Veel sterkte met het wachten op de uitslag van de biopten en een knuffel voor Vegas (ach gos, die foto met zijn kop op dat kussentje...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedneus, Uitslag: Geen schimmelinfectie pag. 40
Moderator: moderatorteam
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- starfleet
- Erelid
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Shit dat is niet echt waar je op zit te wachten
Ik denk eerlijk gezegd dat hoe vervelend het ook lijkt voor ons, dat de hond die de behandeling moet ondergaan het hoogstens als ongemakkelijk ervaart en niet als pijnlijk. Een kap om is altijd lastig, maar misschien is een mooncollar wel een veel prettigere oplossing.
Sterkte Reini, vooral met wachten nu, want onzekerheid is erg vervelend.
Dikke knuffel voor Vegas.
Ik denk eerlijk gezegd dat hoe vervelend het ook lijkt voor ons, dat de hond die de behandeling moet ondergaan het hoogstens als ongemakkelijk ervaart en niet als pijnlijk. Een kap om is altijd lastig, maar misschien is een mooncollar wel een veel prettigere oplossing.

-
Reini
- Zeer actief
Ik zie er echt wel als een berg tegenop ja, maar misschien wordt dat komende week minder als ik al wat meer aan het idee kan wennen. Ik ben helemaal geen held met ziekenhuizen, naalden e.d. maar bij je eigen hond is dat toch weer anders dus kan ik me er vast overheen zetten. Bij de kliniek vond ik het verder ook niet eng en ik neem aan dat als die buis er eenmaal inzit dat het dan ook niet meer bloed enzo dus dan ziet er vast niet zo heel eng uit (hou ik mezelf voorlopig maar voorstarfleet schreef:Shit.
(((Reini)))
Ik heb er ook nooit van gehoord. Het zal wel wennen met dat buisje en het spoelen, maar voorlopig zie je er heel begrijpelijk, erg tegenop.
Anne
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
Cleo had het ook al over de mooncollar japooh schreef:Shit dat is niet echt waar je op zit te wachten

- starfleet
- Erelid
Het went. Enigszins vergelijkbaar moest ik bij mijn toen beugelende dochter elke twee dagen een gehemeltespreider een kwartslag aandraaien met een haakje :N: :N: Ik vond het vreselijk eng en ik mocht komen om het daar te laten doen, en dan kijk je een keer en doet het eens onder supervisie en daarna is het een fluitje van een cent, ook voor mensen die er helemaal niet tegenkunnen.Reini schreef: Bij de kliniek vond ik het verder ook niet eng en ik neem aan dat als die buis er eenmaal inzit dat het dan ook niet meer bloed enzo dus dan ziet er vast niet zo heel eng uit (hou ik mezelf voorlopig maar voor![]()
)
Ik weet zeker dat je bij je dierenarts even tussendoor terechtkunt als je nog niet zeker bent en dat is helemaal niet gek om te vragen.
Evenzogoed is het een ontzettende tegenvaller dat het geen kraaltje of aartje is dat zat te ontsteken en er even zo uitgejast kon worden.
Anne
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
-
Reini
- Zeer actief
Het is echtEline* schreef:Knuffel meissie! Ik had het verhaal gehoord van Linda vanmiddag en ik vind het echt verschrikkelijk rot voor jullie. Ik ben erg benieuwd wat de uitslag gaat zijn.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Het prikken wat om de drie weken moet gebeuren doe ik ook nog steeds niet zelf maar dat is met naalden :N: en kost me steeds maar twee euro. Ik zie niet in hoe ik twee keer op een dag naar de dierenarts moet gaan, ook twee weekenden..starfleet schreef:Het went. Enigszins vergelijkbaar moest ik bij mijn toen beugelende dochter elke twee dagen een gehemeltespreider een kwartslag aandraaien met een haakje :N: :N: Ik vond het vreselijk eng en ik mocht komen om het daar te laten doen, en dan kijk je een keer en doet het eens onder supervisie en daarna is het een fluitje van een cent, ook voor mensen die er helemaal niet tegenkunnen.
Ik weet zeker dat je bij je dierenarts even tussendoor terechtkunt als je nog niet zeker bent en dat is helemaal niet gek om te vragen.
Evenzogoed is het een ontzettende tegenvaller dat het geen kraaltje of aartje is dat zat te ontsteken en er even zo uitgejast kon worden.
Anne
Ik zal het dus gewoon zelf moeten doen. Het is nog niet uitgelegd hoe het werkt maar ik stel me zo voor dat ik een soort naald (zonder echte naald dan) in dat buisje moet doen en er dan vloeistof in moet spuiten die dan weer uit zijn neus komt
Het is een fikse tegenvaller dat er niks in zat wat eruit gehaald kon worden ja

