Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bravecto
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Bravecto
Het maakt mij niet uit hoe honden er nu op doen maar wel over een langere termijn gif daadwerkelijk in de hond stoppen. Het niet dus via huid laten opnemen maar echt in de hond. Die langere termijn is bij dit middel totaal onbekend. Dat is bij mij alleen om die reden al een no-go.
Ik ontworm niet eens laat staan dat ik er zoiets in zou stoppen. Mijn mening dus he voor mijn honden...
Ik ontworm niet eens laat staan dat ik er zoiets in zou stoppen. Mijn mening dus he voor mijn honden...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Daarom trek ik me er niet zoveel van aan wat er geschreven wordt. Tenzij wetenschappelijk onderbouwd.malinois schreef:Maar van een willekeurige andere schrijver weet je toch ook niet hoe die er over denkt?
-
Neeltje
Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Waar dan?Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
Ik lees alleen maar verhalen van horen zeggen, nergens die en die hond is bewezen overleden DOOR dit middel.
-
63673J
Door bravecto, of na bravecto? Als bravecto werkelijk de oorzaak is van het overlijden, zou ik graag willen weten wat het werkingsmechanisme is geweest, hoe men dat heeft vastgesteld en wat de gezondheidstoestandvan de betreffende honden was toen zij bravecto voor het eerst kregen toegediend. Dat is namelijk informatie die van belang is voor hondeneigenaren en dierenartsen.Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
jvanringen schreef:Het lijkt er op. Snap het probleem ook niet zo eerlijk gezegd; wie geen bravecto wil gebruiken kan iets anders kiezen. Inhoudelijke input heeft geen enkele zin in dit soort discussies is mijn ervaring, want de meeste mensen hebben hun standpunt al bepaald en selecteren daar hun argumenten bij.Shiloh86 schreef:Gaan we nu echt het topic letterlijk herhalen?
Wat een rare reacties .
Ik ben bij de da geweest en hij had het over bravecto.
Vervolgens gebruik ik de zoekfunctie hier op het hf om er achter te komen wat men er hier van vindt en plaats mijn eigen verhaal.
En ja ik heb wat aan de reacties in dit topic en dit is een vrij nieuw topic dus .........
Je leert alleen maar van reacties voor of tegen en kunt er dan zelf je eigen ding mee doen
Ik snap niet waar jullie opmerking op slaat
Fenneke en Baloe

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
-
63673J
Ja, reacties waarin staat dat het maar op 32 honden is getest, terwijl dat aantoonbaar niet waar is. Berichten over honden die zouden zij overleden door bravecto, zonder enige nadere informatie, zodar we geen flauw idee hebben over hoe en wat en niet eens weten of die verhalen waar zijn.fenneke schreef:jvanringen schreef:Het lijkt er op. Snap het probleem ook niet zo eerlijk gezegd; wie geen bravecto wil gebruiken kan iets anders kiezen. Inhoudelijke input heeft geen enkele zin in dit soort discussies is mijn ervaring, want de meeste mensen hebben hun standpunt al bepaald en selecteren daar hun argumenten bij.Shiloh86 schreef:Gaan we nu echt het topic letterlijk herhalen?
Wat een rare reacties .
Ik ben bij de da geweest en hij had het over bravecto.
Vervolgens gebruik ik de zoekfunctie hier op het hf om er achter te komen wat men er hier van vindt en plaats mijn eigen verhaal.
En ja ik heb wat aan de reacties in dit topic en dit is een vrij nieuw topic dus .........
Je leert alleen maar van reacties voor of tegen en kunt er dan zelf je eigen ding mee doen
Ik snap niet waar jullie opmerking op slaat
Berichten waaruit blijkt dat mensen geen flauw benul hebben over hoe insecticides werken, en als dan iemand zo vriendelijk is om dat uit te leggen, wordt daar gewoon overheen gelezen.
Je kunt beter wetenschappelijke literatuur bekijken als je er echt meer van wil weten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er 1 antitekenmiddel is die zo omstreden is is t Bravecto. Alleen daarom zou ik t al links laten liggen. Bij geen enkel ander tekenmiddel is dit nl t geval.
Ook de da hier geeft toe dat hij niet weet wat t op langere termijn doet met een hond.
Daar heb ik geen wetenschap voor nodig. Ik gebruik zelf dus normaal gesproken niets meer dan karnemelk... dus ik ben zeker niet over 1 nacht ijs gegaan om te kijken wat t minste risico zou zijn voor mijn honden. T is sowieso kiezen uit 2 kwaden dan t liefst de minst slechte imo dan iig.
Ook de da hier geeft toe dat hij niet weet wat t op langere termijn doet met een hond.
Daar heb ik geen wetenschap voor nodig. Ik gebruik zelf dus normaal gesproken niets meer dan karnemelk... dus ik ben zeker niet over 1 nacht ijs gegaan om te kijken wat t minste risico zou zijn voor mijn honden. T is sowieso kiezen uit 2 kwaden dan t liefst de minst slechte imo dan iig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Net zo dramatisch om je te ergeren als t topic omhoog gehaald wordt en de discussie weer opnieuw begonnen wordt?Shiloh86 schreef:Wel heel dramatisch als je hier al van moet kotsen

- fenneke
- Zeer actief
Zo is dat!malinois schreef:Net zo dramatisch om je te ergeren als t topic omhoog gehaald wordt en de discussie weer opnieuw begonnen wordt?Shiloh86 schreef:Wel heel dramatisch als je hier al van moet kotsen
Ik denk dat een topic als dit --en deze loopt nog maar 3 weken. -- vooral leerzaam moet zijn.
Je kunt hier de voors en tegens lezen en dan daar je eigen ding mee doen
Als dat al ergelijk is .
Fenneke en Baloe

- Shiloh86
- Zeer actief
Wel als grotendeels letterlijk herhaald wordt wat in de pagina's ervoor al gezegd wordt... dan is het discussiëren om te discussiëren.fenneke schreef:Zo is dat!malinois schreef:Net zo dramatisch om je te ergeren als t topic omhoog gehaald wordt en de discussie weer opnieuw begonnen wordt?Shiloh86 schreef:Wel heel dramatisch als je hier al van moet kotsen
Ik denk dat een topic als dit --en deze loopt nog maar 3 weken. -- vooral leerzaam moet zijn.
Als dat al ergelijk is .

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Schijnbaar vindt jij t bere interessant want je blijft t ook volgen en reageren...Shiloh86 schreef:Wel als grotendeels letterlijk herhaald wordt wat in de pagina's ervoor al gezegd wordt... dan is het discussiëren om te discussiëren.fenneke schreef:Zo is dat!malinois schreef:Net zo dramatisch om je te ergeren als t topic omhoog gehaald wordt en de discussie weer opnieuw begonnen wordt?Shiloh86 schreef:Wel heel dramatisch als je hier al van moet kotsen
Als dat al ergelijk is .

- fenneke
- Zeer actief
Shiloh86 schreef:
Wel als grotendeels letterlijk herhaald wordt wat in de pagina's ervoor al gezegd wordt... dan is het discussiëren om te discussiëren.
Je reageerde op mij en ik had dit hele topic nog niet gezien.
Ik zocht het op omdat buster zo ziek was en de da dit noemde dus ik vertelde alleen maar mijn verhaal en wat ik er mee ging doen
Fenneke en Baloe

