laeken schreef: Wij hebben gisteren precies 3,5 uur gewandeld met Guus in twee wandelingen. Los en in een bos vol zwijnen waar hij zich heerlijk uit kan leven. Jagen, muizen zoeken, spelen met honden etc. Hij is op me gaan rijden toen ik stond te schilderen. Is 50 keer aangeslagen om niks. Heeft de haan bijna gesloopt en heeft twee kauwbotten weggewerkt. Die hond is zoooo energiek dat je er eng van wordt. En soms is het dan weer een heel rustig en lief hondje. Ik ben dol op hem maar ik snap wel dat zijn Spaanse baasje hem ter euthenasie in een dodingsstation afgeleverd heeft![]()
![]()
![]()
![]()
Geintje natuurlijk maar ik heb zelf nog nooit zo'n energiek bezig hondje gehad. Ik wordt steeds beter in hem negeren. Vanmorgen om 06:30 uur begon hij te blaffen. Tegen de deur te springen tot we wakker zijn. Dan wil hij aktie en begint de dag.....not.....![]()

Sjaak is binnenshuis echt 10.000 x drukker dan mijn werkhond.
Ik sla er zelf niet zo'n acht op, als je hem negeert of een paar keer wegzet vermaakt hij zichzelf verder wel. En echt doorgedraaid hyperdepiep bij bezoek of hangend in de dweil gooi ik hem in een bench van 1.20.
Dat doet hem wel goed, even moeten rusten.
Hij slaapt nu 's nachts uit zichzelf, nadat ik hem structureel in de bench bleef zetten als hij zelf niet rustig werd.
Dat is al heel wat. Tot een maand of negen liep hij de hele nacht met knuffels te gooien.