Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Honden wc EN 3 keer per dag wandelen

Ongelezen bericht door Shibby »

DoggoLover schreef:Reageren werkt even niet dus ik reageer op deze manier. Crutz. Ik probeer een mogelijkheid te vinden dat het beste is vokr mijn siuatie. Wat bij mij past. En een ras te vinden die ik kan bieden wqt ze nodig heeft. Bijvoorbeeld een hond die ind e modder wilt spelen hoort bij iemand die dat ook toe laat. Iemand die maar 1 uur max per dag wilt lopen moet geen husky nemen. Iemand die lang weg gaat moet geen maltezer nemen. Zulke dingen. Ik kwam hier met wel wat kennis maar njet genoeg en ik garandeer je dat mijn hond een goed leven zal krijgen en ABSOLUUT NIET afgestaan zal worden. Ik begrijp dat je zo reageert want je denkt aan de bestwil van de hond maar geloof me. Ik zal er goed vokr zorgen. Alsof het mn kind is. Liefde en regels en geen mishandeling en geschreeuw. En alles waar ze behoefte aan heeft krijgt ze. En als het een ras is dat behoefte heeft aan iets wat ik haar nirt kan bieden blijf ik uit de buurt van dat ras. Oke?
En wat nou als je een hond neemt die vervolgens onverwachts wel onwijs van de modder blijkt te genieten?
Een hond die om wat voor reden dan ook gecastreerd moet worden en daarna continu verhaard?
Een hond die door iets ineens niet meer alleen kan blijven?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DoggoLover
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door DoggoLover »

ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Ik kan niet quote dinges klikken en dat die mn reacgie stuurt..

Die prinsesje windhonden klinkt geweldig o mijn god!
Maar die haren he. Gaan die er makkelijk af met een roller of moet je er echt lang en veel moeite voor doen netals bij kattenharen? Of even een hond als voorbeeld. Keeshond haren.
Nou mooi dat je dit vraagt, want ik kan je uitstekend uitleggen wat het verschil is tussen keeshond en windhond-type haren. :engel:
Ik kan gek worden van de haren van mijn kees. Echt, ik vind ze in mijn koffie, op een boterham, in mijn bh, echt overal. Ze vliegen rond bij de minste geringste windje, door bijvoorbeeld een deur snel dicht te doen of zo. Maar goed, het is een poolhond met een poolvacht. Als ze begint te verharen, was ik haar, en ergens richting het einde van de rui nog een keer, En het leven is prima.
De haren van mijn windhond-achtigen blijven erger steken in bank en kleedjes en zo. Bank ben ik zelf schuld want ik heb een stom ding met microfiber gekoch. Dekentjes gaan simpelweg de was in en de droger in en komen perfect weer uit. Zelfde geldt voor kleding, een droger doet wonderen. Voor de rest hoef ik ze nooit te kammen, In de rui was ik ze even goed en is het ook weer klaar met de elende. Ze vliegen nooit rond, wel blijven ze sneller in dingen steken ipv erop plakken.

Maar ik heb nooit modder/zand/andere rotzooi in huis. Behalve soms een heel klein beetje op de pootjes, Maar mijn schoenen zijn erger zeg maar :mrgreen:
Test of reageren al.werkt
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
DoggoLover schreef:Ik kan niet quote dinges klikken en dat die mn reacgie stuurt..

Die prinsesje windhonden klinkt geweldig o mijn god!
Maar die haren he. Gaan die er makkelijk af met een roller of moet je er echt lang en veel moeite voor doen netals bij kattenharen? Of even een hond als voorbeeld. Keeshond haren.
Nou mooi dat je dit vraagt, want ik kan je uitstekend uitleggen wat het verschil is tussen keeshond en windhond-type haren. :engel:
Ik kan gek worden van de haren van mijn kees. Echt, ik vind ze in mijn koffie, op een boterham, in mijn bh, echt overal. Ze vliegen rond bij de minste geringste windje, door bijvoorbeeld een deur snel dicht te doen of zo. Maar goed, het is een poolhond met een poolvacht. Als ze begint te verharen, was ik haar, en ergens richting het einde van de rui nog een keer, En het leven is prima.
De haren van mijn windhond-achtigen blijven erger steken in bank en kleedjes en zo. Bank ben ik zelf schuld want ik heb een stom ding met microfiber gekoch. Dekentjes gaan simpelweg de was in en de droger in en komen perfect weer uit. Zelfde geldt voor kleding, een droger doet wonderen. Voor de rest hoef ik ze nooit te kammen, In de rui was ik ze even goed en is het ook weer klaar met de elende. Ze vliegen nooit rond, wel blijven ze sneller in dingen steken ipv erop plakken.

Maar ik heb nooit modder/zand/andere rotzooi in huis. Behalve soms een heel klein beetje op de pootjes, Maar mijn schoenen zijn erger zeg maar :mrgreen:
Oke reageren werkt jeej :) jaa kijk precies die uitleg over keeshond haren bedoelde ik. Dat is ook met kattenharen. En dat kan ik ook niet uitstaan. Maar de winshond haren klinkt heel makkelijk! Zou het kunnen dat ik mijn type rashond heb gevonden? :flower: dankjewel!

Ik.moet dus wel een droger halen hihi oke. Heb nog nooit een droger gehad dus ben benieuwd. T enkge wat ik weet over drogers is dat je moet strijken als t eruit komt en daarom.hang ik alles gwn op en hebben we geen droger haha :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

DoggoLover schreef:Reageren werkt even niet dus ik reageer op deze manier. Crutz. Ik probeer een mogelijkheid te vinden dat het beste is vokr mijn siuatie. Wat bij mij past. En een ras te vinden die ik kan bieden wqt ze nodig heeft. Bijvoorbeeld een hond die ind e modder wilt spelen hoort bij iemand die dat ook toe laat. Iemand die maar 1 uur max per dag wilt lopen moet geen husky nemen. Iemand die lang weg gaat moet geen maltezer nemen. Zulke dingen. Ik kwam hier met wel wat kennis maar njet genoeg en ik garandeer je dat mijn hond een goed leven zal krijgen en ABSOLUUT NIET afgestaan zal worden. Ik begrijp dat je zo reageert want je denkt aan de bestwil van de hond maar geloof me. Ik zal er goed vokr zorgen. Alsof het mn kind is. Liefde en regels en geen mishandeling en geschreeuw. En alles waar ze behoefte aan heeft krijgt ze. En als het een ras is dat behoefte heeft aan iets wat ik haar nirt kan bieden blijf ik uit de buurt van dat ras. Oke?
Een hond is een hond en geen kind
Afstaan kan ook in het belang van de hond zijn, dus zeg nooit nooit
Een hond is een dier, heeft een vacht, loopt buiten, speelt in de modder, etc

Internet testjes geven echt niet t juiste ras weer.

HR rassen zijn hoog risico rassen. Google er maar op

Verder korte steekharen prikken in je kleding en stoffen bankstellen etc. Juist honden met een ondervacht verliezen niet het hele haar door haar en dat zijn haren die ergens op blijven liggen ipv in vast steken.
Kijk anders eens naar plukvachten?

Maar staar je niet blind op vacht en wel of niet in de modder willen. Kijk eerder naar een passend karakter.

Oh en bv als je een teef of reu met ondervacht castreert verharen ze niet maar 2x per jaar maar het hele jaar door :(
DoggoLover
Zeer actief

Cleva schreef:
DoggoLover schreef: En hier is het goffert park wat wel groot is maar daar loopt er wel allerlei prooidieren rond en daar kan ik haar dan kwijtraken.
Goffertpark is prima. Ze gaan niet achter elke mus aan. Konijnen rennen het park niet uit en katten zitten er niet.
Plus om daar te komen.... het is niet loopafstand.
Mand op je fiets en karren maar.
Als je dat teveel moeite vindt moet je het gewoon niet doen.
Elke hond vraagt om tijd en moeite.
Oh je bent bekend met het goffertpark:D
Dus daar ia het veilig? Rent ze niet de weg op?

