Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekreu

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Dekreu

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Zamunda schreef:
Gollum schreef:
Marjoleine schreef:
Zamunda schreef:Gangbare term weet ik niet, onder de 'slachtoffers' wel geloof ik. Ik heb de term hier volgens mij al eens eerder voorbij zien komen, zelfde verhaal: nee, konden we vantevoren écht niet weten, want het zag er allemaal zó netjes uit :19: . Maar nu heb ik mijn pupje en kom ik erachter dat het een broodfokker is want ik heb zijn telefoonnummer (oid) gegoogeld :jank: .
Waarom is het zo moeilijk van te voren je huiswerk te doen?
Ik zal het wel nooit snappen.
Te goedgelovig? Denken dat broodfok er ook ellendig uit moet zien? Als je denkt dat het goed zit ga je meestal niet verder kijken als leek. Zo ben ik dus ook aan Gol gekomen.
Ja en dat is dus een deel van het eiereten, niet verder willen kijken. Waarom kun je nádat het pupje er is wél erachter komen dat het een broodfokker is?
Omdat ze dan ziek zijn, omdat ze broertjes en zusjes zoeken, omdat ze benieuwd zijn naar andere nestjes daarvandaan?

Ik zoek wel alles van te voren uit en wacht rustig jaren op een pup, maar ik heb toch echt familie niet kunnen overtuigen dat ze ergens geen hond moesten halen. Helemaal met de huidige vormen van verkopen van broodfokpups tuinen mensen er vaak nog in. Is dat naief? Ja, eigenlijk wel. Maar een volwassen hond erbij zetten, een opvangnestje, schone hokken en noem maar op. Het zijn niet alleen maar schuren en er zijn mensen die dan denken dat het geen broodfok is, want die horrorbeelden lijken er niet op.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ach kom, een goede fokker valt te googelen. Dus als je hem niet kunt googelen moet je al na gaan denken.
Je maakt mij niet wijs dat er bij die shiba-kruising een moeder aanwezig was. Of gezondheidsonderzoeken gedaan waren, aantoonbaar.
En als dat wel zo is, was het dus geen broodfok, tenzij je belazerd bent, maar dan snap ik niet waar die uitslagen vandaan kwamen.

Alleen, die waren er niet want bij een kruising krijg je die niet.
En dat had je kunnen weten als je je verdiept had trouwens, dat kan elke dierenarts je vertellen, maar dit terzijde.
Dus nee, dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Niks broodfok, gewoon een slecht gefokt pretnest waar je je hebt laten voorliegen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

@Blacky :
Een raslooshondje een dekreu gaan noemen :denken:
Een reu die dekt is een dekreu.
Misschien één zonder stamboom e.d. , maar hoe wil je het anders noemen?
Een reu die beschikbaar is om te dekken.... :denken:
Omdat je zelf graag nog een pupje wilt zo goedkoop mogelijk? En ja ik lees dat je al die onderzoeken wilt gaan doen hoor maar geloven doe ik het niet echt meer.
Ik ben dit topic gestart om advies te krijgen en om te leren.
Vele adviezen heb ik opgevolgd, wij hebben tegen de mensen met wie we in gesprek waren verteld dat we wachten tot Abi minimaal 2 jaar is. En we zijn ons rustig aan het oriënteren of we willen kijken of het lukt om ons bij een rasvereniging aan te sluiten, of niet.
Daarnaast zijn we nog steeds bezig met het opzoeken van artikelen e.d. over de nodige onderzoeken.
We hebben hier een aantal belangrijke onderzoeken voorbij zien komen.... en we zijn ons inmiddels aan het inlezen wat deze onderzoeken precies inhouden (preciezer dan dat we ons inlazen bij de aankoop van een pup), en of er nog andere onderzoeken nodig kunnen zijn.
En tja, als je dat niet geloofd moet je dat zelf weten.
Je bent van harte welkom om mijn internet geschiedenis te lezen, mijn DA te bellen over hoe we met de hondjes omgaan en een buurtonderzoek te starten als je denkt dat we niet weten waar we mee bezig zijn :wink: .
Een foto van je o zo mooie reu heb ik ook nog niet gezien.
Your wish is my command !
God god wat moet jij je vereerd voelen :wink:
Als pup:
Afbeelding

3 maanden geleden:
Afbeelding

Nu met zijn vriendje :wink: :
Afbeelding

Het gaat mij om het bijbehorende slachtoffergeklaag: 'Oh, ik heb nu 2 dagen een pupje en nu blijkt dat hij bij een broodfokker vandaan komt. Dat had ik vantevoren écht niet kunnen weten, ook al ben ik er nu al na 2 hele dagen achter'.
Ik weet niet of wat ik nu wil zeggen van toepassing is op de schrijver van dit stukje tekst....
Maar ik heb niet geklaagd over dat WIJ iets over het hoofd hebben gezien.
Ik heb niet gezegd dat we zielig zijn....
We zijn enkel de zoveelste slachtoffers van broodfok, en slachtoffer is in deze zin geen slecht woord!
Het is gebeurd en we nemen onze verantwoordelijkheid door extra op Sho te letten, door de dierenbescherming op de hoogte te stellen en dus ook niet met hem te fokken.
En dat is waar deze hele broodfok discussie uit voortkwam... iemand die voorstelde met Sho te fokken waarop ik reageerde met de reden waarom we dat niet gaan doen!

En nu ... voor de mensen die de behoefte hebben om mij nog even extra te bekritiseren, start vooral een nieuw topic en ik zal alle vragen daar in alle eerlijkheid beantwoorden, al zitten mensen toch vast in hun eigen denkwereld.
Maar kunnen we deze plek alsjeblieft bewaren voor reacties die wel zinvol zijn wat betreft het topic onderwerp?

p.s. mensen die het dekreu zijn bekritiseren vind ik niet erg, daardoor leren wij ook alleen maar andere denkbeelden zijn waardoor onze mening kan veranderen.
Maar hou het alsjeblieft leuk en netjes en ga ons niet dom of onnadenken noemen want als je al mijn antwoorden terug leest en je niet laat opjutten door anderen, zul je zien dat wij voor veel openstaan en ook al degelijk zijn bijgedraaid in onze mening en in hoe we het willen gaan aanpakken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Zamunda schreef:
Gollum schreef:
Marjoleine schreef:
Zamunda schreef:Gangbare term weet ik niet, onder de 'slachtoffers' wel geloof ik. Ik heb de term hier volgens mij al eens eerder voorbij zien komen, zelfde verhaal: nee, konden we vantevoren écht niet weten, want het zag er allemaal zó netjes uit :19: . Maar nu heb ik mijn pupje en kom ik erachter dat het een broodfokker is want ik heb zijn telefoonnummer (oid) gegoogeld :jank: .
Te goedgelovig? Denken dat broodfok er ook ellendig uit moet zien? Als je denkt dat het goed zit ga je meestal niet verder kijken als leek. Zo ben ik dus ook aan Gol gekomen.
Ja en dat is dus een deel van het eiereten, niet verder willen kijken. Waarom kun je nádat het pupje er is wél erachter komen dat het een broodfokker is?
Ik persoonlijk per toeval toen ik me aanmeldde bij een forum (had ik ook beter eerder kunnen doen :mrgreen: ). Daar kwam ik er pas achter dat ik beter via een rasvereniging had kunnen kijken en dat zo ongeveer de eerste link is die naar boven komt als je op Labrador Retriever zoekt. Stom overheen gekeken. Ik wil een pup en ik wil hem nu en hier zijn twee zusjes beschikbaar (mijn toenmalige zwager en schoonzus namen een zusje van Gol). Klaar. Fokker was leuk, honden zagen er goed uit en binnen een paar weken konden we ze meenemen.
Tja en dan kom je erachter dat het geen verstandige keus was. Maar ja, dan ben je al verliefd en ligt puppedup thuis op schoot. En dan? Ik wilde haar echt niet meer terugbrengen.

En zo gaat dat dus wel vaker, mensen willen snel een hondje, denken alles te weten, trappen in mooie praatjes en zo word de broodfok in stand gehouden.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Inger1993 schreef: Ik ben dit topic gestart om advies te krijgen en om te leren.
Vele adviezen heb ik opgevolgd, wij hebben tegen de mensen met wie we in gesprek waren verteld dat we wachten tot Abi minimaal 2 jaar is. En we zijn ons rustig aan het oriënteren of we willen kijken of het lukt om ons bij een rasvereniging aan te sluiten, of niet.
Je kan wel lid worden van de rasvereniging, maar daar heb je voor jouw reutje niks aan. Om te fokken via de rasvereniging heeft een hond een stamboom nodig en moet hij/zij voldoen aan de eisen. :)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Die iemand dat ben ik dus :wink: jouw husseltje is ook gewoon een kruising van het een en het ander.
Als je per se met een mixje wilt fokken dan zou ik het dus met je shibamix doen. Die ziet er veel leuker uit en dan heb je ten minste wat aparts ipv het volgende 13 in een dozijn hondje.

http://www.dierenasiels.com/

ga naar ik zoek een hond en dan terrier. Allemaal staffords en hussels.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

leuk hondje, precies wat beagle in.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:
Zamunda schreef:
Gollum schreef:
Marjoleine schreef:Waarom is het zo moeilijk van te voren je huiswerk te doen?
Ik persoonlijk per toeval toen ik me aanmeldde bij een forum (had ik ook beter eerder kunnen doen :mrgreen: ). Daar kwam ik er pas achter dat ik beter via een rasvereniging had kunnen kijken en dat zo ongeveer de eerste link is die naar boven komt als je op Labrador Retriever zoekt. Stom overheen gekeken. Ik wil een pup en ik wil hem nu en hier zijn twee zusjes beschikbaar (mijn toenmalige zwager en schoonzus namen een zusje van Gol). Klaar. Fokker was leuk, honden zagen er goed uit en binnen een paar weken konden we ze meenemen.
Tja en dan kom je erachter dat het geen verstandige keus was. Maar ja, dan ben je al verliefd en ligt puppedup thuis op schoot. En dan? Ik wilde haar echt niet meer terugbrengen.

En zo gaat dat dus wel vaker, mensen willen snel een hondje, denken alles te weten, trappen in mooie praatjes en zo word de broodfok in stand gehouden.
Juist. Dus gewoon geen zin om tijd te steken in voorbereiding op dat vlak. Niks 'oh, ik had het echt niet kunnen weten', of 'te goedgelovig'.

Edit: quote gerepareerd.
Inger1993
Actief
Contacteer:

In de hoop dat ik nog op de nieuwe reacties kan reageren die er nog niet stonden toen ik mijn post plaatste:

@Marjoleine:
Ach kom, een goede fokker valt te googelen. Dus als je hem niet kunt googelen moet je al na gaan denken.
Je maakt mij niet wijs dat er bij die shiba-kruising een moeder aanwezig was. Of gezondheidsonderzoeken gedaan waren, aantoonbaar.
En als dat wel zo is, was het dus geen broodfok, tenzij je belazerd bent, maar dan snap ik niet waar die uitslagen vandaan kwamen.

Alleen, die waren er niet want bij een kruising krijg je die niet.
En dat had je kunnen weten als je je verdiept had trouwens, dat kan elke dierenarts je vertellen, maar dit terzijde.
Dus nee, dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Niks broodfok, gewoon een slecht gefokt pretnest waar je je hebt laten voorliegen.
Een fokker valt niet te googelen als je kiest voor een eenmalig 'pret nestje'.
Wij hebben toendertijd bewust niet voor een fokker gekozen omdat we tegen het doorfokken van rashonden waren, vandaar ook de kruising. Van dit denkbeeld zijn we terug gekomen omdat we nu liever een ietwat doorgefokte hond hebben dan een broodfok hond.
Maargoed dat is nu ...

Bij ons waren er wel aantoonbare bewijzen van gezondheidsonderzoeken.
Deze waren gedaan door een DA net over de grens in België.
Door deze DA nadien te googelen (omdat de pup wormen bleek te hebben) zijn we erachter gekomen dat deze praktijk op grote schaal fraude pleegt.
Voor degene die me niet geloven, de naam van de praktijk is: de Arend uit Arendonk.
Zoekt en gij zult vinden...

De moederhond was wel zeker aanwezig.
Maargoed, hoe wil je dat ik dit bewijs.

Daarnaast was het broodfok, want mensen met een pret nestje hebben geen meerdere pups tegelijk te koop!
Hoe we hier achter kwamen, nadien alle advertenties bekijken in de buurt van hun woonadres.
Alle advertenties stonden onder een andere naam, in een andere plaats maar wel met hetzelfde telefoon nummer.
Hier zijn we later achtergekomen omdat we niet via MP hebben gezocht maar dat we via via via via bij hun terecht zijn gekomen.

