Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Curly Coated Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Curly Coated Retriever

Ongelezen bericht door Hilde »

Sita schreef:Wat je ook nog zou kunnen doen is eens door uitslagen gaan van behendigheidswedstrijden en jachtproeven. Alle informatie staat daarover online. Misschien kan je aan de hand daarvan een selectie maken van mogelijke rassen die je interessant lijken. Op http://www.nimble.nl staan alle uitslagen van de wedstrijden die onder de raad vallen. Op http://www.orweja.nl staan de uitslagen van de KJV proeven en MAP's. En op http://www.fhn.nl alle uitslagen die onder de fhn vallen, dus ook apporteersport en behendigheid.
Dankje voor de tips! Ga ik zeker eens doen en me in verdiepen.

Als Rosita nog eens een nest doet ben ik hartstikke blij maar dan moet je maar net een pup ervan mogen kopen :)
De Vizsla's en Weimpjes en zo spreken me niet zo aan, mooie honden maar het matcht qua karakter niet zo met mij denk ik. Korthaar collie wel! Schapendoes zou ook nog wel kunnen, al zijn die vaak ook een tikje eigenwijs toch?
Dalmatiër vind ik lastig hoor, Maureen. Elmo is ook niet de makkelijkste met andere reuen toch? En Dex van Judith is nou ook niet echt een makkelijke hond volgens mij. Hoor van meer Dalmaten dat dat sociale (vooral bij reuen) nogal eens lastig is.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Sita schreef:Wat je ook nog zou kunnen doen is eens door uitslagen gaan van behendigheidswedstrijden en jachtproeven. Alle informatie staat daarover online. Misschien kan je aan de hand daarvan een selectie maken van mogelijke rassen die je interessant lijken. Op http://www.nimble.nl staan alle uitslagen van de wedstrijden die onder de raad vallen. Op http://www.orweja.nl staan de uitslagen van de KJV proeven en MAP's. En op http://www.fhn.nl alle uitslagen die onder de fhn vallen, dus ook apporteersport en behendigheid.
Dankje voor de tips! Ga ik zeker eens doen en me in verdiepen.

Als Rosita nog eens een nest doet ben ik hartstikke blij maar dan moet je maar net een pup ervan mogen kopen :)
De Vizsla's en Weimpjes en zo spreken me niet zo aan, mooie honden maar het matcht qua karakter niet zo met mij denk ik. Korthaar collie wel! Schapendoes zou ook nog wel kunnen, al zijn die vaak ook een tikje eigenwijs toch?
Dalmatiër vind ik lastig hoor, Maureen. Elmo is ook niet de makkelijkste met andere reuen toch? En Dex van Judith is nou ook niet echt een makkelijke hond volgens mij. Hoor van meer Dalmaten dat dat sociale (vooral bij reuen) nogal eens lastig is.
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Totaal geen bijdrage dit bericht, maar ik ben wel erg benieuwd wat voor hond het straks uiteindelijk geworden is :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Klopt hij is niet altijd even makkelijk met andere reuen. En toch ken ik genoeg dalmaten reuen die gewoon sociaal zijn. Op shows pats hij niet want dan is hij bezig met mij. Dat is belangrijk! Hij vind het heerlijk om samen te werken. Leert snel en is fanatiek.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

hakunamatata schreef:Totaal geen bijdrage dit bericht, maar ik ben wel erg benieuwd wat voor hond het straks uiteindelijk geworden is :D
Nou, ik ook, hahahaha. Ik zal eens een lijstje maken met alle rassen die ik nader wil gaan bekijken en welke rassen ik uit ga sluiten. Is voor mezelf ook wel handig :D

Dat is inderdaad wel leuk en belangrijk dan Maureen! Maar mijn gevoel is het toch niet helemaal bij zo'n dalmaat. Heel leuk, maar bij een ander :D Ik vind Ridgebacks ook ontzettend leuk, alleen die passen ook niet bij me :(
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik denk met wat je graag wilt dat je het toch echt in de werkhondjes moet zoeken. De bekende Belgische en HH, BC, FT Labjes,
Working Kelpie. Dat soort hondjes. Of de kleinere bewezen sporthondjes natuurlijk zoals de Pumi en het Pyreneërtje.
Als je graag een hondje wilt die altijd klaar staat om te trainen moet je niet kijken naar de leuke uitzondering die er rondlopen van zijn ras. Je moet dan (denk ik) echt gaan voor ras die er (bijna altijd) voor gaat.
Of idd voor een herplaatser gaan tegen de tijd dat je wat zoekt. Er zijn best wel leuke werkers te vinden natuurlijk. Dan weet je ook meteen of het is wat je zoekt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pointer niets Hilde.
Willen graag werken , trouw , snel, lenig en behoorlijke intelligentie.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Heavy schreef:
En wat het keffen of blaffen betreft van de Mudi , Pumi enz vraag ik me af wanneer zie en hoor je dat? Want volgens mij is dat echt iets wat ze bij opwinding doen bijvoorbeeld bij een behendigheid wedstrijd en dat het dan mensen stoort omdat hun eigen hond daarvan in de stress raken bijvoorbeeld wil natuurlijk niet zeggen dat het honden zijn die altijd zo vocaal zijn :wink:
Dat zijn ze wel ;)
Het zijn honden die heel gek zijn op hun eigen geluid en tijdens het werken zijn ze altijd vocaal. De rest is te sturen maar niet altijd makkelijk. In spel blaffen ze ook. Daarbij zijn ze redelijk waaks en blaffen dus ook in huis relatief makkelijk.

Csiva heb ik vanaf ze een maand of 4 is, daar heb ik veel uitgekregen en die is lang niet zo vocaal als Dumas. Dumas blaft als we gaan wandelen, als de postbode komt, als hij heel blij is... Afgelopen weekend op het strand kon ie niet anders dan blaffen want hij was zooo blij. Hij weet wel dat we dat niet willen maar hj kan het echt niet laten ;) Als je niet van vocale honden houdt zou ik het risico gewoon niet nemen ;)
Hilde
Zeer actief

Ik ben van de bc afgestapt omdat ik geen zin heb om drijfgedrag af te leren. Niet naar andere honden, niet naar auto's of fietsers, of wat dan ook. Daarnaast vind ik ze vaak niet sociaal. En dat sluiperige gedrag vind ik niet erg, maar als ik het niet zou hebben zou ik het fijn vinden.

Ik heb nu natuurlijk ook een vocale hond, maar dat is wel iets dat me stoort, dus hoe leuk ik die hongaren ook vind... Ik weet niet of het verstandig is.

Pointers vind ik echt onwijs leuk! Maar die hebben behoorlijk wat jachtinstinct toch? Zijn het niet heel zelfstandige werkers?

Ja, sommigen noemen dat zelfstandig, die schapendoezen. Zo'n ras heb ik al, zo'n zelfstandige. Maar ik stap juist van de beagles af omdat ik niet de heeeeele tijd mijn hond wil motiveren. Ik wil een hond die het werken zelf gewoon al fantastisch vind. Motiveren vind ik niet erg als dat even nodig is, maar ik kies er juist voor om een hond te zoeken die over het algemeen zelf al gemotiveerd is.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hilde schreef:Ik ben van de bc afgestapt omdat ik geen zin heb om drijfgedrag af te leren. Niet naar andere honden, niet naar auto's of fietsers, of wat dan ook. Daarnaast vind ik ze vaak niet sociaal. En dat sluiperige gedrag vind ik niet erg, maar als ik het niet zou hebben zou ik het fijn vinden.
Ik weet er maar weinig van, maar is een English shepherd niets? Ze vertonen bij het drijven geen eye zoals BC's.
Op mp staat een English shepherd/border collie nestje :engel:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hilde schreef: Pointers vind ik echt onwijs leuk! Maar die hebben behoorlijk wat jachtinstinct toch? Zijn het niet heel zelfstandige werkers?
Ik zou daar niet te veel tegen op zien. Ze zijn lang niet zo zelfstandig als beagles. En zo zelfstandig vind ik ze niet eens. Ze hebben sturing nodig maar als ze dat krijgen vind ik ze hartstikke baasgericht.
Ik heb twee Pointers in de opvang gehad (Griekse bastaard Pointers, ze jagen ermee daar op zondag). Beide liepen zonder problemen in de eerste week al los. Er zat genoeg jacht instinct in maar lieten zich heel makkelijk terug roepen.
Een van die honden zou worden opgeleid tot hulphond en dat bleek na een maand in de opleiding toch niet de beste plek voor haar omdat ze te gevoelig was maar ik vond het magisch hoeveel ze geleerd had in die tijd. Toen ze bij me terug kwam, was ze binnen een week weer geadopteerd.
Beide honden waren erg zacht van karakter, gevoelig en erg makkelijk in de omgang en een lust om mee te trainen.
Achteraf had ik die hond willen houden maar toen ze bij me kwam, was ik nog niet helemaal toe aan een tweede hond.

Geen lelijke hond ook KLIK
Al vind ik de rasechte Engelse pointer toch een iets te lodderige bakkus hebben :P
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Niet zo zelfstandig als beagles zegt me niet zo veel. De beagle die ik al zes jaar train en veel mee doe is helemaal niet zo zelfstandig. Die kan prima los met me werken op behoorlijk drukke velden, loopt geen sporen uit, loopt altijd los en zo voort. Maar juist dat stuk zelfstandigheid wat hij wel heeft (ik zie iets wat ik nóg leuker vind dan met jou werken), wil ik niet opnieuw. Ik moet hem blijven motiveren, blijven vertellen dat het echt leuk is bij mij, blijven zeggen dat het de moeite waard is om iets samen te doen. Eenmaal overtuigd wil hij ook heel graag en is hij hartstikke leuk om mee te werken, maar hem overtuigen is hard werken. Zoals treibball, dat vindt hij echt fantastisch. Totdat er iets verderop een tas met eten staat, dan moet ik écht hard werken. Ik wil graag een hond die denkt, die tas maakt me weinig uit, samenwerken is fantastisch :D Zonder dat ik daarvoor zo hard moet werken en hem geen millimeter ruimte kan geven.
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Mijn ouders hebben een pointer. Een asielhond uit Spanje.
Een ontzéttend lieve hond, maar buitenshuis behoorlijk zelfstandig. Binnen rustig, maar buiten zeer actief en beweeglijk.
Hij leert als een trein, is gericht op samenwerking en gemakkelijk te motiveren.
Niet met voer, dat doet hem niets, maar met spel. Apporteren is zijn lust en zijn leven (tegen het obsessieve aan :mrgreen:).
Tijdens een 'gewone' wandeling echter neemt hij enorm veel ruimte. Hij kan hierbij ook uit het zicht verdwijnen.
Weglopen doet hij niet, hij komt altijd weer terug en over het algemeen laat hij zich ook redelijk gemakkelijk terugroepen.
Maar hij kan dus alleen los in veilige gebieden, want als hij een sprintje trekt is hij zo een paar honderd meter verder.
Hij geniet intens van los rondrausen, alle geurtjes opsnuiven en achter vogels aanrennen.
Hij jaagt fanatiek op watervogels dus daarbij laten we hem sowieso nooit los. :neenee:
Dan kun je roepen of met balletjes zwaaien wat je wil, maar dan is die jachtdrift toch echt wel sterker. :lol1:

Verder is het geen lastige hond. Heel gemakkelijk met alle honden (reu en teef, jong en oud), kinderen en mensen.
Buiten negeert hij doorgaans alle passanten (zowel honden als mensen), maar binnenshuis is hij een enorme vrijkous.
Het zijn fijne honden maar ik zou er zelf niet gauw voor kiezen, ik wil een hond die van nature dichtbij blijft, met minder jachtinstinct. :ok:

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Markiesjes doen het ook vrij goed in behendigheid. Zijn bericht, werken graag samen, leren makkelijk. Sommige zijn wel erg vocaal, maar dat is voor een deel ook training/opvoeding. En de meesten zijn toch wel dol op andere honden, maar ook daarvoor geldt: vanaf het begin erop letten en je leert ze zo bij je te blijven. Wij zijn er met Elco wat te laat mee begonnen ;) Maar vanochtend heb ik hem langs een onbekende hond kunnen loodsen zonder hem aan te lijnen.
Als het karakter van de border collie je in principe aanspreekt, maar dan iets gematigder en zonder drijven, is de kans groot dat het karakter van een markiesje je ook aanspreekt
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Kruimel53 schreef:Ok, geen IJslander voor Hilde. Dat zijn ook van die gezelligerds die dol zijn op visite, er zíjn er die heel leuk behendigen en reddingshonden, Logi doet het prima met de schapen, maar dat fanatieke van herders en border collies en aanverwanten, dat missen de meeste. Ze zijn meer van leve de lol. Alleen speuren, daar kun je Logi te allen tijde voor aanporren. Niks mooier dan een mens zoeken, liefst een kind. Dat is de mooiste beloning, dan mag je je snoepjes houden.
Volgens mij is er dit jaar nog een ijslander nederlands kampioen agility geworden ;)

edit, bijna goed had ik het, een kruising ijslander :)
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Het is ook best lastig omdat het per ras ook zo kan verschillen. Gwen past perfect in je plaatje, maar Anthira weer helemaal niet :D Ik vind het erg leuk om mee te lezen. Ben ook altijd wel een beetje aan het kijken wat ik naast/na de witjes zou willen. Maar ik weet het nog niet hoor, er zijn teveel leuke rassen. :Q:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kruimel53 schreef:Ok, geen IJslander voor Hilde.
Wellicht zijn ze ook een tikje té vocaal :engel:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Liever ook geen hond die zo veel ruimte neemt, dan valt een pointer dus al weer af. Een Markiesje zou misschien wel passen, maar hoe zit het met hun gezondheid? Morgen eens googlen. Heb wat afspraken staan om rassen te gaan bekijken, dus dat is leuk. Zul je altijd zien dat ik als ik de plek voor een tweede heb, ik als eenn blok val voor een herplaatser :D
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Gezondheid is (nog?) uitstekend. Ik ken geen gevallen van epilepsie. Er wordt momenteel onderzoek gedaan naar een neurologische aandoening die in het nest al zichtbaar is. Een enkele keer komt juveniele cellulitis voor.
De verplichte tests zijn de knieën (PL-onderzoek volgens het Van Meutstege-protocol) en de ogen (ECVO, en DNA-test op prcd-PRA als niet beide ouders vrij zijn).
Ik zie bij de overlijdensberichten nog steeds regelmatig 15, 16, 17 en zelfs ruim 18 jaar als behaalde leeftijd staan.
Er zijn wel Markiesjes met vlooienallergie, maar andere allergieën kan ik me niet herinneren.
En er wordt nog af en toe een nieuwkomer aangekeurd. Is in november ook weer gebeurd. Ik hoop dat er in de komende jaren er nog een paar meer bij komen
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als je de golden ook eens beter wilt leren kennen, geef je maar een gil. Je hebt Rowan al een paar keer gezien, maar we kunnen altijd wat afspreken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Fotogravinnetje schreef:Gezondheid is (nog?) uitstekend. Ik ken geen gevallen van epilepsie. Er wordt momenteel onderzoek gedaan naar een neurologische aandoening die in het nest al zichtbaar is. Een enkele keer komt juveniele cellulitis voor.
De verplichte tests zijn de knieën (PL-onderzoek volgens het Van Meutstege-protocol) en de ogen (ECVO, en DNA-test op prcd-PRA als niet beide ouders vrij zijn).
Ik zie bij de overlijdensberichten nog steeds regelmatig 15, 16, 17 en zelfs ruim 18 jaar als behaalde leeftijd staan.
Er zijn wel Markiesjes met vlooienallergie, maar andere allergieën kan ik me niet herinneren.
En er wordt nog af en toe een nieuwkomer aangekeurd. Is in november ook weer gebeurd. Ik hoop dat er in de komende jaren er nog een paar meer bij komen
Er zijn naar mijn mening wel erg veel Markiesjes met PL, waaronder de mijne.

Ik blijf overigens bij de Toller. Ook geen perfecte gezondheid en ook af en toe vocaal, maar past verder echt goed bij je wensen.
Hilde
Zeer actief

Sita schreef:Als je de golden ook eens beter wilt leren kennen, geef je maar een gil. Je hebt Rowan al een paar keer gezien, maar we kunnen altijd wat afspreken.
Ja, leuk! Ik vind Rowan leuk. Ik stuur je het nieuwe jaar een berichtje!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hilde schreef:Heb wat afspraken staan om rassen te gaan bekijken, dus dat is leuk.
Ben benieuwd bij welke rassen je gaat kijken?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Leonie. schreef:
Fotogravinnetje schreef:Gezondheid is (nog?) uitstekend. Ik ken geen gevallen van epilepsie. Er wordt momenteel onderzoek gedaan naar een neurologische aandoening die in het nest al zichtbaar is. Een enkele keer komt juveniele cellulitis voor.
Er zijn naar mijn mening wel erg veel Markiesjes met PL, waaronder de mijne.

Ik blijf overigens bij de Toller. Ook geen perfecte gezondheid en ook af en toe vocaal, maar past verder echt goed bij je wensen.
Ik heb even gekeken. En inderdaad, bijna een derde van de in oktober geteste Markiesjes heeft graad 1 of 2. Iets meer dan de helft is PL-vrij zonder aantekening en dan nog bijna een zesde heeft PL-vrij met verschuifbaarheid van de knieschijf (niet te disloceren) (31 getest, 16 vrij, 5 vrij met aantekening, 8 met graad 1 en 2 met graad 2).
Van een half jaar eerder ziet het er nog minder goed uit: van de 33 die getest zijn hebben er 15 PL graad 1. 4 zijn vrij met verschuifbaarheid van de knieschijf en 14 zijn vrij zonder aantekening. Van nog een half jaar eerder is het weer beter met 19 helemaal vrij, 6 vrij met aantekening, 4 met graad 1 en 2 met graad 2. Maar het blijft wel vrij veel, inderdaad...
Hilde
Zeer actief

