mij de laatse keer dat er over gesproken is in de groep bijna niet herinneren. Zo nu en dan vraagt er eens iemand of die en die misschien loops is, en dan is het ja of nee en dat is het dan wel zo'n beetje :19:
:ok:
Hier zijn de meeste mensen eerder druk met het schichtig zoeken naar eventueel loslopende :mrgreen: knijnen, hazen of reeen dan met de loopsigheid van de buurhond :wink:
Elke gek z'n gebrek :oeps:
:mrgreen: wij hebben allemaal haasjes die ook een poging tot revieren doen :N: achter op het veld als de honden voorop het veld met pakwerk bezig zijn :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
malinois schreef:
Eline* schreef:Ik ken overigens iemand die zijn 10 maanden oude reu is verloren omdat deze hond een loopse teef is gevolgd vanuit een losloopgebied... de reu is doodgereden. Zullen we nu nog eens doorbabbelen over rechten?
en juist om zulke dingen wil ik dat mijn honden altijd luisteren... dus ook met loopse teven... gelukkig kan ik daar goed op trainen aangezien loopse teven gewoon welkom zijn bij ons op de vereniging en ze vanaf pup al leren er niet naar toe te gaan, kijken etc.
En ik weet ook dat niet alle honden zo goed zullen kunnen/willen luisteren... maar ik wil het wel voor de mijne :wink:
Je hebt gelijk en ik vind ook dat loopse teven gewoon welkom horen te zijn op een gehoorzaamheidstraining. Alleen dat is niet overal zo en ook een reu moet leren. :wink: Geen loopse teven dus wat mij betreft in een losloopgebied.
Net zo goed alsdat ik het bizar heb gevonden dat een poos terug iemand met een merrie met veulen ( los naast de moeder) over de zandvlakte liep op zaterdagmiddag..retedruk en oveal loslopende honden. Er hoeft maar 1 hond te denken en te gaan en de pleurig breekt uit...
Sommige dingen staan je volledig vrij, maar het is niet altijd het meest gepaste om te doen.
klopt... mij zie je sowieso niet in een druk losloopgebied, maar mn teef gaat wel gewoon los als ze loops is... maar nogmaals... niet druk, of ergens waar ze eigenlijk niet los mag... en op tijden dat iedereen erover gaat denken de hond uit te laten. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik woon in een losloopgebied en als Eva loops wordt zal ik toch door mijn deur moeten gaan met haar. Ik ga haar ook niet in Nijmegen uitlaten door daar eerst 20 minuten voor in de auto te zitten. Eva zal dus loops elke dag meerdere keren door een losloopgebied drentelen. Ben benieuwd of de reuen van de overburen allemaal rond ons huis gaan hangen :N: Mensen die gillend achter hun hond aangaan omdat die aan Eva's achterkant kleeft help ik wel door even te blijven staan maar dat zal alles zijn van mijn kant :mrgreen:
:idea: rugzak :mrgreen:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Kan je geen bordje plaatsen..

Verboden toegang voor loopse teven , en geile reuen.. :sunny:
Art..PDB..2008
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dutchie63 schreef:Kan je geen bordje plaatsen..

Verboden toegang voor loopse teven , en geile reuen.. :sunny:
Art..PDB..2008
:smile: :smile: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tja, dat doen honden :19:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

