Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Re: Mijn hond in beslag genomen,wat nu..Update Macho komt th

Ongelezen bericht door Cato »

Super dat hij weer thuis is :E:

Hoop wel dat hij geestelijk en lichamelijk snel hersteld , en zeker niet ziek is.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

ja dat is gewoon een kwart van zijn normale lichaamsgewicht!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben :wink: Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Oh, 8 kilo is echt ontzettend veel. Arme jongen, die heeft even een flinke tijd heftige TLC nodig.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Acht kilo in een maand vind ik wel veel hoor :gvd:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou in elk geval morgen even langs de DA gaan, voor je eigen gemoedsrust maar ook voor het geval er onverhoopt toch nog een nasleep komt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Maar wat een gepruts en geklooi zeg!
Geniet er maar flink van dat hij weer thuis is :J:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik hoop dat jullie beide een beetje kunnen slapen............... Weer thuis.........waauw.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat gehijg herken ik van Shelly. Dat doet zij ook als ze heel erg gestressed is. Toen ze hier de eerste avond was, deed ze het ook. We moesten haar echt een beetje helpen ermee want ze was helemaal gespannen. Maar het is dus spanning die eruit komt, honden kunnen ook hyperventileren.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

:80: 8 kilo afgevallen in 4 weken.......jeetje, dat is niet niks! Niet normaal meer zo iets. Wat is er allemaal gebeurd in dat laser-asiel, zou je gaan denken. Arme Macho.....
Ik zou ook morgen even voor de zekerheid bij de da langs gaan. Hopelijk knapt Macho weer snel op. Eerst maar lekker uitrusten :slaap2:
Ik hoop dat jullie lekker slapen vannacht :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Arm ventje, tjonge jonge...
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hij zal wel nauwelijks gegeten hebben, stress en eten gaan niet samen he. Dat hyperventileren kan nog wel een paar keer gebeuren, ik zou gewoon even bij hem gaan zitten dan. Niks zeggen maar even zijn rug masseren en hem jouw kalmte laten voelen. Ik zou sowieso met hem naar de dierenarts gaan om hem na te laten kijken en even aan zijn longen luisteren of hij geen infectie heeft. Maar ik denk dat het hijgen niet komt door een infectie maar stress.
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Ja en die schuwheid!Ik geloof niet dat een hond zo schuw wordt van 4 weken in een kennel.
Ook zijn zijn nagels helemaal kortgeknipt(en ze waren echt niet erg lang)...ik snap niet waarom je dat zou willen doen als je niet weet hoelang hij daar moet zitten..laat hem dan lekker met rust!
Hij is ook uitgedroogd aan zijn vacht te zien..en hij heeft ongelooflijk veel dorst.
Een kennis van mij is Da...dus die komt morgen even bij mij thuis dat is voor hem prettiger en dan kan ik met een gerust hart op vakantie met hem.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Zijn de nagels echt geknipt? Of zijn ze heel kort afgesleten? Laatste kan komen doordat hij uit stress door de kennel heeft lopen ijsberen. Grote kans dat de bodem van beton was en dan slijten die nagels natuurlijk erg snel.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hij is weer thuis en dat is het allerallerallerbelangrijkste :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

macho-hayley schreef:Ik denk dat dat net ook gebeurde..wellicht dat hij half 'weg' was en ineens in paniek raakte ofzo.
Hij had al behoorlijke verlatingsangst...dus daar houden we zeker rekening mee.
Bij een wond op zijn poot zit ook een flinke ontsteking...dus ik ben erg blij met die fijne opvang..hoe diervriendelijk....
Ik heb geen hoge pet op van dat soort asiels waar ze 'gevaarlijke' honden verstoppen, dus ik sta er niet van te kijken, maar het blijft wel kut natuurlijk.

Voor die ontsteking zou ik toch maar even antibiotica halen, tenzij Macho helemaal geen probleem heeft met gedoe met sodabadjes enzo. En goed dat je die paniek herkent en erop inspeelt. Ik heb twee honden met een rot verleden, inmiddels slapen ze als rozen hoor :D , maar ik heb vooral Jack wel eens wakker moeten schudden omdat hij in zijn slaap bijna aan het gillen was, en dan ook helemaal verdwaasd wakker werd en even stikbang was van alles.