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat akelig allemaal Reini, ik kan me voorstellen dat je nogal ontdaan bent van alles. Arme Vegas, er blijft hem (en jullie) niet veel bespaard de laatste tijd...
Wat die mooncollar betreft, zou ik dat nog even goed navragen. Het lijkt mij namelijk dat als hij zo'n buisje in zijn koppie heeft, hij het misschien weg wil schuren (onder een tafel, tegen een muur of bank of zo). Met een kap denk ik dat dat niet of in ieder geval nauwelijks zal gaan, met zo'n mooncollar heb ik het idee dat dat wel zou lukken.
En nu maar afwachten... Sterkte meis, en een knuffel voor Vegas!
Ik duim dat de uitslag volgende week zo gunstig mogelijk is.
Wat die mooncollar betreft, zou ik dat nog even goed navragen. Het lijkt mij namelijk dat als hij zo'n buisje in zijn koppie heeft, hij het misschien weg wil schuren (onder een tafel, tegen een muur of bank of zo). Met een kap denk ik dat dat niet of in ieder geval nauwelijks zal gaan, met zo'n mooncollar heb ik het idee dat dat wel zou lukken.
-
Reini
- Zeer actief
Ik hoorde van Cleo al dat die dingen heel prijzig zijn en dat je ze heel terug moet brengen als je ze huurt (duhmercedes2803 schreef:Ik heb de mooncollar toen "gehuurd" omdat ie best heel prijzig was.
Volgens mij wordt hij de laatste jaren steeds vaker verhuurd...
ik moet even nadenken waar het ook al weer was..
Je zou altijd kunnen kijken hoe het om Vegas zijn kop zit en of hij erbij kan komen...dan ben je vast voorbereid

-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
Ik kreeg niet de indruk dat het veel voorkomt maar de internist zag dus meestal 1 van deze drie rassen met deze infectie, met name bullterriërsDemi schreef:Jee wat een rotnieuws ReiniBeide erg vervelend, maar dan idd liever een schimmelinfectie. Arme Vegas, geef hem maar een knuffel.
Ik heb er trouwens nog nooit gehoord van zo'n schimmelinfectie (en heb al heel lang Rotties)
Ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord, ook niet van staff-mensen

-
Reini
- Zeer actief
Ik ga het nog even navragen bij de internistLongFields schreef:Wat akelig allemaal Reini, ik kan me voorstellen dat je nogal ontdaan bent van alles. Arme Vegas, er blijft hem (en jullie) niet veel bespaard de laatste tijd...
Het is wat rauw op mijn dak gevallen vandaag omdat ik echt de hoop had dat het iets zou zijn wat ze meteen konden verwijderen. Toen eenmaal duidelijk werd dat zo'n schimmelinfectie ook niet even op te lossen is werd het helemaal kl*te. Als je dan ook nog hoort dat het ook nog een tumor kan zijn.. nou, dan heb je wel even genoeg gehoort.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Natuurlijk wordt het geen ander nieuws!Reini schreef:We gaan zeker voor een schimmelinfectie. Alles wijst er ook op dat dat het is dus ander nieuws wordt het gewoon niet. Ik zie erg op tegen die behandeling maar ook daar gaan we gewoon 100% voor. Als Vegas er maar beter van wordtStang schreef:Och meis![]()
Ergens had ik al zoiets van 'bloedneus.... misschien een tumor', maar ik durfde niks te zeggen.
Hoe rot de behandeling van een schimmelinfectie ook is, het is nu de beste uitslag die je kan krijgen. Dus daar gaan we voor duimen!!!
Dikke knuffels aan je zielige ventje en voor jou ook een dikke troostknuffelen sterkte met een lange week wachten.... pffff
En Vegas móet gewoon weer beter worden, zo'n superventje!
-
Reini
- Zeer actief
Alles wijst op schimmel dus daar gaan we gewoon vanuit. (ik geloof dat ik dat al wel 10.000 keer tegen mezelf heb gezegd :N:Stang schreef: Natuurlijk wordt het geen ander nieuws!![]()
En Vegas móet gewoon weer beter worden, zo'n superventje!

