Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Deze keer was ik de klos.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nou ja goed, zet uitschelden om in buuf de pan uitvegen :engel:
Ik denk dat buuf moet gaan beseffen dat deze hond hier niet gehandhaafd kan worden, zoals hij/zij nu is........
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:Nou ja goed, zet uitschelden om in buuf de pan uitvegen :engel:
Nou klaarblijkelijk is ze daar dus wel gevoelig voor gezien haar reactie daarop :19:
En geloof me sommige mensen kunnen je een verbale wortelkanaalbehandeling geven zonder dat daarbij gescholden wordt :mrgreen:
Eerdere incidenten hebben haar in ieder geval nog niet op andere gedachten gebracht.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

en hoe weet je nu dat er toen niet al een verbale wortelkanaalbehandeling( krijgt plaatsvervangend pijn :schrik: ) is gegeven .
t zou me niets verbazen namelijk :wink: t lijkt me nogal een menselijke en begrijpelijke reactie, t is geen wawa die t flikt
S@ndr@
Zeer actief

Inge O schreef:
S@ndr@ schreef: Niet iedereen is zo, en schaamte kan ook zorgen dat ze liever uit t zicht blijven :wink: en een low profile aan nemen zeg maar.
t is maar net hoe iemand in elkaar steekt
bij ons hebben ze daar een woord voor : laf.
dat woord werkt hier ook wel hoor, in Nederland
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:Ik denk dat een muilkorf heel gemakkelijk vergeten wordt als t weer een tijdje goed gaat en aanlijnen, met 80 kilo t is alsof je een auto tegen wilt houden met een touwtje- ik weet helemaal niet of deze mevrouw de capaciteiten wel heeft voor deze hond, t verleden doet vermoeden van niet.
en dan blijven ze elkaar tegen komen en een dog kan ook met korf best schade aan richten
dat is inderdaad zo maar de schade zal toch aanmerkelijk minder zijn dan bij dezelfde dog als ie geen muilkorf om heeft.
maar goed niks doen en kijken wanneer het schip strandt is ook een manier natuurlijk, want dat het dan gaat stranden lijkt me vrij duidelijk.
laten we hopen dat het niet weer gonnies been of een van gonnies honden is waar die dog in hangt, zonder muilkorf en aan een lange lijn!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:Als die vrouw verstandig is doet ze dat beest weg. Vooropgesteld dat iemand interesse heeft in een agressieve dog...
Ze kan eromheen hangen aan muilkorven wat ze wil, ze kan die hond fysiek niet aan. Hij zal haar dus alle kanten op blijven rukken.
En ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik wens ook niet besprongen te worden door een kwaaie gemuilkorfde dog :19:
Als ie een stamboom heeft valt er wellicht wat te verhapstukken via de Duitse Doggenclub. Ik zou het haar serieus voorstellen.
Ik ben t in dit geval 100% met je eens. :ok:
en dat moet mevrouw maar eens serieus aan haar verstand worden gepeuterd denk ik, voor t echt helemaal een keer misgaat, dan heb je echt alleen nog maar verliezers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn man schreeuwt wel altijd als hij kwaad is.

En het helpt niet want daardoor wil de buurvrouw niet bij ons aan de deur komen.
Ze wil nu dat alleen wij samen alles regelen, ze zegt hem nooit meer gedag zegt ze.

En eerlijk gezegd snap ik best dat ze er geen gat meer in ziet om met mijn man te praten.

De lange lijn is een lang touw dus zo gek is het niet dat ze hem niet kan houden dat gaat snijden in haar handen denk ik.
Maar dat is haar probleem ik zal tegen haar zeggen dat ze beter een stevige korte hondenlijn kan gaan gebruiken en haar "vragen" of ze een muilkorf gaat gebruiken.
Ik zeg vragen omdat het woordje moeten weleens weerstand op kan roepen.

