Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tuffy schreef:Ik ken diegene ook aan wie het stokje is doorgegeven, toevallig ook nog een naamgenoot.
Ik zie haar regelmatig op ringtraining, is al jarenlang lid van diverse sharpeiverenigingen en misschien dat sommige maar eens moeten kijken naar showuitslagen, dan zie je dat zij zeer regelmatig op show is, zij heeft geen mastiffs voor de duidelijkheid, maar brengt deze op show uit voor een invalide vriendin.
En als je op de site kijkt zie ik daar toch diverse kampioenen staan, met heel veel titels. Wat niet iedereen kan zeggen.
Vindt het gezien de discussie dan ook niet reeel dat zij erbij gehaald wordt. En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
Voor mij is dit einde discussie, kijk eerst naar jezelf voor je iets gaat vertellen over andere mensen die je helemaal niet kent.
en ik had het nogal zo hoog op van een groot aantal fokkers op dit forum en op andere forums
Maar ja, schijnbaar ben je zelf ook fokker en gezien die uitspraak dan verwacht ik dus niet veel goeds, want je bent hier aangemeld
tuffy schreef:Ben net zo bekend als u, alleen is mijn taalgebruik denk ik iets beter.
Voor iedereens duidelijkheid, kijk eerst naar jezelf voor je over andere oordeelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En aan jouw taalgebruik te zien, moet je maar eens heel goed naar jezelf kijken, vindt het zeer ongemanierd om zo op iemand te reageren.
tuffy schreef:
En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
Deze snap ik niet, leg eens uit?
(ik voel me namelijk een beetje aangesproken, zit al jaren op dit en een aantal andere fora dus dat houdt in dat ik geen serieuze fokker kan zijn? )
mercedes2803 schreef:
Echte vermeerderaars zijn het trouwens niet valt me weer op, want ik zie maar weinig pups van ze rondlopen en hoor niet of nauwelijks wat van deze mensen in Sharpei land...
Zal wel komen omdat het stokje doorgegeven is aan hun eerste leerling en ze zich nu richten op de chinese naakthonden...
Degene aan wie het stokje is doorgegeven (volgens de site) ken ik wel. Zij heeft tegelijk met mij en Nika in de behendigheid getraind, ik meen met Tubby (en Tigger?)
Destijds (dat is een jaar of 6 geleden) was zij al helemaal verknocht aan de sharpei en ze kwam toen over als iemand die zich zeer verdiepte in het fokken en zeker niet als iemand die ondoordacht te werk zou gaan.
daar wordt toch ook niets negatiefs over gezegd?
Nee, maar dit was een reactie op de opmerking van Hilje dat er maar weinig pups rondlopen. Ik schat Saskia, zoals ik haar heb leren kennen destijds, in als iemand die maar af en toe een nestje fokt.
tuffy schreef:
En als je op de site kijkt zie ik daar toch diverse kampioenen staan, met heel veel titels. Wat niet iedereen kan zeggen.
kampioenstitels zeggen mij erg weinig, laten we zeggen helemaal niks, ik heb niks met het showwereldje en zal dat ook nooit willen hebben... brrrr... eng...
En neem van mij aan, dat de meeste serieuze fokkers zich op geen enkel forum aanmelden.
oh jeetje... nou ik zal sneller bij een serieuze fokker hier van het forum een hond halen dan bij dat zooitje wat hiervoor genoemd wordt...
Voor mij is dit einde discussie, kijk eerst naar jezelf voor je iets gaat vertellen over andere mensen die je helemaal niet kent.
tuffy schreef:
(ik voel me namelijk een beetje aangesproken, zit al jaren op dit en een aantal andere fora dus dat houdt in dat ik geen serieuze fokker kan zijn? )
Tja....helaas.
je moet beter uitkijken waar je je hond vandaan haalt, martijn :sst: .
tuffy schreef:
Tja....helaas.
tuffy schreef:alleen is mijn taalgebruik denk ik iets beter.
Voor iedereens duidelijkheid, kijk eerst naar jezelf voor je over andere oordeelt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LongFields schreef:
Tja....helaas.
nou inderdaad :N:
Ja, het zal waarschijnlijk beter zijn om je pup ergens anders te halen...
nan* schreef:In eerste instantie wou ik jullie allemaal negeren, de types die alles beter denken te weten! , maar omdat ik zoveel pb's heb gehad van andere forum leden die mij zeiden niet op jullie te reageren omdat jullie toch alleen maar iedereen klein proberen te maken met jullie gez..k.
nan* schreef:Van de 25 jaar dat wij honden fokken is er nog nooit een hond in het asiel terecht gekomen!en dat de asiels bomvol zitten en dat ze daar wegrotten (zoals dat hier op het forum gezegd wordt) komt omdat al die honden uit het buitenland worden gehaald!
De discussie of het ophalen van die honden uit het buitenland we of niet zou bijdragen aan het bomvol zitten van de asiels heeft natuurlijk helemaal niets te maken dat dit ongeluksnest geboren is. Daarbij; ook jij zorgt er voor dat 13 mensen geen hond uit het asiel gaan halen...
Horus schreef:Degene die jullie nu aanvallen is een gerenommeerde fokker die al meer als 20 jaar ervaring heeft en zeer bekend is in de topfokkerwereld. Zij fungeert als vraagbaak, raadgever en mentor bij beginnende en gevestigde fokkers.
Hoe kan het in hemelsnaam gebeuren dat een 'gerenomeerde fokker met meer dan 20 jaar ervaring' een ongeluksnest op de wereld laat komen?! Sorry, maar als iemand met zo ontzettend veel ervaring op dit gebied dit soort ongelukjes niet kan voorkomen, dan vraag ik me af hoe serieus ik die 'meer dan 20 jaar ervaring' moet nemen.
Horus schreef:In al die jaren dat deze, lees goed TOPfokker, al fokt is dit een ongeluksnestje. Dan kun je niet meteen concluderen dat dit een broodfokker is of slecht voor haar honden is.
Volgens mij heeft niemand hier beweerd dat deze 21-jarige topfokker met meer dan 20 jaar fokervaring een broodfokker zou zijn of dat ze slecht zou zijn voor haar honden? Daar gáát deze discussie helemaal niet over!
tuffy schreef:Ben net zo bekend als u, alleen is mijn taalgebruik denk ik iets beter.
En aan jouw taalgebruik te zien, moet je maar eens heel goed naar jezelf kijken, vindt het zeer ongemanierd om zo op iemand te reageren.
Vind is zonder t in dit geval (over taalgebruik gesproken...).
nan* schreef:
@ yamie:Mocht je weer een keer op de fiets met je hond naar die goedkope DA gaan in berkel enschot moet je hier langs komen ( de rest ook) kun je zien hoe het er hier aan toe gaat en dan mag je pas iets gaan zeggen!
dit vind ik een hele minne opmerking van iemand die nog thuis woont
ik snap hem niet helemaal geloof ik...
Ik snap hem helemaal hoor. Nan* is ook al niet zo goed in lezen en namen onthouden.
Voor mij is Berkel-Enschot helemaal niet zo ver fietsen nl. Maar blijkbaar kan ik daar beter niet heen, is die DA niet goed ofzo?
Nou ja dit kwam dus uit mijn topic over patella luxatie, waar yamie op mij reageerde.
tuffy schreef:alleen is mijn taalgebruik denk ik iets beter.
Gefeliciteerd met de pups !! Geniet er maar van !!
Fijn dat je het voor me op neemt, ik kan me helemaal vinden in jou reacties. Je krijgt toch alleen maar kritiek. De pups ZIJN er nu toch al en daar is niets aan te veranderen helemaal NIETS. Dus al dat gezeur is helemaal niet nodig. Jullie weten niet hoe het daar is dus oordeel er ook niet over !
Ik hoop dat je een goed nieuw huisje voor ze vindt !!
Ben wel benieuwd naar foto's heb je die ?
Dusty&Lora schreef:Gefeliciteerd met de pups !! Geniet er maar van !!
Fijn dat je het voor me op neemt, ik kan me helemaal vinden in jou reacties. Je krijgt toch alleen maar kritiek. De pups ZIJN er nu toch al en daar is niets aan te veranderen helemaal NIETS. Dus al dat gezeur is helemaal niet nodig. Jullie weten niet hoe het daar is dus oordeel er ook niet over !
Ik hoop dat je een goed nieuw huisje voor ze vindt !!
Ben wel benieuwd naar foto's heb je die ?
Ben jij wel goed in je bovenkamer met je oepsnestje