Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cody is weer terecht!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Cody is weer terecht!

Ongelezen bericht door Nerazi »

Manuma schreef:Zijn gezicht toen ik zei dat ik nú weg wilde van onze mini-vakantie omdat Cody weg was gerend. En het is niet dat hij honden haat of dat hij Cody helemaal niet leuk vindt maar het is hem gewoon teveel. Al 7 maanden. Hij zit al zo lang in de opvang, ik had dat ook niet verwacht. En dan wel aan moeten zien dat het mij met hem allemaal gemakkelijk vergaat.
Dat moet zeker niet makkelijk voor hem zijn. Knap dat Jonathan het volhoudt. Ik denk dat mijn vriend nog wel eens had kunnen zeggen dat ik een ander opvanggezin mocht gaan zoeken, want 7 maanden in de opvang is erg lang.
En voor jou ook niet fijn, denk ik. Hoe langer hij bij je blijft hoe lastiger het wordt om het straks weg te geven.
Ik probeer Cody al enige tijd aan een vriendin van mij te slijten die aan de hand van de foto's als een blok voor hem gevallen is. Maar haar vriend wilt geen tweede hond. En ja dat is niet leuk maar wel iets om te respecteren en rekening mee te houden.

Ik ben blij dat Cody weer veilig 'thuis' is en jullie moeten nog maar flink van elkaar genieten. Ik weet zeker dat Cody iemand anders leert vertrouwen op de manier dat hij jou vertrouwt en ik hoop dat deze persoon niet té lang op zich laat wachten.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fijn dat hij zo snel weer terug is. :ok:
Ik snap het ook wel dat je niet een derde hond er bij wilt. Zou mooi zijn als hij een baasje vindt.
Hoe heeft het trouwens nou uiteindelijk kunnen gebeuren dat hij weg is gelopen?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef:Hij zit al zo lang in de opvang, ik had dat ook niet verwacht.

Uhhh :lees:

Wat een rottige situatie zo. Is er niemand die de opvang van je over kan nemen?
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

7 maanden vind ik ook extreem lang hoor :(: al mijn opvanghonden waren met 2 maanden al weer weg, op één na die hier 3 maanden is geweest omdat ik extra kritisch was op zijn plaatsing en erg twijfelde hem zelf te houden.
maar het lijkt me ook erg lastig voor zo'n angstige hond een plaatsje te vinden, wat doet jouw stichting aan zijn promotie?
Ik schreef het al eerder: hij zal heus wel wennen op een nieuw adres, hoe dubbel dat ook is voor jou. Maar dààr zou ik in ieder geval niet wakker van liggen :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:

Ik wil dat liever niet en dat is gelukkig ook geen probleem hier. Hij heeft ook ja gezegd en doet ook zijn best voor Cody. Maar ik snap wel dat het lastig voor hem is want hij neemt veel ook persoonlijk op. Het is niet leuk als je elke dag een hond uitlaat die je niet moet. En dan kom ik thuis en is Cody een blij ei en krijgt zowat hartjes in zijn ogen. Het lijkt me voor hem niet gemakkelijk om dagelijks te zien dat die hond niks met hem wil en diezelfde hond álles met mij wil. Terwijl ik hem minder vaak zie.
Cody heeft tijd nodig en die krijgt hij van ons beiden. Ik heb er wel aan gedacht hoor maar hij went al zo moeilijk. Voor zolang het duurt genieten we nog van de momenten met elkaar, blijft Jonathan koekjes voeren en zijn kont kriebelen en zijn we gewoon met zijn vijven.

Het is niet dat hij op de schopstoel zit, helemaal niet. Bovenstaande tekst was ook om aan te geven dat het niet een simpele "nee" is. En wat dat betreft heeft Lemuria wel een beetje gelijk, iedere keer als iemand zegt dat ik hem moet houden of aan me vraagt of hij écht niet kan blijven brokkelt er een stukje van me af en kan ik wel janken. En welke reden ik dan ook opgeef komt er altijd wel weer een weerwoord op. Het is gewoon een nee :19: Ik kan hem dat niet opdringen, ik kan het ook niet alleen dus hij móet wel helpen en een hond moet welkom zijn. Cody verdient dat. Als ik nou degene was die alle dagen thuis was, was het misschien wel een ja geweest maar dat is nu eenmaal niet zo.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Manuma schreef:
dagmar88 schreef:

Ik wil dat liever niet en dat is gelukkig ook geen probleem hier. Hij heeft ook ja gezegd en doet ook zijn best voor Cody. Maar ik snap wel dat het lastig voor hem is want hij neemt veel ook persoonlijk op. Het is niet leuk als je elke dag een hond uitlaat die je niet moet. En dan kom ik thuis en is Cody een blij ei en krijgt zowat hartjes in zijn ogen. Het lijkt me voor hem niet gemakkelijk om dagelijks te zien dat die hond niks met hem wil en diezelfde hond álles met mij wil. Terwijl ik hem minder vaak zie.
Cody heeft tijd nodig en die krijgt hij van ons beiden. Ik heb er wel aan gedacht hoor maar hij went al zo moeilijk. Voor zolang het duurt genieten we nog van de momenten met elkaar, blijft Jonathan koekjes voeren en zijn kont kriebelen en zijn we gewoon met zijn vijven.

Het is niet dat hij op de schopstoel zit, helemaal niet. Bovenstaande tekst was ook om aan te geven dat het niet een simpele "nee" is. En wat dat betreft heeft Lemuria wel een beetje gelijk, iedere keer als iemand zegt dat ik hem moet houden of aan me vraagt of hij écht niet kan blijven brokkelt er een stukje van me af en kan ik wel janken. En welke reden ik dan ook opgeef komt er altijd wel weer een weerwoord op. Het is gewoon een nee :19: Ik kan hem dat niet opdringen, ik kan het ook niet alleen dus hij móet wel helpen en een hond moet welkom zijn. Cody verdient dat. Als ik nou degene was die alle dagen thuis was, was het misschien wel een ja geweest maar dat is nu eenmaal niet zo.
Je kan het hem niet opdringen maar dat moet je ook helemaal niet willen denk ik dan dat verdiend je vriend ook niet.
Ik geef je groot gelijk dat hij straks gewoon naar een andere goede baas gaat.

Wij hebben hier Gentle lopen die helemaal niks met mijn vriend heeft en omgekeerd ook trouwens.
Maar dat is een klein hondje en vriendlief heeft daar geen last van. Hij tolereert haar gewoon in huis en ik doe de noodzakelijke dingen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Denk dat je dat wel vaker hebt hoor dat honden naar 1 persoon trekken. Destijds met mn nu ex hadden we een dober ook echt heel blij was met hem. Ik liet hem uit gaf hem eten en was vaker bij hem thuis... nou dat vond ie best en daarmee was ook alles gezegd. Als mn toenmalige man thuis kwam dan was t feest... dan was ie zo blij..
Ik had daarnaast een mechelaar die hij kon uitlaten en eten geven maar daar bleef t ook bij. Ging zelfs niet gauw een aai halen bij hem. Als ik thuis was had ie alleen oog voor mij.
De rest van de honden vonden ons beide gewoon geweldig ;)
Is dus geen verwijt oid naar jou of je vriend maar meer iets van dat t vaker voorkomt ook bij honden die gewoon 'eigen' hond zijn...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

malinois schreef:Denk dat je dat wel vaker hebt hoor dat honden naar 1 persoon trekken. Destijds met mn nu ex hadden we een dober ook echt heel blij was met hem. Ik liet hem uit gaf hem eten en was vaker bij hem thuis... nou dat vond ie best en daarmee was ook alles gezegd. Als mn toenmalige man thuis kwam dan was t feest... dan was ie zo blij..
Ik had daarnaast een mechelaar die hij kon uitlaten en eten geven maar daar bleef t ook bij. Ging zelfs niet gauw een aai halen bij hem. Als ik thuis was had ie alleen oog voor mij.
De rest van de honden vonden ons beide gewoon geweldig ;)
Is dus geen verwijt oid naar jou of je vriend maar meer iets van dat t vaker voorkomt ook bij honden die gewoon 'eigen' hond zijn...
Ik hoor het inderdaad wel meer. Alleen denk ik dat jij en je ex dus beide wel hondenmensen zijn. Nouja van jou weet ik het wel zeker :mrgreen:
Jonathan neemt het persoonlijk op en het is ook dat Cody hem niet best vindt maar echt eng.
Gimmick schreef: Je kan het hem niet opdringen maar dat moet je ook helemaal niet willen denk ik dan dat verdiend je vriend ook niet.
Ik geef je groot gelijk dat hij straks gewoon naar een andere goede baas gaat.

Wij hebben hier Gentle lopen die helemaal niks met mijn vriend heeft en omgekeerd ook trouwens.
Maar dat is een klein hondje en vriendlief heeft daar geen last van. Hij tolereert haar gewoon in huis en ik doe de noodzakelijke dingen
Cody gaat regelmatig met een slide door het huis heen en heeft vrij veel begeleiding nodig. Ik denk dat het hem daarin ook zit, als hij gewoon wat kleiner was en niet zo schichtig binnen had hij er veel minder van gemerkt.

Hij vindt Cody heus wel lief maar niet lief genoeg om hem nog 10 jaar te houden. En ik wil Jonathan wel nog 10 jaar houden dus houdt het voor mij ook op :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy is dol op m'n beste vriend (die vindt honden oké, mits ze rustig zijn), maar zijn man (die dól is op honden), mag ze ab-so-luut niet - om onverklaarbare redenen. Het eerste 1,5 jaar heeft ze heel wat naar hem afgebromd en hij hoefde maar langs te lopen of ze schoot 10 meter weg. Hij kan zich dat ook zo lekker persoonlijk aantrekken :F: Nu, na 2 jaar, is Izzy eindelijk zo ver dat ze zich uitgebreid door hem laat aaien MITS hij haar vooral niet aankijkt :LOL:
Ze hebben allebei maar gewoon met de ander te dealen, ik kan er ook niet meer van bakken :19: Maar goed, op het eind van de avond neem ik de honden weer mee en is het voor hem klaar.
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”