Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bijten in de tuin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bijten in de tuin

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zal even een foto plaatsen hoe mijn x kees uiteindelijk door t leven moest dankzij een castratenvacht.... Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Haar hond, haar keuzes. En een bericht vanaf facebook kopiëren naar hier vind ik echt enorm not done.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:Ik zal even een foto plaatsen hoe mijn x kees uiteindelijk door t leven moest dankzij een castratenvacht.... Afbeelding
Waarschijnlijk erger voor jou dan voor de hond, die heeft er geen besef van.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat de vacht broeide als een gek wel ;)
En dan ben ik iemand die t ziet maar t gros van de mensen zal er nul notie van hebben.
Neeltje schreef:
malinois schreef:Ik zal even een foto plaatsen hoe mijn x kees uiteindelijk door t leven moest dankzij een castratenvacht.... Afbeelding
Waarschijnlijk erger voor jou dan voor de hond, die heeft er geen besef van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:
sirene schreef:
S@ndr@ schreef:helaas zeggen de meeste GT`s gelijk ballen eraf, dat is dan weer jammer,
Maar als TS aangeeft chemisch te castreren is dat lijkt me gelijkwaardig. Het is haar hond :wink:
je kunt dat advies inderdaad ook gewoon negeren hoor, t is en blijft jou hond inderdaad,.... maar echt t is het eerste wat ze zeggen, is ook zo gemakkelijk om te zeggen,, ik had laatst een GT voor Zuurtje, en ze zien van Gils, 3 keer raden :mrgreen: :oohja: whut.. sorry, maar hij moet nog papa worden dit jaar :neenee:
En zo worden mensen hier op het forum, die hun hond willen laten castreren altijd verteld het niet te doen. En die mensen worden nog net niet aan de hoogste boom gehangen. Het kan beiden kanten uitgaan met castratie ook de goede. Toots had er juist een mooiere vacht. Meer bespiepiering en gewoon een veel zekerder karakter door gekregen, dat kan ook. Er is werkelijk nog nooit een reu geweest die hem voor een teefje aan zag.

Als castratie gedaan wordt vanwege een gedrags dingetje dan denk ik dat dag achteraf niet goed uitpakt.

Maar als het een hormonale kwestie is dan kan de hond er veel rustiger door worden en daar veel baat bij hebben.

Ik denk dat mensen die samen met ts aan de hond werken daar veel beter zicht op hebben dan wie dan ook van achter een scherm :)

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mei 2018 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

en ik denk dat t veelal als een soort van standaard advies wordt gegeven,.. ik ben er niet zo 100% gerust op dat t ook geweldig uitpakt... maar t kan wel natuurlijk....... niets heeft alleen maar voordelen of alleen maar nadelen dus zo zwart wit is het niet.
Chihuahua-paws
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en ik denk dat t veelal als een soort van standaard advies wordt gegeven,.. ik ben er niet zo 100% gerust op dat t ook geweldig uitpakt... maar t kan wel natuurlijk....... niets heeft alleen maar voordelen of alleen maar nadelen dus zo zwart wit is het niet.
Dat ben ik met je eens, zelfs dierenartsen adviseren het standaard. Wil niet zeggen dat het altijd slecht is.

Van ts worden berichten van Facebook geplukt en gewoon hier neergeplempt. Ik zou in haar geval daar ook klaar mee zijn. En gewoon lekker met de mensen die in real life met haar aan de hond werken dit goed bespreken :)

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

toots schreef:
Van ts worden berichten van Facebook geplukt en gewoon hier neergeplempt.
Dat verdient inderdaad niet de schoonheids prijs, maar als je dingen op FB klettert dat weet je toch dat half nederland dat lees, vooral als het bericht mogelijk nog eens openbaar staat. Als je wil dat niemand dat weet had je beter niet op een sociaal medium zetten. :19:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Als je iets op Facebook deelt, hoef je er niet vanuit te gaan dat iemand dat bericht gewoon op een openbaar forum klettert. Die persoon heeft geen fatsoen. In het dagelijks leven ga je ook niet zo met mensen om. Waar ts berichten plaats over zichzelf en haar situatie is aan haar :) en ja er blijken mensen te zijn die die berichten van anderen op andere plaatsen tegen ze gebruiken. Deze mensen daar zou ik persoonlijk niets meer van aannemen :)
Lizzie. schreef:
toots schreef:
Van ts worden berichten van Facebook geplukt en gewoon hier neergeplempt.
Dat verdient inderdaad niet de schoonheids prijs, maar als je dingen op FB klettert dat weet je toch dat half nederland dat lees, vooral als het bericht mogelijk nog eens openbaar staat. Als je wil dat niemand dat weet had je beter niet op een sociaal medium zetten. :19:
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik kan je castratie alleen maar afraden. Ik heb Zorro jong gecastreerd en er heel veel spijt van. Zijn bespiering is niets, hij heeft al 2 kapotte kruisbanden gehad en zijn vacht valt me mee maar hij heeft wel een rare kraag. Wat gedrag betreft, hij was altijd al boos op reuen en dat is niets veranderd. Dus daar helpt het niet voor.
Dus ik zou zeker geen operatie doen, dat kan altijd nog. Maar als ze er eenmaal af zijn kun je ze niet meer terug doen dus ik zou er nog maar eens ernstig over nadenken. Het lost vaak gedragsproblemen niet op en heeft erg veel nadelen. Ik wilde dat ik het nooit had gedaan in ieder geval.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

in real life roddelen mensen ook over elkaar en achter ''veilige'' schermpje is de drempel nog lager om over een ander wat te schrijven.
En misschien was het niet eens bewuste actie, soms lees ik dingen waarvan ik achteraf niet eens meer weet waar ik het gelezen heb. Dus principe zou ik ook zo ''lomp'' kunnen zijn ;)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Lizzie. schreef:in real life roddelen mensen ook over elkaar en achter ''veilige'' schermpje is de drempel nog lager om over een ander wat te schrijven.
En misschien was het niet eens bewuste actie, soms lees ik dingen waarvan ik achteraf niet eens meer weet waar ik het gelezen heb. Dus principe zou ik ook zo ''lomp'' kunnen zijn ;)
Hoe kan je niet bewust. Een verhaal van Facebook hier neerplempen? Een roddelen gebeurd in real life ook. Maar dat is anders. Hier wordt ts er ook nog eens mee voor het blok gezet.
Nogmaals ik vind dat getuigen van geen fatsoen.

Ik heb ook wel eens iets gezegd vanuit een ander topic, bleek niet eens waar te zijn en had daar ook niet goed over nagedacht. Vond het toen echt op zijn plaats daarvoor mijn excuus te maken.

Ik zou ts de castratie ook afraden voor nu. Maar ts gaat waarschijnlijk niet veel meer doen met de adviezen, dat is wat je bereikt met dit soort acties :)

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Charley is blijkbaar van het forum af.

Castratie kan in sommige gevallen echt wel goed uitpakken. Ik vind het altijd zonde van een reu maar dat wil niet zeggen dat het soms een verstandige keus is.
In dit geval spelen er zoveel gedragsdingetjes dat ik niet denk dat het iets op gaat lossen. Die castratiechip is gezet toen Rico nog lang niet volwassen was. Dat gaat niks zeggen over hoe hij nu gaat reageren erop. Ik zou echt nogmaals die chip doen. Castreren kan altijd nog, terug kun je niet meer als je het eenmaal hebt gedaan.
Er wordt hier trouwens gereageerd alsof een vreselijke vacht een probleem voor ons is. Het is nog vervelender voor de hond. Vraag eens aan de trimmers hier hoeveel van die honden met dit type vacht zomers geschoren worden omdat ze anders gek worden van de hitte omdat die ondervacht is geexplodeerd. Hotspots en broeiplekken als gevolg.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Charley is blijkbaar van het forum af.

Castratie kan in sommige gevallen echt wel goed uitpakken. Ik vind het altijd zonde van een reu maar dat wil niet zeggen dat het soms een verstandige keus is.
In dit geval spelen er zoveel gedragsdingetjes dat ik niet denk dat het iets op gaat lossen. Die castratiechip is gezet toen Rico nog lang niet volwassen was. Dat gaat niks zeggen over hoe hij nu gaat reageren erop. Ik zou echt nogmaals die chip doen. Castreren kan altijd nog, terug kun je niet meer als je het eenmaal hebt gedaan.
Er wordt hier trouwens gereageerd alsof een vreselijke vacht een probleem voor ons is. Het is nog vervelender voor de hond. Vraag eens aan de trimmers hier hoeveel van die honden met dit type vacht zomers geschoren worden omdat ze anders gek worden van de hitte omdat die ondervacht is geexplodeerd. Hotspots en broeiplekken als gevolg.
Nou dit dus en je kunt de vacht van Toots toch niet vergelijken met een kees... ik heb gemerkt hoe vreselijk t voor een hond is zo'n broeivacht... doodzielig
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nee je kunt die vacht niet vergelijken. Wel zijn er keezen die geen plofvacht hebben gekregen en kortharige hondjes die een flut vaht hebben gekregen.
Wel kun je Toots in andere opzichten vergelijken met andere gecastreerde reuen o.a het aanzien voor loopse teef. Ik zeg niet dat ts maar moet gaan castreren ik denk dat het in haar geval best wel eens verkeerd uit kan pakken. Wel dat al die dingen niet hoeven te gebeuren. En als je een hondje hebt waarbij het hormonaal echt verschrikkelijk is dan kun je echt enorm veel baat hebben bij de castratie. Met Toots bleek het echt een uitkomst te zijn. En toen ik vertelde dat ik dat ging laten doen, was ik een verschrikkelijk mens en dat is iedereen die dat verteld hier op het forum. Ik vind het goed dat wel ook de risico's duidelijk zijn en dat de vacht eraan kan gaan en ook dat het kwa gedrag niks zal doen. Maar er lopen heel wat gecastreerde reuen rond zonder vacht problemen en problemen met hitsige reuen. Het kan dus ook echt goed uitpakken.

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Iedereen moet lekker zelf weten of ze laten castreren of niet. Vind het zelf een beetje lastig als mensen gaan castreren vanwege bepaald gedrag, en TS heeft al vanaf pup af aan dingen gedeeld hier waarbij telkens advies werd gegeven om iets anders om te gaan met bepaald gedrag.
Ik blijf er nog steeds bij dat een castratie geen wondermiddel is om ineens een fijne reu te hebben die ineens heel gemakkelijk wordt met andere honden, en soms lijkt het wel alsof mensen dat denken.
"Als de ballen eraf zijn dan zal hij wel makkelijker worden, of wel leuk met andere vreemde honden gaan spelen?!"
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vrees ook dat castratie de problemen die ts met haar hond heeft niet gaan oplossen, maar mogelijk op bepaalde punten zelfs verergeren. Vraag me namelijk af hoe groot de hormonale component in het geheel is. Begrenzen was op jonge leeftijd al een issue een dat lijkt nog steeds het grootste probleem te zijn. Castratie is geen begrenzing. Pas als begrenzen in dit geval onvoldoende blijkt zou ik gaan castreren
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Tsja, een keeshond was vanaf het begin natuurlijk al geen goeie keus als je het mij vroeg. Leuke hondjes bij de juiste baas maar ze zijn niet makkelijk als je van nature geen opvoedkundig talent bent. Charley komt mij over als lief en zacht, dat past niet goed. En die castratie gaat daar aan iig niks veranderen. Maar meer dan waarschuwen konden we niet doen, helaas valt het niet goed en is ze nu weg. Ze zal er zelf achter moeten komen. Ik hoop voor haar iig dat het onverhoopt toch goed uitpakt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”