Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Mira

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ken meer dan 5 pumi's en niet 1 krijst er. Ze zijn vocaal, ja, maar krijsen? Nee.
Voor een Puli zijn er wel reuen te vinden. Daar zijn er meer van en lijkt me een stuk makkelijker dan een Pumi of Mudi.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Sandra&co schreef:
Gimmick schreef:Als de AHT overwogen wordt heb ik nog wel eentje in de aanbieding...
Hij moet alleen nog door de testen heen.
Taxi is een ontzettend baasgericht hondje met een gezonde werklust geen jachtinstinct en geen rel hondje maar kan met alles en iedereen overweg.
Ik vind Taxi ook erg mooi, en ik vind naakte dieren meestal heel on-mooi dus dat wil wat zeggen :) Dat zou dus ook erg interessant zijn!

Pumi's zijn vierkant, dan haal je wel flink de snelheid uit die kruising denk ik?

*foto wil niet lukken *
Ik vind Taxi zelf ook ontzettend mooi. En er is ook in de AHT wereld al veel vraag naar hem. Omdat hij een slanker type heeft en groter is dan de Nederlandse AHT's
Laatst gewijzigd door Gimmick op 24 jun 2018 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar waarom zou je zo ver gaan dat je een ras gebruikt dat een korte rug heeft, een korte hals en een vierkante bouw met een krulstaart en een totaaaal ander karakter?

Dan zou ik nog eerder een Black And Tan Basenji of een Shiba inu gebruiken. :F:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

laeken schreef:
Fotogravinnetje schreef:
laeken schreef:
Fotogravinnetje schreef: Een Mira-Gait combi lijkt me juist geweldig, zowel wat betreft karakter als uiterlijk. Maar ik hou dan ook van zwart.
Het is dat ik al twee jonge honden heb...
Ik heb het idee dat Mira en Gait behoorlijk op elkaar lijken, behalve de rastypische verschillen waarbij Mira overduidelijk windhond is en Gait hoofdzakelijk spaniel met een vleugje teckel. Gait is nog geen 2 jaar, maar ook hem kun je rustig meenemen en dan onder je stoel neerleggen en vergeten dat hij er ook is ;) Hij is ook heerlijk baasgericht zonder te plakkerig te zijn.
Hij krijgt z'n gezondheidsonderzoeken in oktober, dus de PL-test en de ECVO. Hij is genetisch vrij van de beide aandoeningen in het ras waarvoor een DNA-test is (prcd-PRA en Paroxismale Dyskinesie). En ja, natuurlijk zou ik het helemaal tof vinden als een eventueel nest van Gait en Mira met goedvinden van de rasvereniging zou kunnen en er dus nakomelingen gebruikt zouden kunnen gaan worden voor het fokprogramma bij de Markiesjes.

Leuke kruising. Ik vind jouw honden allebei zo erg markiesje dat ik niet eens zie wie nu wel en wie nu niet het markiesje is. Denk dat de spaniel miks de meest behaarde lange oren heeft?
Die van mij zijn allebei zuiver markiesje, hoor. Gait zit qua afkomst wel het dichtst op een nieuwkomer (4e vs 5e generatie)
Kijk, dan snap ik het. Ik meende dat je zei dat een van twee spaniel x teckel was en toevallig heel erg leuk op een markiesje leek :oohja: Afbeelding[/quote]Nee, Gait heeft wel wat teckelgedrag, wat ik bij Elco helemaal niet zo zie. En ja, kans is groot dat er ergens in de voorouders bij de markiesjes ook teckel zit. Niet puur spanielgedrag dus. Of Gait heeft dat overgenomen van de oppas-ruwhaar-teckel bij z'n fokker ;)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

laeken schreef:Wat vindt jij ervan om Mira zelf te laten kiezen? Dus lekker naar hondenveldjes gaan en rondkijken. Ik zie ineens her en der honden waardoor ik Mira best zou laten dekken als ze van mij was. Dus dan ga je echt wild. Immers, pa is totaal onbekend kwa achtergrond.
Als ik Mira zou laten dekken zou ik heel misschien wel op een dalmaat uitkomen...
Of gewoon meerdere reuen :mrgreen: Krijg je een nest met voor ieder wat wils :tongue:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

pioenroos schreef:
laeken schreef:Wat vindt jij ervan om Mira zelf te laten kiezen? Dus lekker naar hondenveldjes gaan en rondkijken. Ik zie ineens her en der honden waardoor ik Mira best zou laten dekken als ze van mij was. Dus dan ga je echt wild. Immers, pa is totaal onbekend kwa achtergrond.
Als ik Mira zou laten dekken zou ik heel misschien wel op een dalmaat uitkomen...
Of gewoon meerdere reuen :mrgreen: Krijg je een nest met voor ieder wat wils :tongue:
Ik kwam laatste een prachtige hond tegen. Een soort collie mechelaar achtige bastaard hond. Super mooie kop en heel prachtig lijf en mooie vacht. Stokhaar. Sociaal en lief. Gewoon een plaatje van een reu. En formaat Mira dus toen ik doorliep dacht ik....dit had Cleva moeten zien!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zitten we hier allemaal kleine, gevoelige atleetjes aan te raden en dan blijkt Mira zelf op een Droef of een Styx te vallen :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dit is gaaaffff.... een nest Whippet x Saluki.....wat een heerlijkheid.

Afbeelding

Kijk nou! Weg Oosterse prinses (waar niks mis mee is), haaaai super snelle pino-meets-vagebond.... :I:

Afbeelding
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Lothian schreef:
Zitten we hier allemaal kleine, gevoelige atleetjes aan te raden en dan blijkt Mira zelf op een Droef of een Styx te vallen :LOL:
Dan gaat Mira stuk denk ik. :schrik: :LOL:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De saluki is ook een flink stuk hoger dan Mira.
Ik vind altijd puppyfoto's van kruisingen erg leuk, maar ben tegelijkertijd benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit gaan zien als ze volwassen zijn. Want bijna alle pups zijn gewoon leuk om te zien, maar dat geldt voor mij zeker niet voor alle volwassen honden.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ohhhh!!! :I:
laeken
Zeer actief

Cleva schreef:
LongFields schreef:De saluki is ook een flink stuk hoger dan Mira.
Ik vind altijd puppyfoto's van kruisingen erg leuk, maar ben tegelijkertijd benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit gaan zien als ze volwassen zijn. Want bijna alle pups zijn gewoon leuk om te zien, maar dat geldt voor mij zeker niet voor alle volwassen honden.

Saluki/whippets zijn best prettig om naar te kijken maar niet mooier dan de ouderrassen apart.
Ik vind die bruine mini deerhounds toch wel iets heel anders dan een saluki of een whippet. Maar dat is persoonlijk denk ik :wink:
En ik vind juist weinig pups mooi of leuk. Ik zie juist door deze pups heen dat het prachtige volwassen honden worden. Ik heb nog nooit een pup gezien die ik super leuk of mooi vond. Kijk naar je eigen Mojo Suzanne... :19: :wink: Voor mij worden pups alleen maar mooier naarmate ze ouder worden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Cleva schreef:
Ik vind het trouwens ook echt heel mooi om te lezen hoe je over Mira schrijft.
Het is gewoon een geweldige hond. Ik wilde al 20 jaar een whippet en ze heeft alle verwachtingen ruimschoots overtroffen.
Ik raak niet over haar uitgepraat.
Ik heb nooit interesse gehad in een whippet maar hoe je over Mira praat wekt enorm mijn interesse in de whippet in het algemeen en je beschrijving van wat je graag wil fokken wekt mijn interesse in je geplande/te plannen nest met Mira :ok: .
Buiten dat vind ik het altijd prachtig om te lezen hoe iemand helemaal geniet van zijn/haar hond.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Gotsamme, die whippet x saluki. Ik ben niet snel van het hondenpadje. Maar nu wel. Die meest linkse. Zoooooo leuk.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi...
Krijg de foto er niet gedraaid op..

Afbeelding
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Dalmaat is wel groot hé. Sowieso voorbij de 60 cm schoft. Elmo is uit mijn hoofd 63 cm.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Een Saluki scheelt ook nogal met Mira.. Zahra is een fijn teefje en die is al ruim 67 cm volgens mij (is nogal een tijd geleden dat ik gemeten heb). Een reu is vaak nog wel wat hoger en zeker een stuk forser.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

laeken schreef:Dit is gaaaffff.... een nest Whippet x Saluki.....wat een heerlijkheid.

Afbeelding

Kijk nou! Weg Oosterse prinses (waar niks mis mee is), haaaai super snelle pino-meets-vagebond.... :I:

Afbeelding
Ben het helemaal met je eens die zijn leuk :E:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

De chinese naakthond powderpuff is ook een goede optie. Niet zo moeilijk om aan een reu te komen. Allerlei kleurtjes en patronen want alles mag.
En de pups worden ruwhaar/bearded.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Een Havanezer is te klein denk ik he.
Want qua karakter verschillen ze niet veel denk ik.
Jip is altijd vrolijk, dol op gezelschap en luistert graag.
Groetjes,
Wendy
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Zo zie je maar wat je allemaal mist als je op vakantie gaat, wat een leuk plan. Ik ben waanzinnig benieuwd waar je op uit gaat komen, ik volg met belangstelling :mrgreen:
sjm
Zeer actief

