Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthonden, lopende, staande en retrievers!

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tamara. schreef:Zo zijdelings lees ik dit topic af en toe mee, maar de laatste update van Ita :eek: Wat kan ze al veel :eek: :N: Als ik dit zo lees mag ik wel 3 tandjes erbij zetten, bij de training van Fien en mij :smile:

Niet dat Fien en ik een jachttraining doen maar bij wijze van spreken :mrgreen:
Joh, dat kan je niet vergelijken :wink:
Een deel zit Ita ingebakken, dat heeft ze zo van mama en papa meegekregen.
Nu ik al een keer dit hele ritueel met Rana heb gehad, herken ik bepaalde momentjes wat eerder en dan speel ik er alleen maar op in.
Als ze al iets heeft gevonden bijv. (apport zeggen)of als ze iets denkt te gaan pakken of als ze op een geur afloopt.
Dat is speciaal voor dit soort hondjes, herkennen en er op inspelen en stimuleren :wink:
Ik zou er nog wel wat goede lessen in kunnen gebruiken hoor :ok:

Het apporteren van een Retriever uit een goed nest gaat nog een graadje vlugger........................tenzij de baas zo stom is om dan nog maar ietsje sneller te willen.
Dan wordt hij direct afgestraft als het een beetje mee zit. Want dan stopt de hond met werken.
Ik doe elke dag wel iets maar niet lang. Verder moet ze pup en op dit moment dan jonge hond kunnen zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
Inge O schreef:
Tamara. schreef:Zo zijdelings lees ik dit topic af en toe mee, maar de laatste update van Ita :eek: Wat kan ze al veel :eek: :N: Als ik dit zo lees mag ik wel 3 tandjes erbij zetten, bij de training van Fien en mij :smile:

Niet dat Fien en ik een jachttraining doen maar bij wijze van spreken :mrgreen:
zal ik eens neerzetten wat crunch 'al' kan, dan voel je je vast al een stuk gelukkiger :mrgreen: .

crunch had strandtraining vandaag - ze is flagrant gezakt :boos: :mrgreen: .
En eh, wat waren de trainingsdoelen dan voor vandaag (strand)? De examen-eisen, zeg maar?
Je bent me net voor :mrgreen:
Wat waren de exameneisen Inge?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Inge O schreef:
Kaiou schreef:Gelukkig heb ik zo'n trainer, er is altijd dialoog en ik ben ontzettend blij met hem :ok:
kan je die eventjes voor ons klonen, please :F: ?
Zal woensdag een poging wagen :mrgreen: .
Ik moet trouwens wel toegeven dat niet iedereen de dialoog met hem aan durft. Jan is een zeer zelfverzekerd persoon die heel sterk overkomt en een duidelijke mening heeft. Er zijn ook mensen die niet makkelijk met hem in discussie gaan :N: . Daar heb ik dan weer geen last van, ik vind het heerlijk zulk soort mensen :wink: Lekker duidelijk, geen spaans praten, zeggen wat je bedoelt, altijd eerlijk en toch open staan voor andermans mening :ok: .

edit: tekst iets aangepast
Laatst gewijzigd door Kaiou op 10 nov 2008 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef: zal ik eens neerzetten wat crunch 'al' kan, dan voel je je vast al een stuk gelukkiger :mrgreen: .

crunch had strandtraining vandaag - ze is flagrant gezakt :boos: :mrgreen: .
En eh, wat waren de trainingsdoelen dan voor vandaag (strand)? De examen-eisen, zeg maar?
Je bent me net voor :mrgreen:
Wat waren de exameneisen Inge?
ahaha, exameneisen :smile: .

nou, die waren alleen maar dat ze NIET naar andere honden toeging en dat ze ook dan kwam als geroepen werd :boos: .

maar dat zag zij toch een paar keer net even anders :engel: .
Moon schreef: Ben zo benieuwd hoe ik het er bij een volgende jachthond vanaf breng :denken: Ik zeg vaak dat Dante 'mijn broddellapje' is (aach, die arme ziel..) :wink:
nououou, ik heb voor crunch zo'n 18 broddellapjes gehad, maar die hebben me toch maar gedeeltelijk voorbereid op haar hoor :N: :19: :mrgreen: .
Nou Inge bedankt :ok: Zo'n 'hart onder de riem' doet een mens altijd goed :boos: :boos: :mrgreen:
Hoewel, voor een beginneling als ik is het ook wel prettig om te horen als het 'bij een oude rot in het vak' ook niet altijd op rolletjes verloopt :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:nou, die waren alleen maar dat ze NIET naar andere honden toeging en dat ze ook dan kwam als geroepen werd :boos: .