Daarnaast, dit is geen rechtszaak....
Wij weten dat dit verhaal waar is.
De mensen die niet willen geloven dat de broodfok zich tegenwoordig zo ontwikkelt en profileert, die zij naïef.
De dierenbescherming weet het gelukkig wel, en hopelijk wordt ooit de wetgeving zo streng en aangepast dat er geen ruimte meer is voor deze broodfokkers.

Namens mij, nogmaals en voor de zekerheid:
En nu ... voor de mensen die de behoefte hebben om mij nog even extra te bekritiseren, start vooral een nieuw topic en ik zal alle vragen daar in alle eerlijkheid beantwoorden, al zitten mensen toch vast in hun eigen denkwereld.
Maar kunnen we deze plek alsjeblieft bewaren voor reacties die wel zinvol zijn wat betreft het topic onderwerp?

p.s. mensen die het dekreu zijn bekritiseren vind ik niet erg, daardoor leren wij ook alleen maar andere denkbeelden zijn waardoor onze mening kan veranderen.
Maar hou het alsjeblieft leuk en netjes en ga ons niet dom of onnadenken noemen want als je al mijn antwoorden terug leest en je niet laat opjutten door anderen, zul je zien dat wij voor veel openstaan en ook al degelijk zijn bijgedraaid in onze mening en in hoe we het willen gaan aanpakken.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Inger1993 schreef:
Respect voor je geduld in dit kippenhok :ok:

Ondanks dat ik zelf met stamboom fok heb ik niets tegen op boomloze fok mits zorgvuldig en volgens mij zijn jullie zorgvuldig genoeg :wink:
Toch zou ik er nog is over nadenken als ik jullie was...wat voegt het nou echt toe behalve een pup dan voor jullie zelf...er zijn al zo verschrikkelijk veel van dit soort hondjes die op een nieuw huisje wachten :(:

Succes in jullie zoektocht :ok:
Inger1993
Actief
Contacteer:

@Angelique : Dankjewel voor je reactie!
We zijn er inderdaad over na aan het denken, maar het is erg moeilijk om de wens om een pup van Abi te krijgen los te laten.
Wel zijn we serieus aan het overwegen of het nodig is om meerdere nestjes met hem te produceren...
Want inderdaad, dat is voor niet van groot belang en er zijn zoveel andere hondjes die ook een goed huis verdienen.

@Tara :
Inger1993 schreef:
Wij hebben toendertijd bewust niet voor een fokker gekozen omdat we tegen het doorfokken van rashonden waren, vandaar ook de kruising. Van dit denkbeeld zijn we terug gekomen omdat we nu liever een ietwat doorgefokte hond hebben dan een broodfok hond.

Er zit natuurlijk ook helemaal niks tussen die twee uitersten. :roll:
Wil je een discussie uitlokken?? Want direct hierna had ik ook geschreven dat we op dit denkbeeld terug zijn gekomen!

En Tara, ook speciaal voor jou nogmaals!!!?

Inger1993
Actief
Contacteer:

@Tara : Ik stuur je een pb ;)

Dan blijft dit topic vanaf nu in elk geval schoon, zodat het ook makkelijker is antwoorden terug te zoeken ...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Valerie schreef:Die iemand dat ben ik dus :wink: jouw husseltje is ook gewoon een kruising van het een en het ander.
Als je per se met een mixje wilt fokken dan zou ik het dus met je shibamix doen. Die ziet er veel leuker uit en dan heb je ten minste wat aparts ipv het volgende 13 in een dozijn hondje.

http://www.dierenasiels.com/

ga naar ik zoek een hond en dan terrier. Allemaal staffords en hussels.
Nou mijn post is toch aardig on topic.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leuk hondje maar daar ben je ook mee bedonderd want die is geen 100 % Russel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Inger1993
Actief
Contacteer:

@Bouvierpoedel : Tot zijn achter ouders zijn JR.... zonder stamboom dus wellicht worden ze hier Jack Hussels genoemd.
Maar dat maakt voor mij niet uit. Het gaat om gezondheid en karakter voor mij ;)!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inger1993 schreef:Een fokker valt niet te googelen als je kiest voor een eenmalig 'pret nestje'.
Heb je wel eens een baan gezocht?
En heb je toen niet doorgekregen van iedereen die dat ook doet dat elke werkgever je tegenwoordig "door Internet haalt"?
En bedenkt nou werkelijk niemand dat je dat ook kan doen voor willekeurig wat dan ook?

Ik adviseer mensen die van mij een pup willen altijd me even door Google te halen.
Dan weten ze wie ik ben en wat ik doe.
En ik doe dat ook met mijn pupkopers.
Gewoon, omdat het makkelijk is iets mooier te maken dan het is. En omdat ik wil weten waar ik aan toe ben.

Ik begrijp dus echt werkelijk waar niet waarom niet iedereen dat doet die ergens een pup wil halen :19:
De moederhond was wel zeker aanwezig.
Nouja, een teef waarvan men zei dat het de moeder was.
En daarbij ben je zo belazerd. Als de da al fraudeert zal dit heus ook wel rammelen namelijk.
Alle advertenties stonden onder een andere naam, in een andere plaats maar wel met hetzelfde telefoon nummer.
Maar een telefoonnummer kun je ook googelen, hoor. Moet je kijken wat daar uit komt!

Ik weet maar al te goed hoeveel er gerotzooid wordt. Daarom gooi ik kopers door Google.
En ik snap niet dat kopers dat niet standaard óók doen.

Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marjoleine schreef:
Snap ik ook niet. Zelfde verhaal als bij mijn moeder destijds ( viewtopic.php?f=1&t=242533). Zij - en mijn zus - zitten niet in de honden en niet op het hondenforum. Maar als ik dit had geweten had ik het ze wel direct verteld. Maar ik hoorde het pas toen ik toevallig bij mijn tante kwam 's middags.
En toen was ik ook gek, en geloofden ze er niets van. Gelukkig luisterde mijn moeder naar mij, en 's avonds konden zussen ineens wel googelen :ugh:
Inger1993
Actief
Contacteer:

@Nana :
Als je dan toch zo graag wilt fokken zou ik dat doen met dat schattige shiba-kruisinkje
Serieus?!
Dat vind ik pas onverantwoord.
1. Het is ook een kruising;
2. Ik heb al uitgebreid verteld dat Sho niet bij een betrouwbare fokker vandaan komt. Dat risico is mij te groot...

Waarom krijg ik toch meerdere keren te horen dat als ik echt wil fokken ik dat wel met het o zo schattige kruising hondje moet doen... die uit de broodfok komt.
Maar niet met mijn Jack Russell (hussel) bij wie de voorouders tot een aantal generaties terug bekend zijn en dus ook alle gegevens!!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inger1993 schreef:@Nana :
Als je dan toch zo graag wilt fokken zou ik dat doen met dat schattige shiba-kruisinkje
Serieus?!
2. Ik heb al uitgebreid verteld dat Sho niet bij een betrouwbare fokker vandaan komt. Dat risico is mij te groot...

Waarom krijg ik toch meerdere keren te horen dat als ik echt wil fokken ik dat wel met het o zo schattige kruising hondje moet doen... die uit de broodfok komt.
Maar niet met mijn Jack Russell (hussel) bij wie de voorouders tot een aantal generaties terug bekend zijn en dus ook alle gegevens!!
Omdat er al Hussels te veel zijn. Is je ook meerdere malen gezegd. Kijk maar op asielsites.
Inger1993
Actief
Contacteer:

@Marion : Ja ze zijn er veel... dat klopt.
Maar sorry hoor... dit heb ik namelijk ook al 10x gezegd.
We hebben zelf bij het asiel gekeken en dit waren voornamelijk probleem honden of oudere honden.
Daarnaast, nemen we veel advies ter harte, en we overwegen nu ook zeer serieus om maar 1 nestje te doen ipv +/- 30 husseltjes op de wereld te zetten.
En ja, we hebben ook nog zeker 3 jaar om erover na te denken of we 1 nestje op de wereld te zetten!
Maar vooralsnog willen we dit wel en we vragen hier om advies.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inger1993 schreef:@Nana :
Serieus?!