En ik vind het niet nodig om iemand verrot te schelden als iemand al zo erg overstuur is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Dit lijkt me nu echt zo'n mevrouw, waar de politie even bij langs gaat om te zeggen wat mevrouw wel en niet moet doen en haar piekfijn uitlegt wat de consequenties zijn bij nalatigheid.
S@ndr@
Zeer actief

j.werkman schreef:Dit lijkt me nu echt zo'n mevrouw, waar de politie even bij langs gaat om te zeggen wat mevrouw wel en niet moet doen en haar piekfijn uitlegt wat de consequenties zijn bij nalatigheid.
dat zou zomaar kunnen werken ja :ok:
gonnie
Zeer actief

Haar partner laat nu de hond uit hoor ik van andere buren.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Hij woont volgens mij niet bij haar maar is er wel elke dag.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

gonnie schreef:Mijn man schreeuwt wel altijd als hij kwaad is.

En het helpt niet want daardoor wil de buurvrouw niet bij ons aan de deur komen.
Ze wil nu dat alleen wij samen alles regelen, ze zegt hem nooit meer gedag zegt ze.

En eerlijk gezegd snap ik best dat ze er geen gat meer in ziet om met mijn man te praten.

De lange lijn is een lang touw dus zo gek is het niet dat ze hem niet kan houden dat gaat snijden in haar handen denk ik.
Maar dat is haar probleem ik zal tegen haar zeggen dat ze beter een stevige korte hondenlijn kan gaan gebruiken en haar "vragen" of ze een muilkorf gaat gebruiken.

En ik vind het niet nodig om iemand verrot te schelden als iemand al zo erg overstuur is.
Het zou me niets verbazen als dit "incident" een hele vervelende wending gaat krijgen met zo'n krokodillen tranen huilende buurvrouw die wel heel erg haar best doet om in de slachtofferrol te kruipen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

heb je in site informatie, of is t je eigen briljante inschatting :denken:
gonnie
Zeer actief

Tineke schreef:
S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
S@ndr@ schreef:Ik denk dat een muilkorf heel gemakkelijk vergeten wordt als t weer een tijdje goed gaat en aanlijnen, met 80 kilo t is alsof je een auto tegen wilt houden met een touwtje- ik weet helemaal niet of deze mevrouw de capaciteiten wel heeft voor deze hond, t verleden doet vermoeden van niet.
en dan blijven ze elkaar tegen komen en een dog kan ook met korf best schade aan richten
Dan gaat ze maar rekening houden met andere en bij nacht en ontij lopen.
Waar een wil is is een weg.
Maar goed laten we vooral blijven zoeken naar oplossingen die buuf niet teveel ontrieven, ze zou er eens last van kunnen krijgen dat ze haar hond bij zich moet houden :roll:
Nee ik zoek naar een oplossing die voor Gonnie kan werken, dat is net even een andere insteek.
dat dat niet inclusief buuf uitschelden is kan ik niet helpen, t gaat om t resultaat op de lange termijn voor Gonnie en de meest effectieve weg er naar toe.
Maar we denken blijkbaar allebei een andere kant op :mrgreen:
Ik heb het nergens gehad over uitschelden ,kan het niet helpen dat dat klaarblijkelijk de enigste manier waarop jij denkt dat een oplossing bereikt kan worden volgens mij.
Alsof duidelijk maken hoe je het graag wilt , al dan niet tactisch ,gepaard hoeft te gaan met uitschelden :19:
Nou dat heb ik dan verkeerd begrepen komt vast omdat sommige zeiden dat ze het snapte dat mijn man schold.

Ik ben er nou eenmaal niet zo goed in om anderen iets duidelijk te maken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

Het zou me niets verbazen als dit "incident" een hele vervelende wending gaat krijgen met zo'n krokodillen tranen huilende buurvrouw die wel heel erg haar best doet om in de slachtofferrol te kruipen.
Nou ja, als de buurvrouw dat graag doet moet ze dat maar zelf weten.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

gonnie schreef:
Wolfsblut schreef:

Nou ja, als de buurvrouw dat graag doet moet ze dat maar zelf weten.
Probleem is dat anderen daar slachtoffer van worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Tara schreef:
Kruimel53 schreef:Een oplossing die werkt voor Gonnie lijkt me een puik idee. En dat zíj dan via sluipwegen het pand moet verlaten en met lood in de schoenen en klotsende oksels bij de buuf op bezoek moet lijkt mij niet 'voor Gonnie werken' eerlijk gezegd. Gonnie moet zich gewoon vrij kunnen bewegen en zeker niet in de stress bij die hond op visite moeten wegens gekwatse gevoelens van de buuf. Buuf zet zich er maar overheen. Haar hond, haar nalatigheid, haar verantwoordelijkheid.
Dus.
Wat rukt het hoe buurvrouw zich voelt? Zij heeft wat goed te maken, en niet zo'n beetje ook, aangezien ze dit aan had kunnen zien komen.
Eens, is ze helemaal beroepetoeterd, bij je houden dat kalf en klaar, optreden hoor Gonnie :boos: :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Inge O schreef:denken jullie nu echt dat jullie gonnie gaan kunnen overtuigen? nog niet in 14 of 28 pagina's erbij.

Eigenwijs he. Maar ik ga alles wat hier gezegd is eens goed overdenken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
billy
Erelid

Zal ik het eens anders zeggen, ik heb een hele grote hond en een achterbuurvrouw een swiffer en het mens is doodsbang voor alle andere honden en dat is echt wel extreem, maar goed als ze me ziet krijgt ze al bijna een stuip :schrik: , want heeft ze de honden niet bij zich, ik roep altijd ze zijn niet mee of in de auto enz, het is allemaal wat overdreven maar voor mij een kleine moeite, ook met even wachten tot ze voorbij is om de honden in of uit de auto te doen, ze loopt evengoed op eieren met haar hondje maar meer kan ik niet doen, kleine moeite en het zou je buurvrouw sieren als jij gewoon kan gaan wandelen zonder met haar kutjoekel rekening te moeten houden, het is haar probleem niet de jouwe :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Nou ik ben niet echt bang, maar je hebt er gewoon niks aan als de honden gaan knokken, mijn honden blaffen wel naar die hond maar als die hond er aan komt denderen doen ze niks, dan proberen ze alleen maar weg te komen.

Eigenlijk zou ik mijn honden dan los moeten laten zodat ze weg kunnen maar ik weet niet of dat helpt, het enige is dan dat ik niet gebeten wordt. Maar dan is Jarah aan gort denk ik. Al heeft hij tot nu toe alleen elke keer maar een knauw gegeven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

gonnie schreef:
Inge O schreef:denken jullie nu echt dat jullie gonnie gaan kunnen overtuigen? nog niet in 14 of 28 pagina's erbij.

Eigenwijs he. Maar ik ga alles wat hier gezegd is eens goed overdenken.
Niet persé eigenwijs Gonnie, maar je zachtaardigheid werkt nu wel wat tegen je :wink:
Je reacties passen zó bij het beeld dat er van je wordt geschetst door o.a. Marjoleine.
Vergoeilijkend en conflictvermijdend.
Naast de financiële afwikkeling zou ik van de buurvrouw wat medewerking eisen, zoals wandeltijden afstemmen.
Het is te gek voor woorden dat jij als een dief in de nacht je flat uitsluipt om confrontatie te vermijden.
Ik herken het wel enigszins, maar er zijn grenzen hoor.
Echt.
Sterkte :flower:
Afbeelding
billy
Erelid

gonnie schreef:Nou ik ben niet echt bang, maar je hebt er gewoon niks aan als de honden gaan knokken, mijn honden blaffen wel naar die hond maar als die hond er aan komt denderen doen ze niks, dan proberen ze alleen maar weg te komen.

