Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sho is gecasteerd en het gaat goed.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Maartje-Sho schreef:
quote]

En ja, tuurlijk trek ik het me aan wat er allemaal gezegd is. Al deed het erg pijn te horen dat Sho niet goed past bij ons, terwijl wij zo ons best doen.
Ik denk daar over na, maar mijn beslissing was al genomen. Ik heb de steun van mijn vriend, onze gedragstherapeut en wat mensen hier op het forum die me prive een hart onder de riem hebben gestoken.
Het is gewoon kut als er op het forum bijna niemand achter je staat, maar gelukkig waren er een paar die achter met stonden. :ok:
Sorry Maartje ik vind het nu toch wel een beetje eng wat je nu beschrijft, het leven komt zoals het is, en als je alleen maar open staat voor positieve reacties?

Dus ik zou van mijn mening moeten afstappen, en dan tegen mijn gedachte en gevoel moeten ingaan omdat jij alleen maar mensen accepteert die achter jou staan en je steunen zoals jij het vind dat het is, ja dan moet je niet op internet (hondenforum)zo,n topic als deze aangaan.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
idorh schreef:
Wil de hond schreef:
idorh schreef:Zeg Spaanse oelewapper, ik wens geen tegenstand, anders laat ik je royeren, ik schakel gewoon mensen in die een handtekening zetten onder een brief die ik op gesteld hebt, deze mensen kennen jou wel niet maar ze geloven mij wel. iedereen heeft het gewoon fout , en ik absoluut niet.

Gr Alberr .
Sjesus Alberr,

Ben jij toevallig ooit eens een tijdje lid geweest van een klub of vereniging met een lichtelijk fascistische inslag in het leidinggevende orgaan? :?

Laat aub mijn zoon Sjezus hier buiten.

Gr Bertus.
Mijn Gott,

Neem me vooral niet kwalijk.

Kan ik het nog goedmaken door bijvoorbeeld uw voeten helemaal schoon te likken, of ben ik nu voorgoed verloren? :cry:
Er zit schimmel een soort penceline tussen mijn tenen dus het is wel gezond.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Maartje-Sho schreef:[En ja, tuurlijk trek ik het me aan wat er allemaal gezegd is. Al deed het erg pijn te horen dat Sho niet goed past bij ons, terwijl wij zo ons best doen.
Het heeft niks te maken met je best doen ja of nee. Je doet enorm je best, maar dat is ook niet wat er wordt bedoeld.
Jij hebt een karakter, je hond heeft een karakter. Ik ken je niet, maar uit je berichten spreekt dat je een zachtaardig iemand bent en ik heb de indruk dat je je wat laat meeslepen door niet ter zake doende emotie's alsdat Sho zielig is en je noemt hem letterlijk je kindje.
Dat kan bij een bepaald type hond helemaal geen kwaad. Een gekneusde grey uit Spanje zal zich heerlijk koesteren in zo'n warm nest. Een pei alleen niet, die denkt Okee, dan regel ik de boel wel even.
Als je moet beslissen een hond te castreren omdat hij te dominant voor je is geeft dat toch ook al aan dat de combi niet jofel is?
Geen verwijt dus en je hebt hem en je probeert er vervolgens het beste van te maken.

Het is gewoon kut als er op het forum bijna niemand achter je staat, maar gelukkig waren er een paar die achter met stonden. :ok:
Je kan het ook zo zien dat mensen je in die mate serieus nemen dat ze eerlijk zeggen wat ze vinden van dingen..dat is een compliment.
Maak er niet zo'n drama van dat mensen het niet met je eens zijn of hun zorg hebben geuit.
Het is jouw hond en jij moet er verder mee, dus doe je ding.
Het verbaast me wel dat mensen je privé pbben om je een hart onder de riem te steken en men dat niet op het forum doet.
Vreemd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Beetje moeilijke dubbele kwestie, waar komen we dan uit? Mijn hond is een tiran en blaft de hele dag. Ik heb zijn stembanden verwijderd en zijn tanden, zielig? Hoezo? De meeste mensen zouden hem niet eens gehouden hebben.
Dat vind ik dus persoonlijk nogal veel overeenkomsten hebben met castreren om bepaalde zaken. Eigenlijk zie ik geen verschil want het gebeurd onder verdoving en de impact van een castratie is groter dan van getrokken tanden of weggesneden stembanden. Voor het laatste wordt je opgepakt en het eerste is maatschappelijk maar gewoon geaccepteerd. :?