-
Reini
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik woon op 10 min. rijden van je vandaan. Dat spoelen gaat echt wel lukken!Reini schreef:[
Het prikken wat om de drie weken moet gebeuren doe ik ook nog steeds niet zelf maar dat is met naalden :N: en kost me steeds maar twee euro. Ik zie niet in hoe ik twee keer op een dag naar de dierenarts moet gaan, ook twee weekenden..
Ik zal het dus gewoon zelf moeten doen. Het is nog niet uitgelegd hoe het werkt maar ik stel me zo voor dat ik een soort naald (zonder echte naald dan) in dat buisje moet doen en er dan vloeistof in moet spuiten die dan weer uit zijn neus komtIk geloof dat ik dat niet eens zo eng vind
![]()
Het is een fikse tegenvaller dat er niks in zat wat eruit gehaald kon worden jaDan waren we nu klaar en had Vegas misschien alleen nog antibiotica gekregen voor de ontsteking. Echt balen..
Daarna zien we wel verder hoe o.a. jij, Ömer en (eventueel) ik het verder doen.
Laatst gewijzigd door Asterix op 03 jan 2007 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jidde
- starfleet
- Erelid
Dat bedoel ik ook nietReini schreef: Ik zie niet in hoe ik twee keer op een dag naar de dierenarts moet gaan, ook twee weekenden..
Je kan dat gewoon zelf, maar het is prettig om te weten dat je een of twee of drie keer bij de dierenarts langs kunt als je net zo'n zenuwenlijer als ik bent
Anne
-
Reini
- Zeer actief
Ik snap wel wat je bedoeld, mijn reactie klopte niet helemaalstarfleet schreef:Dat bedoel ik ook nietReini schreef: Ik zie niet in hoe ik twee keer op een dag naar de dierenarts moet gaan, ook twee weekenden..Maar er komt die eerste dag en stel dan ben je stiknerveus en je durft toch niet, dan kan je naar de dierenarts, die doet het nog eens rustig voor en 's avonds ga je het onder supervisie van de dierenarts helemaal zelf doen, zo bedoel ik.
Je kan dat gewoon zelf, maar het is prettig om te weten dat je een of twee of drie keer bij de dierenarts langs kunt als je net zo'n zenuwenlijer als ik bent![]()
Anne

-
Reini
- Zeer actief
Ik denk dat ze in Amsterdam wel even de tijd nemen om het goed uit te leggen en ze zullen ook de dierenarts weer op de hoogte brengen. Toen ik vanmiddag belde hadden hun al een heel verslag ontvangen van AmsterdamCleo schreef: Ik woon op 10 min. rijden van je vandaan. Dat spoelen gaat echt wel lukken!Ik ga wel eerst mee met je naar je eigen DA die het voor kan doen. Hoewel ik hoop dat ze het ons in A'dam goed kunnen uitleggen en ook voor kunnen doen.
Daarna zien we wel verder hoe o.a. jij, Ömer en (eventueel) ik het verder doen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
preciesReini schreef:Alles wijst op schimmel dus daar gaan we gewoon vanuit. (ik geloof dat ik dat al wel 10.000 keer tegen mezelf heb gezegd :N:Stang schreef: Natuurlijk wordt het geen ander nieuws!![]()
En Vegas móet gewoon weer beter worden, zo'n superventje!) Ik schrok er alleen een beetje van dat de internist zo stellig zei dat het ook iets ergers kan zijn. Pats * Boem, zo kwam dat aan. Nou ja, hij wil gewoon dat we overal rekening meehouden zodat het alleen maar mee kan vallen in principe
sterkte en ik duim gruwelijk mee voor een enigzins positieve uitslag
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ik doe het niet met plezier maar ik kan goed tegen dit soort dingen. Gaat helemaal goed komen meisReini schreef:Ik denk dat ze in Amsterdam wel even de tijd nemen om het goed uit te leggen en ze zullen ook de dierenarts weer op de hoogte brengen. Toen ik vanmiddag belde hadden hun al een heel verslag ontvangen van AmsterdamCleo schreef: Ik woon op 10 min. rijden van je vandaan. Dat spoelen gaat echt wel lukken!Ik ga wel eerst mee met je naar je eigen DA die het voor kan doen. Hoewel ik hoop dat ze het ons in A'dam goed kunnen uitleggen en ook voor kunnen doen.
Daarna zien we wel verder hoe o.a. jij, Ömer en (eventueel) ik het verder doen.Dan ga ik gewoon eerst naar de dierenarts en misschien durf ik het meteen al zelf als het niet eng is. En anders mag jij het gewoon komen doen
![]()
![]()
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer: