Precies... dat schreef ik ook. Zolang er een poging gedaan wordt prima maar trots kijkend dan ben ik er heel snel klaar meeS@ndr@ schreef:zolang je dan niet met een kuiltje in je rug vertederd staat te smilen, kun je bij mij een potje brekenzolang er maar een poging tot gedaan wordt kan ik heel wat hebben hoor, en ik denk meer mensen, t zijn de compleet blinden die trots zijn op zoveel lef ( zelfmoordnijgingen) waar ik dus echt nijdig van wordt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden met een streepje voor
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Honden met een streepje voor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Vandaag op het strand, een kruising chi pup die keffend achter Noah aan dartelde. Gelukkig negeert Noah dat altijd, maar je zou maar de verkeerde treffen. Beestje hield pas op nadat ik de bal van Noah die kant op gooide en Noah die kant op kwam rennen, toen rende hij hard terug naar zijn baasjes. Vorige keer op het strand een boomer die steeds schijnaanvallen deed en baasjes lachen. Tot ik zei dat ze het vast niet leuk vinden als ze zich omdraait. Dan opeens doen ze er wat aan.
Merk zelf dat ik een uitvallende chi minder bedreigend vind dan een uitvallende herder. Noah reageert niet op kleine hondjes, van zo een grote zou ze onder de indruk zijn. Hoe oneerlijk het ook is, men maakt nou eenmaal onderscheid. Of je nou met een klein hondje loopt of een grote. Zo is nou eenmaal de grote mensen wereld
Merk zelf dat ik een uitvallende chi minder bedreigend vind dan een uitvallende herder. Noah reageert niet op kleine hondjes, van zo een grote zou ze onder de indruk zijn. Hoe oneerlijk het ook is, men maakt nou eenmaal onderscheid. Of je nou met een klein hondje loopt of een grote. Zo is nou eenmaal de grote mensen wereld
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ach ik denk ook niet dat elke hond kef vrij kan worden getraind er zijn gewoon ook soorten die kefferige zijn dan de ander.
De Keesjes bv die ik kan wonen hier in de flat en zijn toch echt sociaal gemaakt met honden komen veel buiten zijn niet getild of overdreven beschermt ze hadden zelf altijd ook grote honden er bij.
Maar die dingen doen het echt van kleins af al nauwelijks groter dan mijn schoen ik denk dat de perfecte hond net zo min bestaat als de perfecte krul
De Keesjes bv die ik kan wonen hier in de flat en zijn toch echt sociaal gemaakt met honden komen veel buiten zijn niet getild of overdreven beschermt ze hadden zelf altijd ook grote honden er bij.
Maar die dingen doen het echt van kleins af al nauwelijks groter dan mijn schoen ik denk dat de perfecte hond net zo min bestaat als de perfecte krul
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Maar voor de perfecte krul heb je Andrelon. Ik wil Andrelon voor mijn hondentwinkeltje schreef:Ach ik denk ook niet dat elke hond kef vrij kan worden getraind er zijn gewoon ook soorten die kefferige zijn dan de ander.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb toevallig net Mika gewassen met Adrelon perfecte krulMit schreef:Maar voor de perfecte krul heb je Andrelon. Ik wil Andrelon voor mijn hondentwinkeltje schreef:Ach ik denk ook niet dat elke hond kef vrij kan worden getraind er zijn gewoon ook soorten die kefferige zijn dan de ander.
Ze ging er niet minder van blaffen
-
S@ndr@
- Zeer actief
tijd voor een steampod dan
recht en slecht strijken - misschien werkt dat
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien snap je het zo beter?laeken schreef:Ja, want ik ben me toch een partij dom dat wil je niet weten.marian* schreef: Dingen niet willen begrijpen is ook een vak he?![]()
Tjonge jonge, waar mensen zich al druk om maken zeg! En dan zelf lopen met rassen waar half Nederland voor omloopt en dan het hoogste woord over hoe anderen hun honden moeten opvoeden etc. Kom zeg, gaat heen met dit gezanik.
![]()
Kleine hondjes worden voorgetrokken en dat vind ik niet eerlijk,
groetjes Calimero
Het gaat overigens niet eens om "oneerlijk".renee-uk schreef: dat is toch helemaal niet waar het in de stelling om gaat
het gaat erom dat kleine honden net zo goed opvoeding nodig hebben als grote en dat het niet terecht en ook bijzonder oneerlijk is dat gedrag dat bij grote honden enorme afkeuring wekt bij kleine honden afgedaan wordt met een lach.
en dat jij geen last hebt van onopgevoede kleine hondjes is fijn voor jou, er zijn zat mensen en honden die er wel last van hebben.
maar nogmaals, dat is niet waar het om gaat.
Het is idioot/stom om te lachen om onopgevoede kleine hondjes.
"haha kijk die kleine nou eens stoer doen"
Terwijl je ook daar gewoon zou moeten zeggen "voed dat beest nou eens op sukkel"
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat kreeg ik laatst ook te horen van een vrouw met twee sint-bernards toen ik op haar "Ze zijn lief hoor" antwoordde met een "Maar die van mij niet". Van een fikse beet gingen ze het wel leren volgens mevrouw.Mit schreef:Als Io een hond afsnauwt zonder reden roep ik haar altijd terug. En standaard krijgen we te horen: "oh maar dat is wel goed voor die van mij!" Ja, voor die van mij niet.
Mijn kruising paste wel vier keer in die beesten, ik vrees dat zijn correctie niet eens gevoeld wordt door die koeien
Ik vind het geblaf van kleine hondjes net veel minder storend dan dat van grotere honden maar blijkbaar ben ik in de minderheid
-
Dinos
Sorry ik heb mijn best gedaan en zelfs topic voor je aangepast, maar tegen zoveel domheid is geen kruit gewassen.laeken schreef:Wat een boel nare kleine hondjes zijn er toch. En wat een nare baasjes hebben die. Ik ben zo blij dat ik er geen last van heb maar dat zal wel komen omdat ik zelf een klein hondje heb. Kleine hondjes met een streepje voor. Dat verongelijkt gedrag is echt bijna lachwekkend. Waarom mogen kleine hondjes alles? Waarom voeden mensen kleine hondjes niet op? Waarom zijn kleine hondjes toch zo vals tegen mijn lieve loebas en lachen mensen daar dan om? Ik ben zo zielig met mijn grote hond....boehoe!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind de topic overigens hoe langer hoe erger worden. Nu wordt er gezegd dat kleine hondjes hollewippers nodig hebben en dat de baasjes dan moord en brand schreeuwen als het om een klein hondje gaat. Je wil niet weten wat de baasjes schreeuwen als je een grote hond een hollewipper geeft. Of denken jullie nu echt dat mensen met kleine hondjes een ander soort mensen zijn dan mensen met grote hondjes?Genoeg mensen die allebei hebben, of van klein naar groot gaan of andersom. En dan? Dan beoordelen we die persoon op waar ze op dat moment mee wandelen? Ik geloof dat ik inmiddels in een half jaar met een klein hondje een kleine hondjesbaas ben geworden. En dat na 25 jaar grote honden
![]()
Erg onvolwassen reactie,s en schelden zorgt ervoor dat ik niet meer op je zal reageren.
Misschien dat een ander tot je kan doordringen maar twijfel daar ernstig aan . B.v is er al 6 keer gezegd dat we zowel klapkaken als mini,s hebben . Waarvan één ontspoorde chi die nodig opgevoed moet worden en daar ook veel mee bezig zijn.
Topic gaat nog één keer speciaal voor jou niet over aso,s klapkaken ,bijtkracht groot en klein , verwondingen, etc etc. Maar over mini,s die niet opgevoed zijn,en in tegenstelling tot hun grotere soortgenoten hier vrolijk mee weg komen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
toch is t best aardig om t er eens over te hebben, er komen minder bruikbare topics voorbij zeilen zo nu en danNanna schreef:Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat je dat toch niet gaat veranderen. Wellicht wel in een ideale wereld, maar daar leven we helaas niet in.Dinos schreef: mini,s die niet opgevoed zijn,en in tegenstelling tot hun grotere soortgenoten hier vrolijk mee weg komen.
-
Dinos
Het verwonderd mij dat er niet veel meer doodgebeten worden ,En dit is dan te danken aan baasjes grotere honden die hun hond dus wel opgevoed hebben ,en de ongelofelijke goedheid en tolerantie van de grote hond.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Paarlen voor de zwijnenranetje schreef:Misschien snap je het zo beter?laeken schreef:Ja, want ik ben me toch een partij dom dat wil je niet weten.marian* schreef: Dingen niet willen begrijpen is ook een vak he?![]()
Tjonge jonge, waar mensen zich al druk om maken zeg! En dan zelf lopen met rassen waar half Nederland voor omloopt en dan het hoogste woord over hoe anderen hun honden moeten opvoeden etc. Kom zeg, gaat heen met dit gezanik.
![]()
Kleine hondjes worden voorgetrokken en dat vind ik niet eerlijk,
groetjes CalimeroHet gaat overigens niet eens om "oneerlijk".renee-uk schreef: dat is toch helemaal niet waar het in de stelling om gaat
het gaat erom dat kleine honden net zo goed opvoeding nodig hebben als grote en dat het niet terecht en ook bijzonder oneerlijk is dat gedrag dat bij grote honden enorme afkeuring wekt bij kleine honden afgedaan wordt met een lach.
en dat jij geen last hebt van onopgevoede kleine hondjes is fijn voor jou, er zijn zat mensen en honden die er wel last van hebben.
maar nogmaals, dat is niet waar het om gaat.
Het is idioot/stom om te lachen om onopgevoede kleine hondjes.
"haha kijk die kleine nou eens stoer doen"
Terwijl je ook daar gewoon zou moeten zeggen "voed dat beest nou eens op sukkel"

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Sanner
- Zeer actief
Dinos schreef:Het verwonderd mij dat er niet veel meer doodgebeten worden ,En dit is dan te danken aan baasjes grotere honden die hun hond dus wel opgevoed hebben ,en de ongelofelijke goedheid en tolerantie van de grote hond.
- Mit
- Zeer actief
Dat vind ik iets te kort door de bocht eigenlijk. Dat soort incidenten zijn vaak een samenloop van omstandigheden. Er zijn genoeg baasjes van kleine hondjes die wél hun best doen maar waarbij het niet lukt. Ik zou ook graag Io dat gekef afleren maar dat lukt me niet. Ik ben echter andere bazen en hun honden niet dankbaar voor hun eeuwige goedheid ofzo. Dat een hond terugsnauwt kan altijd gebeuren, daar zal ik niks over zeggen. Maar als een hond een andere hond dood bijt kan ik er geen goed woord voor over hebben, ik zou mijzelf dat ook niet aanrekenen.Dinos schreef:Het verwonderd mij dat er niet veel meer doodgebeten worden ,En dit is dan te danken aan baasjes grotere honden die hun hond dus wel opgevoed hebben ,en de ongelofelijke goedheid en tolerantie van de grote hond.
Overigens zeg je 'baasjes van grotere honden die hun hond DUS wel opgevoed hebben' maar ik zie een hele hoop baasjes van grotere honden die veel lakser zijn dan ik met mijn kuttenkeffertje. Ik loop vaak zat een grote hond weg te duwen bij de ukken omdat die hond maar door blijft denderen en een baas zie ik dan in geen velden of wegen.
Nee, er zijn domme kleine hondenbaasjes en domme grote hondenbaasjes.
-
Sanner
- Zeer actief
Helemaal mee eens.Mit schreef: Dat vind ik iets te kort door de bocht eigenlijk. Dat soort incidenten zijn vaak een samenloop van omstandigheden. Er zijn genoeg baasjes van kleine hondjes die wél hun best doen maar waarbij het niet lukt. Ik zou ook graag Io dat gekef afleren maar dat lukt me niet. Ik ben echter andere bazen en hun honden niet dankbaar voor hun eeuwige goedheid ofzo. Dat een hond terugsnauwt kan altijd gebeuren, daar zal ik niks over zeggen. Maar als een hond een andere hond dood bijt kan ik er geen goed woord voor over hebben, ik zou mijzelf dat ook niet aanrekenen.
Overigens zeg je 'baasjes van grotere honden die hun hond DUS wel opgevoed hebben' maar ik zie een hele hoop baasjes van grotere honden die veel lakser zijn dan ik met mijn kuttenkeffertje. Ik loop vaak zat een grote hond weg te duwen bij de ukken omdat die hond maar door blijft denderen en een baas zie ik dan in geen velden of wegen.
-
Dinos
Nee waarschijnlijk niet en loop er ook niet over te janken zoals laeken zegt, maar het verbaasd mij wel,Nanna schreef:Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat je dat toch niet gaat veranderen. Wellicht wel in een ideale wereld, maar daar leven we helaas niet in.Dinos schreef: mini,s die niet opgevoed zijn,en in tegenstelling tot hun grotere soortgenoten hier vrolijk mee weg komen.
En juist nu met chi valt dit op.
Wat al als reactie voorbij is gekomen. Als je loopt met roedel in losloopgebied en ze zien de 2 kleintjes zijn de grote waarschijnlijk ook wel ok.
Lopen de kleintjes er niet bij is er vaak (ik zeg niet altijd) meestal toch lichte paniek.
Terwijl onze chi dus aan de lijn loopt als er iemand komt en niet zonder reden, maar och wat is dat een lief hondje not dus.
Als Dinos blaffend op iemand zou aflopen wat hij niet doet zou je echt de poppen aan het dansen hebben! vandaar dit topic honden met een streepje voor.
Ik heb er geen trauma,s van lig er niet van wakker maar zou verwachten dat op hondenforum mensen dit erkennen en er ook vraagtekens bij stellen. Dit gebeurd ook door diversen leden, waar anderen dus het probleem niet zien of willen zien.
Tot dat Brutus, Apollo, een keertje terug hapt in Fifi ,en die in gunstig geval met 3poten verder door het leven gaat.
Dit is dan de lakse houding van eigenaar Fifi die hier voor gezorgd heeft, want ach zo,n kleintje verwond toch niemand en is zo klein laat toch doen.
-
Dinos
Ik heb het niet eens over irritant keffen, maar echt in broek hangen of in poten bijten.Mit schreef:Dat vind ik iets te kort door de bocht eigenlijk. Dat soort incidenten zijn vaak een samenloop van omstandigheden. Er zijn genoeg baasjes van kleine hondjes die wél hun best doen maar waarbij het niet lukt. Ik zou ook graag Io dat gekef afleren maar dat lukt me niet. Ik ben echter andere bazen en hun honden niet dankbaar voor hun eeuwige goedheid ofzo. Dat een hond terugsnauwt kan altijd gebeuren, daar zal ik niks over zeggen. Maar als een hond een andere hond dood bijt kan ik er geen goed woord voor over hebben, ik zou mijzelf dat ook niet aanrekenen.Dinos schreef:Het verwonderd mij dat er niet veel meer doodgebeten worden ,En dit is dan te danken aan baasjes grotere honden die hun hond dus wel opgevoed hebben ,en de ongelofelijke goedheid en tolerantie van de grote hond.
Met dit gedrag komen ze vaak gewoon weg.En ja dan vindt ik het te danken aan het grote incasseringsvermogen van grote hond, dat er niet meer incidenten zijn.
-
Dinos
Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
Maar geld dit dan niet voor mini??
-
Dinos
Ik draaf door omdat dit niet een topic is over Brutus en Apollo, en mensen dus steeds de rollen willen gaan omdraaien.Als je de tekortkomingen van mini en eigenaar niet wil lezen of horen begin je een topic over klapkaak succes gegarandeerd .
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Nou mijn JR is echt heel vaak gebeten door verschillende grote honden het enige wat die baasje uit konden brengen was doet hij anders nooit en dan zat de mijne aan de riem.Dinos schreef:Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
Dus ik denk dat het gewoon zo is grote honden kutbaasjes en kleine honden kut baasjes, maar gelukkig kom ik het meeste grote honden prima baasjes tegen en kleine honden prima baasjes.
En daar tussen in zit nog van alles maar ik denk dat er tegenwoordig toch heel veel mensen kleine honden ook als echte honden zien en dat zag ik toen ik jonger was toch minder en natuurlijk heb je nog heel veel mensen die hun fifi als mode asosware hebben maar die zitten vaak in zo tas en die zie je al snel niet meer buiten die zitten in een bench met kattenbak, net zo als je ze hebt met klapkaken als pikverlengers.
Het zijn eigenlijk net mensen die baasjes
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Tja, je kunt je er druk om maken of jezelf er gewoon bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is.Dinos schreef:Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat wil je nou precies? Ik reageer zo raar op je omdat je loopt te drammen en je zin niet lijkt te krijgen. Zoals ik tegen klanten zou zeggen, wat is Uw vraag en wat wilt U nu precies dat ik doe of zeg. Want soms willen mensen alleen hun ei kwijt en dan kun je dus niet verwachten dat je dan precies de reacties krijgt die je wil.Dinos schreef:Ik draaf door omdat dit niet een topic is over Brutus en Apollo, en mensen dus steeds de rollen willen gaan omdraaien.Als je de tekortkomingen van mini en eigenaar niet wil lezen of horen begin je een topic over klapkaak succes gegarandeerd .
Verder zeg je hele erge dingen zonder dat je het door hebt. Want als jij vindt dat het bijzonder is dat grote honden niet vaker kleine hondjes doodmaken dan moet je je eens gaan afvragen of jij wel begrijpt wat die kleine hondjes doen. Keffen en op je hond af rennen is nl niet meteen een reden om dood te moeten. Dat zien de meeste honden prima. Daarom worden die kleintjes meestal met rust gelaten. Al mijn grote honden namen die kleintjes niet serieus. Misschien dat jij daar een voorbeeld aan kan nemen? En als jij vindt dat een hond het recht heeft een klein hondje dood te bijten dan vraag ik me af waar de opvoeding en de baas van die grote hond in hemelsnaam uit hangen?
Verder worden er meer kleine hondjes om niks dood gebeten door grote honden dan andersom als je het mij vraagt. Ik heb dus een hekel aan grote loslopende honden die ik bij mijn hondje weg moet zien te houden. Hij doet niks hoor......en ze lopen door. Als ik met mijn roedel grote honden liep dan wisten mensen niet hoe snel ze Hector weg moesten halen maar omdat mijn hondje klein is boeit het ze geen reet. Hun hond loopt geen gevaar. Dat is even de tegenhanger van de stelling waar jij zo aan lijkt te hangen
Verder beschuldig je mij van schelden. Zal ik eens quoten voor wat jij mij al hebt uitgemaakt en dan mag jij 1 voorbeeld noemen van schelden van mijn kant. Ik wens je succes want ik scheld nergens.
- ranetje
- Zeer actief
Hij verbaast zich er over................Veronique & Kyra schreef:Tja, je kunt je er druk om maken of jezelf er gewoon bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is.Dinos schreef:Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
Hij maakt zich er helemaal niet druk over.
-
S@ndr@
- Zeer actief
kijk dat zijn de nuances 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Oh, mijn excuus ......ranetje schreef:Hij verbaast zich er over................Veronique & Kyra schreef:Tja, je kunt je er druk om maken of jezelf er gewoon bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is.Dinos schreef:Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
Hij maakt zich er helemaal niet druk over.
Ik had niet door dat die verbazing wel 7 pagina's doorging, zou mij veel te veel energie kosten voor iets waarover ik me alleen verbaas
- Mit
- Zeer actief
Nou, ik zal je in elk geval in 1 ding gelijk geven: het trekken aan de lijn leer ik ze niet af. Geen zin in. Omdat het alsnog prima te doen is ze aan mijn pink uit te laten als ze zelf het idee hebben dat ze met de kracht van de Minotaurus in de riem hangen 
-
Dinos
Is ook geen probleem mag van mij gerust los als het een stabiele hond is, en anders net als bij grote aan de lijn. Onze chi mag niet trekken ook al voel ik dit amper , maar moet net zo lopen als de grote met slappe lijn.Maar wat je zegt hij zal je niet onderste boven trekken.Mit schreef:Nou, ik zal je in elk geval in 1 ding gelijk geven: het trekken aan de lijn leer ik ze niet af. Geen zin in. Omdat het alsnog prima te doen is ze aan mijn pink uit te laten als ze zelf het idee hebben dat ze met de kracht van de Minotaurus in de riem hangen
- ranetje
- Zeer actief
Iedereen begon met eigen interpreatiesVeronique & Kyra schreef:Oh, mijn excuus ......ranetje schreef:Hij verbaast zich er over................Veronique & Kyra schreef:Tja, je kunt je er druk om maken of jezelf er gewoon bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is.Dinos schreef:Wat jullie zeggen zal zeker ook gebeuren bij grote honden, alleen is daar wel vaak direct reactie op en moet je je hond bij houden, en geheel terecht overigens.