Wuilus is ook een kuthond en die wil ook niemand anders hebben, maar als ik de vrije keuze maak om haar te verzorgen en te houden geeft me dat natuurlijk op geen enkele manier het recht met haar te doen wat ik wil omdat ik nu eenmaal de enige zou zijn die haar zou willen hebben.

Verder ben ik afgestapt van het feit een bepaalde baas te zien als laatste kans. In de praktijk krijgen erg moeilijke probleemhonden nog regelmatig een baasje en soms nog een kundige ook. kijk naar Moritz, of Wuilus, of Laika, of noem maar op hier op het forum. Weinig mensen willen zo'n hond en we hebben er met z'n allen stiekem heel veel :mrgreen: Zijn wij allemaal hun enige en laatste kans?
Dat is natuurlijk niet echt een vergelijking :? Kan je ook zeggen: hij rent zo hard, dus amputeer ik zijn poten :?

Door een castratie krijg je een gedragsverandering, positief of negatief, maar die is er wel.

Ik denk ook niet dat wij representatief zijn voor de gemiddelde hondeneigenaar..... ik denk toch echt dat de meeste een moeilijke hond uit het asiel weer razendsnel terugbrengen. Enig idee wat dat voor een uitwerking op een hond heeft?
Ik heb ooit eens in een onderzoek gelezen over Rottweilers, dat ze na de 2e baas grote problemen krijgen. Die zijn zeer baasgericht en veel Rotties schijnen het niet aan te kunnen dat ze zo vaak van eigenaar veranderen. Dus ook dat lijkt me geen ideale situaties.

Dit betekent trouwens niet dat ik het eens ben met de castratie, maar wel dat ik het erg ver vind gaan om het gelijk te trekken aan dierenmishandeling en ook dat ik denk dat in sommige situaties een castratie wel goed kan uitpakken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
MARC_S schreef:Beetje moeilijke dubbele kwestie, waar komen we dan uit? Mijn hond is een tiran en blaft de hele dag. Ik heb zijn stembanden verwijderd en zijn tanden, zielig? Hoezo? De meeste mensen zouden hem niet eens gehouden hebben.
Dat vind ik dus persoonlijk nogal veel overeenkomsten hebben met castreren om bepaalde zaken. Eigenlijk zie ik geen verschil want het gebeurd onder verdoving en de impact van een castratie is groter dan van getrokken tanden of weggesneden stembanden. Voor het laatste wordt je opgepakt en het eerste is maatschappelijk maar gewoon geaccepteerd. :?

Wuilus is ook een kuthond en die wil ook niemand anders hebben, maar als ik de vrije keuze maak om haar te verzorgen en te houden geeft me dat natuurlijk op geen enkele manier het recht met haar te doen wat ik wil omdat ik nu eenmaal de enige zou zijn die haar zou willen hebben.

Verder ben ik afgestapt van het feit een bepaalde baas te zien als laatste kans. In de praktijk krijgen erg moeilijke probleemhonden nog regelmatig een baasje en soms nog een kundige ook. kijk naar Moritz, of Wuilus, of Laika, of noem maar op hier op het forum. Weinig mensen willen zo'n hond en we hebben er met z'n allen stiekem heel veel :mrgreen: Zijn wij allemaal hun enige en laatste kans?
Dat is natuurlijk niet echt een vergelijking :? Kan je ook zeggen: hij rent zo hard, dus amputeer ik zijn poten :?

Door een castratie krijg je een gedragsverandering, positief of negatief, maar die is er wel.

Ik denk ook niet dat wij representatief zijn voor de gemiddelde hondeneigenaar..... ik denk toch echt dat de meeste een moeilijke hond uit het asiel weer razendsnel terugbrengen. Enig idee wat dat voor een uitwerking op een hond heeft?
Ik heb ooit eens in een onderzoek gelezen over Rottweilers, dat ze na de 2e baas grote problemen krijgen. Die zijn zeer baasgericht en veel Rotties schijnen het niet aan te kunnen dat ze zo vaak van eigenaar veranderen. Dus ook dat lijkt me geen ideale situaties.

