Wat asociaal van jouLemuria schreef:Ik loop zulke afstanden wel eens (niet dagelijks), maar doe dit alleen. Soort van *moment* van rust. Moest er iet aan dénken zolang rond te sjokken met wildvreemden en hun honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen
Moderator: moderatorteam
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Discussie: geen animo voor lange afstand wandelen
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Durven jullie niet uit je coconnetje te komen ofzoZamunda schreef:Wat asociaal van jouLemuria schreef:Ik loop zulke afstanden wel eens (niet dagelijks), maar doe dit alleen. Soort van *moment* van rust. Moest er iet aan dénken zolang rond te sjokken met wildvreemden en hun honden.
.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik wel, maar Lemuria nietValerie schreef:Durven jullie niet uit je coconnetje te komen ofzoZamunda schreef:Wat asociaal van jouLemuria schreef:Ik loop zulke afstanden wel eens (niet dagelijks), maar doe dit alleen. Soort van *moment* van rust. Moest er iet aan dénken zolang rond te sjokken met wildvreemden en hun honden.
.
-
Lemuria
Zamunda schreef:Wat asociaal van jouLemuria schreef:Ik loop zulke afstanden wel eens (niet dagelijks), maar doe dit alleen. Soort van *moment* van rust. Moest er iet aan dénken zolang rond te sjokken met wildvreemden en hun honden.
.
Nee, ik hou van mensen, maar als ik loop niet. Ik raak in een soort (bij gebrek aan beter woord) trance. Gedachte op oneindig en stevig de pas erin. Als er dan steeds mensen tussendoor kwaken zou ik bloedchagrijnig worden. Dan ben ik maar asociaal
-
Marion.
Of gaan sjokken. Of steeds stil moeten staan voor fotosessies. Of gaan zeggen dat het zo'n lekker weer is vandaag. Griebels!Lemuria schreef:Nee, ik hou van mensen, maar als ik loop niet. Ik raak in een soort (bij gebrek aan beter woord) trance. Gedachte op oneindig en stevig de pas erin. Als er dan steeds mensen tussendoor kwaken zou ik bloedchagrijnig worden. Dan ben ik maar asociaal
-
Lemuria
En dat 30km lagMarion. schreef: Of gaan sjokken. Of steeds stil moeten staan voor fotosessies. Of gaan zeggen dat het zo'n lekker weer is vandaag. Griebels!
Dat er weer iemand roept "Hihi, ik moet een plas doen! Kunnen we even stoppen?" of "Ahhhhh, m'n hondje is weggelopen en komt niet meer terug" (en dat laatste zal dan om de 500 meter zijn gok ik zo)
Heb overigens wel eens meegedaan aan een Dogtrail, dat vond ik heerlijk! Maar dat was met m'n moeder, ex en 2 anderen omdat onze groep anders te klein zou zijn, ofzo. Zoiets zou ik dan wel weer eens willen doen
-
Marion.
Het concept trekt me enorm, maar doe dat gewoon liever ongeorganiseerd. Gewoon met onszelf. Dus zelf onderweg een kano huren of met een boomstam het water over. Ik ben dus wel asociaalLemuria schreef:En dat 30km lagMarion. schreef: Of gaan sjokken. Of steeds stil moeten staan voor fotosessies. Of gaan zeggen dat het zo'n lekker weer is vandaag. Griebels!![]()
Dat er weer iemand roept "Hihi, ik moet een plas doen! Kunnen we even stoppen?" of "Ahhhhh, m'n hondje is weggelopen en komt niet meer terug" (en dat laatste zal dan om de 500 meter zijn gok ik zo)
Heb overigens wel eens meegedaan aan een Dogtrail, dat vond ik heerlijk! Maar dat was met m'n moeder, ex en 2 anderen omdat onze groep anders te klein zou zijn, ofzo. Zoiets zou ik dan wel weer eens willen doenKleinschaliger, goed-georganiseerd met leuke activiteiten tussendoor...Dus geheel antisociaal ben ik niet
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Langzaam lopen kan ik ook enorm slecht tegen 
Ik wil in mn eigen tempo door kunnen lopen
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik doe in september (voor het eerst) mee aan de DogTrail. Nu zijn we met ons groepje de afgelopen tijd een aantal keer op de Veluwe gaan wandelen, routes van +- 17 km. Honden aangelijnd aan de heupgordel, en in een aardig tempo doorwandelen (5 km per uur). Moet zeggen dat ik dat toch wel erg leuk vind om te doen, zo'n langere afstand met mijn hond gewoon vast. Konah is geen hond die wanneer ze los is aan mij vast zit geplakt (tenminste niet het eerste uur) dus dan ben ik toch contant bezig met opletten. Helemaal als er dan ook nog andere honden tussenlopen die ook los zijn. Ik heb niet het idee dat Konah het heel erg vervelend vindt om aan de lijn te lopen, en we doen ook genoeg losloopwandelingen waar we lopen te slenteren en ze lekker met andere honden kan spelen en overal kan snuffelen.
Ik had nog nooit gehoord van 'Hondenwandelvoetjes', heb nu wel even een kijkje genomen en opzich lijkt het mij best leuk om afentoe eens mee te gaan. Maar ik begrijp dat ik al niet meer de moeite hoef te nemen om mij aan te melden
Ik had nog nooit gehoord van 'Hondenwandelvoetjes', heb nu wel even een kijkje genomen en opzich lijkt het mij best leuk om afentoe eens mee te gaan. Maar ik begrijp dat ik al niet meer de moeite hoef te nemen om mij aan te melden
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Lemuria schreef:Zamunda schreef:Wat asociaal van jouLemuria schreef:Ik loop zulke afstanden wel eens (niet dagelijks), maar doe dit alleen. Soort van *moment* van rust. Moest er iet aan dénken zolang rond te sjokken met wildvreemden en hun honden.
.
![]()
Nee, ik hou van mensen, maar als ik loop niet. Ik raak in een soort (bij gebrek aan beter woord) trance. Gedachte op oneindig en stevig de pas erin. Als er dan steeds mensen tussendoor kwaken zou ik bloedchagrijnig worden. Dan ben ik maar asociaal
Het is therapie voor mij

-
Lemuria
Dat. Ik voel de frustratie al in m'n borst opborrelen (ik heb een heel specifiek plekje voor mens-gerelateerde frustratieMachie schreef:Langzaam lopen kan ik ook enorm slecht tegen
Nog maar 29km te gaan
-
Lemuria
Ik kan dus serieus niet of heel slecht slapen als ik niet 's avonds zeker een uur gewandeld heb. Geeft ook zeker rust in m'n hoofd, aangezien ik 's nachts hierdoor genoeg slaap en dus wakkerder wakker wordtPepie schreef:![]()
Het is therapie voor mij
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Pffffff...Inge O schreef:waar schrijf ik ook maar iets in die aardLongFields schreef:Daarnaast is het baasje niet gestruikeld maar van haar voeten gelopen en we liepen op dat moment vrij steil omlaag. Ik weet niet of jij supervrouw bent en in zo'n situatie zou zijn blijven staan, maar deze dame dus gewoon niet. Riskant was de plek zeker niet, ik heb daar vaker afgedaald en als je gewoon je hond aan de lijn hebt, wat dus niet voor niets is zo blijkt, dan is het prima te doen.? of ze nu struikelde of viel doet weinig af aan het feit dat ze dus meteen in een gevaarlijke situatie terecht kon komen alleen maar door een tegen haar aanbotsende hond en ja, dat valt voor mij dan toch echt onder een gevaarlijke plek en wat schreef ik daar ook alweer over?
"Alleen maar door een tegen haar aanbotsende hond"?
Ik had je toch wel ingeschat dat je zou begrijpen dat een over een steil pad rennend afdalende hond toch wel wezenlijk iets anders is dan alleen maar tegen iemand aanbotsend...
Daarnaast geeft jouw reactie op mijn voorbeeld eens te meer aan dat de wandelingen die ik doorgaans gemaakt heb van een andere soort zijn geweest dan wat jij gelopen hebt, ook al schreef je eerder dat je aan de hand van mijn foto's op heel veel plekken zelf je honden los zou hebben gelaten.
Maar ik ben hier wel over uitgepraat verder, we lijken elkaar wederzijds in deze niet te snappen en dat ligt net zo zeer aan mij als aan jou.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dusLemuria schreef:Ik kan dus serieus niet of heel slecht slapen als ik niet 's avonds zeker een uur gewandeld heb. Geeft ook zeker rust in m'n hoofd, aangezien ik 's nachts hierdoor genoeg slaap en dus wakkerder wakker wordtPepie schreef:![]()
Het is therapie voor mijTherapie dus ja!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan snap ik niet dat je op die plekken je honden schijnbaar gewoon los liet lopen met alle mogelijke risico's vandien. Maar gelukkig is het altijd goedgegaan.Inge O schreef:en ik denk dat jij een beetje onderschat waar ik in mijn leven al niet overal gelopen heb - niet de laatste 20 jaar, nee, maar daarvoor waren de bergen er ook al, inclusief moeilijke hellingen.LongFields schreef: Daarnaast geeft jouw reactie op mijn voorbeeld eens te meer aan dat de wandelingen die ik doorgaans gemaakt heb van een andere soort zijn geweest dan wat jij gelopen hebt,
-
Lemuria
Daarom koop ik een hond, ben ik een stukje minder eenzaamLizanne schreef: Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dus
- -Lilo-
- Zeer actief
we zijn een kliekjeLemuria schreef:Daarom koop ik een hond, ben ik een stukje minder eenzaamLizanne schreef: Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dusVriend-lief is niet van de lange wandelingen, dus dat moet ik maar in m'n eentje doen
-
Lemuria
Stuur me een foto van je, dan draag ik die bij me tijdens wandelingen en dan praat ik daar tegen. Goodbye lonelinessLizanne schreef:we zijn een kliekjeLemuria schreef:Daarom koop ik een hond, ben ik een stukje minder eenzaamLizanne schreef: Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dusVriend-lief is niet van de lange wandelingen, dus dat moet ik maar in m'n eentje doen
- -Lilo-
- Zeer actief
-
Lemuria
Ok, mijn beeld van jou zat aardig in de buurt van de werkelijkheid
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Lizanne schreef:Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dusLemuria schreef:Ik kan dus serieus niet of heel slecht slapen als ik niet 's avonds zeker een uur gewandeld heb. Geeft ook zeker rust in m'n hoofd, aangezien ik 's nachts hierdoor genoeg slaap en dus wakkerder wakker wordtPepie schreef:![]()
uhm.. als ik ooit weer een normale hondhond heb dan ga jij echt wel gezellig met mij wandelen

- dagmar88
- Zeer actief
M@scha schreef: uhm.. als ik ooit weer een normale hondhond heb dan ga jij echt wel gezellig met mij wandelen
En met die normale honden loop ik graag in een leuke groep zodat ze fijn kunnen spelen.
Zou nogal bescheten zijn als ze dan 12 kilometer aan de riem moeten en geen contact mogen maken.
- M@scha
- Zeer actief
ik vind allebei ok.dagmar88 schreef:M@scha schreef: uhm.. als ik ooit weer een normale hondhond heb dan ga jij echt wel gezellig met mij wandelen
Daar heb ik normale honden voor ja.
En met die normale honden loop ik graag in een leuke groep zodat ze fijn kunnen spelen.
Zou nogal bescheten zijn als ze dan 12 kilometer aan de riem moeten en geen contact mogen maken.
alleen zijn voor mij allebei onmogelijk nu. sam doet niet aan gezellig spelen en zijn krakkemikkige lijf doet het geen 12km. dan gaat ie stuk

- dagmar88
- Zeer actief
M@scha schreef: alleen zijn voor mij allebei onmogelijk nu. sam doet niet aan gezellig spelen en zijn krakkemikkige lijf doet het geen 12km. dan gaat ie stuk
Je gaat ergens heen met een doel en als je je grote smoel niet houd, moet je als straf terug
- M@scha
- Zeer actief
dagmar88 schreef:M@scha schreef: alleen zijn voor mij allebei onmogelijk nu. sam doet niet aan gezellig spelen en zijn krakkemikkige lijf doet het geen 12km. dan gaat ie stuk
Prinses hondje wenst niet eens te wandelen nu ze haar vriendjes heeft. Naar buiten gaan om een beetje suf te lopen en zonder iets te doen weer naar huis te gaan is superstom.
Je gaat ergens heen met een doel en als je je grote smoel niet houd, moet je als straf terug
hahaha

- -Lilo-
- Zeer actief
jep! Voor sommige mensen maak ik met liefde een uitzonderingM@scha schreef:Lizanne schreef:Ik heb nauwelijks slaapproblemen meer sinds ik een hond heb. Eindelijk ook een vermoeid lijf door al dat wandelen. Voornamelijk eenzaam en alléén wandelen dusLemuria schreef:Ik kan dus serieus niet of heel slecht slapen als ik niet 's avonds zeker een uur gewandeld heb. Geeft ook zeker rust in m'n hoofd, aangezien ik 's nachts hierdoor genoeg slaap en dus wakkerder wakker wordtPepie schreef:![]()
uhm.. als ik ooit weer een normale hondhond heb dan ga jij echt wel gezellig met mij wandelen
- M@scha
- Zeer actief
sam trekt een wandeling niet meer. dit zit op het niveau (letterlijk) rondje om de kerk. achterdeur staat open als wij thuis zijn en hij sjouwt een keer naar buiten, jaagt als het nodig is een merel uit de tuin en als ik hem héééél erg opnaai of de tuinslang pak wil hij even gek doen (zie filmpje facebook) om vervolgens een uur te gaan slapen.. een keer een minuutje aan zijn bot knagen of de flos door de kamer gooien samen en dat is het
hij geniet enorm van zijn oude dag, heeft geen pijn of vervelende dingen maar hij doet alles wat hij doet heel kort.
pascal is laatst even met hem weggeweest en kwam na 45 minuten terug omdat sam elke auto die langs de weg stond in wilde springen ook 50 meter van huis. hij heeft dan gewoon niet door dat hij haast thuis is en wil dan niet meer.
hij geniet enorm van zijn oude dag, heeft geen pijn of vervelende dingen maar hij doet alles wat hij doet heel kort.
pascal is laatst even met hem weggeweest en kwam na 45 minuten terug omdat sam elke auto die langs de weg stond in wilde springen ook 50 meter van huis. hij heeft dan gewoon niet door dat hij haast thuis is en wil dan niet meer.

- -Lilo-
- Zeer actief
Ach, die ouwe Sam. Die gaan we geen Spaans temperament aan doen nee. Lekker blijven keutelen ouwe!
- M@scha
- Zeer actief
Lizanne schreef:Ach, die ouwe Sam. Die gaan we geen Spaans temperament aan doen nee. Lekker blijven keutelen ouwe!
de pest is dat hij dan wel actief meedoet maar daarna 2 dagen van de leg is. dus wij laten hem zelf kiezen wat hij wil. de gekke hond kan dat ook heel goed. kan op een middag ineens voor de voordeur staan springen en piepen dat hij wil wandelen, nou dan gaan we wandelen

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Beau heeft er elke keer weer extra trauma's bijLizanne schreef:Al kan ze heeeeel soms bij een andere hond ineens wel blijven uitdagen tot spel (vraag maar aan Beau van Hilde)