Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare reacties als ik met loopse teef wandel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Debora schreef:
Mol schreef:
Debora schreef:Volgens mij is het gewoon een kwestie van opvoeding bij een reu, daarnaast zijn hormoonhuishouding. Je kan je reu ook opvoeden dat hij niet kwakkeloos achter elke teef aangaat. Nou ja, mij is het in ieder geval gelukt. :roll: Ik vind het jammer dat het topic zich gesplitst heeft in reu-vs. teveneigenaren, een teef heeft net zoveel recht om te mogen genieten als een reu en andersom net zo.
kom jij dan maar bij mij langs en ga jij Jake dan maar eens leren dat hij niet achter een lekker geil wijfie aan mag, dat is het zelfde als een vent een bloot vroutje ziet en die gaat hem staan uit dagen

mol :8):
Ik mag aannemen dat jij de capaciteiten heb om je honden zelf op te voeden. Ik vind het wel heel makkelijk om overal maar de teven de schuld van te geven, blijkbaar mag een reu alles maar dan ook alles doen. Sorry, maar dat kwakkie gaat er bij mij niet in. :mrgreen: Wie zegt trouwens dat een teef uit zit te dagen? Niet elke teef is gedient van oversexte reu, maar ja als de eigenaar het allemaal maar best vind en zich verschuilt onder het motto "het ligt aan de teef". Dan ligt het inderdaad niet aan de hond, maar aan het baasje.
of de teef nou wel of niet uitdaagt is om het even, je ga de kat niet op het spek binden je komt met een loopse teef ook niet op het trainings veld of in de show ring, dus ook niet in het losloop gebied.

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Debora schreef:
Zoek stok! schreef:
Debora schreef:Je kan je reu ook opvoeden dat hij niet kwakkeloos achter elke teef aangaat. Nou ja, mij is het in ieder geval gelukt. :roll:
Dat zegt meer over jouw hond dan over jou. Sorry.

Ik heb ook een reu die niet totaal wild wordt van loopse teven, maar die zijn er echt wel. Dat zit in de hond. Niet alles is met opvoeding op te lossen.
Wel verdomd veel. Je kan natuurlijk ook alles blijven afschuiven op een loopse teef, is ook zo verdomd makkelijk vind je niet. Dat zegt over een reu-eigenaar ook meer dan over zijn hond. :roll:
Nee vind ik niet. Het is altijd zo makkelijk om ergens over te oordelen als je zelf een hond hebt die daar geen last van heeft.

Ik denk niet dat ik in dit topic alles op de loopse teef wil afschuiven. Ik heb al meermalen gezegd dat ik Bram direct vast doe als ik even een seintje krijg. Maar de teveneigenaren lijken hier juist het omgekeerde te doen: 'ik mag doen en laten wat ik wil met m'n loopse doos die wil sexen, maar jij moet je gemene reu die ook wil sexen ten allen tijden bij je kunnen roepen' :roll:

Maar zoals ik in een eerder bericht al zei: uiteindelijk zit ik niet met de gebakken peren, dus waar maak ik me eigenlijk druk om? :denken:

Net zoals ik het idioot vind om met een hond-agressieve hond in een losloopgebied los te lopen, vind ik dat ook van een loopse teef. Het is het kat op het spek binden, dus kijk niet raar als de kat toehapt. En ook niet als het spek het heeeerlijk vindt.

:mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

bij ons gaan de teven het terrein niet af in hun top dagen , liever een ongelukje met mijn eigen reu , dan met een vreemde snoeshaan :pffff:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

CarolineS schreef:Ik begrijp dat jullie reuen hebben die niet te houden zijn wanneer er ergens in de buurt een loopse teef is.
ik wil wel dat mijn reuen ten alle tijde luisteren en dat doen ze ook, ook als er een loopse teef loopt, maar dat verwacht ik niet van andere mensen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Geer schreef:Ik ben misschien een slapjanus... Maar wat is er zo erg aan om twee keer drie weken per jaar niet naar een losloopgebied te gaan? Als Ted loops is wandel ik gewoon op de stoep, om het park heen, maar ik ga er niet in. Vind ik niet meer dan netjes...
mijn honden zijn gewend altijd los te lopen, ze gaan elke dag 2 x naar het bos. Als ik ze 2 dagen aangelijnd moet uitlaten is het al een ramp, ze kunnen hun energie niet kwijt ook al trainen ze daarnaast nog 3 dagen per week.
Dus ja dat is een probleem 6 weken niet los. Maar er zijn genoeg plaatsen waar honden officieel niet los mogen maar waar het wel kan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Mol schreef:
Debora schreef:
Mol schreef:
Debora schreef:Volgens mij is het gewoon een kwestie van opvoeding bij een reu, daarnaast zijn hormoonhuishouding. Je kan je reu ook opvoeden dat hij niet kwakkeloos achter elke teef aangaat. Nou ja, mij is het in ieder geval gelukt. :roll: Ik vind het jammer dat het topic zich gesplitst heeft in reu-vs. teveneigenaren, een teef heeft net zoveel recht om te mogen genieten als een reu en andersom net zo.
kom jij dan maar bij mij langs en ga jij Jake dan maar eens leren dat hij niet achter een lekker geil wijfie aan mag, dat is het zelfde als een vent een bloot vroutje ziet en die gaat hem staan uit dagen

Ik mag aannemen dat jij de capaciteiten heb om je honden zelf op te voeden. Ik vind het wel heel makkelijk om overal maar de teven de schuld van te geven, blijkbaar mag een reu alles maar dan ook alles doen. Sorry, maar dat kwakkie gaat er bij mij niet in. :mrgreen: Wie zegt trouwens dat een teef uit zit te dagen? Niet elke teef is gedient van oversexte reu, maar ja als de eigenaar het allemaal maar best vind en zich verschuilt onder het motto "het ligt aan de teef". Dan ligt het inderdaad niet aan de hond, maar aan het baasje.
of de teef nou wel of niet uitdaagt is om het even, je ga de kat niet op het spek binden je komt met een loopse teef ook niet op het trainings veld of in de show ring, dus ook niet in het losloop gebied.

en dat is nou precies het verschil, ik mag hopen dat als er een blote juffrouw jou gaat uitdagen je je niet op haar zal storten alsof je een neanderthaler bent.
maar dat geldt niet voor dieren. loops = sex en verder niet.
tenslotte heb ik hier ook nog nooit een reu voor de deur zien zitten met een bos bloemen of een lekker kluifje.
en als ik niet wil dat mijn dames sexen, hou ik ze bij me en gaan ze inderdaad, jammer maar helaas drie weken aan de riem op rustige tijden door de buurt en niet gezellig naar het bos.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:[. Ik heb al meermalen gezegd dat ik Bram direct vast doe als ik even een seintje krijg. Maar de teveneigenaren lijken hier juist het omgekeerde te doen: 'ik mag doen en laten wat ik wil met m'n loopse doos die wil sexen, maar jij moet je gemene reu die ook wil sexen ten allen tijden bij je kunnen roepen' :roll: :mrgreen:
als teveneigenaar herken ik me nu niet direct in het standpunt dat je hier verwoordt.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Momenteel twee loopse ieren teven in huis. En aangezien ik geen groot eigenterrein heb zullen ze toch ergens moeten kunnen lopen. Poepen mogen ze hier in de tuin. Buiten de tuin neem ik die keutel gewoon mee naar de eerst volgende bak. Plasjes en dat zijn er gewoon heel veel kan ik niets aan doen.
Ik hou wel rekening indien mogelijk dat ik ze op andere tijden dan normaal uitlaat. Maar zeker s'morgens vallen die tijden nogwel eens samen met anderen. Dan loop ik geregeld een andere kant op. Maar ik kan me niet herinneren daar ooit last mee gehad te hebben. Wel hoor ik van andere reu eigenaren wel eens dat hun reuen al ver voordien weten dat er weer wat aan zit te komen. Vervelend voor hun maar daar kan ik niets aan doen. Gelukkig lopen ze nu samen loops te wezen.
Als er op bepaalde plaatsen geen andere honden zijn gaan ze ook gewoon los. Ik moet wel eerlijk toegeven dat je met een ier nu eenmaal iets minder rizico loopt omdat deze hoog op de poten staan en hier eigenlijk vooral klein spul rondloopt. (totdat de dozen op hun knieeen gaan :denken: ) En daarbij luisteren ze goed en gaan zeker in deze dagen niet ver bij mij vandaan.
Als er van beide kanten wat nu wat good-will getoont kan worden hoeven er niet van die giga problemen te ontstaan.
En met je loopse hond in een losloop gebied gaan stuinen ja dat vind ik erg ver gaan.
Buiten deze gebieden moeten alle honden vast. En kan ik ze los laten...................(geintje hoor)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:je komt met een loopse teef ook niet op het trainings veld of in de show ring, dus ook niet in het losloop gebied.