uit broodfok komen is niet erfelijk hoor ;-)
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Rosita Compagner schreef:uit broodfok komen is niet erfelijk hoor ;-)
Ik ging het net zeggen.
Niet elke broodfokhond is er eentje die van ellende uit elkaar valt. Ze kunnen ook gewoon gezond zijn :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Inge O schreef:
Inger1993 schreef: Ik ben dit topic gestart om advies te krijgen en om te leren.
Daarnaast zijn we nog steeds bezig met het opzoeken van artikelen e.d. over de nodige onderzoeken.
We hebben hier een aantal belangrijke onderzoeken voorbij zien komen.... en we zijn ons inmiddels aan het inlezen wat deze onderzoeken precies inhouden (preciezer dan dat we ons inlazen bij de aankoop van een pup), en of er nog andere onderzoeken nodig kunnen zijn.
voor wat het waard is : ik vind dat je er erg voor open staat om bij te leren - ondanks de negatieve toon hier vaak - en dat op zich is al veel waard :ok: .

voor mij valt dit hele topic onder 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen'.
:ok:
Nanna schreef:Ik heb een Collie die hoogstwaarschijnlijk een broodfokhond is.
Meneer is zo gezond als een visch ;-)
Broodfok wil niet altijd zeggen dat de hond ook ongezond is.
Inderdaad. Ik heb aan Gol een geweldige hond, als haar fokker nou wat netter zou fokken had ik daar zo weer een hond vandaan gehaald.
Inger1993
Actief
Contacteer:

Dankjewel Ingo O :D , dat doet me even goed!
uit broodfok komen is niet erfelijk hoor
En ook dit klopt! Persoonlijk wil ik alleen het risico niet nemen omdat ik niet weet wat er in de familie/genen zit.... :wink:
Dus we gaan gewoon lekker genieten van onze kleine man !!

Voor de mensen die echt nog graag willen discussieren o.i.d. Mijn PB box staat open.
Ik heb besloten er in dit topic verder niet meer op in te gaan behalve als het on-topic is!
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Nanna schreef:
Inger1993 schreef: Afbeelding
Het is ontegenzeggelijk een schattig hondje maar een volbloed hussel is het niet :wink: Ik zie er overduidelijk Teckel in. :19:
Die lange rug is niet des hussels en die oordracht ook niet. :mrgreen:
Ik zou volop van hem gaan genieten maar dat hele gefuk achterwege laten. Als je dan toch zo graag wilt fokken zou ik dat doen met dat schattige shiba-kruisinkje, óf ik zou me een prima stamboomteef aanschaffen en van daaruit verder gaan borduren. :ok:
Ja hij lijkt op mijn Charly!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet je ook niet van je reutje wat er allemaal voor erfelijke gebreken achter zit. Dus ook iet bij je teefje.
Weet niemand , eigenlijk ook alleen maar wat je test en de rest is ook maar afwachten.
Je kunt de knietjes wel laten testen en de ogen maar dat geeft ook geen uitsluitsel dat hij het niet kan krijgen en of zijn nageslacht er vrij van blijft.
Risico in % iets naar de zekere kant maar blijft altijd gokken. 100 % zekerheid heb je niet.
Misschien vereft je broodfokje wel gezondere pups dan je hussel mix.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inger1993 schreef:Voor de mensen die echt nog graag willen discussieren o.i.d. Mijn PB box staat open.
Ik heb besloten er in dit topic verder niet meer op in te gaan behalve als het on-topic is!
Een forum is er toch voor te discussieren? :scratch:

Afbeelding

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

de naam van de praktijk is: de Arend uit Arendonk
Ja, die is heel bekend. Vreselijke mensen :ugh:
Je bent van harte welkom om mijn internet geschiedenis te lezen
Ik ben een nieuwsgierig c.q belangstellend mens dus dat heb ik gedaan, toevallig op bokt. Ik wens je sterkte.

Verder vind ik je reu een schatje al is het geen Jack Russell.
Inger1993
Actief
Contacteer:

@Marjoleine: Ja... maar het is wel fijn als het on topic is.
Voor mij om de antwoorden terug te vinden maar ook voor anderen die met dezelfde vragen zitten.
En discussies over mijn andere hondje en of ik wel verstand heb met wat ik doe, doen er niet zo toe hier denk ik.
En over het verstand hebben over, daarom vraag ik tips en meer informatie... ik sta open om te leren en om dan afgebrand te worden voegt niet iets toe.

@Maryanne: Precies, vreselijke mensen en hun geven dus ook valse verklaringen uit....
En dankjewel voor je sterkte wensen <3
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inge O schreef:voor wat het waard is : ik vind dat je er erg voor open staat om bij te leren - ondanks de negatieve toon hier vaak - en dat op zich is al veel waard :ok: .

voor mij valt dit hele topic onder 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen'.
Amen.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”