Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dali kwam op puberleeftijd als herplaatser van de stichting bij ons in de opvang. In het gezin met hele kleine kinderen was hij niet te handelen, hyperactief!
Ook hier kon hij druk zijn en snel overprikkeld, maar met de juiste aanpak was daar goed mee te dealen. Maar hij was ook erg baasgericht en hij leerde razendsnel, echt een werkhondje. Er zijn een aantal kandidaten afgewezen voor er een geschikte aanvraag kwam. Serieuze mensen met een vijftienjarige dochter. Ze waren bereid veel tijd en energie in Dali te stoppen.
Ik heb ze bij de kennismaking heel duidelijk verteld wat Dali in mijn ogen nodig had: niet teveel prikkels, bewegen maar niet teveel en vooral mentale uitdaging. De dochter heb ik een boekje over spelletjes met de hond meegegeven.

Ik heb nog regelmatig contact met de mensen en het gaat heel erg goed. Gisteren was ik best trots toen ik op facebook las dat Dali het zo goed deed op cursus. De cursisten moesten met elkaars hond oefeningen doen. Vervolgens moesten ze zeggen welke hond ze het beste vonden luisteren. Alle zeven andere cursisten wezen Dali aan als best luisterende hond!

Niet echt een heel zinvolle bijdrage aan deze discussie, maar ik vond het zo leuk dat ik het even kwijt wilde!
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 29 nov 2017 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ja, soms heb je van die 'adopties' met een gouden randje. Dit was er één van!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Even mijn berichtje van fb gekopieerd, scheelt typen:

"Ik vraag me echt steeds meer af waarom we blijven praten over buitenlandse honden en Nederlandse honden. Het zijn gewoon honden, honden die je in huis haalt nadat je allerlei dingen hebt afgewogen en daarna hebt besloten of die hond/dat ras bij je past. Als de hond er dan is dan heb je verwachtingen, dingen die je in de toekomst wilt gaan ondernemen en soms loopt dat als verwacht en soms niet. Problemen waar je tegenaan loopt (help mijn pup springt tegen mensen aan, help mijn herplaatser eet van de straat) los je op, zelf of met de hulp van iemand anders. Of die problemen nou ontstaan door een al aanwezig rugzakje, een nare ervaring op straat of toch niet zo'n goede opvoedskills als gedacht, je kan er aan werken. En zo ga je lekker samen verder, samen werken en kijken of de doelen die je je gesteld had haalbaar zijn of niet. Blijken die niet haalbaar of gaat het langer duren dan gedacht, so be it. Lekker bijstellen die doelen. En hierbij maakt het geen drol uit of je een pup met superdeluxe stamboom koopt, een herplaatser van marktplaats plukt of een hond uit het buitenland adopteert. Het enige dat belangrijk is is dat je weet wat je in huis haalt. Of dat nu een onstuimige puppy van 8 weken is, een gedumpte 'we gaan op vakantie en de hond mag niet mee'-hond of een buitenlander met rugzakje. En het is aan de verkopende partij om er voor te zorgen dat de koper inderdaad zo voorbereid is. Zo kom je dan weer op de goede en slechte stichtingen, fokkers en herplaatsingssites. Zoals altijd lijden de goeden onder de kwaden en daardoor zijn buitenlandse honden weglopers, is het fokken van pups vast en zeker broodwinning en is die Nederlandse herplaatser vast een probleemhond."
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

:ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

veertje schreef:Even mijn berichtje van fb gekopieerd, scheelt typen:

"Ik vraag me echt steeds meer af waarom we blijven praten over buitenlandse honden en Nederlandse honden. Het zijn gewoon honden, honden die je in huis haalt nadat je allerlei dingen hebt afgewogen en daarna hebt besloten of die hond/dat ras bij je past. Als de hond er dan is dan heb je verwachtingen, dingen die je in de toekomst wilt gaan ondernemen en soms loopt dat als verwacht en soms niet. Problemen waar je tegenaan loopt (help mijn pup springt tegen mensen aan, help mijn herplaatser eet van de straat) los je op, zelf of met de hulp van iemand anders. Of die problemen nou ontstaan door een al aanwezig rugzakje, een nare ervaring op straat of toch niet zo'n goede opvoedskills als gedacht, je kan er aan werken. En zo ga je lekker samen verder, samen werken en kijken of de doelen die je je gesteld had haalbaar zijn of niet. Blijken die niet haalbaar of gaat het langer duren dan gedacht, so be it. Lekker bijstellen die doelen. En hierbij maakt het geen drol uit of je een pup met superdeluxe stamboom koopt, een herplaatser van marktplaats plukt of een hond uit het buitenland adopteert. Het enige dat belangrijk is is dat je weet wat je in huis haalt. Of dat nu een onstuimige puppy van 8 weken is, een gedumpte 'we gaan op vakantie en de hond mag niet mee'-hond of een buitenlander met rugzakje. En het is aan de verkopende partij om er voor te zorgen dat de koper inderdaad zo voorbereid is. Zo kom je dan weer op de goede en slechte stichtingen, fokkers en herplaatsingssites. Zoals altijd lijden de goeden onder de kwaden en daardoor zijn buitenlandse honden weglopers, is het fokken van pups vast en zeker broodwinning en is die Nederlandse herplaatser vast een probleemhond."
Probleem is dat het gros van de mensen geen 'doelen' kan bijstellen of weet hoe de onstane/meegebrachte problemen op te lossen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Neeltje schreef:

Probleem is dat het gros van de mensen geen 'doelen' kan bijstellen of weet hoe de onstane/meegebrachte problemen op te lossen.
Ja, maar dat is niet afhankelijk van waar de hond vandaan komt
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Neeltje schreef:

Klopt, maar daarin verschillen mensen die een hond uit het buitenland aanschaffen niet van mensen die een Nederlandse herplaatser of pup aanschaffen toch? En ik denk zelfs dat mensen die bewust een (buitenlandse) herplaatser nemen (niet omdat 'ie so sielug is met zijn 3 pootjes en wormen buikje) zich meer bewust zijn van het feit dat een hond zich anders kan ontwikkelen dan je vooraf kan inschatten. En hierin ook meer hulp zoeken als ze er zelf niet uit komen.
mijke
Zeer actief

Inderdaad, en daarnaast is het ook onzin om te stellen dat "de meeste mensen" daar niet goed in zijn. Bij mijn weten blijven verreweg de meeste honden gewoon hun hele leven bij hun baas. Dat het veel voorkomt dat het wel mislukt zegt niet zo veel, er zijn in Nederland ongeveer 2,2 miljoen honden. Het gaat echt niet bij het merendeel fout. Ik erger me soms wel een beetje van de lage dunk van andere hondenbezitters die hier op het HF door soms tentoon gespreid wordt.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

mijke schreef:Inderdaad, en daarnaast is het ook onzin om te stellen dat "de meeste mensen" daar niet goed in zijn. Bij mijn weten blijven verreweg de meeste honden gewoon hun hele leven bij hun baas. Dat het veel voorkomt dat het wel mislukt zegt niet zo veel, er zijn in Nederland ongeveer 2,2 miljoen honden. Het gaat echt niet bij het merendeel fout. Ik erger me soms wel een beetje van de lage dunk van andere hondenbezitters die hier op het HF door soms tentoon gespreid wordt.
Ik heb meer een hoge dunk van de honden die zich overal aan aanpassen dan van hun gemiddelde baasjes. Honden zijn nu eenmaal geniaal in hun aanpassingsvermogen. Als je ziet waar de meeste hondenbezitters mee weg komen dan snap je toch dat ze wel erg mazzel hebben. Honden die nooit bijten al zitten de kinderen op hun rug en trekken ze aan de oren. Honden die los nooit weglopen al zijn ze niet goed opgevoed. Honden die alles accepteren, zelfs blokjes om en daarna in de mand of bench etc.

Het zijn dus de honden die maken dat het slaagt. Meer dan de gemiddelde hondenbaas. Er zijn allerlei onderzoeken te vinden hoe lang de gemiddelde hond wandelt bv. En in die onderzoeken staat ook het een en ander aan herplaatsen. Ik meen dus ooit gelezen te hebben dat 75% van de honden wel degelijk herplaatst wordt.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Vind je het erg als ik daar even helemaal niks van geloof?
laeken
Zeer actief

Vond nog wel iets

We hebben in Nederland meer dan 2 miljoen honden en 3 miljoen katten. Helaas worden er jaarlijks 75.000 naar het asiel gebracht. Daarnaast worden er nog 100.000den honden via handelsites herplaatst waarvan er door impulsieve beslissingen uiteindelijk ook weer een hoop in het asiel belanden.

