Bishy en Lambiek zijn ook schatjes, leuke namen ook! Beide geen namen die je vaak hoort
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup / hond erbij in 2014?
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Pup / hond erbij in 2014?
Oww Nanna wat een heerlijk ding
Leuke naam ook!
Bishy en Lambiek zijn ook schatjes, leuke namen ook! Beide geen namen die je vaak hoort
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Aah wat een schatjes allebei ... veel plezier met ze!!!!
Wat leuk dat je de pups nu kunt voelen angela, nog even en dan is het zover
Wat leuk dat je de pups nu kunt voelen angela, nog even en dan is het zover
Groetjes hermelien1989 en gioia

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ow wat een scheetje die Peertje Nanna.
- vosse
- Zeer actief
-
Shanelle
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Voor ons komt het nu ook wel heel dichtbij... Wij hebben gezegd om na onze vakantie pas een nieuwe hond in huis te halen, dus vanaf eind juni/begin juli. Ik wil dolgraag opnieuw een Golden vanwege het 'alles is goed-karakter', heel even getwijfeld voor een Heidewachtel maar dat lijkt me geen ideale match. Geef mij maar een loebas!
Mijn vriend moet nog die laatste % over de lijn getrokken worden, want die wil eigenlijk heel stiekem liever iets 'stoerders'...
Ik heb uiteraard al naar verscheidene fokkers gemaild en heb veel respons gekregen. Nu blijven er nog 3 over die me heel erg aanspreken. Enige probleem is dat ze dus moeten weten of je een reu of teef wilt om te reserveren. Nou, dat weten we dus helemaal niet! Wij hebben altijd teven gehad, en slechts 2 reuen op al die jaren. Voor mij maakt het ook absoluut niks uit; het is de enige hond in huis. Hij/zij moet wel goed met allerlei andere honden, paarden en kinderen kunnen.
Wie kan mij een beetje advies geven? Het enige 'nadeel' aan een teef lijkt mij de loopsheid en ik ben niet voor steriliseren, al helemaal niet voor een Golden (onze vorige Golden is uiterlijk ook helemaal veranderd na de sterilisatie) en bij veel clubs mag je niet komen trainen met een loopse teef. Hetzelfde geldt voor een reu, tenzij als het echt nodig is, liever niet dan.
Mijn vriend moet nog die laatste % over de lijn getrokken worden, want die wil eigenlijk heel stiekem liever iets 'stoerders'...
Ik heb uiteraard al naar verscheidene fokkers gemaild en heb veel respons gekregen. Nu blijven er nog 3 over die me heel erg aanspreken. Enige probleem is dat ze dus moeten weten of je een reu of teef wilt om te reserveren. Nou, dat weten we dus helemaal niet! Wij hebben altijd teven gehad, en slechts 2 reuen op al die jaren. Voor mij maakt het ook absoluut niks uit; het is de enige hond in huis. Hij/zij moet wel goed met allerlei andere honden, paarden en kinderen kunnen.
Wie kan mij een beetje advies geven? Het enige 'nadeel' aan een teef lijkt mij de loopsheid en ik ben niet voor steriliseren, al helemaal niet voor een Golden (onze vorige Golden is uiterlijk ook helemaal veranderd na de sterilisatie) en bij veel clubs mag je niet komen trainen met een loopse teef. Hetzelfde geldt voor een reu, tenzij als het echt nodig is, liever niet dan.
-
duitse herder
- Zeer actief
Sheila:
http://www.vanquadapresta.nl/presta.html
Ben bij de bevalling geweest, dat maakt het helemaal bijzonder. Ze zijn zaterdag op zondagnacht geboren. Deze foto's zijn van zondagmiddag.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij heb ik met Tapas nog met haar en Presta in de groep gezeten op de KC Kennemerland.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vanmiddag heb ik de pups weer een bezoek gebracht, en wat zijn ze ongelofelijk leuk!
Topic met flink wat foto's: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=286304
Topic met flink wat foto's: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=286304
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- vosse
- Zeer actief
duitse herder schreef:Sheila:vosse schreef:
Niet aan beginnen hoor, verschrikkelijke honden![]()
Welke fokker is dit?
Ben bij de bevalling geweest, dat maakt het helemaal bijzonder. Ze zijn zaterdag op zondagnacht geboren. Deze foto's zijn van zondagmiddag.
Leuk! Je wilt er ook mee gaan werken dan, mocht je niet verstandig zijn?
-
duitse herder
- Zeer actief
Uiteraardvosse schreef:duitse herder schreef:Sheila:vosse schreef:
Niet aan beginnen hoor, verschrikkelijke honden![]()
Welke fokker is dit?
Leuk! Je wilt er ook mee gaan werken dan, mocht je niet verstandig zijn?
En Suzanne, klopt dat is dezelfde Presta.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het nest waar ik een pup uit verwachte bestond maar uit 3 pups en helaas niks voor mij. Maar over 3 weken mag ik ergens anders een pup ophalen en ooknog eens de al lang gewenste kleur.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
- _Leonie
- Zeer actief
Wat een knapperd Jeannet.
Is het een DH?
-
Cassandra
- Actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
- Contacteer:
Ik heb mij voor beide geslachten op de lijst laten zetten en moeder natuur laten kiezen, met hulp van de fokster. Het is een reu geworden en ik heb geen spijt. Alleen had iedereen die ik ken een open teefje en dat is lastig met onze vakantie. (We gaan eind dit jaar 2 weken naar amerika)Shanelle schreef:Voor ons komt het nu ook wel heel dichtbij... Wij hebben gezegd om na onze vakantie pas een nieuwe hond in huis te halen, dus vanaf eind juni/begin juli. Ik wil dolgraag opnieuw een Golden vanwege het 'alles is goed-karakter', heel even getwijfeld voor een Heidewachtel maar dat lijkt me geen ideale match. Geef mij maar een loebas!
Mijn vriend moet nog die laatste % over de lijn getrokken worden, want die wil eigenlijk heel stiekem liever iets 'stoerders'...![]()
![]()
Maar mijn schoonzusje past op en die heeft geen honden dus dat is mooi meegenomen.
-
Sita
- Zeer actief
Wat leuk dat je voor een golden gaat! Ik heb er geen spijt van en past helemaal bij wat ik zoek in een hond.Shanelle schreef:Voor ons komt het nu ook wel heel dichtbij... Wij hebben gezegd om na onze vakantie pas een nieuwe hond in huis te halen, dus vanaf eind juni/begin juli. Ik wil dolgraag opnieuw een Golden vanwege het 'alles is goed-karakter', heel even getwijfeld voor een Heidewachtel maar dat lijkt me geen ideale match. Geef mij maar een loebas!
Mijn vriend moet nog die laatste % over de lijn getrokken worden, want die wil eigenlijk heel stiekem liever iets 'stoerders'...![]()
![]()
Er zit binnen de goldens erg veel verschil tussen de lijnen, maar daar was je denk ik al achter. In het algemeen zijn de showlijnen wat zachtaardiger dan de werklijnen. Mijn reu is behoorlijk pittig, zeker voor een golden retriever, maar in het nest waar hij uit komt, zaten ook veel zachtaardiger hondjes. Ik had overigens geen voorkeur voor een reu of teef, heb voornamelijk op karakter gekozen. Rowan was van de reuen de pittigste reu en zocht veel contact met mij. Het is nog steeds echt een mamma's kindje en wil alles voor mij doen. Jachttraining, behendigheid, obedience, alles is leuk zolang we het maar samen doen. Heerlijk hondje dus om mee te werken. Met andere reuen moet ik oppassen, want hij is niet te beroerd om die op zijn plek te zetten als hij de kans krijgt. Dat is eigenlijk het enige nadeel aan hem.
O ja en (modder)plassen ontwijken, dat lukt hem echt niet. Dus een schoon huis, dat zit er niet altijd in
Heb je al voorkeur voor een type golden?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Shanelle
- Actief
Ik ben fan van jouw Rowan, heb 'm al een paar keer zien passeren en hij is echt helemaal geweldig en super knap!
Moet 'ie toevallig niet weg bij jou???
Momenteel nog niet echt een voorkeur voor type/geslacht... heel vervelend eigenlijk want er moeten beslissingen worden gemaakt. Vroeger was een witte Golden de ultieme droom en die droom is toen werkelijkheid geworden, maar nu maakt ook de kleur niks meer uit; de donkerdere kleuren zijn zelfs iets sprekender vind ik nu. Het enige wat ik persoonlijk niet zo mooi vind, is wanneer ze zo laag op hun poten staan of een krullende vacht hebben of te 'kort' zijn. Doe mij maar een lekker stoerder type.
Op zich zou ik graag een actieve hond willen om samen leuke dingen te gaan doen; ik zou erg graag jachttraining proberen en/of agility. Ik geniet ook 200% van een enthousiaste, zwemmende hond en hij moet gewoon mee kunnen op buitenritten met de paarden. Maar aan de andere kant staat dan weer dat ik in de week moet gaan werken en hoewel ik zeer flexibele uren heb en een middagpauze van bijna 2u, lijkt me dat voor een werklijn-Golden te weinig...? Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn omgeving nog geen echte 'werkende' Golden ben tegen gekomen, maar van wat ik hier en daar heb opgepikt is dat toch wel het idee dat ik er van heb gekregen.
Show zegt me echt niet zoveel. Maar moest onze hond potentie blijken te hebben, dan wil ik wel eens een keertje mee doen voor de lol, maar meer niet eigenlijk.
Verder mag hij/zij best wat pit hebben, ik ben opgegroeid met oa. Tervuerens en Groenendaelers, dus ben wel wat gewend.
Maar het zou echt heeeeel fijn zijn moest hij thuis net iets rustiger zijn, ook omdat wij bv. geen 10j meer willen wachten met kinderen. Uiteraard hangt dat allemaal weer samen met beweging, bezigheid en opvoeding, maar zit toch ook wel wat in het karakter.
Dilemma's!
Moet 'ie toevallig niet weg bij jou???
Momenteel nog niet echt een voorkeur voor type/geslacht... heel vervelend eigenlijk want er moeten beslissingen worden gemaakt. Vroeger was een witte Golden de ultieme droom en die droom is toen werkelijkheid geworden, maar nu maakt ook de kleur niks meer uit; de donkerdere kleuren zijn zelfs iets sprekender vind ik nu. Het enige wat ik persoonlijk niet zo mooi vind, is wanneer ze zo laag op hun poten staan of een krullende vacht hebben of te 'kort' zijn. Doe mij maar een lekker stoerder type.
Op zich zou ik graag een actieve hond willen om samen leuke dingen te gaan doen; ik zou erg graag jachttraining proberen en/of agility. Ik geniet ook 200% van een enthousiaste, zwemmende hond en hij moet gewoon mee kunnen op buitenritten met de paarden. Maar aan de andere kant staat dan weer dat ik in de week moet gaan werken en hoewel ik zeer flexibele uren heb en een middagpauze van bijna 2u, lijkt me dat voor een werklijn-Golden te weinig...? Ik moet eerlijk bekennen dat ik in mijn omgeving nog geen echte 'werkende' Golden ben tegen gekomen, maar van wat ik hier en daar heb opgepikt is dat toch wel het idee dat ik er van heb gekregen.
Show zegt me echt niet zoveel. Maar moest onze hond potentie blijken te hebben, dan wil ik wel eens een keertje mee doen voor de lol, maar meer niet eigenlijk.
Verder mag hij/zij best wat pit hebben, ik ben opgegroeid met oa. Tervuerens en Groenendaelers, dus ben wel wat gewend.
Maar het zou echt heeeeel fijn zijn moest hij thuis net iets rustiger zijn, ook omdat wij bv. geen 10j meer willen wachten met kinderen. Uiteraard hangt dat allemaal weer samen met beweging, bezigheid en opvoeding, maar zit toch ook wel wat in het karakter.
Dilemma's!
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ook een werklijn heeft een uit knop.
Nu heb ik Duitse Herders, maar ook van de andere rassen met werk/jachtlijnen zijn het allemaal fijne rustige honden in huis en staan klaar voor actie als het moet. Zolang je maar genoeg met ze onderneemt, vooral mentaal. De werklijn hier is zelfs rustiger in huis.
EDIT: Dat laatste merk ik trouwens bij alle werklijnen die ik ken (en waar iets mee gedaan wordt). Lijkt me ook logisch, want je hebt niks aan een hond die zijn energie verspilt voordat hij aan het werk moet haha!
EDIT: Dat laatste merk ik trouwens bij alle werklijnen die ik ken (en waar iets mee gedaan wordt). Lijkt me ook logisch, want je hebt niks aan een hond die zijn energie verspilt voordat hij aan het werk moet haha!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Isa is ook een werklijn golden en dat merk je ook aan haar, maar binnen is ze zo rustig als wat.Shanelle schreef: Maar het zou echt heeeeel fijn zijn moest hij thuis net iets rustiger zijn, ook omdat wij bv. geen 10j meer willen wachten met kinderen. Uiteraard hangt dat allemaal weer samen met beweging, bezigheid en opvoeding, maar zit toch ook wel wat in het karakter.
Dilemma's!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Shanelle
- Actief
Ik heb me denk ik gewoon wat bang laten maken door toe te geven dat wij werken. Op een ander forum werd dat niet bepaald in goede ontvangst genomen...
Er werd nog net niet gezegd dat we hond-onwaardig zijn.
Maar zoals ik al zei heb ik dus flexibele uren en een lange middagpauze waarin ik ook nog kan gaan wandelen dus in mijn ogen valt het allemaal best mee.
Volgens jullie kan het dus wel om dan een werklijn te nemen? Of iig dual purpose.
Volgens jullie kan het dus wel om dan een werklijn te nemen? Of iig dual purpose.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb het gezien op het andere forum denk ik. Ik zou gewoon eens in het echt wat werklijnfokkers opzoeken en kijken hoe ze in huis zijn en als ze iets gaan doen.
-
Shanelle
- Actief
Goed idee! Ik ga eens rondmailen! 
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ook de zogenaamde showhonden kunnen prima werken hoor! Het een sluit het ander niet uit.
De zogenaamde show goldens zijn meer gefokt op type maar zijn nog zeker goldens, de werklijn wordt ook gefokt op type maar dan op snelheid en flexibiliteit. En natuurlijk worden de werklijn goldens meer op werk gefokt, maar nogmaals ook de 'show' goldens kunnen prima werken/apporteren!
De zogenaamde show goldens zijn meer gefokt op type maar zijn nog zeker goldens, de werklijn wordt ook gefokt op type maar dan op snelheid en flexibiliteit. En natuurlijk worden de werklijn goldens meer op werk gefokt, maar nogmaals ook de 'show' goldens kunnen prima werken/apporteren!

-
lets have fun
Flexibele uren en een lange middagpauze is prima voor een volwassen hond. Ook een werklijn. Voor een pup zul je in het begin wel vrij moeten nemen en oppas regelen.Shanelle schreef:Ik heb me denk ik gewoon wat bang laten maken door toe te geven dat wij werken. Op een ander forum werd dat niet bepaald in goede ontvangst genomen...Er werd nog net niet gezegd dat we hond-onwaardig zijn.
Maar zoals ik al zei heb ik dus flexibele uren en een lange middagpauze waarin ik ook nog kan gaan wandelen dus in mijn ogen valt het allemaal best mee.
Ook met een showlijn golden kun je heel leuk apporteertraining doen hoor. De meesten vinden het super. Maar als je wedstrijdambities hebt zou ik voor een werklijn gaan
-
Shanelle
- Actief
Ja ik ben nu al overuren aan het maken op het werk om zo stilletjesaan recupdagen op te sparen. En mijn ouders wonen naast ons en die staan ook paraat om bij te springen indien nodig, heel fijn. Dus dat komt wel goed.
Het is misschien toeval, maar het lijkt wel alsof de werklijnen doorgaans donkerder zijn dan de showlijnen.
Tjongejonge... Nooit gedacht dat ik het er zo lastig met zou hebben om een pup te kiezen.
Het is misschien toeval, maar het lijkt wel alsof de werklijnen doorgaans donkerder zijn dan de showlijnen.
Tjongejonge... Nooit gedacht dat ik het er zo lastig met zou hebben om een pup te kiezen.
-
Sita
- Zeer actief
Pup / hond erbij in 2014?
Ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom om te langs te komen.Shanelle schreef:Goed idee! Ik ga eens rondmailen!
In huis is Rowan heel rustig, eigenlijk best wel lui. Buiten staat hij aan en met trainingen helemaal.
Maar kan prima een paar dagen minder met hem doen. Dat trekt hij prima. Op een gegeven moment moet de energie er wel uit.
Jachttraining is voor hem echt het einde! Staat echt te stuiteren als ik de dummytas pak. Wat mij opvalt is dat ik hem eigenlijk niet veel heb moeten leren. Veel dingen doet hij gewoon uit instinct. Het is meer sturen in de juiste richting en samenwerken om de juiste dummy binnen te krijgen. Hij heeft een ontzettend groot doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen. Dat maakt het soms voor mij wat lastig
Werklijnen zijn vaak donker, daar wordt eigenlijk niet opgelet met fokken op kleur, maar op de werkeigenschappen. Ik persoonlijk vind het donkere prachtig. Maar als Rowan wit was geweest zou ik hem ook gekozen hebben.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Shanelle
- Actief
Super lief! Maar ik vermoed dat we niet in de buurt wonen, wij wonen in Brecht (BE), tegen Breda... Zijn jullie in het kort misschien ergens op een evenement? Ik ben wat aan het rondkijken naar evenementen om daar dan eens te gaan kijken, dat zou toch ook al een goed idee moeten geven.Sita schreef:Ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom om te langs te komen.
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Morgenavond hoop ik dus zeker te weten of de teef drachtig is endan is het alleen nog afwachten of er een teef bijzit
Vandaag is de teef 4 weken drachtig
Groetjes hermelien1989 en gioia