Als dat zo is ga ik gewoon elke dag daar naartoe :D
Maar mag ik ook 15 km/u rijdend op de scooter met se hond of mag dat niet? Ik haat fietsen o mijn god wat heb ik veel gefietst jarenlang en doe ik nooit meer haha.

Zo niet neem ik wel een busabonnement en kan ik ook met de bus naar school :) en dan na school even 10 minuten met mn hond in de buurt lopen voor een snelle plasje en dan met de bus naar het park een uur dat ze kan sprinten :)
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Oh en veruit de meeste windhonden hebben schijt aan jouw balletje gooien. Haal het zelf maar op :engel: :LOL:
Hahaha aaww dat is wel jamer balletje gooien is kei leuk haha
DoggoLover
Zeer actief

crutz schreef:
Een hond is een hond en geen kind
Afstaan kan ook in het belang van de hond zijn, dus zeg nooit nooit
Een hond is een dier, heeft een vacht, loopt buiten, speelt in de modder, etc

Internet testjes geven echt niet t juiste ras weer.

HR rassen zijn hoog risico rassen. Google er maar op

Verder korte steekharen prikken in je kleding en stoffen bankstellen etc. Juist honden met een ondervacht verliezen niet het hele haar door haar en dat zijn haren die ergens op blijven liggen ipv in vast steken.
Kijk anders eens naar plukvachten?

Maar staar je niet blind op vacht en wel of niet in de modder willen. Kijk eerder naar een passend karakter.

Oh en bv als je een teef of reu met ondervacht castreert verharen ze niet maar 2x per jaar maar het hele jaar door :(
Ik wil wel een gesteriliseerd vrouwtje graag. En ik weet dat ze geen mensen en geen kinderen zijn. Ik zeg alleen dat ze voor mij mn kind word. Ik wil zelf geen babies dus vandaar.

Als ze loops is en losloopt en dan hebben we ineens puppies lijkt me een veel moeilijkere situatie dan van die haren die met de stofzuiger of blijkbaar ook een droger weg gaab. Afstand doen van die puppies zou me echt teveel pijn doen.. en het zou wel moeten want ik kan niet voor 6 a 10 honden zorgen..
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Haren zijn een hond niet :neenee: ga je inlezen over eigenschappen, karaktereigenschappen en wat ze echt nodig hebben, en dan kun je beslissen of een type windhond kandidaat kan worden of niet. En dan nog welke windhond.

Denk hierbij aan je balkon. Menig windhonden springen 1.70m alsof het niets is.

Ik strijk nooit mijn kleren als ze de droger uitkomen. Je moet ze alleen eruit halen als het klaar is en niet 3 uur later want ja dan ziet het er niet meer uit nee :ok:
Oke gaas tot het dak ik ga ervoor :cheer: ik heb net gelezen over de greyhound en die klonk echt geweldig. Maar ja ik las ook over de afghaanse windhond dat ze lief eb leuk zijn dus ik heb moeite met het geloven.. ik moet echt heel veel verschillende websites afgaan en dan schrijf ik de overeenkomsten op en kijk dan wat het meeste voorkomt hihi.

Welke soort windhond raad jij me aan ? :denken:
DoggoLover
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Haren zijn een hond niet :neenee: ga je inlezen over eigenschappen, karaktereigenschappen en wat ze echt nodig hebben, en dan kun je beslissen of een type windhond kandidaat kan worden of niet. En dan nog welke windhond.

Denk hierbij aan je balkon. Menig windhonden springen 1.70m alsof het niets is.

