Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peter Koekebakker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Peter Koekebakker

Ongelezen bericht door Jackira »

dagmar88 schreef:Verongelukt zitten doen om zelf verdraaide uitspraken. Heel passend bij het clubje. Veel plezier er mee.
Heel passend ook om geen verantwoordelijkheid voor je eigen uitspraken te nemen en daar weer verongelukt over te gaan doen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je doet niet verongelukt, maar verongelijkt
Jackira
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Je doet niet verongelukt, maar verongelijkt
Ja dat weet ik, maar verongelukt wordt voornamelijk gebruikt door een select aantal forumleden om er op te wijzen dat de meeste mensen te dom zijn om het juiste woord te gebruiken en verongelukt gebruiken.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Johnny Jones schreef: Waar haal jij al deze wijsheid vandaan?

Als je ongeveer 9000 honden een nieuw thuis bezorgd zit er misschien wel eens een mindere match tussen. Uit het nest van Koda gingen er ook twee weer terug naar de fokster.
Wat zou er van die 9000 honden terecht zijn gekomen als ze niet via het asiel van Peter Koekebakker geplaatst waren? Veel zouden geëindigd zijn in een dodingsstation..
Waar ik die wijsheid vandaan haal, gewoon domweg uit alledag. Meestal ben ik gewend afspraken te maken met mensen over data voor opvang. Maar het gebeurt vaak genoeg dat hier mensen onverwacht aan het hek staan, omdat ze op dat moment behoorlijk omhoog zitten met hun hond. Verder geen probleem, de hond is welkom, in de meeste gevallen draait het overigens om AIN-honden.
De nestgenoten van Koda gingen terug naar de fokster, hoe kan het dat eigenaren van AIN-honden zich hier melden en niet bij de stichting?

Kijk, en daar gaan we door middel van "kwantificeerbare" getallen door de bocht, met als argument dat die 9000 het anders zouden hebben bekocht met de dood. Vanuit Koekebakkers standpunt geredeneerd, snap ik het, hij had het terrein met de ovens bezet/overgenomen/aangeschaft or whatever. Hij was met zijn ding bezig, wist een entourage om zich heen te creëren in NL, waardoor hij nog meer dieren ging verzamelen. Overigens helemaal prima, maar kun je je voorstellen dat ik er vraagtekens bijstel? Er staan hier mensen aan het hek, die hun hond niet ter herplaatsing willen aanbieden aan de stichting, omdat ze het vertrouwen hebben verloren, genoeg (en waarschijnlijk teveel) gedoneerd aan AIN buiten de 'adoptiekosten' om, maar weinig fiducie hebben in een evt vervolgtraject voor hun hond via de stichting. Tja, je kunt gaan voor de kwantiteit als stichting (zowel qua honden als de pecunia), maar de kans is groot dat dan de kwaliteit gaat verloren. En dat is wat ik ervaar bij AIN, itt andere stichtingen cq kanalen, en proef bij de eigenaren/bazen van de logeerhonden.
Droppie

Ongelezen bericht door Droppie »

Nog zo´n topic, hoe maak ik een ander zwart....

Het lijkt erop dat hier een leger mensen met teveel tijd, mensen die hun best doen dieren een beter leven te bezorgen, zwart zitten te maken.
Jackira
Zeer actief

Javierrrr schreef:

Als je ongeveer 9000 honden een nieuw thuis bezorgd zit er misschien wel eens een mindere match tussen. Uit het nest van Koda gingen er ook twee weer terug naar de fokster.
Wat zou er van die 9000 honden terecht zijn gekomen als ze niet via het asiel van Peter Koekebakker geplaatst waren? Veel zouden geëindigd zijn in een dodingsstation..
Waar ik die wijsheid vandaan haal, gewoon domweg uit alledag. Meestal ben ik gewend afspraken te maken met mensen over data voor opvang. Maar het gebeurt vaak genoeg dat hier mensen onverwacht aan het hek staan, omdat ze op dat moment behoorlijk omhoog zitten met hun hond. Verder geen probleem, de hond is welkom, in de meeste gevallen draait het overigens om AIN-honden.
De nestgenoten van Koda gingen terug naar de fokster, hoe kan het dat eigenaren van AIN-honden zich hier melden en niet bij de stichting?