Hij maakt zich er helemaal niet druk over.![]()
Ik had niet door dat die verbazing wel 7 pagina's doorging, zou mij veel te veel energie kosten voor iets waarover ik me alleen verbaas
Ik geloof niet dat Dinos op die 7 pagina's zo vaak voor komt
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
dat begrijp ik wel, maar laatst beet onze chi echt door, en het bloedde flink. ik schaamde me kapot, en bood natuurlijk excuses aan.dagmar88 schreef:Jij wordt (net als ieder ander, op je uiterlijk beoordeeld) waarom zou dat met honden anders zijn?Dinos schreef:Ik wist het al , maar nu na ervaring weet ik het echt 100%zeker.
Een hond wordt op zijn uiterlijk beoordeeld, en chi die niet vriendelijk is ,wordt gezegd och is niet erg, terwijl één van onze grotere honden hier direct mee in de problemen zouden komen.
Ook wij accepteren bepaald gedrag van een chi niet ,maar 70% van wandelaars mede hondeneigenaren vinden dit gedrag bij kleine hond dus echt acceptabel , mijn bek valt open wat bij mini allemaal wel voor medemens cq hond acceptabel is. Het is niet gek dat er dus zoveel ontspoorde mini,s lopen ,die als er stront aan de knikker is er gewoon mee weg kunnen komen.
Hetzelfde gedrag is bij een grote hond nu eenmaal veel vervelender.
Dus nee, van de snap in m'n kuit van de jack hussel van op de hoek doe ik geen aangifte. Zou de dogo canario die daar achter woont hetzelfde kunstje flikken wel.
ach, het geeft niet, reageerde de vrouw.
het geeft WEL, vind ik.
stel je voor dat tommy jou zou bijten, en ik zeg: stel je niet aan, het is maar een chi.
dan zou je flink over de zeik gaan neem ik aan, en terecht.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Gos...ik heb zo links en rechts nog amper de reactie's gelezen maar grote goedheden...
Ik HAD een grotere rot draak waarmee ik alles en iedereen ontweek.
Tot aan zijn dood heb ik kunnen voorkomen dat hij op een andere hond klapte, maar dat was te danken aan mij als ik bovenop hem lag of hem optilde boven mijn middel.
En nu?
Nu heb ik nog een Muis
11 kilo, Terrier kruising.
En das ook een draaaaak maar wel op een heel andere manier.
Dit mot niet zo gek veel van andere honden en als het mij goeddunkt, dan til ik haar mooi op...
Dikke schijt en drie bier wat een ander daarvan vindt en commentaar daarover van vreemden die dan gaan roepen"zet maar neer hoooooor, want ja...daar worden ze vals van he? " of iets van dien strekking
Ach... die negeer ik of als ik een beste dag heb, krijgen te horen dat ze zes jaar samen geleefd heeft met een immens grooootttte agressieve kutjoekel van een Sharpei en dat het dus echt niet aan haar ligt als hun honden een probleem met haar hebben
En als ik denk dat het prima gaat, dan laat ik haar gewoon lopen...zo ook tussen 20 Leonbergers, geen probleem...
Muis valt niemand lastig en wil ook niet lastig gevallen worden..
Net het baasje
Ik HAD een grotere rot draak waarmee ik alles en iedereen ontweek.
Tot aan zijn dood heb ik kunnen voorkomen dat hij op een andere hond klapte, maar dat was te danken aan mij als ik bovenop hem lag of hem optilde boven mijn middel.
En nu?
Nu heb ik nog een Muis
11 kilo, Terrier kruising.
En das ook een draaaaak maar wel op een heel andere manier.
Dit mot niet zo gek veel van andere honden en als het mij goeddunkt, dan til ik haar mooi op...
Dikke schijt en drie bier wat een ander daarvan vindt en commentaar daarover van vreemden die dan gaan roepen"zet maar neer hoooooor, want ja...daar worden ze vals van he? " of iets van dien strekking
Ach... die negeer ik of als ik een beste dag heb, krijgen te horen dat ze zes jaar samen geleefd heeft met een immens grooootttte agressieve kutjoekel van een Sharpei en dat het dus echt niet aan haar ligt als hun honden een probleem met haar hebben
En als ik denk dat het prima gaat, dan laat ik haar gewoon lopen...zo ook tussen 20 Leonbergers, geen probleem...
Muis valt niemand lastig en wil ook niet lastig gevallen worden..
Net het baasje