ALs Lana loops zou zijn,zou ik haar echt niet los laten lopen,alleen dan lekker aan de lijn,
en met de tijd als het mag laat ik haar toch helpen,
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Golden Stanley schreef:[Whooper daarentegen was een ander verhaal. Dat was dezelfde asociale opklapper als waar ik nu continu last van heb bij bepaalde reuen op Whoop. Dan ging ik erop af en haalde veel verbaal uit de kast, om vervolgens weer rust erin te krijgen zodat ik rustig aan kon lijnen en op een normale manier mijn weg kon vervolgen. Na 50 meter liet ik hem dan los (aan de 10 meter lijn) en uiteraard waagde hij het om terug te schieten. Om er vanzelf achter te komen dat het op dat moment geen nut had en ik beloonde zijn terugkomen op mijn correctie 'nee, volgen'.
Na drie keer had hij dat dondersgoed door en heeft het nooit meer gedaan. Of ik had het geluk geen loopse teven tegen te komen, kan ook natuurlijk. Maar mijn mening is dat alles in een bepaalde mate trainbaar is, in welke situatie dan ook. En bezit je die capaciteiten niet, dan vraag ik me af of die persoon geschikt is om een intacte reu in die staat te bezitten...... :19: [/color]
wat heeft hij dan nooit meer gedaan, er op klappen ? En kon je hem dan gewoon terug roepen ?

Ik heb spok nooit gestraft vanwege zijn ongehoorzaamheid bij loopse teven, of het moest zijn dat ik niet wist dat de teef loops was. Gewoon aanlijnen en afhankelijk van de situatie al dan niet weer los laten. Zo blijf ik het ook doen.

Het vervelendst vind ik overigens als de eigenaar, en dat is in mijn ervaring meestal het geval, verzwijgt dat zijn teef loops is of het pas zegt als je er naar vraagt, d.w.z. het te laat is.

Eenmaal spok bij het parkeerterrein kunnen ophalen ( gelukkig nog achter de hekken, maar ja, wat is een hek voor spok ? ) , eigenaar was er volgens geruigen met de auto vandoor. Ik vind dat echt aso, gewoon doorlopen met je loopse teef, en de reu zo achterlaten.
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Martijn schreef:
asani schreef: Oerdrift nr 1 is voortplanten, dus Martijn: heb je een trainingsschema voor me zodat ik dat eruit kan trainen?? mag ook prive hoor.
Zolang je het als "er uit trainen" ziet in de zin van daarna kan ik weer chillen ga ik er geen moeite in stoppen. :wink:
He jammer..ik dacht das makkelijk, kan ik me daarna weer omdraaien.. :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef: dan .. moet ik Bauke dus gaan aanlijnen IN een losloopgebied :boos:
dat is echt balen, hoor !
Joepie, ik ben ook zielig! Eindelijk! :cheer: Want ik lijn mijn herder ook in een losloopgebied regelmatig aan :mrgreen: Bijvoorbeeld als ik in de verte mensen zie naderen met kleine hondjes. Die mensen weten niet dat Noeska heel vriendelijk is, dus ik roep Noeska terug, klik haar vast en pas als de mensen en hondjes dichterbij zijn, bekijk ik of ik haar daar weer los laat (afhankelijk van de reactie van de mensen en de hondjes). Zijn ze voorbij, dan gaat ze gewoon weer los. Ik doe het ook met honden die angstig reageren, eerst dichter naderen en dan pas los.

Och wat vreselijk sneu voor mezelf! :cheer: :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Derona schreef:ALs Lana loops zou zijn,zou ik haar echt niet los laten lopen,alleen dan lekker aan de lijn,
en met de tijd als het mag laat ik haar toch helpen,
waarom neem je dan geen reu? :19:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zoek stok! schreef:
Ik zal nooit gaan trainen op een school waar loopse teven toegestaan zijn. Laatst een agility workshop gehad op een school waar dat wel het geval was en ik ben dan meer bezig om Bram bij me te houden dan lekker te trainen. Ik vind dat zonde.
nu is dat lastig ja, als je altijd zou trainen bij een school waar loopse teven toegestaan zijn wordt het luisteren en op jou letten normaal voor hem en is hij dus gewoon weer met zijn werk en jullie training bezig ipv met de loopse teven....nu het sporadisch voorkomt is het idd anders, dan kost het je veel moeite zijn aandacht er bij te houden....
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Martijn schreef:
pooh schreef: Neemt niet weg dat de buurhond, een volle reu, toch een paar dagen ligt te klappertanden voor de deur.
Die hond heeft verder kennelijk geen reet te doen.
Als het niet jhou teef was had hij wel een andere obsessie die niet de baas is.
Toch denk ik niet dat je dat zo stellig kunt zeggen.