Kijk, en daar gaan we door middel van "kwantificeerbare" getallen door de bocht, met als argument dat die 9000 het anders zouden hebben bekocht met de dood. Vanuit Koekebakkers standpunt geredeneerd, snap ik het, hij had het terrein met de ovens bezet/overgenomen/aangeschaft or whatever. Hij was met zijn ding bezig, wist een entourage om zich heen te creëren in NL, waardoor hij nog meer dieren ging verzamelen. Overigens helemaal prima, maar kun je je voorstellen dat ik er vraagtekens bijstel? Er staan hier mensen aan het hek, die hun hond niet ter herplaatsing willen aanbieden aan de stichting, omdat ze het vertrouwen hebben verloren, genoeg (en waarschijnlijk teveel) gedoneerd aan AIN buiten de 'adoptiekosten' om, maar weinig fiducie hebben in een evt vervolgtraject voor hun hond via de stichting. Tja, je kunt gaan voor de kwantiteit als stichting (zowel qua honden als de pecunia), maar de kans is groot dat dan de kwaliteit gaat verloren. En dat is wat ik ervaar bij AIN, itt andere stichtingen cq kanalen, en proef bij de eigenaren/bazen van de logeerhonden.
Mensen die willen herplaatsen hebben vaak een verhaal om zichzelf goed te praten. Dus dat ze dan bij jou voor het hek staan komt w.s. omdat ze er direct en nu weer vanaf willen en de stichting nog geen passende opvang heeft. Verhalen hebben altijd twee kanten en leer mij de mensen kennen die van hun dier af willen, liever gisteren dan vandaag. En in ieder geval voordat ze op vakantie gaan.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Droppie schreef:Nog zo´n topic, hoe maak ik een ander zwart....

Het lijkt erop dat hier een leger mensen met teveel tijd, mensen die hun best doen dieren een beter leven te bezorgen, zwart zitten te maken.
Kijk, dat zijn nog eens steekhoudende argumenten :ok: .
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fotogravinnetje schreef:Je doet niet verongelukt, maar verongelijkt
Haha wat suf, dankjewel.
Javierrrr
Zeer actief

Jackira schreef:
Mensen die willen herplaatsen hebben vaak een verhaal om zichzelf goed te praten. Dus dat ze dan bij jou voor het hek staan komt w.s. omdat ze er direct en nu weer vanaf willen en de stichting nog geen passende opvang heeft. Verhalen hebben altijd twee kanten en leer mij de mensen kennen die van hun dier af willen, liever gisteren dan vandaag. En in ieder geval voordat ze op vakantie gaan.
Goed dat je met me 'meekijkt' naar de mensen die zich hier melden aan het hek en op jouw manier daar een invulling aan geeft. Dank voor de input :lol1:
Het punt was en is, AIN wil scoren met getallen. Men denkt in kwantiteit, niet in kwaliteit.
Javierrrr
Zeer actief

Cleva schreef: Zeker als je met veel emotie bedelbrieven op Facebook zet.
.
Ja, daar hebben ze een goede tekstschrijver voor ingehuurd, iets met telegraaf enz, die flink op het sentiment kan inspelen. En vervolgens uurtje, factuurtje kan declareren :LOL:
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Javierrrr schreef:
Cleva schreef: Zeker als je met veel emotie bedelbrieven op Facebook zet.
.
Ja, daar hebben ze een goede tekstschrijver voor ingehuurd, iets met telegraaf enz, die flink op het sentiment kan inspelen. En vervolgens uurtje, factuurtje kan declareren :LOL:
Heb je die kennis ook uit alledag? Schrijft iemand van de Telegraaf voor hen en weet je wat hij/zij per uur factureert? Ik ben benieuwd hoeveel dan precies.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Javierrrr schreef:

En ik denk dat je hiermee verdomd dicht bij de waarheid zit. Ik heb 1 koekbakkertje nu 7 jaar, gekomen met 6-7 maanden. Hij zou probleemloos zijn. Nadrukkelijk om gevraagd aangezien we net een rugzak hond op de rails hadden...nou hij is geleverd met een hunebed in zijn rugzak. Ga daar verder niet over uitweiden maar inmiddels na 7 jaar is het te managen.

Oke kan gebeuren in al die honden foute inschatting maken. Dus vorig jaar wilde ik ze een herkansing geven afijn voor wie de moed heeft om het te lezen https://www.barfplaats.nl/forum/viewtop ... ndy+Pukkie
Ondanks alles heb ik wel gedoneerd nu. Want gun de honden ook daar wel een veilige haven of dat nu in la linea is of even daar buiten.

Inmiddels hebben wij van Zalikas een bulgaars meisje en daar hebben ze wel een goede inschatting gemaakt van karakter ed en ben ik heel blij met dat meisje.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik heb ook zo'n probleemgeval uit La Linea. Kijk dat valse kreng nou eens loeren op die zielige witte herder.

AfbeeldingCOO_9354 by mr. Jones, on Flickr

:LOL:
Javierrrr
Zeer actief

Frootje schreef:Dat lijkt me niet. Een goede professionele tekstschrijver krijgt wel wat beters uit z’n vingers dan de teksten die hier zijn langsgekomen.
Dat is nou net de 'grap '. Het is niet de bedoeling dat het inhoudelijk goed of feitelijk geschreven is, integendeel het is een middel om geld bij elkaar te harken. Over-de-top geschreven, door iemand die van pastiches houdt.
Heb je die kennis ook uit alledag? Schrijft iemand van de Telegraaf voor hen en weet je wat hij/zij per uur factureert? Ik ben benieuwd hoeveel dan precies.
Ja, ik ook. De hoogte daarvan is mij (nog) onbekend, maar ik ga eens informeren......
Ria1953
nieuw lid

Ongelezen bericht door Ria1953 »

dagmar88 schreef:
Cleva schreef: Prima insteek. Kan ik mee leven.
Gewoon een handige henk die deed wat hem uitkomt.
Geen held, geen heilige, niet iemand waar je je zakgeld aan moet geven.
Sinds wanneer geven we bedelende getatoeëerde meneren met een paardestaart en een wife beater meer dan twee euro voor de daklozenkrant?
Ik vind het hilarisch dat hij zo heeft kunnen leven :LOL:

Doe met je geld wat je wilt, maar ik snap werkelijk niet wat er meer verwacht zou kunnen worden van zo'n kerel met 600! honden in half vergane kooien.
Die adoptanten kiezen voor wat ze krijgen, ook als dat tegenvalt. Niet anders dan bij de woefkesranch, inclusief de bezorging.
Hoezo half vergane kooien,het pas gebouwde paarden/ezel verblijf staat er nog niet op.
Afbeelding
Afbeelding
Ria1953
nieuw lid

Cleva schreef:
DeDiana schreef:Maar ik denk ook dat de landeigenaar misschien denkt er wel een slaatje uit te kunnen staan :-(
Nou en? Dat mag toch? Je investeert toch niet vanuit filantropische motieven?
Ik vind de prijs van een startersflatje alleszins redelijk.

Kijk nou eens goed naar die kaart. Aan beide kanten volle bak toeristische bebouwing. Op loopafstand van een breed strand en een kittig haventje.

Ik vind het een gotspe om te gaan lopen janken en snauwen dat het gratis moet.
Het verbaasd me ook niets van die stichtingboeren. Niet dat het nog niet duidelijk was dat het gewoon ordinaire handel is.
Kijk eens goed naar deze kaart,rechts boven onder de rode stip ligt het asiel,het slechtste stuk wat je maar bedenken kunt.
En dat haventje recht daar landen de drugsboten geen toerist die daar in de buurt komt.
Afbeeldingclosest exxon gas station
Laatst gewijzigd door Ria1953 op 20 jul 2019 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ria1953
nieuw lid

Cleva schreef:Leuk, die luchtfoto's.
En dan nu je punt.