Dit betekent trouwens niet dat ik het eens ben met de castratie, maar wel dat ik het erg ver vind gaan om het gelijk te trekken aan dierenmishandeling en ook dat ik denk dat in sommige situaties een castratie wel goed kan uitpakken.
Ik vind het wel en juiste vergelijking van Marc, hier praten wij ook over een amputatie, begrijp goed we hebben het over een hele aparte hond de Pei, die niet voor iedereen geschikt is, en ik schrok toch wel dat Sho nog 2 jaar moest worden toen Maartje hem in huis nam, alleen de narcose al, blijft zelfs in deze tijd een riscante onderneming, zo,n ingreep in zo,n kort tijds bestek bij zulk ras en jonge hond vind ik onverantwoord, op deze manier blijft het de weg van de minste weer stand.

Gr Bertyus.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:
Stang schreef:

Ik vind het wel en juiste vergelijking van Marc, hier praten wij ook over een amputatie, begrijp goed we hebben het over een hele aparte hond de Pei, die niet voor iedereen geschikt is, en ik schrok toch wel dat Sho nog 2 jaar moest worden toen Maartje hem in huis nam, alleen de narcose al, blijft zelfs in deze tijd een riscante onderneming, zo,n ingreep in zo,n kort tijds bestek bij zulk ras en jonge hond vind ik onverantwoord, op deze manier blijft het de weg van de minste weer stand.

Gr Bertyus.
Ik vind het geen juiste vergelijking omdat bij de amputatie van andere lichaamsdelen geen gedragsverandering bewerkstelligt wordt.
Kan je dus discusseren of het een dan erger is dan het ander..... maar goed, castratie heeft dus iig een doel: gedragsverandering.

Castratie heeft alleen zin als het op jonge leeftijd gebeurd, anders zal er helemaal geen gedragsverandering plaatsvinden. Dus op zich is dat niet zo vreemd.

Het zou mijn keuze ook niet zijn, zeker niet bij een dominante hond; dan zou ik ook andere wegen bewandelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

IK heb Maartje prive ook een mailtje gestuurd ja, maar dat heb ik hier ook gedaan.
We hebben allebei een peitje vandaar.

Ik zie ook maar al te vaak dat er hier direct commentaar gegeven wordt als mensen het woord sharpei lezen en had daarom geen zin om weeeer een hele discussie over het ras te ontkentenen.

Groetjes Hilje
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Ik zie ook maar al te vaak dat er hier direct commentaar gegeven wordt als mensen het woord sharpei lezen en had daarom geen zin om weeeer een hele discussie over het ras te ontkentenen.

Groetjes Hilje
We lezen blijkbaar andere dingen. Ik zie nl. geen woord verkeerd staan over de pei. Jij wel?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Met jonge hond kan het zeker schelen als die nog niet volwassen is, ik heb eigenlijk ervaring met 4 honden, er veranderd gewoon niets aan het gedrag, of het moet echt uit sexueel gedrag voortkomen, maar een dominante hond van nature of door opvoeding veranderd niet door castratie, deze hond heeft geen echte kans gehad te ontplooien, Maartje had ook lid kunnen worden van een Pei club, en daar echt de kennis op moeten doen.

Het blijft toch een juiste vergelijking van Marc.

Gr Bertus.
mercedes2803
Zeer actief

Eline* schreef:
mercedes2803 schreef:Ik zie ook maar al te vaak dat er hier direct commentaar gegeven wordt als mensen het woord sharpei lezen en had daarom geen zin om weeeer een hele discussie over het ras te ontkentenen.