Verder heb ik zelf ervaren dat er verschil zit in dit reuengedrag, mijn reu van 10, intact, heeft zn hele leven tussen intacte teven gezeten. Tijdens hun hoogtij dagen merken we niets aan hem, zal enkel een poging doen tot bestijgen, maar haakt heel snel af. Kan hem altijd los laten en komt meteen als hij geroepen wordt. Deze reu is erg onderdanig en is zeer baas gericht. We kochten hem 10 jaar geleden als toekomstige dekreu, maar ik denk gewoon dat hij veels te onderdanig was/is.

Een andere jongere reu, van het zeer dominante type, dekt prima, maar is idd tijdens de loopsheden van de dames hier compleet van slag, eet bijna 3 weken niet en zeker tijdens de vruchtbare dagen ook niet willen slapen, een uitputtingslag voor hem en voor ons ook natuurlijk.
Is de loopsheid voorbij is hij weer zichzelf, prima onder appel.
Tis net alsof zijn brein beneveld wordt en we niet tot hem door kunnen dringen......daar kan geen trainingsschema tegen op. Echt niet!
Afbeelding

So Sweet :I:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

truusje schreef:
Martijn schreef:
pooh schreef: Neemt niet weg dat de buurhond, een volle reu, toch een paar dagen ligt te klappertanden voor de deur.
Die hond heeft verder kennelijk geen reet te doen.
Als het niet jhou teef was had hij wel een andere obsessie die niet de baas is.
Toch denk ik niet dat je dat zo stellig kunt zeggen.

Verder heb ik zelf ervaren dat er verschil zit in dit reuengedrag, mijn reu van 10, intact, heeft zn hele leven tussen intacte teven gezeten. Tijdens hun hoogtij dagen merken we niets aan hem, zal enkel een poging doen tot bestijgen, maar haakt heel snel af. Kan hem altijd los laten en komt meteen als hij geroepen wordt. Deze reu is erg onderdanig en is zeer baas gericht. We kochten hem 10 jaar geleden als toekomstige dekreu, maar ik denk gewoon dat hij veels te onderdanig was/is.

Een andere jongere reu, van het zeer dominante type, dekt prima, maar is idd tijdens de loopsheden van de dames hier compleet van slag, eet bijna 3 weken niet en zeker tijdens de vruchtbare dagen ook niet willen slapen, een uitputtingslag voor hem en voor ons ook natuurlijk.
Is de loopsheid voorbij is hij weer zichzelf, prima onder appel.
Tis net alsof zijn brein beneveld wordt en we niet tot hem door kunnen dringen......daar kan geen trainingsschema tegen op. Echt niet!
En de laatste zie ik toch liever in de fokkerij dan degene die je moet vrágen of hij alsjeblieft dankjewel een teef wil dekken. Enige viriliteit moet er wel inzitten. Die honden zijn dan wel weer lastiger als huishond te houden maar dat blijft toch altijd een lastig evenwicht. Dat wat je voor je ras aan eigenschappen wil behouden en dat wat 'gewone mensen' aan kunnen.
Mijn Engels Cockertje is trouwens ook zo a-sexueel als ik weet niet wat....... Ook alleen met een loopse teef zal hij niks klaar spelen dus de 2 andere reuen kan ik niet volledig de schuld geven van zijn gedrag.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ja idd, die jonge zeer viriele reu is natuurlijk te verkiezen boven dat andere reutje.

Mijn punt is eigenlijk, of meer een vraag mss, zouden de meer dominante types betere 'dekreuen"zijn en de onderdanige types dus niet.
Ik merk nl dit verschil ook op bij de teefjes.....de dominante dames zijn betere en blaken van zelfvertrouwen als ze een nest hebben, terwijl de minder dominante dames echt wel onzekerder zijn.En meer steun zoeken bij mij bv.
Afbeelding

So Sweet :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”