- Shiloh86
- Zeer actief
-
Neeltje
Deze berichten kwamen beide uit Amerika via een kennis op facebook, dus heb verder geen informatie. Behalve dat beide honden helemaal gezond waren. Een is binnen 2 dagen overleden, dat was een chihuahua, de ander na 3 weken. Kan van het filmpje niet opmaken wat voor hond dat was, maar wel een grotere hond.Machie schreef:Waar dan?Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
Ik lees alleen maar verhalen van horen zeggen, nergens die en die hond is bewezen overleden DOOR dit middel.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
En uit sectie is gebleken dat de dood van allebei het gevolg was van de Bravecto?Neeltje schreef:Deze berichten kwamen beide uit Amerika via een kennis op facebook, dus heb verder geen informatie. Behalve dat beide honden helemaal gezond waren. Een is binnen 2 dagen overleden, dat was een chihuahua, de ander na 3 weken. Kan van het filmpje niet opmaken wat voor hond dat was, maar wel een grotere hond.Machie schreef:Waar dan?Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah, okee. Net zo vaag dus als had je het van boven doorgekregen.Neeltje schreef:Deze berichten kwamen beide uit Amerika via een kennis op facebook, dus heb verder geen informatie. Behalve dat beide honden helemaal gezond waren. Een is binnen 2 dagen overleden, dat was een chihuahua, de ander na 3 weken. Kan van het filmpje niet opmaken wat voor hond dat was, maar wel een grotere hond.Machie schreef:Waar dan?Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
-
Neeltje
Dat mag jij vinden, er zijn echter veel te veel klachten te vinden over dit middel van alleen overgeven tot overlijden. Als je details wilt, ga je gang met navragen http://www.productreview.com.au/p/bravecto.htmlZamunda schreef:Ah, okee. Net zo vaag dus als had je het van boven doorgekregen.Neeltje schreef:Deze berichten kwamen beide uit Amerika via een kennis op facebook, dus heb verder geen informatie. Behalve dat beide honden helemaal gezond waren. Een is binnen 2 dagen overleden, dat was een chihuahua, de ander na 3 weken. Kan van het filmpje niet opmaken wat voor hond dat was, maar wel een grotere hond.Machie schreef:Waar dan?Neeltje schreef:Afgelopen week weer 2 berichten doorgekregen van honden die zijn overleden door dit middel. Hier gewoon Frontline combo en geen vlooien of teken.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als je op een willekeurig ander middel zoals bijvoorbeeld advantix googelt naar reviews krijg je een vergelijkbare score met veel meer negatieve reacties dan positieve: http://www.productreview.com.au/p/advan ... -dogs.htmlNeeltje schreef: Dat mag jij vinden, er zijn echter veel te veel klachten te vinden over dit middel van alleen overgeven tot overlijden. Als je details wilt, ga je gang met navragen http://www.productreview.com.au/p/bravecto.html
Ik denk dat het bij de andere verkrijgbare anti-tekenmiddelen niet anders is.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
In het artikel staan enkel feiten, kun je mee doen wat je wil dus_Tiny_ schreef:Geschreven door Meave. We weten al wat zij er van vindt.ranetje schreef:Misschien ook interessant om eens te lezen?
De strijd tegen teken, wat de beste middelen zijn en eventuele voor en nadelen:
KLIK
n.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat een onzin. Er staan feiten in, geen meningen._Tiny_ schreef:Geschreven door Meave. We weten al wat zij er van vindt.ranetje schreef:Misschien ook interessant om eens te lezen?
KLIK
Blijkbaar heb jij moeite met die twee zaken uit elkaar te houden, maar de hoofdredactie van deze site niet.
Meningen worden niet geplaatst, alleen feiten.
- fenneke
- Zeer actief
Is ook bekend waarom de ene hond veel aantrekkelijker voor teken lijkt te zijn dan een andere hond?
Kan dat ergens aan liggen? Lichaamsgeur? Voedsel? Soort vacht?
Fenneke en Baloe

-
*Wolf*
- Zeer actief
Niet alles gelezen dus misschien is het al genoemd, maar dat is o.a. hier verkrijgbaar: http://www.eko4petz.nl/a-40922784/voedi ... escriptionranetje schreef:Misschien ook interessant om eens te lezen?
KLIK
Iemand bekend met dit middel?
Op die site staat dat het in Nederland niet geleverd wordt, maar dat schijnt dan te gelden voor die leverancier.
Ik hoorde dat het wel te koop zou zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gedrag.fenneke schreef:Is ook bekend waarom de ene hond veel aantrekkelijker voor teken lijkt te zijn dan een andere hond?
Nouja, hier dan.
Die muizenvangers hebben altijd een kraag met teken, en de padenlopers niet.
En de hava's dus wel want die zijn klein.
- fenneke
- Zeer actief
Buster loopt 90 % van de tijd op het pad
Af en toe eens een boom die iets verder staat en al bezocht is door een eerdere reu maar verder niet
En toch , afhankelijk van de wandelingen per dag, gemiddeld toch 80 teken

Na 1 wandeling
Af en toe eens een boom die iets verder staat en al bezocht is door een eerdere reu maar verder niet
En toch , afhankelijk van de wandelingen per dag, gemiddeld toch 80 teken

Na 1 wandeling
Fenneke en Baloe

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Loopt hij veel in het hoge gras? Ik merk dat dat hier een enorm verschil maakt. In het bos lopen ze niet eens zoveel teken op, maar op het pad langs de uitlaatstrook hier in de straat, waar het gras erg hoog staat, vangen ze wel veel teken op.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
tot nu toe geen teek gevonden bij mijn honden. ze lopen in en door het hoge gras, in het bos en de duinen. ze dragen allemaal een serestoband en ze zwemmen regelmatig.
ellen
ellen
- fenneke
- Zeer actief
T meest in het bos , behalve het laatste rondje dat is door de wijk en dat scheelt wel.
In het bos zijn de paden net weer gemaaid dus ook geen hoger bermgras
In het bos zijn de paden net weer gemaaid dus ook geen hoger bermgras
Fenneke en Baloe

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel