Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Amoz maagdilatatie *update: weer thuis*
Moderator: moderatorteam
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
Re: Amoz maagdilatatie *update: weer thuis*
Gaat de goede kant op. Blij dat het goed gaat, al zal het nog flink gevoelig zijn.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Kleine tegenvaller vandaag. Amoz begon vanmiddag ineens wat wondvocht te lekken en ik zag dat hij aan de pleister had gelikt. Ik had al een controleafspraak staan en de wond ziet er toch wat onrustig uit, dus alles is schoongemaakt, hij heeft een extra antibioticum erbij gekregen en we moeten donderdag terugkomen voor controle.
Verder gaat het wel goed, hij is duidelijk levendiger en beweegt weer wat soepeler, eet nog steeds prima en ontlasting ook nog steeds prima, dus dat gaat goed. Bij de dierenarts deed hij het ook goed, hij vond het allemaal niet fijn, maar bleef gewoon rustig. Gelukkig heeft hij dus niet opeens een grote aversie tegen dierenartsen, het zou ook heel zonde zijn als alle dierenartstraining zo in één klap teniet was gedaan, maar dat is dus niet gebeurd.
Amoz had een kap gekregen zodat hij niet aan de wond kan likken, maar daar moeten we eerst nog even mee aan de slag. Hij durft namelijk niet te bewegen met de kap op en blijft als een standbeeld met zijn hoofd omhoog zitten. Ik heb een poging gedaan om aangelijnd samen wat door de tuin te lopen, maar hij wil echt niet. Na twee stappen bevriest hij weer helemaal en los verzet hij al helemaal geen stap. Hij gaat meteen zitten met zijn kop helemaal omhoog. Dus dat is nu niet meteen een oplossing, want dan voelt hij zich daar weer heel ellendig onder. Ik houd het nu maar even gewoon goed in de gaten en hij likt niet als ik er wat van zeg, en dan doe ik er vanavond na het schoonmaken toch maar weer een pleister op voor de nacht.
Amy is meteen ook weer wat bezorgder nu, toch apart om te zien.
Verder gaat het wel goed, hij is duidelijk levendiger en beweegt weer wat soepeler, eet nog steeds prima en ontlasting ook nog steeds prima, dus dat gaat goed. Bij de dierenarts deed hij het ook goed, hij vond het allemaal niet fijn, maar bleef gewoon rustig. Gelukkig heeft hij dus niet opeens een grote aversie tegen dierenartsen, het zou ook heel zonde zijn als alle dierenartstraining zo in één klap teniet was gedaan, maar dat is dus niet gebeurd.
Amoz had een kap gekregen zodat hij niet aan de wond kan likken, maar daar moeten we eerst nog even mee aan de slag. Hij durft namelijk niet te bewegen met de kap op en blijft als een standbeeld met zijn hoofd omhoog zitten. Ik heb een poging gedaan om aangelijnd samen wat door de tuin te lopen, maar hij wil echt niet. Na twee stappen bevriest hij weer helemaal en los verzet hij al helemaal geen stap. Hij gaat meteen zitten met zijn kop helemaal omhoog. Dus dat is nu niet meteen een oplossing, want dan voelt hij zich daar weer heel ellendig onder. Ik houd het nu maar even gewoon goed in de gaten en hij likt niet als ik er wat van zeg, en dan doe ik er vanavond na het schoonmaken toch maar weer een pleister op voor de nacht.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, wat rot.DeDiana schreef:Kleine tegenvaller vandaag. Amoz begon vanmiddag ineens wat wondvocht te lekken en ik zag dat hij aan de pleister had gelikt. Ik had al een controleafspraak staan en de wond ziet er toch wat onrustig uit, dus alles is schoongemaakt, hij heeft een extra antibioticum erbij gekregen en we moeten donderdag terugkomen voor controle.
En wat is Amy lief.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar dat zat allemaal niet lekker (te groot, te klein, te strak, te los, etc.). Ik ga morgen eens kijken naar de pijp van een joggingbroek, daar had ik nog niet aan gedacht. Wel een beetje jammer dat ik al mijn oudere kleding weggedaan heb toen ik naar Spanje ging
Hij lijkt er verder niet echt last van te hebben en heeft ook geen koorts, dus hopelijk is het weer snel rustig.
Hij lijkt er verder niet echt last van te hebben en heeft ook geen koorts, dus hopelijk is het weer snel rustig.
- Caro
- Zeer actief
Shep moet ook niets hebben van zo'n kap. Ze gaat er dan wel mee liggen op haar zij en wil verder niets. Toen zij aan haar buik geopereerd was heb ik bij de dierenarts direct zo'n pakje gekocht. Dat was precies haar maat en ging perfect. Het pakje vond ze niet vervelend. En achter zitten drukkertjes die je los kan laten als je haar gaat uitlaten zodat het pakje niet steeds aan en uit hoeft. Is zoiets bij jullie dierenarts niet verkrijgbaar?

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, vast wel, maar ik heb het nu toch opgelost met een grote wondpleister en nu zit hij er niet meer aan. De pleister is keurig blijven zitten afgelopen nacht en het is ook niet meer vochtig nu. Wellicht is het antibioticum heel snel aangeslagen? Dit lijkt me makkelijker schoon te houden dan zo'n pakje, want als er wondvocht lekt, wordt dat pakje natuurlijk vies en moet het eerst weer gewassen worden. Dus ik hoop dat het zo met de pleisters goed blijft werken en dat hij er niet meer aan gaat zittenCaro schreef:Shep moet ook niets hebben van zo'n kap. Ze gaat er dan wel mee liggen op haar zij en wil verder niets. Toen zij aan haar buik geopereerd was heb ik bij de dierenarts direct zo'n pakje gekocht. Dat was precies haar maat en ging perfect. Het pakje vond ze niet vervelend. En achter zitten drukkertjes die je los kan laten als je haar gaat uitlaten zodat het pakje niet steeds aan en uit hoeft. Is zoiets bij jullie dierenarts niet verkrijgbaar?
- DeDiana
- Zeer actief
Any komt af en toe kijken of het nog allemaal goed gaat met Amoz.

Amoz voelt zich alweer behoorlijk goed

Amoz voelt zich alweer behoorlijk goed

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Goed opgelost. Zo te zien voelt hij zich een stuk beter. En zuster Amy weer 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ze houdt goed in de gaten of alles nog wel goed gaat en komt af en toe even voorzichtig kijken.miriam schreef:Goed opgelost. Zo te zien voelt hij zich een stuk beter. En zuster Amy weer
Soms wordt ze afgewisseld door Lola de kat

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Jammer van de wond!
Kappen zijn ook ondingen, ik zou ook geen stap zetten denk ik
Hopelijk blijft het met deze pleister goed gaan
Kappen zijn ook ondingen, ik zou ook geen stap zetten denk ik
Hopelijk blijft het met deze pleister goed gaan
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Sterre
Fijn dat het zo opgelost is. En Amy en Lola
.
- Lucia
- Zeer actief
Kappen, vreselijk.
Milo heeft een shirt aan ivm de wonden. Nu alleen nog snachts, ik vindt die dingen echt wel ideaal.
Milo heeft een shirt aan ivm de wonden. Nu alleen nog snachts, ik vindt die dingen echt wel ideaal.
- DeDiana
- Zeer actief
Amoz is het helemaal met jullie allemaal eens dat het ondingen zijnLucia schreef:Kappen, vreselijk.
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
Beterschap voor Amoz. Wat een leuke beestenboel heb je. Mooie honden.
- DeDiana
- Zeer actief
Dank jede purmerpeitjes schreef:Beterschap voor Amoz. Wat een leuke beestenboel heb je. Mooie honden.
- Caro
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
Amoz is gisteren weer op controle geweest en de operatiewond zag er rustiger uit, hij lekte inmiddels ook geen wondvocht meer. De dierenarts heeft de wond van binnen schoongespoeld en was verder erg te spreken over de wondgenezing en hoe Amoz erbij liep, het zag er volgens haar allemaal heel positief uit.
Hij heeft nu een mooi T-shirt aan dat ik boven op de rug vastknoop en dat vindt hij prima. Nu hij geen wondvocht meer lekt, heeft hij sowieso de behoefte niet meer echt om eraan te likken.
Zaterdag moeten we nog eens terugkomen om de wond te controleren, maar Amoz voelt zich in ieder geval weer kiplekker en aan hem is niets meer te merken. Bewegingen die hij de eerste dagen niet goed kon maken omdat dat trok aan de wond (zoals uitrekken, uitschudden, trap lopen) zijn nu geen probleem meer.
Hij heeft nu een mooi T-shirt aan dat ik boven op de rug vastknoop en dat vindt hij prima. Nu hij geen wondvocht meer lekt, heeft hij sowieso de behoefte niet meer echt om eraan te likken.
Zaterdag moeten we nog eens terugkomen om de wond te controleren, maar Amoz voelt zich in ieder geval weer kiplekker en aan hem is niets meer te merken. Bewegingen die hij de eerste dagen niet goed kon maken omdat dat trok aan de wond (zoals uitrekken, uitschudden, trap lopen) zijn nu geen probleem meer.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Caro
- Zeer actief
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Wat een fijne update!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat fijn dat het beter gaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Aaah, die Amy
. Wat fijn dat Amoz zich weer echt goed begint te voelen!
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Even weer bij gelezen.
Fijn dat het nu weer de goede kant opgaat . Dikke knuffel voor mijn favo hond amoz