Groetjes Hilje
We lezen blijkbaar andere dingen. Ik zie nl. geen woord verkeerd staan over de pei. Jij wel?
Nee, hier niet nee, maar ik wilde dat voorkomen.
Maar ik heb dus wel hier op het forum gereageeerd.
Ik heb geen verstand van castratie dus ik kan er ook geen mening over geven, ik wilde Maartje gewoon even succes wensen en haar even wijzen op gasnarcose en dergelijke.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:Nee, hier niet nee, maar ik wilde dat voorkomen.
Ik heb geen verstand van castratie dus ik kan er ook geen mening over geven, ik wilde Maartje gewoon even succes wensen en haar even wijzen op gasnarcose en dergelijke.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen enkele reden zie om in deze discusie de pei als ras ter discussie te stellen. Integendeel..er staat veel info in juist met alle respect naar het ras toe.
Je mag zeggen geen verstand te hebben van castratie, toch heb je mijns inziens voor Rimpel gewoon een prima beslissing gemaakt door zijn ballen te laten zitten waar ze horen. Bij Rimpel komt zijn gedrag voort uit angst en zonder ballen zal dat gedrag dus inderdaad zeer waarschijnlijk verergeren. Onderschat je eigen kennis dus niet. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Eline* schreef:
mercedes2803 schreef:Nee, hier niet nee, maar ik wilde dat voorkomen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen enkele reden zie om in deze discusie de pei als ras ter discussie te stellen. Integendeel..er staat veel info in juist met alle respect naar het ras toe.
Je mag zeggen geen verstand te hebben van castratie, toch heb je mijns inziens voor Rimpel gewoon een prima beslissing gemaakt door zijn ballen te laten zitten waar ze horen. Bij Rimpel komt zijn gedrag voort uit angst en zonder ballen zal dat gedrag dus inderdaad zeer waarschijnlijk verergeren. Onderschat je eigen kennis dus niet. ;)
:oops: :oops: :-D
Dank je...

Ik zag voor Rimpel geen enkel nut in een castratie...er is ook nog nooit iemand geweest die gezegt heeft dat dat wel eens goed zou kunnen zijn...we hebben het alleen even gedacht, totdat we eigenlijk tot de conclusie kwamen dat zijn moeilijke gedrag toendertijd niet voortkwam uit dwarsigheid maar uit angst en stress.

Ik heb me ook enorm verdiept in het ras en vraag alles wat ik niet weet, zo leer je alleen maar meer, ja toch?
Het is mijn hond en ik wil alles weten wat er te weten valt hihihih!

Maar ik heb ook weleens een discussie gezien en dan kwam er allemaal commentaar op de pei als ras en dat vind ik jammer.
Omdat het gewoon een mooi superras is (vind ik natuurlijk en veel pei liefhebbers met mij).
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

He Caroline, ik vergelijk het trekken van tanden als zodanig ook niet met castreren, ik vergelijk het feit dat je je hond om welke reden dan ook amputeerd omdat je daar zelf last van hebt.
Staart wegsnijden omdat hij de tafel leegkwispeld is indirect toch gewoon hetzelfde als de ballen eraf omdat hij je onder piest?
De hond handeld niet handig voor je dus dat deel hak je eraf.

Die vergelijking maakte ik in combinatie met het argument dat gegeven werd in de vorm van, niemand anders wil hem dus wat zeur je nu? Ik was zijn laatste kans dus alles wat ik doe is te verantwoorden daarmee.

Ik ben trouwens helemaal niet boos over die castratie, menig mens heeft er 100 keer korter over nagedacht eer ze dat doen. Ik zeg ook niet dat Maartje de hond niet waardig is of niet goed voor hem is. ;)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:He Caroline, ik vergelijk het trekken van tanden als zodanig ook niet met castreren, ik vergelijk het feit dat je je hond om welke reden dan ook amputeerd omdat je daar zelf last van hebt.
Staart wegsnijden omdat hij de tafel leegkwispeld is indirect toch gewoon hetzelfde als de ballen eraf omdat hij je onder piest?
De hond handeld niet handig voor je dus dat deel hak je eraf.

Die vergelijking maakte ik in combinatie met het argument dat gegeven werd in de vorm van, niemand anders wil hem dus wat zeur je nu? Ik was zijn laatste kans dus alles wat ik doe is te verantwoorden daarmee.

Ik ben trouwens helemaal niet boos over die castratie, menig mens heeft er 100 keer korter over nagedacht eer ze dat doen. Ik zeg ook niet dat Maartje de hond niet waardig is of niet goed voor hem is. ;)
Ja oke, ik snap je zeker ook wel hoor!

Natuurlijk is het niet zo dat iemand mag doen met de hond wat ie wil omdat hij uit het asiel komt of wat moeilijker is; absoluut niet zelfs!!!
Zo bedoelde ik dat ook niet te zeggen.
Wel vind ik dat Maartje haar uiterste best doet om het te laten werken met haar hond, al dan niet altijd op de juiste manier. Wellicht dat in dit geval castratie toch iets kan helpen :?
Alhoewel ik betwijfel of het helpt als je hond je onderpist (is dat zo????? 8O ), want daar zou ik toch andere maatregelen voor hebben :twisted: ;)

Ach, ik weet het eigenlijk ook allemaal niet..... ben er zeker niet voor, maar vind een vergelijking met dierenmishandeling ook weer net te ver gaan (niet dat jij dat gezegd hebt hoor!).
Afbeelding
A good dog never dies...

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Maartje-Sho schreef:We zullen zien of het werkt, zoniet, dan hebben wij in ieder geval alles geprobeert.

Heel veel mensen hadden inderdaad gezegd, hup terug naar het asiel, zo ver liep het bij ons ook bijna. Maar we willen deze hond een kans geven. Dat is toch niet zo raar..

Maare, even iets anders. Sho is vandaag jarig!!! Hij wordt 2, hieperdepiep HOERA!! :A :clown: :J
Ten 1e gefeliciteerd met Sho, dat ie nog maar vele jaren bij jullie mag zijn.

Het 2e dat ik zeg zal je minder leuk vinden. Maar persoonlijk zou ik het dus bijzonder frustrerend vinden als de castratie niet zou helpen. Zeker als het mij is afgeraden en zeker omdat het toch een riskante operatie is. Hij had in die narcose kunnen blijven (zo waarschuwde Mercedes van Rimpel b.v. heel duidelijk voor het risico van een 'normale' narcose) en als dan achteraf blijkt dat het een loze operatie is..... Maar goed dat is dus persoonlijk en ik hoop oprecht dat het geen loze operatie is geweest en Sho en jullie er mee op de goede weg zijn gekomen.

Ten slotte nog dit. Als men zegt dat Sho mogelijk niet bij jullie past is dat niet omdat jullie niet goed voor hem zijn, maar omdat het overkomt dat jullie karakters mogelijk niet bij elkaar passen. Jouw liefde voor Sho wordt echt niet in twijfel getrokken. Het is duidelijk dat je gek bent op hem. Durf open te staan voor kritiek en er wat mee te doen. Geloof mij, het is leerzaam en je maakt het jezelf een stuk makkelijker dan wanneer je alleen maar zoekt naar bevestiging. Ik spreek dus uit ervaring want lange tijd zocht ik ook alleen maar naar bevestiging en zag alleen maar het negatieve. Dat was echt heel erg stressvol.
Afbeelding
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Oké, oké, de discussie is meer dan duidelijk. Ik heb hetzelfde ondervonden toen ik ter discussie stelde of castratie een oplossing zou zijn voor het weglopen van mijn reu achter loopse teefjes aan. Ik moet zeggen dat de reakties bijzonder verhelderend waren en voor mij een ander daglicht wierpen op castratie van reuen.

Anyway, hoe gaat het nu met Sho want dat zouden we met z'n allen vergeten te vragen!!!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Maartje-Sho schreef:
Als je Sho echt een kans wilt geven ben je na zijn kastratie wél verplicht tegenover hem om je over andere zaken dan zijn verjaardag druk te gaan maken. Natuurlijk is het leuk dat hij jarig is, voor jou, maar hém interesseren, helaas voor jou, hele andere dingen.
Ik mag toch wel zeggen dat hij jarig is???
We hebben net op straat weer goed geoefend hoor, daar blijven we gewoon mee bezig.

Dat is dus de essentie. Oefeningen op straat doen niets aan je verhouding met je hond behalve dat je hem trukjes leert. Ik kan je aanraden je wat meer te gaan verdiepen in het duidleijk maken van de rangorde IN HUIS. Werk eerst vanuit je eigen "roedel"en ga dan pas trainen om om te gaan met andere.

De taak waar jij voor staat is niet trainen, maar duidelijkheid scheppen.

Ook raar dat mensen je een PB sturen om een hart onder de riem te steken. Zoals ik al eerder zei: ik vind dat je nu wel mag stoppen met het klagen over hoe slecht je behandelt wordt hier en mensen mag gaan bedanken voor het feit dat ze je proberen te helpen door je meer informatie te geven en je handvaten te geven om vanaf NU de relatie met je hond te verbeteren.

Jij beklaagt je over iedereen in dit topic terwijl uit de geschreven stukken naar voren komt dat IEDEREEN je probeert te helpen. Zie je dit gewoon niet, of heb je in deze hulp geen interesse?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ca Cajuina schreef:
Maartje-Sho schreef:
Als je Sho echt een kans wilt geven ben je na zijn kastratie wél verplicht tegenover hem om je over andere zaken dan zijn verjaardag druk te gaan maken. Natuurlijk is het leuk dat hij jarig is, voor jou, maar hém interesseren, helaas voor jou, hele andere dingen.
We hebben net op straat weer goed geoefend hoor, daar blijven we gewoon mee bezig.

Dat is dus de essentie. Oefeningen op straat doen niets aan je verhouding met je hond behalve dat je hem trukjes leert. Ik kan je aanraden je wat meer te gaan verdiepen in het duidleijk maken van de rangorde IN HUIS. Werk eerst vanuit je eigen "roedel"en ga dan pas trainen om om te gaan met andere.

Ook raar dat mensen je een PB sturen om een hart onder de riem te steken. Zoals ik al eerder zei: ik vind dat je nu wel mag stoppen met het klagen over hoe slecht je behandelt wordt hier en mensen mag gaan bedanken voor het feit dat ze je proberen te helpen door je meer informatie te geven en je handvaten te geven om vanaf NU de relatie met je hond te verbeteren.

Jij beklaagt je over iedereen in dit topic terwijl uit de geschreven stukken naar voren komt dat IEDEREEN je probeert te helpen. Zie je dit gewoon niet, of heb je in deze hulp geen interesse?
En heb je ook gelezen dat ze dit alles doet in overleg met de trainer van de cursus en de gedragstherapeut. Of schat je die mensen ook zo laag in dat ze hier niets aan zouden doen??.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Ca Cajuina schreef:
Maartje-Sho schreef:

En heb je ook gelezen dat ze dit alles doet in overleg met de trainer van de cursus en de gedragstherapeut. Of schat je die mensen ook zo laag in dat ze hier niets aan zouden doen??.
Als de trainer en gedragstherapeut de castratie als enigste uitkomst zien bij de Pei Sho, dan schat ik ze ook zeer laag in, zeer laag zelfs.
Dan wil ik graag persoonlijk met deze 2 mensen persoonlijk onder 4 ogen een discussie aangaan.

Gr Bertus.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Dat zijn dan 6 ogen Bertus 8O :mrgreen: ;)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Neeltje schreef:
Ca Cajuina schreef:
Maartje-Sho schreef:

Ik schat helemaal niemand laag in. Ik veroordeel namelijk niemand!!

Dan heb jij ook gelezen dat ik meerdere keren heb gevraagd wat ze dan thuis doet om de situatie te verbeteren!!!

En om eerlijk te zijn als de trainer en gedragstherapeut alleen oefeningen geven voor op straat dan denk ik dat je meer bereikt op het moment dat je vanuit een stabiele thuissituatie naar buiten gaat trainen. En als ik het goed begrepen heb, moet je dan eerst gaan kijken wat de reden is dat de hond reageert anders kan je namelijk niets veranderen.

Ik kan ook hatelijk doen tegen mernsen omdat ik bijv vroeger mentaal mishandeld ben. Maar dan is mijn motivatie angst om gekwetst te worden en niet een voorval uit mijn verleden snap je wat ik bedoel?

En ik vind ook dat op het moment dat je geen verbetering van gedrag ziet maar juist verslechtering dat je dan best eens kan gaan rondkijken naar andere meningen van gedragtherapeuten of trainers. Je kan je in ieder geval afvragen of dit de juiste weg is voor jouw hond.

Er lopen namelijk meer wegen naar Rome ;)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Dat zijn dan 6 ogen Bertus 8O :mrgreen: ;)
Nee eerst een voor een, en dan met alle 3, dus dat wordt dan later 7 ogen .

Waar blijft nu jou foto, van heden.
Dan kan ik ook eens lachen.

Gr Bertus.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

dimphie schreef:Oké, oké, de discussie is meer dan duidelijk. Ik heb hetzelfde ondervonden toen ik ter discussie stelde of castratie een oplossing zou zijn voor het weglopen van mijn reu achter loopse teefjes aan. Ik moet zeggen dat de reakties bijzonder verhelderend waren en voor mij een ander daglicht wierpen op castratie van reuen.

Anyway, hoe gaat het nu met Sho want dat zouden we met z'n allen vergeten te vragen!!!
Sjezus ( de broer van Bertus ) welke gezonde reu loopt er nu niet achter loopse teefjes aan. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

vinkje schreef: welke gezonde reu loopt er nu niet achter loopse teefjes aan. :mrgreen:
Die van mij ;)
Ja echt, serieus. Pas op het strand kwamen we een loopse teef tegen die met haar kont voor Spike stond, met haar staart opzij.
Helemaal klaar ervoor. :mrgreen:

En wat doet Spike? Hij ruikt/likt en komt gelijk als ik hem roep, zonder de loopse teef nog 1 blik waardig te gunnen. :mrgreen:
Daarvoor hoeven zijn ballen er dus niet af.....
Hoeft toch niet hoor, ze zitten mij daar best. ;)

En Maartje. Ik heb ook vaak de neiging om sommige dingen hier als aanval te zien. En dan later ga ik nadenken.
Dat sommige mensen hier toch wel eens gelijk hebben.
Je leest sommige dingen nog eens over en denkt nog eens na.
Toen was ik het met sommigen niet eens, maar heb er toch dingen uitgepikt waar gewoon veel waarheid in zit.

Van ervaring van anderen kun je wel leren.
Enne........gefeliciteerd met Sho.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
vinkje schreef: welke gezonde reu loopt er nu niet achter loopse teefjes aan. :mrgreen:
Die van mij ;)
Ja echt, serieus. Pas op het strand kwamen we een loopse teef tegen die met haar kont voor Spike stond, met haar staart opzij.
Helemaal klaar ervoor. :mrgreen:

En wat doet Spike? Hij ruikt/likt en komt gelijk als ik hem roep, zonder de loopse teef nog 1 blik waardig te gunnen. :mrgreen:
Daarvoor hoeven zijn ballen er dus niet af.....
Hoeft toch niet hoor, ze zitten mij daar best. ;)

En Maartje. Ik heb ook vaak de neiging om sommige dingen hier als aanval te zien. En dan later ga ik nadenken.
Dat sommige mensen hier toch wel eens gelijk hebben.
Je leest sommige dingen nog eens over en denkt nog eens na.
Toen was ik het met sommigen niet eens, maar heb er toch dingen uitgepikt waar gewoon veel waarheid in zit.

Van ervaring van anderen kun je wel leren.
Enne........gefeliciteerd met Sho.
En toch kan Spike het beter weten dan wij en kern gezond zijn ivm loopse teef, de kans is of was levens groot dat de teef nog geen eisprong had, onze SWH teef Katja bood zich zelf aan na plm 14 dagen, de dek reu reageerde net eender als Spike, na de 30e dag deed de dieren arts een uitstrijkje, hij zei nu zit het echt te komen, ik denk morgen, en ja hoor de volgende dag even ruiken en hup vast, en 9 weken later 8 pups.

Gr Bertus.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Is hij toch nog niet zo gek.... ;)

Vond het best heel grappig.
Je verwacht eigenlijk een heel andere reactie.

Maar de natuur doet wat goed is. :ok:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

IK heb Maartje prive ook een mailtje gestuurd ja, maar dat heb ik hier ook gedaan.
We hebben allebei een peitje vandaar.

Ik zie ook maar al te vaak dat er hier direct commentaar gegeven wordt als mensen het woord sharpei lezen en had daarom geen zin om weeeer een hele discussie over het ras te ontkentenen.

Groetjes Hilje
Dank je! :ok:

Wat betreft het trainen. Het lijkt wel of ik me hier continu moet verantwoorden. We zijn OVERAL aan het oefenen. Op straat, maar ook thuis voor de rangorde. Sorry dat ik dat vergeten was te zeggen...

Heel veel mensen zouden hun hond allang terug gebracht hebben, wij willen Sho een kans geven.
Ja, hij is een beetje ons kindje, maar wel een kind waar we HEEL consequent mee om moeten gaan, en dat weten we echt wel!

