renee-uk schreef:ranetje schreef:Jion schreef:
Dan had je kunnen lezen dat ik dat baasje
een buitengewoon aardige mevrouw vond maar het vervelend vind dat ze haar honden zonder toezicht op mijn honden af liet stieren, en dat ik daarom daarna vriendelijk op haar af ben gestapt voor een kennismaking (wat ze waardeerde) en een uitleg waarom ik haar honden meed (wat ze prima begreep), waarna ze zelf met een voorstel kwam om de omgang te versoepelen. Als ze zich nu aan haar eigen afspraak had gehouden was er niks nada aan de hand geweest, nu ze dat niet doet is dat jammer maar niks aan te doen.

Dus niks hetze, demoniseren en afdwingen, jij bent degene die om wat voor reden dan ook alles hier vrolijk uit z'n verband zit te rukken.
Overigens loopt er in dat park ook een echtpaar met keeshond die maandenlang elke keer als ze mij in de verte ontwaarden rechtsomkeert maakten. Toen ik ze een keer tegenkwam en de paniek in de ogen zag heb ik ze gevraagd waar ze bang voor waren, en toen bleek dat ze dachten dat Rosca een pitbull was.

Even vriendelijk uitgelegd wat Rosca voor hond was, zowel qua ras als qua karakter, even met haar laten kennismaken, en het was weer opgelost. Niks aan de hand.
Ik ben zeker geen onredelijk persoon en vraag eigenlijk nooit aan andere baasjes om hun honden bij te houden om het simpele feit dat ik gezegend ben met twee honden die zelden of nooit met andere honden in problemen komen. Rosca kan soms uitvallen (alleen snauwen, nooit bijten) naar sommige kleine onzekere teefjes als ze die voor het eerst ontmoet en daarom hou ik haar bij het ontmoeten van vreemde kleine hondjes naast me, zodat ze die kans niet krijgt.
Zo simpel kan het leven zijn; gewoon een beetje rekening houden met elkaar.

Zo zie ik het ook
Helaas vindt niet iedereen dat.
maar dat is niet af te dwingen en al zeker niet omdat de honden niks fout doen.
jion is degene die een probleem maakt van iets dat geen probleem is, dat kun je die mevrouw niet in haar schoenen schuiven.
lijkt mij toch echt de makkelijkste oplosing om zelf dan dat niet bestaande probleem uit de weg te gaan.
het is wel makkelijk om altijd maar te verwachten dat anderen jouw problemen oplossen, maar je bent er zelf ook nog.
en verder vind ik het compleet van de pot gerukt om die honden hier zo open, bloot en door dat filmpje voor heel nederland herkenbaar te gaan bespreken terwijl die beesten totaal niks misdaan hebben
ik sluit me weer bij hilje aan, als mij dat zou gebeuren en ik kwam er achter was je nog niet klaar met me en zou ik -als ik de plaatser er niet persoonlijk op kon aanspreken- wel degelijk dit forum aansprakelijk houden

wat een krankzinnig gedoe

Jion heeft dat filmpje niet geplaatst.
En wat Jion vertelt en uitlegt is en hoeft helemaal niet zo vreemd te zijn.
Er bestaat zoiets als een honden etiquette.
Niks mis mee als iedereen zich daar wat in zou verdiepen.
Als Ita een angstige hond tegen komt wil ze die graag pesten.
Alleen maar door er blaffend op af te lopen of rennen.
Ze doet die honden verder helemaal niks.
Toch vind ik het niet meer dan normaal om haar dan even bij me te houden en te zorgen dat ze dat gedrag laat.
Ik vind dat net zozeer mijn "probleem" als het probleem van de baas van die angstige hond.
Ik
help hem of haar dus gewoon zodat dat angstige hondje ook lekker kan lopen.
Die bazen komen al niet in gebieden waar de HUS loopt met de honden omdat dat doorgaans ellende oplevert voor hun hondje.
Ze mogen toch nog wel ergens lopen?
Het is niet zo moeilijk als je je hond maar gewoon in het oog houdt als je in een losloopgebied loopt.
En ik (
ik dus

) vind dat niet meer dan normaal.
Net zoals ik het normaal vind om mijn hond aan te lijnen als er (sporadisch) iemand verstijfd van angst op een pad blijft staan omdat er een HOND aan komt
En dat terwijl mijn honden totaal geen belangstelling hebben voor mensen.
edit:
Waarom zou een filmpje waar ook andere honden dan eigen op staan en waar gedrag is te zien niet mogen?
Gebeurt hier wel vaker.
Jion heeft die bazin op geen enkele manier afgebrand.
Ze heeft alleen geschreven dat die bazin hun afspraakje kennelijk niet altijd nakomt en
vraagt!!hoe ze dat zou kunnen oplossen.