Fijn dat het nu weer de goede kant opgaat . Dikke knuffel voor mijn favo hond amoz
Fenneke en Baloe

- DeDiana
- Zeer actief
Dank je, de knuffel is bezorgd en goed ontvangenfenneke schreef:Even weer bij gelezen.
Fijn dat het nu weer de goede kant opgaat . Dikke knuffel voor mijn favo hond amoz![]()
De wond blijft wat onrustig, het is niet rood of duidelijk ontstoken, maar een beetje gezwollen en af en toe lekt er wat wondvocht. Amoz heeft er zelf totaal geen last van en het is ook niet pijnlijk. De dierenarts opperde dat het een reactie zou kunnen zijn op het hechtmateriaal. Dinsdag weer op controle, hopelijk is het dan echt helemaal in orde.
- dagmar88
- Zeer actief
Lastig is dat. Dat is het enige dat sjaak aan z'n frankensteinhondje operatie heeft overgehouden.DeDiana schreef: De wond blijft wat onrustig, het is niet rood of duidelijk ontstoken, maar een beetje gezwollen en af en toe lekt er wat wondvocht. Amoz heeft er zelf totaal geen last van en het is ook niet pijnlijk. De dierenarts opperde dat het een reactie zou kunnen zijn op het hechtmateriaal. Dinsdag weer op controle, hopelijk is het dan echt helemaal in orde.
Na ongeveer een week begonnen de plekken rond de hechtingen te verdikken en vocht te lekken. Een knoopje was al ingegroeid.
De rest is er allemaal uitgekomen, maar dat knoopje is nog steeds onderhuids ingekapseld, terwijl ze hadden moeten oplossen.
- DeDiana
- Zeer actief
Bij Amoz begon het inderdaad ook pas na een kleine week, voor die tijd was de wond rustig en droog. Ik vermoed dus ook dat het zoiets is.dagmar88 schreef:Lastig is dat. Dat is het enige dat sjaak aan z'n frankensteinhondje operatie heeft overgehouden.DeDiana schreef: De wond blijft wat onrustig, het is niet rood of duidelijk ontstoken, maar een beetje gezwollen en af en toe lekt er wat wondvocht. Amoz heeft er zelf totaal geen last van en het is ook niet pijnlijk. De dierenarts opperde dat het een reactie zou kunnen zijn op het hechtmateriaal. Dinsdag weer op controle, hopelijk is het dan echt helemaal in orde.
Na ongeveer een week begonnen de plekken rond de hechtingen te verdikken en vocht te lekken. Een knoopje was al ingegroeid.
De rest is er allemaal uitgekomen, maar dat knoopje is nog steeds onderhuids ingekapseld, terwijl ze hadden moeten oplossen.
- DeDiana
- Zeer actief
Vandaag had Amoz zijn laatste check bij de dierenarts voor de operatiewond en het ziet er nu allemaal goed en rustig uit. Hij hoeft dus niet meer terug te komen voor schoonspoelen en checks 
We hebben zaterdag ook bloed afgenomen vanwege zijn Leishmania en alle uitslagen zijn nog steeds perfect
Dus ondanks de operatie en alle stress houdt zijn lichaam het zelf nog steeds prima onder controle.
Dubbel feestje dus vanavond!

We hebben zaterdag ook bloed afgenomen vanwege zijn Leishmania en alle uitslagen zijn nog steeds perfect
Dubbel feestje dus vanavond!
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Fijne berichten Diana, zeker een feestje waard 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl