Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kiezen: 50 teken of kaal...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

joe schreef:
vinkje schreef:
joe schreef: Ja...boffen met zo'n Golden, maar lijkt me wel vreemd. Heeft hij wel een ondervacht??????
Dit is ook het enige dat klit. Bij de rest heb ik idd nog nooit een klit aangetroffen. Puur zijn nek en broek. Nek mag ik gelukkig lekker harken.
Ik houd hem nu zelf bij met trimmen. Heb op een site gelezen hoe het moet :wink:
Dus klit verhaal is passe, net als het teken verhaal.
Maar zeik maar lekker door hoor....ik weet beter :pffff:
Dat noem ik nou een achterlijke vraag.
HEEFT HIJ WEL EEN ONDERVACHT. :piew:
Was geen vraag maar een retorische opmerking...
en over oude koeien uit de sloot halen gesproken.
Heb je niets beters te doen? Je hond borstelen ofzo................. :mrgreen:
NOu ik heb zo het idee dat ik mijn hond heel wat beter verzorg dan jij, sorry hoor, maar mijn hond heeft dit jaar pas een teekje gehad, en die vond ik meteen in zijn nek, omdat ik mijn hond na iedere wandeling controleer, en echt niet met klitten of 50 teken rond loopt.
Het spreek woord is toch
wie kaatst moet de bal verwachten. :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
Inge schreef:
Roelfien schreef:Ohhh, nou, dat vind ik dus vies. Loop je in het bos of in het park, overal van die bossen hondenharen omdat iemand het niet nodig vond om dat even in de vuilnisbak te gooien. Het excuus van de vogelnestjes heb je alleen van febr. tot april. Daarna is het gewoon goor omdat zo maar lekker te laten liggen. Waarom kan je je hond niet gewoon in de tuin of op balkon borstelen en dan de haren gewoon weggooien? Waarom moet dat in het openbare groen? Gooi het dan in ieder geval even weg. :neenee:
Brrrr...ik vind zo'n berg haren midden in het bos dus ook smerig, ben blij dat ik niet de enige ben. Het is zo'n kleine moeite om het even in een plastic zakje te stoppen en weg te gooien in de vuilnisbak. :roll:
:denken: raar.. ik heb nooit bergen haar... bij mij waait altijd alles meteen weg... hoogstens een aantal haartjes blijven verspreid liggen maar echt bossen haar dat komt er niet vanaf hier...
Nee, hier komen er ook geen bergen af, wel plukken met name van Marouck als ze in de rui is.
De haren die ik regelmatig in het bos tegenkom zijn witte wat langere haren, geen idee van wat voor hond dat is. Golden? Berghond? Maar dus echt een heleboel plukken haar bij elkaar die allemaal aan elkaar plakken. Zodra Nika of Marouck eraan snuffelt kan ik ze uit hun neus peuteren. Vind dat dus echt smerig, kan er niks aan doen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

vinkje schreef:
joe schreef:
vinkje schreef:
joe schreef: Ja...boffen met zo'n Golden, maar lijkt me wel vreemd. Heeft hij wel een ondervacht??????
Dit is ook het enige dat klit. Bij de rest heb ik idd nog nooit een klit aangetroffen. Puur zijn nek en broek. Nek mag ik gelukkig lekker harken.
Ik houd hem nu zelf bij met trimmen. Heb op een site gelezen hoe het moet :wink:
Dus klit verhaal is passe, net als het teken verhaal.
Maar zeik maar lekker door hoor....ik weet beter :pffff:
Dat noem ik nou een achterlijke vraag.
HEEFT HIJ WEL EEN ONDERVACHT. :piew:
Was geen vraag maar een retorische opmerking...
en over oude koeien uit de sloot halen gesproken.
Heb je niets beters te doen? Je hond borstelen ofzo................. :mrgreen:
NOu ik heb zo het idee dat ik mijn hond heel wat beter verzorg dan jij, sorry hoor, maar mijn hond heeft dit jaar pas een teekje gehad, en die vond ik meteen in zijn nek, omdat ik mijn hond na iedere wandeling controleer, en echt niet met klitten of 50 teken rond loopt.
Het spreek woord is toch
wie kaatst moet de bal verwachten. :cheer: :cheer: :cheer:
Op die teruggekaatste zeikBALLEN van jou zit ik niet te wachten hoor.Miss Perfect :pffff:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bah, die plukken haar in het bos vind ik ook altijd zo smerig. Ik doelde ook ook meer op het musje dat hier in het voorjaar steeds rondscharrelde. Hij pikte losse haartjes feilloos uit het gras (blijkbaar liggen daar gewoon een hoop haren), en binnen no-time had hij weer een pluk in z'n bekkie. Even later kwam hij weer terug, en begon hij overnieuw te verzamelen :mrgreen:

En als er een hond aan het verharen is in de nestelperiode, dan wil ik wel eens een pluk in de haag stoppen. Dus ik laat helemaal niks door de lucht vliegen, want ik vind het ook goor :wink:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Alhoewel ik met de meeste mensen wel eens ben wil ik wel even opmerken dat ik het fijn vind om te lezen dat ik blijkbaar ook niet goed voor mijn hond zorg. :denken: Die heeft namelijk met 40 teken rondgelopen. :devil:

Had het alleen wel meteen door toen we uit het bos kwamen, maar heeft zeker een paar dagen geduurt voordat ze er allemaal uit waren. :19:

En ja, mijn hond wordt wel geaait. En nee, de hele kleine teekjes kan je echt niet voelen, als je denkt van wel praat je poep, want die zijn zo klein, dat zijn net zandkorreltjes. En daar zat Apollo dus ook vol mee.
Die is notabene wit van kleur, maar toch heb ik nog verschillende keren na uitgebreide checks erover heen gekeken.
Drama was dat, echt een drama, de trimmer is er uiteindelijk ook aan te pas gekomen, met een muilkorf om en met twee man sterk hebben we uiteindelijk de laatste teken eruit gekregen.

ze zaten tussen zijn tenen tot in zijn oren. Heel wat uren heeft dat gekost.

Ik kijk nu tijdens het wandelen een paar keer ze helemaal na, kost ff tijd maar dit wil ik nooit maar dan ook nooit meer meemaken :evil:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Marion.

clausipaus schreef:En ja, mijn hond wordt wel geaait. En nee, de hele kleine teekjes kan je echt niet voelen, als je denkt van wel praat je poep, want die zijn zo klein, dat zijn net zandkorreltjes. En daar zat Apollo dus ook vol mee.
Ik praat geen poep. Heb toevallig net nog een miniteekje uit Saar's borst gedraaid. Die heeft ze vanmiddag om 4 uur opgelopen, en ja, ook door die dikke borstharen heen voel ik hem zitten. En het kost wat moeite om die kleine rotdingen eruit te krijgen, maar het kan wel.
(En ik rust trouwens ook niet trouwens voordat ik hem eruit heb. Al liggen we allang te slapen, als ik lig te kroelen en ik voel een teek dan loop ik naar beneden om de tekentang te halen en gaat het groot licht van de slaapkamer aan. Helaas voor manlief, die mag even zuchtend wakker worden dan :mrgreen: )
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Tuurlijk haal ik het er ook meteen eruit.

Apollo had er een heleboel op zijn pootjes zitten maar die voelde je echt niet. Die kon je wel weer zien dan omdat het zoveel zwarte stipjes waren :wink:

maar echt die hele kleintjes, dat zijn echt nog van die spinnetjes he, dus die hebben nog niet echt gezogen zeg maar.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
joe
Zeer actief

Marion. schreef: Al liggen we allang te slapen, als ik lig te kroelen en ik voel een teek dan loop ik naar beneden om de tekentang te halen en gaat het groot licht van de slaapkamer aan. Helaas voor manlief, die mag even zuchtend wakker worden dan :mrgreen: )
Slaapt jouw hond bij jou in bed :eek:
Ja....daar kan ik als baasje niet tegenop :cry:
Marion.

clausipaus schreef:maar echt die hele kleintjes, dat zijn echt nog van die spinnetjes he, dus die hebben nog niet echt gezogen zeg maar.
Ja, die bedoel ik ook :wink:
Marion.

joe schreef:Slaapt jouw hond bij jou in bed :eek:
Ja, ze slapen alletwee bij ons in bed. Liefst tussen ons in. Héérlijk! Natuurlijke anticonceptie :mrgreen:
joe
Zeer actief

Marion. schreef:
Ja, ze slapen alletwee bij ons in bed. Liefst tussen ons in. Héérlijk! Natuurlijke anticonceptie :mrgreen:
:mrgreen: Ja dat wordt idd moeilijk met die 2 beesten!
Mijn vriend vindt het dus absoluut niets een hond in bed :cry:
En zijn kat mag er wel op, want die houdt zich schoon, zegt hij :devil:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Marion. schreef:
:lol: Is jouw bed vast heeeeel breed. Dat ligt toch voor geen meter??? Of ligt jouw man er naast? :denken:
joe
Zeer actief

