Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Martin schreef:Ben blij dat mijn honden niet 10 uur per dag opgesloten zitten in een kamertje in een achterbuurt, maar de hele dag de vrijheid hebben, en alles kunnen doen wat ze willen, en zich nooit vervelen
Sorry er is een streng uitzettingsbeleid voor uitheemse rassen hoe ze gehouden worden is daar ondergeschikt aan.
Maar Martin ik woon niet al te ver van het cellencomplex waar uitgezette honden heen gaan dus kan je wel even met ze op de koffie komen natuurlijk want de mijne moeten ook weg dat snap je dus voor confrontaties hoeven we niet bang te zijn
Martin schreef:Ben blij dat mijn honden niet 10 uur per dag opgesloten zitten in een kamertje in een achterbuurt, maar de hele dag de vrijheid hebben, en alles kunnen doen wat ze willen, en zich nooit vervelen
Sorry er is een streng uitzettingsbeleid voor uitheemse rassen hoe ze gehouden worden is daar ondergeschikt aan.
Maar Martin ik woon niet al te ver van het cellencomplex waar uitgezette honden heen gaan dus kan je wel even met ze op de koffie komen natuurlijk want de mijne moeten ook weg dat snap je dus voor confrontaties hoeven we niet bang te zijn
En als ze weg zijn, neem je dan ook een doesje
Nee mijn goede smaak behoed mij nog weleens voor dat soort missers
Mol schreef:meschien wel meschien niet je moet toch verdomt goed kunnen schieten als je bij mij op de werf komt want het is er niet 1 die op je afkomt hoor.
maar met die gedachten gang zolas jij ze hebt, zijn veel rassen gedoomt ten onder tegaan.
en dat is de bedoeling niet, het gaat er om rassen in stand te houden zo als ze behoren te zijn, en toch raar hoor want vroeger had men ook al wapens en waren ze met merder mensen aan het stropen dat mijn ras toch zoveel angst in boezemde.
maar ieder zijn ding blijf jij nou maar bij je uitstervende hondjes door te weinig bloed, blijf ik bij mijn ras wat etten malen sterker is kwa genepole dan die doesjes van jou.
mol
Nou, schieten is niet nodig hoor.
Dat soort waakhonden kun je zó de stuipen op het lijf jagen dat ze ook op het eigen erf er met de staart tussen de benen van tussen gaan, als je weet hoe.
Tenzij ze erop getraind zijn natuurlijk!
En stropers zijn in het algemeen laffe wezens, dus logisch dat ze voor een beetje hond al op de loop gaan.
Maar ik begrijp je punt wel hoor.
Ik heb ook alleen maar Schapendoezen om het ras in stand te houden!
Maar jij zegt dat als je ze fokt je ook de functie erin moet houden en dat ben ik geheel met je eens, mits de hond dan ook in staat gesteld wordt de functie uit te oefenen. En als de functie vervolgens uit de tijd raakt, althans in Nederland niet meer wenselijk is, dan moet je het ras ook niet meer fokken, want anders veroordeel je dit soort prachtkarakterhonden tot een zinloos leven als statussymbool voor het verkeerde soort mens!
Ga eens bij Martin op de koffie om het te proberen zou ik zeggen
Mol schreef:meschien wel meschien niet je moet toch verdomt goed kunnen schieten als je bij mij op de werf komt want het is er niet 1 die op je afkomt hoor.
maar met die gedachten gang zolas jij ze hebt, zijn veel rassen gedoomt ten onder tegaan.
en dat is de bedoeling niet, het gaat er om rassen in stand te houden zo als ze behoren te zijn, en toch raar hoor want vroeger had men ook al wapens en waren ze met merder mensen aan het stropen dat mijn ras toch zoveel angst in boezemde.
maar ieder zijn ding blijf jij nou maar bij je uitstervende hondjes door te weinig bloed, blijf ik bij mijn ras wat etten malen sterker is kwa genepole dan die doesjes van jou.
mol
Dat soort waakhonden kun je zó de stuipen op het lijf jagen dat ze ook op het eigen erf er met de staart tussen de benen van tussen gaan, als je weet hoe.
En stropers zijn in het algemeen laffe wezens, dus logisch dat ze voor een beetje hond al op de loop gaan.
Maar jij zegt dat als je ze fokt je ook de functie erin moet houden en dat ben ik geheel met je eens, mits de hond dan ook in staat gesteld wordt de functie uit te oefenen. En als de functie vervolgens uit de tijd raakt, althans in Nederland niet meer wenselijk is, dan moet je het ras ook niet meer fokken, want anders veroordeel je dit soort prachtkarakterhonden tot een zinloos leven als statussymbool voor het verkeerde soort mens!
mol
Hahaha, ja hij is bij deze van harte uitgenodigt
Mag die daarna ,indien nodig,bij mij een keer op herhalingsoefening
En als ze weg zijn, neem je dan ook een doesje
Misschien kunnen we voortaan spreken van 'aidoodoezen' en 'schapendoezen'. Schapendoezen zijn normaal gesproken namelijk best leuke honden
@idoo schreef:
Hahaha, ja hij is bij deze van harte uitgenodigt
Mag die daarna ,indien nodig,bij mij een keer op herhalingsoefening
Nou ik denk niet dat er voor jou honden nog veel aan zit dan heet hij ook geen @idoe meer maar @idid
@idoo schreef:
Klopt, maar ik bedoel dat een ras dat voor zulke taken gefokt is hier niet op zijn plaats is, hetgeen wat mij betreft ook geldt voor Rotweilers, Dobermannen, Doggen, mastifs enz.
Al die honden die voor de mensenjacht of erfverdediging gefokt zijn horen niet in deze tijd thuis, stoppen dus met het fokken ervan.
Geeft mijn Schapendoezen ook meer rust tijdens het wandelen![/color]
.....verdomme zeg....verslik me gelijk in me brood !!!!!
Whoehahahahahahah, ik ook :N:
Waarom zouden honden (misschien juist wel in deze tijd) huis/haard en erf niet mogen verdedigen?
ach, eigenlijk ben ik gek ook dat ik het vraag.....
Omdat als ik bij je inbreek en jou hond grijpt me jij schuldig bent aan het in gevaar brengen van mijn leven.
Gek maar Wet in Nederland!
Daar zit nog wel iets van nuance in hoor
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Bij de Dobermann is het ook zo dat dat een best miskent ras is.Mensen kiezen het soms op uiterlijk,maar het is een ras met behoeften op mentaal en fysiek niveau.
Als de hond zijn energie kwijt kan (heel echt veel beweging nodig!) en ook op mentaal niveau,dan is het goed.
Mensen die vergissen zich in zijn behoeften ,vinden het dan ook meteen een moeilijke hond enzo....
Vind wel dat mensen zich moeten verdiepen in het ras dat ze nemen,en ja,Dober is zeker geen hond voor een paar blokjes om op een dag.Moet zijn ei kwijt,anders kun je beter een ander ras kiezen.
@idoo schreef:
als je ze fokt je ook de functie erin moet houden en dat ben ik geheel met je eens, mits de hond dan ook in staat gesteld wordt de functie uit te oefenen. [/color] En als de functie vervolgens uit de tijd raakt, althans in Nederland niet meer wenselijk is, dan moet je het ras ook niet meer fokken, want anders veroordeel je dit soort prachtkarakterhonden tot een zinloos leven als statussymbool voor het verkeerde soort mens!
Van de site van de Schapendoesclub geplukt:
" De Nederlandse Schapendoes is een herdershond, die gebruikt werd voor het hoeden van schaapskudden en die vandaag aan de dag nog steeds voor hetzelfde gebruikt wordt. "
Zo vreselijk veel schaapskuddes zijn er volgens mij niet meer in Nederland,dus dan kun je de meeste Doezen ook op de schroothoop gooien
Naar Tineke's cellencomplex kan niet,want da's alleen voor buitenlanders geloof ik.