De laatste ruwhaartjes die je ziet op deze pagina`s vind ik heel leuk om te zien. Maar al die eerdere scruffy beesten zou ik niet fokken uit zon mooie whippet. Zonde. Zwervers uit een prinses.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

sjm schreef:De laatste ruwhaartjes die je ziet op deze pagina`s vind ik heel leuk om te zien. Maar al die eerdere scruffy beesten zou ik niet fokken uit zon mooie whippet. Zonde. Zwervers uit een prinses.
Helemaal mee eens. Zou toch leuk zijn om dat elegante van de whippet erin te blijven zien.
laeken
Zeer actief

Floortje schreef:
sjm schreef:De laatste ruwhaartjes die je ziet op deze pagina`s vind ik heel leuk om te zien. Maar al die eerdere scruffy beesten zou ik niet fokken uit zon mooie whippet. Zonde. Zwervers uit een prinses.
Helemaal mee eens. Zou toch leuk zijn om dat elegante van de whippet erin te blijven zien.

Dat is echt smaak. Voor mij is de elegantie super goed zichtbaar in scruffy beesten en zwervers. Vaak vind ik het daarin zelfs bijna mooier. Omdat het meer gepast en minder extreem gefokt is.

Dit is een scruffy zwerver zoals een ruwhaar tegenwoordig blijkbaar heet....

Ik vind dit dus uitermate mooi.

Afbeelding

En deze hond overtreft haast elke rashond in kracht en vitaliteit voor mij. En dus daardoor ook in schoonheid. Terwijl het "slechts" een brindle ruwhaar kruising is. Dit vind ik een van de mooiste windhonden die ik ooit gezien heb. En het is dus echt gewoon een miks....

Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:Nou dat weet ik zo net niet hoor. Ik kan een raszuivere Whippet ook enorm waarderen.
Afbeelding
En er zijn tegenwoordig ook kennels die het showmodel met het renmodel kruisen om dat soms heel overdrevene eruit te krijgen. dat kun je ook omdraaien ;-) Laat Mira door een lieve showreu dekken om er wat meer glitter in te krijgen ;-)

Ik kan ze ook enorm waarderen en sluit niet uit dat ik er ooit zelf wel een wil. Alleen ik vind een kruising tussen een whippet en een bedlington of saluki verre van een zwerver waar alle elegantie vanaf is. Beter nog, ik vind ze vaak iets vitaler tonen en dus iets meer uitstralen. Ik zeg vaak. Want ik zie hier veel whippets en saluki's die heel erg gelaten achter hun baasjes aan zweven en waar werkelijk niks in zit. Natuurlijk ken ik ook Mira die ik wel super tof vindt. Maar de extreem gelaten volgzame houding van veel raszuivere whippets en salauki's bevalt mij persoonlijk helemaal niet. Doe me er dan aub maar een scheut pit of bastaard vigor doorheen. Spijt me.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik vind het superleuk om jouw overwegingen zo open te lezen, vooral omdat je er ook echt over nadenkt, open staat voor suggesties (en dat ook kan onderbouwen met een waarom wel of niet) en omdat uit alles blijkt dat je gewoon dol bent op Mira.

Ben heel benieuwd wat/wie de uiteindelijke reu gaat worden en hoe de pups eruit gaan zien en of ze inderdaad dat heerlijke karakter kunnen bevestigen
Afbeelding
sjm
Zeer actief

De honden die jij net laat zien Laeken, vind ik niet de scruffy zwervers. Dat zijn gewoon sierlijke ruwharen.

Ik bedoel deze meer:
Domor schreef:
crutz schreef:
dagmar88 schreef:
Een licht gekleurde middenslag poedel zou ook leuk zijn.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Een whipdoodle :LOL:
Het zal wel lijken op een grote pootalian:
Afbeelding

Afbeelding

Check: whippet x poedel:
Afbeelding

Ik neem er echt geen hond meer bij, maar had ik er nog geen gehad, dan had je me voor zoiets per direct mogen opschrijven. Het zijn echt mijn droomhondjes.
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: de extreem gelaten volgzame houding van veel raszuivere whippets en salauki's
dat is denk ik meer hoe je er mee omgaat dan hoe ze in werkelijkheid zijn.
Afbeelding
Maar dat ze zich zo laten verworden zegt echter ook wat. Probeer het eens met Guus.... :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar genoeg over smaken etc...topic is van Cleva over Mira.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

laeken schreef: Afbeelding
Deze is prachtig!
Maar net als sjm vind ik die poedelkruisinkjes een beetje raar, met die lang oren. Wel schattig, maar niet echt mooi. Ze lijken idd op freggles.
laeken schreef: Maar genoeg over smaken etc...topic is van Cleva over Mira.
Leuk toch juist? Al dat gespeculeer en gefantaseer. Dit topic gaat de 500 pagina's halen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”