Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe te reageren?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Hoe te reageren?

Ongelezen bericht door Valerie »

Sanchis schreef:
Nanna schreef: Maar het is wel inherent aan het type hond dat je kiest. Niet mauwen.
Het 'type' hond? Deze honden zijn van het type die een hele sociale, normale begroeting laten zien.

Of bedoel je met 'type' ras?
Het type waarvan Nanna in haar broek piest :wink:
In de echte wereld kom je niet zoveel vooroordelen tegen hoor. Niemand loopt om voor mijn honden.
Misschien alleen de mensen met de kleine keffers maar dan kan je net zo goed zeggen had je maar geen eenhapscracker moeten kopen wil je veilig over straat kunnen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
mercedes2803 schreef:.. dan leg je het lot niet i
in handem bij een ander...dan acteer je zelf
Er valt weinig te acteren als iemand de honden die jij niet vertrouwt maar op je af laat galopperen ;-)
Ik vind het helemaal niet onredelijk om te vragen of iemand de honden een beetje bij zich wil houden omdat jij er bang voor bent. De reden doet er dan niet eens toe.
mwah t wordt op een gegeven moment wel stront vervelend :wink:
t is maar net aan welke kant van de pijpleiding je zit
Ik denk zomaar dat niet iedereen dat loopt te vragen ;-)
Maar het is wel inherent aan het type hond dat je kiest. Niet mauwen.
T zal me toch eens jeuken wat de buitenwereld van mijn keuze vind, als ze niet verder kijken dan hun neus lang is - hun probleem.
vooroordelen vind je zelfs hier op t forum en nog heel wat ook zo nu en dan,
maar ik kies een hond voor mezelf en niet voor de rest van de wereld, en ik ben very happy met mijn keuze voor de CC,.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

S@ndr@ schreef:.
maar ik kies een hond voor mezelf en niet voor de rest van de wereld, en ik ben very happy met mijn keuze voor de CC,.
Ik denk JUIST op dit forum, omdat ze zich hier vrijer uit durven spreken terwijl ze in de echte wereld zich wel degelijk beseffen dat ze zich aanstellen en daarmee niet geconfronteerd willen worden.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
S@ndr@
Zeer actief

Sanchis schreef:
S@ndr@ schreef:.
Ik denk JUIST op dit forum, omdat ze zich hier vrijer uit durven spreken terwijl ze in de echte wereld zich wel degelijk beseffen dat ze zich aanstellen en daarmee niet geconfronteerd willen worden.
ja mede omdat t hier goeierder dan, goeier dan goed of aller goeiste :Q: moet, zullen we maar zeggen.
maar t trekt meer dan eens nergens op.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: Maar als je het niet vertrouwt en geen ontmoeting wil wordt het moeilijk met iemand die zijn honden niet bij zich wil roepen.

Ligt er aan. Ik kom er zo wel een peer keer per week één tegen.
Vrolijk word ik er niet van, maar het levert ook geen problemen op als ik het regel. Van de baas uit gaan doe ik eigenlijk nooit.
Die snappen het vanzelf, of niet. En zo niet dan vaak wel als je niet aardig tegen de hond bent.
Baas opvoeden lukt je toch niet. Moet ook wel zeggen dat ik daarvoor dezelfde combinaties gewoon te weinig tegen kom.
De honden snappen de boodschap vaak na de eerste keer al prima en laten mij en de honden voortaan links liggen.

Durf je ze weg te sturen Jion?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Jion schreef:
mercedes2803 schreef:Ik heb pagina 6 en 7 nog niet gelezen ...maar vermoedt dat er sinds dat plaatsen
van het filmpje mensen hetzelfde denken als ik gisteravond ...
ik heb mijn reactie weer weg gehaald gisteren ... heb namelijk
gewoon geen zin meer in die eeuwige discussie maar ik wil er toch nog wat over kwijt...

wat een bezopen toestand dat er twee honden
publiekelijk op een openbaar forum,waar iedereen het lezen kan
gedemoniseerd worden op basis van
NIKS.... ze hebben nog nooit wat gedaan !!!!
Op deze manier kun je het hele forum wel volgooien met
buurt honden waar iets mee is wat jouuuu stoort

Een halve hetze op basis van een bange mevrouw
dwingelandij met twee hondjes....

het KAN dus echt gekker en gekker met de dag worden :80:

als ik die vrouw was en ik kwam hier achter ?
Dan was je nog niet klaar met me en zou ik met liefde elk vooroordeel
wat er aan deze baasjes en honden kleeft willen bevestigen voor je.
Jezus zeg... wat je van haar vroeg en verwachtte en eigenlijk domweg afdwong met je gehieper om niks vond ik al idioot maar ik heb er verder mijn mond maar over gehouden...
maar om antwoord te geven op je eerste bericht ?
Je stelt je aan en hebt niks af te dwingen. ..
Verhuis naar de hei zou ik zeggen... ver weg van alle honden
Mercedes is weer eens langs geweest en alle nuance en redelijkheid is weer zoek, lees ik. Heel fijn Mercedes, whatever makes your nipples do the tango, maar zou je misschien eerst uit mijn reacties in dit topic willen quoten waar ik allemaal zit te demoniseren, hetzes voer en dingen afdwing, voordat je me van al die dingen beschuldigt? :ok:
Lees je eigen berichten eens met een andere blik na zou ik
zeggen..
misschien gaan jouw tepels daar wel rare dingen van doen.

Je plaatst hier een hoop poeha berichten die je slim weet te verpakken maar ik lees er doorheen.
Je probeert zo bevestiging te krijgen van het forum dat je gelijk hebt met je angst en afdwingerij opdat je voor jezelf rechtvaardigen kunt
dat JIJ het monsters in de dop vindt.
Die bevestiging krijg je van sommigen niet en die brengen
Dat net zo ongenuanceerd als jij dat ook doet maar dan wordt je vervelend.
prima hoor...net de echte wereld waarin mensen
liever niet horen dat ze zich aanstellen.

JIJ mot die vrouw met die honden niet omdat JIJ bang bent
dan is het dus jouw probleem en ga je ergens anders lopen.
doe je dat niet dan moet je niet piepen.

Die honden hier openbaar te kakken zetten met je verhalen
en daarna ook herkenbaar in beeld in een openbaar gedeelte wat de
hele wereld zien kan zonder account en op dat filmpje dan ook nog
je huis-tuin-keuken martin gaus kennis op loslaten om je eigen angst te kunnen blijven voeden en dat terwijl ze NIKS
S misdaan hebben ????
Dat vind ik inderdaad een hetze voeren en demoniseren van twee specifieke
honden met nul op hun conto die toevallig de pech hebben
in nijmegen , bij jou in de buurt te wonen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:
dagmar88 schreef: Durf je ze weg te sturen Jion?
Dat zal ik de volgende keer eens proberen. Bij andere honden lukt het me doorgaans aardig om ze te blokken en weg te sturen, maar deze honden heb ik tot nu toe alleen maar gemeden.
Als ze op je af komen duidelijk en kortaf zeggen "ga naar je baas" wil nog wel eens helpen.
Zeker als de honden op zich niet echt gevaarlijk zijn.

De andere wel gevaarlijke honden lopen - hoop ik - niet los in een losloopgebied
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Jion schreef:Misschien moet je even de moeite nemen het topic daadwerkelijk te lezen. :U:
Dat heb ik al die weken gedaan. .. wees gerust
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Heavy schreef:Tja moeilijk hoor , ik merk zelf ook wel eens dat mensen schrikken van Heavy en ik vind dat niet leuk maar weet dat het niet nodig is.

Snap wel dat ze er gevaarlijk uit kan zien maar aan haar houding zie je toch wel duidelijk dat ze geen kwaad wil het is altijd een speelse houding.
Daar gaat het niet eens om ;-) Als ik iemand tegenkom die zegt als de dood te zijn voor Collies en of ik voortaan Glenn even bij me wil roepen dan doe ik dat. Kan ik wel een eind weg gaan neuzelen met dattie niks doet, maar daar heeft de vragerd meestal weinig boodschap aan.
En hoe een grote moeite is het om die hond even bij me te roepen? Dat is al dat gezeik met "hij is echt lief hoor, kijk maar" helemaal niet waard.
Ben ik wel met je eens als het af en toe gebeurd maar als ik drie keer per week mensen tegen kom die een hond hebben die door een Herder is aangevallen denk ik ook wel eens pfff was niet mijn herder ?

Ik roep haar altijd bij me hoor maar laatst kreeg ik te horen dat een hond bang was van honden met opstaande oren :19: dan denk ik kan je daar niet beter op gaan trainen dan elke hond met opstaande oren te laten aanlijnen door de baas?

Vaak denk ik ook dat de baasjes banger zijn dan de honden maar dat maakt niet uit.
Kom gelukkig ook vaak mensen tegen die het wel aandurven en dan de volgende keer tegen hun hond zeggen ga maar lekker spelen :ok:
klopt t rekening houden met spoken en fantomen van anderen is vermoeiend, als mijn hond niet te vertrouwen was lag er of een spoor van lijken of ik liet hem niet los. punt, klein beetje vertrouwen graag :pffff:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Heavy schreef:Tja moeilijk hoor , ik merk zelf ook wel eens dat mensen schrikken van Heavy en ik vind dat niet leuk maar weet dat het niet nodig is.

Snap wel dat ze er gevaarlijk uit kan zien maar aan haar houding zie je toch wel duidelijk dat ze geen kwaad wil het is altijd een speelse houding.
Daar gaat het niet eens om ;-) Als ik iemand tegenkom die zegt als de dood te zijn voor Collies en of ik voortaan Glenn even bij me wil roepen dan doe ik dat. Kan ik wel een eind weg gaan neuzelen met dattie niks doet, maar daar heeft de vragerd meestal weinig boodschap aan.
En hoe een grote moeite is het om die hond even bij me te roepen? Dat is al dat gezeik met "hij is echt lief hoor, kijk maar" helemaal niet waard.
Ben ik wel met je eens als het af en toe gebeurd maar als ik drie keer per week mensen tegen kom die een hond hebben die door een Herder is aangevallen denk ik ook wel eens pfff was niet mijn herder ?

Ik roep haar altijd bij me hoor maar laatst kreeg ik te horen dat een hond bang was van honden met opstaande oren :19: dan denk ik kan je daar niet beter op gaan trainen dan elke hond met opstaande oren te laten aanlijnen door de baas?

Vaak denk ik ook dat de baasjes banger zijn dan de honden maar dat maakt niet uit.
Kom gelukkig ook vaak mensen tegen die het wel aandurven en dan de volgende keer tegen hun hond zeggen ga maar lekker spelen :ok:
Deze ervaring deel ik ook. Het is een kleine moeite om mijn hond bij me te houden, dat doe ik dan. Alleen kwam ik steeds een setter reu tegen met ballen, Noah stond allang te sjansen en ging goed. En elke keer weer ohhh ik ben zo bang hij is eens gegrepen door een herder. Na 5x (wat een geduld nog :mrgreen: ) heb ik gezegd dat het goed gaat en dat ze anders zelf haar hond bij zich moest houden. Aangezien die hond lekker door de bosjes erop uit trok, als je echt zo begaand bent met je hond dan hou je hem maar lekker bij je :lekkerpuh:
Perry en Noah

Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

S@ndr@ schreef: als mijn hond niet te vertrouwen was lag er of een spoor van lijken
:LOL:

Ik wil gewoon de baas kunnen zien. Dan kan ik ook een beetje inschatten of ik diens beoordelingsvermogen vertrouw. Een tijdje terug liep ik op een smal pad een vrouw tegemoet die naast haar fiets liep, al bellend, met twee grote bullterriërs. Ja sorry, maar dan ga ik niet gokken dat het lieverdjes zijn en dat ze niks doen als Dexter blaft, want als er wel iets gebeurt zit zij te kloten met die fiets en telefoon. Toen ben ik dus omgelopen. Terwijl ik ook wel eens op 2 meter afstand een loslopende rottweiler of stafford heb gepasseerd waarvan ik wist dat het vechters waren, maar waarbij in één oogopslag duidelijk was dat de baas die hond goed onder appèl had. Ik voel me vaak zelfs bezwaard als ik een stuk omloop, heb dan het idee dat ze denken dat ik hun hond niet vertrouw of eng vind terwijl ik de meeste 'vecht'rassen prachtige honden vind. Alleen Dexter reageert er te heftig op.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben het helemaal met hilje eens, al zal dat niemand verbazen.
bezopen gedoe vind ik het.
ik blijf bij wat ik al eerder in dit topic gezegd heb, als je zo in je broek schijt voor die honden kun je ook ergens anders gaan wandelen :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

renee-uk schreef:ik ben het helemaal met hilje eens, al zal dat niemand verbazen.
ik blijf bij wat ik al eerder in dit topic gezegd heb, als je zo in je broek schijt voor die honden kun je ook ergens anders gaan wandelen :roll:
weet je renee, ik had het niet beter kunnen zeggen.
als je ergens bang voor ben ga of het gevecht met je angst aan, dus blijf daar lopen of ga ergens anders lopen en dan loop je voor je angst weg.
ellen
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief

renee-uk schreef:ik ben het helemaal met hilje eens, al zal dat niemand verbazen.
Tja zo denk ik er ook over. En als je er toch gaat wandelen met als argument "maar de paadjes zijn er zo leuk" dan zal t ook allemaal wel meevallen met die angst.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:
mercedes2803 schreef:
Jion schreef:Misschien moet je even de moeite nemen het topic daadwerkelijk te lezen. :U:
Dan had je kunnen lezen dat ik dat baasje een buitengewoon aardige mevrouw vond maar het vervelend vind dat ze haar honden zonder toezicht op mijn honden af liet stieren, en dat ik daarom daarna vriendelijk op haar af ben gestapt voor een kennismaking (wat ze waardeerde) en een uitleg waarom ik haar honden meed (wat ze prima begreep), waarna ze zelf met een voorstel kwam om de omgang te versoepelen. Als ze zich nu aan haar eigen afspraak had gehouden was er niks nada aan de hand geweest, nu ze dat niet doet is dat jammer maar niks aan te doen. :19: Dus niks hetze, demoniseren en afdwingen, jij bent degene die om wat voor reden dan ook alles hier vrolijk uit z'n verband zit te rukken. :neenee:

Overigens loopt er in dat park ook een echtpaar met keeshond die maandenlang elke keer als ze mij in de verte ontwaarden rechtsomkeert maakten. Toen ik ze een keer tegenkwam en de paniek in de ogen zag heb ik ze gevraagd waar ze bang voor waren, en toen bleek dat ze dachten dat Rosca een pitbull was. :mrgreen: Even vriendelijk uitgelegd wat Rosca voor hond was, zowel qua ras als qua karakter, even met haar laten kennismaken, en het was weer opgelost. Niks aan de hand.

Ik ben zeker geen onredelijk persoon en vraag eigenlijk nooit aan andere baasjes om hun honden bij te houden om het simpele feit dat ik gezegend ben met twee honden die zelden of nooit met andere honden in problemen komen. Rosca kan soms uitvallen (alleen snauwen, nooit bijten) naar sommige kleine onzekere teefjes als ze die voor het eerst ontmoet en daarom hou ik haar bij het ontmoeten van vreemde kleine hondjes naast me, zodat ze die kans niet krijgt. Zo simpel kan het leven zijn; gewoon een beetje rekening houden met elkaar. :ok:
Zo zie ik het ook :ok:

Helaas vindt niet iedereen dat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Alles binnen het redelijke en billijke. Als je die vrouw dagelijks tegenkomt, zeg ik op mijn beurt dat je dan wellicht beter ergens anders kunt gaan lopen.
Kom je haar eens in de zoveel tijd tegen, dan zou ik haar aan haar afspraak houden om ze bij zich te roepen/houden. Of dat nou is omdat jouw honden of jijzelf er bang voor zijn, doet er niet toe.
Kleine moeite, groot plezier!
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
Jion schreef:
mercedes2803 schreef:
Dan had je kunnen lezen dat ik dat baasje een buitengewoon aardige mevrouw vond maar het vervelend vind dat ze haar honden zonder toezicht op mijn honden af liet stieren, en dat ik daarom daarna vriendelijk op haar af ben gestapt voor een kennismaking (wat ze waardeerde) en een uitleg waarom ik haar honden meed (wat ze prima begreep), waarna ze zelf met een voorstel kwam om de omgang te versoepelen. Als ze zich nu aan haar eigen afspraak had gehouden was er niks nada aan de hand geweest, nu ze dat niet doet is dat jammer maar niks aan te doen. :19: Dus niks hetze, demoniseren en afdwingen, jij bent degene die om wat voor reden dan ook alles hier vrolijk uit z'n verband zit te rukken. :neenee:

Overigens loopt er in dat park ook een echtpaar met keeshond die maandenlang elke keer als ze mij in de verte ontwaarden rechtsomkeert maakten. Toen ik ze een keer tegenkwam en de paniek in de ogen zag heb ik ze gevraagd waar ze bang voor waren, en toen bleek dat ze dachten dat Rosca een pitbull was. :mrgreen: Even vriendelijk uitgelegd wat Rosca voor hond was, zowel qua ras als qua karakter, even met haar laten kennismaken, en het was weer opgelost. Niks aan de hand.

Ik ben zeker geen onredelijk persoon en vraag eigenlijk nooit aan andere baasjes om hun honden bij te houden om het simpele feit dat ik gezegend ben met twee honden die zelden of nooit met andere honden in problemen komen. Rosca kan soms uitvallen (alleen snauwen, nooit bijten) naar sommige kleine onzekere teefjes als ze die voor het eerst ontmoet en daarom hou ik haar bij het ontmoeten van vreemde kleine hondjes naast me, zodat ze die kans niet krijgt. Zo simpel kan het leven zijn; gewoon een beetje rekening houden met elkaar. :ok:

maar dat is niet af te dwingen en al zeker niet omdat de honden niks fout doen.
jion is degene die een probleem maakt van iets dat geen probleem is, dat kun je die mevrouw niet in haar schoenen schuiven.
lijkt mij toch echt de makkelijkste oplosing om zelf dan dat niet bestaande probleem uit de weg te gaan.
het is wel makkelijk om altijd maar te verwachten dat anderen jouw problemen oplossen, maar je bent er zelf ook nog.

en verder vind ik het compleet van de pot gerukt om die honden hier zo open, bloot en door dat filmpje voor heel nederland herkenbaar te gaan bespreken terwijl die beesten totaal niks misdaan hebben :devil:
ik sluit me weer bij hilje aan, als mij dat zou gebeuren en ik kwam er achter was je nog niet klaar met me en zou ik -als ik de plaatser er niet persoonlijk op kon aanspreken- wel degelijk dit forum aansprakelijk houden :S:
wat een krankzinnig gedoe :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanchis
Zeer actief

ranetje schreef:
Jion schreef:
dagmar88 schreef: Durf je ze weg te sturen Jion?
Dat zal ik de volgende keer eens proberen. Bij andere honden lukt het me doorgaans aardig om ze te blokken en weg te sturen, maar deze honden heb ik tot nu toe alleen maar gemeden.
Als ze op je af komen duidelijk en kortaf zeggen "ga naar je baas" wil nog wel eens helpen.
Zeker als de honden op zich niet echt gevaarlijk zijn.

De andere wel gevaarlijke honden lopen - hoop ik - niet los in een losloopgebied
Deze honden zijn eigenlijk (in Mila's geval dan) ook helemaal niet zo gebrand op een ontmoeting. Ik denk dat ze in het filmpje zich gewoon zouden laten wegsturen.
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef:
Jion schreef: Dan had je kunnen lezen dat ik dat baasje een buitengewoon aardige mevrouw vond maar het vervelend vind dat ze haar honden zonder toezicht op mijn honden af liet stieren, en dat ik daarom daarna vriendelijk op haar af ben gestapt voor een kennismaking (wat ze waardeerde) en een uitleg waarom ik haar honden meed (wat ze prima begreep), waarna ze zelf met een voorstel kwam om de omgang te versoepelen. Als ze zich nu aan haar eigen afspraak had gehouden was er niks nada aan de hand geweest, nu ze dat niet doet is dat jammer maar niks aan te doen. :19: Dus niks hetze, demoniseren en afdwingen, jij bent degene die om wat voor reden dan ook alles hier vrolijk uit z'n verband zit te rukken. :neenee:

maar dat is niet af te dwingen en al zeker niet omdat de honden niks fout doen.
jion is degene die een probleem maakt van iets dat geen probleem is, dat kun je die mevrouw niet in haar schoenen schuiven.
lijkt mij toch echt de makkelijkste oplosing om zelf dan dat niet bestaande probleem uit de weg te gaan.
het is wel makkelijk om altijd maar te verwachten dat anderen jouw problemen oplossen, maar je bent er zelf ook nog.

en verder vind ik het compleet van de pot gerukt om die honden hier zo open, bloot en door dat filmpje voor heel nederland herkenbaar te gaan bespreken terwijl die beesten totaal niks misdaan hebben :devil:
ik sluit me weer bij hilje aan, als mij dat zou gebeuren en ik kwam er achter was je nog niet klaar met me en zou ik -als ik de plaatser er niet persoonlijk op kon aanspreken- wel degelijk dit forum aansprakelijk houden :S:
wat een krankzinnig gedoe :piew:
Jion heeft dat filmpje niet geplaatst. :19:

En wat Jion vertelt en uitlegt is en hoeft helemaal niet zo vreemd te zijn.
Er bestaat zoiets als een honden etiquette.
Niks mis mee als iedereen zich daar wat in zou verdiepen.

Als Ita een angstige hond tegen komt wil ze die graag pesten.
Alleen maar door er blaffend op af te lopen of rennen.
Ze doet die honden verder helemaal niks.
Toch vind ik het niet meer dan normaal om haar dan even bij me te houden en te zorgen dat ze dat gedrag laat.

Ik vind dat net zozeer mijn "probleem" als het probleem van de baas van die angstige hond.
Ik help hem of haar dus gewoon zodat dat angstige hondje ook lekker kan lopen.
Die bazen komen al niet in gebieden waar de HUS loopt met de honden omdat dat doorgaans ellende oplevert voor hun hondje.
Ze mogen toch nog wel ergens lopen?
Het is niet zo moeilijk als je je hond maar gewoon in het oog houdt als je in een losloopgebied loopt.
En ik (ik dus :wink: ) vind dat niet meer dan normaal.

Net zoals ik het normaal vind om mijn hond aan te lijnen als er (sporadisch) iemand verstijfd van angst op een pad blijft staan omdat er een HOND aan komt :eek:
En dat terwijl mijn honden totaal geen belangstelling hebben voor mensen.

edit:
Waarom zou een filmpje waar ook andere honden dan eigen op staan en waar gedrag is te zien niet mogen?
Gebeurt hier wel vaker.
Jion heeft die bazin op geen enkele manier afgebrand.
Ze heeft alleen geschreven dat die bazin hun afspraakje kennelijk niet altijd nakomt en vraagt!!hoe ze dat zou kunnen oplossen.
Laatst gewijzigd door ranetje op 07 jun 2014 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik zeg nergens dat jion dat filmpje geplaatst heeft, ik weet echt wel dat zij dat niet deed.
neemt niet weg dat het filmpje er staat en die honden hier door de mangel gaan terwijl ze niks verkeerds gedaan hebben.

het is losloopgebied he
als mijn honden zo angstig zouden zijn ging ik wel naar een plek waar het overzichtelijk is en ik de omgeving in de gaten kan houden, ik vind niet dat ik daar andere mensen mee op hoef te zadelen.
als ik zelf angstig ben, zorg ik dat ik niet ergens ga lopen waar ik de reden van mijn angst tegenkom, leg die ander niet de verplichting op rekening met mij te houden.
die honden doen niks verkeerd, lopen een bocht om voor de baas uit.
ga me alsjeblieft niet vertellen dat dat niemand hier gebeurt want dat geloof ik gewoon niet.
als je vriendelijke honden hebt zul je ongetwijfeld makkelijker zijn dan wanneer je honden hebt die behoefte hebben aan een extra oogje in het zeil.

ik vind het ronduit bezopen om zo'n heisa te maken over iets dat niet gebeurt, net zo goed als ik het bezopen vind een ander jouw probleem te laten oplossen.
maar zoals gewoonlijk zal dat wel weer aan mij liggen :roll:

en voordat we dat weer krijgen: nee, mijn hond bezorgt niemand problemen, ik weet heel goed wat kan en wat niet kan en daar hou ik voortdurend rekening mee.
maar ik zou me zeker niet weg laten houden uit een gebied dat voor elke hond toegankelijk is omdat er iemand is die bang is voor herders, juist omdat ze -net als deze twee honden- geen overlast veroorzaakt.
die iemand gaat dan maar fijn ergens anders wandelen, op de hei of zo.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

reactie op de edit: jion is niet de enige die hier post he?
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:reactie op de edit: jion is niet de enige die hier post he?
Nee, maar op een of andere manier wordt Jion in deze discussie betrokken bij iets waar ze part noch deel aan heeft.
Ze brandt niemand af.
Vindt het alleen naar als die honden buiten zicht van de baas zijn als zij ze tegen komt.
En VRAAGT hoe ze dat op kan lossen.
Waarom moet daar zo'n gedoe van gemaakt worden? :U:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:edit:
Waarom zou een filmpje waar ook andere honden dan eigen op staan en waar gedrag is te zien niet mogen?
Gebeurt hier wel vaker.
Jion heeft die bazin op geen enkele manier afgebrandt.
Ze heeft alleen geschreven dat die bazin hun afspraakje kennelijk niet altijd nakomt en vraagt!!hoe ze dat zou kunnen oplossen.
Zo zie ik dat ook. Er staan wel meer van zulke filmpjes en foto's op dit forum, waarbij mensen hun mening of interpretatie geven over het gedrag dat ze zien. :19:

Ik zie zelf niets negatiefs aan het filmpje, en zeg er zelf over dat ik de ontmoeting prima vond verlopen en ik dit stel een volgende keer niet uit de weg zou gaan. Dus het filmpje is absoluut niet bedoeld om de honden door de mangel te halen; ik zie niet eens hoe dat zou kunnen met een filmpje waarin niets vervelends gebeurt. Omdat sommigen er een andere mening op nahouden (misschien niet eens zo zeer door het filmpje, maar meer als algemeen gegeven over loslopende honden in zicht houden), zou zo'n filmpje niet geplaatst mogen worden?
ranetje
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gebeurt hier wel vaker.
Zo zie ik dat ook. Er staan wel meer van zulke filmpjes en foto's op dit forum, waarbij mensen hun mening of interpretatie geven over het gedrag dat ze zien. :19:

Ik zie zelf niets negatiefs aan het filmpje, en zeg er zelf over dat ik de ontmoeting prima vond verlopen en ik dit stel een volgende keer niet uit de weg zou gaan. Dus het filmpje is absoluut niet bedoeld om de honden door de mangel te halen; ik zie niet eens hoe dat zou kunnen met een filmpje waarin niets vervelends gebeurt. Omdat sommigen er een andere mening op nahouden (misschien niet eens zo zeer door het filmpje, maar meer als algemeen gegeven over loslopende honden in zicht houden), zou zo'n filmpje niet geplaatst mogen worden?
Misschien is het voor Jion zelfs wel een geruststelling dat het niet zo eng is als het voor haar lijkt.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:
DeDiana schreef:
Gebeurt hier wel vaker.

Misschien is het voor Jion zelfs wel een geruststelling dat het niet zo eng is als het voor haar lijkt.
Dat dacht ik eigenlijk ook.
renee-uk
Zeer actief

nou ja, het zal wel weer.

ik, met de nadruk op ik, vind het een belachelijk topic geworden en ja ook door dat filmpje en ik blijf erbij dat als mijn honden door een filmpje, waar ik geen toestemming voor gegeven heb en waar notabene ook niks verkeerds op gebeurt, op een forum zo publiekelijk door de mangel gehaald zouden worden ik wel degelijk stappen zou ondernemen.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:nou ja, het zal wel weer.

ik, met de nadruk op ik, vind het een belachelijk topic geworden en ja ook door dat filmpje en ik blijf erbij dat als mijn honden door een filmpje, waar ik geen toestemming voor gegeven heb en waar notabene ook niks verkeerds op gebeurt, op een forum zo publiekelijk door de mangel gehaald zouden worden ik wel degelijk stappen zou ondernemen.
Die honden worden volgens mij h e l e m a a l NIET door de mangel gehaald.
Ik begrijp echt niet waar dat nou weer vandaan komt :?
Afbeelding
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Renee, ik weet niet of je ook op mij doelt, maar ik verwacht zeker niet dat een ander mijn probleem oplost hoor. Nu ben ik voor geen enkel ras bang, er zijn alleen bepaalde honden waar Dexter fel op reageert en die heb ik logischerwijs liever niet vlakbij maar ik zorg daar zelf wel voor. Tenzij ik er ineens mee geconfronteerd zou worden, als ze bijvoorbeeld een bocht om komen lopen. Dan vertrouw ik er maar op dat de baas zijn honden goed inschat en dat ze echt niets doen, ook niet als Dexter gaat patsen, en loop ik gewoon snel door. Betekent niet dat ik zo'n situatie prettig vind - verre van. Maar ik zal nooit verlangen dat iemand z'n honden aanlijnt alleen omdat ik dat fijner zou vinden.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ik doe niet meer mee, lijkt me dat het duidelijk is hoe ik er (overigens al vanaf het begin van dit topic) over denk en als je dingen uit zijn verband gaat trekken of mij zaken in de vingers schuift die ik niet zeg ben ik er wel weer klaar mee.
succes met je klapkaakangst, als ik jou was zou ik er iets aan doen, loopt vast een stuk prettiger :ok:
Afbeelding

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jion schreef:
renee-uk schreef:ik doe niet meer mee, lijkt me dat het duidelijk is hoe ik er (overigens al vanaf het begin van dit topic) over denk en als je dingen uit zijn verband gaat trekken of mij zaken in de vingers schuift die ik niet zeg ben ik er wel weer klaar mee.
succes met je klapkaakangst, als ik jou was zou ik er iets aan doen, loopt vast een stuk prettiger :ok:
Nouja zeg, over de pot verwijt de ketel gesproken! :o :roll:
Nou inderdaad :O:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”