Ik wil juist wel dat er mensen met loopse teven op het trainingsveld lopen als ik er loop met m'n reu. Ik moet er ook lopen met m'n loopse teef als anderen trainen. Want daar is juist de plek om het te leren vind ik. Een losloopgebied ben ik helemaal met je eens.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

:denken:
Is het dan echt zo moeilijk om drie weken per jaar rekening te houden met andere baasjes en hun honden.
Ik snap heel de commotie van sommigen niet, zeker niet als ze het hebbe over wederzijds respect, want daar gaat het toch om.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Mama Sanneke schreef::denken:
Is het dan echt zo moeilijk om drie weken per jaar rekening te houden met andere baasjes en hun honden.
Ik snap heel de commotie van sommigen niet, zeker niet als ze het hebbe over wederzijds respect, want daar gaat het toch om.
:knuffel: :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik hou ook rekening met andere bazen, maar wat betreft de reuen: Er zullen altijd loopse teven rondlopen, zijn het niet die van mij, dan wel die van een ander, dus je zult toch een manier moeten vinden om er mee om te gaan en daaarbij ook nog lol van je reu te hebben :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

fes/lou schreef:Ik hou ook rekening met andere bazen, maar wat betreft de reuen: Er zullen altijd loopse teven rondlopen, zijn het niet die van mij, dan wel die van een ander, dus je zult toch een manier moeten vinden om er mee om te gaan en daaarbij ook nog lol van je reu te hebben :wink:
k vergeet wel es dat jullie veel losloopgebieden hebben.
Die hebben wij hier niet.
Meeste honden zijn hier dus aangelijnd. :wink:

Het is niet omdat er altijd wel loopse teven zijn dat je daarom zelf
je verantwoordelijkheid niet kan nemen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Ik wil juist wel dat er mensen met loopse teven op het trainingsveld lopen als ik er loop met m'n reu. Ik moet er ook lopen met m'n loopse teef als anderen trainen. Want daar is juist de plek om het te leren vind ik. Een losloopgebied ben ik helemaal met je eens.
Ik zou het zeker toejuichen als iedere hondenschool ook loopse teven zou toelaten. Je kunt in dat eerste jaar van zo'n hond al zoveel zelfbeheersing leren.
Ik ben in elk geval blij dat mijn loopse teven, gewoon af en blijf uit zicht konden, en dat de reuen die ernaast lagen dat ook konden. Als we het over nuttige oefeningen hebben, dan vind ik dit soort oefeningen wel het meest nuttig :wink:
Zoie
Zeer actief

Rami schreef:
Geer schreef:
Zoie schreef:
Geer schreef:[In een aanlijngebied vind ik dat ik met mijn loopse teef in mijn recht sta bij geval van 'verkrachting'... maar in een losloopgebied vind ik het toch echt mijn eigen probleem. Dan zoek ik het bewust op. Dus...dat doe ik niet.
Het probleem is dat de scheiding niet zo strikt is. Zijn de duinen losloopgebied omdat je er mag lopen met je hond ? Is het mini bosje aan het meertje waar ik vaak met Luna naar toe ga losloopgebied omdat meer mensen op het idee komen ? enz.
Nou, laat ik het anders zeggen. Onder losloopgebied versta ik die gebieden waar honden officieel los mogen OF die gebieden waarvan je WEET dat honden er loslopen.
Yep, het is toch eigenlijk ook een beetje onzin om je in deze zo strikt aan 'officiële' losloopgebieden te houden?
Een tijd terug kwam ik vaak in een park dat 'eigenlijk' geen losloopgebied is, maar waar de bewoners van de hele wijk zijn/haar hond los laat lopen, omdat het een van de weinige plekken is waar het - veilig - kan.
Ja, dat klinkt redelijk, maar toch even een tegenwerping. Want wat als ik daar met mijn kinderen ( fictief, heb geen kinderen ) een balletje wil trappen ?

Buiten gebieden die expliciet zijn aangewezen om je hond er los te kunnen laten lopen, heb je geen recht je hond los te laten lopen. D.w.z. dat je met van alles en nog wat rekening hebt te houden als je het toch doet, en waarom dan niet met de loopse teveneigenaar ?

Ik zeg niet dat ik daar ga lopen hoor, kijk wel uit, het gaat me nu even om het gemak waarmee een parkje door hondeneigenaren tot losloopgebied wordt verklaard.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Zoie schreef:
Zoek stok! schreef:[. Ik heb al meermalen gezegd dat ik Bram direct vast doe als ik even een seintje krijg. Maar de teveneigenaren lijken hier juist het omgekeerde te doen: 'ik mag doen en laten wat ik wil met m'n loopse doos die wil sexen, maar jij moet je gemene reu die ook wil sexen ten allen tijden bij je kunnen roepen' :roll: :mrgreen:
als teveneigenaar herken ik me nu niet direct in het standpunt dat je hier verwoordt.
Excuus:
Maar een aantal teveneigenaren lijkt hier juist het omgekeerde te doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
fes/lou schreef:Ik hou ook rekening met andere bazen, maar wat betreft de reuen: Er zullen altijd loopse teven rondlopen, zijn het niet die van mij, dan wel die van een ander, dus je zult toch een manier moeten vinden om er mee om te gaan en daaarbij ook nog lol van je reu te hebben :wink:
k vergeet wel es dat jullie veel losloopgebieden hebben.
Die hebben wij hier niet.
Meeste honden zijn hier dus aangelijnd. :wink:
Hier zijn veel honden ook buiten losloopgebieden niet aangelijnd. Sterker nog, je krijft vaak nog veel commentaar ook als je erom vraagt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een kinderachtige stukjes staan in deze discussie zeg!
Het grootste en meest trieste gelul is wat mij betreft het onder appel zetten van je reu omdat dat het probleem op zou lossen :roll:

We hebben hier met dieren te maken en dieren zijn gedreven zich voort te planten. Het is wel erg makkelijk te zeggen dat iemand zijn reu niet onder controle heeft als hij achter een loopse teef aan gaat. Daar is hij nl voor geboren en vergelijken met wolven????.........laat me niet lachen :N:
Een roedel straathonden gaat dus allemaal op de loopse teef hoor, niks niet dekken als ze lager in rang zijn, gewoon knokken en proberen en als het lukt heb je mazzel en als je wacht lukt het altijd wel een keer.

Ik liep eergister over de grachten toen er een rotweiler rondrende. Toevallig kennen wij die hond en is dat een hond die zeeeeer sociaal is, ontzettend goed onder appel staat en een baas heeft die meerdere honden prima de baas is. Baasje kwam gelukkig aanfietsen voor hij bij ons was. Hij was weggelopen door een loopse teef. Waar hebben we het dan over? Robots die je kan programmeren of gewoon dieren die hun instincten volgen, ook al zijn ze goed opgevoed?

