Martijn schreef:
Het staat nota bene in je eigen bericht, sukkel.
Nee daar staat dat hij gestressed werd van alle loopse teven uit de buurt. Niet dat hij van zichzelf een stesskip is want dat is hij niet. Het is altijd al een kalme hond geweest.
Het gaat er om dat je het voor je eigen gemak hebt laten doen. Zeg dat dan als je een kerel bent. In plaats van dat gewauwel dat het beter voor een hond is om hem bij te snoeien.
Ik geef niks toe omdat er niks toe te geven valt. Wij zaten destijds met het probleem en hebben advies gevraagd aan onze dierenarts. Die zei dat ik hem moest laten castreren en ik wist met mijn destijds weinige ervaring geen andere uitweg. Ik vind het gewoon zielig als een hond niet vreet omdat hij gefrustreerd is en niet los kan omdat loslopende loopse teven zich voor zijn neus aanbieden.
Dat je vervolgens een borderkruizing in huis haalt en herhaaldelijk op tarzab zit te zeueren dat je hem eigenlijk helemaal niet zo leuk en nogal sloom vindt vergeet je voor het gemak maar even.
Nogmaals: je bent dom. Nina is niet druk, Nina is heel erg rustig. Je noemt haar een borderkruising maar ze is maar voor een kwart Border Collie. Ze is meer Collie dan Border Collie en als je het verschil niet weet heb je er gewoon geen verstand van.
Ik heb nooit op Tarzan lopen zeuren, nooit niet. Als dat wel zo is overgekomen is dat jammer, maar ik heb helemaal niks tegen die hond. Als ik dat wel had dan had ik hem niet zo goed verzorgd als dat ik nu doe.
Nee jij bent dom als je denkt dat je nu een geloofwaardige manier denkt te vertellen dat je eerst je hond hebt laten castreren omdat je van rustige honden houdt en vervolgens een border in huis haalt.
En je vindt Tarzan helemaal niet leuk. Dat heb je al zo vaak zitten vertellen.
Nogmaals: Nina is is niet druk en dat is ze nooit geweest. Ik hou inderdaad van rustige honden en daar zal altijd mijn voorkeur naar uitgaan.
HET GAAAAAT NNNNIIIIIEEEETTT OOOOOMMMM JOOOOOUUUUU!
Het zijn de kloten van je HOND die je er af snijdt! Het gaat er om of dat het beste voor de hond is en dat is het zonder zware medische of gedragsproblemen niet. Het gaat er om dat je een heel klein beetje respect hoort te hebben voor hoe dat dier geboren en bedoeld is!
Het is godverdomme geen speelgoed!
Je kan wel moeilijk doen over respect maar het is geen mens waar je de kloten van af snijdt en die vervolgens in depressie schiet omdat hij niet mee kan draaien in de maatschappij. Tarz heeft niks met andere honden te maken en komt bijna nooit bij andere honden omdat zijn gedrag dat simpelweg niet toelaat.
Niemand vind dat je een hond een leven lang valium mag geven of aan zijn hersenen mag laten opereren. Wat is het dan voor een geschift gelul om via een omweg precies het zelfde te doen?
Als de hond nergens last van heeft mag je van mijn part doen met het beest wat je wilt.
Jouw mening over positief en negatief heeft er geen reet mee te maken.
De jouwe wel dan? Je bent verdomme geen oppergod!
Je hebt een hond te accepteren zoals hij is en anders zoek je er maar een ander huis voor. Misschien is er daar iemand die een hond kan nemen zoals hij is zonder de behoefte te voelen er een eunuch van te maken.
Ik accepteer Tarz zoals hij is. Maar ik laat hem niet lijden onder een situatie. Dat jij dat nou wel doet bij Dapper is jouw probleem maar ga je frustratie niet op mij afreageren.
Hij mist zijn geslacht. Hallo? Valt het kwartje?
Hij is en blijft een reu. Zijn ballen eraf zorgt er alleen maar voor dat hij niet gefrustreerd is en gestressed. Hij kan zijn rondes lopen zonder stress en zijn bak leegvreten zonder dat hij aan al die loopse teven hoeft te denken die hij niet kan dekken.
Valt het kwartje?
Ik doe niks uit gemakzucht voor mezelf. Ik deed het puur en alleen voor die hond. Waar ik toevallig WEL veel om geef.