Het komt wel goed hoor, maar ik denk dat het wel even flink investeren is voor jou en Macho. Sterkte!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

:cheer: :cheer: :cheer:
Gelukkig is hij weer thuis, geniet maar lekker van hem, en het lijkt me inderdaad een goed idee hem even door een da te laten bekijken. :ok:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

renee-uk schreef:ik zou in elk geval morgen even langs de DA gaan, voor je eigen gemoedsrust maar ook voor het geval er onverhoopt toch nog een nasleep komt.
Vind ik wel een goed advies. En dan vragen of hij/zij de bevindingen even op schrift wil stellen. Zelfs al heb je het zelf niet direct nodig, is het mooi om achter de hand te hebben als iemand anders in dezelfde ellende verzeild raakt en je er een andere baas mee kan helpen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Valerie schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben :wink: Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
Ik was er een van die dat zei en ik heb net even met mn hondjes gewandeld om te bedenken hoe ik dit ga brengen omdat het geschrevene altijd anders wordt opgevat dan hoe het bedoeld wordt. Ts ik bedoel het echt niet verkeerd tegen jou en ik snap jouw mening hierover ook prima, want jij gaat anders met je honden om dan ik. Ja ik vind het idd. nog meevallen... ik vergelijk het maar even met een verblijf in een pension. Dit zal met name liggen aan hoe ik met mijn honden omga en hoe ik wil hoe ze daar in een pension mee omgaan. Zo min mogelijk mee en aan doen, dierenarts alleen in levensbedreigende gevallen...
Die van mij hadden ook wel hier en daar een wondje... en hoe graag de pensionhoudster daar wat aan had willen doen, ik wilde dat absoluut niet. Of de ontsteking moest zo zwaar zijn dat de poot bijv. geheel gezwollen was. Een laserasiel is daarentegen er alleen voor de hond in leven houden, te verzorgen, niks meer en niks minder. Afvallen doen ze idd., tja ik heb dan zoiets, dat komt er ook wel weer aan, dat is de onzekerheid misschien in combi met niet eten...
Mijn honden wonen bijna allemaal buiten, ik heb geen idee of ze hyperventileren in hun slaap of wakker schrikken of wat dan ook... ik kan ze horen indien er iets is, als ze gillen, janken of blaffen...
Ik ga daarnaast een paar keer per dag kijken als ze in hun kennel zitten of alles goed is, naast het wandelen en trainen en dan zie ik dus dingen wel... Wat natuurlijk wel wil zeggen dat als er iets is, ik de betreffende hond heel goed in de gaten hou door er nog regelmatiger bij te kijken en desnoods even naar binnen doe om het beter te kunnen volgen.
Hele korte nagels kunnen gesleten zijn van zijn verblijf op het beton. Hier hebben ze allemaal korte nagels zeker de honden die buiten zitten... ze lopen dagelijks op het beton dus als ze gaan graven slijten ze snel.
Maar nogmaals ts ik snap je heel goed en ik snap ook dat je er van geschrokken bent... misschien idd. morgen voor je eigen gemoedsrust even naar de DA.

en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef: en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Hoezo dat? Vind alleen dat je jouw honden die op die manier opgegroeid zijn en opgevoed worden niet kunt vergelijken met de gemiddelde huishond.
De psychische impact is totaal anders :19:

Ik wil me niet eens voorstellen hoe Charlie uit zoiets terug zou komen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Valerie schreef:Ik ben benieuwd of al die mensen die riepen dat jij je niet aan moest stellen en dat Macho wel goed zat hier wat over te zeggen hebben :wink: Ik hoor namelijk niets anders van honden die in laserasielen zaten, en dan valt het met Macho nog mee.
Ik was er een van die dat zei en ik heb net even met mn hondjes gewandeld om te bedenken hoe ik dit ga brengen omdat het geschrevene altijd anders wordt opgevat dan hoe het bedoeld wordt. Ts ik bedoel het echt niet verkeerd tegen jou en ik snap jouw mening hierover ook prima, want jij gaat anders met je honden om dan ik. Ja ik vind het idd. nog meevallen... ik vergelijk het maar even met een verblijf in een pension. Dit zal met name liggen aan hoe ik met mijn honden omga en hoe ik wil hoe ze daar in een pension mee omgaan. Zo min mogelijk mee en aan doen, dierenarts alleen in levensbedreigende gevallen...
Die van mij hadden ook wel hier en daar een wondje... en hoe graag de pensionhoudster daar wat aan had willen doen, ik wilde dat absoluut niet. Of de ontsteking moest zo zwaar zijn dat de poot bijv. geheel gezwollen was. Een laserasiel is daarentegen er alleen voor de hond in leven houden, te verzorgen, niks meer en niks minder. Afvallen doen ze idd., tja ik heb dan zoiets, dat komt er ook wel weer aan, dat is de onzekerheid misschien in combi met niet eten...
Mijn honden wonen bijna allemaal buiten, ik heb geen idee of ze hyperventileren in hun slaap of wakker schrikken of wat dan ook... ik kan ze horen indien er iets is, als ze gillen, janken of blaffen...
Ik ga daarnaast een paar keer per dag kijken als ze in hun kennel zitten of alles goed is, naast het wandelen en trainen en dan zie ik dus dingen wel... Wat natuurlijk wel wil zeggen dat als er iets is, ik de betreffende hond heel goed in de gaten hou door er nog regelmatiger bij te kijken en desnoods even naar binnen doe om het beter te kunnen volgen.
Hele korte nagels kunnen gesleten zijn van zijn verblijf op het beton. Hier hebben ze allemaal korte nagels zeker de honden die buiten zitten... ze lopen dagelijks op het beton dus als ze gaan graven slijten ze snel.
Maar nogmaals ts ik snap je heel goed en ik snap ook dat je er van geschrokken bent... misschien idd. morgen voor je eigen gemoedsrust even naar de DA.

en nou zal ik het hele forum wel over me heen krijgen, dat is dan maar zo, ik weet dat ze niks te kort komen bij mij.... :wink:
Ik ga niet over je heenvallen, maar mijn eerste hond, ook kennelgewend bij eerste baas was herplaatst door hem. De hond is ook in kennels gehouden en bij een ene herplaatsing teruggekomen bij de handelaar waar ik aanneem dat hij ook in een kennel heeft gezeten. Dit alles iets korter dan 2 mnd. toen we hem gingen halen schrok ik van hem, ik kon de hond als een energieke vrolijke hond die goed in zijn vel zat. Toen we hem gingen halen zag hij er niet echt ok uit ook sterk vermagerd dotten vacht hingen los had duidelijk een borstelbeurt nodig. Ook dus 8 kilo lichter dan de laatste weging bij de da, en de hond was al niet dik. Verder reageerde hij buiten en in huis ook soms behoorlijk schrikkerig en terughoudend op allerlei zaken, iets waarvan ik wist dat hij voorheen daar totaal geen problemen mee had. *wist ik omdat ik uiteraard belde met de eerste eigenaar om te vragen hoe of wat*
Het is snel hersteld gelukkig en al snel herkende ik hem weer als de hond die ik had leren kennen. Maar soms heeft een verblijf elders weg van eigenaren/baasjes toch wel een behoorlijke impact.

Anders toen ik hem in asiel/dierenopvang had gebracht omdat ik naar het buitenland moest. Toen verbleef hij ook in de kennel, ik heb hem toen zelf weggebracht. Bij het ophalen zag hij er prima uit, had prima gegeten maar ze lieten me wel weten dat meneer het de eerste dagen prima naar de zin had maar dat hij het daarna ineens niet meer leuk vond, hij wilde niet meer spelen, wilde niet echt mee de kennel uit maar bleef wel vreten :mrgreen:

In mijn ogen als ik afga op wat ik zelf bij mijn hond heb gemerkt zit er best wel verschil in reageren en accepteren van een situatie. Zomaar weg bij de baas weg of achtergelaten worden of meegenomen worden is in ieder geval in de beleving van mijn hond heel anders geweest dan toen ik hem weggebracht heb omdat hij tijdelijk elders moest verblijven. Kennel gewend of niet.
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Geweldig dat Macho weer in zijn eigen vertrouwde omgeving is. Hij zal snel weer helemaal de oude zijn hoor.

@Frida: Drie essentiële zaken voor geluk in dit leven zijn, iets te doen te hebben, iets om van te houden, en iets om voor te te hopen en jij hebt volgens mij geen van drie
"get a life" maar doe het aub. ergens anders dan op dit forum. Afbeelding
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Geweldig, dat Macho weer thuis is.. :E:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

helemaal super dat je hem weer thuis hebt! wat een opluchting
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik hoop dat jullie wat hebben geslapen............
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat heerlijk dat hij weer thuis ,de kilo's komen er vast vanzelf weer aan.
Geniet maar lekker van je ventje die weer bij je op schoot ligt :ok:

Frida ik denk we gewoonweg enkel blij mogen zijn dat er in je avater nee staat achter ik heb een hond :roll: :roll:
Waarom je je in hemelsnaam op een forum gaat aanmelden met als doel er weer zo snel mogelijk afgeknikkerd te worden is mij een raadsel.
Maar goed dat is jou vast wel duidelijk geworden op de laatste psychopatenconfentie die je ongetwijfeld bezocht zult hebben.

Een muilkorf vind ik overigens een prima idee ,voor jou dan.
Wat denk je dekt dit de lading :engel:

Afbeelding
shadow1
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door shadow1 »

Wat fijn dat Macho weer thuis is,geniet lekker van hem en verwen hem maar lekker
Afbeelding
groetjes petra,en een poot van shadow,bo en diesel
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben heel benieuwd hoe jullie geslapen hebben vannacht, en of het besef dat Macho écht weer thuis is al een beetje is doorgedrongen bij je. Ik kan me voorstellen dat je jezelf af en toe even knijpt om zeker te zijn dat je niet droomt, maar dat dit echt is. :wink:
FrederikeB

Ongelezen bericht door FrederikeB »

Hier ook stil meegelezen. Wat fijn dat hij weer thuis is :wink:
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Ik zou alles goed documenteren en ook de bevindingen van de DA, mocht je er later toch nog werk van willen maken.
Dit kan toch zomaar niet :scratch:

Fijne vakantie en ik hoop dat macho er snel weer bovenop is. Vind het allemaal zo zielig voor hem :cry:

Frida lekker in de negeer zetten (zo gedaan) leest veel prettiger.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”