Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom is de rasvereniging zo?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:Het gaat niet om het papiertje, maar om de (gezonde) afstamming. Jouw Bauke heeft HD en je hebt me ook al eens bericht dat je hem van epilepsie verdacht. Door verantwoord te fokken heeft de RV beide aandoeningen drastisch weten te beperken in de stabijpopulatie.

Als jij indertijd niet zo zuinig had gedaan bij de aanschaf van je hond, had je misschien wel de kapitalen bespaard die jij inmiddels aan DA-kosten hebt uitgegeven.
ho, ho, ho, :neenee: er lopen genoeg stamboom-honden rond , met óok allerlei afwijkingen, die niet te voorzien waren.
Zelfs HD kan bij verschillende rassen dan ook nog voorkomen !

Dus een garantie heb je echt niet altijd , zelfs niet als je erg veel geld ervoor uit wil geven.

(Het was achteraf geen epilepsie , maar heel erge schrik, letterlijk: verlamd van de schrik, dus.
Zijn staart zat ergens tussen , terwijl hij in zijn slaap net wilde omdraaien)

Ik heb gewoon pech gehad met Bauke, dat hij zelfs 2 maal een kankergezwel heeft gehad,
dat kan je toch ook niet voorzien? :denken:
want dat was niet erfelijk, namelijk !
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Het gaat niet om het papiertje, maar om de (gezonde) afstamming. Jouw Bauke heeft HD en je hebt me ook al eens bericht dat je hem van epilepsie verdacht. Door verantwoord te fokken heeft de RV beide aandoeningen drastisch weten te beperken in de stabijpopulatie.

Als jij indertijd niet zo zuinig had gedaan bij de aanschaf van je hond, had je misschien wel de kapitalen bespaard die jij inmiddels aan DA-kosten hebt uitgegeven.
ho, ho, ho, :neenee: er lopen genoeg stamboom-honden rond , met óok allerlei afwijkingen, die niet te voorzien waren.
Zelfs HD kan bij verschillende rassen dan ook nog voorkomen !

Dus een garantie heb je echt niet altijd , zelfs niet als je erg veel geld ervoor uit wil geven.
het is wel een behoorlijk eind te voorkomen dit in tegenstelling tot bij boomloze honden waar geen gezondheidsuitslagen van voorouders van bekend zijn, want denk je nou echt dat ik een pup ga halen uit een lijn waar veel HD zit? Natuurlijk niet :19: Daarvoor heb je die gegevens nodig, en ja dan kun je eens de pech hebben dat hij wel HD krijgt maar die kans is vele malen kleiner dan bij jouw aanschaf. Daarnaast kun je als eigenaar ook je hond verneuken door te veel met hem te doen wat slecht is voor zn gewrichten, eten etc. Ook dat factoren die een HD uitslag mede bepalen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:Ik heb gewoon pech gehad met Bauke, dat hij zelfs 2 maal een kankergezwel heeft gehad,
dat kan je toch ook niet voorzien? :denken:
want dat was niet erfelijk, namelijk !
weet je toch niet? Mijn Dusty heeft tot 5 keer toe een gezwel laten verwijderen... Misschien best erfelijk geweest, maar dat weet je nooit aangezien het een kruising is zonder enige kennis van de voorouders. Misschien was haar nierafwijking ook wel erfelijk :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

komt er ook nog eens bij als je fokt met stamboom en jij als pupkoper treft dus een hond die achteraf wat mankeert,kun je over het algemeen terecht bij je fokker om aan een oplossing te werken,dat zal ook niet zo zijn bij die boer of de broodfokker of of.en ook niet bij elke stamboomhond hoef je er op te rekenen hoor,maar ik ga er zomaar vanuit dat de meeste fokkers wel klaar staan voor de pupkopers als het nodig is.

groetjes eefje
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ben je uit op een nieuwe rel :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Misschien dat dit nog een beetje kan bijdragen:
wikipedia schreef: Rasvereniging

Een rasvereniging is een organisatie die de belangen van de fokkers en/of de houders van één of enkele huisdierrassen behartigt.

In de hondensport spelen de rasverenigingen een belangrijke rol. Zij behartigen de belangen van een ras, geven voorlichting en informatie over hun ras, stellen fokreglementen op om de gezondheid en het welzijn van hun ras te waarborgen en geven informatie over pups aan toekomstige eigenaren of zorgen voor de herplaatsing van oudere honden. Verder organiseren de rasverenigingen belangrijke tentoonstellingen (in Nederland de kampioenschapsclubmatches) en bij sommige rassen ook (werk)wedstrijden.

De rasverenigingen zijn in de regel aangesloten bij een kennelclub, zoals de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland. Omdat een kennelclub per ras meestal maar één rasvereniging toelaat, kunnen er naast de officiële (door de kennelclub erkende) rasverenigingen ook niet-officiële verenigingen bestaan.

Aansluiting bij een kennelclub heeft belangrijke organisatorische voordelen. Toch kiezen rasverenigingen soms ook vrijwillig voor een ongebonden bestaan. Dat zien we vooral voor bij clubs voor werkende rassen, die zich in de traditionele, op het exterieur van de honden gerichte, kynologie niet goed thuis voelen.

De meeste rasverenigingen richten zich op één ras, maar soms vormen een aantal weinig voorkomende rassen samen een vereniging. Daarnaast zijn er organisaties die zich bezighouden met het organiseren van evenementen voor een hele rasgroep. Ten slotte zijn enkele rassen ook op internationaal niveau georganiseerd.

In Nederland is de oudste rasvereniging de Nederlandse Duitse Doggen Club die is opgericht op 1 oktober 1893

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rasvereniging
sorry misschien wat flauw, maar kon het niet laten
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Mickie schreef:
wikipedia schreef:Een rasvereniging is een organisatie die de belangen van de fokkers en/of de houders van één of enkele huisdierrassen behartigt.
Bij de RV's die ik ken, staan niet de belangen van de fokkers/eigenaren voorop, maar de instandhouding en verbetering van het ras :denken:
Kan het niet helpen dat wiki dit mij vertelt :mrgreen:
Afbeelding
Gaia
Zeer actief

Mickie schreef:
Gaia schreef:
Mickie schreef:
wikipedia schreef:Een rasvereniging is een organisatie die de belangen van de fokkers en/of de houders van één of enkele huisdierrassen behartigt.
Bij de RV's die ik ken, staan niet de belangen van de fokkers/eigenaren voorop, maar de instandhouding en verbetering van het ras :denken:
Kan het niet helpen dat wiki dit mij vertelt :mrgreen:
Weet ik, daarom heb ik jouw naam er ook niet bij gequote :wink:
Wikipedia is niet altijd even betrouwbaar met zijn informatie.
(heeft Mabel er soms weer aangezeten?) :mrgreen:
haha :smile:
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Zoek stok! schreef:
Gaia schreef:
Vind ik ook en nee die beslissing is niet gegaan over 1 nachtje slapen. Echter Als ik bijvoorbeeld ga kijken naar de WAO uitkeringen.

Hoe wil jij als je netto €900,- binnen krijgt in de maand (als het niet minder is) zo'n hond gaan kopen?

Ik zit met erg hoge vaste lasten en ja, ik zit nog wel eens krap. Terwijl ik toch echt heerlijk verdien voor mijn leeftijd. Ook heb ik wel eens de DA moeten bellen helaas nu heb ik echt geen geld meer (zoals met de sterrilisatie dat mij in totaal rond de €700,- gekost heeft), maar m'n hond is zo ziek, kan ik als nog komen?

Mijn volgende hond gaat wel via een RV, maar ik begrijp best dat mensen met een laag inkomen zeggen, ja sorry, maar dat kan ik gewoon niet betalen.
Kan ik me allemaal goed voorstellen. Maar niet dat je dan DUS maar een slecht gefokte pup gaat halen. Als je echt heel weinig geld hebt, is een hond kopen wellicht geen goed idee. Je moet ook voer kopen en een dierenarts-consult kost ook nogal wat. En wat als je hond echt ziek wordt?

Een huisdier hebben is geen grondrecht oid, het is een levend wezen die je zelf in huis haalt en waarvoor je verantwoordelijk bent. En daar moet je ook de middelen voor hebben.
Vind ik ook, maar je kan €900 euro ook gewoon een hele hoop geld vinden. Dat wel bij elkaar kunnen sparen, maar het dan heel veel geld vinden voor een hondje.
Dan heb je wel geld voor de DA enzo..
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:Nou ben ik benieuwd PdB... is jouw visie op het fenomeen rasvereniging nu een beetje genuanceerder geworden na 8 pagina's discussie en uitleg over het doel en de werking daarvan?
ik blijf er toch bij, want zo is het ook gebleken hier :

het moet van 2 kanten komen, die samenwerking.

het komt nu nog steeds teveel van 1 kant en dat zijn de eisen die de Rv zèlf heeft opgesteld ,
en je moet je er maar aan houden, als leek zijnde. :roll:

Maar dat is geen goede samenwerking.

Als ik iets aan ze vraag , óók ten behoeve van de stabij's , ( het tegengaan van in een asiel te stoppen)
dan moeten ze dat wel in gedachten houden en niet zoals nu wel gebleken is:
het afkaatsen.

Maar ik heb het nooit willen betwisten het "het instandhouden van een ras" ,
dat zijn 2 verschillende dingen, vind ik.

Samenwerking is het belangrijkste !!! van die 2 .

Zo wordt je dus een 'elite-clubje" genoemd, door niet te luisteren naar "het gewone" volk :pffff:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Nou ben ik benieuwd PdB... is jouw visie op het fenomeen rasvereniging nu een beetje genuanceerder geworden na 8 pagina's discussie en uitleg over het doel en de werking daarvan?

het komt nu nog steeds teveel van 1 kant en dat zijn de eisen die de Rv zèlf heeft opgesteld ,

Als ik iets aan ze vraag , óók ten behoeve van de stabij's , ( het tegengaan van in een asiel te stoppen)
het afkaatsen.

Zo wordt je dus een 'elite-clubje" genoemd, door niet te luisteren naar "het gewone" volk :pffff:
Ik begrijp je redenering niet.
Stel dat je als rasvereniging je best doet om een goede rashond te fokken, waarom in vredesnaam zou je je dan bemoeien met kruisingen? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

het afkaatsen.

jij hebt geen stabij want je hebt een kruising :19: daar hoeft een RASvereniging toch niets voor te doen? Je bent er toch zelf bij als je je hond in een asiel stopt? Daar kan een RV toch niks aan doen?
Afbeelding
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Pak-de-bal schreef:

Het aardige van een vereniging is dat je lid kunt worden en dat je als lid stemrecht hebt. Als lid bepaal je dus mede het beleid van de vereniging. Ik heb jou nog nooit op een algemene ledenvergadering gezien.
Afbeelding
sypke
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: Als ik iets aan ze vraag , óók ten behoeve van de stabij's , ( het tegengaan van in een asiel te stoppen)
het afkaatsen.
Jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Niemand is verplicht om zijn hond in het asiel te stoppen. De mogelijkheid fokker/rasvereniging valt af voor jou, maar er zijn nog een heleboel andere mogelijkheden om een hond op een fatsoenlijke manier te herplaatsen. Misschien moet je je tijd besteden aan het verkennen van die mogelijkheden om je hond op een goede manier te herplaatsen in plaats van ruzie te maken op een forum?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat je bezig bent (PdB) om een manier te vinden om je hond weg te doen, geeft niet maar zeg dat dan gewoon misschien weten mensen hier wel iets.... :19:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat je bezig bent (PdB) om een manier te vinden om je hond weg te doen, geeft niet maar zeg dat dan gewoon misschien weten mensen hier wel iets.... :19:
Denk je dat echt :N:
Ik vind heel veel van Marjolein, maar ik geloof niet dat ze Bauke weg gaat doen. Ondanks dat hij haar sociale leven belemmerd :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat je bezig bent (PdB) om een manier te vinden om je hond weg te doen, geeft niet maar zeg dat dan gewoon misschien weten mensen hier wel iets.... :19:
Denk je dat echt :N:
Ik vind heel veel van Marjolein, maar ik geloof niet dat ze Bauke weg gaat doen. Ondanks dat hij haar sociale leven belemmerd :19:
ja ik krijg de laatste week steeds meer het idee door bepaalde opmerkingen... weet niet waarom :19: Als het niet zo is, ook prima, zit ik fout :wink:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Voor mij was dat vanaf het begin al duidelijk. Bauke is alleen maar een last, ik heb nog nooit iets gelezen waaruit blijkt dat ze gelukkig is met Bauke :denken:
Marion.

Ari@ne schreef:
Voor mij was dat vanaf het begin al duidelijk. Bauke is alleen maar een last, ik heb nog nooit iets gelezen waaruit blijkt dat ze gelukkig is met Bauke :denken:
Maar juist omdat ze zo naïef en openlijk is zegt ze gewoon dat Bauke haar belemmerd in haar leven. En dat is natuurlijk ook zo, als je geen hondenmens bent. Maar ze heeft ook meerdere keren aangegeven dat je "éénmaal aan een hond begint, je er tòch óók voor moet blijven zorgen"

Nou ja. We horen het wel. Ik denk dat Bauke bij haar blijft tot zijn dood (en dat er daarna ook nooit meer een hond komt bij Marjolein) :19:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Marion. schreef:
truusje schreef:Ik voel me gevleid Marion.......nog 2 maanden en dan is deze truus 41 :wink:
Oké, dan schelen we allebei 1 generatie met PdB :mrgreen:
Ik heet dan gelukkig geen PdB, maar ik voel me persoonlijk aangesproken door je :boos: . Wij schelen geen generatie, wij schelen alleen maar 18 jaar :pffff: . Da's de moeite niet :neenee:
Marion.

Ari@ne schreef:Ik heet dan gelukkig geen PdB, maar ik voel me persoonlijk aangesproken door je :boos: . Wij schelen geen generatie, wij schelen alleen maar 18 jaar :pffff: . Da's de moeite niet :neenee:
Er zijn er zat die dan al kindjes hebben, dus jahh we schelen wel een generatie :pffff: :mrgreen:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pak-de-bal schreef:
Nanna schreef:Misschien dit maar eens doorlezen.

Maar de prijs? Jeetje daar schrik ik van :
ik heb er 5 jaar geleden nog 150 gulden voor betaald.

Kijk, dan merk je ook ineens: een stamboom , daar moet je wel krom voor liggen, is die drempel niet te hoog geworden?
Je mag best schrikken van de prijs, maar als je wilt weten wat je koopt dan betaal je daar voor.

Zeker van jou PDB had ik dat niet verwacht, je hebt toch zo'n gigantisch inkomen? Waarom dan klagen over de prijs van een pup?

Wat kost een stabij met boom zo ongeveer?
Verdeel dat bedrag eens over 10-12 jaar, dan valt het aanschafbedrag reuze mee.
:pop:
Marion.

pooh schreef:Zeker van jou PDB had ik dat niet verwacht, je hebt toch zo'n gigantisch inkomen? Waarom dan klagen over de prijs van een pup?

Wat kost een stabij met boom zo ongeveer?
Verdeel dat bedrag eens over 10-12 jaar, dan valt het aanschafbedrag reuze mee.
Nee, ze heeft geen riant inkomen. Maar ze is rijk geboren, en daarom behoort zij niet tot de pleps. Ook nu nog steeds niet, nu ze zich zelfs niet kan voorstellen hoe mensen voor meer dan 1 hond eten kunnen betalen.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Zoek stok! schreef:
Gaia schreef:
Vind ik ook en nee die beslissing is niet gegaan over 1 nachtje slapen. Echter Als ik bijvoorbeeld ga kijken naar de WAO uitkeringen.

Hoe wil jij als je netto €900,- binnen krijgt in de maand (als het niet minder is) zo'n hond gaan kopen?

Ik zit met erg hoge vaste lasten en ja, ik zit nog wel eens krap. Terwijl ik toch echt heerlijk verdien voor mijn leeftijd. Ook heb ik wel eens de DA moeten bellen helaas nu heb ik echt geen geld meer (zoals met de sterrilisatie dat mij in totaal rond de €700,- gekost heeft), maar m'n hond is zo ziek, kan ik als nog komen?

Mijn volgende hond gaat wel via een RV, maar ik begrijp best dat mensen met een laag inkomen zeggen, ja sorry, maar dat kan ik gewoon niet betalen.
Kan ik me allemaal goed voorstellen. Maar niet dat je dan DUS maar een slecht gefokte pup gaat halen. Als je echt heel weinig geld hebt, is een hond kopen wellicht geen goed idee. Je moet ook voer kopen en een dierenarts-consult kost ook nogal wat. En wat als je hond echt ziek wordt?

Een huisdier hebben is geen grondrecht oid, het is een levend wezen die je zelf in huis haalt en waarvoor je verantwoordelijk bent. En daar moet je ook de middelen voor hebben.
geen geld, geen hond.
Ben ik heel makkelijk in.
Als je ternauwernood 100 euro kunt ophoesten voor de aanschaf, kun je in mijn ogen niet goed voor een hond zorgen.
Voerkosten, DA kosten, die bedragen jaarlijks het veelvoudige.
sypke
Zeer actief

pooh schreef: Wat kost een stabij met boom zo ongeveer?
550 euro. In de tijd dat PdB haar hond kocht ca. 400 euro. De Stabij is een van de goedkoopste rashonden als je naar de aanschafprijs van een pup kijkt.
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Je kan niet met zekerheid zeggen dat een hond zonder stamboom raszuiver is. Omdat niet is vastgelegd wie de ouders zijn!
Dus kunnen het ook mixjes zijn van het een of het ander en daar staat de rasvereniging niet voor.

