Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt! @ Pets_Passion, dit wachten duurt inderdaad heel erg lang!
Gisteravond laat eerste temperatuurdaling en vanaf vanochtend al rillerig en hijgerig. Het wisselt zich af, momenten van slapen en rust en momenten van flink hijgen. Ze wil amper naar buiten om te plassen of heel snel en dan racet ze de kist weer in (ook al vanaf vanochtend). Ik dacht dat het spoedig zou gebeuren, maar tot nu toe blijft het onveranderd. Heb net nog een paar uurtjes geslapen naast de werkpkist (we slapen al sinds een aantal dagen in de kamer) en vermoed dat we een lange nacht tegemoet gaan.
Het gaat allemaal wel relaxed tot nu toe. Het ziet er ook wel kalm uit, nagaand wat er allemaal in dat lijf gebeurt op dit moment. Ik had eigenlijk meer onrust en onzekerheid verwacht (graven, piepen, rondlopen, plekje niet kunnen vinden). Maar het gaat wel kalm. Ik heb een tent gemaakt over de werpkist heen, ze heeft haar dekens naar voren geschoven en ligt daar achter op het vetbed. Ze komt daar het liefste niet vandaan en ligt daar ook rustig (op het hijgen na dus). En als ik bij haar ga zitten dan stelt ze dat zeer op prijs. Wel bijzonder.
Nog niks! Het beeld blijft eigenlijk hetzelfde, flink hijgen, slapen, rillen. Nu zo'n 24 uur. Ondanks dat is ze nog steeds wel kalm, oogt in zichzelf gekeerd, en echt pijn of ongemak zie ik niet. Duurt deze fase altijd zo lang?
Ik durf niet te zeggen of dat normaal is of niet, de enige hondenbevalling die ik heb meegemaakt duurde de hijg en tril fase maar 1 uur voordat de eerste pup verscheen.
Maar ik wilde ook even zeggen dat dit me een hele mooie keuze lijkt, zo met die Zwitserse herder als vader
Fotogravinnetje schreef:Bij sommige teven duurt de ontsluitingsfase langer dan bij andere.
Als je het niet vertrouwt, zou je contact met je DA kunnen opnemen
Bedankt voor je reactie. En klopt, dat weet ik. Ik vertrouw het ook nog wel, afgaand op hoe het met haar gaat. Ik heb ook mensen achter de hand die ik kan bellen en als ik het niet vertrouw dan bel ik de dierenarts. Het is meer dat ik in de vroege ochtend in het weekend beter via het hondenforum op zoek kan naar praktijkervaringen, die als aanvulling dienen, niet omdat ik het echt niet vertrouw. Misschien is dat inderdaad ook goed om te vermelden.
Caat* schreef:Ik durf niet te zeggen of dat normaal is of niet, de enige hondenbevalling die ik heb meegemaakt duurde de hijg en tril fase maar 1 uur voordat de eerste pup verscheen.
Maar ik wilde ook even zeggen dat dit me een hele mooie keuze lijkt, zo met die Zwitserse herder als vader
Dat is inderdaad wel een verschil qua tijd! Ik heb begrepen dat het (helemaal bij eerste nest) wel 36-48 uur kan duren soms. En was jij toen ook niet bij de bevalling van het nest waaruit je zelf een pup zou krijgen? Dat heb ik ook nog gevolgd, zo leuk, die Picardische herders! En bedankt voor het compliment!
Rana was altijd een dag en een nacht aan het hijgen en graven, dan ging ze slapen en de eerste pup kwam dan aan het begin van de avond, liefst wanneer ik nét een bord met eten voor mijn neus had.
racapuck schreef:Rana was altijd een dag en een nacht aan het hijgen en graven, dan ging ze slapen en de eerste pup kwam dan aan het begin van de avond, liefst wanneer ik nét een bord met eten voor mijn neus had.
Haha, die Rana! Dat zie ik Mila ook wel doen. Bedankt voor je reactie in elk geval!
Nova heeft ook lang in die fase gezeten. Blijf je de hele nacht op want "ze zullen zo wel komen" bevalt ze als nog midden overdag
Katten tonen dat toch veel minder
Bedankt voor de reacties! Nog steeds hetzelfde hier.
Van schreef:Nova heeft ook lang in die fase gezeten. Blijf je de hele nacht op want "ze zullen zo wel komen" bevalt ze als nog midden overdag
Katten tonen dat toch veel minder
Nanna schreef:Mijn Teckels hielden me ook altijd 24 uur van tevoren al wakker, om maar goed duidelijk te maken wat ik ze had aangedaan Succes met de allerlaatste loodjes
Nou dat inderdaad. Afgelopen nacht zijn we om de beurt wakker gebleven, maar niets gebeurt, haha. Hoort erbij dus, mijn straf voor wat ik haar heb aangedaan.
Spannend! Yara was destijds ook erg onrustig heel lang. Ik heb uiteindelijk toen toch de DA nog even gebeld voor advies. Maar die wilde pers langskomen (1 uur s'nachts). Maar alles was goed, ze kon elk moment bevallen. Hij was nog niet weg of de eerste was er al. Maar ze wilde niet in de werpkist bevallen maar op haar kussen naast mij waar ze altijd lag. Dus die hebben we daarna maar weggegooid. De eerste 5 kwamen heel snel. Daarna zat er wel veel meer tijd tussen de laatste 5. Om 10 uur in de ochtend hadden we 8 pups. De laatste 2 kwamen pas in de nacht daarop.
Succes ik ben super benieuwd naar de pups!
Zolang ze niet perst / echte duidelijke weeën mag het heel lang duren..
Aismee heeft me toen vanaf 8 uur 's avonds wakker gehouden met onrustig gedrag en steeds naar buiten willen enzo..
Ik braaf hele nacht met koffie bij haar gezeten in afwachting van die eerste pup.. die kwam uiteindelijk 13.00 uur de volgende middag...
Slopend zijn die laatste uren.
Ik duim voor je dat ze nu snel die eerste pup neerlegt.