LongFields schreef:
Hilde schreef:Heb wat afspraken staan om rassen te gaan bekijken, dus dat is leuk.
Field Trial labradors, wetters en dan nog even wat afspreken voor met Yvette. Ik wil nog graag working cockers, field spanieltjes, wat herders en waterhonden kijken :)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hilde schreef:
LongFields schreef:
Field Trial labradors, wetters en dan nog even wat afspreken voor met Yvette. Ik wil nog graag working cockers, field spanieltjes, wat herders en waterhonden kijken :)
:ok:
Als Rowan je bevalt zou je eens kunnen afspreken met zijn fokkers, Anita en Marlies. Hele leuke mensen met enorm veel passie voor hun honden en honden in het algemeen, en beiden actief in hondentraining. Anita is daarnaast ook nog eens erg actief in verschillende takken van de hondensport.
Hilde
Zeer actief

Nanna schreef:Als trainen het allerhoogste doel is en je wilt een hond die daar perfect bij past denk ik toch dat je uitkomt op de Border Collie.
En niet alle Borders zijn hyperende idioten. Hier in het bos loopt weleens een heel aardige man met een stuk of zes Borders. Trainen is zijn leven, hij heeft zelfs een heel agilityparcours in de tuin staan :LOL:
Die honden luisteren met een griezelige perfectie maar zijn toch gewoon sociaal en weten zich prima te gedragen. Ook dát is namelijk aan te leren, meestal dan.
Dat weet ik hoor :) Ik train zelf een leuke reu, daar zou ik wel een kopietje van willen. Maar de teef die ik train is dan weer heel erg naar naar andere honden, daar moet je met ogen op stokjes lopen. En de andere teef die bij die twee hoort is ook echt niet vriendelijk naar andere honden vind ik. Trainen is niet het allerhoogste doel (ik wil gewoon graag een leuke hond), maar ik ben wél dol op trainen en het liefst volg ik elk weekend workshops en volg ik echt regelmatig lessen. Het gaat nog niet eens per se om overal de beste in te zijn (helemaal niet, zelfs), maar het gaat om het net zo leuk vinden als ik. Ik wil geen hond die regelmatig 'gewoon geen zin heeft in trainen'. Ik wil een hond die eigenlijk altijd denkt :cheer: joepie :cheer:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

LongFields schreef: :ok:
Als Rowan je bevalt zou je eens kunnen afspreken met zijn fokkers, Anita en Marlies. Hele leuke mensen met enorm veel passie voor hun honden en honden in het algemeen, en beiden actief in hondentraining. Anita is daarnaast ook nog eens erg actief in verschillende takken van de hondensport.
Leuk! Heb hun site al eens bekeken, ziet er goed uit!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hilde schreef:
LongFields schreef: :ok:
Leuk! Heb hun site al eens bekeken, ziet er goed uit!
ik ken Anita al vanaf begin jaren negentig, toen we allebei als vroege twintiger op dezelfde hondenclub trainde. Ze was toen al een hondenmens pur sang en dat is ze ruim 2 decennia later nog steeds.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hilde schreef: Het gaat nog niet eens per se om overal de beste in te zijn (helemaal niet, zelfs), maar het gaat om het net zo leuk vinden als ik. Ik wil geen hond die regelmatig 'gewoon geen zin heeft in trainen'. Ik wil een hond die eigenlijk altijd denkt :cheer: joepie :cheer:
Ik hoef ook niet de beste te zijn. Ik ben totaal niet fanatiek. Ik bedoel, ik train met een stabij, en ik heb plezier dus nee, fanatiek ben ik niet :mrgreen:
Maar toch is het wel onwijs leuk als het een beetje makkelijk gaat. Met Mayke heb ik overal zó hard voor moeten werken. Nu heb ik met Kiwi een hond erbij waar dingen gewoon, voor de verandering, een keer soepel gaan.
Heerlijk :mrgreen:

Met Mayke doe ik nog steeds behendigheid en we hebben echt wel plezier, maar ik mis een beetje een 'doel' want ik weet dat ze er nooit echt goed in gaat worden. Ze heeft plezier, en is soms best vlot en enthousiast, maar als Mayke geen haast heeft, dan doet ze dr parcours op een drafje. Laatst ben ik als laatste geëindigd in een tunnelrace, en onder de tegenstanders zat een Samojeed, een scandinavische spits (fins, zweeds, lundehund geen idee, zoiets) en zelfs de Chihuahua was sneller :mrgreen:
Het is leuk om met Kiwi een hond te hebben met potentie. Niet dat ik denk dat we wedstrijden gaan doen ofzo (daar zijn mijn interesses te versnippert voor) maar alles is werkbaar. Dat voelt wel lekker.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”