"Kijk maar naar de kaart, dat is het slechtste stukje."
Hoezo? Wat moet ik zien dan?
En sinds wanneer is het een verdienste om in een achterbuurt te zitten?

160000 euro is ook daar niet veel. Dat hebben we drie weken geleden allemaal al besproken. Met vergelijkbaar vastgoed en alles.
Jij deed voorkomen dat het asiel in een luxe buurt staat.En dat is niet zo.Is het enigste waar ik op wilde wijzen .
Ria1953
nieuw lid

Cleva schreef:
Ria1953 schreef: Jij deed voorkomen dat het asiel in een luxe buurt staat.
Waar?
Sorry, toeristische buurt.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Cleva schreef:Ik zie dat ze nog steeds op hetzelfde adres zitten.
Waar is dat geld eigenlijk gebleven?
Jij zegt het, ik dacht het.
Er staat op de website dat het gebruikt gaat worden om een nieuw stuk grond in te richten.

Ik heb een mening, maar aangezien we richting kerst gaan zal ik die mening maar op gemak voor me houden.

Suzanne
Johnny Jones
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Cleva schreef:Ik zie dat ze nog steeds op hetzelfde adres zitten.
Waar is dat geld eigenlijk gebleven?
Jij zegt het, ik dacht het.
Er staat op de website dat het gebruikt gaat worden om een nieuw stuk grond in te richten.

Ik heb een mening, maar aangezien we richting kerst gaan zal ik die mening maar op gemak voor me houden.

Suzanne
Nou, dit vind ik ook vreemd hoor. Ik ga nog uit van het 'goede'.. denk niet dat het geld in zakken van individuen is verdwenen. Maar het is heel raar dat er zoveel paniek is gemaakt, er vervolgens ruim anderhalve ton wordt gedoneerd en er dan drie maanden geen update wordt gegeven.
Misschien kunnen ze toch blijven zitten en is het geld bij de grote hoop gedaan??
~Suzanne~
Zeer actief

Even copy-past....
Toch raar... maanden geleden moesten ze daar toch op stel en sprong weg??

Ik ga doorgaans ook uit van het goede in de mensen maar dit asiel had van meet af aan niet mijn vertrouwen.....

======

September 2019

Al maanden in onzekerheid maar eindelijk een lichtpuntje!

Na het verwoestende bericht dat de grond verkocht was konden we niet anders dan op zoek gaan naar een nieuw stuk grond. Inmiddels hebben we twee stukken grond op het oog welke beide geschikt zouden zijn. Echter is het wel noodzakelijk dat we weten of de gemeente ons een vergunning zal verlenen om een asiel aldaar te bouwen. Spanje is in heel veel opzichten een heel erg beetje anders dan Nederland. Ook op dit vlak... augustus is bijvoorbeeld een maand waarin de gemeente vakantie heeft en u raadt het al... dan gebeurt er dus even helemaal niks.

Het opstarten in september had ook even wat tijd nodig maar gelukkig kunnen we nu melden dat de gemeente positief tegenover onze plannen staat. Nee, dat wil nog niet zeggen dat we de vergunningen al rond hebben maar het is in ieder geval hoopvol!

De burgemeester van La Linea gaf aan dat het naar alle waarschijnlijkheid geen probleem zal zijn!

Nu nog even wachten op het papiertje waarop dat zwart op wit staat... het blijft tenslotte Spanje.

Ondertussen zitten we niet stil hoor en zijn we de bouwplannen verder aan het ontwikkelen!

Kortom, wordt aan gewerkt!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

"Spanje is in heel veel opzichten een heel erg beetje anders dan Nederland."

... het blijft tenslotte Spanje."

Gelukkig zijn er nog superieure Nederlanders in het achterlijke apenland Spanje.

Nee, ik heb respect hoor voor wat ze daar doen voor de honden, maar van dat toontje krijg ik de kriebels.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Johnny Jones
Zeer actief

Ik ga nog steeds uit van de goede intenties, maar regelmatig een update op de website voor de donateurs is een kleine moeite.
Javierrrr
Zeer actief

Ja zou je denken, even een update is een kleine moeite en zeker een fijn gebaar naar al diegenen die gedoneerd hebben. Het laatste nieuws, zo halverwege november, dat ik heb vernomen (van iemand die dichtbij het vuur zit) is dat de stichting overweegt zich terug te trekken uit Spanje en de pijlen te gaan richten op China.
Mocht dit zo uitpakken is het toch dieptriest. Even flink cashen nav een overlijden en vervolgens dit geld gaan investeren in snoepreisjes naar China om een netwerk op te bouwen .......
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Alfilillo schreef:"Spanje is in heel veel opzichten een heel erg beetje anders dan Nederland."

... het blijft tenslotte Spanje."

Gelukkig zijn er nog superieure Nederlanders in het achterlijke apenland Spanje.

Nee, ik heb respect hoor voor wat ze daar doen voor de honden, maar van dat toontje krijg ik de kriebels.
Een heel erg beetje ook echt. Wtf is dat dan :D
~Suzanne~
Zeer actief

Javierrrr schreef:Ja zou je denken, even een update is een kleine moeite en zeker een fijn gebaar naar al diegenen die gedoneerd hebben. Het laatste nieuws, zo halverwege november, dat ik heb vernomen (van iemand die dichtbij het vuur zit) is dat de stichting overweegt zich terug te trekken uit Spanje en de pijlen te gaan richten op China.
Mocht dit zo uitpakken is het toch dieptriest. Even flink cashen nav een overlijden en vervolgens dit geld gaan investeren in snoepreisjes naar China om een netwerk op te bouwen .......
DAt zou onlogisch zijn eigenlijk... hoe in vredesnaam denken ze dan de honden hierheen te halen? Of is dat dan weer niet de bedoeling?
Ik zou het an sich niet erg vinden als ze ermee stoppen... ik heb het totaal niet op deze organisatie. Honden die in NL asielen verdwijen, van asiel naar asiel gaan; belangstellenden die een hond tegen onjuiste info zowat door de strot geduwd krijgen. De totaal niet bestaande kennis van hondengedrag.
althans, dat is wat IK ervaren heb met iemand die een hondje heeft geadopteerd.

Suzanne
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Javierrrr schreef:Ja zou je denken, even een update is een kleine moeite en zeker een fijn gebaar naar al diegenen die gedoneerd hebben. Het laatste nieuws, zo halverwege november, dat ik heb vernomen (van iemand die dichtbij het vuur zit) is dat de stichting overweegt zich terug te trekken uit Spanje en de pijlen te gaan richten op China.

Jij hebt een goeie dikke duim en kraamt veel onzin uit.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

Laatste update was dat het stuk grond wat ze op het oog hadden niet het juiste bestemmingsplan had en daarom zijn ze verder aan het kijken. Ook melden ze in het laatste bericht dat ze geen contact hebben met de nieuwe eigenaar van de grond en ze dus wel weg moeten maar iets meer tijd hebben. De voorzitter van de stichting is afgelopen weekend weer naar Spanje geweest samen met de voorzitter van de Duitse stichting om met gemeente verder te praten over welke lokatie geschikt is.
Laatst gewijzigd door bellabeest op 11 dec 2019 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bellabeest schreef:Duitse stichting
Ach zo. Wie viel hebben die abgeholt?
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

dagmar88 schreef:
bellabeest schreef:Duitse stichting
Ach zo. Wie viel hebben die abgeholt?
Dat zit bij het bedrag in gezamenlijk hebben ze die inzamelingsactie gehouden voor het terrein...... Welke er ook gaat komen alleen gaat dat in Spanje niet zo vlot als in Nederland, België of Duitsland zou gaan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”