Ik strijk nooit mijn kleren als ze de droger uitkomen. Je moet ze alleen eruit halen als het klaar is en niet 3 uur later want ja dan ziet het er niet meer uit nee :ok:
Oh ja en trouwens die beschrijvinf van de windhond haren echt ook al liggen van die haren 1000 per dag overal ik vind die soort haren totaal niet vervelend. Het zijn geen keeshond/katten haren en makkelijk op te ruimen : D
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

DoggoLover schreef:Na het uitlaten billetje afvegen zou ik ook doen.
Huh wat?

Ben ik nu een slechte baas?

On topic: weet je wat me een heel goed idee lijkt voor je? Om bij wat hondenscholen te gaan kijken. Dan zie je allerlei rassen en hun gedrag, en je leert gelijk over het opvoeden van een hond en de praktische zaken die daarbij komen kijken.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

hakunamatata schreef:Dit is wel een leuke hond voor je :lol1:
https://www.facebook.com/uniladmag/vide ... 540476973/
:schrik: :goeie:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik had een witte Bulldog die dit soort dingen deed. Maar voor we thuis waren was hij al lichtgrijs en na een stevige behandeling met een droge handdoek was hij weer wit! Dus in de bagger duiken hoeft niet te geven....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
DoggoLover schreef:Maar ja ik las ook over de afghaanse windhond dat ze lief eb leuk zijn
Hmmm... Lief is niet het eerste dat in mij opkomt bij de Afghaanse windhond.
bij jou ook al niet :engel:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

crutz schreef:
Tara schreef:
DoggoLover schreef:Maar ja ik las ook over de afghaanse windhond dat ze lief eb leuk zijn
Hmmm... Lief is niet het eerste dat in mij opkomt bij de Afghaanse windhond.
bij jou ook al niet :engel:
bij mij ook niet hoor :mrgreen:
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

DoggoLover schreef:
Oke gaas tot het dak ik ga ervoor :cheer: ik heb net gelezen over de greyhound en die klonk echt geweldig. Maar ja ik las ook over de afghaanse windhond dat ze lief eb leuk zijn dus ik heb moeite met het geloven.. ik moet echt heel veel verschillende websites afgaan en dan schrijf ik de overeenkomsten op en kijk dan wat het meeste voorkomt hihi.

Welke soort windhond raad jij me aan ? :denken:
Je wil voor een volwassen hond gaan toch?
Als je besloten hebt dat het inderdaad een windhond moet worden zou ik gewoon organisaties als Greyhounds Rescue, Greyhounds in Nood en Greyhoundfriends in de gaten houden.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Kruimel53 schreef:Niet lullig bedoeld, eerlijk waar, maar na dit topic doorgelezen te hebben vraag ik me serieus af of je wel eens een hond van dichtbij hebt meegemaakt. Je lijkt eerlijk gezegd weinig notie te hebben van wat de realiteit van een hond is. De meeste honden hoeven niet in bad en je hoeft geen billetjes af te vegen, echt. Honden zijn geen harig uitgevallen kinderen. Het zijn honden. Verwant aan wolven. Jagers en aaseters die houden van gezelligheid en niet graag alleen zijn. Die houden van rennen en rauzen en aan de konten van andere honden snuffelen en rollen in gore zaken en diezelfde gore zaken zonder verblikken of verblozen opvreten. Veel honden (niet allemaal) willen het allerliefst deel uitmaken van het leven van hun mensen, en met die mensen samen zijn. Samen dingen doen en ondernemen. Sommige honden (niet allemaal) gedijen alleen als ze werk hebben.

Misschien moet je eerst eens kennis gaan maken met echte honden en hun mensen. Eens een wandeling meemaken. Naar een hondenschool en kijken wat daar allemaal gebeurt. Op bezoek bij mensen met honden. Misschien kun je eens meelopen met een hondenuitlaatdienst.
Daarom dat ik schreef “BartSmit”
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Kruimel53 schreef:Niet lullig bedoeld, eerlijk waar, maar na dit topic doorgelezen te hebben vraag ik me serieus af of je wel eens een hond van dichtbij hebt meegemaakt. Je lijkt eerlijk gezegd weinig notie te hebben van wat de realiteit van een hond is. De meeste honden hoeven niet in bad en je hoeft geen billetjes af te vegen, echt. Honden zijn geen harig uitgevallen kinderen. Het zijn honden. Verwant aan wolven. Jagers en aaseters die houden van gezelligheid en niet graag alleen zijn. Die houden van rennen en rauzen en aan de konten van andere honden snuffelen en rollen in gore zaken en diezelfde gore zaken zonder verblikken of verblozen opvreten. Veel honden (niet allemaal) willen het allerliefst deel uitmaken van het leven van hun mensen, en met die mensen samen zijn. Samen dingen doen en ondernemen. Sommige honden (niet allemaal) gedijen alleen als ze werk hebben.

Misschien moet je eerst eens kennis gaan maken met echte honden en hun mensen. Eens een wandeling meemaken. Naar een hondenschool en kijken wat daar allemaal gebeurt. Op bezoek bij mensen met honden. Misschien kun je eens meelopen met een hondenuitlaatdienst.
Ik wilde ook zoiets schrijven, maar jij verwoord het beter.
Maar dit inderdaad.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

crutz schreef:

Daarom dat ik schreef “BartSmit”
Ik snap dat echt niet. Iedereen begint toch zonder kennis? Nu heeft TS de tijd zich in te lezen en voor te bereiden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leonie. schreef:
Ik snap dat echt niet. Iedereen begint toch zonder kennis? Nu heeft TS de tijd zich in te lezen en voor te bereiden.
Zonder is wel heel weinig.
Het komt als je de berichten terugleest allemaal een beetje vreemd over. Niet als een geschoolde 27 jarige mevrouw die zich aan het voorbereiden is.
Een paar maanden terug zouden er twee niet verharende kleine hondjes komen, wat dat was belangrijk.
Sinem, als je geen jongetje van 16 bent en het echt serieus bedoelt, zou ik eens kijken of je eerst meer met honden in contact kunt komen.
DoggoLover
Zeer actief

Leonie. schreef:
DoggoLover schreef:Na het uitlaten billetje afvegen zou ik ook doen.
Huh wat?

Ben ik nu een slechte baas?

On topic: weet je wat me een heel goed idee lijkt voor je? Om bij wat hondenscholen te gaan kijken. Dan zie je allerlei rassen en hun gedrag, en je leert gelijk over het opvoeden van een hond en de praktische zaken die daarbij komen kijken.
Oh nee tuurlijk niet! Het is juist niet natuurlijk voor een hond om billetje te vegen en dat weet ik maar ik wil t graag doen hihi. Zo bedoelde k het niet :) :flower:
DoggoLover
Zeer actief

Ik heb wel maar niet veel contact gehad met honden. Als kind een hond gehad die weggestuurd werd ik mocht niet kiezen. Bij vrienden honden gezien. Een familielid had een hond maar is pas geleden overleden. Het is niet zo dat ik vaak honden tegenkom waar ik ook echt iets mee doe dus ja dan is het ook logisch als ik zo onervaren over kom.

En wat betreft hoe dit topic gaat. Ik ben informatie aan het vragen en blijf me steeds bedenken door de informatie die ik krijg.

Dat van een paar maanden geleden en de 2 kleine hondjes, ik wou kleine hondjes omdat ik dacht dat t wel schattig is en omdat ik dacht dat 2 grote honden me te duur zou worden. Mensen in het forum waarachuwden me dat 2 hondjes samen goed mis kan gaan en ik als een beginner beter met 1 kan beginnen
Dus daar ook over bedacht

Ik zou het fijn vinden als jullie er begrip voor kunnen hebben dat niet iedereen zoveel honden ziet. Ik ben turks van afkomst en de kans dat mijn omgeving een hond zal hebben is klein. En de honden die ik tegen kom heb ik wel is uitgelaten en geaait en een balletje mee gegooit maar dat was het ook wel.

Ik ben serieus als ik zeg dat ik ene hond wil. En ik ben echt een 26 jarige jonge vrouw. Geen klein jongetje.

Gisteravond had ik een beetje te diep in het glaasje gekeken dus als jullie me daarover ook willen beoordelen prima doe je ding.

Ik wou gewoon om.advies vragen en wil ook dat ik me mag bedenken zonder dat ik wors gekleineerd. Daarvoor ben ik hier. Om advies te vragen.

En wat betreft een windhond los laten en sprinten, ik las dat als ze prooi zien je ze kwijt bent dus ze aan de lijn moeten blijven dus ik weet t even niet meer.
DoggoLover
Zeer actief

Mijn beste en meest intensieve ervaring met een hond was de hond die ik kreeg als kind. 9 maanden oud. Getraumatiseerd. Heb hem weer een gelukkig hondje kunnen maken. En toen moest hij weg van ma want ze vond hem eng. Hij was een jack russeltje.. kort potig. Maar gespierd dus was eng vor haar.
DoggoLover
Zeer actief

En wat betrefr billetje vegen en niet in de modder spelen. De hond van die familie lid leefde ook zo. Hij was gewend geraakt en als hij binnenkwam wachte hij dat zn pootjes en billetje werden geveegd.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

DoggoLover schreef: Daarom dacht ik aan de pitbull want die haren kan je zo van je afkloppen.
Wahahahahaha. Mag ik even smakelijk lachen. Dat zijn de ergste haartjes die in je bank en kleding blijven steken (of in je voet, net een splinter...). Het duurt eeuwen voor ik m'n bank helemaal haarvrij heb (mocht ik dat willen). Plus, het zijn niet echt de makkelijkste honden, ik zou er ver van blijven als ik jou was ook met de aankomende HR-regeling. Ook bepaald geen honden die je kwaliteit van leven kunt geven door ze hun hele leven aan een 10-meter lijn te houden, daarnaast óok geen honden die je zonder meer in een park kunt losgooien. Je zet ze maar het beste uit je hoofd :) Ze zijn makkelijk te houden als je op loopafstand in the middle of nowhere staat. Krijg niet echt het idee dat je veel van honden weet, dus als eerste hond zou ik er als ik jou was niet aan beginnen. En het zijn ransbiggen die zich niet veel zorgen maken om het schoonhouden van hun pootjes. En de kwijl...de kwíjl...
DoggoLover
Zeer actief

Sandra&co schreef:
DoggoLover schreef: Daarom dacht ik aan de pitbull want die haren kan je zo van je afkloppen.
Wahahahahaha. Mag ik even smakelijk lachen. Dat zijn de ergste haartjes die in je bank en kleding blijven steken (of in je voet, net een splinter...). Het duurt eeuwen voor ik m'n bank helemaal haarvrij heb (mocht ik dat willen). Plus, het zijn niet echt de makkelijkste honden, ik zou er ver van blijven als ik jou was ook met de aankomende HR-regeling. Ook bepaald geen honden die je kwaliteit van leven kunt geven door ze hun hele leven aan een 10-meter lijn te houden, daarnaast óok geen honden die je zonder meer in een park kunt losgooien. Je zet ze maar het beste uit je hoofd :) Ze zijn makkelijk te houden als je op loopafstand in the middle of nowhere staat. Krijg niet echt het idee dat je veel van honden weet, dus als eerste hond zou ik er als ik jou was niet aan beginnen. En het zijn ransbiggen die zich niet veel zorgen maken om het schoonhouden van hun pootjes. En de kwijl...de kwíjl...
Ja dat ze moeilijk zijn was ik ook al achter. En vergeleken met katten haren en keeshond haren zijn de pitbull haren echt veel minder erg naar wat ik heb gezien bij meerdere honden. Het is tenminste mogelijk om na een uur moeite een haarloze bank te hebben als je met de stofzuiger en van die rollers aan de slag gaat.