Met de honden hier hebben we nergens last van, Dapper plast wat meer en is wat drukker als er een loopse teef is geweest maar verder merk ik niks. Hij zit toch aan de riem :19:

Toen ik met Joep onze herder liep en iemand hem een schop wilde geven omdat hij hun teef ging dekken ben ik echt doorgeflipt. We liepen in een losloopgebied en de teef stond klaar om gedekt te worden. :roll: Dan hoeven ze dus echt niet aan mijn hond te komen omdat die doet wat hij moet doen van zijn genen en alles wat hij is als dier. En verwachten dat ik hem terug geroepen krijg als hij op een loopse teef springt vind ik al helemaal van de zotte. Wat moet ik doen dan? Verwachten dat een stukje kaas belangrijker is? Of zo afrossen dat hij het wel uit zijn kop laat? Dat laatste doe ik niet en dat eerste bestaat niet :neenee: Loopse teven hou je weg bij andere honden anders krijg je pups. Wil je dat niet dan vermijdt je als normaal mens dus gewoon andere honden voor een week of 2 en als je dat niet doet leef je maar met het gezeik dat je zal krijgen bij iedere reu die erop wil en daar ook helemaal niks aan kan doen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoie schreef:
Ik ook niet;ik zie dat het bericht al genuanceerd is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Mol schreef:

Losloopgebied of een trainingsveld of showring zijn niet te vergelijken vind ik. Op een trainingsveld is de hond onder appel en kan eventueel aan een (lange) lijn als hij het moeilijk met een loopse teef heeft en op een show hoeven ze al helemaal niet met elkaar in contact te komen.

Anne
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoie schreef:
Rami schreef:
Geer schreef:
Zoie schreef: Het probleem is dat de scheiding niet zo strikt is. Zijn de duinen losloopgebied omdat je er mag lopen met je hond ? Is het mini bosje aan het meertje waar ik vaak met Luna naar toe ga losloopgebied omdat meer mensen op het idee komen ? enz.
Nou, laat ik het anders zeggen. Onder losloopgebied versta ik die gebieden waar honden officieel los mogen OF die gebieden waarvan je WEET dat honden er loslopen.
Yep, het is toch eigenlijk ook een beetje onzin om je in deze zo strikt aan 'officiële' losloopgebieden te houden?
Een tijd terug kwam ik vaak in een park dat 'eigenlijk' geen losloopgebied is, maar waar de bewoners van de hele wijk zijn/haar hond los laat lopen, omdat het een van de weinige plekken is waar het - veilig - kan.
Ja, dat klinkt redelijk, maar toch even een tegenwerping. Want wat als ik daar met mijn kinderen ( fictief, heb geen kinderen ) een balletje wil trappen ?

Buiten gebieden die expliciet zijn aangewezen om je hond er los te kunnen laten lopen, heb je geen recht je hond los te laten lopen. D.w.z. dat je met van alles en nog wat rekening hebt te houden als je het toch doet, en waarom dan niet met de loopse teveneigenaar ?

Ik zeg niet dat ik daar ga lopen hoor, kijk wel uit, het gaat me nu even om het gemak waarmee een parkje door hondeneigenaren tot losloopgebied wordt verklaard.
Ja, je hebt gelijk. In het desbetreffende parkje heeft de gemeente toevallig wel een omheind speelplekje gesitueerd (met wipkippen, zandbak etc.) maar de grasvelden zijn inderdaad vergeven van de honden (dus ook van de hondendrollen...). Niet ideaal dus om een balletje te trappen.
Ik vond het soms ook best een probleem hoor, een hond houden in een stedelijke omgeving, juist omdat er zo weinig rekening met elkaar gehouden werd. Diegene met de grootste bek (en of dat nu de hondeneigenaar, de vader of de mijnheer van de snackbar is) heeft het voor het zeggen...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ja, drukke losloopgebieden en gebieden waar veel honden komen zou ik voor mijn eigen en mijn teefje haar rust inderdaad mijden op uren dat het er zwart ziet van de honden, en ook voor de rust van de reuen en hun eigenaars.

Maar ik weiger om mezelf naar Nergenshuizen te laten verbannen omdat er mensen met reuen bestaan. Want waar hebben we het nu over eigenlijk, over reuen die onder invloed van hun hormonen dingen met mijn teefje willen doen die ik niet wil toch?

Dat reuen loopse teven willen dekken is logisch maar het lijkt me wel zo netjes om je als reuen-eigenaar op menselijk niveau bezig te houden met het gedrag van je reu in deze ipv. je houding als een basaal reagerend wezen te bepalen. "Mijn hond wil een loopse teef die te dicht in zijn buurt kwam dekken en tja, omdat dit een gebied is waar honden los lopen moet dat dan maar gebeuren." :denken:

Rot een endje op met je geile beest denk ik dan, als ik in een losloopgebied met mijn hond met een balletje aan het spelen ben hoef ik het toch ook niet te pikken dat de één of andere maniakale balletjesjunk mijn hond zijn balletje afpikt omdat hij dat balletje zo graag wil hebben?

En ook nog, er zijn reuen die een teef al willen verkrachten als deze nog lang niet echt loops is of dit allang geweest is. Wordt ik dan echt geacht om maar lekker twee keer per jaar een week of zes mijn heil ergens te zoeken waar niemand komt omdat anderen hun reuen niet onder kontrole willen/kunnen houden?

Een handige tip voor teven-eigenaars is om je hond te laten zitten als er een reu op haar afkomt. Als je een extra riem bij je hebt kun je die gebruiken om de opdringerige reu aan te lijnen waardoor je hem beter bij je teef vandaan kunt houden totdat de eigenaar zijn hond op komt halen. In uiterste gevallen kun je de reu ook aan bvb. een lantaarnpaal oid. vast zetten totdat de eigenaar zijn hond op komt halen.
Zoek stok!
Zeer actief

Wil de hond schreef:Want waar hebben we het nu over eigenlijk, over reuen die onder invloed van hun hormonen dingen met mijn teefje willen doen die ik niet wil toch?
Volgens mij hebben we het over reuen en teven die iets willen doen onder invloed van hun hormonen :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:Want waar hebben we het nu over eigenlijk, over reuen die onder invloed van hun hormonen dingen met mijn teefje willen doen die ik niet wil toch?
Volgens mij hebben we het over reuen en teven die iets willen doen onder invloed van hun hormonen :denken:
Niet over mijn teefje in ieder geval want die van mij heb ik zo onder kontrole dat ze mijn wens boven haar eigen hormonale wens laat prevaleren.

Om maar te zwijgen over de hele periode rondom haar "willige" dagen waarin zij helemaal niet verkracht wil worden door oversexte en ongekontroleerde hormoonprojektielen.
Zoek stok!
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Zoek stok! schreef:
Niet over mijn teefje in ieder geval want die van mij heb ik zo onder kontrole dat ze mijn wens boven haar eigen hormonale wens laat prevaleren.

Om maar te zwijgen over de hele periode rondom haar "willige" dagen waarin zij helemaal niet verkracht wil worden door oversexte en ongekontroleerde hormoonprojektielen.

Helaas zijn we niet allemaal zulke geweldige hondentrainers als jij. En ook niet alle teefjes zijn frigide.

Grappig hoe je het beschrijft, precies wat ik bedoel: teefjes zijn brave maagdelijke wezens en reuen zijn oversexte ongecontroleerde hormoonprojectielen. En het is ook niet dekken, maar verkrachten.