Dat jullie denken dat ik de kritiek niet aanvaard, daar gaat het niet om. Jullie zeggen dat ik moet ophouden met 'zelfmedelijden', houden jullie dan op of castratie wel of niet goed was. Dat zien we vanzelf. Wij hebben die keuze nu gemaakt, bewust, na LANG nadenken. We hopen dat het een hulpmiddel is zodat Sho makkelijker wordt in de omgang en daardoor makkelijker dingen te leren is.

Bedankt dat jullie me in ieder geval feliciteren. En bedankt voor de reacties. Ik vond het soms alleen zo erg aanvallend. Ik heb nu eenmaal de keus gemaakt.

Met Sho gaat het heel goed. We zijn op straat bezig met het naar mij kijken, zodat hij oog krijgt voor mij, wat hij helemaal niet vele heeft. Hij heeft me in 2 dagen al heel veel aangekeken, omdat we nu echt bewust bezig zijn en na verloop van tijd kijkt ie me aan en 'checkt' ie in. Ik ben op zo'n moment ontzettend trots omdat hij even laat zien dat hij een stapje verder ook KAN. Alleen is hij gewoon verdomd eigenwijs!
Maar ik weet zeker dat we met veel trainen echt wel wat bereiken met hem.

En Neeltje, ook bedankt!!!
Het gaat heel goed met hem! Vandaag een lekker bot gehad omdat ie jarig is. Verder is hij weer helemaal op de been.

Enne, van die narcose, daar had Hilje me dus voor gewaarschuwd waar ik haar heel dankbaar voor ben! ;)
Dat heb ik NATUURLIJK gezegd tegen die dierenarts. Toen ze zei dat ze alleen gewone narcose hebben, schrok ik! Maar ze wist de gevaren van narcose met peitjes en zei daarom ook dat peitjes maar de helft van de dosering krijgen als andere honden. Veel minder dus! Het was hartstikke goed gegaan!! :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat jullie denken dat ik de kritiek niet aanvaard, daar gaat het niet om. Jullie zeggen dat ik moet ophouden met 'zelfmedelijden', houden jullie dan op of castratie wel of niet goed was. Dat zien we vanzelf. Wij hebben die keuze nu gemaakt, bewust, na LANG nadenken. We hopen dat het een hulpmiddel is zodat Sho makkelijker wordt in de omgang en daardoor makkelijker dingen te leren is.

Bedankt dat jullie me in ieder geval feliciteren. En bedankt voor de reacties. Ik vond het soms alleen zo erg aanvallend. Ik heb nu eenmaal de keus gemaakt.
Weet je wat het is? Sommige mensen nemen nu eenmaal geen genoegen met dit soort argumenten als het om een hond gaat, ik ook niet.
Ik heb nu eenmaal ............. dus hou er over op. Dat kan natuurlijk niet als iets ter discussie staat ;)

Ik ga je dus niet feliciteren met de castratie van je hond, op de goede afloop en op hoop van zegen dat het werkt, zo zit ik niet in elkaar. Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen je heb of je dwars wil zitten. Zo moet je dat dus ook niet zien, maar dat is al tientallen keren aangegeven door mensen in dit topic.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Stang schreef:Maar ik moet eerlijk zeggen: hier in de buurt liep een hond die enorm agressief was naar alle honden toe. Hij vloog iedere andere reu aan. Hond was al ruim volwassen en werd gecastreerd..... en werkelijk waar: hij kan nu probleemloos met iedere hond overweg.
Hond kan nu dus heerlijk loslopen, spelen en rennen.
Hoi Caroline,

En dit zijn nu de voorbeelden die ik ook ken!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

v.d Lupinehof schreef:
Maartje-Sho schreef:We zullen zien of het werkt, zoniet, dan hebben wij in ieder geval alles geprobeert.

Heel veel mensen hadden inderdaad gezegd, hup terug naar het asiel, zo ver liep het bij ons ook bijna. Maar we willen deze hond een kans geven. Dat is toch niet zo raar..

Maare, even iets anders. Sho is vandaag jarig!!! Hij wordt 2, hieperdepiep HOERA!! :A :clown: :J
zo dan dan is het wel erg jong gecastereerd

mol 8)
8O
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”