Daarbij vind ik niet dat ze voor je mogen bepalen of je een stabij neemt ja of nee als je in een binnenstad woont, maar ze hebben wel een punt. Ze kunnen nu beter duidelijk maken dat het geen optimale situatie is voor zo`n hond dan dat ze straks in het asiel terecht komen. Omdat mensen simpelweg niet goed nadenken bij het ras dat ze uitkiezen (de meeste beginners dan).
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Daan schreef:
Zoek stok! schreef:
Gaia schreef:

geen geld, geen hond.
Ben ik heel makkelijk in.
Als je ternauwernood 100 euro kunt ophoesten voor de aanschaf, kun je in mijn ogen niet goed voor een hond zorgen.
Voerkosten, DA kosten, die bedragen jaarlijks het veelvoudige.
Ik kom met mijn wajong uitkering redelijk ok rond, ik kom echt niet zwaar in de problemen financieel en heb zelfs een behoorlijke buffer, die nog steeds verder wordt opgeboud... En als ik verhuis komt er dan ook een 2e hondje bij... Als je normaal met je geld omgaat is het zelfs met een uitkering best te doen... :19:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
gizmo
Zeer actief

Re: waarom is de rasvereniging zo?

Ongelezen bericht door gizmo »

Pak-de-bal schreef:Een kennis van mij, wil ook een stabij, maar dan geen pup.
Een stamboom hoeft niet zo. liever eigenlijk zelfs van niet.
( de reden: stamboomloze zijn tòch al de mindere en hebben ook een huis nodig)

Toen dacht ik:

even vragen aan ònze eigen rasverenging , voor een eventuele herplaaster, was toch een goed idee, dacht ik zo.
maar wat kreeg ik te horen?? :eek: :eek:

Nee, wij "doen" niet in herplaatsten van stamboomloze stabij's !!

Ik wist niet , dat er zulk een discriminatie is !

Mijn vraag:
is dit normaal, dit arrogante gedoe, of is het bij jullie rasvereniging wel anders?
Mijn ouders zijn ook gek van het ras de stabij
Ze zijn al wat ouder en nemen daardoor geen pup
Dat vinden ze beide te zwaar
Ze gaan naar het asiel en nemen daar al een wat oudere hond
Ik kan me voorstellen dat de RV er zo over denkt
Heeft niets met arrogantie te maken
Fokkers zijn er serieus mee bezig
Als ze zich ook nog eens bezig moeten houden met al die pret nesten waar houdt het dan op?
Mijn ouders kiezen bewust voor een oudere hond en kan prima via het asiel
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Zoek stok! schreef:
chrico schreef:Het zal niet voor alle rassen duidelijk zijn wat wel of geen kruising is maar zolang paps en mams van hetzelfde ras zijn zijn het in mijn ogen rashonden zonder stamboom :wink:
Toch snap ik dat niet, de stamboom maakt een hond toch juist een rashond? Ik ken ook Kooikers zonder stamboom die ik inderdaad gewoon Kooikerhondje noem, maar je weet helemaal niks van de afstamming. .
Bauke is bv een stamboomloze stabij, dus, maar zijn ouders waren wèl allebei stabij's .

Je zou dus in zo'n aparte tak van een RV, met dit als eerste vereiste kunnen komen
Om maar met een begin te beginnen, voordat allerlei soorten ouders ook binnen gaan komen.

Dat beperkt nog een beetje de schade, dan? :19:
Ik heb een jack russell
Beide ouders zijn het ook maar toen was ik er nog niet zo mee bezig
Ik zie nu ook duidelijk dat ik een bastaard jack russell heb
Dus geen stamboom
Jij zegt ouders waren wel duidelijk een stabij maar de achtergrond weet je niet
Mischien zijn de fouten bij een jack russell beter te zien dan bij een stabij
Waarom zou ik mij aanmelden bij de ras vereniging
Ik heb geen echte jack russell immers
Geen papieren
Ik snap je punt niet
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
sypke schreef:
Pak-de-bal schreef:de stamloze honden worden in een asiel "geworpen" , omdat de RV niet mee wil werken.
Wat een onzin. Honden komen in het asiel terecht omdat bazen niet meer voor ze willen of kunnen zorgen. Dat is de schuld noch de verantwoordelijkheid van de rasvereniging.
en ik vind, dat de Rv er hier bèst een stokje voor mag steken.

Het is toch ook een beetje de taak om, in dit geval dan, de stabij's in goede banen te doen leiden?
Dat je dit jùist voor zal zijn???

Er zijn tig mensen , die niet weten de kenmerken van een stabij, maar die zo'n lief uitziend hondje uit het asiel nemen,
en dan 2 dagen later weer terug brengen

Dat gebeurd met tig rassen.!

Als je dit soort dingen nou voor kan zijn??? :ok: :19:
Mijn ouders hebben nog nooit een stabij weer terug gebracht naar het asiel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”