Eigenlijk zou ik mijn honden dan los moeten laten zodat ze weg kunnen maar ik weet niet of dat helpt, het enige is dan dat ik niet gebeten wordt. Maar dan is Jarah aan gort denk ik. Al heeft hij tot nu toe alleen elke keer maar een knauw gegeven.
Maar dan maak je het weer jou probleem, jij houd je honden en of ze dan blaffen maakt toch niet uit, jou buuf moet haar joekel bij zich houden, meer niet :19: zou lekker worden als ik Baco niet kon houden en hij maakt schade, dan zit hij toch echt verkeerd bij mij want ik kan hem niet houden en andere mensen hebben last van hem dat kan toch niet. :ugh:
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Lieve Gonnie, wat zal de wereld er vredelievend uitzien als iedereen zo was als jij.
(maar wel een beetje raar)

Sterkte met je been en met de afhandeling.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
gonnie
Zeer actief

Bonnie F schreef:Lieve Gonnie, wat zal de wereld er vredelievend uitzien als iedereen zo was als jij.
(maar wel een beetje raar)

Sterkte met je been en met de afhandeling.
Hahaha, ik ben ook een beetje raar.

Dank je. Het doet al minder pijn. Volgens mij ben ik wel een beetje misselijk van de antibiotica.
Maar moet morgen toch voor controle naar het ziekenhuis.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Jeetje Gon wat heftig. Suc6 morgen in het zh
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Succes morgen in het ziekenhuis. De misselijkheid van de ab melden, zelf kon ik blijkbaar ook niet tegen een bepaalde antibioticum. Ik werd kotsmisselijk maar heb het nooit gemeld. Toen ik weer eens een ab kuur kreeg verzuchtte ik bij de dokter dat ik er kotsmisselijk van werd, kreeg het verwijt dat ik dat destijds had moeten melden, dan had ik een ander ab middel gekregen :wink:
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Jeetje zeg dat is wel heftig! Hoop dat je je snel weer beterder voelt..
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
gonnie
Zeer actief

Célie schreef:Jee das schrikken, hoe gaat het nu met je been dan ?

Misschien kun je voortaan zo'n hockeykeeperspak aantrekken dan kun je niet zo snel gebeten worden en kun je ook gewoon de skatehelling afglijden zonder risico :mrgreen: :mrgreen:
Hahaha, mj te warm zo pak.

Het gaat best goed, er komt nog wel veel vocht uit, gisteravond was het minder maar nu ik gelegen heb heb ik weer een natte broek, heb er een legging broekje overheen blijft het verband goed zitten.

Ben benieuwd wat de arts straks zegt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

Hopelijk ziet het er allemaal goed uit, succes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gonnie je bent een lieverd maar maak je nu niet jezelf ondergeschikt en cijfer je niet teveel weg als het op buuf's verantwoordelijkheid aankomt.
Je kunt ook zeggen tegen buuf ; moet je luisteren , je kunt wel boos zijn op mijn man zijn gescheld maar hij was toch geschokt en begaan met mij zijn vrouw in wat jouw hond had gedaan.
Je man houd toch van je en is bezorgd en vandaar uit zal zijn gedrag naar buuf ook zo zijn.
Jee Gonnie lijkt net of jij haar het slachtoffer vind en het erger vind voor haar dan voor jezelf . En buuf vind dat ook .
Jullie moeten natuurlijk met elkaar samenleven en over dezelfde gallerij en is het dan niet gek dat jij maar in moet schikken en alles moet ontwijken terwijl jij diegeen bent die in je been gebeten is.
Als ik je man was dan had ik ook even tegen buuf uit mijn plaat gegaan en ook tegen jou.
Je zet je man op zijn nummer omdat hij uit bezorgdheid de buuf uitkaffert en buuf omarm je terwijl je door haar nu met een zere pijnlijke poot zit. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”