Piew, het is nog een wonder dat er op de wereld puppies geboren worden. O wacht, dat zijn natuurlijk allemaal resultaten van verkrachtingen door die woeste verkrachtende monsters, ook wel reuen genoemd.

Volgens mij zit de waarheid ergens in het midden en niet in de extremen die jij beschrijft. Als jij gewoon niet op drukke tijden in losloopgebieden gaat lopen met je loopse teef, houd ik mijn reu even bij me als je zegt dat je teef loops is.

Dat lijkt me oplossingsgerichter dan je gelijk willen halen bij een ontmoeting tussen een loopse teef en een reu. Want volgens mij willen we alletwee hetzelfde: dat het niet tot puppies leidt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Wil de hond schreef:
Zoek stok! schreef:

Helaas zijn we niet allemaal zulke geweldige hondentrainers als jij. En ook niet alle teefjes zijn frigide.

Grappig hoe je het beschrijft, precies wat ik bedoel: teefjes zijn brave maagdelijke wezens en reuen zijn oversexte ongecontroleerde hormoonprojectielen. En het is ook niet dekken, maar verkrachten.

Piew, het is nog een wonder dat er op de wereld puppies geboren worden. O wacht, dat zijn natuurlijk allemaal resultaten van verkrachtingen door die woeste verkrachtende monsters, ook wel reuen genoemd.

Volgens mij zit de waarheid ergens in het midden en niet in de extremen die jij beschrijft. Als jij gewoon niet op drukke tijden in losloopgebieden gaat lopen met je loopse teef, houd ik mijn reu even bij me als je zegt dat je teef loops is.

Dat lijkt me oplossingsgerichter dan je gelijk willen halen bij een ontmoeting tussen een loopse teef en een reu. Want volgens mij willen we alletwee hetzelfde: dat het niet tot puppies leidt.
De waarheid zit ook in het midden en ook niet in de extremen die sommige reueneigenaren beschrijven :wink:

Iedere teefeigenaar heeft hier gezegd dat ze niet in druk losloopgebied gaan lopen, maar dat is blijkbaar niet voldoende :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Helaas zijn we niet allemaal zulke geweldige hondentrainers als jij.
Dit was me in jouw geval in elk geval al eerder opgevallen ja. Maar het minste wat je van een hondeneigenaar mag verwachten is toch wel dat deze zijn/haar hond onder kontrole weet te houden, zeker als de hond los rond loopt?
Een teef die niet in haar dekrijpe periode verkeert wordt niet gedekt maar verkracht door een oversext, ongekontroleerd en bovendien a-sociaal hormoonbommetje in handen van een eigenaar die zijn hond niet voldoende onder kontrole heeft. Dat zeg ik. Waar ik de door jou verzonnen brave maagdelijkheid van teven vermeld zie ik even niet zo hoor.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Stang schreef:
Iedere teefeigenaar heeft hier gezegd dat ze niet in druk losloopgebied gaan lopen, maar dat is blijkbaar niet voldoende :19:
Bljikbaar moeten teven tijdens hun loopsheid in het niets oplossen :19:
Loop je in de wijk is het niet goed(want dan worden alle mannelijke hondse buurtgenoten gek),loop je in een aanlijngebied is het niet goed en in een losloopgebied vraag je om problemen(en dat doe ik dus ook absoluut niet!).
Waar mag ik dan nog wél lopen met een loopse hond? :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Waar mag ik dan nog wél lopen met een loopse hond?
Bij de dierenarts, om haar in het algemeen belang lekker leeg te laten plukken?
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Wil de hond schreef:
Waar mag ik dan nog wél lopen met een loopse hond?
Bij de dierenarts, om haar in het algemeen belang lekker leeg te laten plukken?
Dat is nou ook weer niet nodig. In de wijk moet je prima kunnen lopen met een loopse hond, want daar moet immers iedere hond zijn aangelijnd.
Daar waar honden los mogen lopen horen geen loopse teven te komen.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 26 feb 2006 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”