Pfieeeuw! *Veegt het zweet van haar voorhoofd af en zegt die 5 extra privelessen af die ik had ingelast voor ik weer met je ging wandelen* :smile:
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
Inge O schreef:

nou, die waren alleen maar dat ze NIET naar andere honden toeging en dat ze ook dan kwam als geroepen werd :boos: .

Moon schreef: Ben zo benieuwd hoe ik het er bij een volgende jachthond vanaf breng :denken: Ik zeg vaak dat Dante 'mijn broddellapje' is (aach, die arme ziel..) :wink:
nououou, ik heb voor crunch zo'n 18 broddellapjes gehad, maar die hebben me toch maar gedeeltelijk voorbereid op haar hoor :N: :19: :mrgreen: .
Nou Inge bedankt :ok: Zo'n 'hart onder de riem' doet een mens altijd goed :boos: :boos: :mrgreen:
Hoewel, voor een beginneling als ik is het ook wel prettig om te horen als het 'bij een oude rot in het vak' ook niet altijd op rolletjes verloopt :mrgreen:
Lijkt een beetje op die jachtmensen die stiekem zaten te klagen omdat de hond er weer eens van door was gegaan........................
Alleen als je hen vroeg naar het probleem en hoe het op te lossen kwam er een hooghartig: "Je moet je hond onder appèl brengen" :pffff:
Inge zegt tenminste eerlijk dat je zelfs als ervaren rot in het vak flink voor verrassingen kunt komen te staan :ok:

Oh en Inge, vraagje.................... jij hebt haar zelf uitgekozen :mrgreen:
Wist je nog niet na 8 weken dat je haar een draakje zou vinden? :wink:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:

Lijkt een beetje op die jachtmensen die stiekem zaten te klagen omdat de hond er weer eens van door was gegaan........................
Alleen als je hen vroeg naar het probleem en hoe het op te lossen kwam er een hooghartig: "Je moet je hond onder appèl brengen" :pffff:
Inge zegt tenminste eerlijk dat je zelfs als ervaren rot in het vak flink voor verrassingen kunt komen te staan :ok:

Oh en Inge, vraagje.................... jij hebt haar zelf uitgekozen :mrgreen:
Nou zeker! Het had mij enorm geholpen als ervaren mensen wat eerlijker waren geweest toen Dante jonge hond was. Wat heb ik me vaak een dummy gevoeld. Ik krijg nu geregeld te horen hoe gehoorzaam mijn hond wel niet is (ja zeker, toevallig :pffff: :pffff: ) dan haast ik mij te vertellen wat er allemaal aan vooraf is gegaan en ben er ook heel eerlijk in dat ik niet roep als hij achter een spoortje aan zit..

En idd Inge, serieus, had je dit van tevoren ingeschat bij Crunch? Met andere woorden, kun je als fokker echt goed voorspellen hoe zo'n hummel zich zal ontwikkelen? Dus ook haar broers en zusjes; zijn die een beetje geworden zoals je had gedacht?
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Oh en Inge, vraagje.................... jij hebt haar zelf uitgekozen :mrgreen:
nee, compleet helemaal totaal niet :19: . niet dus :mrgreen: . ik zou haar zelfs als prototype kunnen neerzetten van hoe moeilijk het vaak is om een pup in te schatten.

wat wél klopte : dat ze veel zelfvertrouwen heeft, dat ze héél erg impulsief kan zijn, dat het een 'gek ding' is, dat kon amper veranderen want daarin was ze als pup al heel duidelijk.

wat ik helemaal fout heb ingeschat was dat ik dacht (eerder hoopte, want zeker was ik er niet van) dat ze ook baasgericht en (voor een hovawart dan) redelijk werklustig zou zijn.....

euhhh......nooit eerder een minder baasgericht hondje gehad en werklustig is ze ook alleen maar voor haar eigen werkzaamheden :mrgreen: .
ze combineert de zelfstandigheid en eigengereidheid van een berghond met de aktie en impulsiviteit van een herder :oeps: ......(hovawart is in de basis nog steeds berghond x herder :wink: ).
Nou, dan is het wel een geluk dat ze juist bij jóu terecht is gekomen...
Maar denk je niet dat dat baasgericht zijn nog kan komen? Bij Dante is dat later veel meer geworden (kan ook wel omdat ík toen meer doorkreeg hoe met hem om te gaan :wink: ).
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:en werklustig is ze ook alleen maar voor haar eigen werkzaamheden :mrgreen: .
En op dát moment gaan ze ook als een dolle en trekken ze alle registers open :smile:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Oh en Inge, vraagje.................... jij hebt haar zelf uitgekozen :mrgreen:
nee, compleet helemaal totaal niet :19: . niet dus :mrgreen: . ik zou haar zelfs als prototype kunnen neerzetten van hoe moeilijk het vaak is om een pup in te schatten.

wat wél klopte : dat ze veel zelfvertrouwen heeft, dat ze héél erg impulsief kan zijn, dat het een 'gek ding' is, dat kon amper veranderen want daarin was ze als pup al heel duidelijk.

wat ik helemaal fout heb ingeschat was dat ik dacht (eerder hoopte, want zeker was ik er niet van) dat ze ook baasgericht en (voor een hovawart dan) redelijk werklustig zou zijn.....

euhhh......nooit eerder een minder baasgericht hondje gehad en werklustig is ze ook alleen maar voor haar eigen werkzaamheden :mrgreen: .
ze combineert de zelfstandigheid en eigengereidheid van een berghond met de aktie en impulsiviteit van een herder :oeps: ......(hovawart is in de basis nog steeds berghond x herder :wink: ).
O jee ..............
Gedeeltelijk had je haar dus goed ingeschat, alleen een klein stukje ...................."wishful thinking"? :wink:
Of was het echt helemaal niet zichtbaar toen.

Inderdaad dezelfde vraag als Marijke :wink:
De andere puppy's wel goed ingeschat?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: O jee ..............
Gedeeltelijk had je haar dus goed ingeschat, alleen een klein stukje ...................."wishful thinking"? :wink:
Of was het echt helemaal niet zichtbaar toen.
een stukje was wel wishfull thinking, maar dan wel weer gebaseerd op dingen die ik zag en die zeker in de richting 'baasgericht' konden wijzen. ze was bv. de hele nestperiode echt een stuk meer baasgericht dan fien - nu zijn deze twee gewoon kloontjes van elkaar :mrgreen: .

bij dendikken was het net andersom : die leek heel zelfzeker, relax, niet eigenwijs maar ook niet echt mensgericht.
hij blijkt nu héél erg baasgericht (helemaal type dropje) en een stuk minder relax dan voorzien (nogal een pittig mannetje :wink: ).
Fien heb je wat dat betreft zowat uit kunnen tekenen, ja, hoe ze zou worden.

En voor wat betreft Crunch, ik zag qua baasgerichtheid en samen bezig zijn met 'de baas' een heel groot verschil tussen Crunch en Fien, dus het was niet alleen wishfull thinking :pffff: :wink:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:ik moet gewoon bekennen dat ik niet leuker ben dan mijn 5 andere honden bij elkaar, dat niveau haal ik niet :mrgreen: .
Ik kan me daar iets bij voorstellen :wink:
Ik vind het ook moeilijk om leuker te zijn voor Rana dan een koppel fazanten :mrgreen:
(Ita heeft nog geen fazanten gevonden, dus dat weet ik nog niet :mrgreen: )
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:ik moet gewoon bekennen dat ik niet leuker ben dan mijn 5 andere honden bij elkaar, dat niveau haal ik niet :mrgreen: .
Ik kan me daar iets bij voorstellen :wink:
Ik vind het ook moeilijk om leuker te zijn voor Rana dan een koppel fazanten :mrgreen:
(Ita heeft nog geen fazanten gevonden, dus dat weet ik nog niet :mrgreen: )
komt er dan ter crunchjes verdediging nog bij dat de twee keer dat ze gisteren even compleet lak aan me had ze gewoon het slechte voorbeeld volgde van de hond van mijn vriendin die ook niet echt denderend luistert.