Laatst gewijzigd door marian* op 27 dec 2005 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
@idoo schreef:
als je ze fokt je ook de functie erin moet houden en dat ben ik geheel met je eens, mits de hond dan ook in staat gesteld wordt de functie uit te oefenen. [/color] En als de functie vervolgens uit de tijd raakt, althans in Nederland niet meer wenselijk is, dan moet je het ras ook niet meer fokken, want anders veroordeel je dit soort prachtkarakterhonden tot een zinloos leven als statussymbool voor het verkeerde soort mens!
Van de site van de Schapendoesclub geplukt:
" De Nederlandse Schapendoes is een herdershond, die gebruikt werd voor het hoeden van schaapskudden en die vandaag aan de dag nog steeds voor hetzelfde gebruikt wordt. "
Zo vreselijk veel schaapskuddes zijn er volgens mij niet meer in Nederland,dus dan kun je de meeste Doezen ook op de schroothoop gooien
Naar Tineke's cellencomplex kan niet,want da's alleen voor buitenlanders geloof ik.
Stang schreef:
Als je dit ook heel wat meer nuanceert, dan kan ik het voor een heeeeeeel klein gedeelte met je eens zijn :N:
Een Boerboel op een flatje 3-hoog in de stad, dat vind ik dus ook gewoon zielig voor zo'n hond.
Maar goed, jij gooit gelijk alles op 1 grote hoop (zoals gebruikelijk).
Jamaar als ik ga nuanceren moet je alle berichten scrollen omdat het ellenlange verklaringen worden.
Het gaat mij natuurlijk om de excessen, de goede niet te na gesproken.
Ik doel op al die zielige kolossen die ik hier alleen al in het Rozenprieel zie rondsjokken, niet op degenen die ik in het bos zie rondhollen natuurlijk.
Maar de goeden moeten altijd onder de kwaden lijden, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar!
Maar weet je wat het probleem is idoo zolang er mensen zoals jij zijn die zijn gillende ongeleide projectielen niet bij zich wil houden en die op mijn honden en (klein)kinderen af laat stieren kan ik mijn honden niet lekker los in het bos laten hollen omdat die daar niet van gediend zijn.
Misschien ook eens een punt van overweging voor jou zodat die honden lekker door de bossen kunnen hollen en niet hoeven te lijden onder jou gemakzucht en opvattingen.
Mijn honden hollen genoeg hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken maar dus wel op de daarvoor bestemde tijd en plaats.
Bij de Dobermann is het ook zo dat dat een best miskent ras is.Mensen kiezen het soms op uiterlijk,maar het is een ras met behoeften op mentaal en fysiek niveau.
Als de hond zijn energie kwijt kan (heel echt veel beweging nodig!) en ook op mentaal niveau,dan is het goed.
Mensen die vergissen zich in zijn behoeften ,vinden het dan ook meteen een moeilijke hond enzo....
Vind wel dat mensen zich moeten verdiepen in het ras dat ze nemen,en ja,Dober is zeker geen hond voor een paar blokjes om op een dag.Moet zijn ei kwijt,anders kun je beter een ander ras kiezen.
Ja, je hebt absoluut gelijk!
En dan vind ik agility ook voldoende tegemoet komen aan de functie van de Dobermann om een goed alternatief te zijn.
Je ziet ze echter maar weinig op wedstrijden, dacht ik.
Je begrijp me helemaal!
Agility is heel goed voor een Dober,hij kan zijn energie goed kwijt dan en je hebt geen gestressde hond.Want daar neigen ze snel naartoe als je er weinig mee doet.Om dan maar niet te hebben over hun gedrag als ze hun energie niet kwijt mogen.Jammer dat mensen zich zo vergissen en niet naar de behoeften kijken van dit prachtras.....Om achteraf maar terug te komen op hun beslissing,terwijl de fout echt bij de mensen zelf ligt dan.....