Per jaar gaat dus een heel groot deel van de honden bij hun eigenaar weg. Tel daar bij op dat een hond gemiddeld 10 jaar wordt. Stel dat er in totaal 250000 honden per jaar herplaatst worden. Dat is heel zachtjes geschat aangezien er 100000-den staat. Dan gaat elk jaar 1 van de 8 honden weg die gekocht zijn. Elke hond wordt dus gemiddeld genomen minstens 1 keer in zijn leven herplaatst. Puur statistisch gezien dan. Want sommige honden gaan 5 keer weg en anderen nooit.

Dus de aantallen honden die herplaatst worden elk jaar liegen er helaas niet om. Zo vaak is de klik er dus niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

mijke schreef:Vind je het erg als ik daar even helemaal niks van geloof?
Nee hoor. Dat moet je echt helemaal zelf weten :wink:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

laeken schreef:Vond nog wel iets

We hebben in Nederland meer dan 2 miljoen honden en 3 miljoen katten. Helaas worden er jaarlijks 75.000 naar het asiel gebracht. Daarnaast worden er nog 100.000den honden via handelsites herplaatst waarvan er door impulsieve beslissingen uiteindelijk ook weer een hoop in het asiel belanden.

Per jaar gaat dus een heel groot deel van de honden bij hun eigenaar weg. Tel daar bij op dat een hond gemiddeld 10 jaar wordt. Stel dat er in totaal 250000 honden per jaar herplaatst worden. Dat is heel zachtjes geschat aangezien er 100000-den staat. Dan gaat elk jaar 1 van de 8 honden weg die gekocht zijn. Elke hond wordt dus gemiddeld genomen minstens 1 keer in zijn leven herplaatst. Puur statistisch gezien dan. Want sommige honden gaan 5 keer weg en anderen nooit.

Dus de aantallen honden die herplaatst worden elk jaar liegen er helaas niet om. Zo vaak is de klik er dus niet.
In Nederland worden er helemaal geen 75.000 naar het asiel gebracht. Er komen er gemiddeld 10.000 per jaar in een asiel terecht, waarvan de helft vondeling en door de eigenaar teruggehaald.

P.29 van de link, P.15 van de pdf.
http://fdn.nl/wp-content/uploads/A-10-F ... r-2015.pdf
laeken
Zeer actief

Domor schreef:
laeken schreef:Vond nog wel iets

In Nederland worden er helemaal geen 75.000 naar het asiel gebracht. Er komen er gemiddeld 10.000 per jaar in een asiel terecht, waarvan de helft vondeling en door de eigenaar teruggehaald.

P.29 van de link, P.15 van de pdf.
http://fdn.nl/wp-content/uploads/A-10-F ... r-2015.pdf
Er staat honden en katten samen en dan honderduizenden honden op herplaatssites. Volgens mij kloppen die cijfers wel hoor. Ik heb ze van meerdere sites.

Ik zie nu op http://fdn.nl/wp-content/uploads/A-10-F ... r-2015.pdf inderdaad andere cijfers. Feit blijft dat de meeste honden via handelsites gaan en niet via het asiel. Er staan nu minstens 10 keer zoveel herplaatshonden op MP dan er in alle asielen samen zitten :wink:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

laeken schreef:Ik heb meer een hoge dunk van de honden die zich overal aan aanpassen dan van hun gemiddelde baasjes. Honden zijn nu eenmaal geniaal in hun aanpassingsvermogen. Als je ziet waar de meeste hondenbezitters mee weg komen dan snap je toch dat ze wel erg mazzel hebben.
Hier ben ik het wel mee eens.
In mijn buurt kan ik je zo een paar honden opnoemen die buiten dierenartsbezoeken om in een decennium geen stap buiten hun tuin hebben gezet.
Honden die enkel de tuin en de garage kennen omdat ze niet binnen mogen. Die al járenlang blaffen zodra de baas van huis is maar afgelegen genoeg wonen dat er nooit klachten komen.
En anders gaat er gewoon een blafband om.
Ik ken mensen met werkrassen in huis die het moeten stellen met een wandeling per trimester en letterlijk(!) meer dan de helft van de dag in de bench zitten.
Het stikt hier van de jack russells, border collies en mechelaars die dienen als erfhond en verder geen actie genieten (dat erf is vervolgens een gemiddelde Belgische tuin, maargoed).
Kennelijk passen die honden zich goed genoeg aan dat ze niet in het asiel belanden maar dat is niet aan de mensen te danken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat ik begrijp is dat Nederland ook beter zijn hond de straat op kan flikkeren want daar krijg je zulke lieve makkelijke leuke honden van dan het asiel in want daar zit alleen maar uitschot en on aan gepast. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Ga binnen kort ook een hond redden uit oud Oostblokland. Ze zijn nu geboren en met 15 weken komt hij hierheen . Kost wel een kapitaal dat redden . :pffff:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb er 1 uit Angola gered.... telt dat ook :engel:
Neeltje

-Saskia- schreef:
laeken schreef:Ik heb meer een hoge dunk van de honden die zich overal aan aanpassen dan van hun gemiddelde baasjes. Honden zijn nu eenmaal geniaal in hun aanpassingsvermogen. Als je ziet waar de meeste hondenbezitters mee weg komen dan snap je toch dat ze wel erg mazzel hebben.
Hier ben ik het wel mee eens.
In mijn buurt kan ik je zo een paar honden opnoemen die buiten dierenartsbezoeken om in een decennium geen stap buiten hun tuin hebben gezet.
Honden die enkel de tuin en de garage kennen omdat ze niet binnen mogen. Die al járenlang blaffen zodra de baas van huis is maar afgelegen genoeg wonen dat er nooit klachten komen.
En anders gaat er gewoon een blafband om.
Ik ken mensen met werkrassen in huis die het moeten stellen met een wandeling per trimester en letterlijk(!) meer dan de helft van de dag in de bench zitten.
Het stikt hier van de jack russells, border collies en mechelaars die dienen als erfhond en verder geen actie genieten (dat erf is vervolgens een gemiddelde Belgische tuin, maargoed).
Kennelijk passen die honden zich goed genoeg aan dat ze niet in het asiel belanden maar dat is niet aan de mensen te danken.
Die zijn er hier ook, kan ze zo hier in de straat aanwijzen. En andere die niet verder komen dan het parkje hier aan het einde van de straat en daar wordt dan snel in 5 minuten doorheen gelopen en weer thuis.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het wat gek dat mensen dat zeggen. Ik zie het hier vaker voorbij komen. In mijn wijk zouden mensen dat ook van mijn honden kunnen denken. Ik loop namelijk alleen het kleine rondje hier in de buurt. Voor de grote wandelingen stap ik in de auto.
Laatst hadden we een wandeling gehad van 4 uur lang, na een paar uur liep ik even gauw naar het einde van de straat, ze plasten en ik liep weer terug. Stond er een man met zijn hond: "zozo houd je een luie dag vandaag? Dat is een kort stukje".
Daar antwoord ik niet op hoor. Wat weet hij nou? Luie dag :LOL:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ZivaNomi schreef:
Ik vind dat broodfok een zo veel groter probleem voorstelt dan de verschil tussen nederlandse en buitenlandse herplaatser nemen. Zullen we maar liever daar wat aan doen? Want de grootste deel honden komt nog steeds daar vandaan, helaas. En hoe veel leed daarmee wordt gesteund begin ik maar niet over.
Helemaal mee eens! En het feit dat die broodfokkers ook helemaal niet screenen waar hun pups terecht komen, zodat de kans hoger is dat ze later in de herplaatsing of in het asiel terecht komen. Dit is gewoon een veel kwalijkere zaak.
_Tiny_ schreef:
Ach ik doe niet zo moeilijk hoor. Als ik een herplaatser neem doe ik het met wat ik krijg. Ook als het een beetje anders uitpakt vind ik mijn weg wel weer. Kan je bij een pup ook gebeuren dat ie toch anders opgroeit en je met sommige dingen verrast en dan moet je het er ook mee doen.. Soms kun je ook teveel over een hond weten en kijk je misschien wel niet meer zo objectief naar die hond omdat je verteld is dat hij zus of zo is. Dan ga ik liever op mijn eigen observatie af. Mijn herplaats cocker zou volgens de vorige eigenaar niet met kinderen kunnen. Nou bij mij kon ze prima met kinderen. Dus het enige wat ik van haar wist bleek niet te kloppen. De shih voldoet wel aan haar beschrijving.
Het is ook een beetje de instelling van mensen. Alles moet geheel maakbaar zijn, alleen.... dieren zijn levende wezens, niet maakbaar. En ze zijn dus niet perfect. En mensen zijn kennelijk ook niet altijd bereid om daar mee te dealen. Ze gaan er niet voor. En ze willen of kunnen er geen moeite in steken om eventuele problemen (die ze meestal zelf veroorzaken) op te lossen. Het dier voldoet eenvoudig niet, het valt allemaal tegen.