maar, het heeft me wel weer even de ogen geopend, jammer maar helaas voor crunch maar ik start met een nieuw plan van aanpak Afbeelding :pffff: .
Daar willen we dan wel stap voor stap van op de hoogte worden gehouden!
Zonder dollen; ik ben echt benieuwd :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

En trouwens nog even ook ter verdediging van Crunchje; hier in het park was zij de enige die netjes op het pad bleef lopen in het park, de rest denderde door de struiken :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
maar, het heeft me wel weer even de ogen geopend, jammer maar helaas voor crunch maar ik start met een nieuw plan van aanpak Afbeelding :pffff: .
doe ik graag, maar ondertussen zit ik al wel een halve pagina jouw topic te vervuilen :engel: .
Dat is maar gedeeltelijk :wink:

In de eerste plaats vroegen wij er zelf om en in de tweede plaats is jouw plan van aanpak in ieder geval voor een deel en mogelijk zelfs helemaal, prima door ons te gebruiken denk ik :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:En trouwens nog even ook ter verdediging van Crunchje; hier in het park was zij de enige die netjes op het pad bleef lopen in het park, de rest denderde door de struiken :mrgreen:
ja, maar de rest mocht dat ook gewoon :mrgreen: .

nee, gelukkig is crunch niet echt ongehoorzaam hoor, maar ze is wel moeilijk, op een manier die ik nog niet eerder heb gehad. maar ik weet gewoon dat er, diep in haar, een brave, aanhankelijke crunch zit, dus die peuteren we er wel uit :pffff: ........ :oeps: .
Moon schreef:
Inge O schreef:
doe ik graag, maar ondertussen zit ik al wel een halve pagina jouw topic te vervuilen :engel: .
Huh :denken: Ten eerste is het mijn topic :pffff: ten tweede is het een zeeeeer relevant onderwerp voor jachthondenbaasjes :ok: Dus al duurt het nog tien pagina's; kom maar op!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Dat is maar gedeeltelijk :wink:

In de eerste plaats vroegen wij er zelf om en in de tweede plaats is jouw plan van aanpak in ieder geval voor een deel en mogelijk zelfs helemaal, prima door ons te gebruiken denk ik :mrgreen: :ok:
:mrgreen: ; twee zielen, één gedachte!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef: Dus al duurt het nog tien pagina's; kom maar op!
eerst nog even uittesten :F: :F: :F: . over enkele weekjes doe ik verslag :mann: :oeps: .....
Oké, ik wacht af, succes :ok: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef: Dus al duurt het nog tien pagina's; kom maar op!
eerst nog even uittesten :F: :F: :F: . over enkele weekjes doe ik verslag :mann: :oeps: .....
Oké, ik wacht af, succes :ok: :mrgreen:

Afbeelding :mrgreen:
Neuh, zenuwachtig worden we er vast niet van :mrgreen: maar wel nieuwschierig :ok:
We geven je 4 weken voor de eerste aanwijzingen hier komen te staan :F:
Als er iets verkeerd gaat is dat ook leerzaam hé! :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef: Oké, ik wacht af, succes :ok: :mrgreen:

Afbeelding :mrgreen:
Neuh, zenuwachtig worden we er vast niet van :mrgreen: maar wel nieuwschierig :ok:
nee, natuurlijk niet, maar íkke wel :smile: !
Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen :D :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:................ dat bibbermannetje geeft wel aan dat ik nog helemaal niet zeker ben of er over enkele weken wel iets veranderd is :F: .
Dat kan gebeuren.
Natuurlijk weet je dat niet, jij verkondigt ook geen stelligheden zoals sommige trainers wel doen (ongefundeerd). :wink:

Maar het hele proces om te kijken hoe je de zaken meer naar je hand kunt zetten is wel leerzaam :ok:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Kan ik achter de schermen al wel een tipje van de sluier krijgen :mann:

Ik vind het al wel ontzettend knap van Crunch dat ze 'maar' 2 keer de verleiding niet kon weerstaan. Fien niet naar een andere hond laten gaan, nouuuu, dat lukt mij maar 2x wel en de overige keren niet :smile:
ranetje
Zeer actief

Ik liep met de honden bij de berg in het dorp. (een zeer heuvelachtig bos)
Daar is een "konijnenberg" zoals deze door diverse mensen wordt genoemd.
Een hele strook met flinke gaten waar de konijnen hun holltjes hebben.
Ita en Rana gaan elke dag even gedag zeggen, maar ze blijven er niet lang hangen.
Hun volgende stopplaats in de renpartij is het vijvertje bij de oorprong.
Lekker even afkoelen (ook al vriest het, zo lang er geen ijs op ligt, gaan ze er in),
Halverwege die run naar de vijver ging Ita opeens linksaf en snuffelde daar aan iets dat er wat wittig uit zag. Ik kon verder nog niet zien wat het was.
Met de verse herinnering aan de training riep ik vrolijk "Ita vast apport".

Onmiddellijk greep Ita vast wat ze aan het onderzoeken was en kwam mij met stralende ogen :D........................................... een konijn brengen.
Nog stijf dus waarschijnlijk een paar uur dood.
Dat konijn ligt nu dus in de vriezer. Mooi trainingsmateriaal :ok:

Waarom het is overleden was aan de buitenkant niet te zien.
Puntgaaf, niks gebroken zo te voelen en geen vuile oogjes. :U:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef: Waarom het is overleden was aan de buitenkant niet te zien.
Puntgaaf, niks gebroken zo te voelen en geen vuile oogjes. :U:
voor 99,99999999% zeker is het gestorven aan VHD :wink: . lag het toevallig ook niet nogal 'gestrekt'?

prima dat ita het kwam brengen zeg :ok: - had ze al eerder een echt konijn geapporteerd?
Ik dacht dat je VHD konijntjes niet vond? Die trekken zich toch terug in het hol?
Ik dacht dat je alleen de mixamathose (goed geschreven? :denken: ) konijntjes kon vinden.

Ita heeft een keer een kort apport en een keer een verloren zoek apport met konijn gehad. Het is dus niet geheel onbekend voor haar. Alleen zo'n stijve plank als deze :wink: had ze nog niet gehad.

Ze heeft me ook een dode merel en vanmiddag een mini molletje gebracht :wink:
Die mol was nieuw voor haar :mrgreen:
De geur kent ze wel, want ze graaft geregeld molshopen uit.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:kan ook weer allemaal op je lijstje :mrgreen: .
:smile: :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik zat nog eens na te denken over dat nepkonijn in het bos als verloren zoek......................
Ik laat Ita blokken e.d. alleen als kort apport brengen.

Is het eigenlijk wel verstandig om dergelijke apporten te laten zoeken?
Ik moet maar steeds aan die hond denken die een paar jaar geleden op de NIMROD met een tafelpoot aan kwam zetten in plaats van met wild. :N:

Zo'n risico lijkt me groter als je een hond van alles laat zoeken.
Vanwege die "apport = apport" en "vast = vast" ideeën :roll:
Of denk ik nu te ver door?

Niet dat ik mezelf op de NIMROD zie staan met Ita hoor :mrgreen: :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Ik zat nog eens na te denken over dat nepkonijn in het bos als verloren zoek......................
Ik laat Ita blokken e.d. alleen als kort apport brengen.

Is het eigenlijk wel verstandig om dergelijke apporten te laten zoeken?
Ik moet maar steeds aan die hond denken die een paar jaar geleden op de NIMROD met een tafelpoot aan kwam zetten in plaats van met wild. :N:

Zo'n risico lijkt me groter als je een hond van alles laat zoeken.
Vanwege die "apport = apport" en "vast = vast" ideeën :roll:
Of denk ik nu te ver door?

