renee-uk schreef:Kirra schreef:Een tijdje geleden op het losloopveld kwam er man aan met een Amerikaanse stafford, denk ik.
Het beest leek er in ieder geval op.
We maakten even een kort praatje over onze honden. Keken hoe ze op elkaar reageerden en besloten toen gezamenlijk dat het wel kon.
Het ging allemaal prima. De man was duidelijk goed aan het opletten.
Eén opmerking van hem vond ik wel bijzonder.
"Veel mensen willen niet met dit soort hond op het losloopveld. Ik vind dat ook heel logisch. Wanneer ik een ander soort hond had weet ik niet of ik mijn hond wel met dit soort honden liet spelen."
Even later werd de stafford steeds wat wilder. Vita was er niet van gediend en blafde of gromde naar hem als hij op haar afrende.
De man corrigeerde zijn hond, maar die zag het als een spelletje.
Hij lijnde meteen zijn hond en is weggegaan. We hebben elkaar vriendelijk gegroet en dat was het.
Alles ging prima dus. De baas wist prima wat hij bij zich had en handelde zoals het moet.
Maar die opmerking vond ik wel raar. Bleef toch bij me.

waarom is dat raar, ik vind dat die man het alleen maar realistich bekeek

iemand die niet zijn ogen sluit voor de problemen die zijn ras kan veroorzaken.
Ja raar, als in...
Eigenlijk ging ik toen twijfelen aan het besluit om ze samen op het veld te laten.
Terwijl er dus eigenlijk niets gebeurd is.
Het baasje van deze hond, had als hij in mijn schoenen had gestaan, het dus misschien niet aangedurfd.
Aangezien hij deze honden goed moet kennen, vroeg ik me toen af of het dan wel verantwoordelijk was dat hij met zijn hond bij andere honden ging.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet.
Zoiets...
Maar er was dus helemaal niets gebeurd! Het was puur de opmerking van deze man die me ernstig aan het twijfelen bracht.
Edit: Ik vond de man trouwens heel realistisch hoor.
Ik vond hem zeer verantwoordelijk.
Hij was ook zeer goed aan het opletten en als zijn hond te ver ging, greep hij meteen in.
Daar kan menig baasje op het losloopveld nog wat van leren....