Zulke mensen hadden in de eerste instantie gewoon nooit aan een hond moeten beginnen. Er zijn veel mensen die een hond hebben maar daar nooit aan hadden moeten beginnen. Honden die de hele dag in een ren opgesloten zitten, er een beetje bij hangen, maar waar niets mee gedaan wordt.
Neeltje schreef:
Dat dus. Mensen hebben eisen maar zijn zelf weinig flexibel.
Laatst gewijzigd door iones op 29 nov 2017 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Manuma schreef:Ik vind het wat gek dat mensen dat zeggen.
Er wordt in mijn buurt helemaal niet mysterieus over gedaan, men vindt het nog steeds erg normaal dat honden genoeg hebben aan een grote tuin.
'Een klein rondje' is voor velen de maandelijkse wandeling :mrgreen:
Ik ben meermaals voor gek verklaard omdat ik mijn honden dagelijks uitlaat.
De honden die ik noem zijn honden die ik ken en waarvan ik zeker weet dat ze niet de nodige mentale of fysieke activiteit krijgen die nodig is, simpelweg omdat men er open over is.
Neeltje

-Saskia- schreef:
Manuma schreef:Ik vind het wat gek dat mensen dat zeggen.
Er wordt in mijn buurt helemaal niet mysterieus over gedaan, men vindt het nog steeds erg normaal dat honden genoeg hebben aan een grote tuin.
'Een klein rondje' is voor velen de maandelijkse wandeling :mrgreen:
Ik ben meermaals voor gek verklaard omdat ik mijn honden dagelijks uitlaat.
De honden die ik noem zijn honden die ik ken en waarvan ik zeker weet dat ze niet de nodige mentale of fysieke activiteit krijgen die nodig is, simpelweg omdat men er open over is.
Hier idem ditto. Hier is het gelukkig wel uitzondering. Een is een chihuahua tegenover mij en de andere 2 bearded collies om de hoek. Die zijn nog wel als pup uitgelaten, maar daarna niet meer. En hier in het dorp weet het gros wel wie wat waar met zijn hond(en) loopt.
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind het wat gek dat mensen dat zeggen. Ik zie het hier vaker voorbij komen. In mijn wijk zouden mensen dat ook van mijn honden kunnen denken. Ik loop namelijk alleen het kleine rondje hier in de buurt. Voor de grote wandelingen stap ik in de auto.
Laatst hadden we een wandeling gehad van 4 uur lang, na een paar uur liep ik even gauw naar het einde van de straat, ze plasten en ik liep weer terug. Stond er een man met zijn hond: "zozo houd je een luie dag vandaag? Dat is een kort stukje".
Vind dat ook altijd gek. Houd dus in dat die mensen een ander 24 uur in de gaten houden en zelf geen hond uitlaten en niets te doen hebben blijkbaar dan alleen maar roddelen in de buurt.
Lekkere ouderwetse lulcultuur om over het vieze stoepje en de ongelapte ramen van de buurvrouw te lullen.
De TV programma's zitten er vol mee . :mann:
Neeltje

bouvierpoedel schreef:
Manuma schreef:Ik vind het wat gek dat mensen dat zeggen. Ik zie het hier vaker voorbij komen. In mijn wijk zouden mensen dat ook van mijn honden kunnen denken. Ik loop namelijk alleen het kleine rondje hier in de buurt. Voor de grote wandelingen stap ik in de auto.
Vind dat ook altijd gek. Houd dus in dat die mensen een ander 24 uur in de gaten houden en zelf geen hond uitlaten en niets te doen hebben blijkbaar dan alleen maar roddelen in de buurt.
Lekkere ouderwetse lulcultuur om over het vieze stoepje en de ongelapte ramen van de buurvrouw te lullen.
Daarvoor hoef je ze echt geen 24 uur in de gaten te houden hoor, en als je het zelf niet weet, krijg je het wel van een ander te horen.
mijke
Zeer actief

Ik heb echt helemaal nog nooit van mijn leven te horen gekregen dat 'die en die hun hond nooit uitlaten' ofzoiets. Ik vind het ook altijd maar raar als mensen dat zeggen. Al die aannames en oordelen.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

mijke schreef:Ik heb echt helemaal nog nooit van mijn leven te horen gekregen dat 'die en die hun hond nooit uitlaten' ofzoiets. Ik vind het ook altijd maar raar als mensen dat zeggen. Al die aannames en oordelen.

Ik vermoed het ook wel hoor van een aantal honden hier uit de buurt, dat ze echt niet verder komen dan 2-4x per dag hetzelfde kleine rondje. Maar wat zou dat? Geen idee wat die mensen in huis doen. Voor hetzelfde geld wordt er binnen van alles met die hond gedaan of mag de hond heel de dag lekker op schoot, sommige honden hebben echt veel beweging nodig en sommige honden vinden aandacht geweldig. Bij ons zijn er ook dagen (zeker nu in november/december wanneer ik soms extra werk en daarnaast regelmatig oppas op neefjes en nichtjes omdat mijn (schoon)zussen ook allemaal in de zaak, een bakkerij dus enorm druk in deze tijd, werken) dat Charlie 3 of 4 keer een kort rondje wordt uitgelaten maar tussen de bedrijven door wel genoeg aandacht krijgt en ze vindt het prima. Dat ik dat zelf niet jaar in jaar uit zou willen is echt mijn eigen makke. Izzy had daar ook geen probleem mee trouwens, beide honden vonden aandacht minstens zoveel voldoening geven als wandelen, ik denk eigenlijk nog wel meer.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Nou precies. Toen Marinus en ik op de boerderij werkten 5 dagen per week werd Oor op die dagen ook niet uitgelaten. Was ook nergens voor nodig want ze had het hele erf tot haar beschikking waar allerlei klanten kwamen en kinderen die wel een stokje wilden gooien en ze vermaakte zich opperbest en was bekaf aan het eind van de dag. Gewoon van het buiten op het erf liggen en kijken. Mijn oom en tante hadden vroeger teckels in de kennel, daar werd ook nooit mee gewandeld, maar ik kan je verzekeren dat die dieren zielsgelukkig waren. Punt is je weet het gewoon niet. Zelfs als je mensen nooit ziet wandelen, zegt dat nog niks, want misschien sta jij om 8 uur op en zijn zij dan al lang en breed terug van de lange wandeling. Die rotvaste overtuiging dat andere mensen minder goed voor hun honden zorgen dan jijzelf, daar krijg ik soms wel de kriebels van. Zo superieur. Tuurlijk zijn er mensen die anders of minder goed voor hun honden zorgen. Maar wij hier bij het hondenforum zijn echt niet de elite die het allemaal het best weet terwijl alle andere mensen het gepeupel zijn die het bij voorbaat fout doen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:
Daarvoor hoef je ze echt geen 24 uur in de gaten te houden hoor, en als je het zelf niet weet, krijg je het wel van een ander te horen.
Dat bedoel ik met lulcultuur. :blah: Heb je niets anders te doen dan over je buren lullen.?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef: Punt is je weet het gewoon niet. Zelfs als je mensen nooit ziet wandelen, zegt dat nog niks, want misschien sta jij om 8 uur op en zijn zij dan al lang en breed terug van de lange wandeling. Die rotvaste overtuiging dat andere mensen minder goed voor hun honden zorgen dan jijzelf, daar krijg ik soms wel de kriebels van. Zo superieur. Tuurlijk zijn er mensen die anders of minder goed voor hun honden zorgen. Maar wij hier bij het hondenforum zijn echt niet de elite die het allemaal het best weet terwijl alle andere mensen het gepeupel zijn die het bij voorbaat fout doen.
Moet je nagaan hoe gefixeerd sommige mensen zijn. Het lijken er ook steeds meer te worden als je de rijdende rechter of bonje met de buren kijkt :mann:
Die moeten inderdaad toch ergens de overtuiging vandaan halen dat ze alles weten en zien, dat heb je echt niet als je je ook maar de helft van de tijd met jezelf bemoeit.
Triest hoor, het zo goed hebben en toch geen invulling aan je leven kunnen geven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”