IK heb Maartje prive ook een mailtje gestuurd ja, maar dat heb ik hier ook gedaan.
We hebben allebei een peitje vandaar.
Ik zie ook maar al te vaak dat er hier direct commentaar gegeven wordt als mensen het woord sharpei lezen en had daarom geen zin om weeeer een hele discussie over het ras te ontkentenen.
Groetjes Hilje
Dank je!
Wat betreft het trainen. Het lijkt wel of ik me hier continu moet verantwoorden. We zijn OVERAL aan het oefenen. Op straat, maar ook thuis voor de rangorde. Sorry dat ik dat vergeten was te zeggen...
Heel veel mensen zouden hun hond allang terug gebracht hebben, wij willen Sho een kans geven.
Ja, hij is een beetje ons kindje, maar wel een kind waar we HEEL consequent mee om moeten gaan, en dat weten we echt wel!
Dat jullie denken dat ik de kritiek niet aanvaard, daar gaat het niet om. Jullie zeggen dat ik moet ophouden met 'zelfmedelijden', houden jullie dan op of castratie wel of niet goed was. Dat zien we vanzelf. Wij hebben die keuze nu gemaakt, bewust, na LANG nadenken. We hopen dat het een hulpmiddel is zodat Sho makkelijker wordt in de omgang en daardoor makkelijker dingen te leren is.
Bedankt dat jullie me in ieder geval feliciteren. En bedankt voor de reacties. Ik vond het soms alleen zo erg aanvallend. Ik heb nu eenmaal de keus gemaakt.
Met Sho gaat het heel goed. We zijn op straat bezig met het naar mij kijken, zodat hij oog krijgt voor mij, wat hij helemaal niet vele heeft. Hij heeft me in 2 dagen al heel veel aangekeken, omdat we nu echt bewust bezig zijn en na verloop van tijd kijkt ie me aan en 'checkt' ie in. Ik ben op zo'n moment ontzettend trots omdat hij even laat zien dat hij een stapje verder ook KAN. Alleen is hij gewoon verdomd eigenwijs!
Maar ik weet zeker dat we met veel trainen echt wel wat bereiken met hem.
En heb je ook gelezen dat ze dit alles doet in overleg met de trainer van de cursus en de gedragstherapeut. Of schat je die mensen ook zo laag in dat ze hier niets aan zouden doen??.
En Neeltje, ook bedankt!!!
Anyway, hoe gaat het nu met Sho want dat zouden we met z'n allen vergeten te vragen!!!
Het gaat heel goed met hem! Vandaag een lekker bot gehad omdat ie jarig is. Verder is hij weer helemaal op de been.
Enne, van die narcose, daar had Hilje me dus voor gewaarschuwd waar ik haar heel dankbaar voor ben!
Dat heb ik NATUURLIJK gezegd tegen die dierenarts. Toen ze zei dat ze alleen gewone narcose hebben, schrok ik! Maar ze wist de gevaren van narcose met peitjes en zei daarom ook dat peitjes maar de helft van de dosering krijgen als andere honden. Veel minder dus! Het was hartstikke goed gegaan!!