Ik dacht dat het met hondentraining wel goed zou gaan maar als je terug leest zie je ook dat ik allang ben begonnen met vragen naar andere rassen
DoggoLover
Zeer actief

En wat kwijl betreft. Speeksel vind ik niet erg. Als ik een ras heb dat kwijlt heb ik geen last van. Ik weet dat het best veel kan zijn.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Waarom laat je het hele rassengedoe niet varen en kies je voor een individu? Zoveel leuke jonge kruisinghonden in het asiel of in de opvang. Dan kun je een hond kiezen die de eigenschappen heeft die bij jou en je situatie passen, in plaats van vooraf een ras te kiezen waarvan je net zult zien dat die ene vertegenwoordiger van dat ras die jij uitkiest helemaal afwijkt van de standaard.

Als je zover bent, open je gewoon een topic op dit forum: Hond gezocht. En noem je je eisen. Gegarandeerd dat je de volgende weken de best passende uit alle passende hondjes die je in de schoot geworpen worden aan het kiezen bent :D
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

DoggoLover schreef:
Ja dat ze moeilijk zijn was ik ook al achter. En vergeleken met katten haren en keeshond haren zijn de pitbull haren echt veel minder erg naar wat ik heb gezien bij meerdere honden. Het is tenminste mogelijk om na een uur moeite een haarloze bank te hebben als je met de stofzuiger en van die rollers aan de slag gaat.

Ik dacht dat het met hondentraining wel goed zou gaan maar als je terug leest zie je ook dat ik allang ben begonnen met vragen naar andere rassen
Nee, keeshondenharen kun je makkelijk van de bank vegen met een raamwisser. Die steekhaartjes zijn veel erger. En wie heeft er zin om een úúr bezig te zijn om een bank schoon te maken? 1x die hond erop en je kunt weer opnieuw beginnen :mrgreen:

En nee, met hondentraining kun je niet alles oplossen helaas.
DoggoLover
Zeer actief

Als jullie nou gaan spotten met alles wat ik zeg en me geen advies meer willen geven omdat iedereen alle kennis moet hebben of anders zijn ze achterlijk bezig dan blijf ik hier wel weg. Het is echt vreemd voor mij dat mensen simpelweg niet kunnen begrijpen dat iemand die niet veel honden meemaakt vragen kan stellen en zich kan bedenken naar aanleiding van de antwoorden op de vragen.

Kijk maar is voor de gein naar websites van asielen. Hou het maar is 1 week in de gaten. Zo veel honden komen binnen want ja menseb kunnen er niet voor zorgen. Jammer dan. Oeps.

Ik wil niet 1 van die menseb worden en daarom.kom ik maanden van tevoren vragen stellen.

Als jullie zo reageren zodra iemand een onwetende opmerking maakt maar gewoon simpelweg om advies komt vragen ja. Vind je het gek dat mensen zich niet eena bezighouden met mensen op het internet.

Jullie reacties zijn belachelijk begriploos en onwetend. Echt. Fijn voor jullie dat jullie je hond hebben leren kennen. Maar de mensenkennis inlevingsvermogen en waardering voor iemand die niet veel weet, dat toe geeft en vragen komt stellen is echt triest. Ik probeer het nog 1 keer. Kijk vanavond wel. Ben benieuwd of de lullige rewcties ophouden. Ik heb liever geen reactie dan jullie lullige reacties.
Dan ga ik ook wel gewoon een hond halen en ik zie wel.

Dit bericht is niet voor de mensen die het mooi verwoorden en met advies komen omdat ze denken dat ik nog nooit een hond heb uitgelaten. Dit geld voor de bart smit en lachende opmerkingen. Flikker toch een end op ga iemand anders lastig vallen en wees blij dat er nog mensen bestaan die eerst vragen en dan pas een hond halen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”