Ik denk niet dat bestaande diplomas hier voor geschikt zijn. Ik denk dat het idee is dat er een specifiek diploma gecreerd word hier voor. Iets praktisch en realistisch. Mischien met verschillen per honden ras oid.Bink2009 schreef: Maar op wat voor niveau moet dat dan zijn? Ik heb met Bink de eerste twee diploma's maar verder kom ik niet omdat hij het echt niet leuk vind om een uur op het veld te staan en dat forceer ik dan ook niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
Moderator: moderatorteam
- Lightsun
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Oplossingen voor verkeerde baas hond combinaties.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik denk dat er best een jaarlijks meetmoment kan komen waarin duidelijk gekeken kan worden of een hond mensagressief is.
Een soort hondenbewijs met daarin aantekeningen. Ik opper maar wat hoor. Voordat ik er weer een aantal over me heen krijg.
Een soort hondenbewijs met daarin aantekeningen. Ik opper maar wat hoor. Voordat ik er weer een aantal over me heen krijg.

- mmartinn
- Zeer actief
Dan moet je dus beloont worden voor je opkomst, ongeacht de uitslag.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 02 mei 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

- Lightsun
- Actief
Ook geen slecht idee. Alhoewel ik niet weet of jaarlijkse tests een goed idee zijn gewoon ivm de hoeveelheid honden in NL en de kosten die hier bij zouden komen kijken.mmartinn schreef:Ik denk dat er best een jaarlijks meetmoment kan komen waarin duidelijk gekeken kan worden of een hond mensagressief is.
maar het concept op zich is goed. Mischien mindere frequentie maar dit idee inderdaad.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En hoe kom je aan dat diploma zonder examen? En dan krijg je weer een verplichting, terwijl dat juist veel weerstand oproept. Ik wil niet verplicht een andere cursus moeten doen, ik steek al mijn tijd in de trainingen die ik nu doe. Als we VZH nemen zou het appel gedeelte misschien wat aangepast moeten worden. Alleen een stuk aangelijnd volgen, een zit en een af en een hier? Gewoon laten zien dat een hond kan luisteren. Het straatgedeelte lijkt mij het belangrijkste en dat is erg breed omschreven. Hier doen ze meestal de volgende dingen: een stukje over de straat lopen, daar een keer laten zitten en een keer af laten gaan, dan komt er een auto langs, een fietser, een wandelaar steekt vlak voor je over. Daarna moet de hond ergens vastgebonden worden en kijken ze hoe de hond reageert op een hond die langsloopt en op een mens die langsloopt zonder dat de eigenaar erbij is. Daarna moet de hond weer een stukje meelopen met de eigenaar en komen er ineens heel veel mensen omheen lopen (zoals bijvoorbeeld op een markt). Gewoon dagelijkse dingen dus.Bink2009 schreef:Maar op wat voor niveau moet dat dan zijn? Ik heb met Bink de eerste twee diploma's maar verder kom ik niet omdat hij het echt niet leuk vind om een uur op het veld te staan en dat forceer ik dan ook niet.TessaThomas schreef:Die manier zullen we vanzelf horen als andere gebruikers dit lezen, ik vind het wel wat. Ik ben benieuwd wat de mensen ervan vinden die tegen een verplichte cursus/diploma zijn eigenlijk. Dit zou alleen voordeel opleveren, geen nadeel?Lightsun schreef:Ja absoluut. Iets in deze geest. Ik bedoel het idee is niet helemaal water dicht, dat weet ik, maar ik denk gewoon dat je met positieve beloning verder komt dan met negatieve consequenties. En voor de paar % die niet met positieve beloningen over de streep getrokken word heb je altijd nog de negatieve kant er achter.TessaThomas schreef: Misschien wel de mogelijkheid geven om het examen opnieuw te doen als de hond ervoor gezakt is? Bijvoorbeeld als iemand denkt dat het zonder cursus lukt, maar dat tegenvalt?
Maar goed. Ongetwijfels is er een manier waarop dit systeem ook misbruikt word
Bij die hondenschool waar jij ook gezeten hebt doe ik met Bink aan hoofdzakelijk speuren en af en toe gehoorzaamheid maar zonder dat ik examen doe (ik doe het meer om hem leren te negeren), is dat dan niet voldoende als een diploma verplicht wordt?
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 02 mei 2014 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bink2009
- Zeer actief
Het blijft lastig, het idee vind ik niet heel gek maar om het uit te voeren lijkt mij erg lastig zeker omdat elke hond niet dezelfde is en er 100+ verschillende cursussen zijn..
Bink luistert goed en is handelbaar, o.a. door de gehoorzaamheid maar het meeste komt door het speuren wat ik met hem doe, dit vind hij fantastisch en wordt rustig in zijn kop, een hond kan nu naast hem lopen zonder dat Bink flipt maar sociaal zal hij nooit worden.
Bink luistert goed en is handelbaar, o.a. door de gehoorzaamheid maar het meeste komt door het speuren wat ik met hem doe, dit vind hij fantastisch en wordt rustig in zijn kop, een hond kan nu naast hem lopen zonder dat Bink flipt maar sociaal zal hij nooit worden.
- mmartinn
- Zeer actief
Misschien kan dan de basishondenbelasting omhoog.Lightsun schreef:Ook geen slecht idee. Alhoewel ik niet weet of jaarlijkse tests een goed idee zijn gewoon ivm de hoeveelheid honden in NL en de kosten die hier bij zouden komen kijken.mmartinn schreef:Ik denk dat er best een jaarlijks meetmoment kan komen waarin duidelijk gekeken kan worden of een hond mensagressief is.
maar het concept op zich is goed. Mischien mindere frequentie maar dit idee inderdaad.
Zodat het ook echt interrassant is om moeite te doen voor die korting.
Maar van de hondenbelasting kan dan het geheel betaald worden.

- Bink2009
- Zeer actief
De eerste twee diploma's heb ik ergens anders gehaald.TessaThomas schreef:
En hoe kom je aan die diploma zonder examen? Als we VZH nemen zou het appel gedeelte misschien wat aangepast moeten worden. Alleen een stuk aangelijnd volgen, een zit en een af en een hier? Gewoon laten zien dat een hond kan luisteren. Het straatgedeelte lijkt mij het belangrijkste en dat is erg breed omschreven. Hier doen ze meestal de volgende dingen: een stukje over de straat lopen, daar een keer laten zitten en een keer af laten gaan, dan komt er een auto langs, een fietser, een wandelaar steekt vlak voor je over. Daarna moet de hond ergens vastgebonden worden en kijken ze hoe de hond reageert op een hond die langsloopt en op een mens die langsloopt zonder dat de eigenaar erbij is. Daarna moet de hond weer een stukje meelopen met de eigenaar en komen er ineens heel veel mensen omheen lopen (zoals bijvoorbeeld op een markt). Gewoon dagelijkse dingen dus.
Wat jij verder zegt, de dagelijkse dingen, daar zou Bink niet voor zakken, behalve het onderdeel andere honden, de ene hond negeert hij en bij de andere is het een gillende aap.
Edit: Ik heb SHH gedaan maar halverwege ben ik weggestuurd omdat ik toch niet verder zou komen, en ik moest eerst dat onderdeel doen voordat ik vzh (of gevorderden 2, ik weet het niet precies meer) mocht lopen, toen ben ik gaan speuren en gehoorzaamheid zonder examens gaan doen.
Laatst gewijzigd door Bink2009 op 02 mei 2014 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Manu
Lightsun schreef:We kunnen eventueel een rechtstreeks overmaken op mijn rekening nummer afspreken? Dan wil ik wel garant staan voor jou honden, tot dat er iets gebeurt. Dan ken ik je niet.Manu schreef:En ik dan? Hier hebben we geen hondenbelasting
Die van mij vormt alleen een gevaar voor de kippensamenleving.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en hoe doe je dat dan met mensen die herplaatsers hebben?Lightsun schreef:Ik denk niet dat bestaande diplomas hier voor geschikt zijn. Ik denk dat het idee is dat er een specifiek diploma gecreerd word hier voor. Iets praktisch en realistisch. Mischien met verschillen per honden ras oid.Bink2009 schreef: Maar op wat voor niveau moet dat dan zijn? Ik heb met Bink de eerste twee diploma's maar verder kom ik niet omdat hij het echt niet leuk vind om een uur op het veld te staan en dat forceer ik dan ook niet.
ik ga met mijn 10-jarige herplaatshondje echt geen cursussen meer doen, nog niet eens omdat ik dat zelf niet leuk vind, maar voornamelijk omdat ik haar daar geen plezier mee doe.
ik ben blij dat ik haar een prettig eind van haar leven kan bezorgen zonder stress, wat ze inmiddels al wel genoeg gehad heeft.
dan word ik (en met mij alle andere mensen die zoiets doen) dus als het ware gestraft voor het feit dat ik een oudere herplaatser nog een kans geef en kunnen honden van die leeftijd die in het asiel terechtkomen het helemaal wel vergeten.
als daar behalve, de da-kosten die voor een oudere hond over het algemeen al hoger zijn, nog eens een hoog bedrag aan hondenbelasting bijkomt verlaag je hun kansen op een warme mand voor de rest van hun leven nog verder en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
Sociaal hoeft ook niet, negeren zou voldoende zijn en laten zien dat je hem onder controle hebt. Hoe je hem zover krijgt is dan niet van belang.Bink2009 schreef:Het blijft lastig, het idee vind ik niet heel gek maar om het uit te voeren lijkt mij erg lastig zeker omdat elke hond niet dezelfde is en er 100+ verschillende cursussen zijn..
- dagmar88
- Zeer actief
TessaThomas schreef: En hoe kom je aan dat diploma zonder examen? En dan krijg je weer een verplichting, terwijl dat juist veel weerstand oproept. Ik wil niet verplicht een andere cursus moeten doen, ik steek al mijn tijd in de trainingen die ik nu doe. Als we VZH nemen zou het appel gedeelte misschien wat aangepast moeten worden. Alleen een stuk aangelijnd volgen, een zit en een af en een hier? Gewoon laten zien dat een hond kan luisteren. Het straatgedeelte lijkt mij het belangrijkste en dat is erg breed omschreven. Hier doen ze meestal de volgende dingen: een stukje over de straat lopen, daar een keer laten zitten en een keer af laten gaan, dan komt er een auto langs, een fietser, een wandelaar steekt vlak voor je over. Daarna moet de hond ergens vastgebonden worden en kijken ze hoe de hond reageert op een hond die langsloopt en op een mens die langsloopt zonder dat de eigenaar erbij is. Daarna moet de hond weer een stukje meelopen met de eigenaar en komen er ineens heel veel mensen omheen lopen (zoals bijvoorbeeld op een markt). Gewoon dagelijkse dingen dus.
Ik verwacht andere dingen van mijn honden dan de meeste mensen/instructeurs en heb niet de behoefte op een andere aanpak over te gaan om een papiertje. Lijkt me de honden ook niet ten goede komen.
- renee-uk
- Zeer actief
mijn rita negeert prima zolang ik er naast loop, maar ze zou echt het vzh examen niet halen hoor, ook niet het straatgedeelteTessaThomas schreef:Sociaal hoeft ook niet, negeren zou voldoende zijn en laten zien dat je hem onder controle hebt. Hoe je hem zover krijgt is dan niet van belang.Bink2009 schreef:Het blijft lastig, het idee vind ik niet heel gek maar om het uit te voeren lijkt mij erg lastig zeker omdat elke hond niet dezelfde is en er 100+ verschillende cursussen zijn..

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Bink2009
- Zeer actief
Ok dat klinkt al wat beterTessaThomas schreef:Sociaal hoeft ook niet, negeren zou voldoende zijn en laten zien dat je hem onder controle hebt. Hoe je hem zover krijgt is dan niet van belang.Bink2009 schreef:Het blijft lastig, het idee vind ik niet heel gek maar om het uit te voeren lijkt mij erg lastig zeker omdat elke hond niet dezelfde is en er 100+ verschillende cursussen zijn..
Het idee vind ik erg goed, er moet wel wat gebeuren vind ik want ik ben ook klaar met al die onbenullige/onverantwoorde eigenaren, maar hoe het uitgevoerd wordt zal nog lastig worden, zeker om te voorkomen dat de goede lijden onder de slechte.
- TessaThomas
- Zeer actief
Vandaar dat ik opperde om geen verplichte cursus er aan vast te maken, maar ook de mogelijkheid om alleen het examen te doen. Wat ik van jou en Rietje lees, zou je toch voldoen aan de eisen? Negeren van andere honden en mensen en netjes luisteren op zo'n manier dat ze geen gevaar vormt voor de omgeving. Maar dat zal idd niet voor iedere herplaatser gelden. Dat is wel weer iets waar ik aan gedacht hadrenee-uk schreef:en hoe doe je dat dan met mensen die herplaatsers hebben?Lightsun schreef:Ik denk niet dat bestaande diplomas hier voor geschikt zijn. Ik denk dat het idee is dat er een specifiek diploma gecreerd word hier voor. Iets praktisch en realistisch. Mischien met verschillen per honden ras oid.Bink2009 schreef: Maar op wat voor niveau moet dat dan zijn? Ik heb met Bink de eerste twee diploma's maar verder kom ik niet omdat hij het echt niet leuk vind om een uur op het veld te staan en dat forceer ik dan ook niet.
ik ga met mijn 10-jarige herplaatshondje echt geen cursussen meer doen, nog niet eens omdat ik dat zelf niet leuk vind, maar voornamelijk omdat ik haar daar geen plezier mee doe.
ik ben blij dat ik haar een prettig eind van haar leven kan bezorgen zonder stress, wat ze inmiddels al wel genoeg gehad heeft.
dan word ik (en met mij alle andere mensen die zoiets doen) dus als het ware gestraft voor het feit dat ik een oudere herplaatser nog een kans geef en kunnen honden van die leeftijd die in het asiel terechtkomen het helemaal wel vergeten.
als daar behalve, de da-kosten die voor een oudere hond over het algemeen al hoger zijn, nog eens een hoog bedrag aan hondenbelasting bijkomt verlaag je hun kansen op een warme mand voor de rest van hun leven nog verder en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn
Ik bedoelde het niet persoonlijk hoor, de opmerking diploma zonder examen, sorry! Maar je kan hem onder controle houden aan de lijn toch? Dat zijn dingen waar over nagedacht zou moeten worden inderdaad. Wat is wel acceptabel en wat niet?Bink2009 schreef:De eerste twee diploma's heb ik ergens anders gehaald.TessaThomas schreef:
En hoe kom je aan die diploma zonder examen? Als we VZH nemen zou het appel gedeelte misschien wat aangepast moeten worden. Alleen een stuk aangelijnd volgen, een zit en een af en een hier? Gewoon laten zien dat een hond kan luisteren. Het straatgedeelte lijkt mij het belangrijkste en dat is erg breed omschreven. Hier doen ze meestal de volgende dingen: een stukje over de straat lopen, daar een keer laten zitten en een keer af laten gaan, dan komt er een auto langs, een fietser, een wandelaar steekt vlak voor je over. Daarna moet de hond ergens vastgebonden worden en kijken ze hoe de hond reageert op een hond die langsloopt en op een mens die langsloopt zonder dat de eigenaar erbij is. Daarna moet de hond weer een stukje meelopen met de eigenaar en komen er ineens heel veel mensen omheen lopen (zoals bijvoorbeeld op een markt). Gewoon dagelijkse dingen dus.
Wat jij verder zegt, de dagelijkse dingen, daar zou Bink niet voor zakken, behalve het onderdeel andere honden, de ene hond negeert hij en bij de andere is het een gillende aap.
Edit: Ik heb SHH gedaan maar halverwege ben ik weggestuurd omdat ik toch niet verder zou komen, en ik moest eerst dat onderdeel doen voordat ik vzh (of gevorderden 2, ik weet het niet precies meer) mocht lopen, toen ben ik gaan speuren en gehoorzaamheid zonder examens gaan doen.
- renee-uk
- Zeer actief
riet slaagt niet voor het vzh examen hoorTessaThomas schreef: Vandaar dat ik opperde om geen verplichte cursus er aan vast te maken, maar ook de mogelijkheid om alleen het examen te doen. Wat ik van jou en Rietje lees, zou je toch voldoen aan de eisen? Negeren van andere honden en mensen en netjes luisteren op zo'n manier dat ze geen gevaar vormt voor de omgeving. Maar dat zal idd niet voor iedere herplaatser gelden. Dat is wel weer iets waar ik aan gedacht had
die valt uit tegen de langslopende hond en raakt in paniek bij ingesloten worden.

- TessaThomas
- Zeer actief
Ik vind het vastbinden en dan een hond er langs laten lopen ook nogal apart. Want als die hond nu wel negeert als de eigenaar erbij staat? Wat zou Rita niet halen? Het 'markt' gedeelte? Ik zeg ook niet dat het huidige VZH geschikt is, maar iets in die strekking misschien wel, vooral het straatgedeelte?renee-uk schreef:mijn rita negeert prima zolang ik er naast loop, maar ze zou echt het vzh examen niet halen hoor, ook niet het straatgedeelteTessaThomas schreef:Sociaal hoeft ook niet, negeren zou voldoende zijn en laten zien dat je hem onder controle hebt. Hoe je hem zover krijgt is dan niet van belang.Bink2009 schreef:Het blijft lastig, het idee vind ik niet heel gek maar om het uit te voeren lijkt mij erg lastig zeker omdat elke hond niet dezelfde is en er 100+ verschillende cursussen zijn..
Lastig.....
- Bink2009
- Zeer actief
Haha nee ik bedoelde het niet lelijk hoor
ik zag later ik het een beetje vaag neer had gezet waardoor het waarschijnlijk leek dat ik had wel diploma's had maar zonder dat ik ooit examen had gedaan, vandaar dat ik het daarna uitlegde.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik bedoelde dus NIET aan gedachtrenee-uk schreef:riet slaagt niet voor het vzh examen hoorTessaThomas schreef: Vandaar dat ik opperde om geen verplichte cursus er aan vast te maken, maar ook de mogelijkheid om alleen het examen te doen. Wat ik van jou en Rietje lees, zou je toch voldoen aan de eisen? Negeren van andere honden en mensen en netjes luisteren op zo'n manier dat ze geen gevaar vormt voor de omgeving. Maar dat zal idd niet voor iedere herplaatser gelden. Dat is wel weer iets waar ik aan gedacht had
die valt uit tegen de langslopende hond en raakt in paniek bij ingesloten worden.
- mmartinn
- Zeer actief
Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.

- TessaThomas
- Zeer actief
Nee, dat dikgedrukte vind ik zelf ook maar vaag. Maar als je zonder cursus mee zou mogen doen? En zonder het vastbinden dan, dat is hoe ze het bij ons doen he, niet hoe ik vind dat het zou moeten.dagmar88 schreef:TessaThomas schreef: En hoe kom je aan dat diploma zonder examen? En dan krijg je weer een verplichting, terwijl dat juist veel weerstand oproept. Ik wil niet verplicht een andere cursus moeten doen, ik steek al mijn tijd in de trainingen die ik nu doe. Als we VZH nemen zou het appel gedeelte misschien wat aangepast moeten worden. Alleen een stuk aangelijnd volgen, een zit en een af en een hier? Gewoon laten zien dat een hond kan luisteren. Het straatgedeelte lijkt mij het belangrijkste en dat is erg breed omschreven. Hier doen ze meestal de volgende dingen: een stukje over de straat lopen, daar een keer laten zitten en een keer af laten gaan, dan komt er een auto langs, een fietser, een wandelaar steekt vlak voor je over. Daarna moet de hond ergens vastgebonden worden en kijken ze hoe de hond reageert op een hond die langsloopt en op een mens die langsloopt zonder dat de eigenaar erbij is. Daarna moet de hond weer een stukje meelopen met de eigenaar en komen er ineens heel veel mensen omheen lopen (zoals bijvoorbeeld op een markt). Gewoon dagelijkse dingen dus.![]()
![]()
Dan zou ik al niet gaan.
Ik verwacht andere dingen van mijn honden dan de meeste mensen/instructeurs en heb niet de behoefte op een andere aanpak over te gaan om een papiertje. Lijkt me de honden ook niet ten goede komen.
Jullie gaan te snel
- dagmar88
- Zeer actief
Maakt niet uit. Ik ga dingen die ze niet aankunnen uit de weg.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
Voor Tibbe valt een persoon die hem wel eens even komt testen daar ook onder.
- mmartinn
- Zeer actief
Wat heb je te vrezen? Kan jouw hond iemand aanvallen die langs jou loopt?dagmar88 schreef:Maakt niet uit. Ik ga dingen die ze niet aankunnen uit de weg.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
Voor Tibbe valt een persoon die hem wel eens even komt testen daar ook onder.

- renee-uk
- Zeer actief
het insluiten bij het vzh gedeelte gebeurt met de baas erbij.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
mijn riet zou daarvan totaal in paniek raken, ook als ik erbij ben.
ik voorkom dat soort dingen in het dagelijkse leven, vandaar dat mijn rietje ook nog nooit voor problemen gezorgd heeft.
maar als dat insluiten zonder problemen ondergaan een vereiste zou zijn krijgt ze dus een spuit, want niet betrouwbaar en moet ik maar aan de pup, omdat ik die beter kan kneden dan een hond die na een hoop ellende op 9 jarige leeftijd bij me kwam?
terwijl ik precies weet wat ik aan mijn lijntje heb en ervoor zorg dat ze niet in de problemen komt en ze ook niet veroorzaakt?

- mmartinn
- Zeer actief
Spuit zal nooit een resultaat moeten zijn. Hoofdzakelijk een aantekening. En hoe de testen gedaan moeten worden is toch nog allemaal in te vullen. Opkomst moet beloont worden, resultaat niet.renee-uk schreef:het insluiten bij het vzh gedeelte gebeurt met de baas erbij.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
ik voorkom dat soort dingen in het dagelijkse leven, vandaar dat mijn rietje ook nog nooit voor problemen gezorgd heeft.
maar als dat insluiten zonder problemen ondergaan een vereiste zou zijn krijgt ze dus een spuit, want niet betrouwbaar en moet ik maar aan de pup, omdat ik die beter kan kneden dan een hond die na een hoop ellende op 9 jarige leeftijd bij me kwam?
terwijl ik precies weet wat ik aan mijn lijntje heb en ervoor zorg dat ze net in de problemen komt en ze ook niet veroorzaakt?

- TessaThomas
- Zeer actief
Dat is de ellende, over zulke dingen had ik eigenlijk helemaal niet nagedacht toen ik het las. Maar ik zou er zeker weten geen gevolgen als in slapen aan willen hangen. Dat is echt veel te ver. Meer zoals Lightsun opperde een beloning als je het haalt, geen verplichting om het te doen.renee-uk schreef:het insluiten bij het vzh gedeelte gebeurt met de baas erbij.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
terwijl ik precies weet wat ik aan mijn lijntje heb en ervoor zorg dat ze net in de problemen komt en ze ook niet veroorzaakt?
Het insluiten is natuurlijk ook onzin als je toch nooit naar drukke plekken gaat met een hond.
- TessaThomas
- Zeer actief
In ieder geval bedankt Renee en Dagmar voor de andere kant te laten zien!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat zou best kunnen werken, maar dan wel met een goede test en goede testers. En eerlijk gezegd ben ik daar nog het bangste voor.mmartinn schreef:Ik denk dat er best een jaarlijks meetmoment kan komen waarin duidelijk gekeken kan worden of een hond mensagressief is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- renee-uk
- Zeer actief
ja en die beloning bestaat uit geen hogere hondenbelasting, die ik dan dus wel krijg terwijl ik weet wat mijn hond kan en niet kan en daar rekening mee houTessaThomas schreef:Dat is de ellende, over zulke dingen had ik eigenlijk helemaal niet nagedacht toen ik het las. Maar ik zou er zeker weten geen gevolgen als in slapen aan willen hangen. Dat is echt veel te ver. Meer zoals Lightsun opperde een beloning als je het haalt, geen verplichting om het te doen.renee-uk schreef:het insluiten bij het vzh gedeelte gebeurt met de baas erbij.mmartinn schreef:Het gaat over hond baas combinatie. Zie topic titel. Er hoeft mijn inziens dus geen hond alleen te opereren op zo'n testdag.
Het insluiten is natuurlijk ook onzin als je toch nooit naar drukke plekken gaat met een hond.
waarbij ik weer bij mijn eerste verhaaltje aangeland ben waarmee ik aangeef dat oudere honden dan nóg minder kans hebben op die warme mand op het laatst van hun leven.

- renee-uk
- Zeer actief
graag gedaan hoor.TessaThomas schreef:In ieder geval bedankt Renee en Dagmar voor de andere kant te laten zien!