Golden Stanley schreef: Of ligt jouw man er naast? :denken:
:smile: :smile: :smile:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nou, die echte ieniemienie-teekjes voel ik bij Marouck ook niet hoor, en door de kleur van haar vacht zie je ze ook niet. Pas als ze vastzitten en wat groter worden kan ik ze voelen. Nu heb ik het "geluk" dat haar ondervacht danig uitgedund is en ik dus tot op haar huid kan kijken/voelen, dit kon ik dus niet voordat ze in de rui bleef hangen, hele dikke ondervacht.
Gelukkig hebben mijn honden, ondanks dat ze vrijwel dagelijks in de bossen komen en ook dagelijks tussen het hoge gras lopen, nauwelijks last van teken. Meer geluk dan wijsheid overigens. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik voel ze bij diesel pas echt als ze vastzitten. En ook al even vastzitten.
Gelukkig ben ik een kei in teken losdraaien...
Ook al vind ik 50 teken wel heel erg veel, maar als er 50 van die spinnetjes door de vacht lopen lijkt mij het toch wel heel waarschijnlijk dat Boy door een tekenkolonie is gelopen in het bos voor hij naar de trimmer ging.
Hoewel ik de meeste teken al lopend over de vacht weer wegveeg tijdens een wandeling.
Maar zo'n klein teekje op weg naar zijn liezen mis ik dus ook.
Dus esther, beter kijken na een volgende wandeling.
En mijn ervaringen met de scalibor band zijn erg goed.
Ik koop die band ivm onze vakantie in spanje, maar als je in zo'n tekenrijk gebied zit als bij jou, zou ik die band toch aanraden.
Ik heb in het voorseizoen altijd meer last van teken dan in het naseizoen, als hij die band omheeft.
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Gisteren in het bos, geen enkele teek. Vanavond 2 uur diep in het bos geweest over kleine paadjes waar weinig mensen en honden komen, tig keer gecheckt en nog teken gemist :boos: Na de wandeling een check en 4 of 5 teken verbrand, voor ik in de auto ging weer gekeken en vond nog een wandelende. Later thuis weer gekeken, weer eentje maar die zat al half vast in de lies terwijl ik dus ong. een anderhalf uur daarvoor ook al de liezen gecheckt had. Zojuist nog weer een wandelende gevonden. Ondanks dat ik dus een blonde en kortharige hond heb, heb ik vanavond dus een paar missers gehad. Bah waar verstoppen die krengen zich toch in de vacht. Brrr en ik vind het zulke vieze beesten, ik hoop maar dat ik ze nu toch echt allemaal heb :eek:
Groetjes Lisa
Antoinet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Antoinet »

Marion. schreef:
Hier slapen ze ook heerlijk tussen ons in.Heerlijk knus,zo lekker met z'n viertjes in bed :mrgreen: Alleen nu het zo warm is 's nachts kruipen ze meestal na een half uurtje naar een ander plekje(op de grond of op het bankje dat voor hun op de slaapkamer staat).
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!
Afbeelding
Marion.

Golden Stanley schreef: :lol: Is jouw bed vast heeeeel breed. Dat ligt toch voor geen meter??? Of ligt jouw man er naast? :denken:
Haha, nee hoor, gewoon een lits-jameaux, dus 2x 90 cm breed. Enne... ja het gebeurd wel eens dat 1 van ons op het uiterste randje (zonder deken) ligt, maar niet zo vaak hoor (en dan ook nog eerlijk verdeeld tussen Pieter en mij denk ik :mrgreen: )
Antoinet
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Golden Stanley schreef: :lol: Is jouw bed vast heeeeel breed. Dat ligt toch voor geen meter??? Of ligt jouw man er naast? :denken:
Haha, nee hoor, gewoon een lits-jameaux, dus 2x 90 cm breed. Enne... ja het gebeurd wel eens dat 1 van ons op het uiterste randje (zonder deken) ligt, maar niet zo vaak hoor (en dan ook nog eerlijk verdeeld tussen Pieter en mij denk ik :mrgreen: )
Jeetje wat een luxe,zeg :mrgreen: Wij moeten het doen met 140 cm bed.
Afbeelding
Marion.

Antoinet schreef:Jeetje wat een luxe,zeg :mrgreen: Wij moeten het doen met 140 cm bed.
Is dat zo? Dat bed kreeg ik bij mijn vriendje bij, en ik vond het wel lekker liggen :mrgreen:
Is nu ondertussen hard aan vervanging toe, maar ik wil in elk geval dezelfde afmetingen wel. En ook ieder een matras, en ieder een dekbed. Op vakantie doen we het met een 2-persoons dekbed, maar de kans dat dan 1 van ons in de nacht geen deken meer heeft is inderdaad een stukje groter dan :denken:
Antoinet
Actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Antoinet schreef:Jeetje wat een luxe,zeg :mrgreen: Wij moeten het doen met 140 cm bed.
Is dat zo? Dat bed kreeg ik bij mijn vriendje bij, en ik vond het wel lekker liggen :mrgreen:
Is nu ondertussen hard aan vervanging toe, maar ik wil in elk geval dezelfde afmetingen wel. En ook ieder een matras, en ieder een dekbed. Op vakantie doen we het met een 2-persoons dekbed, maar de kans dat dan 1 van ons in de nacht geen deken meer heeft is inderdaad een stukje groter dan :denken:
Als er hier een nieuw bed komt,wordt het ook zeker een maatje groter.
Hoe knus het nu ook is,iets meer ruimte is nooit weg :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”