Hopelijk weten jullie snel waar ze uithangt en is ze héél snel weer thuis! Als er behoefte is aan medezoekers in een bepaald gebied of andere hulp, weet je me te vinden. Heel veel sterkte

Moderator: moderatorteam
Zo is het, maar je wilt ze de kost niet geven die hun hond altijd aangelijnd houden omdat ie weg kan lopen. Ik kom wel eens in de buurt van de windhonden-renbaan, daar lopen o.a. veel galgo's. Die dus nooit los komen behalve op de renbaan. Simpelweg omdat ze weg zouden lopen en niet meer terugkomen. Nooit geprobeerd, ook nooit getraind. Dat soort mensen kan dan ook totaal niet bevatten dat het ook anders kan, dat hun hond een veel leuker leven zou kunnen hebben, met weliswaar een risico, al kun je dat minimaliseren. Met hen hoef je dan ook geen gesprek te beginnen over je eigen x windhond die wél los mag.gonnie schreef:Precies, we willen onze honden toch gelukkig maken, het gaat toch niet alleen om ons geluk?Kaatjeswereld schreef:Vreselijk nieuws. Het is iets van Uma en vele andere honden. Een keer in de zoveel tijd gaan ze er vandoor. Het is een risico en geen reden om je hond een vrijheidsbeperkend leven te geven. Iedere hond is anders en elke hond verdient het beste. Iets waar Uma niet aan hoeft te twijfelen. Cody heeft een groot wegloop risico en toch loopt hij al los. Als hij tien dagen naast me loopt en bij me blijft is het niet te verklaren als hij dag elf er vandoor zou gaan. Toch kan dat gebeuren. Ik ga voor de kwaliteit van z'n leven, vrijheid! Je moet hem zien rennen en huppelen als hij los is! Gelukkiger Kun je hem niet maken. Dus nu gaan we hopen dat Uma snel haar weg terug vindt. Goed dat Manu ook zoekt. Het komt goed, heb vertrouwen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En waar heeft ze dat zelfvertrouwen aan te danken? Nou?Manuma schreef:Ik heb hoop dat ze nu sneller de weg weet omdat ze veel zelfverzekerder is dan 1.5 jaar geleden en ze kent de omgeving nu zoveel beter. En haar thuis is nu veel belangrijker voor haar. Ze is enorm dol op ons drieën, dat weet ik 100% zeker en ze zal niets liever willen dan haar veilige thuis.
Dus dit achterlijke gezeik moet je gewoon negeren. Dat gaat over die mensen. Niet over jou.Ik krijg berichten van mensen die hopen dat ze nooit meer bij ons terugkomt of hopen dat we haar wegdoen naar een beter baasje.
Ik snap serieus niet waarom iedereen nu zo verontwaardigt reageert over het aanlijnen wat genoemd is.lucie schreef:WTF?hond is natuurlijk veel beter af als je hem in een gouden kooitje stopt.
Kailen is ook twee keer verdwenen maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hem daarom maar voor altijd aan te lijnen. Hij moet kunnen rennen, punt.
Sterkte je zoektocht; ik duim voor je!
Nou dan hoop ik dat dat haar dit keer ook weer thuis mag brengendagmar88 schreef:Eefje83 schreef:Uma heeft al enorme mazzel dat ze de eerste x overleefde en hopelijk gaat het nu ook gewoon goed .
/quote]
Ik denk niet dat dat mazzel is. Uma is streetwise.
Vaak denk ik ohhh laeken weer zo'n enorm epistel dat in drie zinnen ook kan...laeken schreef:Wat een gedoe dat ze weer weg is. En wat een gedoe dat je dan het type volk achter je aan krijgt zoals ook Sylvana en meer mensen achter zich aan krijgen. Volk dat op internet uit is om mensen klein te maken. Volk dat zelf niks doet en achter nicknames met een harde plasser kickt op afbreken van anderen.
Het enige wapen dat je hiertegen kan hebben is negeer! Negeer dat volk. Negeer mensen die opgewonden raken van zich gedragen zoals ze in hun dagelijks leven en face to face niet durven. Dat is heel dom en zielig volk.
Ikzelf zou echt heel snel klaar zijn met dat soort mensen. Mensen die roepen dat ze hopen dat jij Uma weg gaat doen geven haar geen goed thuis hoor...Mensen als Marco die een strakke plasser krijgen van gedrag dat ze in het dagelijks leven niet durven gaan je echt niet helpen zoeken hoor....Mensen die je verwijten maken doen geen ruk met hun honden zelf. Die liggen de hele dag op internet te trollen ipv dat hun honden mee naar de manege nemen en van hun leven laten genieten.
Uma is de hort op. Misschien wel omdat ze daar zin in had. Je weet niet waarom. En nu heeft ze spijt of niet. Soms als een hond langere tijd gezworven heeft komt er wat van dat gedrag in het bloed. Dan is een hond gek genoeg niet eens altijd op zoek naar huis maar loopt hij gewoon lekker alles van zich af om zich wolf te voelen. En misschien is Uma dat wel in eerste instantie gaan doen. Ze is natuurlijk een podenco en ze heeft dit al gedaan. Misschien in Spanje zelfs langere tijd.
Wat de reden ook is. Je moet haar terug vinden. En ik wil je 1 ding op je hart drukken, negeer stom volk met stomme meningen nu eens! Die trekken teveel aandacht en die vragen teveel energie. Je hebt er helemaal niks aan. Dus verdedig je niet, verklaar je niet, vecht er niet tegen en luister er niet naar. Want ik vind het vervelend om te lezen als jij je gaat excuseren. Het is wat het is. Uma is weggelopen en jij liet haar elke keer lekker los op de manege omdat je dacht dat dat kon en omdat jullie daar zo van genoten. Klaar! Niks meer en niks minder. Punt. Einde verhaal.
Als jij Uma terug vindt nu zal ze vast en zeker weer een keer weglopen. Dat is Uma. Leef ermee en wapen je nu echt tegen de kritiek die dan komt. Uma opsluiten en aan de riem houden en vol voeren is geen betere optie dan de risico's die jij neemt. In mijn ogen niet in elk geval.
Dus stop nu echt met dat ingaan op verwijten alsjeblieft. Ik kan het niet aanzien als ik jou zie schrijven dat je er begrip voor hebt. Moet je helemaal niet hebben. Waarom zou je. Je doet alles naar eer en geweten en dus is het goed. Klaar.![]()
Nu die hond terugvinden en dan effe vast en weer los proberen. Dat zou ik doen. Met Cleo ook altijd zo gedaan en die is hem ook een aantal keer goed gesmeerd. Wegen over en alles. Midden in de nacht ook zomaar een hele nacht weg in hartje Amsterdam. Tja...shit happens met die zwervers uit Spanje. Maar Cleo leefde wel net als Uma.
Dit soort mensen sporen niet, ze weten niet waar ze het over hebben. Niet op reageren en geen energie in steken.Manuma schreef:We zijn net terug uit de duinen na een paar uur lopen maar helaas niets. Had ik ook niet verwacht hoor. We hebben in elk geval geursporen geplaatst en Manu was mee. We troffen een man aan die in de duinen ging slapen, hij zou naar haar uitkijken.
Als ze naar huis komt moet ze langs de havens van Scheveningen. Dat heeft ze vorig jaar ook gedaan. Op de plek waar we haar toen vonden zit ze net tegen de boulevard aan en we vermoeden dat ze daar weer terugkomt dus ook daar hebben we geursporen gelegd.
Een speurhond is helaas geen optie omdat ze blijft lopen en we weten niet waar. Ik heb hoop dat ze nu sneller de weg weet omdat ze veel zelfverzekerder is dan 1.5 jaar geleden en ze kent de omgeving nu zoveel beter. En haar thuis is nu veel belangrijker voor haar. Ze is enorm dol op ons drieën, dat weet ik 100% zeker en ze zal niets liever willen dan haar veilige thuis. We duimen en geloven in ons Umaatje.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe fijn ik jullie steun vind. Ik krijg berichten van mensen die hopen dat ze nooit meer bij ons terugkomt of hopen dat we haar wegdoen naar een beter baasje. Ik had dat ook wel verwacht maar toch steekt het meer dan ik dacht of wil.
Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?*Wolf* schreef:Zo is het, maar je wilt ze de kost niet geven die hun hond altijd aangelijnd houden omdat ie weg kan lopen. Ik kom wel eens in de buurt van de windhonden-renbaan, daar lopen o.a. veel galgo's. Die dus nooit los komen behalve op de renbaan. Simpelweg omdat ze weg zouden lopen en niet meer terugkomen. Nooit geprobeerd, ook nooit getraind. Dat soort mensen kan dan ook totaal niet bevatten dat het ook anders kan, dat hun hond een veel leuker leven zou kunnen hebben, met weliswaar een risico, al kun je dat minimaliseren. Met hen hoef je dan ook geen gesprek te beginnen over je eigen x windhond die wél los mag.gonnie schreef:Precies, we willen onze honden toch gelukkig maken, het gaat toch niet alleen om ons geluk?Kaatjeswereld schreef:Vreselijk nieuws. Het is iets van Uma en vele andere honden. Een keer in de zoveel tijd gaan ze er vandoor. Het is een risico en geen reden om je hond een vrijheidsbeperkend leven te geven. Iedere hond is anders en elke hond verdient het beste. Iets waar Uma niet aan hoeft te twijfelen. Cody heeft een groot wegloop risico en toch loopt hij al los. Als hij tien dagen naast me loopt en bij me blijft is het niet te verklaren als hij dag elf er vandoor zou gaan. Toch kan dat gebeuren. Ik ga voor de kwaliteit van z'n leven, vrijheid! Je moet hem zien rennen en huppelen als hij los is! Gelukkiger Kun je hem niet maken. Dus nu gaan we hopen dat Uma snel haar weg terug vindt. Goed dat Manu ook zoekt. Het komt goed, heb vertrouwen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En dan zijn er, zoals ik eerder aangaf, mensen die zich met hun (al dan niet ras)pup-van-een-fokker (en néé, niet allemáál, natuurlijk) geen enkele voorstelling kunnen maken van een verhaal als dat van Uma, totaal niet, en meteen gaan oordelen.
Het zijn ook totaal verschillende werelden, helaas word je met een vermissing op WIOA openbaar bezit of zo
Brindlecardi schreef: Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?
Dat is wel heel zwart wit. Er zijn ook plaatsen waar je hond veilig los kan lopendagmar88 schreef:Brindlecardi schreef: Want het is erg als je de keuze maakt om je hond niet meer los te laten omdat een hond wegloopt?
Dat ligt aan de hond.
Voor vijf van mijn zeven honden zou dat erg zijn ja. Erger dan uiteindelijk onder een auto lopen.