In de hoop dat ik nog op de nieuwe reacties kan reageren die er nog niet stonden toen ik mijn post plaatste:
@Marjoleine:
Ach kom, een goede fokker valt te googelen. Dus als je hem niet kunt googelen moet je al na gaan denken.
Je maakt mij niet wijs dat er bij die shiba-kruising een moeder aanwezig was. Of gezondheidsonderzoeken gedaan waren, aantoonbaar.
En als dat wel zo is, was het dus geen broodfok, tenzij je belazerd bent, maar dan snap ik niet waar die uitslagen vandaan kwamen.
Alleen, die waren er niet want bij een kruising krijg je die niet.
En dat had je kunnen weten als je je verdiept had trouwens, dat kan elke dierenarts je vertellen, maar dit terzijde.
Dus nee, dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Niks broodfok, gewoon een slecht gefokt pretnest waar je je hebt laten voorliegen.
Een fokker valt niet te googelen als je kiest voor een eenmalig 'pret nestje'.
Wij hebben toendertijd bewust niet voor een fokker gekozen omdat we tegen het doorfokken van rashonden waren, vandaar ook de kruising. Van dit denkbeeld zijn we terug gekomen omdat we nu liever een ietwat doorgefokte hond hebben dan een broodfok hond.
Maargoed dat is nu ...
Bij ons waren er wel aantoonbare bewijzen van gezondheidsonderzoeken.
Deze waren gedaan door een DA net over de grens in België.
Door deze DA nadien te googelen (omdat de pup wormen bleek te hebben) zijn we erachter gekomen dat deze praktijk op grote schaal fraude pleegt.
Voor degene die me niet geloven, de naam van de praktijk is: de Arend uit Arendonk.
Zoekt en gij zult vinden...
De moederhond was wel zeker aanwezig.
Maargoed, hoe wil je dat ik dit bewijs.
Daarnaast was het broodfok, want mensen met een pret nestje hebben geen meerdere pups tegelijk te koop!
Hoe we hier achter kwamen, nadien alle advertenties bekijken in de buurt van hun woonadres.
Alle advertenties stonden onder een andere naam, in een andere plaats maar wel met hetzelfde telefoon nummer.
Hier zijn we later achtergekomen omdat we niet via MP hebben gezocht maar dat we via via via via bij hun terecht zijn gekomen.
Daarnaast, dit is geen rechtszaak....
Wij weten dat dit verhaal waar is.
De mensen die niet willen geloven dat de broodfok zich tegenwoordig zo ontwikkelt en profileert, die zij naïef.
De dierenbescherming weet het gelukkig wel, en hopelijk wordt ooit de wetgeving zo streng en aangepast dat er geen ruimte meer is voor deze broodfokkers.
Namens mij, nogmaals en voor de zekerheid:
En nu ... voor de mensen die de behoefte hebben om mij nog even extra te bekritiseren, start vooral een nieuw topic en ik zal alle vragen daar in alle eerlijkheid beantwoorden, al zitten mensen toch vast in hun eigen denkwereld.
Maar kunnen we deze plek alsjeblieft bewaren voor reacties die wel zinvol zijn wat betreft het topic onderwerp?
p.s. mensen die het dekreu zijn bekritiseren vind ik niet erg, daardoor leren wij ook alleen maar andere denkbeelden zijn waardoor onze mening kan veranderen.
Maar hou het alsjeblieft leuk en netjes en ga ons niet dom of onnadenken noemen want als je al mijn antwoorden terug leest en je niet laat opjutten door anderen, zul je zien dat wij voor veel openstaan en ook al degelijk zijn bijgedraaid in onze mening en in hoe we het willen gaan aanpakken.