Niet dat ik mezelf op de NIMROD zie staan met Ita hoor :mrgreen: :smile:
dan denken we allebei tever door (maar dat kan best hoor :smile: ).

ik vind een heleboel dingen op training (waaronder dit) helemaal niet logisch vanuit de hond bekeken. een jachthond moet met wild aan komen zetten (of met zijn dummy), maar niet met om het even wat toch?
Dat bedoel ik :ok:
Ik had het er van de week nog over met de DA waar ik even was.
Hij zat zich ook af te vragen wat het doel was van het zoeken van een nepkonijn van dit materiaal en zo plat.
Hij ziet de nepeend en nepduif ook niet zitten :mrgreen:
Ik denk dat die nog wel functioneel kunnen zijn vooral als de geur eenden/duiven er goed aan zit. Ze hebben de goede maat en het juiste model :ok:

Rana heeft er mee geleerd een eend goed vast te houden bijv.................
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hahahaahah, heel leuk om zo te lezen Inge :ok:
Inge O schreef: één keer was ze wel heel slim, dat loeder : komt er iemand aan met een aangelijnde hond, ze wilde er maar al te graag op af maar bleef netjes bij me - geef ik haar als beloning een voertje (eventjes zonder dat ze er het flesje moest voor ophalen, daarvoor was ze nog teveel afgeleid), schiet het kreng er daarna alsnog op af :boos: :mrgreen: . maar, ze kwam terug, toch nog een stukje braaf dus :knuffel1: .
En dit is zooo herkenbaar. Het loeder met de naam Vera (ahhh, nee, geen loeder hoor :mrgreen: ) had hier ook een handje van. Dan had ze de bal mogen apporteren/vangen omdat ze netjes mensen genegeerd had (honden hoeft hier dan weer eigenlijk niet omdat we dan toch in losloopgebied lopen en Vera vooral heeeel goed is in roerloos op haar rug liggen :mrgreen: ), en dan presteerde ze het om eerst mij aan te kijken, en dannn hem snel achteruit te willen peren, alsnog richting de mensen die we zojuist gepasseerd hadden :smile2: Ze kwam dan wel meteen weer terug als ik riep, en dan met zo'n bekkie van "jaaa kom maar weer op met die bal :cheer: ". Smiecht!
Helemaal in het begin kreeg ze die dan ook (was ze een maand of zes en zaten we nog heeel druk in de begintrainig van mensen negeren), maar toen ze het negeren prima onder de knie had was hem weer willen peren een "Uh!!" en haar aan de halsband een vriendelijke doch resolute zwier voor me uit geven "hoppaa, doorlopen :smile2: ", en nu is die lol er ook af :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:smile: :smile: :smile: :smile:
Wat een geweldig goede voorbereiding :ok:
En dan zal je zien dat je "training" net niet nodig blijkt.

Pas als je dat flesje en pennezakje een keer vergeet zou die training heel nodig blijken 8) :mrgreen:
één keer was ze wel heel slim, dat loeder : komt er iemand aan met een aangelijnde hond, ze wilde er maar al te graag op af maar bleef netjes bij me - geef ik haar als beloning een voertje (eventjes zonder dat ze er het flesje moest voor ophalen, daarvoor was ze nog teveel afgeleid), schiet het kreng er daarna alsnog op af :boos: :mrgreen: . maar, ze kwam terug, toch nog een stukje braaf dus :knuffel1:
Dit doet me denken aan de training van Rana om niet achter paarden aan te gaan. :mrgreen:
Weken lang aandacht oefeningen en zitopdrachten als er een paard voorbij kwam (bij ons achter toen goed te oefenen omdat er een stal rijpaarden was).
Loop ik met haar in de duinen, komt er een groep ruiters aan..................ik zag Rana kijken dus ik roep "zit"!!
Ze gaat keurig boven op een duintop zitten :ok:
Ik klim hijgend dat duin op en beloon haar...........................
wil met haar verder lopen en ze draait zich om en neemt een spurt naar die paarden :N: :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Weken lang aandacht oefeningen en zitopdrachten als er een paard voorbij kwam (bij ons achter toen goed te oefenen omdat er een stal rijpaarden was).
dat geluk heb ik nu niet : vandaag viel het ontzettend mee dat ik 3 keer een hond of honden tegenkwam, maar ik kan evengoed dagen lopen zonder dat ik er één zie.
beetje moeilijk trainen zo :(: .

maar blijkbaar is crunch dus niet het enige kreng :mrgreen: .
Mijn hondjes zijn geen krengen :pffff:

Maar ze zijn ook niet heilig :engel: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”